Ik ben er ook bij jaquote:Op zondag 24 november 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Peter
Fles
Mono
Ziggy
Greavy
Oh ja en Socios natuurlijk
Verder? Dennis? James?
En nu nog de totale prijs die je betaalt hebt.quote:Op zondag 24 november 2013 01:45 schreef James1988 het volgende:
Kaartje gekocht
Hengelo - Osnabrück: 96 km
Osnabrück - Bremen: 123 km
Bremen - Leer: 100 km
= 319 km, ofwel 7,2 cent/km.
Die tariefcalculator van DB is behoorlijk Spartaans
Ben wel benieuwd, Narvik in een dag? Volgens mij red je dat echt nietquote:Op zondag 24 november 2013 03:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar dan moet je weer vrije dagen opnemen en zo. Wil weleens zien hoever je zonder dat zou komen. Sicilië is haalbaar. Narvik misschien als je terug gaat vliegen. Gibraltar?
7,2*3,19.quote:Op zondag 24 november 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En nu nog de totale prijs die je betaalt hebt.
waren er niet twee grapjassen die dat gedaan hebben om een recordafstand van 25.000 kilometer in een week ofzo te halen?quote:Op zondag 24 november 2013 02:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel DAT kan ook wel. Als je gewoon blind Paris - Lyon op en neer gaat rammen kan je 3000 km op 1 dag wel halenMaar ja welk doel dient dat?
In reizigerskilometers gemeten doet dat ding er statistisch totaal niet toe.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Behalve dan die in de trein van Amsterdam naar Brussel.
De heren van treinreiziger.nlquote:Op zondag 24 november 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
ja dus
http://www.volkskrant.nl/(...)rd-treinreizen.dhtml
deze naam en 'treintopic' hebben elkaar sinds het begin afgewisseld.quote:Op zondag 24 november 2013 11:58 schreef sararaats het volgende:
sinds wanneer heet het topic anders?
ah okquote:Op zondag 24 november 2013 13:24 schreef Peter het volgende:
[..]
deze naam en 'treintopic' hebben elkaar sinds het begin afgewisseld.
Ik vind het gewoon een waardeloze naam zo. Telkens begint Socios weer met dezelfde titel.quote:Op zondag 24 november 2013 13:24 schreef Peter het volgende:
[..]
deze naam en 'treintopic' hebben elkaar sinds het begin afgewisseld.
Dat is dan best knap, dit is het eerste treinentopic wat hij in jaren geopend heeft.quote:Op zondag 24 november 2013 13:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een waardeloze naam zo. Telkens begint Socios weer met dezelfde titel.
Ik kwam hem op Facebook tegen ergens. Toffe plaat wel.quote:
Ja. Socios is een eikelquote:Op zondag 24 november 2013 13:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een waardeloze naam zo. Telkens begint Socios weer met dezelfde titel.
29 euro. Voor Nederland heb ik Dal Vrij.quote:Op zondag 24 november 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En nu nog de totale prijs die je betaalt hebt.
Gebruik je dal vrij dan ook voornamelijk voor de hobby/passie, of meer voor je werk bijvoorbeeld?quote:Op zondag 24 november 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
29 euro. Voor Nederland heb ik Dal Vrij.
Doen ze wel hoor. Je kunt gewoon zelf aangeven wat je als ID gaat presenteren. Creditcard of BahnCard kan ook.quote:Op zondag 24 november 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom zou DB een paspoort niet als identificatiebewijs beschouwen?
Ik lees iets anders op hun site:quote:Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doen ze wel hoor. Je kunt gewoon zelf aangeven wat je als ID gaat presenteren. Creditcard of BahnCard kan ook.
http://www.bahn.com/i/vie(...)t/onlineticket.shtmlquote:Zonder uw persoonlijke creditcard, bankpas of Bahncard is uw ticket ongeldig. De Bahncard, bankpas of creditcard die u bij het boeken heeft aangegeven, moet u in de trein bij u hebben. Een voorlopige BahnCard of een paspoort geldt bij controle niet als legitimatiebewijs.
http://www.bahn.de/i/view(...)7_olthinweise_nl.pdfquote:Neem de identificatiekaart die u bij de aanschaf van het ticket hebt vermeld mee in de trein –
ook als deze kaart inmiddels is verlopen. Uw ticket geldt alleen voor u persoonlijk en alleen in
combinatie met uw eigen identificatiekaart (BahnCard, bahn.bonus Card, creditcard, bankpas
of legitimatiebewijs). Paspoorten zijn niet toegestaan als identificatiekaart.
Oh raarquote:Op zondag 24 november 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees iets anders op hun site:
[..]
http://www.bahn.com/i/vie(...)t/onlineticket.shtml
En ook hier:
[..]
http://www.bahn.de/i/view(...)7_olthinweise_nl.pdf
Deze is old school. Dus goed!quote:Op zondag 24 november 2013 13:24 schreef Peter het volgende:
[..]
deze naam en 'treintopic' hebben elkaar sinds het begin afgewisseld.
Momenteel gebruik ik 'm veel voor woon-werkverkeer, want klant met flexibele tijden. In m'n vrije tijd is het heel wisselend of het uitkomt.quote:Op zondag 24 november 2013 14:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gebruik je dal vrij dan ook voornamelijk voor de hobby/passie, of meer voor je werk bijvoorbeeld?
Ik reis ook aardig met de trein, maar voor mij komt 'ie niet uit.
Hoe ver ben je al?quote:Op zondag 24 november 2013 19:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Momenteel gebruik ik 'm veel voor woon-werkverkeer, want klant met flexibele tijden. In m'n vrije tijd is het heel wisselend of het uitkomt.
Schiet niet echt op hèquote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zevenbergschen Hoek Aansluiting.
ze leren het helaas nooitquote:Op zondag 24 november 2013 20:53 schreef bloodysunday het volgende:
Feest in de trein naar Groningenweer achterlijk druk.
Nou inderdaad. Hardleers volk toch, reizigersquote:
Tegendeel is gisteren bewezen. Treinen van/naar Noord-Holland reden versterkt door het wegvallen van de kwartiersdienst Amsterdam - Alkmaar. Verder aantal adequate versterkte treinen gezien n.a.v. de storing bij Utrecht vanmiddag.quote:
Niet zolang Wilma op het pluche zit in ieder geval.quote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef bloodysunday het volgende:
Wanneer gaat de NS inzien dat ze moeten voldoen aan de behoefte van de reizigers ipv andersom?
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:quote:Op zondag 24 november 2013 21:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgen maar eens een kaartje aanschaffen voor het nieuwjaarsrondje. Moet ik gewoon op bahn.de zijn en dan in de reisplanner wat rondklikken? Ik ben een DB-leek.
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
NSR heeft er weer een enorm zootje van gemaakt door de spoed herstelwerkzaamheden aan de bovenleiding bij Leiden.
Hierdoor werd de 2600 IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad er volledig uitgeknikkerd tussen Amsterdam en Leiden, en mochten de reizigers met de 5 bakken SGMm of de toeslagvrije Fyra richting Schiphol... Toen de verstoring weer opgelost was, was de eerste doorrijdende trein IC 2658 (Lelystad 17:15 Amsterdam 17:59). Deze reed met VIRM6, terwijl de sprinter van 17:45 naar Hoofddorp met SGM5 afgeladen vol was. De VIRM6 was ook overladen vol, paste amper iemand bij. De Splinter van 18:15 kon ook niemand meer bij, en de trein van 18:59 naar Vlissingen met VIRM4 maakte het niet beter (Fyra 18:25 was niet meer toeslagvrij) en was enorm afgeladen naar Schiphol, alwaar de trein leeg én weer overvol stroomde.
In deze IC was ook een reiziger flauwgevallen, maar een ambulance hoefde er (gelukkig) niet meer bij te komen, ze kon een halfuur later weer verder.
Echt, hoe de fuck kan de NS het verantwoorden om met achterlijk kort materieel te rijden, terwijl er een enorm "reizigersoverschot" is?
Heel de serie 2100 IC Amsterdam-Den Haag en 2200 IC Amsterdam-Dordrecht reden niet tussen Amsterdam en Haarlem. En dan wilde de NS nog met VIRM6'jes pendelen tussen Lelystad en Vlissingen. Hadden ze ook wel mogen versterken ...
Het NS-personeel op Amsterdam was vanavond ook erg gefrustreerd, want de treinen richting Schiphol waren overladen, en het servicepersoneel en S&V moest maar de deuren "blokkeren" als het daar te druk werd. Fijn hoor, NS.
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verderquote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Daar heb ik geen berichten over gelezen dat het problematisch was dus compleet ongegrond deze opmerking.quote:Op zondag 24 november 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hadden sowieso die 6 planmatige bakken van dit weekend wel mogen verlengen, want er reden maar 2 van de 6 doorgaande intercity's tussen Amsterdam, Leiden en verder
Wat een onzin regels. Je komt vanaf Groningen tot Rotterdam vaak geen conducteur tegen in de trein. Maar hey, staan op het bordes is natuurlijk veel minder gevaarlijk dan een trein zonder personeel.quote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel simpel. Je tovert op zondagmiddag niet even een blik conducteurs open waardoor er extra stellen bij kunnen.
Kan ik niet, maar het is ook wel beetje kort door de bocht om voor ieder specifiek geval zo'n betoog te houden. Als er planmatig versterkt moet worden dan kan ik weinig anders bedenken dan dat het viertje defect was of een andere mankement waardoor inzet in reizigersdienst niet aanvaardbaar is. En een halve trein is al meer trein dan geen trein.quote:Op zondag 24 november 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
Oh, en b2, praat dit ook maar eens goed.
Een losse ICM3 in de IC 12740 Leeuwarden - Den Haag. In Duivendrecht was deze overbevolkt met veel staanplaatsen (gelukkig reed de 1640 IC Enschede - Schiphol er vlak voor met 7 bakken ICM om de reizigers van Duivendrecht en Amsterdam Zuid weg te vegen voor Schiphol). Rangeerploeg Binckhorst was gelukkig actief, want werd verlengd naar ICM7. Kwam als ICM3 uit Amersfoort naar Leeuwarden en keerde daar naar Den Haag, en er stond vast wel her en der een ICM'etje (Zwolle en/of Leeuwarden zeker) gereed om te versterken ....
Ik weet niet hoe het voor Duivendrecht was, maar gezien hij al met staanplaatsen binnen kwam, zal het niet beter geweest zijn.
Normaal hoort IC12740 in Leeuwarden versterkt te worden met 4 bakken.
De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.quote:Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
Niet dit weekend, nee, dat weet ik.quote:Op zondag 24 november 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
De IC Den Helder - Nijmegen was niet omgeleid, was namelijk helemaal geen treinverkeer Haarlem - Amsterdam.
Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?quote:Op zondag 24 november 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Maar dit weekend was het wel toppunt, want er reden maar 2 van de 6 IC's (maar 2 sporen rond de Singelgrachtsbrug beschikbaar als ik het goed zag), je kon niet naar de lage sporen komen.
Als de 3000 IC Den Helder - Nijmegen omgeleid wordt via Haarlem zie ik altijd 8 en 10 bakken IRM tussen Alkmaar-Nijmegen, en dan kan je een kanon afschieten. Waarom ze het niet in de 2600 Lelystad-Vlissingen kunnen, versterken waar nodig ...
Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.quote:Op zondag 24 november 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind de nuance 'waar nodig' ook erg typerend trouwens. Als het volgens de telcijfers niet nodig is, waarom zou de materieelplanner er dan meer bakken aanhaken?
Ik vind het grappig hoe onwetend je probeert over te komen. Uiteraard zijn er telcijfers, deze worden aangepast aan de hoeveelheid verwachte omreizenden en daarop wordt de materieelinzet op aangepast. Als een VIRM-VI volgens die cijfertjes klopt rest mij weer dezelfde vraag als eerder vanavond, waarom zou de materieelplanner er meer bakken bijhaken?quote:Op zondag 24 november 2013 22:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Welke telcijfers? Er rijden 4 intercity's per uur niet. Dan kan je van die telcijfers bij normale omstandigheden niet uitgaan.
Of zijn er telcijfers bekend bij deze werkzaamheden? Dan mogen ze die nodig gaan herzien.
Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.quote:
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:
[ afbeelding ]
Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]
Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 24 november 2013 22:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat die telcijfers niet kloppen. Daarom moet er verlengd worden.
En het is niet voor het eerst dat er capaciteit tekort is op deze IC-verbinding rond Amsterdam/Schiphol/Leiden en op de sprintert naar Hoofddorp.
Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.quote:Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
Ik kan Duits over het algemeen goed lezen, maar bij het kopen van een kaartje heb ik toch maar gekozen voor Nederlands i.v.m. voorwaarden.quote:Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).
Dat kan inderdaad ook, maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?quote:Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Een of andere excursie?quote:Op zondag 24 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
maar er was een reden om voor de RE te kiezen. Fles?
Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.quote:Op zondag 24 november 2013 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Keurige schermafbeelding (al prefereer ik gewoon de taal Duits).
Overigens is voor dezelfde prijs een IC i.p.v. een RE te boeken tussen Bremen Hbf en Leer (D). (Geen overstaptijd opgeven te Bremen Hbf)
Dat is ook goed nieuws voor de mensen die al een Nahverkehr Fahrkarte hebben gekocht en wellicht toch met de Intercity willen?quote:Op zondag 24 november 2013 22:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op het stuk Bremen-Norddeich Mole zijn de IC's vanaf december met het Niedersachsen ticket e.d. te gebruiken.
quote:Neu: ab dem 15. Dezember werden in den IC-Zügen zwischen Bremen, Emden und Norddeich Mole alle Nahverkehrskarten anerkannt, u.a. der preisgünstige Niedersachsentarif. Für Nahverkehrskunden ergeben sich somit zwischen Bremen und Emden zusammen mit den RE-Zügen neu stündliche Direktverbindungen. Diese umfassende Integration von Fernverkehrszügen in einen Nahverkehrstakt wurde gemeinsam zwischen der DB Fernverkehr AG und den Ländern Niedersachsen und Bremen bzw. deren Aufgabenträger LNVG für den Nahverkehr vereinbart.
Die Umsetzung eines solchen Angebotskonzepts erfolgt erstmalig in Deutschland und ermöglicht es, die direkte Fernverkehrsanbindung auch abseits der nachfragestarken Hauptachsen aufrechtzuerhalten und sogar weiter auszubauen. Die Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachen (LNVG) hat hierfür den Innovationspreis 2013 vom Deutschen Bahnkunden-Verband erhalten.
Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.quote:Op zondag 24 november 2013 22:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die losse ICM4 tussen Lelystad en Vlissingen was natuurlijk ook kansloos.
[..]
Jij probeert alles goed te praten, en dat is het niet. Ik heb het voor, tijdens en na de verstoring zwaar zien misgaan in capaciteit. NS faalde gewoon keihard met genoeg capaciteit te bieden met minder treinen.
De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.quote:Op zondag 24 november 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Een nogal stellige stelling zonder enige onderbouwing.
Ik denk dat LNVG hiervoor de portemonnee trekt, niet dat DB Fernverkehr dit uit liefdadigheid doet.quote:Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
Als de IC echt sneller zou zijn vind ik het ook wat vreemd, maar hij is maar 1 minuut sneller en stopt op dezelfde stations als de RE. Waarom zou je RE-reizigers dan geen gebruik van de IC laten maken? Zeker met zitplaatsreserveringen voor de echte IC-reizigers hoeft dat geen probleem te zijnquote:Op zondag 24 november 2013 22:40 schreef Socios het volgende:
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van deze "maatregel". Helemaal niet als dit zich uitbreidt naar andere IC-trajecten. (@ dennistd)
De IC-dosto's laten nog langer op zich wachten, ze worden nu pas verwacht in de tweede helft van 2015.quote:Op zondag 24 november 2013 22:46 schreef ReisT het volgende:
Bij deze maatregel hoort eigenlijk ook dat die IC's dan met nieuwe dubbeldekstreinen gereden gaan worden.
Alleen komen de IC-dosto's wat later in dienst dan gepland.
http://www.deutschebahn.c(...)632/nsb20130227.html
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.quote:Op zondag 24 november 2013 22:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De IC Amsterdam - Vlissingen zit elke dag, altijd stampvol dus óf de telcijfers kloppen niet óf de NS zet niet het materieel in behorende bij de telcijfers. Voor onderbouwing kun je terecht bij iedereen die het afgelopen jaar met die trein gereisd heeft.
Oh, daar lees ik niet mee.quote:
Ja, nog steeds een banquote:Je bent op deze website geblokkeerd (IP ----------).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
Ik zit dagelijks in het tegendeel.quote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Mja dus je weet nergens van. De IC Amsterdam - Vlissingen zit al een jaar lang elke dag stampvol, ook buiten de spits. Wat ik en vele anderen zelf regelmatig ervaren is vele malen geloofwaardiger dan wat men op Somda denkt te moeten melden.quote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
ik ervaar om de paar weken (zo vaakneem ik m niet) toch echt een teringdrukte van je welste in die trein, zonder uitzonderingquote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees op Somda dagelijks het tegendeel.
Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga naar de website van DB Bahn en klik op 'Andere zoekopties', stel het scherm zo in:
[ afbeelding ]
Klik op Zoeken en kijk naar de zoekresultaten, je moet dan zoiets krijgen:
[ afbeelding ]
Via de knop 'Naar boeking' kun je het kaartje bestellen. Betalen gebeurt via creditcard of PayPal.
daar was de ov faalkaart toch voor?quote:Op zondag 24 november 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik probeer het niet goed te praten. Ik ben best in voor een beetje sparren maar om nou losse flodders te schieten als 'De telcijfers kloppen niet.' vind ik niet echt de moeite waard om een knappe discussie op te voeren. Verder lees je in dit topic wel vaker dat men bewust de roodjassen dwarsboomt of onjuiste informatie doorgeeft. Door dat soort acties worden de telcijfers natuurlijk nooit betrouwbaarder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |