abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133589126
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
NSR heeft er weer een enorm zootje van gemaakt door de spoed herstelwerkzaamheden aan de bovenleiding bij Leiden.
Hierdoor werd de 2600 IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad er volledig uitgeknikkerd tussen Amsterdam en Leiden, en mochten de reizigers met de 5 bakken SGMm of de toeslagvrije Fyra richting Schiphol... Toen de verstoring weer opgelost was, was de eerste doorrijdende trein IC 2658 (Lelystad 17:15 Amsterdam 17:59). Deze reed met VIRM6, terwijl de sprinter van 17:45 naar Hoofddorp met SGM5 afgeladen vol was. De VIRM6 was ook overladen vol, paste amper iemand bij. De Splinter van 18:15 kon ook niemand meer bij, en de trein van 18:59 naar Vlissingen met VIRM4 maakte het niet beter (Fyra 18:25 was niet meer toeslagvrij) en was enorm afgeladen naar Schiphol, alwaar de trein leeg én weer overvol stroomde.
In deze IC was ook een reiziger flauwgevallen, maar een ambulance hoefde er (gelukkig) niet meer bij te komen, ze kon een halfuur later weer verder.

Echt, hoe de fuck kan de NS het verantwoorden om met achterlijk kort materieel te rijden, terwijl er een enorm "reizigersoverschot" is?
Heel de serie 2100 IC Amsterdam-Den Haag en 2200 IC Amsterdam-Dordrecht reden niet tussen Amsterdam en Haarlem. En dan wilde de NS nog met VIRM6'jes pendelen tussen Lelystad en Vlissingen. Hadden ze ook wel mogen versterken ...
Het NS-personeel op Amsterdam was vanavond ook erg gefrustreerd, want de treinen richting Schiphol waren overladen, en het servicepersoneel en S&V moest maar de deuren "blokkeren" als het daar te druk werd. Fijn hoor, NS.
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
pi_133589561
Abellio, Arriva, First Group, MTR and National Express staan op de shortlist voor de aanbesteding van ScotRail dat als ik mij niet vergis goed is voor zo'n 2800 treinritten per dag en 344 stations. In de herfst van volgend jaar wordt meer bekend.
http://www.transportscotl(...)chise-plans-unveiled
  zondag 24 november 2013 @ 21:31:34 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133589597
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verder
pi_133589657
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verder
Daar heb ik geen berichten over gelezen dat het problematisch was dus compleet ongegrond deze opmerking.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 november 2013 @ 21:42:42 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133590247
Blokjesloc 1832 moet weer naar de werkplaats. In Emmerich stond er wat meer prik op de bovenleiding dan de bedoeling was
http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+24+november/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 november 2013 @ 21:46:12 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133590401
En toch waren er overbevolkte 2600'en, zelfs zonder die verstoring bij Leiden vanmiddag. Heb diverse IC's in beide richtingen gezien (rondje Dordrecht - Den Haag Centraal - Amersfoort - Hilversum - Duivendrecht - Den Haag Centraal - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal - Amersfoort - Amsterdam Centraal (daar gestaan van 17:31 t/m 18:29) - Dordrecht.
Onze 1558 (Amersfoort v. 17:58) kwam afwijkend op spoor 15B binnen in Amsterdam, want de Thalys van 17:21 mocht niet vertrekken, en konden de 3 tunnels amper bereiken. spoor 15B stond overvol met mensen richting Schiphol (maar die Failra van 17:25 was opgeheven...), maar spoor 13/14A was ook zwaar overbevolkt.
De politie heeft zelfs nog moeten assisteren bij de trein van 17:45 omdat de trein zo vol was, en er echt geduwd, getrokken werd en zulke ongein. Bij de 17:59 IC was dat het verhaal ook, maar die reed (gelukkig) met een VIRM6, en veegde veel mensen van de perrons, maar er bleven toch mensen achter vanwege een enorme overbevolking in de IC. De Splinter van 18:15 was om 18:12 al overvol, en de deuren waren toen al gesloten door het servicepersoneel. Niemand er meer bij in.

Dat losse viertje is echt om te janken, dat NSR dat durfde in te zetten. Ze hadden vast wel ergens een VIRM6'je of een VIRM4'tje om te versterken. De 2e trein na de verstoring is het gewoon niet goed te praten om met zo weinig capaciteit te gaan rijden. Verbaast mij dan ook echt niet dat er iemand is flauw gevallen, het verbaasd mij eerder dat het maar bij 1 reiziger gebleven is, en niet meerdere reizigers.

In Amsterdam werden ook 2 IC's richting Lelystad leeg opgestart omdat het materieel uit Leiden en verder nog niet kon arriveren toen de verstoring opgestart was.

Ik vind terecht dat NSR zich diep moet schamen. En niet alleen ik vind dat, dat zeiden de servicemedewerkers op Amsterdam CS én treinpersoneel van de IC van 18:29 richting Vlissingen ook. Die verontschuldigden zich meermaals voor dit zeer korte materieel wat hij absoluut niet goed wilde praten.
  PR/Manusje van alles zondag 24 november 2013 @ 21:48:37 #157
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133590526
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Wat een onzin regels. Je komt vanaf Groningen tot Rotterdam vaak geen conducteur tegen in de trein. Maar hey, staan op het bordes is natuurlijk veel minder gevaarlijk dan een trein zonder personeel. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 24 november 2013 @ 21:53:18 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133590791
Oh, en b2, praat dit ook maar eens goed.
Een losse ICM3 in de IC 12740 Leeuwarden - Den Haag. In Duivendrecht was deze overbevolkt met veel staanplaatsen (gelukkig reed de 1640 IC Enschede - Schiphol er vlak voor met 7 bakken ICM om de reizigers van Duivendrecht en Amsterdam Zuid weg te vegen voor Schiphol). Rangeerploeg Binckhorst was gelukkig actief, want werd verlengd naar ICM7. Kwam als ICM3 uit Amersfoort naar Leeuwarden en keerde daar naar Den Haag, en er stond vast wel her en der een ICM'etje (Zwolle en/of Leeuwarden zeker) gereed om te versterken ....
Ik weet niet hoe het voor Duivendrecht was, maar gezien hij al met staanplaatsen binnen kwam, zal het niet beter geweest zijn.

Normaal hoort IC12740 in Leeuwarden versterkt te worden met 4 bakken.
pi_133591032
Dat je nog verbaasd kan zijn over te korte treinen tussen Amsterdam en Vlissingen. Die trein is al heel het jaar te kort. Op elke dag. Op elk tijdstip.
  zondag 24 november 2013 @ 22:01:11 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133591196
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
  zondag 24 november 2013 @ 22:02:36 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133591283
DB overweegt te stoppen met Autozug: de treinen zijn duur en wisselend bezet (seizoensafhankelijk), de wagens zijn oud en nieuwe worden niet meer gemaakt.
pi_133591551
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
Oh, en b2, praat dit ook maar eens goed.
Een losse ICM3 in de IC 12740 Leeuwarden - Den Haag. In Duivendrecht was deze overbevolkt met veel staanplaatsen (gelukkig reed de 1640 IC Enschede - Schiphol er vlak voor met 7 bakken ICM om de reizigers van Duivendrecht en Amsterdam Zuid weg te vegen voor Schiphol). Rangeerploeg Binckhorst was gelukkig actief, want werd verlengd naar ICM7. Kwam als ICM3 uit Amersfoort naar Leeuwarden en keerde daar naar Den Haag, en er stond vast wel her en der een ICM'etje (Zwolle en/of Leeuwarden zeker) gereed om te versterken ....
Ik weet niet hoe het voor Duivendrecht was, maar gezien hij al met staanplaatsen binnen kwam, zal het niet beter geweest zijn.

Normaal hoort IC12740 in Leeuwarden versterkt te worden met 4 bakken.
Kan ik niet, maar het is ook wel beetje kort door de bocht om voor ieder specifiek geval zo'n betoog te houden. Als er planmatig versterkt moet worden dan kan ik weinig anders bedenken dan dat het viertje defect was of een andere mankement waardoor inzet in reizigersdienst niet aanvaardbaar is. En een halve trein is al meer trein dan geen trein.
pi_133591592
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.
  zondag 24 november 2013 @ 22:08:35 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133591632
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:07 schreef b2py het volgende:

[..]

De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.
Niet dit weekend, nee, dat weet ik.
  zondag 24 november 2013 @ 22:09:51 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133591710
En ik zeg niet dat NS élke IC 2600 Lelystad - Vlissingen vv had moeten versterken, maar her en der had een VIRM6'je of VIRM4'tje echt wel langer gemogen. Zeker met minder dan de helft aan IC's op de verbinding.
2 ipv 6 intercity's op Amsterdam-Leiden vv.
pi_133591714
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?
  zondag 24 november 2013 @ 22:10:45 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133591765
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?
Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.
Of zijn er telcijfers bekend bij deze werkzaamheden? Dan mogen ze die nodig gaan herzien.
pi_133591862
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.
Of zijn er telcijfers bekend bij deze werkzaamheden? Dan mogen ze die nodig gaan herzien.
Ik vind het grappig hoe onwetend je probeert over te komen. Uiteraard zijn er telcijfers, deze worden aangepast aan de hoeveelheid verwachte omreizenden en daarop wordt de materieelinzet op aangepast. Als een VIRM-VI volgens die cijfertjes klopt rest mij weer dezelfde vraag als eerder vanavond, waarom zou de materieelplanner er meer bakken bijhaken?
  zondag 24 november 2013 @ 22:13:39 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133591923
Dan mogen ze dus die telcijfers gaan herzien, of vinden ze bij NS dat er staanplaatsen tussen Amsterdam-Schiphol-Leiden enzo acceptabel zijn?

En dat SGM4 en SGM5 in de 5800 is ook geen succes tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, zelfs zonder verstoringen.
pi_133591984
Je beantwoord mijn vraag niet.
  zondag 24 november 2013 @ 22:15:14 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133592023
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:14 schreef b2py het volgende:
Je beantwoord mijn vraag niet.
Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.

En het is niet voor het eerst dat er capaciteit tekort is op deze IC-verbinding rond Amsterdam/Schiphol/Leiden en op de sprintert naar Hoofddorp.
pi_133592079
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:

[ afbeelding ]

Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]

Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).

Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
pi_133592263
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.

En het is niet voor het eerst dat er capaciteit tekort is op deze IC-verbinding rond Amsterdam/Schiphol/Leiden en op de sprintert naar Hoofddorp.
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
pi_133592354
Vandaag ook Leiden Centraal - Schiphol Airport - Amsterdam Zuid - Duivendrecht - Almere Centrum - Lelystad Centrum - Zwolle afgelegd.

Belachelijk druk ook (was gelukkig nog voor de verstoring). Had wel een V-IRM (6) uitgezocht; had geen zin in een drietje ICMm...
  zondag 24 november 2013 @ 22:21:30 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133592439
Oja, die losse ICM4 tussen Lelystad en Vlissingen was natuurlijk ook kansloos.

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')