abonnement Unibet Coolblue
pi_133443495
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2014

Langzaamaan maken de zorgverzekeraars de prijzen voor hun basis- en aanvullende verzekeringen bekend voor 2014.

- Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
- Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
- Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?

Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar.

Handige sites:

Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:16:03 #2
381517 Zapata
held op sokken
pi_133443698
Houd er rekening mee dat je bij sommige zorgverzekeraars een collectiviteitskorting kan krijgen.
En dat staat NIET op die vergelijkingssites.

Ik blijf mooi bij Menzis via PMA, 104 euro inclusief tandarts en 9 keer fysio en andere meuk.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:30:58 #3
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133444137
Ik zit nog te twijfelen tussen anderzorg en PMA.Pma heft vrije zorgkeuze en anderzorg heeft geen contract met mn tandarts
pi_133444167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:30 schreef foetre het volgende:
Ik zit nog te twijfelen tussen anderzorg en PMA.Pma heft vrije zorgkeuze en anderzorg heeft geen contract met mn tandarts
Zat ik me ook al af te vragen, maar volgens mij worden tandartskosten altijd vergoed, ongeacht contract.
Kan iemand dit bevestigen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:33:25 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_133444219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:32 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen, maar volgens mij worden tandartskosten altijd vergoed, ongeacht contract.
Kan iemand dit bevestigen?
correct. maar dan gaat het niet automatisch. de tandarts stuurt jou de rekening. die moet je dan doorgeven aan je verzekeraar. Gaat bij Menzis heel rap dus je hoeft het niet eens voor te schieten.
pi_133444241
Net het verlengingsvoorstel van CZ binnen.

Dat is dus 1 dag te laat :(

Basisverzekering 86,95
Eigen risico 860,-
Korting eigen risico 23,95

Totale premie 63,00

Betaaltermijnkorting 3 % 22,68

Totale jaarpremie 733,32

Per maand 61,11 gyro

Even nadenken wat ik hiermee ga doen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_133444508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:33 schreef Zapata het volgende:

[..]

correct. maar dan gaat het niet automatisch. de tandarts stuurt jou de rekening. die moet je dan doorgeven aan je verzekeraar. Gaat bij Menzis heel rap dus je hoeft het niet eens voor te schieten.
Ah oke, prima voor mij. Ging via Besured ook heel snel dit jaar.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133447099
Zo, de grote zoektocht gaat beginnen.
Volgend jaar orthodontie (23+) en mondhygiëniste op de verwachting.
Beide geen goedkope offertes.

Tips welkom :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133448718
Het valt me op dat zoveel mensen (ook jongere mensen) aanvullende verzekeringen hebben voor bijv. de tandarts. Hebben die dan allemaal een beugel, of een heel slecht gebit met kronen, bruggen, en dergelijke? Ik heb nog nooit een aanvullende tandartsenverzekering gehad, en met het geld wat ik daarmee uitspaar heb ik al heel wat periodieke controles (en zelfs 1x een gaatje) kunnen bekostigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133448754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:32 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen, maar volgens mij worden tandartskosten altijd vergoed, ongeacht contract.
Kan iemand dit bevestigen?
Niet uit de basisverzekering als je volwassen bent.

Zelf zit ik weer te kijken voor de goedkoopste, ik ga eigenlijk nooit naar het ziekhuis en als ik naar de HA moet, dan gaat dat sowieso toch via het basispakket.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_133448806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het valt me op dat zoveel mensen (ook jongere mensen) aanvullende verzekeringen hebben voor bijv. de tandarts. Hebben die dan allemaal een beugel, of een heel slecht gebit met kronen, bruggen, en dergelijke? Ik heb nog nooit een aanvullende tandartsenverzekering gehad, en met het geld wat ik daarmee uitspaar heb ik al heel wat periodieke controles (en zelfs 1x een gaatje) kunnen bekostigen.
Ik gebruik inderdaad ook altijd het geld dat ik bespaar voor dit soort kosten. Uiteindelijk ben ik goedkoper uit. Als ik verwacht grote uitgave te hebben, dan zal ik inderdaad wel kijken voor een aanvullende dekking, maar niet standaard.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_133449090
I
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het valt me op dat zoveel mensen (ook jongere mensen) aanvullende verzekeringen hebben voor bijv. de tandarts. Hebben die dan allemaal een beugel, of een heel slecht gebit met kronen, bruggen, en dergelijke? Ik heb nog nooit een aanvullende tandartsenverzekering gehad, en met het geld wat ik daarmee uitspaar heb ik al heel wat periodieke controles (en zelfs 1x een gaatje) kunnen bekostigen.
In dit geval is de offerte al bekend :)
Mondhygiene komt over de 1000 euro en Orthodontie moet mee gestart worden.

Normaal zou ik inderdaad jouw methode hanteren.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133449113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het valt me op dat zoveel mensen (ook jongere mensen) aanvullende verzekeringen hebben voor bijv. de tandarts. Hebben die dan allemaal een beugel, of een heel slecht gebit met kronen, bruggen, en dergelijke? Ik heb nog nooit een aanvullende tandartsenverzekering gehad, en met het geld wat ik daarmee uitspaar heb ik al heel wat periodieke controles (en zelfs 1x een gaatje) kunnen bekostigen.
Ik ben 24, maar heb geen geweldig gebit. Zo af en toe wel een gaatje en ga 2x per jaar voor controle naar de tandarts en naar de mondhygieniste. Dan maak ik dus 'winst' met een tandverzekering :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133449131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:53 schreef Ml-etje het volgende:
Zo, de grote zoektocht gaat beginnen.
Volgend jaar orthodontie (23+) en mondhygiëniste op de verwachting.
Beide geen goedkope offertes.

Tips welkom :)
Let wel op dat sommige verzekeraars voor de Aanvullende tandartsverzekering een wachttijd hanteren van een jaar, oftewel, dat sommige behandelingen niet in het 1e jaar vergoed worden.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_133449196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:42 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Let wel op dat sommige verzekeraars voor de Aanvullende tandartsverzekering een wachttijd hanteren van een jaar, oftewel, dat sommige behandelingen niet in het 1e jaar vergoed worden.
Ik lees me suf inderdaad, dank je voor de reminder!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133449197
Ik wil mijn EHBOcursus voor het jaar 2014 gedeeltelijk laten vergoeden door mijn zorgverzekeraar maar de nota heb ik gekregen in dit jaar al gekregen. Zou ik deze bij een nieuwe zorgverzekeraar kunnen indienen of gaat het puur om de datum?
pi_133449359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:34 schreef poepeneesje het volgende:

[..]
Zelf zit ik weer te kijken voor de goedkoopste, ik ga eigenlijk nooit naar het ziekhuis en als ik naar de HA moet, dan gaat dat sowieso toch via het basispakket.
Hier idem dito. Ik ben benieuwd waar je op uit komt. Ik ben jonger dan 30 jaar en heb nog recht op de verzekering die ik in mijn vorige post vermeldde (WGR / Zorgverzekeringen 2014 (3)). Dit is allergoedkoopste die ik kon vinden.. Heb hem inmiddels afgesloten maar zit nog in de wettelijke bedenktijd, dus kan er nog op terug komen. ;)
pi_133450008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:47 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hier idem dito. Ik ben benieuwd waar je op uit komt. Ik ben jonger dan 30 jaar en heb nog recht op de verzekering die ik in mijn vorige post vermeldde (WGR / Zorgverzekeringen 2014 (3)). Dit is allergoedkoopste die ik kon vinden.. Heb hem inmiddels afgesloten maar zit nog in de wettelijke bedenktijd, dus kan er nog op terug komen. ;)
Ik wilde inderdaad voor Zilveren Kruis gaan dit jaar, maar deze link had ik nog niet gezien!
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_133450495
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:42 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik ben 24, maar heb geen geweldig gebit. Zo af en toe wel een gaatje en ga 2x per jaar voor controle naar de tandarts en naar de mondhygiëniste. Dan maak ik dus 'winst' met een tandverzekering :)
Periodieke controle kost iets meer dan 2 tientjes, en hoewel ik ook wel eens een gaatje heb, loopt dat ook niet in de honderden euro's. In elk geval ben ik in een jaar gemiddeld genomen minder kwijt dan de slordige ¤ 240 per jaar die je in de regel aan extra premie kwijt bent.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 november 2013 @ 16:14:37 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_133450626
Vanavond maar eens grasduinen hiervoor :)

Ik wil een totaal andere dekking dan mijn vrouw, dit gaf op sommige berekeningsites wat problemen vorig jaar helaas. Eens kijken of het nu beter is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_133451054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Periodieke controle kost iets meer dan 2 tientjes, en hoewel ik ook wel eens een gaatje heb, loopt dat ook niet in de honderden euro's. In elk geval ben ik in een jaar gemiddeld genomen minder kwijt dan de slordige ¤ 240 per jaar die je in de regel aan extra premie kwijt bent.
En dan krijg je vaak ook maar 75% van de kosten vergoed, dus zou je zelf alsnog een deel bij moeten betalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:14 schreef sanger het volgende:
Vanavond maar eens grasduinen hiervoor :)

Ik wil een totaal andere dekking dan mijn vrouw, dit gaf op sommige berekeningsites wat problemen vorig jaar helaas. Eens kijken of het nu beter is.
Dat gaat vaak fout inderdaad, ik wil bijv. voor mijzelf maximaal eigen risico en voor mijn vriendin de standaard, dat wil al haast niet! Helemaal niet via collectieve verzekering is dat lastig omdat je soms dezelfde basisverzekering moet hebben als je partner.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 20 november 2013 @ 16:25:34 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_133451167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:23 schreef ForumGek het volgende:

Dat gaat vaak fout inderdaad, ik wil bijv. voor mijzelf maximaal eigen risico en voor mijn vriendin de standaard, dat wil al haast niet! Helemaal niet via collectieve verzekering is dat lastig omdat je soms dezelfde basisverzekering moet hebben als je partner.
Jep :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 november 2013 @ 16:25:55 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_133451183
Is er al bekend wat er wijzigt in het basispakket eigenlijk?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_133451475
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:43 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik wil mijn EHBOcursus voor het jaar 2014 gedeeltelijk laten vergoeden door mijn zorgverzekeraar maar de nota heb ik gekregen in dit jaar al gekregen. Zou ik deze bij een nieuwe zorgverzekeraar kunnen indienen of gaat het puur om de datum?
Kan je niet via je werkgever gewoon een BHV cursus volgen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133451517
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Periodieke controle kost iets meer dan 2 tientjes, en hoewel ik ook wel eens een gaatje heb, loopt dat ook niet in de honderden euro's. In elk geval ben ik in een jaar gemiddeld genomen minder kwijt dan de slordige ¤ 240 per jaar die je in de regel aan extra premie kwijt bent.
Ik zat daar ook mee, heb nu bij menzis.nl gekeken en daar kon ik precies zien wat de tandarts heeft gedeclareerd. Ik heb altijd redelijk wat tandsteen en voor de controle kostte het 21 euro, en een "uitgebreide mondverzorging" 40 euro. Kortom, 60 euro voor een dus wat uitgebreidere afspraak.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133451549
Heb voor mijzelf een aanbod liggen van ZK (collectief):

Beter af Polis: 89,96
Beter af plus polis 3 sterren voor 15,73
Beter af tandarts 2 sterren 13,98

Tandarts moet ik zelf volgend jaar foto's laten maken dus die hou ik mooi op 500 euro vergoeding daarna kan deze er weer af. Was ook het advies vd tandarts.

De aanvullende verzekering kan wmbt wel naar 2 sterren daar ik geen fysiotherapie gebruik atm.

Voor de orthodontie en tandheelkunde (beide fikse verwachting voor volgend jaar 2x ¤1000) neig ik naar Promovendum.

basis 81,90
tandarts 54,90 (vergoeding van 1250,-)
orthodontie 49,90 (vergoeding van 1135,-)

Ik ben nu bezig met de voorwaarden door te spitten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133451656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:32 schreef rene90 het volgende:

Kan je niet via je werkgever gewoon een BHV cursus volgen?
Ik studeer nog en het eerste hulp gedeelte dat bij EHBO zit veel breder :).
Daarnaast gaat het overigens maar om 50 euro voor een cursusjaar maar aangezien ik toch een aanvullend pakket neem ben ik benieuwd of dit kan.
pi_133451803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Periodieke controle kost iets meer dan 2 tientjes, en hoewel ik ook wel eens een gaatje heb, loopt dat ook niet in de honderden euro's. In elk geval ben ik in een jaar gemiddeld genomen minder kwijt dan de slordige ¤ 240 per jaar die je in de regel aan extra premie kwijt bent.
Ik ga ook naar de mondhygieniste en dat loopt ook in de kosten. Dan haal ik het er wel uit :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133451854
Aevita is vergelijkbaar met promovendum qua tandarts en ortho dekking, iemand ervaring met hen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133452303
Ze hebben het nu bij anderzorg aangepast trouwens, i.p.v. 33 euro korting naar 22 bij jaarbetaling :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 20 november 2013 @ 16:55:51 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_133452381
Zijn er eigenlijk veel mensen die de basisverzekering en aanvullende verzekeringen ergens anders onderbengen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_133452742
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:41 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik ga ook naar de mondhygieniste en dat loopt ook in de kosten. Dan haal ik het er wel uit :)
En zijn dat geen problemen die opgelost kunnen worden door net even wat grondiger te poetsen? Ik had vroeger ook regelmatig last van ontstoken tandvlees of wat onduidelijke aanslag, maar sinds ik van een handtandenborstel ben overgeschakeld op een elektrische zijn al die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn tandarts complimenteert mij zelfs elke keer dat mijn gebit er zo keurig uit ziet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133455525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:42 schreef Ml-etje het volgende:
Aevita is vergelijkbaar met promovendum qua tandarts en ortho dekking, iemand ervaring met hen?
Ben ik ook benieuwd naar! Net even uitgerekend voor Promovendum, maar met aanvullend tandarts kom ik daar uit op 94 euro. Stuk beter dan de 120 euro die CZ me volgend jaar wil rekenen.
Als ik kijk naar de dekking van Promovendum zit daar eigenlijk wel alles in wat ik gebruik, zonder extra ballast.

Enige wat ik mis is vergoeding voor een bril, maar dat is overal bekeken zaak, of ik moet zo'n flink aanvullend pakket nemen dat ik die bril al twee keer heb betaald aan premie. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133455558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En zijn dat geen problemen die opgelost kunnen worden door net even wat grondiger te poetsen? Ik had vroeger ook regelmatig last van ontstoken tandvlees of wat onduidelijke aanslag, maar sinds ik van een handtandenborstel ben overgeschakeld op een elektrische zijn al die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn tandarts complimenteert mij zelfs elke keer dat mijn gebit er zo keurig uit ziet.
Nee, dat heeft ze vast nog niet geprobeerd. :')
Ik heb ook een elektrische tandenborstel. En een bek vol vullingen en inmiddels vier wortelkanaalbehandelingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 november 2013 @ 18:38:35 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133455961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef sanger het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die de basisverzekering en aanvullende verzekeringen ergens anders onderbengen?
Dit lees ik op Independer:

http://www.independer.nl/(...)rzekering-loopt.aspx

Lijkt me niet aan te raden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133456078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:42 schreef Ml-etje het volgende:
Aevita is vergelijkbaar met promovendum qua tandarts en ortho dekking, iemand ervaring met hen?
Ik lees even met jou mee. Ik zoek voor volgend jaar een zorgverzekering die ook een boel tandartskosten dekt. De offerte komt over een week, maar zal met gemak over de 1000 euro gaan...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133456523
Is er ook ergens een lijst van alle verzekeraars en hun premies te vinden?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_133456531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:52 schreef xminator het volgende:

[..]

U is student? Dan studentencollectief -> 57 euro per maand (voor 1 euro per maand krijg je een aanvullende verzekering erbij
Geen student...
జ్ఞ‌ా
pi_133460902
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2013 23:46:59 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133462080
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het valt me op dat zoveel mensen (ook jongere mensen) aanvullende verzekeringen hebben voor bijv. de tandarts. Hebben die dan allemaal een beugel, of een heel slecht gebit met kronen, bruggen, en dergelijke? Ik heb nog nooit een aanvullende tandartsenverzekering gehad, en met het geld wat ik daarmee uitspaar heb ik al heel wat periodieke controles (en zelfs 1x een gaatje) kunnen bekostigen.
Ik heb altijd wel redelijk wat kleine dingen, controle's, foto's hier en daar een gaatje en meer van dat soort dingen. Dus met een pakket wat dat soort klein spul vergoed kom ik wel uit.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133463559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb altijd wel redelijk wat kleine dingen, controle's, foto's hier en daar een gaatje en meer van dat soort dingen. Dus met een pakket wat dat soort klein spul vergoed kom ik wel uit.
Tja, het verschil tussen een goedkope basis verzekering en een goedkope verzekering met tandarts kan per jaar meer dan 100 euro schelen. En dan krijg je ook nog eens maar 75% van een deel vergoed.

Voor 100 euro kan ik per jaar wel naar de tandarts (2x controle, 1x gaatje en eens per 3 jaar een foto)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_133463766
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tja, het verschil tussen een goedkope basis verzekering en een goedkope verzekering met tandarts kan per jaar meer dan 100 euro schelen. En dan krijg je ook nog eens maar 75% van een deel vergoed.

Voor 100 euro kan ik per jaar wel naar de tandarts (2x controle, 1x gaatje en eens per 3 jaar een foto)
Ik had vorig jaar iets van 200 euro premie en 450 euro vergoed gekregen dus toen loonde het wel.
Nu zijn die pakketten wel anders dus even kijken dit weekend. Als ik ongeveer uitkom is het voor mij al de moeite waard.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133466735
Ik heb via email de premie gekregen van anderzorg, verlenging en deze is hoger dan de premieberekeningen op de website voor exact hetzelfde? Hebben meer mensen dit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133467074
Ik denk dat ik bij Anderzorg blijf, max ER en alleen basispakket. Zijn nog wel goedkopere verzekeringen te vinden maar ik kan al 3 mensen lid maken, dan heb ik eigenlijk al 1 maand polis terug verdiend. :P
pi_133469714
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee, dat heeft ze vast nog niet geprobeerd. :')
Ik heb ook een elektrische tandenborstel. En een bek vol vullingen en inmiddels vier wortelkanaalbehandelingen.
Ik ben een hij ;)
Maar ik heb ook aardig wat vullingen plus een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik wil gewoon 2x per jaar controle plus hygieniste, dus dan loont een verzekering :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133469807
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:27 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik ben een hij ;)
Maar ik heb ook aardig wat vullingen plus een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik wil gewoon 2x per jaar controle plus hygieniste, dus dan loont een verzekering :)
Weet je het zeker? Bij mij zijn de controles iets van EUR 20 per stuk en reiniging bij de mondhygiëniste 40/50.
pi_133473902
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Bij mij zijn de controles iets van EUR 20 per stuk en reiniging bij de mondhygiëniste 40/50.
Ook een foto'tje of 2 er bij en 3 gaatjes en dan zit je er al aan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133474058
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik lees even met jou mee. Ik zoek voor volgend jaar een zorgverzekering die ook een boel tandartskosten dekt. De offerte komt over een week, maar zal met gemak over de 1000 euro gaan...
Promovendum heeft een vragenlijst en kan je tandarts bellen.
Ik vul maar eerlijk in dat het gaat om de ortho en plan nu nog even een controle in voor de rest zodat de tandarts met de witte vlag wappert ;)

Aevita heeft de voorwaarden einde van de week online staan was hetgeen ze zeiden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133474134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 07:43 schreef Ml-etje het volgende:
1000 euro gaan...
Dan is het voor jullie echt een zaak alles uit te zoeken, hoeveel vergoeding er per code wordt uitbetaald. Zelf zat ik vorig jaar bij menzis, 35 euro per maand maar wel van mijn 4000 euro 1500 vergoed gekregen of iets dergelijks. Daarnaast ook even rekening ermee houden dat wanneer je hoge zorgkosten hebt je deze bij de belastingdienst kan opgeven als aftrekpost ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 21 november 2013 @ 08:17:47 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_133474338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb via email de premie gekregen van anderzorg, verlenging en deze is hoger dan de premieberekeningen op de website voor exact hetzelfde? Hebben meer mensen dit?
Ik kom op precies dezelfde premie uit, namelijk ¤60.38/maand. Iemand al een goedkopere gevonden?
pi_133474440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 07:51 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan is het voor jullie echt een zaak alles uit te zoeken, hoeveel vergoeding er per code wordt uitbetaald. Zelf zat ik vorig jaar bij menzis, 35 euro per maand maar wel van mijn 4000 euro 1500 vergoed gekregen of iets dergelijks. Daarnaast ook even rekening ermee houden dat wanneer je hoge zorgkosten hebt je deze bij de belastingdienst kan opgeven als aftrekpost ;)
Ow gawd, per code uitzoeken? :@

Ik zou niet weten waar te beginnen :D
Als ik lees Orthodontie vanaf 18 jr met een 100% en max 1135,- erachter dan verwacht ik dat ze alle orthodontie dekken /blond.

Idem bij tandarts..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133474618
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 07:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ook een foto'tje of 2 er bij en 3 gaatjes en dan zit je er al aan.
Maakt jouw tandarts elke keer foto's? De mijne hooguit eens in de 4 jaar. En als je elk jaar 3 gaatjes hebt, doe je echt wat verkeerd, hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133475029
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 07:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ook een foto'tje of 2 er bij en 3 gaatjes en dan zit je er al aan.
Ja, en een wortelkanaalbehandeling ook. Maar dat zegt 'ie toch niet? ;)

Foto hier 1x in de 3 jaar, en inderdaad elk jaar gaatjes is niet helemaal goed dunkt me.
pi_133475218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:30 schreef Ml-etje het volgende:
Ow gawd, per code uitzoeken?
Ik had bruggen en dergelijke, dan staat er bij menzis wel tot 80% vergoed (geen maximaal bedrag) maar moet je per code uitzoeken hoeveel procent alle andere zaken vergoed worden. Simpelweg de brug werd voor 80% vergoed, alleen bijv. de techniekkosten weer niet, en andere zaken weer wel. Ik weet niet hoe dit bij orthodontie zit maar ik zou het wel even uitzoeken als ik jou was ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133475880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, en een wortelkanaalbehandeling ook. Maar dat zegt 'ie toch niet? ;)

Foto hier 1x in de 3 jaar, en inderdaad elk jaar gaatjes is niet helemaal goed dunkt me.
Laatste jaren heb ik weinig gaatjes meer gehad.
Ga straks even kijken wat ik eerder dit jaar precies betaalde voor controle + mondhygieniste. Dat x2 (want 2x per jaar) en dan kijken of het opweegt tegen de premie.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133475907
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:59 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Laatste jaren heb ik weinig gaatjes meer gehad.
Ga straks even kijken wat ik eerder dit jaar precies betaalde voor controle + mondhygieniste. Dat x2 (want 2x per jaar) en dan kijken of het opweegt tegen de premie.
Altijd goed om even snel te berekenen ^O^
  donderdag 21 november 2013 @ 10:13:14 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133476196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb via email de premie gekregen van anderzorg, verlenging en deze is hoger dan de premieberekeningen op de website voor exact hetzelfde? Hebben meer mensen dit?
Bij mij komt het nu overeen.

Blijkbaar werd er enige tijd een andere jaarbetalingskorting op de website gebruikt, waardoor er op de site in dat geval lagere premies berekend werden. Dit is nu aangepast op de site.
pi_133476236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:13 schreef freako het volgende:

[..]

Bij mij komt het nu overeen.

Blijkbaar werd er enige tijd een andere jaarbetalingskorting op de website gebruikt, waardoor er op de site in dat geval lagere premies berekend werden. Dit is nu aangepast op de site.
Wat zouden ze hebben gedaan bij mensen die dat lagere bedrag hadden geaccepteerd?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 21 november 2013 @ 10:46:13 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133476938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:14 schreef Black-Death het volgende:
Wat zouden ze hebben gedaan bij mensen die dat lagere bedrag hadden geaccepteerd?
Er was in het vorige topic iemand die een mail heeft met die lagere premie:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:08 schreef Knuppel1983 het volgende:
Jammer voor AnderZorg, want ik heb toch echt een bevestigingsmail waarin 715,92 staat :P
Het gaat om een bedrag van ¤9. Niet echt een gigantisch verschil, het is niet een TV voor ¤1, dus er was ook geen reden om aan te nemen dat het niet goed zat.
Ik kan me niet voorstellen dat ze er heel moeilijk over gaan doen. Misschien dat ze in eerste instantie doen alsof hun neus bloedt en een nota voor het 'verbeterde' bedrag versturen, waarna klagers alsnog een aangepaste premie krijgen. Of ze nemen hun verlies, en versturen direct de nota met het lagere bedrag naar degenen die die premie voorgeschoteld kregen.
pi_133476973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:46 schreef freako het volgende:
Er was in het vorige topic iemand die een mail heeft met die lagere premie:
Ik ook inderdaad, nog niks van vernomen eerlijk gezegd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133478195
Alles eens op een rijtje gezet en Promovendum springt eruit.
Voor een euro meer per maand heb ik 100% tandartsvergoeding (tot 250 euro), in vergelijking met aanbieders als IZZ en Bewuzt die 75% bieden. Aangezien er wat vullingen vervangen moeten worden ga ik voor 100%. Over CZ heb ik het niet eens.... Enige optie is 16 euro duurder per maand en dan 75% tot 450 euro. :') Dan zou ik nog beter bij één van de anderen kunnen gaan, die bieden voor 10 euro minder 75 tot 100% vergoeding tot 500 euro.
Jaren bij CZ verzekerd geweest, I feel robbed :') Maar allemaal mijn eigen schuld natuurlijk.

Iemand nog een leuke instapaanbieding bij Promovendum? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133478332
Weet iemand of Anderzorg eigenlijk een wachttijd hanteert bij de tandartsverzekering?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:35:14 #63
385018 Brabo72
Ik wou de ik wist wat ik wilde
pi_133478497
Ook handig http://www.zorgpremievergelijken.com - zeker als je fysiotherapie belangrijk vindt dan kun je hier heel makkelijk zien welke aanvullende verzekeringen hoeveel fysio behandelingen vergoeden:

Overzicht vergoedingen fysiotherapie
pi_133478535
Ik blijf bij AnderZorg denk ik. Basis + Jong pakket: ¤75,- ongeveer.
Noot noot.
pi_133478541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:30 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand of Anderzorg eigenlijk een wachttijd hanteert bij de tandartsverzekering?
Als ik het mij goed het herinner, ja, van 1 jaar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133478571
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als ik het mij goed het herinner, ja, van 1 jaar.
Hmm even belangrijk dan om er achter aan te gaan.. Heeft weinig zin anders aangezien ik ieder jaar switch :')

Edit:
quote:
Bezoeker: Ik had een vraag over de aanvullende tandartsverzekering.
Bezoeker: Geldt er een wachttijd voor deze verzekering? Ik ben nu nog geen klant bij jullie.
Petra: Wij kennen geen wachttijd voor onze Tandheelkundige verzekeringen. Uitgezonderd orthondontie. Voor orthodontie geldt wel een wachttijd van 1 jaar.
Bezoeker: Oke. Dus ik kan bij wijze van spreken een tandartsnota van 1 januari 2014 meteen declareren?
Petra: Ja dat klopt helemaal.
Betreft Anderzorg

[ Bericht 30% gewijzigd door Black-Death op 21-11-2013 12:14:22 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133479434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:17 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik kom op precies dezelfde premie uit, namelijk ¤60.38/maand. Iemand al een goedkopere gevonden?
Als je student bent, <30 jaar dan wel. Als je bereidt bent om de jaarpremie in 1x te betalen (anders 3% duurder) kom ik uit op (INCL aanvullend pakket én ¤75 euro cashback voor nieuwe klanten):
¤50,90 per maand. (via zilverenkruis)

Zie studentengoedverzekerd.nl. Ik poste hier gister al over:
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:40 schreef Graankorrel het volgende:
Het is al eerder genoemd: www.studentengoedverzekerd.nl

Als je op die pagina kijkt zie je ook staan dat je 75 euro terug krijgt voor nieuwe klanten. Dit heb ik zojuist even nagevraagd via hun klantenservice chat (op zilverenkruis.nl):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit maakt voor mij (inclusief goedkoopste aanvullend pakket én in 1x jaarlijkse premie betalen):
¤610,79 per jaar
¤50,90 per maand

Dit is goedkoopste wat ik kon vinden. Die 75 euro krijg je terug als je een aanvullend pakket neemt (in dit geval dus ook voor een aanvullend pakket a ¤1 per maand).

Ik hoor het graag als iemand een nog goedkoper alternatief vindt.
pi_133480177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maakt jouw tandarts elke keer foto's? De mijne hooguit eens in de 4 jaar. En als je elk jaar 3 gaatjes hebt, doe je echt wat verkeerd, hoor!
Ik heb een zwak gebit idd dus elk jaar wel een X aantal gaatjes.

Verder wel goed in orde dus ik hoef geen dure kronen en bruggen en zulks maar aan klein spul kom ik een heel eind. Sowieso ook nog wat preventie erbij en dan zit je zo aan dat bedrag.

Kijk dit weekend gewoon even de nota's terug van de afgelopen 3 jaar dan weet ik wat ik ongeveer kwijt ben geweest en of dan een aanvullend iets loont.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 21 november 2013 @ 12:41:18 #69
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_133480259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Als je student bent, <30 jaar dan wel. Als je bereidt bent om de jaarpremie in 1x te betalen (anders 3% duurder) kom ik uit op (INCL aanvullend pakket én ¤75 euro cashback voor nieuwe klanten):
¤50,90 per maand. (via zilverenkruis)

Zie studentengoedverzekerd.nl. Ik poste hier gister al over:

[..]

En hoe checken ze of je student ben? Ik ben 30 en heb twee kinderen, geen idee of ze daar intrappen :P
pi_133480640
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:41 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En hoe checken ze of je student ben? Ik ben 30 en heb twee kinderen, geen idee of ze daar intrappen :P
Zorgverzekeraars kunnen controleren of je recht hebt op studiefinanciering.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:54:26 #71
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_133480666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars kunnen controleren of je recht hebt op studiefinanciering.
Ok, dan blijft het dus anderzorg. Zeven euro duurder, maar ach...
pi_133481009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik had bruggen en dergelijke, dan staat er bij menzis wel tot 80% vergoed (geen maximaal bedrag) maar moet je per code uitzoeken hoeveel procent alle andere zaken vergoed worden. Simpelweg de brug werd voor 80% vergoed, alleen bijv. de techniekkosten weer niet, en andere zaken weer wel. Ik weet niet hoe dit bij orthodontie zit maar ik zou het wel even uitzoeken als ik jou was ;)
Ga ze wel bellen, nu eerst een rondje langs eigen tandarts en de aanvraag indienen.
10 december is D-day voor de goedkeuring van de tandarts.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 21 november 2013 @ 13:08:49 #73
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_133481043
Wij kregen thuis een aanbieding van Iza Cura Rotterdampakket. Dit omdat wij beiden student zijn, in Rotterdam wonen en niet 130% boven het minimumloon zitten. Mijn vriendin heeft het allemaal uitgezocht en zij stapt over van Zilveren Kruis naar Iza Cura. Ikzelf blijf verzekerd via mijn moeders werkgever (gemeente).

Geloof dat mijn vriendin dan 134 euro (exclusief zorgtoeslag) gaat betalen voor het meest uitgebreide pakket. Normaal kost het 144 euro, maar ze krijgt 10 euro korting omdat ze niet boven 110% van bijstandsniveau komt.

Verder volgende pluspunten:
Lage premie, want de gemeente Rotterdam betaalt mee.
U hebt ¤ 50 verplicht eigen risico, in plaats van ¤ 360.
U krijgt veel vergoed. Bijvoorbeeld brillen, fysiotherapie en tandarts.
Geen rekeningen voorschieten: uw rekeningen gaan rechtstreeks naar IZA Cura als u gebruikmaakt van een zorgaanbieder waarmee wij afspraken hebben.
Bent u al ergens anders verzekerd? Wij regelen uw opzegging!

Het is voor haar vooral fijn dat de tandheelkunde zorg goed is geregeld en het eigen risico. 360 euro is voor studenten gewoon lastig te behappen.

Kan dus alleen voor Rotterdammers, maar wellicht dat er mensen zijn die thuis de brief niet hebben gehad en er wel recht op hebben.
pi_133481053
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:26 schreef Cat22 het volgende:
Alles eens op een rijtje gezet en Promovendum springt eruit.
Voor een euro meer per maand heb ik 100% tandartsvergoeding (tot 250 euro), in vergelijking met aanbieders als IZZ en Bewuzt die 75% bieden. Aangezien er wat vullingen vervangen moeten worden ga ik voor 100%. Over CZ heb ik het niet eens.... Enige optie is 16 euro duurder per maand en dan 75% tot 450 euro. :') Dan zou ik nog beter bij één van de anderen kunnen gaan, die bieden voor 10 euro minder 75 tot 100% vergoeding tot 500 euro.
Jaren bij CZ verzekerd geweest, I feel robbed :') Maar allemaal mijn eigen schuld natuurlijk.

Iemand nog een leuke instapaanbieding bij Promovendum? :+
Hij is mooi hé :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133481135
Ik snap de hoeveelheid aan verzekeringen van de aanbieders niet meer. Neem nu CZ, ik kan toch bij eventueel zorgaanbieders terecht met CZ direct, als bij CZ zorgbewust en CZ zorg op maat?
Komt het verschil in premie alleen omdat je alles via internet moet regelen?
pi_133481469
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars kunnen controleren of je recht hebt op studiefinanciering.
Ik ben op dit moment wel student, maar ga wss in 2014 afstuderen.
Ik wilde eigenlijk de studentenverzekering houden van ZK... Hmm.
pi_133481473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:12 schreef keko het volgende:
Ik snap de hoeveelheid aan verzekeringen van de aanbieders niet meer. Neem nu CZ, ik kan toch bij eventueel zorgaanbieders terecht met CZ direct, als bij CZ zorgbewust en CZ zorg op maat?
Komt het verschil in premie alleen omdat je alles via internet moet regelen?
Nee volgens mij is er een verschil is welke zorgverleners zijn gecontracteerd (dus vrije zorgkeuze of niet)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133481566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:25 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Nee volgens mij is er een verschil is welke zorgverleners zijn gecontracteerd (dus vrije zorgkeuze of niet)
Als ik op de CZdirect-site op de zoek zorgverlenerslink klik wordt ik doorgesluisd naar een CZ (dus niet CZ-direct) pagina waarop ik kan zoeken. Ik kan daar niet aangeven welk pakket ik heb, dus volgens mij is dat in alle gevallen hetzelfde. Als ik bijvoorbeeld naar ziekenhuizen zoek in Utrecht, dan zijn alle ziekenhuizen (dus niet alle zelfstandigen en klinieken etc) gecontracteerd. Dat is dan bijvoorbeeld bij iets als besured (met een echt andere naam dan de moederorganisatie) niet het geval...
pi_133481751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:25 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment wel student, maar ga wss in 2014 afstuderen.
Ik wilde eigenlijk de studentenverzekering houden van ZK... Hmm.
Zolang je student bent, kun je je gewoon inschrijven voor een studentenverzekering. Daarna zou je dan officieel over moeten gaan naar een andere verzekering, maar in de praktijk controleren zorgverzekeraars volgens mij niet maandelijks of je nog student bent, waardoor je wellicht nog langer van die lagere premie kan profiteren.
pi_133481817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:30 schreef keko het volgende:

[..]

Als ik op de CZdirect-site op de zoek zorgverlenerslink klik wordt ik doorgesluisd naar een CZ (dus niet CZ-direct) pagina waarop ik kan zoeken. Ik kan daar niet aangeven welk pakket ik heb, dus volgens mij is dat in alle gevallen hetzelfde. Als ik bijvoorbeeld naar ziekenhuizen zoek in Utrecht, dan zijn alle ziekenhuizen (dus niet alle zelfstandigen en klinieken etc) gecontracteerd. Dat is dan bijvoorbeeld bij iets als besured (met een echt andere naam dan de moederorganisatie) niet het geval...
CZ Direct komt wat betreft dekking volgens mij overeen met CZ Zorgbewust, alleen moet je bij CZ Direct bepaalde hulpmiddelen via internet bestellen, wil je in aanmerking komen voor vergoeding.
pi_133483087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij is mooi hé :Y
Ja O+
En al mijn zorgverleners gecontracteerd dus geen gedoe met rekeningen. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133483253
Bericht van Anderzorg over hun fout die ze gemaakt hebben in de premie. Ik zal toch de normale premie moeten betalen maar krijg voor het ongemak wel een 10 euro bol.com tegoed bon. Ach prima dus.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133483321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:31 schreef rene90 het volgende:
Bericht van Anderzorg over hun fout die ze gemaakt hebben in de premie. Ik zal toch de normale premie moeten betalen maar krijg voor het ongemak wel een 10 euro bol.com tegoed bon. Ach prima dus.
Netjes opgelost van ze. ^O^
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133484121
Moet je huisarts eigenlijk ook gecontracteerd zijn? Ik ga overstappen, maar zie mijn eigen huisarts niet in de lijst van gecontracteerde zorgverleners staan. En op de CZ website kan ik het verder ook niet echt vinden..
pi_133484456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:56 schreef Miless het volgende:
Moet je huisarts eigenlijk ook gecontracteerd zijn? Ik ga overstappen, maar zie mijn eigen huisarts niet in de lijst van gecontracteerde zorgverleners staan. En op de CZ website kan ik het verder ook niet echt vinden..
Ergens in deze reeks zei iemand dat alle huisartsenzorg gecontracteerd is want dat is basiszorg. Alleen zetten sommige verzekeraars ze niet in het rijtje, behalve als ze zaken als ketenzorg bieden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 21 november 2013 @ 15:12:28 #86
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_133484594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:25 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment wel student, maar ga wss in 2014 afstuderen.
Ik wilde eigenlijk de studentenverzekering houden van ZK... Hmm.
Ik ben ook al drie jaar geen student meer maar zit wel gewoon bij het collectief van ZK :)
  donderdag 21 november 2013 @ 15:18:16 #87
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_133484757
Hoeveel is een vrije zorgkeuze bij de mensen hier waard? Als ik bij degene zonder vrije zorgkeuze bekijk, dan is de omgeving gedekt. Maar ik kan mij voorstellen dat als ik ergens heen wil en mijn verzekeraar het terug fluit het toch niet lekker zit.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_133484822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:18 schreef -Splash- het volgende:
Hoeveel is een vrije zorgkeuze bij de mensen hier waard? Als ik bij degene zonder vrije zorgkeuze bekijk, dan is de omgeving gedekt. Maar ik kan mij voorstellen dat als ik ergens heen wil en mijn verzekeraar het terug fluit het toch niet lekker zit.
Ik neem het wel mee. Ik ga naar Anderzorg, die hebben mijn HA, apotheek en ziekenhuis gecontracteerd. De goedkoopste polis van ik meen Zilverenkruis heeft bijv geen contract met mijn ziekenhuis, dus haak ik af.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 21 november 2013 @ 15:29:16 #89
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_133485014
Ik zit nu bij Agis en ik betaal gewoon veels te veel. Aanvullend verzekerd, tandarts, etc...
Vroeger had ik nogal eens wat bij de tandarts, maar de afgelopen 4 jaar niet meer. Maar 'angst', what if, heeft mij er niet vanaf gebracht.

Nu toch maar eens wat laten vallen, 900 euro per jaar teveel betalen is nogal wat. Geen fysio, geen gaatjes, dus waarom. Dit jaar nog een bril kopen en dan alles laten vallen denk ik...

Ook redelijk gefrustreerd omdat je al zoveel betaald en dat je dan je verstandskiezen moet laten trekken en dan nog 350 euro moet betalen. (eigen schuld dat ik teveel betaal.. weet het ;))

Ohra, promovendum en pnozorg hebben mijn aandacht.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_133486018
Zelf blijf ik bij Ohra collectief *O* min de tandarts.

En ik krijg ook een leuke aanbieding via United Consumers + een ipad air w/
Misschien dat het je over een streep trekt ?
pi_133486136
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:40 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

CZ Direct komt wat betreft dekking volgens mij overeen met CZ Zorgbewust, alleen moet je bij CZ Direct bepaalde hulpmiddelen via internet bestellen, wil je in aanmerking komen voor vergoeding.
THNX, dat is dan dus ook het verschil tussen VGZ natura en natura selectief (en dat je dus bijvoorbeeld herhaalrecepten bij de online-apotheek moet bestellen)
pi_133486228
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:02 schreef AnneX het volgende:
En ik krijg ook een leuke aanbieding via United Consumers + een ipad air w/
Misschien dat het je over een streep trekt ?
Vertel?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_133486367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:09 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Vertel?
Net ook even gekeken, maar die iPad "kost" je de korting van 2 personen voor 2 jaar.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133486379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:14 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Net ook even gekeken, maar die iPad "kost" je de korting van 2 personen voor 2 jaar.
Inderdaad, ik zag het intussen ook.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_133487198
Even een vraag: "Van een behandeling bij de tandarts wordt 75% van het wettelijke tarief in Nederland vergoed tot maximaal ¤ 250,- per jaar."

Betekend dit dat je max. 250 euro aan behandelingen mag declareren, en je daarvan dus 187,50 euro maximaal terug krijgt?

Of, betekend het dat je maximaal 250 euro terug krijgt (en dus 333,33 euro maximaal aan behandelingen mag declareren)?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133487225
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef wormtrein het volgende:
Even een vraag: "Van een behandeling bij de tandarts wordt 75% van het wettelijke tarief in Nederland vergoed tot maximaal ¤ 250,- per jaar."

Betekend dit dat je max. 250 euro aan behandelingen mag declareren, en je daarvan dus 187,50 euro maximaal terug krijgt?

Of, betekend het dat je maximaal 250 euro terug krijgt (en dus 333,33 euro maximaal aan behandelingen mag declareren)?
Dat laatste volgens mij.
Stel je dient een nota van 50 EUR in, krijg je daarvan 75% vergoed. Tot dat je in totaal 250 EUR vergoed hebt gekregen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133487313
Jup, dat laatste inderdaad.

Ik heb even handmatig het 1 en ander vergeleken, ik denk dat ik naar Besured ga komend jaar.
pi_133487453
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:18 schreef -Splash- het volgende:
Maar ik kan mij voorstellen dat als ik ergens heen wil en mijn verzekeraar het terug fluit het toch niet lekker zit.
De vrije keuze is eigenlijk wat waard wanneer je specialistische zorg bij dokter x of y wilt. Denk bijvoorbeeld aan artsen gespecialiseerd in oncologie of kruisbandoperaties. In sommige grote ziekenhuizen zijn nieuwe behandelmethoden mogelijk. Ik zelf zou als je jong bent daar niet de nadruk opleggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:38 schreef lyolyrc het volgende:
Daarna zou je dan officieel over moeten gaan naar een andere verzekering, maar in de praktijk controleren zorgverzekeraars volgens mij niet maandelijks of je nog student bent, waardoor je wellicht nog langer van die lagere premie kan profiteren
Wettelijk mag een zorgverzekeraar helemaal niet controleren of je studeert. De universiteit mag zelfs niet eens informatie geven of je afgestudeerd bent aan derden vermelden. Tenzij hiervan een overeenkomst staat waar het nodig is zoals bij studentenwoningen.
pi_133487456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:40 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Dat laatste volgens mij.
Stel je dient een nota van 50 EUR in, krijg je daarvan 75% vergoed. Tot dat je in totaal 250 EUR vergoed hebt gekregen.
Ok thnx, wel belangrijke details als je gaat vergelijken. Want dan is 100% tot max. 250 wel leuk, maar in het geval je er misschien boven gaat is het bedrag tot 333 euro met 75% dan interessanter. Weer wat voordeel op eigen risico in dat geval.

Vooralsnog lijkt me CZ Direct + Budget (of + Basic in geval tandartskosten erbij) mij de meest complete verzekering voor een lage prijs.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133487693
Voor de geïnteresseerde onder ons:

Welke zorgverzekeraar vergoedt onbeperkt fysiotherapie in 2014: http://www.zorgwijzer.nl/(...)ysiotherapie-in-2014
Ik rij in een paarse auto.
pi_133488103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:29 schreef -Splash- het volgende:
Ik zit nu bij Agis en ik betaal gewoon veels te veel. Aanvullend verzekerd, tandarts, etc...
Vroeger had ik nogal eens wat bij de tandarts, maar de afgelopen 4 jaar niet meer. Maar 'angst', what if, heeft mij er niet vanaf gebracht.

Nu toch maar eens wat laten vallen, 900 euro per jaar teveel betalen is nogal wat. Geen fysio, geen gaatjes, dus waarom. Dit jaar nog een bril kopen en dan alles laten vallen denk ik...

Ook redelijk gefrustreerd omdat je al zoveel betaald en dat je dan je verstandskiezen moet laten trekken en dan nog 350 euro moet betalen. (eigen schuld dat ik teveel betaal.. weet het ;))

Ohra, promovendum en pnozorg hebben mijn aandacht.
Jij bent mij! :D *;
Met dat verschil dat ik het afgelopen jaar voor één keer wel voldoende tandartskosten had om de aanvullende verzekering die ik al jaren had de moeite waard te laten zijn. Waarom ik jaaaaaren ook nog een aanvulling op de basisverzekering had, is me nog steeds een raadsel :@ Ik ben van mijn leven nooit bij een alternatief genezer geweest en geen fysiopraktijk van binnen gezien. En voor vergoeding voor een nieuwe bril was ik weer net een level te laag verzekerd. :|W

Volgend jaar 40 euro per maand aan premie besparen (eigenlijk 30, omdat CZ ook 10 euro minder vraagt). Daar kan ik best wat aanvullende kosten voor dragen.

ER heb ik dit jaar nog niet aangesproken, dus een medische afspraak die kon wachten heb ik ook tot na 1 januari verzet. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 21 november 2013 @ 17:12:32 #102
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_133488145
Mijn situatie:

Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.

Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
pi_133488397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Mijn situatie:

Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.

Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
Google zegt dit: http://www.wittetanden.nl/behandelingen/kroon/kroon/kroon-11.htm
Reken dus op zeker 500 euro.

Red je dus waarschijnlijk net wel, als ze je vergoeden totdat je 450 euro uitbetaald hebt gekregen. Als je verder geen kosten verwacht heeft het volgens mij weinig zin je ER omlaag te gooien. Want daar kom je dan toch niet aan of hooguit voor een paar tientjes. Of zeg ik nu iets raars? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133489098
Vorig jaar heb ik mn verzekering niet veranderd, dus ik had nog steeds 115 per maand.
Nu keek ik er naar, ik hou fysio en minimaal ER, tandarts gaat eruit, kom ik bij dezelfde verzekeraar (OHRA) uit op 1089 per jaar, scheelt me inderdaad toch 25 per maand.
Tandartskosten haal, ik er niet uit, omdat ik al 3 jaar niet naar de tandarts geweest was en alleen wat tandsteen had toen ik van de week weer ging.

Zou ik elders veel goedkoper uit zijn? Dit is ook het advies van independer nl, maar ik weet dat zij niet objectief zijn.
pi_133489616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.
pi_133489787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:03 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.
Precies, die kroon is aanvullend, dus geen invloed op ER.
sig verwijderd door FA
pi_133494641
Ik blijf, denk ik gewoon bij ZK. Ik heb wel wat veranderd. Aanvullend van 3 naar 2 sterren en i.p.v. een gewone basis heb ik een selectieve basisverzekering. Het ziekenhuis waar ik altijd heen ga is toch gecontracteerd, dus maakt het verder niet uit.

Ik moet waarschijnlijk wel implantaten, maar die tandartsverzekering dekt de schade bij lange na niet. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133494974
75 euro bij cz direct met 2 aanvullende pakketten (natura polis, budget), eigen risico maximaal, wel een natura-polis maar binnen 50km van mijn woonplaats hebben ze bij alle grote zorgverleners een contract. No worries dus.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:14:57 #109
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133496737
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
pi_133497090
FBTO denk ik. Daar zou je een uitgebreide tandartsmodule (voor 250, 500 of 750 euro maximale vergoeding) kunnen aanzetten per 1 januari. Als je deze gelijk aanzet met je basisverzekering geldt er geen wachttijd. Vervolgens kan je de module uitzetten als je al je behandelingen gedaan hebt en dan betaal je verder geen premie meer.
pi_133498431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Mijn situatie:

Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.

Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
De kosten waar je het hier over hebt vallen niet onder de basisverzekering en daarom ook niet onder het eigen risico. Dit soort kosten vallen wel onder de eigen bijdrage. Op grond van je huidige tandverzekering zal er altijd een minimale eigen bijdrage zijn van 25% van de kosten. Zodra op basis van de tandverzekering ¤ 450 is vergoed, moet je de rest van de tandartskosten helemaal zelf dragen.

Wat betreft de kosten, vraag een offerte aan je tandarts. Als je aan die offerte twijfelt, kun je ook bij een andere tandarts om een second opinion vragen.
pi_133499311
Kreeg een brief van Zorg en Zekerheid. Vorig jaar had ik rond de 850 euro aan premie (als ik het me goed herinner). Dit jaar betaal ik 724,56 euro per jaar. Dat is krap 60 euro per maand!

Maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Afgelopen jaar niet naar het ziekenhuis gehoeven dus houden zo :)
  donderdag 21 november 2013 @ 23:49:53 #113
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_133502558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)
11,- 100%dekking tot 250,-
22,- 100%dekking tot 500,-
33,- 100%dekking tot 750,-

Basisverzekering 69,-
wettelijke eigen risico 360,-
vrijwillig eigen risico 500,-

Basisverzekering 89,-
wettelijke eigen risico 360,-

Bijvoorbeeld :basisverzekering 69,- en voor 33,- tandarts3 met 100% dekking tot 750.
Succes met het uitzoeken.
pi_133502893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:49 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)
11,- 100%dekking tot 250,-
22,- 100%dekking tot 500,-
33,- 100%dekking tot 750,-

Basisverzekering 69,-
wettelijke eigen risico 360,-
vrijwillig eigen risico 500,-

Basisverzekering 89,-
wettelijke eigen risico 360,-

Bijvoorbeeld :basisverzekering 69,- en voor 33,- tandarts3 met 100% dekking tot 750.
Succes met het uitzoeken.
Promovendum, IZZ (mits collectiviteitskorting) en Bewuzt zijn in ieder geval al goedkoper. Voor tandartsdekking tot 250 euro dan, de rest heb ik niet bekeken.
Dan mis je natuurlijk wel de 10% korting op alle aankopen.

Edit- IZZ en Bewuzt vergoeden wel maar 75%, dus het is geen zuivere vergelijking.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133503679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
Ik zou eens kijken naar PNO die hebben aantrekkelijke tandartspakketten icm met maximaal eigen risico. ook nog vrije zorg keuze, meteen mooi meegenomen.
voor 250,- dekking 10,50 en voor 500,- dekking 20,50 vergoedt alle tandheelkundige hulp 100%
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133506893
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekering :') We moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen :P

Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november }:|
pi_133507044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekering :') We moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen :P

Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november }:|
Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)
pi_133507138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:23 schreef keko het volgende:

[..]

Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)
Nee, het ergste zijn de collega's :D :+
Ik vind de klanten niet erg hoor, sommige mensen doen alleen een beetje vreemd, maar dat is juist wel grappig :+ En soms ":')" waardig.

Volgens mijn leidinggevende moeten er minimaal 100.000 mensen naar de verzekering wil het succesvol zijn. Ben benieuwd of het ze gaat lukken.

Ik heb voor 90% besloten dat ik bij ZK blijf :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:07:45 #119
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133511836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekering :') We moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen :P

Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november }:|
Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingen :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133512030
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingen :9
Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..
Sommige (oude) mannetjes vinden rookworsten grapjes erg leuk.. "IS MIJN ROOKWORST DAN OOK VERZEKERD HAHAHAA" :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:26:27 #121
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133516133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..
Sommige (oude) mannetjes vinden rookworsten grapjes erg leuk.. "IS MIJN ROOKWORST DAN OOK VERZEKERD HAHAHAA" :+
Tergend :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133522727
Zojuist bij PNO mijn verzekeing afgesloten..¤77,04 per maand, maar gaat nog 3% vanaf ivm jaarbetaling. :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:23:40 #123
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133523615
90% kans dat ik dit jaar lekker blijf zitten bij Promovendum. :)
Alleen basisverzekering (aanvullend is voor mijn overbodig), maar wel met normaal wettelijk eigen risico van 360,= euro wegens chronisch "patiënt" -> goedkoopste èn in mijn omgeving alle reguliere zorgaanbieders gecontracteerd. ^O^

Mijn vriend (kerngezond, en niet van plan nòg een keertje z'n heup te gaan breken vanwege racefiets-ongelukje zoals vorig jaar helaas gebeurde) gaat z'n eigen risico ophogen tot de max, dan is de premie 66,90 euro p/m.
Prima deal lijkt me zo.

[ Bericht 29% gewijzigd door HetKlusKonijn op 22-11-2013 19:42:24 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:29:56 #124
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133523850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:00 schreef Ikea.Pax het volgende:
Zojuist bij PNO mijn verzekeing afgesloten..¤77,04 per maand, maar gaat nog 3% vanaf ivm jaarbetaling. :)
Ik neem aan met verhoogd eigen risico? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133524210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik neem aan met verhoogd eigen risico? :)
Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:41:44 #126
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133524254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:40 schreef Ikea.Pax het volgende:

[..]

Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).
Lijkt mij een prima deal, op één klein puntje na - als je je eigen risico kunt uitbreiden tot 860,= euro, weet je dan zeker dat je die tandartsverzekering wel nodig hebt, aangezien die maar tot 250,= uitbetaalt en je dat geld kennelijk zelf al hebt? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133524562
Ja, die tandarts verzekering is een beetje een gok... Afgelopen jaar voor 140 euro kosten bij de tandarts gehad, en de tandartsverzekering kost iets van 125 euro per jaar. Met een beetje 'geluk' haal ik de kosten er wel uit. Anders volgende jaar gewoon geen tandartsverzekering meer. ;)
pi_133524642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
90% kans dat ik dit jaar lekker blijf zitten bij Promovendum. :)
Alleen basisverzekering (aanvullend is voor mijn overbodig), maar wel met normaal wettelijk eigen risico van 360,= euro wegens chronisch "patiënt" -> goedkoopste èn in mijn omgeving alle reguliere zorgaanbieders gecontracteerd. ^O^

Mijn vriend (kerngezond, en niet van plan nòg een keertje z'n heup te gaan breken vanwege racefiets-ongelukje zoals vorig jaar helaas gebeurde) gaat z'n eigen risico ophogen tot de max, dan is de premie 66,90 euro p/m.
Prima deal lijkt me zo.
Promovendum bevalt goed ja?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:53:29 #129
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133524664
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Promovendum bevalt goed ja?
Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133524681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook. :Y
^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:54:31 #131
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133524718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:50 schreef Ikea.Pax het volgende:
Ja, die tandarts verzekering is een beetje een gok... Afgelopen jaar voor 140 euro kosten bij de tandarts gehad, en de tandartsverzekering kost iets van 125 euro per jaar. Met een beetje 'geluk' haal ik de kosten er wel uit. Anders volgende jaar gewoon geen tandartsverzekering meer. ;)
Dat is net kiele-kiele-an hè. Verwacht je voor het komende jaar vergelijkbare kosten, of juist meer?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:55:27 #132
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133524756
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

^O^
Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn. _O_
Ze reageren ook heel snel op je vragen per mail. Dus ja, ik ben tevree!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133524944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn. _O_
Ze reageren ook heel snel op je vragen per mail. Dus ja, ik ben tevree!
Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:05:11 #134
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_133525172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik blijf, denk ik gewoon bij ZK. Ik heb wel wat veranderd. Aanvullend van 3 naar 2 sterren en i.p.v. een gewone basis heb ik een selectieve basisverzekering. Het ziekenhuis waar ik altijd heen ga is toch gecontracteerd, dus maakt het verder niet uit.

Ik moet waarschijnlijk wel implantaten, maar die tandartsverzekering dekt de schade bij lange na niet. :{
Speel met precies dezelfde gedachten. Zit ook bij Zilveren Kruis en eventueel het ziekenhuis wat ik zou willen zit er bij.

maar hoe zit dat dan met je tandarts en andere zorgverleners? Is dat wel vrij om te gaan? Of geldt dit alleen voor de ziekenhuis?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_133529201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord. :Y
Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:34:55 #136
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133529288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:32 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.
Nah, het weekend valt natuurlijk al af, en je had kennelijk een moeilijke vraag? :)

Ik heb ze woensdagavond een vraag gesteld over gecontracteerde zorgaanbieders en kreeg het antwoord vrijdagochtend in de bus. En ik vond dat heel behoorlijk. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:40:15 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529508
Hmmm... blijf gewoon nog een jaartje bij Besured... derde jaar al :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133529589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:40 schreef Renesite het volgende:
Hmmm... blijf gewoon nog een jaartje bij Besured... derde jaar al :)
Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendum :'). Ach ja.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:43:42 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529635
Viel me ook op :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:43:49 #140
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133529640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:42 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendum :'). Ach ja.
Lijkt me niet echt de moeite waard. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:44:28 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Lijkt me niet de moeite waard. ;)
91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:45:48 #142
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133529730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:49:13 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal. ;)
Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.

Dan liever wel meer dekking (100 meer) voor het geval dat. Dan is Besured goedkoper dan Promovendum en Anderzorg bijvorbeeld.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133529887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:49:40 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.
Kan nog :0
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:54:14 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133530127
Ik ga morgen even hoe en wat maar denk dat ik gewoon bij Andezorg blijf, heb ook nooit zin om over te stappen. Zit daar altijd al.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:59:07 #147
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133530410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.

Dan liever wel meer dekking (100 meer) voor het geval dat. Dan is Besured goedkoper dan Promovendum en Anderzorg bijvorbeeld.
Ik snap je overweging en je beslissing, inderdaad. :)

Ik besef dat ik echt een enorme bofkont ben mbt tot mijn gebit.... de genen geërfd van mijn moeder heb ik zo het vermoeden, die op 78-jarige leeftijd ooit het verzoek kreeg van de arts om 'haar gebit uit te doen' tbv een röntgenfoto, en waarop mijn ouwe mammie prompt antwoordde "als het u even is, meneer de dokter, hou ik ze nog liever eventjes in". :D

Die dokter had dus niet door dat dat prachtige rijtje ivoor dus nog steeds haar eigen tandjes waren... :P


[ Bericht 10% gewijzigd door HetKlusKonijn op 22-11-2013 22:28:34 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133530888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kan nog :0
Ik heb Promovendum een e-mail gestuurd (moet schriftelijk) dat ik wijzig naar hun andere label en heb zojuist de verzekering via Besured aangevraagd.. Ghehe :P!
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 22:15:36 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133531185
Goed beuzig!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 23:47:04 #150
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133535195
Wat doen jullie met de tandarsverzekering? Ik betaal 33 euro per maand. Ik ben gedekt tot 1000 euro, maar van elke rekening betaal ik zelf 20 procent

Dus als mijn totale tandartsrekening 500 euro is dan betaal ik zelf 100 euro + 396 aan premie en dan heb ik 4 euro winst.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2013 @ 00:04:58 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133535947
Ik zit aan 350e pj(100%) dekking voor 11,50*12 aan premie.
Met iig 2x controle en 2x mondhyng haal ik dat er wel uit :).

Besured dus
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 23 november 2013 @ 00:08:11 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133536080
Moet je zo'n tandartsverzekering gelijk afsluiten of kan dat ook een paar maanden later?
Ik wil eind 2014 beginnen met een dure behandeling.
  zaterdag 23 november 2013 @ 02:06:03 #153
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133539067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:47 schreef SunChaser het volgende:
Wat doen jullie met de tandarsverzekering? Ik betaal 33 euro per maand. Ik ben gedekt tot 1000 euro, maar van elke rekening betaal ik zelf 20 procent

Dus als mijn totale tandartsrekening 500 euro is dan betaal ik zelf 100 euro + 396 aan premie en dan heb ik 4 euro winst.
Tandartsverzekering?
Vanaf het eerste begin van dit zorgverzekeringsstelsel *gedumpt*, zelf gespaard voor onvoorziene kosten, en oh ja, dat spaarpotje ziet er verdomd gezond uit, nu.

Niks dus tandartsverzekering. Ik verzeker *niks* dat ik gewoon ook uit eigen zak kan betalen. Kwestie van rekenen.
Spaarpotje aanleggen dus. Klinkt wellicht 'eng', maar het werkt. Bij mij rinkelt inmiddels de kassa vanwege de uitgespaarde premies, en mocht ik ooit een wortelkanaalbehandeling/kroon/ed nodig hebben, de $$$ staan inmiddels op de rekening daarvoor. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door HetKlusKonijn op 23-11-2013 02:18:55 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 08:16:10 #154
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133540328
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:04 schreef borisz het volgende:
Ik zit aan 350e pj(100%) dekking voor 11,50*12 aan premie.
Met iig 2x controle en 2x mondhyng haal ik dat er wel uit :).

Besured dus
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 08:16:34 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133540331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:08 schreef leolinedance het volgende:
Moet je zo'n tandartsverzekering gelijk afsluiten of kan dat ook een paar maanden later?
Ik wil eind 2014 beginnen met een dure behandeling.
fbto eens bekijken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:11:28 #156
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133540583
Voorlopig toch maar voor anderzorg + tand 250 100% gekozen.
Ik neem aan dat de jaarbetaling voor 1 januari geincasseerd word?
pi_133540642
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 08:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

fbto eens bekijken
Ik vind dat nogal tricky met die wachttijd. Volgens mij is die behoorlijk als je de module gedurende het jaar aanzet. Daarnaast hebben ze wel een goede premie voor tandartskosten. Ik heb mijn broertje daar laten verzekeren met EUR 500,- tandarts en hij gaat EUR 105,75 betalen. Ze hebben wel een goedkoper tarief als je < 23 bent. Ik zou EUR 5,- meer moeten betalen.
pi_133541383
Besured is door de tandartsverzekering wel interessant, maar ik zie dat je geen korting krijgt op jaarbetaling (3% zoals de meeste andere verzekeringen), en je je eigen risico niet kunt verhogen. Zie ik iets over het hoofd?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 10:56:19 #159
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133541410
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:08 schreef leolinedance het volgende:
Moet je zo'n tandartsverzekering gelijk afsluiten of kan dat ook een paar maanden later?
Ik wil eind 2014 beginnen met een dure behandeling.
Ja, zo wil iedereen zich wel verzekeren :D
pi_133541444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:08 schreef leolinedance het volgende:
Moet je zo'n tandartsverzekering gelijk afsluiten of kan dat ook een paar maanden later?
Ik wil eind 2014 beginnen met een dure behandeling.
Wat voor behandeling is het, het kan belastingtechnisch nuttiger zijn om het in één jaar te doen namelijk want de kosten die je zelf moet betalen kan je van de belasting aftrekken (na een bepaalde drempel). Kortom, simpelweg even uitrekenen wat het meest voordelig is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 10:59:26 #161
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133541453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor behandeling is het, het kan belastingtechnisch nuttiger zijn om het in één jaar te doen namelijk want de kosten die je zelf moet betalen kan je van de belasting aftrekken (na een bepaalde drempel). Kortom, simpelweg even uitrekenen wat het meest voordelig is.
oh dat wist ik niet, eens in verdiepen
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:10:09 #162
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133541611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:52 schreef wormtrein het volgende:
Besured is door de tandartsverzekering wel interessant, maar ik zie dat je geen korting krijgt op jaarbetaling (3% zoals de meeste andere verzekeringen), en je je eigen risico niet kunt verhogen. Zie ik iets over het hoofd?
Nee dat klopt idd daardoor ga ik niet voor besures.Staat trouwens in de faq op hun site
pi_133541652
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 08:16 schreef Renesite het volgende:

fbto eens bekijken
Nou... :|W dat is we de laatste die je moet bekijken als het gaat om het meest voordelige prijs inzake prijs-kwaliteit verhouding. Kies dan Zilveren Kruis als je naar een alternatief zoekt.
pi_133541824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

De vrije keuze is eigenlijk wat waard wanneer je specialistische zorg bij dokter x of y wilt. Denk bijvoorbeeld aan artsen gespecialiseerd in oncologie of kruisbandoperaties. In sommige grote ziekenhuizen zijn nieuwe behandelmethoden mogelijk. Ik zelf zou als je jong bent daar niet de nadruk opleggen.

[..]

Wettelijk mag een zorgverzekeraar helemaal niet controleren of je studeert. De universiteit mag zelfs niet eens informatie geven of je afgestudeerd bent aan derden vermelden. Tenzij hiervan een overeenkomst staat waar het nodig is zoals bij studentenwoningen.
Zouden ze dat niet via DUO kunnen controleren?
pi_133541871
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

oh dat wist ik niet, eens in verdiepen
http://www.belastingdiens(...)erzicht_ziektekosten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133541898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Nav van deze post ben ik Besured ook gaan bekijken. Is inderdaad goedkoper dan Promovendum. Maar hoe zit het met medicijnen? Mag je die alleen via de nationale apotheek bestellen? En krijg je ze dan thuisbezorgd? Ik zit namelijk prima bij mijn eigen apotheek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133541976
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:32 schreef Cat22 het volgende:
En krijg je ze dan thuisbezorgd? Ik zit namelijk prima bij mijn eigen apotheek.
Dan als bezorgadres jouw apotheek en dan haal je ze daar op :P?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133542096
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan als bezorgadres jouw apotheek en dan haal je ze daar op :P?
Neej, dat is te makkelijk. :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 11:58:53 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133542335
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou... :|W dat is we de laatste die je moet bekijken als het gaat om het meest voordelige prijs inzake prijs-kwaliteit verhouding. Kies dan Zilveren Kruis als je naar een alternatief zoekt.
die heeft wisselmodules. Dus daarom
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:38:29 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133542889
Heeft iemand al gekeken naar die Anderzorg tand dingen?

Je hebt een tandakket maar kun ook kiezen voor 1 van de 3 modules?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:43:45 #171
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133542968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft iemand al gekeken naar die Anderzorg tand dingen?

Je hebt een tandakket maar kun ook kiezen voor 1 van de 3 modules?
Ja wat is wijsheid.Pakket is 80% vergoeding zonder max.de modules vergoeden tot de grens
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:47:13 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133543022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:43 schreef foetre het volgende:

[..]

Ja wat is wijsheid.Pakket is 80% vergoeding zonder max.de modules vergoeden tot de grens
Ik snap het nu idd, ik dacht dat die 3 modules ipv dat Tand pakket waren gekomen maar je hebt dus eigenlijk 4 keuze's

Ik heb even gekeken naar 2012 en 2013 en toen had ik 350 en 480 euro aan kosten en 80% daarvan vergoed gekregen.

Dus die max 500 is wel duurder maar dan is alles wel 100% welke behandeling dan ook dat is ook wel fijn. Dus ik denk dat ik die doe ( die is 7 euro duurder dan die ik nu hebt van die 80%) maar over de 500 zal ik denk ik toch niet echt snel gaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:50:19 #173
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133543080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik snap het nu idd, ik dacht dat die 3 modules ipv dat Tand pakket waren gekomen maar je hebt dus eigenlijk 4 keuze's

Ik heb even gekeken naar 2012 en 2013 en toen had ik 350 en 480 euro aan kosten en 80% daarvan vergoed gekregen.

Dus die max 500 is wel duurder maar dan is alles wel 100% welke behandeling dan ook dat is ook wel fijn. Dus ik denk dat ik die doe ( die is 7 euro duurder dan die ik nu hebt van die 80%) maar over de 500 zal ik denk ik toch niet echt snel gaan.
Het ligt er natuurlijk ook nog aan wat de tarieven zijn van je tandarts.Anderzorg vergoedt de tarieven volgens NZa.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:52:48 #174
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133543124
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef foetre het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook nog aan wat de tarieven zijn van je tandarts.Anderzorg vergoedt de tarieven volgens NZa.
Die liggen toch weer vast?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:04:06 #175
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133543312
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die liggen toch weer vast?
dan is het vreemd dat dat op de site staat
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:22:42 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133545955
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:56 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, zo wil iedereen zich wel verzekeren :D
Ja und? Als het kan en toegestaan is, is er toch niks aan de hand? Snap het probleem niet zo.
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:24:32 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133546002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor behandeling is het, het kan belastingtechnisch nuttiger zijn om het in één jaar te doen namelijk want de kosten die je zelf moet betalen kan je van de belasting aftrekken (na een bepaalde drempel). Kortom, simpelweg even uitrekenen wat het meest voordelig is.
Bedankt, wist ik ook niet. Behandeling is facings. Kost 3000 - 6000 euro, afhankelijk van hoeveel tanden, welk type etc.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 15:28:19 #178
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133546084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bedankt, wist ik ook niet. Behandeling is facings. Kost 3000 - 6000 euro, afhankelijk van hoeveel tanden, welk type etc.
Je maximale vergoeding zal ws tot zon 1000 eur zijn. maar daar moet je premie dan nog van af. Dus kies je een topppakket dan kun je rekenen op 600 euro vergoeding, de rest moet je zelf betalen inc premie dan

Maar das wel de moeite
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:30:46 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133546142
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:28 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je maximale vergoeding zal ws tot zon 1000 eur zijn. maar daar moet je premie dan nog van af. Dus kies je een topppakket dan kun je rekenen op 600 euro vergoeding, de rest moet je zelf betalen inc premie dan

Maar das wel de moeite
Dat is mij bekend, volgens mij 1250 eur bij Zilveren Kruis. De tandarts raadde dus aan het over 2 jaar te verdelen ivm. maximale vergoeding per jaar.

Duur geinje, dat knarsentanden ;(
pi_133546532
Bij Anderzorg.nl ook een mooie aanbieding. ¤60/maand basisverzekering. Met max. eigen risico en jaarlijks de premie betalen. Denk dat dat 'm wordt. :)
pi_133547024
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 23-11-2013 16:37:46 ]
జ్ఞ‌ా
pi_133547202
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 23-11-2013 16:39:47 ]
pi_133547284
Ik heb trouwens via studentengoedverzekerd.nl wat afgesloten met jaarbetaling én 75¤ cashback voor nieuwe klanten, omgerekend ¤50,90 per maand inclusief een (klein) aanvullend pakket

[ Bericht 24% gewijzigd door Five_Horizons op 23-11-2013 16:39:03 ]
pi_133547579
Die uitwisseling van linkjes en verdelen van geld mik ik voortaan er gewoon uit. Dat gaan we via FOK! niet doen :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133547614
Ha, net op tijd voor de moderator erachter kwam. ;)
pi_133547675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:23 schreef Graankorrel het volgende:

Ik heb trouwens via studentengoedverzekerd.nl wat afgesloten met jaarbetaling én 75¤ cashback voor nieuwe klanten, omgerekend ¤50,90 per maand inclusief een (klein) aanvullend pakket
Die is inderdaad ook goedkoop! Erg raar dat ik als 30+ -er gewoon een studentencollectief-verzekering af kan sluiten, terwijl je daarvoor onder de 30 moet zijn. Toch maar niet gedaan, geen zin in gezeur achteraf. :)
pi_133547808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:10 schreef foetre het volgende:

[..]

Nee dat klopt idd daardoor ga ik niet voor besures.Staat trouwens in de faq op hun site
Promovendum kan je wel verhogen. Volgens mij is de premie van de basisverzekering gelijk aan die van Besured.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:00:05 #188
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133548058
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Die uitwisseling van linkjes en verdelen van geld mik ik voortaan er gewoon uit. Dat gaan we via FOK! niet doen :)
Uh, waarom zou dat hier niet mogen :?
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:02:33 #189
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133548132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:40 schreef kabelmannetje het volgende:
Ha, net op tijd voor de moderator erachter kwam. ;)
Wel voor een mod zonder modrechten.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:03:16 #190
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133548153
Er wordt altijd gezegd dat je een brandend huis niet kunt verzekeren. Waarom kun je je dan wel verzekeren voor een kroonbehandeling bij de tandarts als je al weet dat je zo'n behandeling volgend jaar krijgt?
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:14:04 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133548417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef Extraneus het volgende:
Er wordt altijd gezegd dat je een brandend huis niet kunt verzekeren. Waarom kun je je dan wel verzekeren voor een kroonbehandeling bij de tandarts als je al weet dat je zo'n behandeling volgend jaar krijgt?
Daarom zullen die tandartspremies ook wel zo duur zijn en relatief weinig vergoeden.
pi_133548477
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef Extraneus het volgende:
Er wordt altijd gezegd dat je een brandend huis niet kunt verzekeren. Waarom kun je je dan wel verzekeren voor een kroonbehandeling bij de tandarts als je al weet dat je zo'n behandeling volgend jaar krijgt?
Keuze van de verzekeraars. Voor de aanvullende verzekering geldt geen acceptatieplicht. Als ze dus (teveel) 'misbruik' vermoeden kunnen ze mensen weigeren.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:18:29 #193
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_133548507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uh, waarom zou dat hier niet mogen :?
raar inderdaad. Wat is er zo erg aan dan?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_133549169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef Extraneus het volgende:
Er wordt altijd gezegd dat je een brandend huis niet kunt verzekeren. Waarom kun je je dan wel verzekeren voor een kroonbehandeling bij de tandarts als je al weet dat je zo'n behandeling volgend jaar krijgt?
Daarbij zijn er een aantal verzekeraars met hoge tandartsvergoedingen die een selectie hanteren voordat je geaccepteerd wordt voor dat betreffende pakket. Vaak moet je tandarts een verklaring invullen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:24:50 #195
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_133550030
ik ben 27 en wil gebruik maken van http://www.studentengoedverzekerd.nl/ moet je hiervoor ook daadwerkelijk student zijn. De gegevens die moet invoeren hebben geen betrekking op het wel of niet student zijn
pi_133550254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:18 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

raar inderdaad. Wat is er zo erg aan dan?
Mag al drie jaar niet, met als reden dat we geen zin hebben in constant gespam van mensen die wel van alles willen delen en daarmee dus ook gewoon geld verdienen met behulp van Fok! :) Daarnaast geen zin in discussies van allerlei mensen die wel of niet gedeeld hebben of anderszins niet zo eerlijk spelen. We hebben ervaring :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133550392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef pahlawan het volgende:
ik ben 27 en wil gebruik maken van http://www.studentengoedverzekerd.nl/ moet je hiervoor ook daadwerkelijk student zijn. De gegevens die moet invoeren hebben geen betrekking op het wel of niet student zijn
Het betreft een collectieve verzekering i.s.m. LSVb. Doelgroep is dus studenten; dit kunnen ze niet echt checken dus wat ze (volgens mij) doen is iedereen <30 accepteren.

Deze <30 jaar geldt overigens zover ik het zie voor de aanvullende studentenverzekering à ¤1,- per maand. (Als je die aanvinkt krijg je ¤75,- euro teruggestort in de loop van 2013 (ongeveer in maart). En dat maakt deze verzekering spotgoedkoop... :'))
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:39:45 #198
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_133550462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:37 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Het betreft een collectieve verzekering i.s.m. LSVb. Doelgroep is dus studenten; dit kunnen ze niet echt checken dus wat ze (volgens mij) doen is iedereen <30 accepteren.
kan het ook niet leiden tot problemen achteraf? Hoe wordt omgegaan met dit soort collectiviteiten? Heeft iemand eventueel kennis over de werking bij andere verzekeraars
pi_133550620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft iemand al gekeken naar die Anderzorg tand dingen?

Je hebt een tandakket maar kun ook kiezen voor 1 van de 3 modules?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik snap het nu idd, ik dacht dat die 3 modules ipv dat Tand pakket waren gekomen maar je hebt dus eigenlijk 4 keuze's

Ik heb even gekeken naar 2012 en 2013 en toen had ik 350 en 480 euro aan kosten en 80% daarvan vergoed gekregen.

Dus die max 500 is wel duurder maar dan is alles wel 100% welke behandeling dan ook dat is ook wel fijn. Dus ik denk dat ik die doe ( die is 7 euro duurder dan die ik nu hebt van die 80%) maar over de 500 zal ik denk ik toch niet echt snel gaan.
Enigste nadeel bij anderzorg is dat de T-codes 0%/niet vergoed worden. Dat is bijvoorbeeld als men naar de parodontologie moet.

Bij bewuzt is dat 75% zoals alles daar, ZK is dat 75% en andere 100%
Besured en Promovendum weet ik nog niet van de T-codes ;)
We fear that which we cannot see
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:55:47 #200
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133550968
Trouwens, Besured zegt niet overal dekking te bieden.. maar de zorgzoeker werkt bij mij ook niet :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:47:29 #201
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133552290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daarom zullen die tandartspremies ook wel zo duur zijn en relatief weinig vergoeden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Keuze van de verzekeraars. Voor de aanvullende verzekering geldt geen acceptatieplicht. Als ze dus (teveel) 'misbruik' vermoeden kunnen ze mensen weigeren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:50 schreef Mallet het volgende:

[..]

Daarbij zijn er een aantal verzekeraars met hoge tandartsvergoedingen die een selectie hanteren voordat je geaccepteerd wordt voor dat betreffende pakket. Vaak moet je tandarts een verklaring invullen.
Oké, bedankt.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:48:45 #202
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133552318
Kreeg net een brief van Turien, waarin ze aangeven dat mijn verzekering stilzwijgend wordt verlengd tenzij ik hem opzeg. Er staat alleen niet bij hoe je hem moet opzeggen. Moet je dat zelf doen of doet je nieuwe verzekeraar dat? :@
pi_133552529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:48 schreef Extraneus het volgende:
Kreeg net een brief van Turien, waarin ze aangeven dat mijn verzekering stilzwijgend wordt verlengd tenzij ik hem opzeg. Er staat alleen niet bij hoe je hem moet opzeggen. Moet je dat zelf doen of doet je nieuwe verzekeraar dat? :@
Dat doet je nieuwe verzekeraar.
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:11:34 #204
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133552997
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

[..]

Enigste nadeel bij anderzorg is dat de T-codes 0%/niet vergoed worden. Dat is bijvoorbeeld als men naar de parodontologie moet.

Bij bewuzt is dat 75% zoals alles daar, ZK is dat 75% en andere 100%
Besured en Promovendum weet ik nog niet van de T-codes ;)
Bij die 100% wel toch? Aleen ortho & een No Show niet
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:16:11 #205
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133553108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dat doet je nieuwe verzekeraar.
Dank je wel.
pi_133553534
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bij die 100% wel toch? Aleen ortho & een No Show niet
Volgens de medewerker van de chat wordt het niet vergoed :(
We fear that which we cannot see
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:31:52 #207
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133553709
Hoe bepalen jullie of je 75% of 100% van je TA wil laten vergoeden? Hebben jullie daar een bepaalde formule voor?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:37:17 #208
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133553958
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Volgens de medewerker van de chat wordt het niet vergoed :(
Maar vroeg je naar die modules of naar het tandpakket? Volgens mij zit het idd niet in het tandpakket maar wel in 1 van de modules.

Omdat die gewoon een max vergoeden welke behandeling dan ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:43:59 #209
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133554289
Via een niet nader te noemen site heb ik gezocht naar een verzekeraar met als criteria 500 vrijwillig ER, geen student, geen aanvullende verzekering en 100% tandartsdekking tot 750.

Dit is de top 5 die ik dan krijg:

1) Kiemer Zorgverzekeraar Basisverzekering (97,45 euro p.m)

Tandarts: AV Tand Thomas

De Aanvullende Tandartsverzekering Thomas:

• Tandheelkundige zorg: 100% van de kosten tot ¤ 750,- per jaar
• Geen tandheelkundige selectie
• Techniekkosten, orthodontie en cosmetische behandelingen zoals bleken worden niet vergoed

2) PNO Ziektenkosten Basis Zorgverzekering (98,04 p.m.)

Tandarts: Tand Extra

Bezoek je geregeld de mondhygiënist en de tandarts, omdat je extra aandacht besteedt aan je gebit? Dan is deze verzekering iets voor jou. Je krijgt alle tandheelkundige zorg 100% vergoed tot maximaal ¤ 850 per kalenderjaar (inclusief kunstgebitvergoeding). Voor orthodontie ben je - onder voorwaarden - verzekerd tot maximaal ¤ 1.200 voor de duur van de verzekering.

3) VvAA Zorgverzekering Basis (101,19 euro p.m.)

Tandarts: Tandplus D

100% van uw algemene tandheelkundige zorgkosten, inclusief techniekkosten tot een maximum van ¤ 1.500,-

De tandartsverzekering VvAA tandplus D kunt u alleen afsluiten in combinatie met de aanvullende verzekering Top. Met een aanvullende verzekering Excellent hebt u geen aanvullende tandartsverzekering nodig. Uw tandartskosten zijn dan al maximaal gedekt.

4) Hema Zorgverzekering (102,00 euro p.m.)

Tandarts: Tandarts 3

100% tot maximaal ¤ 750 voor alle behandelingen samenmet uitzondering van orthodontie.

5) Promovendum Zorg Plan (102,80 euro p.m.)

Tandarts: Tand Optimaal

Tandartsdekking (Orthodontie, zie AV-Optimaal + AV-Excellent) 100% tot ¤ 750 + 70% van ¤ 250

Kan iemand iets zeggen over wat de handigste keus is en op basis waarvan? Ik vind het maar ingewikkeld. ;(

Ik neig naar 2 of 3, omdat die vrije zorgkeuze hebben. Hoe weet ik of je bij deze verzekeraars 3% korting krijgt als je vooraf in één keer betaalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Extraneus op 23-11-2013 20:52:16 ]
pi_133555340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar vroeg je naar die modules of naar het tandpakket? Volgens mij zit het idd niet in het tandpakket maar wel in 1 van de modules.

Omdat die gewoon een max vergoeden welke behandeling dan ook.
Ik vroeg of de T-codes worden vergoed in hun aanvullende tandartsverzekering.
Anders kan je het ff navragen op de chat ;)
We fear that which we cannot see
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:17:01 #211
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133555737
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:07 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ik vroeg of de T-codes worden vergoed in hun aanvullende tandartsverzekering.
Anders kan je het ff navragen op de chat ;)
Dan klopt het idd, dat staat ook op de site.

Vergoeding is er alleen als je een tand-module ipv tand-pakket hebt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:39:55 #212
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133556695
In aanvulling op mijn vorige post: ik kreeg vandaag de premie voor de zogverzekeraar via mijn werk: CZ. De basisverzekering is daar bij een max vrijwillig eigen risico 65,68 en een tandartsverzekering is 14,92 euro per maand (die vergoedt 75% tot 425 euro). In totaal is dat dus 80,60 p.m. en je krijgt 3% korting als je vooruitbetaalt. Is een stuk goedkoper dan de vijf die ik net noemde.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 21:49:10 #213
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133556996
Ik betaal 170, aanvullend top en tandarts best unive
erg duur zo te zien
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:50:36 #214
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133557044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik betaal 170, aanvullend top en tandarts best unive
erg duur zo te zien
Nogal ja, maar ligt er ook aan wat je gebruikt he. Als je je ER niet kunt verhogen scheelt dat al veel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133557052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik betaal 170, aanvullend top en tandarts best unive
erg duur zo te zien
Als je in vergoedingen je kosten eruit haalt is het niet te duur. :P
Zelf ben ik niet zo'n flinke zorgverbruiker dus kan met minder premie per maand toe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:51:05 #216
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133557058
Ik ben in elk geval op 1015 euro uitgekomen ineens te betalen eind december.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Redactie Frontpage zaterdag 23 november 2013 @ 22:37:40 #217
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133558699
Ik verbruik mn ER trouwens
pi_133559238
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dan klopt het idd, dat staat ook op de site.

Vergoeding is er alleen als je een tand-module ipv tand-pakket hebt.
Ok, wel apart modules of een pakket :s iets ingewikkelder dan andere zorg aanbieders :P
We fear that which we cannot see
pi_133559704
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]


[..]

Enigste nadeel bij anderzorg is dat de T-codes 0%/niet vergoed worden. Dat is bijvoorbeeld als men naar de parodontologie moet.

Bij bewuzt is dat 75% zoals alles daar, ZK is dat 75% en andere 100%
Besured en Promovendum weet ik nog niet van de T-codes ;)
Moet de T codes ook nog navragen bij promovendum, dus als je me voor bent? Post het hier even? Doe ik ook.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133561175
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Moet de T codes ook nog navragen bij promovendum, dus als je me voor bent? Post het hier even? Doe ik ook.
Ja is goed :)
We fear that which we cannot see
pi_133562012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:31 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe bepalen jullie of je 75% of 100% van je TA wil laten vergoeden? Hebben jullie daar een bepaalde formule voor?
Stond ergens op pagina 4 een kleine berekening ;)
We fear that which we cannot see
pi_133562589
Voor volgend jaar het laatste aanvullende pakket wat ik nog had er uit gegooid. Totaal geen gebruik van gemaakt en ga er ook niet vanuit het nodig te hebben volgend jaar.

Eigen risico op 850 euro, premie van 66 euro per maand ^O^

Aanvullende tandarts is over het algemeen duurder voor 2 controles per jaar. Tenzij je steevast ieder jaar meerdere gaatjes hebt of veel werk aan je gebit verwacht is dat gewoon verspilling van geld.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 24 november 2013 @ 00:54:05 #223
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_133562951
Youcare heeft nog steeds geen premie voor 2014 bekend gemaakt?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_133567398
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2013 00:54 schreef MyTiredFeet het volgende:
Youcare heeft nog steeds geen premie voor 2014 bekend gemaakt?
Vaag. Als ik inderdaad 1-1-2014 invul op de website krijg ik een melding dat dit niet kan. Volgens mij kan je wel via verzekeringssite e.d. berekenen en afsluiten maar ik zie geen aantrekkelijke premie so far. ¤ 99,75 zegt verzekeringssite met 360 ER. Ik kan me herinneren dat ze een bepaald trucje hadden met korting die je eerst wel moest betalen en die vervolgens aan het einde van de maand weer terug werd gestort o.i.d.
pi_133567464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:39 schreef Extraneus het volgende:
In aanvulling op mijn vorige post: ik kreeg vandaag de premie voor de zogverzekeraar via mijn werk: CZ. De basisverzekering is daar bij een max vrijwillig eigen risico 65,68 en een tandartsverzekering is 14,92 euro per maand (die vergoedt 75% tot 425 euro).
Is die ¤14,92 dan ook met aanvullende verzekering?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 november 2013 @ 11:26:29 #226
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133568364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:39 schreef Extraneus het volgende:
In aanvulling op mijn vorige post: ik kreeg vandaag de premie voor de zogverzekeraar via mijn werk: CZ. De basisverzekering is daar bij een max vrijwillig eigen risico 65,68 en een tandartsverzekering is 14,92 euro per maand (die vergoedt 75% tot 425 euro). In totaal is dat dus 80,60 p.m. en je krijgt 3% korting als je vooruitbetaalt. Is een stuk goedkoper dan de vijf die ik net noemde.
Zou iemand me kunnen helpen met deze post en die vorige (post # 209)?
pi_133569470
quote:
11s.gif Op zondag 24 november 2013 11:26 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Zou iemand me kunnen helpen met deze post en die vorige (post # 209)?
Heb je al gekeken naar FBTO? Als je daar gelijktijdig met je basisverzekering de module tand afsluit, heb je geen wachttijd en kun je de module uitzetten wanneer je je behandelingen hebt gehad.
Het is een dure module, maar indien je hem tijdig weer uitzet, zou het wellicht voordeliger kunnen zijn.

Optie 3 uit je rijtje zou ik zelf niet doen. Je wordt dan verplicht ook een andere aanvullende verzekering af te sluiten? Duur grapje dan.

Wat betreft je vraag hoe je weet of je korting krijgt bij betaling per jaar, ik zou gewoon op iedere site je premie berekenen en selecteren dat je per jaar wilt betalen.

Edit: Verder is de vraag wat je sowieso vergoed wilt hebben qua tandartskosten. Wat verwacht je aan kosten en een dekking van 75% tot 425,- daarbij voldoende?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_133572559
Besured antwoord op T-codes:

Tandheelkundige behandelingen worden vergoed. De T-codes kunnen gedeclareerd worden.

:)
We fear that which we cannot see
pi_133598392
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2013 00:54 schreef MyTiredFeet het volgende:
Youcare heeft nog steeds geen premie voor 2014 bekend gemaakt?
klopt.

heb ze zelfs gebeld, kreeg dame van aevitae aan de lijn, wist zelf niet eens dat premies nog niet online stonden.
ik gaf aan dat het toch al tijdje 19 nov is geweest. toen was er ineens storing op de website :?

maar goed, vorige jaar was Youcare ook al als laatste met de premie, ook lang na de deadline, dus denk dat we geduld moeten hebben.
Beterdichtbij heeft vandaag premie bekend gemaakt.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133609720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:48 schreef Extraneus het volgende:
Kreeg net een brief van Turien, waarin ze aangeven dat mijn verzekering stilzwijgend wordt verlengd tenzij ik hem opzeg. Er staat alleen niet bij hoe je hem moet opzeggen. Moet je dat zelf doen of doet je nieuwe verzekeraar dat? :@
Of door de automatische incasso in het nieuwe jaar stop te zetten door te storneren :).
pi_133609855
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Of door de automatische incasso in het nieuwe jaar stop te zetten door te storneren :).
Dat werkt dus niet als je niet hebt opgezegd...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133609867
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Of door de automatische incasso in het nieuwe jaar stop te zetten door te storneren :).
Echt slecht advies dit. Dan heb je gewoon niet betaald!
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_133609918
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 15:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet als je niet hebt opgezegd...
Heb ik vorig jaar moeten doen toen ik van Besured overstapte naar Zilveren Kruis, in het nieuwe jaar schreef Besured nog premie af. Ik heb toen na telefonisch contact het advies gehad om de premie te storneren.

Maar ik raad het niet aan :P.
pi_133610133
Het juiste advies is het laten opzeggen door je nieuwe verzekeraar, maar dan nog bestaat het risico dat het misgaat. Twee jaar terug werkte ik nog bij een verzekeraar. Daar kon je bij inschrijving ook vragen om het te laten opzeggen. Door programmeerfouten en communicatiefouten met VeCoZo (het systeem waarin alle gegevens van Nederlanders en hun zorgverzekeringen instaan, waar verzekeraars en zorgverleners in kunnen kijken) liep dit mis.

Veel mensen moesten toen noodgedwongen blijven bij hun eigen verzekeraar. De enige optie was de uitruilmogelijkheid die er is ná 1 februari. Onderling worden er door verzekeraars dan simpelweg verzekerden uitgeruild die alsnog zouden willen overstappen.

Wil je het zeker weten, dan zeg je zelf aangetekend op of zorg je er telefonisch voor dat je een bevestiging krijgt van een opzegging.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133610320
Ik heb ook hier een kort vraagje voor de kenners. Ik ben al enige jaren niet naar de tandarts geweest (meerdere verhuizingen en drukke baan). Ik verwacht op korte termijn (januari dan) wat groot onderhoud te moeten laten doen. Kan ik een aanvullende verzekering afsluiten tot laten we zeggen 500 euro met 100% vergoeding die ook uit gaat keren ondanks dat ik al een tijdje niet ben geweest?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_133610367
Even een advies van jullie nodig:

Ik zit nu bij Take Care Now van Agis. Met een maximaal vrijwillig eigen risico van 500 euro. Ook heb ik een collectiviteitskorting via CJP. Ik zou in 2014 per maand 62,30 aan premie betalen.

Nu kwam ik erachter dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis (Flevoziekenhuis in Almere) in 2014 niet tot de gecontracteerde ziekenhuizen behoort.
Nu heb ik eigenlijk nooit wat , zelfs een bezoek aan de huisarts is al twee jaar terug. Maar is het niet riskant om hiervoor te kiezen? Omdat je als je een afspraak maakt dan maar 70% vergoed krijgt (spoedeisende hulp wordt wel 100% vergoed).

Wat zouden jullie doen? Overstappen of blijven en dan 30% zelf dokken of naar een ander ziekenhuis gaan (mocht er überhaupt wat gebeuren natuurlijk). En bij overstappen, welke verzekering is dan het voordeligst?
  maandag 25 november 2013 @ 15:30:18 #237
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133610756
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:18 schreef Reismeis het volgende:
Even een advies van jullie nodig:

Ik zit nu bij Take Care Now van Agis. Met een maximaal vrijwillig eigen risico van 500 euro. Ook heb ik een collectiviteitskorting via CJP. Ik zou in 2014 per maand 62,30 aan premie betalen.

Nu kwam ik erachter dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis (Flevoziekenhuis in Almere) in 2014 niet tot de gecontracteerde ziekenhuizen behoort.
Nu heb ik eigenlijk nooit wat , zelfs een bezoek aan de huisarts is al twee jaar terug. Maar is het niet riskant om hiervoor te kiezen? Omdat je als je een afspraak maakt dan maar 70% vergoed krijgt (spoedeisende hulp wordt wel 100% vergoed).

Wat zouden jullie doen? Overstappen of blijven en dan 30% zelf dokken of naar een ander ziekenhuis gaan (mocht er überhaupt wat gebeuren natuurlijk). En bij overstappen, welke verzekering is dan het voordeligst?
Naar mijn weten - dus, corrigeer mij als ik abuis ben - geldt dat als het gaat om een onverwachte spoedopname, je nog steeds bij ieder ziekenhuis terecht kan zonder dat je zelf hoeft bij te betalen vanwege "niet gecontracteerd". Gaat het echter om een kwaal die 'al in de planning' zat - dus een ingreep waarvan je van te voren al wist dat die zou moeten gebeuren - dàn moet je bij een niet gecontracteerd ziekenhuis dus bijbetalen.

Dus als ik jou was, bleef ik lekker zitten waar ik zat - je lijkt me goed gezond als ik 't zo zie en die premie is prima. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-11-2013 21:22:37 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133613241
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:18 schreef Reismeis het volgende:
Even een advies van jullie nodig:

Ik zit nu bij Take Care Now van Agis. Met een maximaal vrijwillig eigen risico van 500 euro. Ook heb ik een collectiviteitskorting via CJP. Ik zou in 2014 per maand 62,30 aan premie betalen.

Nu kwam ik erachter dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis (Flevoziekenhuis in Almere) in 2014 niet tot de gecontracteerde ziekenhuizen behoort.
Nu heb ik eigenlijk nooit wat , zelfs een bezoek aan de huisarts is al twee jaar terug. Maar is het niet riskant om hiervoor te kiezen? Omdat je als je een afspraak maakt dan maar 70% vergoed krijgt (spoedeisende hulp wordt wel 100% vergoed).

Wat zouden jullie doen? Overstappen of blijven en dan 30% zelf dokken of naar een ander ziekenhuis gaan (mocht er überhaupt wat gebeuren natuurlijk). En bij overstappen, welke verzekering is dan het voordeligst?
Je hebt al een hoog vrijwillig eigen risico, dus veel behandelingen die je moet ondergaan betaal je toch volledige zelf.

In geval van een ongeval of een spoedopname kun je sowieso inderdaad bij elk ziekenhuis terecht voor 100% vergoeding.

mocht je echt een duurder behandeling moeten ondergaan dan kun je altijd ietsjes verder rijden, maar dan spreek je over een behandeling die 860,- + gaat kosten.

De vraag is wil je voor dit scenario overstappen?
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133621539
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb ook hier een kort vraagje voor de kenners. Ik ben al enige jaren niet naar de tandarts geweest (meerdere verhuizingen en drukke baan). Ik verwacht op korte termijn (januari dan) wat groot onderhoud te moeten laten doen. Kan ik een aanvullende verzekering afsluiten tot laten we zeggen 500 euro met 100% vergoeding die ook uit gaat keren ondanks dat ik al een tijdje niet ben geweest?
Je kan bij FBTO zonder selectie gewoon EUR 500,- vergoeding aanvragen. Je kan daarnaast deze module uitzetten als je er klaar mee bent dus dat kan in jouw geval nog voordelig zijn ook.
pi_133621617
Ik zit nu een jaar bij de DSW en blijf daar ook nog wel de komende tijd. Heb de hoogste aanvullende verzekering genomen i.v.m. een beugel. De DSW is geloof ik de enige die zoveel vergoedt voor een behandeling.
  maandag 25 november 2013 @ 21:19:25 #241
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133623439
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 15:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Wil je het zeker weten, dan zeg je zelf aangetekend op of zorg je er telefonisch voor dat je een bevestiging krijgt van een opzegging.
:Y - natuurlijk moet de nieuwe verzekering de opzegging bij de oude verzorgen, maar als je net zo'n controle-freak bent als ik, dan ga je er voor de zekerheid ook zelf nog eventjes achteraan, onder het motto 'better-safe-than-sorry'. Het is een kleine moeite en kan gedoe met dubbele afschrijvingen en dergelijke voorkomen. :)

Mijn overstap van Zilverenkruis naar Promovendum vorig jaar verliep overigens zonder enig probleem. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133623786
Wat gaat eigenlijk de maximale zorgtoeslag worden in 2014?
Lijkt me best wel relevant :)
pi_133624574
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:27 schreef ajaxralf het volgende:
Wat gaat eigenlijk de maximale zorgtoeslag worden in 2014?
Lijkt me best wel relevant :)
Volgens mij iets van 88 euro?
  maandag 25 november 2013 @ 21:43:37 #244
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133624598
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:27 schreef ajaxralf het volgende:
Wat gaat eigenlijk de maximale zorgtoeslag worden in 2014?
Lijkt me best wel relevant :)
Zie alhier: http://www.belastingdiens(...)oeslag_nieuw_in_2014

Eventjes je gegevens invullen en je weet 't. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133624647
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zie alhier: http://www.belastingdiens(...)oeslag_nieuw_in_2014

Eventjes je gegevens invullen en je weet 't. ;)
Bereken uw zorgtoeslag voor 2014

Vanaf 27 november kunt u een berekening maken om te zien of uw zorgtoeslag verandert. Vanaf dan staan de bedragen voor 2014 in de proefberekening.

:*
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 25 november 2013 @ 21:51:21 #246
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133624920
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Bereken uw zorgtoeslag voor 2014

Vanaf 27 november kunt u een berekening maken om te zien of uw zorgtoeslag verandert. Vanaf dan staan de bedragen voor 2014 in de proefberekening.

:*
Dat is overmorgen, toch? :* you too.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133625029
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Naar mijn weten - dus, corrigeer mij als ik abuis ben - geldt dat als het gaat om een onverwachte spoedopname, je nog steeds bij ieder ziekenhuis terecht kan zonder dat je zelf hoeft bij te betalen vanwege "niet gecontracteerd". Gaat het echter om een kwaal die 'al in de planning' zat - dus een ingreep waarvan je van te voren al wist dat die zou moeten gebeuren - dàn moet je bij een niet gecontracteerd ziekenhuis dus bijbetalen.

Dus als ik jou was, bleef ik lekker zitten waar ik zat - je lijkt me goed gezond als ik 't zo zie en die premie is prima. ;)
Ja, heb je gelijk in. En ik heb opzich een ruime spaarpot om dat vrijwillige risico zelf te kunnen betalen. Maar als je bijvoorbeeld iets hebt en je komt bij de huisarts en die je verwijst je door, dan is het dus een afspraak/ingreep waarvan je weet dat die gaat gebeuren. Kan je er dus voor kiezen om naar een gecontracteerd ziekenhuis te gaan of bij te betalen. Alleen vind ik het lastig dat je dus bij bijbetalen geen idee hebt hoeveel het kost en je dus ook niet weet hoeveel je zou moeten reserveren.

Maargoed, het blijft altijd een "als dit gebeurt" verhaal, dat kan je niet voorspellen.
  maandag 25 november 2013 @ 22:02:48 #248
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133625546
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef Reismeis het volgende:
Ja, heb je gelijk in. En ik heb opzich een ruime spaarpot om dat vrijwillige risico zelf te kunnen betalen. Maar als je bijvoorbeeld iets hebt en je komt bij de huisarts en die je verwijst je door, dan is het dus een afspraak/ingreep waarvan je weet dat die gaat gebeuren. Kan je er dus voor kiezen om naar een gecontracteerd ziekenhuis te gaan of bij te betalen. Alleen vind ik het lastig dat je dus bij bijbetalen geen idee hebt hoeveel het kost en je dus ook niet weet hoeveel je zou moeten reserveren.
Als het gaat om een 'te voorziene ingreep', dan lijkt me er niks mis mee om gewoon een ziekenhuis wat verderop te kiezen, maar dat is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke situatie - hoe ver weg ligt dat wèl gecontracteerde ziekenhuis, heb je eigen vervoer, vrienden die je kunnen helpen, e.d.

quote:
Maargoed, het blijft altijd een "als dit gebeurt" verhaal, dat kan je niet voorspellen.
:Y klopt - vergeet echter niet dat teveel mensen zich laten leiden door 'het-leed-dat-ooit-gevreesd-wordt', resulterend in Nederland als zijnde één van de landen waarvan de ingezetenen het meest over-verzekerd zijn, en als ik heel eerlijk ben, geeft jouw ziekte-historie daar weinig aanleiding toe.

Dit gezegd hebbende als zogenaamde 'chronisch zieke' 50+-er (het valt wel mee hoor, beetje astma, verder perfect gezond - wandelingen van 40 km zijn voor mij een fluitje van een cent en ik donder ook nog vrolijk de zwarte helling af in Avoriaz ;) ) , maar ook/zelfs ik laat mij niks aanpraten m.b.t. angsten waarvoor ik mij extra zou moeten verzekeren.
De basisverzekering dekt - op het eigen risico na dan, dat ik om logische redenen niet vrijwillig verhoog - alle kosten die ik tot dusverre maak en in de nabije toekomst verwacht te maken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-11-2013 22:30:31 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 25 november 2013 @ 23:31:58 #249
381517 Zapata
held op sokken
pi_133629328
Weet iemand of de chronische indicatie lijst van Borst al bekend is voor 2014?
Moet weten of mijn moeders fysiotherapie nog vergoed wordt of dat ze moet overstappen van Menzis (geen oneindig fysio meer in 2014) naar een andere.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zapata op 26-11-2013 00:59:20 ]
pi_133633394
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:31 schreef Zapata het volgende:
Weet iemand of de chronische indicatie lijst van Borst al bekend is voor 2014?
Moet weten of mijn moeders fysiotherapie nog vergoed wordt of dat ze moet overstappen van Menzis (geen oneindig fysio meer in 2014) naar een andere.
Is je moeder toevallig lid van de FNV? Dan kan ze zich aanmelden bij azivo.nl (ook van menzis) en heeft ze nog onbeperkt fysio voor 122 euro (basis + aanvullend). Daarnaast krijgt ze nog 25 euro terug.

Heb hetzelfde voor mijn moeder afgesloten aangezien ik niet verwacht dat haar aandoening op de lijst zal staan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:32:53 #251
381517 Zapata
held op sokken
pi_133634621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:47 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Is je moeder toevallig lid van de FNV? Dan kan ze zich aanmelden bij azivo.nl (ook van menzis) en heeft ze nog onbeperkt fysio voor 122 euro (basis + aanvullend). Daarnaast krijgt ze nog 25 euro terug.

Heb hetzelfde voor mijn moeder afgesloten aangezien ik niet verwacht dat haar aandoening op de lijst zal staan.
Geen FNV lid maar had ook al gezien dat FNV Menzis ook onbeperkt Fysio heeft. Bedankt voor de tip.
pi_133636061
Let overigens op de nieuwe naturapolis, ook wel beperkte natura genoemd. Zijn vaak goedkoop in premie, maar hiermee kun je bij enkele ziekenhuizen in NL terecht.

http://www.zorgwijzer.nl/(...)situtiepolis-in-2014
Ik rij in een paarse auto.
pi_133637063
Ah! Goede tip waarvoor dank.
pi_133650358
Is er ook een vergelijker die mogelijke collectiviteit mee kan nemen? :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_133650597
Goed, ik weet dat hier veel mensen op zoek zijn naar de goedkoopste verzekering. Daarom heb ik bij anderzorg referral het volgende aangevinkt (anders doe ik verder toch niets met die link, en het kost mij niets ;) ):

Ik geef de gehele beloning van ¤40,- aan de nieuw verzekerde

Met een premie van 747 euro, minus ¤22.44 betaalkorting (jaar vooruit betalen) en minus die ¤40 die je dan terugkrijgt via m'n link, kom je op ¤684.56. Per maand is dat ¤57.05. Goedkoper kan volgens mij niet. Denk dat dat wel ok is voor hier? Een link waarbij ik zelf de helft per aanmelding pakte was niet OK op FOK!, dit mag wel (hoop ik ;) ). En anders bij voorbaat mijn excuses. Link.
జ్ఞ‌ా
pi_133651884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef pahlawan het volgende:

[..]

kan het ook niet leiden tot problemen achteraf? Hoe wordt omgegaan met dit soort collectiviteiten? Heeft iemand eventueel kennis over de werking bij andere verzekeraars
Vraag me dit ook af. Want ik ben nog geen 30 jaar, en www.studentengoedverzekerd.nl is erg goedkoop idd :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:19:36 #257
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_133652777
Ik ga denk toch maar even naar de huisarts om te kijken of er een meniscusoperatie aan zit te komen. Want dan lijkt me Max ER niet zo verstandig.
pi_133656304
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:16 schreef Jesse_ het volgende:
Is er ook een vergelijker die mogelijke collectiviteit mee kan nemen? :P
Voor zover ik weet zijn er niet (heel) veel verzekeraars die dezelfde collectiviteiten accepteren. Ik weet dat bijvoorbeeld het Donorcollectief (dat je hebt aangegeven of je wel/geen donor bent) bij OHRA en Menzis kan, maar werknemerscollectieven zitten denk ik toch echt bij één partij. Kan je niet beter het collectief opzoeken en vervolgens kijken bij welke verzekeraar je terecht kan?
pi_133658986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:19 schreef foetre het volgende:
Ik ga denk toch maar even naar de huisarts om te kijken of er een meniscusoperatie aan zit te komen. Want dan lijkt me Max ER niet zo verstandig.
Neem voor de zekerheid ook 9 behandelingen fysiotherapie, is niet altijd nodig, maar kan je wel schelen als je revalidatie niet helemaal volgens het boekje verloopt. Bij veel verzekeraars wel voor <¤6 bij te verzekeren en het kost je anders ¤290 als je het zelf moet betalen.

Ik denk er zelf over om over te stappen naar Ditzo, neem ik zelf max ER (¤66 p.m.) en vriendin de standaard (¤87 p.m.), komen we samen op ¤153 uit geloof ik. We betalen nu ¤230 bij De Amersfoortse, wat een prima verzekeraar is, maar met aanvullend jongeren pakket en tand, en dat hoef ik volgend jaar allemaal niet. Met de +- ¤1000 die we besparen kunnen we de kosten die we hebben gehad ruimschoots dekken, dan maar geen nieuwe steunzolen komend jaar.
Fingerspitzgefühl
pi_133673030
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:22 schreef µ het volgende:
Goed, ik weet dat hier veel mensen op zoek zijn naar de goedkoopste verzekering. Daarom heb ik bij anderzorg referral het volgende aangevinkt (anders doe ik verder toch niets met die link, en het kost mij niets ;) ):

Ik geef de gehele beloning van ¤40,- aan de nieuw verzekerde

Met een premie van 747 euro, minus ¤22.44 betaalkorting (jaar vooruit betalen) en minus die ¤40 die je dan terugkrijgt via m'n link, kom je op ¤684.56. Per maand is dat ¤57.05. Goedkoper kan volgens mij niet. Denk dat dat wel ok is voor hier? Een link waarbij ik zelf de helft per aanmelding pakte was niet OK op FOK!, dit mag wel (hoop ik ;) ). En anders bij voorbaat mijn excuses. Link.
Heb via jouw link aangevraagd. Merci
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:21:47 #261
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_133674883
Hmm ik mag graag reizen (ook buiten Europa), dus zit te kijken naar werelddekking. Ik heb in mijn (150 euro per maand) verzekering dit:

quote:
Spoedeisende hulp in Europa:
Basis: max. het in Nederland geldende tarief.
Aanvulling: 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)

Spoedeisende hulp in de hele wereld:
Basis: max. het in Nederland geldende tarief.
Aanvulling: 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)

Repatriëring bij ziekte of ongeval:
100%.

Repatriëring na overlijden:
100%.

Opsporing en redding:
Geen vergoeding.

Vaccinaties:
100%; eFarma: 100% vergoeding van malaria geneesmiddelen.
Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:

quote:
Spoedeisende hulp in Europa:
max. het in Nederland geldende tarief.

Spoedeisende hulp in de hele wereld:
max. het in Nederland geldende tarief.

Repatriëring bij ziekte of ongeval:
Geen vergoeding.

Repatriëring na overlijden:
Geen vergoeding.

Opsporing en redding:
Geen vergoeding.

Vaccinaties:
Geen vergoeding.
Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?

Of mis ik bij de laatste optie dan dingen die aanvullend wel zou verzekeren. Ik ga hier vanavond even induiken denk ik, maar misschien dat iemand het hier al had uitgezocht.

Wel raar dat je niet lekker kan vergelijken met promovendum, die kan ik niet terugvinden bij de vergelijkinssites?

Wel zie ik dat het aanvullende pakket van promovendum wel beter bij mijn eisen past als ik aanvullend zou willen.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Splash- op 27-11-2013 14:36:23 ]
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 27 november 2013 @ 14:36:58 #262
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133675346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef -Splash- het volgende:
Hmm ik mag graag reizen (ook buiten Europa), dus zit te kijken naar werelddekking. Ik heb in mijn (150 euro per maand) verzekering dit:

[..]

Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:

[..]

Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?
Medische- en repatriëringskosten zijn voor mij de enige reden geweest om een (doorlopende) reisverzekering af te sluiten. Ik zit nog wel te twijfelen om er een annuleringsverzekering bij af te sluiten.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:38:56 #263
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_133675406
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:36 schreef freako het volgende:

[..]

Medische- en repatriëringskosten zijn voor mij de enige reden geweest om een (doorlopende) reisverzekering af te sluiten. Ik zit nog wel te twijfelen om er een annuleringsverzekering bij af te sluiten.
Dat is voor mij ook héél belangrijk. Als er wat zal gebeuren; repatriëringskosten gedekt. Bij promovendum is dat aanvullend goed voor elkaar (lijkt het). Alleen een reisverzekering is wel goedkoper (de andere aanvullende dingen gebruik ik toch (hopelijk) niet).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 27 november 2013 @ 15:50:44 #264
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_133677510
een doorlopende reis en annuleringsverzekering heb ik nu 5 jaar en in het begin vond ik het eigenlijk maar onzin.

Totdat mijn moeder in het buitenland een acute hernia kreeg en daar geopereerd moest worden. Daarna naar Nederland gevlogen moest worden en in NL weer met een ambulance van Schiphol naar Groningen.
Ik heb de rekeningen voorbij zien komen en reken maar dat je er niet blij van wordt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 27 november 2013 @ 16:22:19 #265
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_133678580
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:50 schreef Nizno het volgende:
een doorlopende reis en annuleringsverzekering heb ik nu 5 jaar en in het begin vond ik het eigenlijk maar onzin.

Totdat mijn moeder in het buitenland een acute hernia kreeg en daar geopereerd moest worden. Daarna naar Nederland gevlogen moest worden en in NL weer met een ambulance van Schiphol naar Groningen.
Ik heb de rekeningen voorbij zien komen en reken maar dat je er niet blij van wordt.
Ben je ook aanvullend verzekerd voor werelddekking met je zorgverzekering? (lijkt mij niet?)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_133679345
Volgens:
http://www.telegraaf.nl/o(...)ingen_in_2014__.html

heeft UMC de goedkoopste basispremie van de restitutiepolissen en Promovendum de goedkoopste van naturapolissen zonder het wettelijk eigen risico te verhogen.

Nu heb ik tot nu toe altijd een restitutiepolis gehad, dus neig ik meer naar UMC (toegankelijk voor iedereen). Of heeft Promovendum wel goede dekking / afspraken met zorginstellingen in de randstad?


Kijk net op de site van Promovendum, volgens mij is het gewoon een restitutiepolis. Dus de site van Telegraaf klopt volgens mij niet helemaal
pi_133681237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef -Splash- het volgende:
Hmm ik mag graag reizen (ook buiten Europa), dus zit te kijken naar werelddekking. Ik heb in mijn (150 euro per maand) verzekering dit:

[..]

Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:

[..]

Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?

Of mis ik bij de laatste optie dan dingen die aanvullend wel zou verzekeren. Ik ga hier vanavond even induiken denk ik, maar misschien dat iemand het hier al had uitgezocht.

Wel raar dat je niet lekker kan vergelijken met promovendum, die kan ik niet terugvinden bij de vergelijkinssites?

Wel zie ik dat het aanvullende pakket van promovendum wel beter bij mijn eisen past als ik aanvullend zou willen.
Ik zelf heb een doorlopende reisverzekering bij de AbnAmro en daarom neem ik geen aanvullend pakket meer bij een zorgverzekering.
Alleen een tandpakket/module neem ik dan, Harde lenzen en Vaccinaties heb ik net gehaald of moet ik nog halen ;)
We fear that which we cannot see
pi_133686108
Ik krijg de premie van anderzorg nu binnen, ik hoef maar liefst 0.00 euro per jaar te betalen :').
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133686467
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:47 schreef Legatus het volgende:
Volgens:
http://www.telegraaf.nl/o(...)ingen_in_2014__.html

heeft UMC de goedkoopste basispremie van de restitutiepolissen en Promovendum de goedkoopste van naturapolissen zonder het wettelijk eigen risico te verhogen.

Nu heb ik tot nu toe altijd een restitutiepolis gehad, dus neig ik meer naar UMC (toegankelijk voor iedereen). Of heeft Promovendum wel goede dekking / afspraken met zorginstellingen in de randstad?


Kijk net op de site van Promovendum, volgens mij is het gewoon een restitutiepolis. Dus de site van Telegraaf klopt volgens mij niet helemaal
Promovendum is een naturapolis. Ik had de polis van 2014 al gekregen (ben later nog een keer overgestapt naar Besured). Je kan bij Promovendum naar ieder ziekenhuis (allemaal gecontracteerd). Dus als je niet meer zorg nodig hebt dan dat is het prima. Als je bijvoorbeeld een specifieke fysiotherapeut in jouw woonplaats hebt, dan moet je kijken of die gecontracteerd is.
pi_133691633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:06 schreef rene90 het volgende:
Ik krijg de premie van anderzorg nu binnen, ik hoef maar liefst 0.00 euro per jaar te betalen :').
Doe mij ook zoeen.
జ్ఞ‌ా
pi_133691677
RTL waarschuwt vandaag voor de nadelen van budget zorgpolissen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijn-budgetpolis-niet
Bijv 50% van je operatiekosten zelf betalen als je toch naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat.
pi_133691806
Als je lid bent van de Friesland zorgverzekering, word dan ook gelijk lid van het frieske gea ( 19 euro per jaar ) krijg je 8% korting op je zorgverzekering per maand !!! en ja dat scheelt enorm op je zorgverzekering's rekening

^O^
pi_133691901
Valt de huisartsenpost onder spoed en kan je daarvoor overal terecht of moet deze behoren tot de gecontracteerde zorgverleners?
pi_133691979
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef poemojn het volgende:
RTL waarschuwt vandaag voor de nadelen van budget zorgpolissen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijn-budgetpolis-niet
Bijv 50% van je operatiekosten zelf betalen als je toch naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat.
Voor spoedzorg kan je wel overal terecht, althans bij de zorgverzekeraar waar ik nu aangesloten ben (TakeCareNow).
pi_133693004
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef poemojn het volgende:
RTL waarschuwt vandaag voor de nadelen van budget zorgpolissen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijn-budgetpolis-niet
Bijv 50% van je operatiekosten zelf betalen als je toch naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat.
Dit is niet waar. Vertel geen onzin!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 november 2013 @ 22:22:30 #276
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133693404
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Voor spoedzorg kan je wel overal terecht, althans bij de zorgverzekeraar waar ik nu aangesloten ben (TakeCareNow).
Dat is bij alle verzekeringen zo, inclusief de budget-verzekeringen. Alleen als het om van tevoren planbare zorg gaat kan het gebeuren dat jouw favoriete ziekenhuis niet gecontracteerd is en dat je dus zult moeten bijbetalen. Iets wat je overigens prima zelf kunt checken bij de voorwaarden van je verzekering.

Huisartsenpost valt onder spoed inderdaad. Als er geen sprake is van spoed, dan ga je immers gewoon de eerstvolgende werkdag naar het reguliere spreekuur van je eigen HA. Mag ik hopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door HetKlusKonijn op 27-11-2013 22:30:13 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133706339
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als het gaat om een 'te voorziene ingreep', dan lijkt me er niks mis mee om gewoon een ziekenhuis wat verderop te kiezen, maar dat is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke situatie - hoe ver weg ligt dat wèl gecontracteerde ziekenhuis, heb je eigen vervoer, vrienden die je kunnen helpen, e.d.

[..]

:Y klopt - vergeet echter niet dat teveel mensen zich laten leiden door 'het-leed-dat-ooit-gevreesd-wordt', resulterend in Nederland als zijnde één van de landen waarvan de ingezetenen het meest over-verzekerd zijn, en als ik heel eerlijk ben, geeft jouw ziekte-historie daar weinig aanleiding toe.

Dit gezegd hebbende als zogenaamde 'chronisch zieke' 50+-er (het valt wel mee hoor, beetje astma, verder perfect gezond - wandelingen van 40 km zijn voor mij een fluitje van een cent en ik donder ook nog vrolijk de zwarte helling af in Avoriaz ;) ) , maar ook/zelfs ik laat mij niks aanpraten m.b.t. angsten waarvoor ik mij extra zou moeten verzekeren.
De basisverzekering dekt - op het eigen risico na dan, dat ik om logische redenen niet vrijwillig verhoog - alle kosten die ik tot dusverre maak en in de nabije toekomst verwacht te maken. :)
Bedankt nog voor je advies! Ik denk dat ik dan toch maar blijf zitten waar ik nu zit. En ik ben eigenlijk nooit echt over-verzekerd geweest, maar dit vond ik een twijfelgevalletje. Ik ga wel voor het eerst dit jaar mijn vrijwillig risico naar het maximale verhogen (heb een mooi spaarpotje waarmee ik dat kan opvangen).

En mag ik vragen waarom je je vrijwillig risico niet verhoogd? Ik denk dat ik de logische reden even over het hoofd zie :-) Tenzij je geen spaarpotje achter de hand kunt hebben? Of weegt het niet op tegen wat je maandelijks aan premie betaald?
pi_133707361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Vertel geen onzin!
dat schijnt wel waar te zijn, bij geplande operaties want die gelden als geplande zorg. Iig volgens RTL gisteren.
pi_133707485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:53 schreef Aloria het volgende:
Als je lid bent van de Friesland zorgverzekering, word dan ook gelijk lid van het frieske gea ( 19 euro per jaar ) krijg je 8% korting op je zorgverzekering per maand !!! en ja dat scheelt enorm op je zorgverzekering's rekening

^O^
je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.
pi_133708019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Bedankt nog voor je advies! Ik denk dat ik dan toch maar blijf zitten waar ik nu zit. En ik ben eigenlijk nooit echt over-verzekerd geweest, maar dit vond ik een twijfelgevalletje. Ik ga wel voor het eerst dit jaar mijn vrijwillig risico naar het maximale verhogen (heb een mooi spaarpotje waarmee ik dat kan opvangen).

En mag ik vragen waarom je je vrijwillig risico niet verhoogd? Ik denk dat ik de logische reden even over het hoofd zie :-) Tenzij je geen spaarpotje achter de hand kunt hebben? Of weegt het niet op tegen wat je maandelijks aan premie betaald?
Ze gebruikt diverse medicijnen voor de astma denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133708503
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.
Oh dan moet ik ook even kijken ^O^
pi_133716375
Ik blijf bij VGZ
Ik betaal dan wel ¤121,00 in 2014 maar krijg wel elk maand netjes ¤10.00 terug op mijn tegoed geschreven op unitedconsumers. Dus ik betaal dan inpricipe iets van ¤111,00 euro aan mijn zorgverzekeraar.
En ik kan het op ieder moment storten op mijn bankrekening wanneer ik wil of natuurlijk door sparen .
Dat komt dan op jaarbasis uit op ¤115,20 euro, mooi meegenomen toch?

In ieder geval ben goed verzekerd tegen fysio, tandarts, werelddekking etc etc.
Nooit spijt gehad, en nooit het idee gekregen om over te stappen.

Maar het heeft ook met ieder zijn budget te maken.
pi_133719021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:31 schreef iDuno het volgende:
Ik blijf bij VGZ
Ik betaal dan wel ¤121,00 in 2014 maar krijg wel elk maand netjes ¤10.00 terug op mijn tegoed geschreven op unitedconsumers. Dus ik betaal dan inpricipe iets van ¤111,00 euro aan mijn zorgverzekeraar.
En ik kan het op ieder moment storten op mijn bankrekening wanneer ik wil of natuurlijk door sparen .
Dat komt dan op jaarbasis uit op ¤115,20 euro, mooi meegenomen toch?

In ieder geval ben goed verzekerd tegen fysio, tandarts, werelddekking etc etc.
Nooit spijt gehad, en nooit het idee gekregen om over te stappen.

Maar het heeft ook met ieder zijn budget te maken.
Jawel maar die 10 eur betaal je toch wel hoe dan ook maar je spaart nu misschien wat meer ongemerkt een bedrag bij elkaar en dat is wel leuk dan ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133736863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:31 schreef iDuno het volgende:
Ik blijf bij VGZ
Ik betaal dan wel ¤121,00 in 2014 maar krijg wel elk maand netjes ¤10.00 terug op mijn tegoed geschreven op unitedconsumers. Dus ik betaal dan inpricipe iets van ¤111,00 euro aan mijn zorgverzekeraar.
En ik kan het op ieder moment storten op mijn bankrekening wanneer ik wil of natuurlijk door sparen .
Dat komt dan op jaarbasis uit op ¤115,20 euro, mooi meegenomen toch?

In ieder geval ben goed verzekerd tegen fysio, tandarts, werelddekking etc etc.
Nooit spijt gehad, en nooit het idee gekregen om over te stappen.

Maar het heeft ook met ieder zijn budget te maken.
En je hebt die fysio, tandarts en werelddekking ook altijd nodig?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133742964
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:33 schreef Black-Death het volgende:

[..]

En je hebt die fysio, tandarts en werelddekking ook altijd nodig?
Ik ga elke jaar op vakantie voor een maand of anderhalf. Ik heb ook aan me rug (scoliose) wat dus risicovol is en altijd wat kan gebeuren, en verder kom ik ook regelmatig bij de tandarts want heb vaak gaatjes. En dat tientje extra die ik dan betaal boeit mij niet zo veel. Ik ga altijd uit van het zekere voor het onzekere. Stel dat er iets gebeurd, dan wil ik het toch niet op mijn geweten hebben om alles uit mijn eigen zak te betalen. Maar goed zo als ik het al eerder ook al zij ieder heeft zijn eigen budget die hij/zij kwijt kan. Ik spreek voor mijn eigen. Wat anderen doen is natuurlijk hun eigen keus. En ik ben heel tevreden over VGZ, nooit gezeur mee gehad. iedereen in ons familie heeft trouwens VGZ.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:19:21 #286
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133744005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Reismeis het volgende:
En mag ik vragen waarom je je vrijwillig risico niet verhoogd? Ik denk dat ik de logische reden even over het hoofd zie :-) Tenzij je geen spaarpotje achter de hand kunt hebben? Of weegt het niet op tegen wat je maandelijks aan premie betaald?
Ik verhoog mijn eigen risico niet omdat ik chronisch medicijnen gebruik en ik ieder jaar al ruim over die 360,= euro heenga qua kosten daarvan. Dus voor mij levert het uiteindelijk geen besparing op.

Ik heb mijn vriend wel aanbevolen om het maximale eigen risico te nemen, want die is op z'n pechgevalletje van vorig jaar na supergezond en volledig klachtenvrij en kan het risico wel lopen (want spaarpot en niet van plan nog eens van z'n racefiets te donderen :P ). :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:19:36 #287
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133744014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze gebruikt diverse medicijnen voor de astma denk ik.
Klopt. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133750956
Ik voel mij echt al die tijd in de maling genomen door TakeCareNow (Agis en Achmea). Ik moet nu wel minimaal 30 kilometer afstand leggen voor een bezoekje naar het ziekenhuis, maar dan zijn ze wel goedkoop zou je dan zeggen, vooral met een collectiviteitskorting van de CJP erbij, toch?

Dus écht niet! ik betaal in vergelijking met andere zorginstellingen drie euro minder, maar dan heb ik wel tand tot 250(75%) euro vergoed in vergelijk tot TCN's 50(100%) euro.

Naast hun administratieve rompslomp en die 50 condooms die ik nog nooit heb ontvangen mogen ze van mij, heel vriendelijk de vinger krijgen :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.
De Friesland betaalt geen techniekkosten. We hebben het hier gemakkelijk over honderden euro's bij een flinke googleopdracht.

[ Bericht 35% gewijzigd door RoW_0 op 29-11-2013 19:45:57 ]
pi_133756098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik verhoog mijn eigen risico niet omdat ik chronisch medicijnen gebruik en ik ieder jaar al ruim over die 360,= euro heenga qua kosten daarvan. Dus voor mij levert het uiteindelijk geen besparing op.

Ik heb mijn vriend wel aanbevolen om het maximale eigen risico te nemen, want die is op z'n pechgevalletje van vorig jaar na supergezond en volledig klachtenvrij en kan het risico wel lopen (want spaarpot en niet van plan nog eens van z'n racefiets te donderen :P ). :Y
Ik snap 'm! Bedankt voor je uitleg :-)
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:28:22 #290
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133756170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:27 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Ik snap 'm! Bedankt voor je uitleg :-)
Graag gedaan! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133761180
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90-100 euro per maand en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?

Bij de tandarts ga ik amper(misschien wel van plan volgend jaar voor evt gaatjes) maar moet wel volgend jaar wel even het laatste deel van mijn beugeldraad wat onder zit weghalen. Huisarts ga ik wel eens langs af en toe om de paar maanden voor als ik ziek word.

Zelf heb ik nu Agis en ik betaal iets van 111 euro maar ik gebruik alles wat erin zit amper sinds ik net 18 ben geworden was ik er niet wijzer van wat ik evt nodig kon hebben ;(
pi_133761247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90 euro en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?

Ik heb hetzelfde. Ik ga waarschijnlijk voor Besured. Aanvullende verzekering voor 8,50, vergoeding van 115,- voor een bril. Kan dus wel uit.
pi_133761349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90-100 euro per maand en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?

Kan je nu niet nog een bril halen van je verzekering? Anders online kopen als je niet zo'n rare strerkt/cilinders/prisma's hebt ;) Dan kan je best cheap brilletjes halen.
We fear that which we cannot see
pi_133761737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Ik ga waarschijnlijk voor Besured. Aanvullende verzekering voor 8,50, vergoeding van 115,- voor een bril. Kan dus wel uit.
Ik heb Besured heel snel even gezocht, het ziet er wel heel overzichtelijk uit. Ik denk dat ik dat misschien ga overwegen ook :D voor nu even verder kijken maar hartstikke bedankt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Kan je nu niet nog een bril halen van je verzekering? Anders online kopen als je niet zo'n rare strerkt/cilinders/prisma's hebt ;) Dan kan je best cheap brilletjes halen.
Nee, helaas alleen fysio en nog andere activiteiten die ik momenteel niet nodig heb. Ik heb wel een sterkte en ben van plan om een soort van dikke rand bril te halen iets in de trend van de "nerd glasses" omdat het zo goed zit. De dunnere brillen die zitten mij niet zo lekker dus vandaar die switch.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:47:36 #295
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133762634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90-100 euro per maand en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?
Is het niet slimmer om zelf voor die bril te sparen, of heb je heel speciale glazen nodig o.i.d.?

quote:
Bij de tandarts ga ik amper(misschien wel van plan volgend jaar voor evt gaatjes) maar moet wel volgend jaar wel even het laatste deel van mijn beugeldraad wat onder zit weghalen. Huisarts ga ik wel eens langs af en toe om de paar maanden voor als ik ziek word.
Al aan de tandarts gevraagd hoeveel dat weghalen van dat beugeldraad eigenlijk kost?
NB: huisartsenbezoek wordt volledig vergoed door de basisverzekering en valt buiten het eigen risico, eventuele medicijnen en onderzoek gaan wèl van je eigen risico af.

quote:
Zelf heb ik nu Agis en ik betaal iets van 111 euro maar ik gebruik alles wat erin zit amper sinds ik net 18 ben geworden was ik er niet wijzer van wat ik evt nodig kon hebben ;(
Alle medisch echt noodzakelijke zorg zit gewoon in de basisverzekering. 111 euro, dat moet veel goedkoper kunnen.
Het lijkt me dat je stevig oververzekerd bent als gezonde 18-jarige...

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 29-11-2013 23:56:25 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133762709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:27 schreef FlyingBlue het volgende:

Nee, helaas alleen fysio en nog andere activiteiten die ik momenteel niet nodig heb. Ik heb wel een sterkte en ben van plan om een soort van dikke rand bril te halen iets in de trend van de "nerd glasses" omdat het zo goed zit. De dunnere brillen die zitten mij niet zo lekker dus vandaar die switch.
Misschien in dit topic ff doorkijken dan voor online bril ;)
LIF / Online shoppen voor brillen op sterkte

Ik zelf heb net juist harde lenzen gehaald met mijn aanvullende verzekering en brillen nam ik altijd mee uit Indonesië is cheaper dan hier ;)
We fear that which we cannot see
pi_133763154
Ik zou zelf niet zo snel een bril online kopen. Dat is toch iets wat ik echt goed op orde wil hebben, ook met cilinder enzo. Bij een opticien kun je altijd even teruggaan als iets niet helemaal goed is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 00:04:48 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:03:24 #298
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133763333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zou zelf niet zo snel een bril online kopen. Dat is toch iets wat ik echt goed op orde wil hebben, ook met cilinder enzo. Bij een opticien kun je altijd even teruggaan als iets niet helemaal goed is,
Dat lijkt mij ook...

Behalve als het gaat om leesbrillen, die haal ik voor een eurootje of zo bij de Action. :P
(ja helaas, die heb ik tegenwoordig nodig :X )
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133766081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Is het niet slimmer om zelf voor die bril te sparen, of heb je heel speciale glazen nodig o.i.d.?

[..]

Al aan de tandarts gevraagd hoeveel dat weghalen van dat beugeldraad eigenlijk kost?
NB: huisartsenbezoek wordt volledig vergoed door de basisverzekering en valt buiten het eigen risico, eventuele medicijnen en onderzoek gaan wèl van je eigen risico af.

[..]

Alle medisch echt noodzakelijke zorg zit gewoon in de basisverzekering. 111 euro, dat moet veel goedkoper kunnen.
Het lijkt me dat je stevig oververzekerd bent als gezonde 18-jarige...
Ja, ik heb een sterkte voor mijn bril.

Verder heb ik geen idee hoeveel het weghalen is, ik vraag het wel even volgende week.


Bedankt, van die huisartsenbezoek dacht ik al maar ik wou het zeker weten - bedankt, nu kan ik met een gerust hart slapen :P ik hou jullie nog wel op de hoogte


quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Misschien in dit topic ff doorkijken dan voor online bril ;)
LIF / Online shoppen voor brillen op sterkte

Ik zelf heb net juist harde lenzen gehaald met mijn aanvullende verzekering en brillen nam ik altijd mee uit Indonesië is cheaper dan hier ;)
Staat genoteerd, zal eens even kijken morgen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 01:41:42 #300
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133766487
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:27 schreef FlyingBlue het volgende:

[..]

Ja, ik heb een sterkte voor mijn bril.
Alleen een 'sterkte', maar verder geen specifieke problemen zoals (kostbare) cilindertjes o.i.d.?

quote:
Verder heb ik geen idee hoeveel het weghalen is, ik vraag het wel even volgende week.
Lijkt me een goed plan, dan kun je ook zelf bepalen of het verzekeren mbt de tandartskosten wel zinvol is. :)
Zo af en toe een gaatje kun je overigens ook prima zelf betalen - het is een klassieke kosten/baten analyse.

Uiteraard alleen als je sowieso een fijn spaarpotje hebt opgebouwd om risico's op te vangen, maar dit terzijde.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133768369
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zou zelf niet zo snel een bril online kopen. Dat is toch iets wat ik echt goed op orde wil hebben, ook met cilinder enzo. Bij een opticien kun je altijd even teruggaan als iets niet helemaal goed is.
Als je alleen maar een - of + hebt en verder geen poespas dan is via internet cheap.
Je laat bijv alleen je ogen ff opmeten ergens en koopt online je bril :P
We fear that which we cannot see
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')