abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133592476
Ironisch genoeg kwamen er wel mensen van "reizigersonderzoek" langs.
  zondag 24 november 2013 @ 22:22:08 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133592482
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).
Ik kan Duits over het algemeen goed lezen, maar bij het kopen van een kaartje heb ik toch maar gekozen voor Nederlands i.v.m. voorwaarden.
quote:
Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Dat kan inderdaad ook, maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?
pi_133592711
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?
Een of andere excursie? _O-
  Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 22:28:11 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133592885
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).

Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133593059
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.
Dat is ook goed nieuws voor de mensen die al een Nahverkehr Fahrkarte hebben gekocht en wellicht toch met de Intercity willen?
  zondag 24 november 2013 @ 22:35:28 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133593293
We kunnen dan inderdaad (zelfs via de Sparpreis) met de IC gaan van Bremen naar Leer. Dat maakt dan idd. niet uit of we met de IC of RE gaan. (Sparpreis voor IC is ook geldig in RE, en gezien je met aansluitend Sparpreis RE Bremen-Leer ook met IC mag, mag je nu ook met IC)

De treinbinding bestaat alleen voor het Fernverkehr, en niet voor Nahverkehr.
  Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 22:37:03 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133593379
Staat trouwens op http://www.deutschebahn.c(...)68/nsb20131011b.html:
quote:
Neu: ab dem 15. Dezember werden in den IC-Zügen zwischen Bremen, Emden und Norddeich Mole alle Nahverkehrskarten anerkannt, u.a. der preisgünstige Niedersachsentarif. Für Nahverkehrskunden ergeben sich somit zwischen Bremen und Emden zusammen mit den RE-Zügen neu stündliche Direktverbindungen. Diese umfassende Integration von Fernverkehrszügen in einen Nahverkehrstakt wurde gemeinsam zwischen der DB Fernverkehr AG und den Ländern Niedersachsen und Bremen bzw. deren Aufgabenträger LNVG für den Nahverkehr vereinbart.

Die Umsetzung eines solchen Angebotskonzepts erfolgt erstmalig in Deutschland und ermöglicht es, die direkte Fernverkehrsanbindung auch abseits der nachfragestarken Hauptachsen aufrechtzuerhalten und sogar weiter auszubauen. Die Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachen (LNVG) hat hierfür den Innovationspreis 2013 vom Deutschen Bahnkunden-Verband erhalten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133593474
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die losse ICM4 tussen Lelystad en Vlissingen was natuurlijk ook kansloos.

[..]

Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.
Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.
pi_133593559
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
pi_133593739
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.
  zondag 24 november 2013 @ 22:45:51 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133593825
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
Ik denk dat LNVG hiervoor de portemonnee trekt, niet dat DB Fernverkehr dit uit liefdadigheid doet.
  zondag 24 november 2013 @ 22:46:47 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133593871
Bij deze maatregel hoort eigenlijk ook dat die IC's dan met nieuwe dubbeldekstreinen gereden gaan worden.
Alleen komen de IC-dosto's wat later in dienst dan gepland.
http://www.deutschebahn.c(...)632/nsb20130227.html
  Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 22:48:29 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133593938
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
Als de IC echt sneller zou zijn vind ik het ook wat vreemd, maar hij is maar 1 minuut sneller en stopt op dezelfde stations als de RE. Waarom zou je RE-reizigers dan geen gebruik van de IC laten maken? Zeker met zitplaatsreserveringen voor de echte IC-reizigers hoeft dat geen probleem te zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 november 2013 @ 22:49:45 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133593986
En er is genoeg plaats vrij in de trein, hij zit van- en naar Bremen / Emden / Norddeich echt niet meer vol ofzo.
  zondag 24 november 2013 @ 22:51:02 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133594043
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:46 schreef ReisT het volgende:
Bij deze maatregel hoort eigenlijk ook dat die IC's dan met nieuwe dubbeldekstreinen gereden gaan worden.
Alleen komen de IC-dosto's wat later in dienst dan gepland.
http://www.deutschebahn.c(...)632/nsb20130227.html
De IC-dosto's laten nog langer op zich wachten, ze worden nu pas verwacht in de tweede helft van 2015. :X
pi_133594215
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
  zondag 24 november 2013 @ 23:03:48 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133594590
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]
Somda
Oh, daar lees ik niet mee.

quote:
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ----------).

Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.

Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
Ja, nog steeds een ban :D
pi_133594714
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Ik zit dagelijks in het tegendeel. :s)
pi_133595930
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Mja dus je weet nergens van. De IC Amsterdam - Vlissingen zit al een jaar lang elke dag stampvol, ook buiten de spits. Wat ik en vele anderen zelf regelmatig ervaren is vele malen geloofwaardiger dan wat men op Somda denkt te moeten melden.
  zondag 24 november 2013 @ 23:37:22 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133596008
Ik zag vanavond rond 19:45 een IC naar Vlissingen vertrekken vanaf Schiphol. Het ding reed met een VIRM-viertje dat behoorlijk vol was, in alle bakken stonden mensen.
pi_133598495
Ik moest voor mijn slagje Delfzijl nog 2 stellen uit de 'tuin' halen. Daar al wat vreemde storingen tegen gekomen. Stel op het perron nog maar even helemaal dood gegooid. Batterijen er uit gehaald.
Storing bleef en ik kon naar Delfzijl vertrekken op 1 motor :')
Groningen - Delfzijl +8
Delfzijl - Groningen +7

Viel me nog alles mee. Op 1 motor heb je minder tractievermogen, maar ook minder remvermogen (als je ElektroDynamisch remt). Wel een mooie uitdaging. Treindienstleider werkte ook goed mee, overal groen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 01:20:15 ]
pi_133599519
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
ik ervaar om de paar weken (zo vaakneem ik m niet) toch echt een teringdrukte van je welste in die trein, zonder uitzondering
  maandag 25 november 2013 @ 06:20:03 #198
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133599565
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:

[ afbeelding ]

Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]

Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen. *O*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  PR/Manusje van alles maandag 25 november 2013 @ 06:26:58 #199
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133599581
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.
daar was de ov faalkaart toch voor?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles maandag 25 november 2013 @ 06:28:17 #200
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133599584
Ja mensen, volgens onze cijfertjes horen er nu 4 man en een kip op Leiden te staan. De overige 1000 mogen niet mee want Greavy weigert zijn vinger op te steken als zijn naam genoemd wordt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')