Gebruik je dal vrij dan ook voornamelijk voor de hobby/passie, of meer voor je werk bijvoorbeeld?quote:Op zondag 24 november 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
29 euro. Voor Nederland heb ik Dal Vrij.
Doen ze wel hoor. Je kunt gewoon zelf aangeven wat je als ID gaat presenteren. Creditcard of BahnCard kan ook.quote:Op zondag 24 november 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom zou DB een paspoort niet als identificatiebewijs beschouwen?
Ik lees iets anders op hun site:quote:Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doen ze wel hoor. Je kunt gewoon zelf aangeven wat je als ID gaat presenteren. Creditcard of BahnCard kan ook.
http://www.bahn.com/i/vie(...)t/onlineticket.shtmlquote:Zonder uw persoonlijke creditcard, bankpas of Bahncard is uw ticket ongeldig. De Bahncard, bankpas of creditcard die u bij het boeken heeft aangegeven, moet u in de trein bij u hebben. Een voorlopige BahnCard of een paspoort geldt bij controle niet als legitimatiebewijs.
http://www.bahn.de/i/view(...)7_olthinweise_nl.pdfquote:Neem de identificatiekaart die u bij de aanschaf van het ticket hebt vermeld mee in de trein –
ook als deze kaart inmiddels is verlopen. Uw ticket geldt alleen voor u persoonlijk en alleen in
combinatie met uw eigen identificatiekaart (BahnCard, bahn.bonus Card, creditcard, bankpas
of legitimatiebewijs). Paspoorten zijn niet toegestaan als identificatiekaart.
Oh raarquote:Op zondag 24 november 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees iets anders op hun site:
[..]
http://www.bahn.com/i/vie(...)t/onlineticket.shtml
En ook hier:
[..]
http://www.bahn.de/i/view(...)7_olthinweise_nl.pdf
Deze is old school. Dus goed!quote:Op zondag 24 november 2013 13:24 schreef Peter het volgende:
[..]
deze naam en 'treintopic' hebben elkaar sinds het begin afgewisseld.
Momenteel gebruik ik 'm veel voor woon-werkverkeer, want klant met flexibele tijden. In m'n vrije tijd is het heel wisselend of het uitkomt.quote:Op zondag 24 november 2013 14:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gebruik je dal vrij dan ook voornamelijk voor de hobby/passie, of meer voor je werk bijvoorbeeld?
Ik reis ook aardig met de trein, maar voor mij komt 'ie niet uit.
Hoe ver ben je al?quote:Op zondag 24 november 2013 19:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Momenteel gebruik ik 'm veel voor woon-werkverkeer, want klant met flexibele tijden. In m'n vrije tijd is het heel wisselend of het uitkomt.
Schiet niet echt op hèquote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zevenbergschen Hoek Aansluiting.
ze leren het helaas nooitquote:Op zondag 24 november 2013 20:53 schreef bloodysunday het volgende:
Feest in de trein naar Groningenweer achterlijk druk.
Nou inderdaad. Hardleers volk toch, reizigersquote:
Tegendeel is gisteren bewezen. Treinen van/naar Noord-Holland reden versterkt door het wegvallen van de kwartiersdienst Amsterdam - Alkmaar. Verder aantal adequate versterkte treinen gezien n.a.v. de storing bij Utrecht vanmiddag.quote:
Niet zolang Wilma op het pluche zit in ieder geval.quote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef bloodysunday het volgende:
Wanneer gaat de NS inzien dat ze moeten voldoen aan de behoefte van de reizigers ipv andersom?
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:quote:Op zondag 24 november 2013 21:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgen maar eens een kaartje aanschaffen voor het nieuwjaarsrondje. Moet ik gewoon op bahn.de zijn en dan in de reisplanner wat rondklikken? Ik ben een DB-leek.
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
NSR heeft er weer een enorm zootje van gemaakt door de spoed herstelwerkzaamheden aan de bovenleiding bij Leiden.
Hierdoor werd de 2600 IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad er volledig uitgeknikkerd tussen Amsterdam en Leiden, en mochten de reizigers met de 5 bakken SGMm of de toeslagvrije Fyra richting Schiphol... Toen de verstoring weer opgelost was, was de eerste doorrijdende trein IC 2658 (Lelystad 17:15 Amsterdam 17:59). Deze reed met VIRM6, terwijl de sprinter van 17:45 naar Hoofddorp met SGM5 afgeladen vol was. De VIRM6 was ook overladen vol, paste amper iemand bij. De Splinter van 18:15 kon ook niemand meer bij, en de trein van 18:59 naar Vlissingen met VIRM4 maakte het niet beter (Fyra 18:25 was niet meer toeslagvrij) en was enorm afgeladen naar Schiphol, alwaar de trein leeg én weer overvol stroomde.
In deze IC was ook een reiziger flauwgevallen, maar een ambulance hoefde er (gelukkig) niet meer bij te komen, ze kon een halfuur later weer verder.
Echt, hoe de fuck kan de NS het verantwoorden om met achterlijk kort materieel te rijden, terwijl er een enorm "reizigersoverschot" is?
Heel de serie 2100 IC Amsterdam-Den Haag en 2200 IC Amsterdam-Dordrecht reden niet tussen Amsterdam en Haarlem. En dan wilde de NS nog met VIRM6'jes pendelen tussen Lelystad en Vlissingen. Hadden ze ook wel mogen versterken ...
Het NS-personeel op Amsterdam was vanavond ook erg gefrustreerd, want de treinen richting Schiphol waren overladen, en het servicepersoneel en S&V moest maar de deuren "blokkeren" als het daar te druk werd. Fijn hoor, NS.
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verderquote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Daar heb ik geen berichten over gelezen dat het problematisch was dus compleet ongegrond deze opmerking.quote:Op zondag 24 november 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |