Ik kan Duits over het algemeen goed lezen, maar bij het kopen van een kaartje heb ik toch maar gekozen voor Nederlands i.v.m. voorwaarden.quote:Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).
Dat kan inderdaad ook, maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?quote:Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Een of andere excursie?quote:Op zondag 24 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?
Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.quote:Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).
Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Dat is ook goed nieuws voor de mensen die al een Nahverkehr Fahrkarte hebben gekocht en wellicht toch met de Intercity willen?quote:Op zondag 24 november 2013 22:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.
quote:Neu: ab dem 15. Dezember werden in den IC-Zügen zwischen Bremen, Emden und Norddeich Mole alle Nahverkehrskarten anerkannt, u.a. der preisgünstige Niedersachsentarif. Für Nahverkehrskunden ergeben sich somit zwischen Bremen und Emden zusammen mit den RE-Zügen neu stündliche Direktverbindungen. Diese umfassende Integration von Fernverkehrszügen in einen Nahverkehrstakt wurde gemeinsam zwischen der DB Fernverkehr AG und den Ländern Niedersachsen und Bremen bzw. deren Aufgabenträger LNVG für den Nahverkehr vereinbart.
Die Umsetzung eines solchen Angebotskonzepts erfolgt erstmalig in Deutschland und ermöglicht es, die direkte Fernverkehrsanbindung auch abseits der nachfragestarken Hauptachsen aufrechtzuerhalten und sogar weiter auszubauen. Die Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachen (LNVG) hat hierfür den Innovationspreis 2013 vom Deutschen Bahnkunden-Verband erhalten.
Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.quote:Op zondag 24 november 2013 22:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die losse ICM4 tussen Lelystad en Vlissingen was natuurlijk ook kansloos.
[..]
Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.
De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.quote:Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
Ik denk dat LNVG hiervoor de portemonnee trekt, niet dat DB Fernverkehr dit uit liefdadigheid doet.quote:Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
Als de IC echt sneller zou zijn vind ik het ook wat vreemd, maar hij is maar 1 minuut sneller en stopt op dezelfde stations als de RE. Waarom zou je RE-reizigers dan geen gebruik van de IC laten maken? Zeker met zitplaatsreserveringen voor de echte IC-reizigers hoeft dat geen probleem te zijnquote:Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
De IC-dosto's laten nog langer op zich wachten, ze worden nu pas verwacht in de tweede helft van 2015.quote:Op zondag 24 november 2013 22:46 schreef ReisT het volgende:
Bij deze maatregel hoort eigenlijk ook dat die IC's dan met nieuwe dubbeldekstreinen gereden gaan worden.
Alleen komen de IC-dosto's wat later in dienst dan gepland.
http://www.deutschebahn.c(...)632/nsb20130227.html
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.quote:Op zondag 24 november 2013 22:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.
Oh, daar lees ik niet mee.quote:
Ja, nog steeds een banquote:Je bent op deze website geblokkeerd (IP ----------).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
Ik zit dagelijks in het tegendeel.quote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Mja dus je weet nergens van. De IC Amsterdam - Vlissingen zit al een jaar lang elke dag stampvol, ook buiten de spits. Wat ik en vele anderen zelf regelmatig ervaren is vele malen geloofwaardiger dan wat men op Somda denkt te moeten melden.quote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
ik ervaar om de paar weken (zo vaakneem ik m niet) toch echt een teringdrukte van je welste in die trein, zonder uitzonderingquote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:
[ afbeelding ]
Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]
Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
daar was de ov faalkaart toch voor?quote:Op zondag 24 november 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |