Vraag me dit ook af. Want ik ben nog geen 30 jaar, en www.studentengoedverzekerd.nl is erg goedkoop iddquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef pahlawan het volgende:
[..]
kan het ook niet leiden tot problemen achteraf? Hoe wordt omgegaan met dit soort collectiviteiten? Heeft iemand eventueel kennis over de werking bij andere verzekeraars
Voor zover ik weet zijn er niet (heel) veel verzekeraars die dezelfde collectiviteiten accepteren. Ik weet dat bijvoorbeeld het Donorcollectief (dat je hebt aangegeven of je wel/geen donor bent) bij OHRA en Menzis kan, maar werknemerscollectieven zitten denk ik toch echt bij één partij. Kan je niet beter het collectief opzoeken en vervolgens kijken bij welke verzekeraar je terecht kan?quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:16 schreef Jesse_ het volgende:
Is er ook een vergelijker die mogelijke collectiviteit mee kan nemen?
Neem voor de zekerheid ook 9 behandelingen fysiotherapie, is niet altijd nodig, maar kan je wel schelen als je revalidatie niet helemaal volgens het boekje verloopt. Bij veel verzekeraars wel voor <¤6 bij te verzekeren en het kost je anders ¤290 als je het zelf moet betalen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:19 schreef foetre het volgende:
Ik ga denk toch maar even naar de huisarts om te kijken of er een meniscusoperatie aan zit te komen. Want dan lijkt me Max ER niet zo verstandig.
Heb via jouw link aangevraagd. Merciquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:22 schreef µ het volgende:
Goed, ik weet dat hier veel mensen op zoek zijn naar de goedkoopste verzekering. Daarom heb ik bij anderzorg referral het volgende aangevinkt (anders doe ik verder toch niets met die link, en het kost mij niets):
Ik geef de gehele beloning van ¤40,- aan de nieuw verzekerde
Met een premie van 747 euro, minus ¤22.44 betaalkorting (jaar vooruit betalen) en minus die ¤40 die je dan terugkrijgt via m'n link, kom je op ¤684.56. Per maand is dat ¤57.05. Goedkoper kan volgens mij niet. Denk dat dat wel ok is voor hier? Een link waarbij ik zelf de helft per aanmelding pakte was niet OK op FOK!, dit mag wel (hoop ik). En anders bij voorbaat mijn excuses. Link.
Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:quote:Spoedeisende hulp in Europa:
Basis: max. het in Nederland geldende tarief.
Aanvulling: 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)
Spoedeisende hulp in de hele wereld:
Basis: max. het in Nederland geldende tarief.
Aanvulling: 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)
Repatriëring bij ziekte of ongeval:
100%.
Repatriëring na overlijden:
100%.
Opsporing en redding:
Geen vergoeding.
Vaccinaties:
100%; eFarma: 100% vergoeding van malaria geneesmiddelen.
Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?quote:Spoedeisende hulp in Europa:
max. het in Nederland geldende tarief.
Spoedeisende hulp in de hele wereld:
max. het in Nederland geldende tarief.
Repatriëring bij ziekte of ongeval:
Geen vergoeding.
Repatriëring na overlijden:
Geen vergoeding.
Opsporing en redding:
Geen vergoeding.
Vaccinaties:
Geen vergoeding.
Medische- en repatriëringskosten zijn voor mij de enige reden geweest om een (doorlopende) reisverzekering af te sluiten. Ik zit nog wel te twijfelen om er een annuleringsverzekering bij af te sluiten.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef -Splash- het volgende:
Hmm ik mag graag reizen (ook buiten Europa), dus zit te kijken naar werelddekking. Ik heb in mijn (150 euro per maand) verzekering dit:
[..]
Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:
[..]
Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?
Dat is voor mij ook héél belangrijk. Als er wat zal gebeuren; repatriëringskosten gedekt. Bij promovendum is dat aanvullend goed voor elkaar (lijkt het). Alleen een reisverzekering is wel goedkoper (de andere aanvullende dingen gebruik ik toch (hopelijk) niet).quote:Op woensdag 27 november 2013 14:36 schreef freako het volgende:
[..]
Medische- en repatriëringskosten zijn voor mij de enige reden geweest om een (doorlopende) reisverzekering af te sluiten. Ik zit nog wel te twijfelen om er een annuleringsverzekering bij af te sluiten.
Ben je ook aanvullend verzekerd voor werelddekking met je zorgverzekering? (lijkt mij niet?)quote:Op woensdag 27 november 2013 15:50 schreef Nizno het volgende:
een doorlopende reis en annuleringsverzekering heb ik nu 5 jaar en in het begin vond ik het eigenlijk maar onzin.
Totdat mijn moeder in het buitenland een acute hernia kreeg en daar geopereerd moest worden. Daarna naar Nederland gevlogen moest worden en in NL weer met een ambulance van Schiphol naar Groningen.
Ik heb de rekeningen voorbij zien komen en reken maar dat je er niet blij van wordt.
Ik zelf heb een doorlopende reisverzekering bij de AbnAmro en daarom neem ik geen aanvullend pakket meer bij een zorgverzekering.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef -Splash- het volgende:
Hmm ik mag graag reizen (ook buiten Europa), dus zit te kijken naar werelddekking. Ik heb in mijn (150 euro per maand) verzekering dit:
[..]
Maar die gaat straks wegvallen. En als ik bij b.v. PNO volledige werelddekking selecteer krijg ik dit terug:
[..]
Ik zie niet echt terug hoe werelddekking hier in verwerkt zit? Het lijkt mij basis, dus ga ik er vanuit dat PNO geen werelddekking heeft. Wat is wijsheid? Zoiets aanvullend verzekeren? Of apart een reisverzekering aanvragen?
Of mis ik bij de laatste optie dan dingen die aanvullend wel zou verzekeren. Ik ga hier vanavond even induiken denk ik, maar misschien dat iemand het hier al had uitgezocht.
Wel raar dat je niet lekker kan vergelijken met promovendum, die kan ik niet terugvinden bij de vergelijkinssites?
Wel zie ik dat het aanvullende pakket van promovendum wel beter bij mijn eisen past als ik aanvullend zou willen.
Promovendum is een naturapolis. Ik had de polis van 2014 al gekregen (ben later nog een keer overgestapt naar Besured). Je kan bij Promovendum naar ieder ziekenhuis (allemaal gecontracteerd). Dus als je niet meer zorg nodig hebt dan dat is het prima. Als je bijvoorbeeld een specifieke fysiotherapeut in jouw woonplaats hebt, dan moet je kijken of die gecontracteerd is.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:47 schreef Legatus het volgende:
Volgens:
http://www.telegraaf.nl/o(...)ingen_in_2014__.html
heeft UMC de goedkoopste basispremie van de restitutiepolissen en Promovendum de goedkoopste van naturapolissen zonder het wettelijk eigen risico te verhogen.
Nu heb ik tot nu toe altijd een restitutiepolis gehad, dus neig ik meer naar UMC (toegankelijk voor iedereen). Of heeft Promovendum wel goede dekking / afspraken met zorginstellingen in de randstad?
Kijk net op de site van Promovendum, volgens mij is het gewoon een restitutiepolis. Dus de site van Telegraaf klopt volgens mij niet helemaal
Doe mij ook zoeen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:06 schreef rene90 het volgende:
Ik krijg de premie van anderzorg nu binnen, ik hoef maar liefst 0.00 euro per jaar te betalen.
Voor spoedzorg kan je wel overal terecht, althans bij de zorgverzekeraar waar ik nu aangesloten ben (TakeCareNow).quote:Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef poemojn het volgende:
RTL waarschuwt vandaag voor de nadelen van budget zorgpolissen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijn-budgetpolis-niet
Bijv 50% van je operatiekosten zelf betalen als je toch naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat.
Dit is niet waar. Vertel geen onzin!quote:Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef poemojn het volgende:
RTL waarschuwt vandaag voor de nadelen van budget zorgpolissen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ijn-budgetpolis-niet
Bijv 50% van je operatiekosten zelf betalen als je toch naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat.
Dat is bij alle verzekeringen zo, inclusief de budget-verzekeringen. Alleen als het om van tevoren planbare zorg gaat kan het gebeuren dat jouw favoriete ziekenhuis niet gecontracteerd is en dat je dus zult moeten bijbetalen. Iets wat je overigens prima zelf kunt checken bij de voorwaarden van je verzekering.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Voor spoedzorg kan je wel overal terecht, althans bij de zorgverzekeraar waar ik nu aangesloten ben (TakeCareNow).
Bedankt nog voor je advies! Ik denk dat ik dan toch maar blijf zitten waar ik nu zit. En ik ben eigenlijk nooit echt over-verzekerd geweest, maar dit vond ik een twijfelgevalletje. Ik ga wel voor het eerst dit jaar mijn vrijwillig risico naar het maximale verhogen (heb een mooi spaarpotje waarmee ik dat kan opvangen).quote:Op maandag 25 november 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als het gaat om een 'te voorziene ingreep', dan lijkt me er niks mis mee om gewoon een ziekenhuis wat verderop te kiezen, maar dat is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke situatie - hoe ver weg ligt dat wèl gecontracteerde ziekenhuis, heb je eigen vervoer, vrienden die je kunnen helpen, e.d.
[..]klopt - vergeet echter niet dat teveel mensen zich laten leiden door 'het-leed-dat-ooit-gevreesd-wordt', resulterend in Nederland als zijnde één van de landen waarvan de ingezetenen het meest over-verzekerd zijn, en als ik heel eerlijk ben, geeft jouw ziekte-historie daar weinig aanleiding toe.
Dit gezegd hebbende als zogenaamde 'chronisch zieke' 50+-er (het valt wel mee hoor, beetje astma, verder perfect gezond - wandelingen van 40 km zijn voor mij een fluitje van een cent en ik donder ook nog vrolijk de zwarte helling af in Avoriaz) , maar ook/zelfs ik laat mij niks aanpraten m.b.t. angsten waarvoor ik mij extra zou moeten verzekeren.
De basisverzekering dekt - op het eigen risico na dan, dat ik om logische redenen niet vrijwillig verhoog - alle kosten die ik tot dusverre maak en in de nabije toekomst verwacht te maken.
dat schijnt wel waar te zijn, bij geplande operaties want die gelden als geplande zorg. Iig volgens RTL gisteren.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Vertel geen onzin!
je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:53 schreef Aloria het volgende:
Als je lid bent van de Friesland zorgverzekering, word dan ook gelijk lid van het frieske gea ( 19 euro per jaar ) krijg je 8% korting op je zorgverzekering per maand !!! en ja dat scheelt enorm op je zorgverzekering's rekening
Ze gebruikt diverse medicijnen voor de astma denk ik.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Bedankt nog voor je advies! Ik denk dat ik dan toch maar blijf zitten waar ik nu zit. En ik ben eigenlijk nooit echt over-verzekerd geweest, maar dit vond ik een twijfelgevalletje. Ik ga wel voor het eerst dit jaar mijn vrijwillig risico naar het maximale verhogen (heb een mooi spaarpotje waarmee ik dat kan opvangen).
En mag ik vragen waarom je je vrijwillig risico niet verhoogd? Ik denk dat ik de logische reden even over het hoofd zie :-) Tenzij je geen spaarpotje achter de hand kunt hebben? Of weegt het niet op tegen wat je maandelijks aan premie betaald?
Oh dan moet ik ook even kijkenquote:Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef poemojn het volgende:
[..]
je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.
Jawel maar die 10 eur betaal je toch wel hoe dan ook maar je spaart nu misschien wat meer ongemerkt een bedrag bij elkaar en dat is wel leuk dan ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:31 schreef iDuno het volgende:
Ik blijf bij VGZ
Ik betaal dan wel ¤121,00 in 2014 maar krijg wel elk maand netjes ¤10.00 terug op mijn tegoed geschreven op unitedconsumers. Dus ik betaal dan inpricipe iets van ¤111,00 euro aan mijn zorgverzekeraar.
En ik kan het op ieder moment storten op mijn bankrekening wanneer ik wil of natuurlijk door sparen .
Dat komt dan op jaarbasis uit op ¤115,20 euro, mooi meegenomen toch?
In ieder geval ben goed verzekerd tegen fysio, tandarts, werelddekking etc etc.
Nooit spijt gehad, en nooit het idee gekregen om over te stappen.
Maar het heeft ook met ieder zijn budget te maken.
En je hebt die fysio, tandarts en werelddekking ook altijd nodig?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:31 schreef iDuno het volgende:
Ik blijf bij VGZ
Ik betaal dan wel ¤121,00 in 2014 maar krijg wel elk maand netjes ¤10.00 terug op mijn tegoed geschreven op unitedconsumers. Dus ik betaal dan inpricipe iets van ¤111,00 euro aan mijn zorgverzekeraar.
En ik kan het op ieder moment storten op mijn bankrekening wanneer ik wil of natuurlijk door sparen .
Dat komt dan op jaarbasis uit op ¤115,20 euro, mooi meegenomen toch?
In ieder geval ben goed verzekerd tegen fysio, tandarts, werelddekking etc etc.
Nooit spijt gehad, en nooit het idee gekregen om over te stappen.
Maar het heeft ook met ieder zijn budget te maken.
Ik ga elke jaar op vakantie voor een maand of anderhalf. Ik heb ook aan me rug (scoliose) wat dus risicovol is en altijd wat kan gebeuren, en verder kom ik ook regelmatig bij de tandarts want heb vaak gaatjes. En dat tientje extra die ik dan betaal boeit mij niet zo veel. Ik ga altijd uit van het zekere voor het onzekere. Stel dat er iets gebeurd, dan wil ik het toch niet op mijn geweten hebben om alles uit mijn eigen zak te betalen. Maar goed zo als ik het al eerder ook al zij ieder heeft zijn eigen budget die hij/zij kwijt kan. Ik spreek voor mijn eigen. Wat anderen doen is natuurlijk hun eigen keus. En ik ben heel tevreden over VGZ, nooit gezeur mee gehad. iedereen in ons familie heeft trouwens VGZ.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:33 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En je hebt die fysio, tandarts en werelddekking ook altijd nodig?
Ik verhoog mijn eigen risico niet omdat ik chronisch medicijnen gebruik en ik ieder jaar al ruim over die 360,= euro heenga qua kosten daarvan. Dus voor mij levert het uiteindelijk geen besparing op.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Reismeis het volgende:
En mag ik vragen waarom je je vrijwillig risico niet verhoogd? Ik denk dat ik de logische reden even over het hoofd zie :-) Tenzij je geen spaarpotje achter de hand kunt hebben? Of weegt het niet op tegen wat je maandelijks aan premie betaald?
Klopt.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze gebruikt diverse medicijnen voor de astma denk ik.
De Friesland betaalt geen techniekkosten. We hebben het hier gemakkelijk over honderden euro's bij een flinke googleopdracht.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef poemojn het volgende:
[..]
je kunt dan niet kiezen voor de online polis van De Friesland, waarmee je goedkoper uit zou zijn. Ik heb net even gekeken maar we zijn met het frieske gea nog wel duurder uit dan met de online polis rechtstreeks bij de friesland.
Ik snap 'm! Bedankt voor je uitleg :-)quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik verhoog mijn eigen risico niet omdat ik chronisch medicijnen gebruik en ik ieder jaar al ruim over die 360,= euro heenga qua kosten daarvan. Dus voor mij levert het uiteindelijk geen besparing op.
Ik heb mijn vriend wel aanbevolen om het maximale eigen risico te nemen, want die is op z'n pechgevalletje van vorig jaar na supergezond en volledig klachtenvrij en kan het risico wel lopen (want spaarpot en niet van plan nog eens van z'n racefiets te donderen).
Graag gedaan!quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:27 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Ik snap 'm! Bedankt voor je uitleg :-)
Ik heb hetzelfde. Ik ga waarschijnlijk voor Besured. Aanvullende verzekering voor 8,50, vergoeding van 115,- voor een bril. Kan dus wel uit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90 euro en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?
Kan je nu niet nog een bril halen van je verzekering? Anders online kopen als je niet zo'n rare strerkt/cilinders/prisma's hebtquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90-100 euro per maand en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?
Ik heb Besured heel snel even gezocht, het ziet er wel heel overzichtelijk uit. Ik denk dat ik dat misschien ga overwegen ookquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Ik ga waarschijnlijk voor Besured. Aanvullende verzekering voor 8,50, vergoeding van 115,- voor een bril. Kan dus wel uit.
Nee, helaas alleen fysio en nog andere activiteiten die ik momenteel niet nodig heb. Ik heb wel een sterkte en ben van plan om een soort van dikke rand bril te halen iets in de trend van de "nerd glasses" omdat het zo goed zit. De dunnere brillen die zitten mij niet zo lekker dus vandaar die switch.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Kan je nu niet nog een bril halen van je verzekering? Anders online kopen als je niet zo'n rare strerkt/cilinders/prisma's hebtDan kan je best cheap brilletjes halen.
Is het niet slimmer om zelf voor die bril te sparen, of heb je heel speciale glazen nodig o.i.d.?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:14 schreef FlyingBlue het volgende:
Ik zit nog steeds te denken welke verzekering ik zou moeten nemen. Ik heb zelf al wat enkele testjes gedaan maar daar komen te veel verzerkeringen uit tussen de 90-100 euro per maand en ik wil zelf binnenkort een bril hebben maar of een verzekering daarvoor nemen wel handig is... iemand hier wat ervaring?
Al aan de tandarts gevraagd hoeveel dat weghalen van dat beugeldraad eigenlijk kost?quote:Bij de tandarts ga ik amper(misschien wel van plan volgend jaar voor evt gaatjes) maar moet wel volgend jaar wel even het laatste deel van mijn beugeldraad wat onder zit weghalen. Huisarts ga ik wel eens langs af en toe om de paar maanden voor als ik ziek word.
Alle medisch echt noodzakelijke zorg zit gewoon in de basisverzekering. 111 euro, dat moet veel goedkoper kunnen.quote:Zelf heb ik nu Agis en ik betaal iets van 111 euro maar ik gebruik alles wat erin zit amper sinds ik net 18 ben geworden was ik er niet wijzer van wat ik evt nodig kon hebben
Misschien in dit topic ff doorkijken dan voor online brilquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:27 schreef FlyingBlue het volgende:
Nee, helaas alleen fysio en nog andere activiteiten die ik momenteel niet nodig heb. Ik heb wel een sterkte en ben van plan om een soort van dikke rand bril te halen iets in de trend van de "nerd glasses" omdat het zo goed zit. De dunnere brillen die zitten mij niet zo lekker dus vandaar die switch.
Dat lijkt mij ook...quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zou zelf niet zo snel een bril online kopen. Dat is toch iets wat ik echt goed op orde wil hebben, ook met cilinder enzo. Bij een opticien kun je altijd even teruggaan als iets niet helemaal goed is,
Ja, ik heb een sterkte voor mijn bril.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Is het niet slimmer om zelf voor die bril te sparen, of heb je heel speciale glazen nodig o.i.d.?
[..]
Al aan de tandarts gevraagd hoeveel dat weghalen van dat beugeldraad eigenlijk kost?
NB: huisartsenbezoek wordt volledig vergoed door de basisverzekering en valt buiten het eigen risico, eventuele medicijnen en onderzoek gaan wèl van je eigen risico af.
[..]
Alle medisch echt noodzakelijke zorg zit gewoon in de basisverzekering. 111 euro, dat moet veel goedkoper kunnen.
Het lijkt me dat je stevig oververzekerd bent als gezonde 18-jarige...
Staat genoteerd, zal eens even kijken morgen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Misschien in dit topic ff doorkijken dan voor online bril![]()
LIF / Online shoppen voor brillen op sterkte
Ik zelf heb net juist harde lenzen gehaald met mijn aanvullende verzekering en brillen nam ik altijd mee uit Indonesië is cheaper dan hier
Alleen een 'sterkte', maar verder geen specifieke problemen zoals (kostbare) cilindertjes o.i.d.?quote:Op zaterdag 30 november 2013 01:27 schreef FlyingBlue het volgende:
[..]
Ja, ik heb een sterkte voor mijn bril.
Lijkt me een goed plan, dan kun je ook zelf bepalen of het verzekeren mbt de tandartskosten wel zinvol is.quote:Verder heb ik geen idee hoeveel het weghalen is, ik vraag het wel even volgende week.
Als je alleen maar een - of + hebt en verder geen poespas dan is via internet cheap.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zou zelf niet zo snel een bril online kopen. Dat is toch iets wat ik echt goed op orde wil hebben, ook met cilinder enzo. Bij een opticien kun je altijd even teruggaan als iets niet helemaal goed is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |