abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133488103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:29 schreef -Splash- het volgende:
Ik zit nu bij Agis en ik betaal gewoon veels te veel. Aanvullend verzekerd, tandarts, etc...
Vroeger had ik nogal eens wat bij de tandarts, maar de afgelopen 4 jaar niet meer. Maar 'angst', what if, heeft mij er niet vanaf gebracht.

Nu toch maar eens wat laten vallen, 900 euro per jaar teveel betalen is nogal wat. Geen fysio, geen gaatjes, dus waarom. Dit jaar nog een bril kopen en dan alles laten vallen denk ik...

Ook redelijk gefrustreerd omdat je al zoveel betaald en dat je dan je verstandskiezen moet laten trekken en dan nog 350 euro moet betalen. (eigen schuld dat ik teveel betaal.. weet het ;))

Ohra, promovendum en pnozorg hebben mijn aandacht.
Jij bent mij! :D *;
Met dat verschil dat ik het afgelopen jaar voor één keer wel voldoende tandartskosten had om de aanvullende verzekering die ik al jaren had de moeite waard te laten zijn. Waarom ik jaaaaaren ook nog een aanvulling op de basisverzekering had, is me nog steeds een raadsel :@ Ik ben van mijn leven nooit bij een alternatief genezer geweest en geen fysiopraktijk van binnen gezien. En voor vergoeding voor een nieuwe bril was ik weer net een level te laag verzekerd. :|W

Volgend jaar 40 euro per maand aan premie besparen (eigenlijk 30, omdat CZ ook 10 euro minder vraagt). Daar kan ik best wat aanvullende kosten voor dragen.

ER heb ik dit jaar nog niet aangesproken, dus een medische afspraak die kon wachten heb ik ook tot na 1 januari verzet. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 21 november 2013 @ 17:12:32 #102
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_133488145
Mijn situatie:

Ik heb CZ + jongeren pakket. ( korting via het werk dus prima )
Eigen risico op maximaal staan.
Dit jaar nog niets gehad.

Ik ben dus verzekerd voor tandarts, 75% tot maximaal 450 euro.
Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Nu kost een kroon natuurlijk een hoop geld. Weet iemand hoeveel?
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
pi_133488397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:12 schreef egelhond het volgende:
Mijn situatie:

Nu heb ik een kies die ooit is afgebroken. Deze is gerepareerd. De tandarts zegt dat het binnen nu en een paar jaar een kroon op moet komen.
Is het de moeite om eigen risico omlaag te gooien volgend jaar? Of red ik het wel met 450 euro vergoedingen (75% dan) en 360 euro eigen risico?
Google zegt dit: http://www.wittetanden.nl/behandelingen/kroon/kroon/kroon-11.htm
Reken dus op zeker 500 euro.

Red je dus waarschijnlijk net wel, als ze je vergoeden totdat je 450 euro uitbetaald hebt gekregen. Als je verder geen kosten verwacht heeft het volgens mij weinig zin je ER omlaag te gooien. Want daar kom je dan toch niet aan of hooguit voor een paar tientjes. Of zeg ik nu iets raars? :@
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133489098
Vorig jaar heb ik mn verzekering niet veranderd, dus ik had nog steeds 115 per maand.
Nu keek ik er naar, ik hou fysio en minimaal ER, tandarts gaat eruit, kom ik bij dezelfde verzekeraar (OHRA) uit op 1089 per jaar, scheelt me inderdaad toch 25 per maand.
Tandartskosten haal, ik er niet uit, omdat ik al 3 jaar niet naar de tandarts geweest was en alleen wat tandsteen had toen ik van de week weer ging.

Zou ik elders veel goedkoper uit zijn? Dit is ook het advies van independer nl, maar ik weet dat zij niet objectief zijn.
pi_133489616
quote:
Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.
pi_133489787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:03 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Waarom zou je het eigen risico omlaag doen? Een kroon wordt niet vergoed uit de basisverzekering, dus of je je eigen risico omlaag doet maakt daarvoor sowieso geen verschil. Je kan hooguit een hogere tandartsverzekering afsluiten om alles zoveel mogelijk te dekken.
Precies, die kroon is aanvullend, dus geen invloed op ER.
sig verwijderd door FA
pi_133494641
Ik blijf, denk ik gewoon bij ZK. Ik heb wel wat veranderd. Aanvullend van 3 naar 2 sterren en i.p.v. een gewone basis heb ik een selectieve basisverzekering. Het ziekenhuis waar ik altijd heen ga is toch gecontracteerd, dus maakt het verder niet uit.

Ik moet waarschijnlijk wel implantaten, maar die tandartsverzekering dekt de schade bij lange na niet. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 21 november 2013 @ 20:37:57 #108
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_133494974
75 euro bij cz direct met 2 aanvullende pakketten (natura polis, budget), eigen risico maximaal, wel een natura-polis maar binnen 50km van mijn woonplaats hebben ze bij alle grote zorgverleners een contract. No worries dus.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:14:57 #109
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133496737
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
pi_133497090
FBTO denk ik. Daar zou je een uitgebreide tandartsmodule (voor 250, 500 of 750 euro maximale vergoeding) kunnen aanzetten per 1 januari. Als je deze gelijk aanzet met je basisverzekering geldt er geen wachttijd. Vervolgens kan je de module uitzetten als je al je behandelingen gedaan hebt en dan betaal je verder geen premie meer.
pi_133498431
quote:
Mijn situatie:

De kosten waar je het hier over hebt vallen niet onder de basisverzekering en daarom ook niet onder het eigen risico. Dit soort kosten vallen wel onder de eigen bijdrage. Op grond van je huidige tandverzekering zal er altijd een minimale eigen bijdrage zijn van 25% van de kosten. Zodra op basis van de tandverzekering ¤ 450 is vergoed, moet je de rest van de tandartskosten helemaal zelf dragen.

Wat betreft de kosten, vraag een offerte aan je tandarts. Als je aan die offerte twijfelt, kun je ook bij een andere tandarts om een second opinion vragen.
pi_133499311
Kreeg een brief van Zorg en Zekerheid. Vorig jaar had ik rond de 850 euro aan premie (als ik het me goed herinner). Dit jaar betaal ik 724,56 euro per jaar. Dat is krap 60 euro per maand!

Maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Afgelopen jaar niet naar het ziekenhuis gehoeven dus houden zo :)
  donderdag 21 november 2013 @ 23:49:53 #113
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_133502558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb ook gekeken op independer.nl maar ik wilde graag jullie advies vragen. Ik wil naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk een kroon krijg. Verder wil ik me niet aanvullend verzekeren. Momenteel zit ik bij VGZ maar daar kon je alleen een tandartsverzekering nemen als je ook de gewone aanvullende verzekering had. Dat wil ik niet meer. Welke verzekeraar is het best als je naast de basisverzekering alleen een tandartsverzekering wil? Neem aan dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste tandartsdekking, omdat er met mijn gebit nog weleens iets moet gebeuren. Ik overweeg om het maximale eigen risico te nemen.
Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)
11,- 100%dekking tot 250,-
22,- 100%dekking tot 500,-
33,- 100%dekking tot 750,-

Basisverzekering 69,-
wettelijke eigen risico 360,-
vrijwillig eigen risico 500,-

Basisverzekering 89,-

Bijvoorbeeld :basisverzekering 69,- en voor 33,- tandarts3 met 100% dekking tot 750.
Succes met het uitzoeken.
pi_133502893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:49 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Aanvullende tandartsverzekering Hema (Mensiz)
11,- 100%dekking tot 250,-
22,- 100%dekking tot 500,-
33,- 100%dekking tot 750,-

Basisverzekering 69,-
vrijwillig eigen risico 500,-

Basisverzekering 89,-

Bijvoorbeeld :basisverzekering 69,- en voor 33,- tandarts3 met 100% dekking tot 750.
Succes met het uitzoeken.
Promovendum, IZZ (mits collectiviteitskorting) en Bewuzt zijn in ieder geval al goedkoper. Voor tandartsdekking tot 250 euro dan, de rest heb ik niet bekeken.
Dan mis je natuurlijk wel de 10% korting op alle aankopen.

Edit- IZZ en Bewuzt vergoeden wel maar 75%, dus het is geen zuivere vergelijking.
pi_133503679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Extraneus het volgende:
Ik zou eens kijken naar PNO die hebben aantrekkelijke tandartspakketten icm met maximaal eigen risico. ook nog vrije zorg keuze, meteen mooi meegenomen.
voor 250,- dekking 10,50 en voor 500,- dekking 20,50 vergoedt alle tandheelkundige hulp 100%
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133506893
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekering :') We moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen :P

Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november }:|
pi_133507044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik werk als weekendhulp bij de hema en wordt een beetje gek van die zorgverzekering :') We moeten alle klanten van die stomme foldertjes geven erover, en de meeste klanten maken dan vage opmerkingen :P

Ik wilde een proefberekening maken voor de zorgtoeslag 2014, kan dat pas vanaf 27 november }:|
Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)
pi_133507138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:23 schreef keko het volgende:

[..]

Als dat het ergste is in je baan. Desalniettemin vind ik het een slimme zet van Menzis om bij de Hema verzekeringen te slijten. Ondanks dat het niet echt goedkoop is, zullen veel mensen ervoor gaan lijkt me. Helemaal met die 10 procent kortingskaart (jammer dat je die niet voor je premie kan gebruiken :p)
Nee, het ergste zijn de collega's :D :+
Ik vind de klanten niet erg hoor, sommige mensen doen alleen een beetje vreemd, maar dat is juist wel grappig :+ En soms ":')" waardig.

Volgens mijn leidinggevende moeten er minimaal 100.000 mensen naar de verzekering wil het succesvol zijn. Ben benieuwd of het ze gaat lukken.

Ik heb voor 90% besloten dat ik bij ZK blijf :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:07:45 #119
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133511836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:14 schreef Miezziej het volgende:

Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingen :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133512030
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat zeggen ze dan? Zeker allemaal van die standaard opmerkingen :9
Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..
Sommige (oude) mannetjes vinden rookworsten grapjes erg leuk.. "IS MIJN ROOKWORST DAN OOK VERZEKERD HAHAHAA" :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:26:27 #121
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133516133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Vaak dingen over rookworsten en tompoucen..
Sommige (oude) mannetjes vinden rookworsten grapjes erg leuk.. "IS MIJN ROOKWORST DAN OOK VERZEKERD HAHAHAA" :+
Tergend :D
pi_133522727
Zojuist bij PNO mijn verzekeing afgesloten..¤77,04 per maand, maar gaat nog 3% vanaf ivm jaarbetaling. :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:23:40 #123
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133523615
90% kans dat ik dit jaar lekker blijf zitten bij Promovendum. :)
Alleen basisverzekering (aanvullend is voor mijn overbodig), maar wel met normaal wettelijk eigen risico van 360,= euro wegens chronisch "patiënt" -> goedkoopste èn in mijn omgeving alle reguliere zorgaanbieders gecontracteerd. ^O^

Mijn vriend (kerngezond, en niet van plan nòg een keertje z'n heup te gaan breken vanwege racefiets-ongelukje zoals vorig jaar helaas gebeurde) gaat z'n eigen risico ophogen tot de max, dan is de premie 66,90 euro p/m.
Prima deal lijkt me zo.

[ Bericht 29% gewijzigd door HetKlusKonijn op 22-11-2013 19:42:24 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:29:56 #124
323439 HetKlusKonijn
pi_133523850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:00 schreef Ikea.Pax het volgende:
Zojuist bij PNO mijn verzekeing afgesloten..¤77,04 per maand, maar gaat nog 3% vanaf ivm jaarbetaling. :)
Ik neem aan met verhoogd eigen risico? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_133524210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik neem aan met verhoogd eigen risico? :)
Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:41:44 #126
323439 HetKlusKonijn
pi_133524254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:40 schreef Ikea.Pax het volgende:

[..]

Klopt, maximaal eigen risico en tandarts verzekering 100% tot ¤250).
Lijkt mij een prima deal, op één klein puntje na - als je je eigen risico kunt uitbreiden tot 860,= euro, weet je dan zeker dat je die tandartsverzekering wel nodig hebt, aangezien die maar tot 250,= uitbetaalt en je dat geld kennelijk zelf al hebt? ;)
pi_133524562
Ja, die tandarts verzekering is een beetje een gok... Afgelopen jaar voor 140 euro kosten bij de tandarts gehad, en de tandartsverzekering kost iets van 125 euro per jaar. Met een beetje 'geluk' haal ik de kosten er wel uit. Anders volgende jaar gewoon geen tandartsverzekering meer. ;)
pi_133524642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
90% kans dat ik dit jaar lekker blijf zitten bij Promovendum. :)
Alleen basisverzekering (aanvullend is voor mijn overbodig), maar wel met normaal wettelijk eigen risico van 360,= euro wegens chronisch "patiënt" -> goedkoopste èn in mijn omgeving alle reguliere zorgaanbieders gecontracteerd. ^O^

Mijn vriend (kerngezond, en niet van plan nòg een keertje z'n heup te gaan breken vanwege racefiets-ongelukje zoals vorig jaar helaas gebeurde) gaat z'n eigen risico ophogen tot de max, dan is de premie 66,90 euro p/m.
Prima deal lijkt me zo.
Promovendum bevalt goed ja?
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:53:29 #129
323439 HetKlusKonijn
pi_133524664
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Promovendum bevalt goed ja?
Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook. :Y
pi_133524681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Goede ervaringen mee gehad het afgelopen jaar ja. Vriendelijke helpdesk ook. :Y
^O^
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:54:31 #131
323439 HetKlusKonijn
pi_133524718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:50 schreef Ikea.Pax het volgende:
Ja, die tandarts verzekering is een beetje een gok... Afgelopen jaar voor 140 euro kosten bij de tandarts gehad, en de tandartsverzekering kost iets van 125 euro per jaar. Met een beetje 'geluk' haal ik de kosten er wel uit. Anders volgende jaar gewoon geen tandartsverzekering meer. ;)
Dat is net kiele-kiele-an hè. Verwacht je voor het komende jaar vergelijkbare kosten, of juist meer?
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:55:27 #132
323439 HetKlusKonijn
pi_133524756
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

^O^
Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn. _O_
Ze reageren ook heel snel op je vragen per mail. Dus ja, ik ben tevree!
pi_133524944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Géén eindeloos keuzemenu en irritante muziekjes bij telefonisch contact, maar meteen een medewerker aan de lijn. _O_
Ze reageren ook heel snel op je vragen per mail. Dus ja, ik ben tevree!
Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord. :Y
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:05:11 #134
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_133525172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik blijf, denk ik gewoon bij ZK. Ik heb wel wat veranderd. Aanvullend van 3 naar 2 sterren en i.p.v. een gewone basis heb ik een selectieve basisverzekering. Het ziekenhuis waar ik altijd heen ga is toch gecontracteerd, dus maakt het verder niet uit.

Ik moet waarschijnlijk wel implantaten, maar die tandartsverzekering dekt de schade bij lange na niet. :{
Speel met precies dezelfde gedachten. Zit ook bij Zilveren Kruis en eventueel het ziekenhuis wat ik zou willen zit er bij.

maar hoe zit dat dan met je tandarts en andere zorgverleners? Is dat wel vrij om te gaan? Of geldt dit alleen voor de ziekenhuis?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_133529201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt ja. Ik had ze gemaild en binnen drie uur antwoord. :Y
Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:34:55 #136
323439 HetKlusKonijn
pi_133529288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:32 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel! Ik stuurde zaterdag mijn vraag en kreeg donderdag antwoord.
Nah, het weekend valt natuurlijk al af, en je had kennelijk een moeilijke vraag? :)

Ik heb ze woensdagavond een vraag gesteld over gecontracteerde zorgaanbieders en kreeg het antwoord vrijdagochtend in de bus. En ik vond dat heel behoorlijk. :)
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:40:15 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529508
Hmmm... blijf gewoon nog een jaartje bij Besured... derde jaar al :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133529589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:40 schreef Renesite het volgende:
Hmmm... blijf gewoon nog een jaartje bij Besured... derde jaar al :)
Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendum :'). Ach ja.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:43:42 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529635
Viel me ook op :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:43:49 #140
323439 HetKlusKonijn
pi_133529640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:42 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ze blijven het ook goed doen. Ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk bij Besured 100 euro meer tandartsvergoeding zou hebben voor 1,50 minder per maand dan nu bij Promovendum :'). Ach ja.
Lijkt me niet echt de moeite waard. ;)
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:44:28 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Lijkt me niet de moeite waard. ;)
91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:45:48 #142
323439 HetKlusKonijn
pi_133529730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

91/92 euro per maand. Geen verhoogd risico en 11 euro per maand 350 tandartsverzekering dekking. Vind ik wel wat waard.
Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal. ;)
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:49:13 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Persoonlijke keuze uiteraard, kan ik niet echt over oordelen, ook omdat ik al decennia lang mijn tandartskosten uit eigen zak betaal. ;)
Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.

Dan liever wel meer dekking (100 meer) voor het geval dat. Dan is Besured goedkoper dan Promovendum en Anderzorg bijvorbeeld.
pi_133529887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 21:49:40 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133529906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik ga nu serieus nog twijfelen ook of ik Promovendum nog ff afzeg en toch voor Besured ga. Voor 1,50 minder 100 euro vergoeding erbij.. Shit.. Dat ik dat weer over het hoofd heb gezien.
Kan nog :0
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:54:14 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133530127
Ik ga morgen even hoe en wat maar denk dat ik gewoon bij Andezorg blijf, heb ook nooit zin om over te stappen. Zit daar altijd al.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:59:07 #147
323439 HetKlusKonijn
pi_133530410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Toevallig ben ik er dit jaar ongeschonden doorgekomen. Maar ik heb een spalkje achter mijn tanden die constant los gaat. Oftewel: kosten. Mijn tandarts geeft aan dit ook wel te willen lijmen voor de kosten van een vulling. Nu moet ik dat twee, soms drie, keer per jaar doen (3 keer 21 euro) = 63 euro. Twee controles 2x20 en tandsteen verwijderen (geen idee wat dat kost) en een foto per jaar (50?) = het wel waard.

Dan liever wel meer dekking (100 meer) voor het geval dat. Dan is Besured goedkoper dan Promovendum en Anderzorg bijvorbeeld.
Ik snap je overweging en je beslissing, inderdaad. :)

Ik besef dat ik echt een enorme bofkont ben mbt tot mijn gebit.... de genen geërfd van mijn moeder heb ik zo het vermoeden, die op 78-jarige leeftijd ooit het verzoek kreeg van de arts om 'haar gebit uit te doen' tbv een röntgenfoto, en waarop mijn ouwe mammie prompt antwoordde "als het u even is, meneer de dokter, hou ik ze nog liever eventjes in". :D

Die dokter had dus niet door dat dat prachtige rijtje ivoor dus nog steeds haar eigen tandjes waren... :P

[ Bericht 10% gewijzigd door HetKlusKonijn op 22-11-2013 22:28:34 ]
pi_133530888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kan nog :0
Ik heb Promovendum een e-mail gestuurd (moet schriftelijk) dat ik wijzig naar hun andere label en heb zojuist de verzekering via Besured aangevraagd.. Ghehe :P!
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 22:15:36 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133531185
Goed beuzig!
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 23:47:04 #150
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133535195
Wat doen jullie met de tandarsverzekering? Ik betaal 33 euro per maand. Ik ben gedekt tot 1000 euro, maar van elke rekening betaal ik zelf 20 procent

Dus als mijn totale tandartsrekening 500 euro is dan betaal ik zelf 100 euro + 396 aan premie en dan heb ik 4 euro winst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')