Jij bent mij!quote:Op donderdag 21 november 2013 15:29 schreef -Splash- het volgende:
Ik zit nu bij Agis en ik betaal gewoon veels te veel. Aanvullend verzekerd, tandarts, etc...
Vroeger had ik nogal eens wat bij de tandarts, maar de afgelopen 4 jaar niet meer. Maar 'angst', what if, heeft mij er niet vanaf gebracht.
Nu toch maar eens wat laten vallen, 900 euro per jaar teveel betalen is nogal wat. Geen fysio, geen gaatjes, dus waarom. Dit jaar nog een bril kopen en dan alles laten vallen denk ik...
Ook redelijk gefrustreerd omdat je al zoveel betaald en dat je dan je verstandskiezen moet laten trekken en dan nog 350 euro moet betalen. (eigen schuld dat ik teveel betaal.. weet het)
Ohra, promovendum en pnozorg hebben mijn aandacht.
Google zegt dit: http://www.wittetanden.nl/behandelingen/kroon/kroon/kroon-11.htmquote:Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Mijn situatie:
Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.
Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
Precies, die kroon is aanvullend, dus geen invloed op ER.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:03 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.
De kosten waar je het hier over hebt vallen niet onder de basisverzekering en daarom ook niet onder het eigen risico. Dit soort kosten vallen wel onder de eigen bijdrage. Op grond van je huidige tandverzekering zal er altijd een minimale eigen bijdrage zijn van 25% van de kosten. Zodra op basis van de tandverzekering ¤ 450 is vergoed, moet je de rest van de tandartskosten helemaal zelf dragen.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Mijn situatie:
Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.
Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)quote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
Promovendum, IZZ (mits collectiviteitskorting) en Bewuzt zijn in ieder geval al goedkoper. Voor tandartsdekking tot 250 euro dan, de rest heb ik niet bekeken.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:49 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)
11,- 100%dekking tot 250,-
22,- 100%dekking tot 500,-
33,- 100%dekking tot 750,-
Basisverzekering 69,-
wettelijke eigen risico 360,-
vrijwillig eigen risico 500,-
Basisverzekering 89,-
wettelijke eigen risico 360,-
Bijvoorbeeld :basisverzekering 69,- en voor 33,- tandarts3 met 100% dekking tot 750.
Succes met het uitzoeken.
Ik zou eens kijken naar PNO die hebben aantrekkelijke tandartspakketten icm met maximaal eigen risico. ook nog vrije zorg keuze, meteen mooi meegenomen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekeringWe moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen
Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november
Nee, het ergste zijn de collega'squote:Op vrijdag 22 november 2013 09:23 schreef keko het volgende:
[..]
Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)
Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingenquote:Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekeringWe moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen
Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november
Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingen
Tergendquote:Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..
Sommige (oude) mannetjes vinden rookworsten grapjes erg leuk.. "IS MIJN ROOKWORST DAN OOK VERZEKERD HAHAHAA"
Ik neem aan met verhoogd eigen risico?quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:00 schreef Ikea.Pax het volgende:
Zojuist bij PNO mijn verzekeing afgesloten..¤77,04 per maand, maar gaat nog 3% vanaf ivm jaarbetaling.
Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik neem aan met verhoogd eigen risico?
Lijkt mij een prima deal, op één klein puntje na - als je je eigen risico kunt uitbreiden tot 860,= euro, weet je dan zeker dat je die tandartsverzekering wel nodig hebt, aangezien die maar tot 250,= uitbetaalt en je dat geld kennelijk zelf al hebt?quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:40 schreef Ikea.Pax het volgende:
[..]
Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).
Promovendum bevalt goed ja?quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
90% kans dat ik dit jaar lekker blijf zitten bij Promovendum.
Alleen basisverzekering (aanvullend is voor mijn overbodig), maar wel met normaal wettelijk eigen risico van 360,= euro wegens chronisch "patiënt" -> goedkoopste èn in mijn omgeving alle reguliere zorgaanbieders gecontracteerd.![]()
Mijn vriend (kerngezond, en niet van plan nòg een keertje z'n heup te gaan breken vanwege racefiets-ongelukje zoals vorig jaar helaas gebeurde) gaat z'n eigen risico ophogen tot de max, dan is de premie 66,90 euro p/m.
Prima deal lijkt me zo.
Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook.quote:
quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook.
Dat is net kiele-kiele-an hè. Verwacht je voor het komende jaar vergelijkbare kosten, of juist meer?quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:50 schreef Ikea.Pax het volgende:
Ja, die tandarts verzekering is een beetje een gok... Afgelopen jaar voor 140 euro kosten bij de tandarts gehad, en de tandartsverzekering kost iets van 125 euro per jaar. Met een beetje 'geluk' haal ik de kosten er wel uit. Anders volgende jaar gewoon geen tandartsverzekering meer.
Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn.quote:
Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord.quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn.![]()
Ze reageren ook heel snel op je vragen per mail. Dus ja, ik ben tevree!
Speel met precies dezelfde gedachten. Zit ook bij Zilveren Kruis en eventueel het ziekenhuis wat ik zou willen zit er bij.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik blijf, denk ik gewoon bij ZK. Ik heb wel wat veranderd. Aanvullend van 3 naar 2 sterren en i.p.v. een gewone basis heb ik een selectieve basisverzekering. Het ziekenhuis waar ik altijd heen ga is toch gecontracteerd, dus maakt het verder niet uit.
Ik moet waarschijnlijk wel implantaten, maar die tandartsverzekering dekt de schade bij lange na niet.![]()
Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord.
Nah, het weekend valt natuurlijk al af, en je had kennelijk een moeilijke vraag?quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:32 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.
Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendumquote:Op vrijdag 22 november 2013 21:40 schreef Renesite het volgende:
Hmmm... blijf gewoon nog een jaartje bij Besured... derde jaar al
Lijkt me niet echt de moeite waard.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendum. Ach ja.
91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet de moeite waard.
Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal.
Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Kan nog :0quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.
Ik snap je overweging en je beslissing, inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.
Dan liever wel meer dekking (100 meer) voor het geval dat. Dan is Besured goedkoper dan Promovendum en Anderzorg bijvorbeeld.
Ik heb Promovendum een e-mail gestuurd (moet schriftelijk) dat ik wijzig naar hun andere label en heb zojuist de verzekering via Besured aangevraagd.. Ghehequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |