Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
NSR heeft er weer een enorm zootje van gemaakt door de spoed herstelwerkzaamheden aan de bovenleiding bij Leiden.
Hierdoor werd de 2600 IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad er volledig uitgeknikkerd tussen Amsterdam en Leiden, en mochten de reizigers met de 5 bakken SGMm of de toeslagvrije Fyra richting Schiphol... Toen de verstoring weer opgelost was, was de eerste doorrijdende trein IC 2658 (Lelystad 17:15 Amsterdam 17:59). Deze reed met VIRM6, terwijl de sprinter van 17:45 naar Hoofddorp met SGM5 afgeladen vol was. De VIRM6 was ook overladen vol, paste amper iemand bij. De Splinter van 18:15 kon ook niemand meer bij, en de trein van 18:59 naar Vlissingen met VIRM4 maakte het niet beter (Fyra 18:25 was niet meer toeslagvrij) en was enorm afgeladen naar Schiphol, alwaar de trein leeg én weer overvol stroomde.
In deze IC was ook een reiziger flauwgevallen, maar een ambulance hoefde er (gelukkig) niet meer bij te komen, ze kon een halfuur later weer verder.
Echt, hoe de fuck kan de NS het verantwoorden om met achterlijk kort materieel te rijden, terwijl er een enorm "reizigersoverschot" is?
Heel de serie 2100 IC Amsterdam-Den Haag en 2200 IC Amsterdam-Dordrecht reden niet tussen Amsterdam en Haarlem. En dan wilde de NS nog met VIRM6'jes pendelen tussen Lelystad en Vlissingen. Hadden ze ook wel mogen versterken ...
Het NS-personeel op Amsterdam was vanavond ook erg gefrustreerd, want de treinen richting Schiphol waren overladen, en het servicepersoneel en S&V moest maar de deuren "blokkeren" als het daar te druk werd. Fijn hoor, NS.
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verderquote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Daar heb ik geen berichten over gelezen dat het problematisch was dus compleet ongegrond deze opmerking.quote:Op zondag 24 november 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verder
Wat een onzin regels. Je komt vanaf Groningen tot Rotterdam vaak geen conducteur tegen in de trein. Maar hey, staan op het bordes is natuurlijk veel minder gevaarlijk dan een trein zonder personeel.quote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Kan ik niet, maar het is ook wel beetje kort door de bocht om voor ieder specifiek geval zo'n betoog te houden. Als er planmatig versterkt moet worden dan kan ik weinig anders bedenken dan dat het viertje defect was of een andere mankement waardoor inzet in reizigersdienst niet aanvaardbaar is. En een halve trein is al meer trein dan geen trein.quote:Op zondag 24 november 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
Oh, en b2, praat dit ook maar eens goed.
Een losse ICM3 in de IC 12740 Leeuwarden - Den Haag. In Duivendrecht was deze overbevolkt met veel staanplaatsen (gelukkig reed de 1640 IC Enschede - Schiphol er vlak voor met 7 bakken ICM om de reizigers van Duivendrecht en Amsterdam Zuid weg te vegen voor Schiphol). Rangeerploeg Binckhorst was gelukkig actief, want werd verlengd naar ICM7. Kwam als ICM3 uit Amersfoort naar Leeuwarden en keerde daar naar Den Haag, en er stond vast wel her en der een ICM'etje (Zwolle en/of Leeuwarden zeker) gereed om te versterken ....
Ik weet niet hoe het voor Duivendrecht was, maar gezien hij al met staanplaatsen binnen kwam, zal het niet beter geweest zijn.
Normaal hoort IC12740 in Leeuwarden versterkt te worden met 4 bakken.
De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.quote:Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
Niet dit weekend, nee, dat weet ik.quote:Op zondag 24 november 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.
Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?quote:Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.quote:Op zondag 24 november 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?
Ik vind het grappig hoe onwetend je probeert over te komen. Uiteraard zijn er telcijfers, deze worden aangepast aan de hoeveelheid verwachte omreizenden en daarop wordt de materieelinzet op aangepast. Als een VIRM-VI volgens die cijfertjes klopt rest mij weer dezelfde vraag als eerder vanavond, waarom zou de materieelplanner er meer bakken bijhaken?quote:Op zondag 24 november 2013 22:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.
Of zijn er telcijfers bekend bij deze werkzaamheden? Dan mogen ze die nodig gaan herzien.
Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.quote:
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:
[ afbeelding ]
Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]
Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 24 november 2013 22:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.
En het is niet voor het eerst dat er capaciteit tekort is op deze IC-verbinding rond Amsterdam/Schiphol/Leiden en op de sprintert naar Hoofddorp.
Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.quote:Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |