Dat klopt dat elke taal een standaard vorm heeft. Maar omdat ik jou al een paar keer daarop zag wijzen dacht ik misschien dat onderling dialecten elkaar niet tot nauwelijks verstaan? Praten Koerden van Iran met Turken in Nederland onderling makkelijk in het Koerdisch? Of moeten ze vaak op NLs overswitchen omdat hun dialecten te ver uit elkaar liggen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen elke taal heeft een gestandaardiseerde vorm man. Koerden in Turkije en Syri kunnen elkaar verstaan (dezelfde dialect Kurmanji). Koerden in Irak en Iran spreken Sorani-dialect en dat verschilt een beetje met Kurmanji. Er zijn nog veel andere kleinere dialecten.
Arabisch heeft ook standaard-Arabisch
Turks heeft als standaard-dialect: Istanbul Turks
Perzisch heeft als standaard-dialect: Teherani-perzisch
Is normaal hoor dankzij jullie assimilatiepolitiek.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
Koerdische nationalist maar je spreekt je eigen taal niet eens?
![]()
Tsja als Koerdisch taalonderwijs verboden is gaat de taalkennis natuurlijk achteruit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
![]()
I fail to see the problem.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
![]()
Je vergeet een buurland: http://en.wikipedia.org/wiki/Armenia%E2%80%93Iran_relationsquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef expans het volgende:
Turkije - Azerbaijan - Georgi vs Rusland - Armenie, simpel gezegd.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is normaal hoor dankzij jullie assimilatiepolitiek.
Hier in West-Europa zijn er ook veel jonge grijze wolven die geen Turks spreken.![]()
![]()
Maar we wonen in Nederland, hier mag alles. Zelfs geld inzamelen voor de PKK als vals subsidieclubje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja als Koerdisch taalonderwijs verboden is gaat de taalkennis natuurlijk achteruit.
Resultaat: butthurt Koerden als Baklava.
Niet geheel onbegrijpelijk denk ik dan...
Ja maar we willen ook echt alle dialecten dat een gestandaardiseerde vorm van het Koerdisch ontwikkelen. Dus zowel spreektaal als schrijftaal.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het standaardiseren vooral om het schrift? Ik dacht dat sommige met het Arabisch alfabet schrijven en anderen weer met het Westerse.
Hij hoeft natuurlijk alleen maar Nederlands te kennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef expans het volgende:
[..]
[..]
Maar we wonen in Nederland, hier mag alles. Zelfs geld inzamelen voor de PKK als vals subsidieclubje.
Nope, praten lukt aardig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat klopt dat elke taal een standaard vorm heeft. Maar omdat ik jou al een paar keer daarop zag wijzen dacht ik misschien dat onderling dialecten elkaar niet tot nauwelijks verstaan? Praten Koerden van Iran met Turken in Nederland onderling makkelijk in het Koerdisch? Of moeten ze vaak op NLs overswitchen omdat hun dialecten te ver uit elkaar liggen?
Op wie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij hoeft natuurlijk alleen maar Nederlands te kennen.
En volk, n taal; Kemal zou trots op hem zijn geweest.
Huh noem je mij ongelovig. Ik ben een Sunni-Koerd hier in Nederland geboren. Mij ouders komen uit Turkije.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:36 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat is jullie etniciteit en/of religies eigenlijk? Ongelovige Koerd (uit Turkije) hier van een soennitisch achtergrond.
Op jou, dat je geen Koerdisch spreekt maar alleen Turks.quote:
Nee, dat was een omschrijving van mezelf.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Huh noem je mij ongelovig. Ik ben een Sunni-Koerd hier in Nederland geboren. Mij ouders komen uit Turkije.
Aah jah, maar die is ook wel redelijk simpel in te vullen. Die gaan natuurlijk Armeni steunen om de Turken in eigen land rustig te kunnen houden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je vergeet een buurland: http://en.wikipedia.org/wiki/Armenia%E2%80%93Iran_relations
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Op jou, dat je geen Koerdisch spreekt maar alleen Turks.
Maar ik doelde meer dat je Nederlands spreekt onder het motto n land, n volk, n taal.
Dat zei je net toch?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wie heeft je gezegd dat ik geen Koerdisch spreek.
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nee, dat was een omschrijving van mezelf.
Eerst was je salafist en nu weer athest?!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.
Waar kom je vandaan ook uit Dilok (gaziantep).
Mardin. Verschil tussen ons is dat ik niet gelovig ben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.
Waar kom je vandaan ook uit Dilok (gaziantep).
Daar wonen toch ook nog ergens een stuk of drie Assyrirs of zo?quote:
Mardin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar ben ik deze zomer nog geweest. Heerlijke stad, alleen wel heet in de zomer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mardin. Verschil tussen ons is dat ik niet gelovig ben.
Jep.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daar wonen toch ook nog ergens een stuk of drie Assyrirs of zo?
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daar wonen toch ook nog ergens een stuk of drie Assyrirs of zo?
En ze maken er wannabe Aleppo zeep. Die nu als Aleppo zeep verkocht wordt doordat Aleppo in puin ligt. De een zijn dood...quote:
Gast, er wonen onderhand meer Assyrirs in fucking Twente dan in heel Turkije.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar wonen nog een heleboel Assyrirs.
Mardin heeft grootste christelijke gemeenschap van Turkije.
Jij kent Noord-Koerdistan echt niet.![]()
Helaas moet ik nu een hitman op je afsturen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En ze maken er wannabe Aleppo zeep. Die nu als Aleppo zeep verkocht wordt doordat Aleppo in puin ligt. De een zijn dood...
Misschien financieren de zeepmakers van Mardin Al-Nusra wel heimelijk!
Geef me gewoon zo'n blok zeep en ik houd mijn mond wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Helaas moet ik nu een hitman op je afsturen.
http://www.volkskrant.nl/(...)nkabinet-Syrie.dhtmlquote:Nederlander in rebellenkabinet Syri
De Syrische oppositie heeft dinsdag een nieuw kabinet gepresenteerd en in de ministersploeg zit n Nederlander. De econoom Ebrahim Miro (35) uit Amsterdam wordt minister van Financin van de rebellen. .
Volgens de Syrische Nationale Raad is Miro afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en werkt hij bij De Nederlandsche Bank (DNB).
Het 'rebellenkabinet' van de Syrische Nationale Raad leidt de Syrische gebieden die in handen van prowesterse opstandelingen zijn.
De Syrische Nationale Raad is in augustus 2011 opgericht. Vanuit de Turkse stad Istanbul proberen de opstandelingen het bewind in Damascus omver te werpen. Daarvoor werkt de raad samen met het Vrije Syrische Leger (FSA), dat bestaat uit overgelopen militairen. De rebellen vechten in Syri onder meer in de buurt van de steden Aleppo, Homs, Hama en Damascus. De raad wordt gesteund door westerse landen, waaronder Nederland.
Het voorbeeld voor de raad is de Libische Nationale Overgangsraad (NTC). Die wist de verschillende groeperingen in Libi te verenigen tegen dictator Muammar Kaddafi en in korte tijd een rebellenleger en een bestuur te vormen. Dat leidde in augustus 2011 tot de val van Kaddafi.
quote:A picture of Syrian President Bashar al-Assad and a Syrian flag are seen from a hole in Aleppo, Nov. 7, 2013. (photo by REUTERS/Molhem Barakat)
Islamic militia expels criminal gangs from Aleppo
ALEPPO, Syria — Khaled Saraj, better known as Khaled Hayani, is a notorious rebel warlord operating in and around Aleppo. He’s a native of the town of Hayan — hence, his nickname — just a few kilometers on the Gaziantep highway north of Aleppo. He was largely unknown from his impoverished background right up until the armed conflict erupted in Aleppo province. Soon after, he formed his own militia, the Martyrs of Badr, and through various unsavory activities quickly amassed a small fortune, all in the name of the revolution and fighting against the Syrian regime.
His infamy stems from his well-documented escapades, including organized looting, kidnapping, extortion, highway robbery and indiscriminate shelling of civilians adjacent to areas his faction controls with his improvised and lethal Jehanem (Hell) canon. Along with several other warlords now infamous throughout Aleppo for their reign of crime and terror, he stands out as particularly noxious for his undisguised contempt for the city of Aleppo and its residents.
His more outrageous crimes were carried out in the industrial zone of Liramoun, on the northern outskirts of Aleppo, where his men systematically looted factories and warehouses, often driving off with tons of goods in large trucks. They even dismantled factory machinery, shipping it off across the border to Turkey to be sold to unscrupulous dealers for a fraction of its worth. This, as you can imagine, caused great consternation and bitterness across the city, an important industrial hub in the region. He is even reported to have called factory owners, offering to sell them back their stolen goods at a discount, adding insult to injury.
But the crime he is perhaps most notorious for is the storming and subsequent mass looting of the Shiekh Maksud neighborhood. Residents there reported that straight after his men took the area one morning around dawn, dozens of car thieves arrived in pickup trucks and proceeded to calmly break into and drive off with all the parked cars, none of which were left by that afternoon. As he consolidated his control, he would also reportedly auction off entire buildings or blocks to the highest bidder. You pay his fee, get your men and trucks in, then steal whatever you wanted from the houses. Refrigerators, washing machines, TVs, furniture, clothes — anything you could carry. The unwillingness or perhaps the inability of other “good” rebel factions to do anything about his crimes has done much to damage and discredit the rebel fighters as a whole in Aleppo.
It should come as no surprise, then, that the people of Aleppo are more than happy to see him go, even if it is at the hands of the al-Qaeda-affiliated Islamic State of Iraq and al-Shams (ISIS). The group has already dispatched with another notorious warlord, Hasan Jazara, captured in the Sakhur neighborhood along with some of his men as ISIS swept into several areas of Aleppo late last month. He has reportedly been sentenced to death for his crimes. His execution was to be held Oct. 31, but there has been no confirmation that it was carried out. ISIS, for its part, has been playing a clever and slick media campaign, claiming that it is purging the rebel fighters of traitors, collaborators and criminals. After taking over the border town of Azaz, destroying the rebel faction Asefet el Shamal (the Northern Brigades) for allegedly collaborating with US and German intelligence, ISIS has now set its sights on other strategic areas in Aleppo, rooting out rival militias it accuses of criminal activity.
ISIS has released several statements, pictures and videos online to back up its claims. After seizing the Aleppo neighborhoods of Bustan el Basha, Masaken Hanano and Hulok, the group released this carefully edited propaganda video of residents being interviewed, all claiming they were happy the criminal rebels were ousted and that ISIS is now in control.
In going after Hayani and his men, ISIS stormed his hometown, captured some of his closet associates and then launched a manhunt for him. He is reportedly now in hiding, in either Sakan el Shababi or Bani Zied, both areas under rebel control in Aleppo. As ISIS seizes more of his checkpoints, he is now reportedly on the run and surrounded. Several other rebel factions have come to his aid, and clashes in those areas remain fierce. One of the main checkpoints under his control, Castello, sits on the entrance of one of the few roads left into northern Aleppo province. Prior to the military road through Khanaser being retaken by the Syrian army last month, anyone wanting to travel to or from Aleppo had to pass through it. His men would routinely harass and rob passengers, especially those who lived in the affluent parts of the city, discernible from the place of residence marked on their ID cards. Travelers would tell tales of children being taken aside and asked what their father did for a living, or what kind of car they owned. If they suspected you were rich, they either robbed you straight away or kidnapped a family member on the spot until you could come up with the ransom. One traveler told Al-Monitor about Hayani himself manning the checkpoint and taunting a passenger bus, “Haven’t you people run out of money yet? I’m getting tired of carrying it all away.”
After storming that checkpoint, ISIS released pictures of the confiscated loot, which included jewelry, money, drugs, weapons and household appliances. The group also released a video showing traffic freely flowing again. Needless to say, as hated as the extremist ISIS may be, many people were overjoyed at this little bit of ironically good news in a war that seems to offer very little in the way of positives. In a country gripped with such a messy and bloody war, it seems there are no “good sides” fighting, only shades of bad to worse.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)o.html#ixzz2kSynvNyU
Bron : http://www.al-monitor.com/pulse/home.htmlquote:Al Qaeda's leader Ayman al-Zawahri speaks from an unknown location, in this still image taken from video uploaded on a social media website, June 8, 2011. (photo by REUTERS)
Internal disagreements could lead to al-Qaeda split
The audio recording aired by Al Jazeera on Oct. 8 of al-Qaeda leader Ayman al-Zawahri has caused quite a stir, in particular because Zawahri called for disbanding the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS). Zawahri also confirmed that Jabhat al-Nusra was the organization's branch is Syria, giving it the cloak of legitimacy. Meanwhile, ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi responded by rejecting Zawahri's call, stressing that ISIS will remain in Iraq and in Syria.
In the recording, Zawahri stated, "The Islamic State of Iraq and al-Sham is canceled, and work continues under the name of the Islamic State of Iraq (ISI)," adding, "Jabhat al-Nusra is an autonomous branch of Jamaat al-Qaeda al-Jihad [i.e., al-Qaeda] and follows its general leadership." Zawahri further said, "The realm of ISI is Iraq, and that of Jabhat al-Nusra is Syria." Zawahri's statements supported Jabhat al-Nusra leader Abu Mohammed al-Golani's demand that his group remain independent of Baghdadi in Syria and that he withdraw from al-Qaeda's branch in Iraq.
Zawahri additionally asserted, "Sheikh Abu Bakr al-Baghdadi erred when he announced the Islamic State of Iraq and al-Sham without seeking our order, consulting us or even notifying us … and Sheikh Abu Mohammed al-Golani erred when he announced his rejection of ISIS and made clear his relation with al-Qaeda without seeking our order, consulting us or even notifying us."
In a recording broadcast Nov. 8, Baghdadi responded to Zawahri, saying, "The Islamic State of Iraq and al-Sham will remain … and we will not compromise [ISIS] or give it up." In an earlier audio message, released in April 2013, Baghdadi had contended that Jabhat al-Nusra was "an extension of the Islamic State of Iraq and a part of it," declaring the "disbanding of the name 'the Islamic State of Iraq' and that of 'Jabhat al-Nusra', and combining them under a single name: the Islamic State of Iraq and al-Sham." Baghdadi claimed that he had consulted with Ahl al-Hal wal Aqad, al-Qaeda's leadership and scholars, regarding the integration of the two organizations and that they had given their blessing to this move.
Golani then issued a statement in response to Baghdadi, claming that he had not been consulted and that senior "Nusra scholars" had only heard about the alleged merger through the media. Golani refused to bow to Baghdadi's authority, sparking confusion among jihadists in Syria and causing divisions among Jabhat al-Nusra fighters, who are considered the strongest and most influential armed group confronting the Syrian regime. Golani announced that he was renewing his allegiance to Zawahri, stating that his previous allegiance to Baghdadi had resulted from the latter's position as a representative of Zawahri in Iraq. Meanwhile, Baghdadi claimed that Golani had pledged allegiance to him while he was working under his command in Iraq and that he had been the one who appointed Golani emir of a group of jihadists sent to Syria to fight. This was before Jabhat al-Nusra expanded to include jihadists from Syria as well as other Arab and non-Arab states.
Experts on jihadist groups disagree on whether Zawahri's audio recording was new or somewhat old but only issued recently. In a phone interview with Al-Monitor, Hassan Abu Haniyeh, a Jordanian researcher specializing in Islamic movements, said that the contents of the audio recording contained nothing new. Rather, they repeat what Zawahri had stated in May 2013 in a letter to Baghdadi (as ISI leader) and Golani (as Jabhat al-Nusra's leader) that was posted on jihadist websites. In the letter, Zawahri had ruled on the dispute between the two men by abolishing the merger that Baghdadi had announced and Golani had rejected. Abu Haniyeh therefore believes that the recording is old, but recently leaked.
Mohammed Allouch, a Lebanese researcher specializing in Islamic movements, told Al-Monitor that he was not surprised by Zawahri's statement. He believes that while the contents of the statement are old, and merely repeat what Zawahri had said in a message issued in May 2013, the recording is new. He thinks that it was issued to assist Golani in light of the growing disputes between ISIS on the one hand and Jabhat al-Nusra and other Syrian factions on the other.
Sheikh Omar Bakri, a Lebanese Salafist and expert on Salafist jihadist movements, asserts that Zawahri's statements in the recording had been proposed by him months prior in his letter to Baghdadi and Golani. In a news statement, Bakri contended, "What [Zawahri] stated, in regards to ISIS being disbanded and Jabhat al-Nusra remaining independent, was merely a suggestion that was not implemented. Both organizations — ISIS and Jabhat al-Nusra — continued their work in Syria and coordinated operations."
Bakri also noted that jihadist leaders — including Jordanian Abu Mohammed al-Maqdisi and Palestinian-Jordanian Omar Othman, known as Abu Qatada and currently imprisoned in Jordan — had proposed forming a "shura council" for jihadists in Syria consisting of representatives from each faction. According to this proposal, Abu Khalid al-Souri, nominated by Zawahri, would arbitrate among them, while each faction would remain independent.
Abu Haniyeh said that Baghdadi had ignored Zawahri and in his May 2013 letter accused him of violating Sharia. In an audio recording, Baghdadi asserted, "I have to choose between the rule of God and the rule of Zawahri, and I choose the rule of God."
Abu Haniyeh pointed out that Zawahri is not a charismatic figure like Osama bin Laden, and there is no consensus on his leadership. He also said that al-Qaeda is no longer an elite, centralized organization with a globalized agenda, as was the case in the 1990s. The killing of bin Laden in May 2011 contributed to the disintegration of the organization's central leadership and the emergence of a new approach of opposing the West in indirect ways. This involves building popular local networks under the name Ansar al-Sharia, paving the way for the development of united regional jihadist networks based on a strategy of integrating global and local dimensions. This means combining the fight against the "close" enemy" (Arab and Muslim ruling regimes) and the "far enemy" (the United States, the West and Israel).
Abu Haniyeh notes that the Arab Spring revolutions have resulted in the collapse of some regimes hostile to al-Qaeda and weakened others. According to him, al-Qaeda's new strategy is based around its local branches, where new groups have emerged that share the organization's Salafist jihadist ideology and its long-term goals of establishing an Islamic caliphate, eliminating Western dominance, and confronting Israel.
Allouch believes that following Zawahri's statement and ISIS's refusal to accept his decision, Salafist jihadism is entering a new stage that will see new leaders increasingly willing to turn against the traditional leadership. This possibly portends the emergence of a new extremism more severe than that represented by the "original al-Qaeda" that emerged in Afghanistan. Allouch observed that the dispute between Zawahri and Baghdadi, and between ISIS and Jabhat al-Nusra, is an ideological and political disagreement related to the issues of allegiance, the timing of the establishment of an Islamic state, and other priorities. Everyone involved, however, continues to agree on the general objectives upon which al-Qaeda was founded.
Allouch thinks the dispute will spread hostilities and will be reflected in future events in the Arab Maghreb as well as in al-Qaeda's activities in the West. He contends that a new stage featuring additional rifts might be forthcoming among these organizations, developing into a generation divided in addition to being more radical and extremist.
Zawahri's message noted that he had extended Baghdadi's mandate for the Iraqi al-Qaeda branch and Golani's mandate for the Syrian branch for a year. Following this period, he will decide, based on the report of al-Qaeda's Shura Council, whether to extend these mandates or choose a successor for them.
Islamist researcher Moussa al-Ghannami said that one of the reasons for Zawahri dispatching an audio message is the division between the two groups and ISIS's attacks against Jabhat al-Nusra headquarters and other Islamic factions in Syria. Ghannami noted that ISIS had assassinated a number of officials from Islamist factions and carried out other assaults. Moreover, Baghdadi could kill Golani and Abu Maraya al-Qahtani, Jabhat al-Nusra's chief legal adviser, under the pretext that they had broken their allegiance and split with Islamist ranks. Golani has gone into hiding, while Abu Maraya has survived several assassination attempts, Ghannami noted.
Without revealing the source of his information, Ghannami asserted that senior ISIS legal and military officials had met with Baghdadi and had agreed to cancel the name "Islamic State of Iraq and al-Sham" and declare the "State of the Islamic Caliphate" and had received pledges of allegiance from al-Qaeda groups in Tunisia, Libya, the Sinai and Somalia. A statement was supposed to have been issued declaring the caliphate, with the pledges of allegiance to Baghdadi to follow along with his being appointed the emir of the faithful. Baghdadi's supporters tried to obtain allegiance from Ansar al-Sharia in Yemen and al-Qaeda followers in Mali, but they refused and informed Zawahri of the matter. Thus, bin Laden's successor rushed to issue the old audio statement to block the move and to clear up any doubts regarding his handwritten letter.
Some researchers expect that Zawahri's message will strengthen Jabhat al-Nusra and further weaken ISIS, which because of its practices in the areas it controls, Raqqa and Aleppo, has generated resentment among residents. ISIS had beheaded alleged dissidents and imposed Sharia law on the populace. Furthermore, the message will exacerbate the dispute between the two groups, pushing them in the direction of fighting one another. ISIS remains the strongest opposition group in Syria, having surpassed Jabhat al-Nusra in terms of equipment and number of fighters. It is estimated that ISIS has about 8,000 fighters, with Syrians constituting 60% of them.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)t.html#ixzz2kSz3Rc7x
Voel je je nou superieur over mij omdat ik nog studeer en jij niet? Proestquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heeft niets met de discussie te maken. Jouw bijbaantje of stage naast je school telt niet.
Interessant..quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nkabinet-Syrie.dhtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blok zepen worden gemaakt door Assyrirs en Arabieren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geef me gewoon zo'n blok zeep en ik houd mijn mond wel.
Doe maar die met extra laurierolie svp.
---
Eens.
Ik ken een aantal Koerden uit Mardin, die in Adana wonen. Weet niet zo goed wat ik van hen moet vinden, haha.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mardin. Verschil tussen ons is dat ik niet gelovig ben.
Wut? Ik heb familie uit Mardin in Adana wonen.. Of had iig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ken een aantal Koerden uit Mardin, die in Adana wonen. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, haha.
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat net de paar Koerden zijn die ik ken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:56 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wut? Ik heb familie uit Mardin in Adana wonen.. Of had iig.
Ze springen op daken van busjes als je hun kinderen platrijdt...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ken een aantal Koerden uit Mardin, die in Adana wonen. Weet niet zo goed wat ik van hen moet vinden, haha.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze springen op daken van busjes als je hun kinderen platrijdt...
Is dat gebruikelijk, dat Turkse Arabieren zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk toch echt Syrisch zijn?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Er is altijd ruzie in de Koerdische wijk in Adana. Die wijk ligt tussen mijn wijk en de wijk waar mijn man woont. Iedere avond wordt er bibergazi gespoten, de Koerden gooien stenen naar de politie, de politie rijdt rond in toma's en akreps. Altijd gezellig als wij de stenen die voor de politie is bedoeld op onze auto krijgen als we er langs rijden, of onze ramen dicht moeten doen vanwege de pepperspray.
Pardon?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk, dat Turkse Arabieren zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk toch echt Syrisch zijn?
Ja in Iran wonen er veel Turken hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef expans het volgende:
[..]
Aah jah, maar die is ook wel redelijk simpel in te vullen. Die gaan natuurlijk Armeni steunen om de Turken in eigen land rustig te kunnen houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bedoel ik met je maakt opmerkingen over mijn afkomst. Je beledigt mijn volk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Er is altijd ruzie in de Koerdische wijk in Adana. Die wijk ligt tussen mijn wijk en de wijk waar mijn man woont. Iedere avond wordt er bibergazi gespoten, de Koerden gooien stenen naar de politie, de politie rijdt rond in toma's en akreps. Altijd gezellig als wij de stenen die voor de politie is bedoeld op onze auto krijgen als we er langs rijden, of onze ramen dicht moeten doen vanwege de pepperspray.
Ze spreekt toch geen Arabisch. Ze noemt zichzelf Syrische terwijl ze zegt dat ze tegen opdeling van Turkije is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk, dat Turkse Arabieren zichzelf wijsmaken dat ze eigenlijk toch echt Syrisch zijn?
Huh, toevallig was dat net mijn intentie niet. Ik vertel gewoon wat ik daar heb meegemaakt. Ik zeg ook niet dat alle Koerden zo zijn, maar ik zeg wat ik heb meegemaakt. Het is wel altijd raak in die wijk tussen hen en de politie. Je moet niet alles wat ik zeg zien als een aanval, hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met je maakt opmerkingen over mijn afkomst. Je beledigt mijn volk.
En trouwens niet alle Koerden zijn zo hoor. Wij antepli-Koerden kunnen het gewoon goed vinden met de Turken en Arabieren daar.
Ja, is dat raar? Waarom zou ik Turkije op willen delen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze spreekt toch geen Arabisch. Ze noemt zichzelf Syrische terwijl ze zegt dat ze tegen opdeling van Turkije is.
Ik zie elke opmerking over mijn volk als een aanval dus hou je mond over Koerden. Ook al was je intentie niet om te beledigen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Huh, toevallig was dat net mijn intentie niet. Ik vertel gewoon wat ik daar heb meegemaakt. Ik zeg ook niet dat alle Koerden zo zijn, maar ik zeg wat ik heb meegemaakt. Het is wel altijd raak in die wijk tussen hen en de politie. Je moet niet alles wat ik zeg zien als een aanval, hoor.
Is normaal toch. In Gaziantep zijn 70% van de mensen Koerden dus waarom zouden we geen Koerdistan stichten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, is dat raar? Waarom zou ik Turkije op willen delen?Zo van "In Adana wonen veel Syrirs, dus wij willen bij Syri horen!1?!1" ?
Doe normaal en wees niet zo snel op je teentjes getrapt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik zie elke opmerking over mijn volk als een aanval dus hou je mond over Koerden. Ook al was je intentie niet om te beledigen.
In Duitsland heb je 1.000.000+ Turken. Zullen we hen ook autonomie uit laten roepen in een stuk in Duitsland?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is normaal toch. In Gaziantep zijn 70% van de mensen Koerden dus waarom zouden we geen Koerdistan stichten.
Maar zij zijn geen inheemse minderheid, relevant verschil wel...quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
In Duitsland heb je 1.000.000+ Turken. Zullen we hen ook autonomie uit laten roepen in een stuk in Duitsland?
Jij bent ook voor een groot Koerdistan ten koste van de landen die er nu zijn?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar zij zijn geen inheemse minderheid, relevant verschil wel...
Dat zijn immigranten geen imheemsen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
In Duitsland heb je 1.000.000+ Turken. Zullen we hen ook autonomie uit laten roepen in een stuk in Duitsland?
Die landen die jij opnoemt hebben ons wel onderdrukt. Wees blij dat je als Arabier 21 landen hebt en wij geeneen (alleen autonomie in Irak en Syri).quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Jij bent ook voor een groot Koerdistan ten koste van de landen die er nu zijn?
Nee helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Jij bent ook voor een groot Koerdistan ten koste van de landen die er nu zijn?
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik daar tegen ben? Zie je deze man, links, op mijn UI? Zijn laatste woorden waren "Leve het broederschap tussen Turken en Koerden!" (en nog wat over anti-kapitalisme en anti-emperialisme en een vrij Turkije en zo). Ik heb ook niks tegen Koerden, zoals Baklava denkt, maar een eigen staat gaat voor mij te ver.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee helemaal niet.
Maar ik vind het absurd dat alle landen waarin Koerden wonen weigeren hen als minderheid te erkennen en hen taalrechten te geven. Dat is juist de reden dat Koerden ineens een eigen staat willen.
Misschien qua komaf, maar ik betwijfel of dat ook het geval is qua geloofsovertuiging.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die landen die jij opnoemt hebben ons wel onderdrukt. Wees blij dat je als Arabier 21 landen hebt en wij geeneen (alleen autonomie in Irak en Syri).
Alawieten willen ook geen eigen land hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Misschien qua komaf, maar ik betwijfel of dat ook het geval is qua geloofsovertuiging.
Mee eens, maar Koerden zijn geen Turken of Arabieren. Zelf Mustafa Kemal zei dit. Maar toch willen de Turken en Arabisten hen het liefst assimileren, vandaar het onderdrukken van hun taal in de zin van het verbieden van publicaties en het niet ondersteunen of zelfs verbieden van onderwijs.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik daar tegen ben? Zie je deze man, links, op mijn UI? Zijn laatste woorden waren "Leve de broederschap tussen Turken en Koerden!" (en nog wat over anti-kapitalisme en anti-emperialisme en een vrij Turkije en zo). Ik heb ook niks tegen Koerden, zoals Baklava denkt, maar een eigen staat gaat voor mij te ver.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Lees jij wel wat ik zeg?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Alawieten willen ook geen eigen land hoor.
Oke maar nu over Syri.
Ja ik had het ook begrepen. Ik zeg alleen dat Alawieten en Alevieten niet zo separatistisch zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Lees jij wel wat ik zeg?
Jij had het er over dat 'ik' 21 landen heb. Ik zei dat ik dat misschien wel heb als "Arabier", maar niet als Alawiet.
Ja maar mijn volk heeft helemaal geen land.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef IPA35 het volgende:
Dat rare gezegde over Arabieren hebben 21 landen komt uit de zionistische koker.
Slaat echt nergens op.
Ik als Germaan heb ook ruim tien landen wil je zeggen soms?
Geen idee maar Zweden is niet mijn land.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mee eens, maar Koerden zijn geen Turken of Arabieren. Zelf Mustafa Kemal zei dit. Maar toch willen de Turken en Arabisten hen het liefst assimileren, vandaar het onderdrukken van hun taal in de zin van het verbieden van publicaties en het niet ondersteunen of zelfs verbieden van onderwijs.
Ik denk niet dat dit de juiste methode is om een eendrachtige samenleving te creren, iets wat zowel de Kemalisten als de Ba'ath mensen altijd voor ogen hadden.
Je kunt mijn posts nazoeken, maar ik ben altijd tegen separatisme geweest, eigenlijk overal wel omdat ze problemen die er zijn ook op eenvoudigere wijze op te lossen zijn.
Tegen Kosovo zoals je recent nog hebt kunnen lezen.Ik weet hoe jij er over denkt. Ik keur het onderdrukken van een taal e.d. dan ook niet goed. Ik ben echter wel tegen het delen van een staat, ongeacht welk land dit is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 zelfs!quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar mijn volk heeft helemaal geen land.
Friezen ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar mijn volk heeft helemaal geen land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jullie hebben toch al een 'Koerdistan' in Iraq?
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Friezen ook niet.Ja en wat de Friezen hebben in de spoiler, wil ik ook in Turkije voor het Koerdisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we het nu over Syri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Baklava95 het volgende:
Zullen we het nu over Syri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hebben.
Prima. Nog even, en Erdogan past dat ook wel weer aan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja en wat de Friezen hebben in de spoiler, wil ik ook in Turkije voor het Koerdisch.
Dit bedreigt de integriteit van de natie, het ondeelbare volk, de democratie en de gelijkheid van de mensen!!11!quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Maar die hebben dan wel weer een officile taal.
Je moet pluriformiteit erkennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit bedreigt de integriteit van de natie, het ondeelbare volk, de democratie en de gelijkheid van de mensen!!11!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je moet pluriformiteit erkennen.![]()
Terrorist! Verrader! PKK!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, nu stop ik echt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Moet ik anders de titel veranderen naar Actualiteiten in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ok. Syri nu.
-------------------------------
Ach, mijn insteek is dat in het M-O de grenzen toch maar kunstmatig gelegd zijn...en net zoals in Europa het na allerlei oorlogen tot stand is gekomen omdat bepaalde groepen niet met elkaar om kunnen aan, waarom mag dat in het M-O dan niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef IPA35 het volgende:
Je kunt mijn posts nazoeken, maar ik ben altijd tegen separatisme geweest, eigenlijk overal wel omdat ze problemen die er zijn ook op eenvoudigere wijze op te lossen zijn.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mee eens, maar Koerden zijn geen Turken of Arabieren. Zelf Mustafa Kemal zei dit. Maar toch willen de Turken en Arabisten hen het liefst assimileren, vandaar het onderdrukken van hun taal in de zin van het verbieden van publicaties en het niet ondersteunen of zelfs verbieden van onderwijs.
Ik denk niet dat dit de juiste methode is om een eendrachtige samenleving te creren, iets wat zowel de Kemalisten als de Ba'ath mensen altijd voor ogen hadden.
Tegen Kosovo zoals je recent nog hebt kunnen lezen.Natuurlijk zijn bepaalde Koerden wel Turken. Koerden die in Turkije geboren zijn zijn Koerdische Turken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Arabieren gaat dat lastiger aangezien Arabieren zelf uit Saoedi Arabi komen. En niet uit bijvoorbeeld Marokko.
Omdat dit alleen maar leidt tot geweld, volksverhuizingen en de rest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:45 schreef Aloulou het volgende:
Ach, mijn insteek is dat in het M-O de grenzen toch maar kunstmatig gelegd zijn...en net zoals in Europa het na allerlei oorlogen tot stand is gekomen omdat bepaalde groepen niet met elkaar om kunnen aan, waarom mag dat in het M-O dan niet?
En in die Koerdische gebieden wonen ook weer mensen die geen Koerd zijn en dat helemaal niet willen. Kijk in Irak met de Turkmenen, of in Kosovo met de Servirs.quote:Ik kan best begrijpen dat Koerden een eigen land willen, verspreid over 4 landen heeft ze ook niet veel goeds gebracht. Turkije en Iran gaan ze niet land van kunnen pakken, Irak en Syrie inmiddels wel. Laat ze dan lekker.
Dat wij niet over nationaliteit spraken was wel duidelijk neem ik aan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn bepaalde Koerden wel Turken. Koerden die in Turkije geboren zijn zijn Koerdische Turken.
Arabieren delen een cultuur (en ook dat maar in hoofdlijnen), geen genetische achtergrond.quote:Bij Arabieren gaat dat lastiger aangezien Arabieren zelf uit Saoedi Arabi komen. En niet uit bijvoorbeeld Marokko.
Ik heb de situatie in Aleppo niet goed gevolgd, dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:
Wat Syri betreft.
Denken jullie dat het plan om Anadan te bevrijden ten noord-westen van Aleppo een kans van slagen heeft?
En zo ja, als men dan een poging doet de weg naar Zahraa en Nubl veilig te stellen samen met de twee dorpjes die tussen de enclave liggen en Anadan, zou het front dan niet gevaarlijk uitgerekt worden? Of is een tijdelijke verbinding om mensen te evacueren oid voldoende?
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Baklava95 het volgende:
Interessant..Die man is Koerdisch (zie video):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.deredactie.be/(...)87/2.19988/1.1227296-
Zie deze kaart.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik heb de situatie in Aleppo niet goed gevolgd, dus ik weet het niet.
Veel leden van de SNC zijn ook Koerden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Die man is Koerdisch (zie video):
http://www.deredactie.be/(...)87/2.19988/1.1227296
Zo de jihadisten hebben alleen maar de meer dunbevolkte rurale gebieden en buitenwijken in handen. Assad heeft de belangrijkere delen van de stad in handen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zie deze kaart.
http://wikimapia.org/#lan(...)=b&permpoly=23217544
En de huidige situatie:
[ afbeelding ]
Waarom herverdelen we gewoon niet de hele MENA. Goed idee toch.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ach, mijn insteek is dat in het M-O de grenzen toch maar kunstmatig gelegd zijn...en net zoals in Europa het na allerlei oorlogen tot stand is gekomen omdat bepaalde groepen niet met elkaar om kunnen aan, waarom mag dat in het M-O dan niet?
Ik kan best begrijpen dat Koerden een eigen land willen, verspreid over 4 landen heeft ze ook niet veel goeds gebracht. Turkije en Iran gaan ze niet land van kunnen pakken, Irak en Syrie inmiddels wel. Laat ze dan lekker.
Wat niet gaat gaat niet. Hoef je niet spastisch te doen om het toch in een staat proberen te proppen, toch?
Nou, dit was drie weken geleden:quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Zo de jihadisten hebben alleen maar de meer dunbevolkte rurale gebieden en buitenwijken in handen. Assad heeft de belangrijkere delen van de stad in handen.
De Koerden alleen hun eigen wijk natuurlijk.Waarom veroveren zij geen gebied.
Ik denk dat Assad de stad Aleppo nooit helemaal kan veroveren. Ik denk dat het de status quo zoals in de afbeelding blijft.
Zeg kind, matig je toon tegenover andersdenkenden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik zie elke opmerking over mijn volk als een aanval dus hou je mond over Koerden. Ook al was je intentie niet om te beledigen.
M-O met Europa vergelijken...kom op. Ik ben geen voorstander ervan, maar ook geen tegenstander. Zoals ik al zei...wat niet gaat gaat niet. Europa zijn de grenzen ook meerdere malen verlegd en uiteindelijk komt er ooit een evenwicht en stopt het bloedvergieten of onderdrukken van minderheden. Zo niet dan krijg je verdere onafhankelijkheidsstrijd en afsplitsingen. Shit happens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:52 schreef IPA35 het volgende:
Omdat dit alleen maar leidt tot geweld, volksverhuizingen en de rest.
Kijk naar landen als Canada, Finland of Zwitserland, daar gaat men op een volwassen manier om met meerdere volkeren binnen een staat. Of het UK.
Als de luchthaven Kweiris wordt ontzet, dan is noordoostelijk en centraal terroristisch beheerst stedelijk Aleppo ook snel gezuiverd en bevrijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nou, dit was drie weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jullie daar in het M-O hebben die problemenquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:08 schreef Baklava95 het volgende:
Waarom herverdelen we gewoon niet de hele MENA. Goed idee toch.
Dat is al sinds januari 2012 het geval. Zeker bij binnensluizen tegen Koerdische autonomie in Syri.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:08 schreef Aloulou het volgende:
De video van een CNN-journalist die naar Hatay (Turkije) airport gaat en undercover zo wat jihadies filmt die aankomen om via smokkelaars naar Syrie verder te trekken....er zit zelfs een Irakees voor de camera van spanning en blijdschap te trillen omdat ie morgen eindelijk naar Syrie vertrekt![]()
En die Turkse autoriteiten laten hun land gewillig als poort naar de jihad in Syrie gebruiken
Aloulou, kun jij eea vertalen wat er gezegd wordt?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jullie daar in het M-O hebben die problemenWij in Noord-Afrika hebben dat niet op dezelfde schaal
Hier valt niets te verdelen dus.
Religieuze slogans om Sayyida Zayneb (heiligdom in Damascus) te verdedigen op begin. En later legt die leider uit dat er allerlei buitenlandse extremisten (afghaanse, tunesische, libische) komen om Sayyida Zayneb te bestoken. En Syrie te vernietigen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Aloulou, kun jij eea vertalen wat er gezegd wordt?
Juist ja, en als we de MSM moeten geloven hebben zij en Hezbollah het Syrische leger vervangen en vechten op alle frontenquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Religieuze slogans om Sayyida Zayneb te verdedigen op begin. En later legt die leider uit dat er allerlei buitenlandse extremisten (afghaanse, tunesische, libische) komen om Sayyida Zayneb te bestoken. En Syrie te vernietigen.
Dit is de Iraaks-sjitische groep Abu Fadhel al-Abaas: http://www.ctc.usma.edu/p(...)ia-militias-in-syria
Dat is absurde onzin.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist ja, en als we de MSM moeten geloven hebben zij en Hezbollah het Syrische leger vervangen en vechten op alle fronten.
MSM = ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist ja, en als we de MSM moeten geloven hebben zij en Hezbollah het Syrische leger vervangen en vechten op alle fronten.
Mainstream media. Maar wat je zegt klopt deels. Alleen de rol van Hezbollah in het veld wordt overschat. Misschien doordat ze elke Libanese vrijwilliger als lid van Hezbollah bestempelen.quote:
In het gehele conflict wordt het wel overschat. Maar waar Hizbullah het gewicht achter zet maken ze wel een verschil...Hizbullah is gewoon een sterke paramilitaire organisatie met veel ervaring en ook een sterk moreel. Ondanks alle propaganda van Veldkamp is het Syrische leger dat niet. Het leger is zelfs vaak achterdochtig dat als het de landmacht ergens heen stuurt en normale soldaten dat er deserties plaatsvinden onderin.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:34 schreef IPA35 het volgende:
Mainstream media. Maar wat je zegt klopt deels. Alleen de rol van Hezbollah in het veld wordt overschat. Misschien doordat ze elke Libanese vrijwilliger als lid van Hezbollah bestempelen.
Tuurlijk heeft het een beter moraal, het is aan een opmars bezig. Daarnaast liggen inmiddels de rebellen met elkaar overhoop....ISIS moord FSA gasten uit en verdrijft ze, Jubhat an-Nusra en ISIS hebben sporadisch ook elkaar afgemaakt, de Koerden trappen jihadisten hun regio uit nadat zij hen begonnen aan te vallen... Dat maakt het allemaal wat makkelijker. En hier en daar zijn al langer signalen dat sommige backers van welke rebellen dan ook niet meer zo zeker van hun zaak lijken, denk eerder aan Amerika maar recenter ook Turkije die niet meer zo graag jihadisten blijven steunen omdat het allemaal "toch wel erg gevaarlijk gaat worden".quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:40 schreef IPA35 het volgende:
Het Syrische leger op dit moment heeft een stuk beter moraal dan aan het begin. Winter 2012/13 was een donkere periode voor hen. Nu boeken ze successen. Je ziet ook dat men de tactieken van de rebellen door begint te krijgen.
Hizbullah is inderdaad gespecialiseerd in de lichte infanterie, een stuk sneller dan het loggere maar sterker bewapende Syrische leger. Maar vooralsnog heeft Hizbullah zich nog niet groots bemoeid in dit conflict, dat je op grote schaal van een doorslaggevende rol kan spreken. Dat zal ook niet makkelijk gaan, zo groot zijn ze ook weer niet. Niettemin kunnen ze wel op strategisch belangrijke plaatsen als straks al-Qalamoun gebergte belangrijke overwinningen voor het regime uit de wacht proberen te slepen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:53 schreef IPA35 het volgende:
Het Syrische leger heeft zichzelf op de harde manier 'combined arms' optreden eigen moeten maken.
Iran heeft hier aan bijgedragen.
Hezbollah is meer gespecialiseerd in lichte infanterie tactieken. Ook dit is zeer noodzakelijk, zowel in stedelijk gebied als daarbuiten, maar optreden in samenhang met pantservoertuigen en een luchtmacht hebben ze niet van hen geleerd natuurlijk. Sterker nog, Hezbollah heeft hier moeten leren samenwerken met tanks en een luchtmacht.
Vandaar dat je in Qusair Hezbollah mensen (incl. een vrouwtje) zag ondersteund door Syrische legervoertuigen.
Hezbollah is veel sterker dan het syrisch leger. Blijkbaar heb je niet veel kennis van militaire zaken. Dit komt vooral door de hoeveelheid ervaring die ze opgedaan hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:53 schreef IPA35 het volgende:
Het Syrische leger heeft zichzelf op de harde manier 'combined arms' optreden eigen moeten maken.
Iran heeft hier aan bijgedragen.
Hezbollah is meer gespecialiseerd in lichte infanterie tactieken. Ook dit is zeer noodzakelijk, zowel in stedelijk gebied als daarbuiten, maar optreden in samenhang met pantservoertuigen en een luchtmacht hebben ze niet van hen geleerd natuurlijk. Sterker nog, Hezbollah heeft hier moeten leren samenwerken met tanks en een luchtmacht.
Vandaar dat je in Qusair Hezbollah mensen (incl. een vrouwtje) zag ondersteund door Syrische legervoertuigen.
Onjuist.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
MSM = ?
Niet op alle fronten, maar ze zijn zeer belangrijk als ondersteunende factor voor het Syrische regime. En in sommige specifieke gevallen neemt vooral Hizbullah het voortouw, in dat geval nemen zij alles in handen en heeft het Syrische leger via luchtaanvallen slechts een ondersteundende rol. Zoals men verwacht dat ook Hizbullah zich over Qalamoun gaat ontfermen en Syrische luchtmacht slechts hen ondersteunt.
De Iraaks-sjitische milities rondom Sayyida Zayneb in Damascus zijn niet van zo'n doorslaggevende rol als Hizbullah. Niettemin zijn het loyale vechters aan de zijde van Assad. Zij zullen niet snel van kant wisselen of opgeven, zijn ideologisch gedreven en hoog moraal. Dat geldt niet voor alle soldaten in het leger van Assad.
Jou nemen we allang niet meer au srieux.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hezbollah is veel sterker dan het syrisch leger. Blijkbaar heb je niet veel kennis van militaire zaken. Dit komt vooral door de hoeveelheid ervaring die ze opgedaan hebben.
^o^quote:
Die "imam" (lees verrader) was lid van de IAF (Islamic action front), niet van Hizbollat.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah is inderdaad gespecialiseerd in de lichte infanterie, een stuk sneller dan het loggere maar sterker bewapende Syrische leger. Maar vooralsnog heeft Hizbullah zich nog niet groots bemoeid in dit conflict, dat je op grote schaal van een doorslaggevende rol kan spreken. Dat zal ook niet makkelijk gaan, zo groot zijn ze ook weer niet. Niettemin kunnen ze wel op strategisch belangrijke plaatsen als straks al-Qalamoun gebergte belangrijke overwinningen voor het regime uit de wacht proberen te slepen.
Terzijde: er is vandaag in Noord-Libanon (Tripoli) een soennitische pro-Assad en Hizbullah imam doodgeschoten. Ik verwacht dat ook Hizbullah nog wel meer last in Libanon gaat krijgen hoe langer de strijd in Syrie voortduurt en dieper zij betrokken raken bij prominente gevechten om gebieden/steden. Autobommen en aanslagen rondom Hizbullah bolwerken zoals Zuid-Beiroet ligt voor de hand.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-24914511
Ik denk dat we inmiddels voor de rebellen wel kunnen spreken van een doodssteek met de duizenden buitenlandse strijders die er naartoe zijn gegaan en nu ook gewoon bezig zijn andere rebellen te bestrijden. ISIS is voor Assad op dit moment een perfecte vijand....ik zou als ik Assad was ook ISIS niet direct nu proberen af te maken, laat hen maar lekker de andere rebellen aanvallen terwijl Assad zich op het FSA focust.
quote:
Je bent wel een proto-takfiri, gezien jouw haat tegen sjiitische moslims.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die "imam" (lees verrader) was lid van de IAF (Islamic action front), niet van Hizbollat.
Ik snap overigens niet waarom Soennieten pro-Assad kunnen zijn.
Hopelijk rekenen de aanhangers van de edele scheick Al-Assir met Hizbollat in Libanon.
En nee Veldkamp ik ben geen Takfiri of proto-Takfiri.
Je bent een Koerdische Turk die teveel Al Jazeera en AKP-televisie kijkt. Met je lofzang op Al-Assir. En je spreekt geen Arabisch. En begrijpt het niet....quote:Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die "imam" (lees verrader) was lid van de IAF (Islamic action front), niet van Hizbollat.
Hopelijk rekenen de aanhangers van de edele scheick Al-Assir met Hizbollat in Libanon.
En nee Veldkamp ik ben geen Takfiri of proto-Takfiri.
Sowieso is een politiek meningsverschil geen reden om hem te doden, maar Libanon is sowieso een puinhoop en daar kan je met alles wegkomen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Baklava95 het volgende:
Al-Assir is gevluchtquote:Hopelijk rekenen de aanhangers van de edele scheick Al-Assir met Hizbollat in Libanon.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sowieso is een politiek meningsverschil geen reden om hem te doden, maar Libanon is sowieso een puinhoop en daar kan je met alles wegkomen.
Het is sowieso lastig als imam inderdaad pro-Assad te zijn.
De enige reden die ik kan bedenken is dat men beargumenteert dat bij de huidige strijd het "land in totale chaos vervalt" en daarom de optie dat te voorkomen te prefereren is. Chaos is namelijk niet wat de Islam voorschrijft en ten alle tijden voorkomen moet worden. In de maqasid al-sharia (hogere doelen van de sharia) is istiqraar een van de eerste hoge doelen. En istiqraar kan ik NLse term niet voor vinden maar zoiets als veiligheid en settlen van een staat zodat er geen chaos en wetteloosheid ontstaat. Met deze argumentatie was de echte edele sheikh (ipv die al-assir van je) Al-Buti ook tegen de huidige strijd in Syrie, hij prefereerde hervormingen (zeer zeker) maar niet de chaos die nu in Syrie al lang bezig is. Daarnaast kan je Assad haten of liefhebben - en ik moet niets van hem hebben - maar hij is wel onderdeel van de as die zich tegen Israelisch-Saudische politiek in het M-O verzet en heeft zich altijd nog meer ingezet voor de Palestijnse zaak dan de Golfratten, Turkije of andere staten bij elkaar.
Bespottelijke grootheidswaanzin.....quote:Assir is een bespottelijk figuur, zelfbenoemd.
Al-Assir is gevluchtEn de voormalige popster en zijn volgeling Fadel Shaker is met hem meegegaan. Van Assir is niets meer vernomen in Libanon sinds clashes met Hizbullah en paar van zijn aanhangers zijn neergeschoten, relschoppertje ook dat hij is.
Deze blijft leuk![]()
Hezbollah is veel kleiner en beschikt niet over zwaar materieel...quote:Op woensdag 13 november 2013 08:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hezbollah is veel sterker dan het syrisch leger. Blijkbaar heb je niet veel kennis van militaire zaken. Dit komt vooral door de hoeveelheid ervaring die ze opgedaan hebben.
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Baklava95 het volgende:
Aldus de SOHR aka dude vanuit zn zolderkamerquote:ISIS issues call to arms in Aleppo
Aleppo province: The ISIS in Aleppo released a statement confirming that it has lost many casualties during the clashes with regime forces by the 80th brigade base, Tal'aran town and al-Sfeira city. The statement also placed full blam for what it called the "Nuseiri Rafidi army's" retaking of the Khanaser-Sfeira road on the retreat and failure to fight by other rebel groups that it claimed "receives much media sponsorship".
The ISIS called on all factions and all muslims to head to the battle fronts to withstand the enemy, and that those who are not capable of physically fighting to support them with weapons and money, if that is not possible than at least support and advice and criticism to the "traitor regime agent sleeper cell groups in the liberated areas" and to inform the ISIS of them.
The statement threatened all those, particularly armed factions, who do not respond to this call to the front with disarmament and a trial in the shari'a court.
Des te knapper dat ze zo weinig nodig hebben om schade aan te richten.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hezbollah is veel kleiner en beschikt niet over zwaar materieel...
Welke schade?quote:Op woensdag 13 november 2013 17:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Des te knapper dat ze zo weinig nodig hebben om schade aan te richten.
Jij kan niet in verhoudingen denken, met uitspraken als 'Hezbollah is veel sterker dan het Syrische leger'.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:51 schreef firefly3 het volgende:
Ik was vergeten dat alu's niet in verhoudingen konden denken.
Beter getraint dan assads infanterie. Overigens zijn hezbollah terroristen, oa vanwege willekeurig raketten schieten op israel richting burger gebieden.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Welke schade?
Zoals al is gezegd, Hezbollah is lichte infanterie.
Maar sowiezo, haten op Hezbollah.
Nou wat erg zeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beter getraint dan assads infanterie. Overigens zijn hezbollah terroristen, oa vanwege willekeurig raketten schieten op israel richting burger gebieden.
Ze zijn helemaal niet beter getraind. Houd gewoon je mond als je niet weet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beter getraint dan assads infanterie. Overigens zijn hezbollah terroristen, oa vanwege willekeurig raketten schieten op israel richting burger gebieden.
Hij is niet gevlucht, hij is naar Syri gegaan om te vechten tegen Hezbollat.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
1 omdat je die clown een 'edele scheick' noemt.
En 1 omdat hij er met de staart tussen de benen vandoor is gegaan nadat ze een pak slaag hebben gekregen van Hezbollah.
Als hij Assad steunde vanwege het feit dat hij stabiliteit en veiligheid geeft, dan kan ik nog begrip voor je hebben. Dus als het echt zo is dan keur ik de moordaanslag af.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sowieso is een politiek meningsverschil geen reden om hem te doden, maar Libanon is sowieso een puinhoop en daar kan je met alles wegkomen.
Het is sowieso lastig als imam inderdaad pro-Assad te zijn.
De enige reden die ik kan bedenken is dat men beargumenteert dat bij de huidige strijd het "land in totale chaos vervalt" en daarom de optie dat te voorkomen te prefereren is. Chaos is namelijk niet wat de Islam voorschrijft en ten alle tijden voorkomen moet worden. In de maqasid al-sharia (hogere doelen van de sharia) is istiqraar een van de eerste hoge doelen. En istiqraar kan ik NLse term niet voor vinden maar zoiets als veiligheid en settlen van een staat zodat er geen chaos en wetteloosheid ontstaat. Met deze argumentatie was de echte edele sheikh (ipv die al-assir van je) Al-Buti ook tegen de huidige strijd in Syrie, hij prefereerde hervormingen (zeer zeker) maar niet de chaos die nu in Syrie al lang bezig is. Daarnaast kan je Assad haten of liefhebben - en ik moet niets van hem hebben - maar hij is wel onderdeel van de as die zich tegen Israelisch-Saudische politiek in het M-O verzet en heeft zich altijd nog meer ingezet voor de Palestijnse zaak dan de Golfratten, Turkije of andere staten bij elkaar.
[..]
Al-Assir is gevluchtEn de voormalige popster en zijn volgeling Fadel Shaker is met hem meegegaan. Van Assir is niets meer vernomen in Libanon sinds clashes met Hizbullah en paar van zijn aanhangers zijn neergeschoten, relschoppertje ook dat hij is.
Deze blijft leuk![]()
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:23 schreef Baklava95 het volgende:
Erdogan heeft 1000000000000000000000000000000000000000000X meer gedaan voor de Palestijnen dan alle voormalige en huidige Arabische leiders bij elkaar.
Geen idee maar wat gelul om de achterban gerust te stellen vind ik heel wat anders dan het financieren en bewapenen van Hezbollah. Hamas en dergelijke.quote:Assad ging nooit een directe confrontatie met Shimon Peres. Erdogan deed dat wel (bij Davos).
Heeft Assad ooit Gaza bezocht.
De familie Assad had 40 jaar lang geen enkele kogel of raket afgevuurd op Isral.
quote:Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
1 omdat je die clown een 'edele scheick' noemt.
En 1 omdat hij er met de staart tussen de benen vandoor is gegaan nadat ze een pak slaag hebben gekregen van Hezbollah.
1. Jij bent gewoon "zacht" naar Buti toe omdat hij Koerdisch is...overduidelijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:23 schreef Baklava95 het volgende:
Als hij Assad steunde vanwege het feit dat hij stabiliteit en veiligheid geeft, dan kan ik nog begrip voor je hebben. Dus als het echt zo is dan keur ik de moordaanslag af.
Ik heb echt medelijden met Al-Bouti. Van hem weet ik echt dat hij Assad niet steunde maar slechts prefereerde vanwege het feit dat er anders chaos zou heersen in Syri.
Hij is trouwens een Koerd dus waarom zou hij Assad aanbidden.
"Aanslag". Kijk de video opgenomen vanuit publiek met mobiele telefoon en je ziet dat in scene is gezet. Overduidelijk. "Bom" ging af, hij stierf niet en kwam overeind. Er komt van links ieman snel in beeld (met rug naar telefoon toe)...pakt Buti's hoofd en brengt hand naar zijn gezicht/mond. Verlaat snel en Buti is stervende met vers bloed wat snel uit zijn mond stroomt.quote:Ik veroordeelde de moordaanslag op Bouti (wiehet ook gedaan mag hebben) al op dag een.
quote:BBC interviewed Syrian activists who fled to Turkey from Raqqa. It appears that the civil protest movement in Raqqa has largely collapsed under a ferocious crackdown by the IS. The escalation between the two happened in the wake of the attack on churches in the city by the IS.
Meanwhile SOHR said that the head displayed by the IS in Aleppo didn't belong to a Shia fighter but to a rebel. The video with the head follows at the bottom. Nizo
*** A citizens' protest movement has been challenging the jihadist group, the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIS), an affiliate of al-Qaeda, after its fighters attacked churches in the city of Raqqa.
But activists who have fled to Turkey told BBC Newsnight that many had been arrested, beaten or kidnapped by ISIS in retaliation.
Raqqa, a city currently sheltering nearly a million people, is now under the full control of the group. Its population swollen by displaced families, Raqqa may be the largest city in the world ever to be controlled by al-Qaeda.
.....
One of the activists, photographer Mezar Matar, said: "I saw many people who had signs of lashes on their bodies after being released from an ISIS prison."
He said his brother, Muhammed Nour, had disappeared after filming a battle in Raqqa between ISIS and a brigade loyal to the Western-backed Supreme Military Council of the Free Syrian Army (FSA).
He believed Muhammed had been kidnapped by the jihadists.
Another activist, who asked not to be named for her own safety, said she and her sister, also involved in the protest movement, had fled after being fired at by ISIS gunmen.
"Seven or eight men with explosive belts surrounded my sister. Some said: 'Knife her.' Some said: 'Shoot her.' They tore down her banner that said 'Christians and Muslims are one', and told her she was an infidel," the activist said.
.....
The protests started in September after jihadists raised their black flag over a church in Raqqa and turned it into their headquarters.
"Two carloads of armed fighters went onto the roof of the church. They broke the bell with hammers, and threw one of the crosses down into the street. They tried to break it, but it was iron," the activist said.
Activists filmed protesters carrying the cross through the streets shouting "Shame! Shame!" and calling for Muslim-Christian unity.
.....
Mr Matar said: "They banned the sale of alcohol, they tried to close cafes where boys and girls sit together, they banned street theatre, cinema, bright colours, and forced women to wear Islamic dress.
"They are the new dictators, just like Bashar al-Assad, but dressed in black. Only the colour has changed."
Is Al-Assir een autist.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
1. Jij bent gewoon "zacht" naar Buti toe omdat hij Koerdisch is...overduidelijk.
2. Buti werd alom gerespecteerd door soennitische Arabieren en helemaal Syriers, al voor de revolutie. Omdat hij een wijze man met kennis was, geduldig en daarnaast altijd mensen bij elkaar wilde brengen ipv opzetten met religieuze haat...een groot verschil tussen die autist al-Assir.
[..]
"Aanslag". Kijk de video opgenomen vanuit publiek met mobiele telefoon en je ziet dat in scene is gezet. Overduidelijk. "Bom" ging af, hij stierf niet en kwam overeind. Er komt van links ieman snel in beeld (met rug naar telefoon toe)...pakt Buti's hoofd en brengt hand naar zijn gezicht/mond. Verlaat snel en Buti is stervende met vers bloed wat snel uit zijn mond stroomt.
Een andere niet extremistische geleerde die zich tegen Assad uitsprak en vluchtte is Sheikh al-Yaqoubi. Inmiddels gevlucht maar nog steeds zeer actief. En vanaf het begin sprak hij zich al uit tegen de extremisten, vernietigen van graven, vernietigen van kruizen/mariabeelden, religieuze haat naar andere stromingen etc. Dit is een andere held, maar helaas ondergesneeuwd ook.
Of Abu Furat van het FSA, die een patriot was en droevig was na een gewonnen slag tegen Assad's leger omdat hij "zijn broeders heeft vermoord die door Assad misbruikt worden". En zich openlijk tegen anderen uitsprak niet sektarisch te worden en dat alawieten zoals voor de revolutie altijd zijn broeders blijven. Deze is ook gesneuveld helaas. Hier spreekt met Engelse ondertiteling:
En hier de nieuwste film van de haatzaaiers die trots een afgehakt hoofd tentoonstellen van een "smerige rafidi sjiet die met Assad vecht":
Ik noem hem zo, je hebt nogal wat religieuze autisten namelijk. Assir is er een van.quote:
Nu moet jij nog begrijpen dat ik dat al sinds het uitbreken van deze crisis begrijp.quote:Eindelijk begrijp jij ook dat niet alle mensen die anti-Assad zijn Takfiris zijn.
Heb ik al eerder gedaan. Je komt een beetje laat.quote:Waarom post jij hier geen films van Shabiha die Soennieten vermoorden en Soennitische vrouwen verkrachten.
Mij Pro-Assad noemenquote:Jij bent gewoon overduidelijk pro-Assad. Of je bent gewoon zeer anti-Rebel.
Het doet Auw he als syrische soldaten met bosjes neergeschoten worden en hezbollah met een paar honderd man moet meehelpen omdat duizenden syrische soldaten het weer verprutsen.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet beter getraind. Houd gewoon je mond als je niet weet waar je het over hebt.
Als dat het uitgangspunt is weet ik nog wel wat terroristische groeperingen te noemen.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:50 schreef firefly3 het volgende:
oa vanwege willekeurig raketten schieten op israel richting burger gebieden.
Nee hoor, het gaat mij er om dat jij gewoon je mond moet houden over zaken waar je geen verstand van hebt. Hezbollah is niet succesvol omdat ze sterker zijn dan het Syrische leger. Het Syrische leger heeft een groter budget, meer manschappen, meer wapens, betere wapens, cavalerie(tanks), luchtmacht(vliegtuigen) etc. En ik weet vrij zeker dat er veel meer geld gaat naar de training van deze soldaten.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het doet Auw he als syrische soldaten met bosjes neergeschoten worden en hezbollah met een paar honderd man moet meehelpen omdat duizenden syrische soldaten het weer verprutsen.
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op woensdag 13-11-2013 om 21:15:37"We thought he was Shia, so we cut off his head. Then we found out he's not. Our bad." #ISIS #Syria reageer retweet
Dat is mij bekend, dat ze inzetten op bepaalde minderheidsgroepen, maar niet allemaal, zoals de Koerden zover ik weet. Daarmee zou Iran indirect ook de Koerden in eigen land kunnen versterken, dus dat klinkt niet echt logisch. Heb je een bron toevallig?quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:49 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik lees juist dat Iran meer gaat inzetten op minderheidsgroepen in Syrie om een bepaalde controle te houden in een nieuw Syrie. Het kan dus zijn dat beide groepen gesteund worden door Iran en dat ze elkaar dus met rust zullen laten.
Zie bijvoorbeeld hun rol in Qusayr. Of de vele berichten over Hezbollah adviseurs bij het Syrische leger.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:39 schreef sp3c het volgende:
waar komt dat verhaal dat Hezbollah zoveel succesvoller is dan het reguliere Syrische leger?
ik geloof er eigenlijk niet zo heel veel van, ik kom liever die figuren tegen dan een goed geoefende gemechaniseerde eenheid eerlijk gezegd
tanks zijn fucking scary
ik denk dat dit een beetje propaganda isquote:Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld hun rol in Qusayr. Of de vele berichten over Hezbollah adviseurs bij het Syrische leger.
Het is ook wat de tegenpartij roept. Eerst ontkende Hezbollah het, maar inmiddels hebben ze toegeegeven dat ze er inderdaad zijn en vechten. Het staat min of meer vast.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat dit een beetje propaganda is
net als die Amerikaanse coalition of the willing ... kijk ons eens vrienden hebben man!
Ik heb best vaak gezegd dat Assad lood in zijn achterhoofd moet hebben en op een Khadafi manier moet eindigen. Die man heeft zoveel bloed aan zijn handen. Dat weet Baklava overigens ook wel dat ik dat gezegd heb, toen was hij al actief in hetzelfde topic. Hoe je zo iemand (ik dus) pro-Assad kan noemen is mij een raadsel.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef theunderdog het volgende:
Aloulou, in die zin ben je toch wel pro-Assad?
Je moet pro Assad zijn niet zien als Assad een toffe kerel vinden.
Waarom niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 21:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb best vaak gezegd dat Assad lood in zijn achterhoofd moet hebben en op een Khadafi manier moet eindigen. Die man heeft zoveel bloed aan zijn handen. Dat weet Baklava overigens ook wel dat ik dat gezegd heb, toen was hij al actief in hetzelfde topic. Hoe je zo iemand (ik dus) pro-Assad kan noemen is mij een raadsel.Owja, en Maher al-Assad zijn broer verdient hetzelfde lot
![]()
Maar hij vindt dat ik "teveel" kritiek heb op autistische extremisten in Syrie, en "stil blijf over Hizbullah of Assad". Wat niet klopt, maar ik ga niet elke keer als ik kritiek op een groep heb al mijn andere kritiek op alle andere groepen geforceerd erbij slepen om "neutraal over te komen".
Niettemin geloof ik nog steeds dat als Assad morgen verdreven is de extremisten niet de boel in Syrie kunnen overnemen. En met extremisten bedoel ik Jubhat an-Nusra en ISIS, niet Moslimbroeders. Dat zijn geen extremisten namelijk. En er zijn ook pragmatischere salafi-groepen waar mee te praten valt en die niet erop uit zijn met geweld hun eigen wil aan alle Syriers op te leggen. Raqqa is inmiddels volledig in handen van ISIS, de ergste honden die er zijn. En dat is gewoon ernstig en moet voorkomen worden.
Omdat ze te sektarisch zijn, te exclusief (iedereen buiten sluiten) maar ook militair gezien niet tegen hun vijanden op kunnen. De FSA wordt nu bevochten door en Assad en in de rug door deze extremisten. Daarnaast hebben de extremisten volgens mij wel een aantal loyalere backers dan het FSA heeft..en ook aansluiting van hun ideologische broeders uit Irak. Diegenen die de FSA zouden "steunen" (omdat ze gematigder zijn) hebben het best laten afweten. Daar tegenover staat dat de extremisten klop krijgen van de Koerden in het Noord-Oosten, onderling ook weleens overhoop liggen (Nusra vs ISIS) en anderzijds de lokale bevolking in bijv. Raqqa zich ook tegen hen heeft gekeerd doordat ze zo extreem zijn. In de Koerdische gebieden ontvingen Arabieren de Koerdische strijders met open armen, ten koste van de ISIS die tot voor kort daar regeerde.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:01 schreef theunderdog het volgende:
Waarom niet?
Stel Assad valt of wordt zelfs vermoord, hoe zie jij dan de toekomst voor Syri verder?
Hij wist als salafist zijnde dus dat het roepen van Ya Hussain in de buurt van ISIS de doodstraf betekent.. hij wilde blijkbaar gedood worden in plaats van als hun gevangene eindigenquote:Op woensdag 13 november 2013 21:11 schreef sonnyspek het volgende:
En nu komt het: De onthoofde man was dus volstrekt geen sjiiet, maar een sunnistrijder die aan het front gewond was geraakt. De onthoofde man is een strijder van Ahrar al Sham, een salafistische rebellengroep.
Oke kijk Aloulou jij hebt wel verteld dat Assad de dood verdient. Daar was ik ook bij.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb best vaak gezegd dat Assad lood in zijn achterhoofd moet hebben en op een Khadafi manier moet eindigen. Die man heeft zoveel bloed aan zijn handen. Dat weet Baklava overigens ook wel dat ik dat gezegd heb, toen was hij al actief in hetzelfde topic. Hoe je zo iemand (ik dus) pro-Assad kan noemen is mij een raadsel.Owja, en Maher al-Assad zijn broer verdient hetzelfde lot
![]()
Maar hij vindt dat ik "teveel" kritiek heb op autistische extremisten in Syrie, en "stil blijf over Hizbullah of Assad". Wat niet klopt, maar ik ga niet elke keer als ik kritiek op een groep heb al mijn andere kritiek op alle andere groepen geforceerd erbij slepen om "neutraal over te komen". Daarnaast is Hizbullah minder erg, hoe fout hun keuze ook is om Assad de misdadiger in het zadel te houden. Hizbullah zijn gewoon niet zulke religieuze extremisten als de meeste wahabistische groepen. Met Hizbullah valt te praten in gelijkwaarheid, ook als je niet tot hun stroming behoort of helemaal geen Moslim bent. Met wahabistische extremisten is dat totaal niet aan de orde, zij geven orders en jij als minderwaardige hebt je daarnaar te schikken. Als je al geluk hebt dat ze je niet aan het mes rijgen omdat je van een van de "vervloekte vijandige stromingen bent" (lees sjiet of alawiet).
Niettemin geloof ik nog steeds dat als Assad morgen verdreven is de extremisten niet de boel in Syrie kunnen overnemen. En met extremisten bedoel ik Jubhat an-Nusra en ISIS, niet Moslimbroeders. Dat zijn geen extremisten namelijk. En er zijn ook pragmatischere salafi-groepen waar mee te praten valt en die niet erop uit zijn met geweld hun eigen wil aan alle Syriers op te leggen. Raqqa is inmiddels volledig in handen van ISIS, de ergste honden die er zijn. En dat is gewoon ernstig en moet voorkomen worden.
Ik denk dat hij gewoon sjiiet was geweest hoor. Ook gematigde salafisten zeggen nooit Ya Husseinquote:Op woensdag 13 november 2013 22:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hij wist als salafist zijnde dus dat het roepen van Ya Hussain in de buurt van ISIS de doodstraf betekent.. hij wilde blijkbaar gedood worden in plaats van als hun gevangene eindigen
Maar dat is de vraag nu net.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Omdat ze te sektarisch zijn, te exclusief (iedereen buiten sluiten) maar ook militair gezien niet tegen hun vijanden op kunnen. De FSA wordt nu bevochten door en Assad en in de rug door deze extremisten. Daarnaast hebben de extremisten volgens mij wel een aantal loyalere backers dan het FSA heeft..en ook aansluiting van hun ideologische broeders uit Irak. Diegenen die de FSA zouden "steunen" (omdat ze gematigder zijn) hebben het best laten afweten. Daar tegenover staat dat de extremisten klop krijgen van de Koerden in het Noord-Oosten, onderling ook weleens overhoop liggen (Nusra vs ISIS) en anderzijds de lokale bevolking in bijv. Raqqa zich ook tegen hen heeft gekeerd doordat ze zo extreem zijn. In de Koerdische gebieden ontvingen Arabieren de Koerdische strijders met open armen, ten koste van de ISIS die tot voor kort daar regeerde.
Ik geloof dus niet dat de extremisten Syrie helemaal of grotendeels kunnen overnemen, ook niet als Assad verslagen zou zijn eventueel. Wel kunnen ze een flink deel bezetten en dat is op zich al heel problematisch en gevaarlijk, denk aan delen in het Noorden.
Hoe Syrie na Assad's val er eventueel uitziet weet ik niet, zo ingewikkeld en situatie verandert snel. Belangrijker is dat Assad het steeds beter lijkt te doen...dus voordat we over "na Assad" praten is het verstandiger te realiseren dat hij juist nu aan een opmars bezig lijkt te zijn. En daarin speelt ook mee dat de rebellen elkaar volledig in de haren vliegen, doet hun strijd tegen Assad geen enkel goed.
En JAN en ISIS nemen tegenover Hezbollat-terroristen en "hoerenkind" Assad de rol van Hezbollat over.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:48 schreef expans het volgende:
En aan bovenstaande wil ik nog toevoegen dat geen enkel leger een 100% score haalt, en er altijd verschillende divisies zijn waarin bepaalde elementen de top zijn, of juist niet. Denk aan reservisten die parttime in dienst treden, of aan SOF units, of aan dienstplichtigen die in sommige afdelingen er alleen zijn om hun tijd vol te maken en dan naar huis te gaan.
De SAA was waarschijnlijk getraind op regulier vechten, met als #1 vijand (rara, wie kan dat nou zijn) Isral. Dan vecht je in eerste instantie meer op grote schaal. Ik denk dat je het begin van het conflict wel kunt vergelijken met de Russen, die dachten ook het even te kunnen klaren met wat tanks maar die werden in CQC afgeslacht, mede door de hoge mobiliteit van de Tsjetsjenen.
En in CQC excelleert Hezbollah juist want tegenover Isral nemen zij de rol in van de Tsjetsjenen.
Hij dacht dat hij bij andere strijders zat.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hij wist als salafist zijnde dus dat het roepen van Ya Hussain in de buurt van ISIS de doodstraf betekent.. hij wilde blijkbaar gedood worden in plaats van als hun gevangene eindigen
Gewoon een salafist die aan taqqiya deed.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
Ik denk dat hij gewoon sjiiet was geweest hoor. Ook gematigde salafisten zeggen nooit Ya Hussein
(en ik zeg dat ook nooit).
Dus hij deed net of ie een sjiiet was omdat ie dacht dat sjiitische milities hem gevangen hadden genomenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:28 schreef sonnyspek het volgende:
Hij dacht dat hij bij andere strijders zat.
Praat normaal.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En JAN en ISIS nemen tegenover Hezbollat-terroristen en "hoerenkind" Assad de rol van Hezbollat over.![]()
![]()
Ze hebben best wel een vuist weten te maken hoor. Daar zijn ze bekend om geworden ook.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:56 schreef sp3c het volgende:
ow dat ze er zijn geloof ik wel, ik gok zomaar dat ze er al vanaf het begin bij zijn geweest want zonder Syrie staat Hezbollah nogal zwak ... ik twijfel alleen aan de effectiviteit van die figuren, tegen Israel kunnen ze ook nooit echt een vuist maken
Hij was onder narcose.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Gewoon een salafist die aan taqqiya deed.
[..]
Dus hij deed net of ie een sjiiet was omdat ie dacht dat sjiitische milities hem gevangen hadden genomenDamn, pretty fail
Wat als Huseyin gewoon de naam van z´n broer/vader/brother in arms was en hij daarvoor is gedood?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Dus hij deed net of ie een sjiiet was omdat ie dacht dat sjiitische milities hem gevangen hadden genomenDamn, pretty fail
Ja precies, erg triest vind ik het eerder!quote:Op woensdag 13 november 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Vraag je dat aan mij? Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat is de vraag nu net.
Is het een goed iets dat Assad het nu redelijk goed gaat?
Maar je zei net nog dat je niet weet hoe het met Syri verder gaat zonder Assad. Kortom: je wil liever dat Syri in het diepe gaat springen zonder enige zekerheid dan dat Assad blijft. En dat terwijl het onder Assad relatief stabiel liep allemaal.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij? Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt.
Voor mij is Assad afgeschreven en moet ie verdwijnen (zo snel mogelijk) zodat Syrie verder kan.
Met Assad zijn hervormingen (echte hervormingen) onmogelijk. Maar gezien de realiteit gaat hij nog lang niet verdreven worden, wat betekent dat Syrie steeds verder afkeldert. In die zin is het beter als er een soort bestand komt, maar dat lijkt me gezien de praktijk vrijwel onmogelijk.
Als er geen kant en klaar zwart-wit scenario's klaarliggen moet Assad worden gesteund om het hele land weer terug te veroveren? Niemand weet wat er na Assad eventueel gebeurt. Aannemelijk is dat er eerst nog een tijd een hele onrustige periode aanblijft...hoe lang? en hoe onrustig? Niemand weet het.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef theunderdog het volgende:
Maar je zei net nog dat je niet weet hoe het met Syri verder gaat zonder Assad. Kortom: je wil liever dat Syri in het diepe gaat springen zonder enige zekerheid dan dat Assad blijft. En dat terwijl het onder Assad relatief stabiel liep allemaal.
Ik weet niet of het met Assad aan de macht allemaal stabiel zou blijven. Ik denk het zelf ook niet aangezien de tegenstanders blijven zoals jij al zei.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als er geen kant en klaar zwart-wit scenario's klaarliggen moet Assad worden gesteund om het hele land weer terug te veroveren? Niemand weet wat er na Assad eventueel gebeurt. Aannemelijk is dat er eerst nog een tijd een hele onrustige periode aanblijft...hoe lang? en hoe onrustig? Niemand weet het.
Andere scenario realistisch? "Dan gaat het weer rustig worden"? Is dat ook geen aanname?
Jij denkt dat als Assad uberhaupt het land weer onder volledige controle kan krijgen (iets wat ik echt zeer klein acht) het "weer relatief stabiel" gaat worden "als voorheen"? Niet een beetje naief?
Er zijn honderden duizenden vluchtelingen binnen Syrie zelf, er is gigantische haat tussen bevolkingsgroepen, laat staan dat men weer teruggaat naar de oude politiestaat en braaf Assad als president accepteert...dat acht jij realistisch? En wat met de duizenden tegenstanders, hetzij gewapend of middels andere vormen tegen Assad ingingen? Want zelfs openlijke kritiek op hem kost je een martelbehandeling. Assad gaat ze allemaal een "amnestie" geven? Omleggen? Ondervragen middels mukhabarat? Dat gaan ze gewillig accepteren? Nee? Of denk jij dat echt dat er maar een "paar takfiris die door het Westen gesteund" zich tegen Assad keerden?
Een voorbeeld: Raqqa is inmiddels bezet door ISIS. Vele tegenstanders uit civil society protesteerden tegen ISIS openlijk nadat ze kerken hadden vernield....resultaat? opgepakt, gemarteld, beschoten en gevlucht velen. Jij denkt dat deze wel weer stil gaan zijn als Assad's troepen terugkomen en onder die dictatuur zich naar zijn onderdrukking schikken?
Zonder president Assad komen er op dit moment genocides op de minderheden in Syri en ontstaan talloze kleinere streekoorlogen tussen clans en sektes.....quote:Op woensdag 13 november 2013 23:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met Assad aan de macht allemaal stabiel zou blijven. Ik denk het zelf ook niet aangezien de tegenstanders blijven zoals jij al zei.
Alleen ik zie het zonder Assad nog somberder in. Zelfs al zouden de extremisten niet de macht grijpen dan nog is Syri niets. Waar moet Syri nu heen zonder Assad? Waar willen ze ontwikkeling vandaan halen?
Ik zie het liefst een democratie van de Syrische bevolking, maar hoe?
Het is simpel. Ik stel vast dat het begin van de crisis uit Syriers zelf kwam. Zij die geloven dat het de Mossad/CIA/Saudiers waren die alles opstookten vanaf het begin mogen een deur verder met een ander discussieren. Van mijn vaststelling uitgaand kan je dus concluderen dat ondanks de kunstmatige stabiliteit er ook veel onvrede was. Stabiliteit in een politiestaat (want dat is Syrie van Assad al jaren) is niet zo verwonderlijk...elke scheet wordt gevolgd. Blijkbaar was er toch rede voor onvrede in de eerste zes maanden, aangewakkert door wat men zag dat het in andere landen heeft kunnen bewerkstelligen om te demonstreren. Na zes maanden is de boel geescaleerd en kan je de rollende bal niet meer tegenhouden. Hier speelt ook internationale politiek mee, landen die partij kiezen en partijen steunen. Door dat geld en financiele steun kan de strijd zich zo lang volhouden.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:29 schreef theunderdog het volgende:
Ik weet niet of het met Assad aan de macht allemaal stabiel zou blijven. Ik denk het zelf ook niet aangezien de tegenstanders blijven zoals jij al zei.
Geen idee, het is nu al tweeenhalve jaar oorlog en leed. Logisch dat je dan niet denkt aan "nou als ze dit verbeteren kunnen daar ontwikkeling uit halen". Misschien dendert de boel wel uit elkaar. De Koerden hebben al een eerste stap gezet richting totale zelfbeschikking met de aankondiging van een eigen parlement met vertegenwoordigers van partijen en minderheden, plannen van verkiezingen en opstarten van verschillende ministerieen.quote:Alleen ik zie het zonder Assad nog somberder in. Zelfs al zouden de extremisten niet de macht grijpen dan nog is Syri niets. Waar moet Syri nu heen zonder Assad? Waar willen ze ontwikkeling vandaan halen?
Ik ook. Maar in de praktijk nu vandaag de dag zou het ideaalste zijn een bestand tussen Assad en rebellen, en daarmee bedoel ik dat de rebellen voor wat bepaalde voorwaarden de gewapnde strijd neerleggen en Assad op andere punten moet toegeven om gedwongen te worden een echt democratisch proces op gang te krijgen. Maar dit gaat niet gebeuren. Het is echt alles of niets voor beide kanten, en daarmee wordt Syrie zelf totaal verwoest. Deze strijd is lang nog niet over.quote:Ik zie het liefst een democratie van de Syrische bevolking, maar hoe?
quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peunage het volgende:
Hij was onder narcose.
Ok, het was dus iemand van Ahrar Al Sham, volgens twitter.
quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef expans het volgende:
Wat als Huseyin gewoon de naam van zn broer/vader/brother in arms was en hij daarvoor is gedood?
Hij was idd een strijder van Ahrar al-Shaam.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
Ja precies, erg triest vind ik het eerder!
Waarom zouden die genocides op minderheden met Assad niet zijn?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:37 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Zonder president Assad komen er op dit moment genocides op de minderheden in Syri en ontstaan talloze kleinere streekoorlogen tussen clans en sektes.....
Jullie hebben geen idee.....
Daarom, met ijzeren vuist:
Daarom een amnestie voor opstandelingen die de wapens neerleggen.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:11 schreef sonnyspek het volgende:
Hieronder link naar schokkende video uit Aleppo.
Maar eerst stukje context:
Twee leden van ISIS (al qaeda in Irak en Syria) hebben zojuist het hoofd van een Irakese sjiietischestrijder eraf gesneden met een mes. De man was gewond geraakt aan het front en naar een kliniek vervoerd. In het ziekenhuisje werd hij onder narcose gebracht vanwege z’n verwondingen. Terwijl hij nog half onder narcose was, mompelde hij de woorden “Ya Hussain, ya Ali.” Dit zijn over het algemeen sjiietische slogans. Leden van de ISIS (de twee losers op de video) hoorden het gemompel van de man. Ze gingen er onmiddellijk vanuit dat hij een sjiieitsche strijder was uit Irak die naar Syrie was gekomen om tegen de rebellen te vechten. Omdat ISIS bestaat uit extremistiche sunnieten, sneden ze dus onmiddelijk de man’s hoofd eraf. En omdat er natuurlijk niets leuker is om met een hoofd op straat te gaan staan, hielden de twee helden er ook nog een toespraakje bij waarin werd gewaarschuwd tegen sjiieten.
En nu komt het: De onthoofde man was dus volstrekt geen sjiiet, maar een sunnistrijder die aan het front gewond was geraakt. De onthoofde man is een strijder van Ahrar al Sham, een salafistische rebellengroep. Zij zijn nu behoorlijk over de zeik. Een commandant liet in een verklaring weten “dat ze nog steeds niet het hoofd hebben teruggekregen.”
De revolutie onthooft haar eigen kinderen….
Hier link naar de video. Zeer graphic! dus niet zomaar kijken:
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op woensdag 13-11-2013 om 21:15:37"We thought he was Shia, so we cut off his head. Then we found out he's not. Our bad." #ISIS #Syria reageer retweet
Omdat de huidige Syrische regering seculier, multiconfessioneel, religieus verdraagzaam en divers is.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden die genocides op minderheden met Assad niet zijn?
Omdat het eerst onder Assad allemaal relatief stabiel was zal dat ook altijd zo blijven?
1: Eens.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is simpel. Ik stel vast dat het begin van de crisis uit Syriers zelf kwam. Zij die geloven dat het de Mossad/CIA/Saudiers waren die alles opstookten vanaf het begin mogen een deur verder met een ander discussieren. Van mijn vaststelling uitgaand kan je dus concluderen dat ondanks de kunstmatige stabiliteit er ook veel onvrede was. Stabiliteit in een politiestaat (want dat is Syrie van Assad al jaren) is niet zo verwonderlijk...elke scheet wordt gevolgd. Blijkbaar was er toch rede voor onvrede in de eerste zes maanden, aangewakkert door wat men zag dat het in andere landen heeft kunnen bewerkstelligen om te demonstreren. Na zes maanden is de boel geescaleerd en kan je de rollende bal niet meer tegenhouden. Hier speelt ook internationale politiek mee, landen die partij kiezen en partijen steunen. Door dat geld en financiele steun kan de strijd zich zo lang volhouden.
[..]
Geen idee, het is nu al tweeenhalve jaar oorlog en leed. Logisch dat je dan niet denkt aan "nou als ze dit verbeteren kunnen daar ontwikkeling uit halen". Misschien dendert de boel wel uit elkaar. De Koerden hebben al een eerste stap gezet richting totale zelfbeschikking met de aankondiging van een eigen parlement met vertegenwoordigers van partijen en minderheden, plannen van verkiezingen en opstarten van verschillende ministerieen.
[..]
Ik ook. Maar in de praktijk nu vandaag de dag zou het ideaalste zijn een bestand tussen Assad en rebellen, en daarmee bedoel ik dat de rebellen voor wat bepaalde voorwaarden de gewapnde strijd neerleggen en Assad op andere punten moet toegeven om gedwongen te worden een echt democratisch proces op gang te krijgen. Maar dit gaat niet gebeuren. Het is echt alles of niets voor beide kanten, en daarmee wordt Syrie zelf totaal verwoest. Deze strijd is lang nog niet over.
Je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Omdat de huidige Syrische regering seculier, multiconfessioneel, religieus verdraagzaam en divers is.
De terroristen zijn grotendeels extremistische soennieten - vooral wahabieten en buitenlandse takfiri-salafisten en enkele Syrische salafisten. Die zullen niet stoppen tot hun gebied Syri is "gezuiverd" van Christenen, gematigde Soennieten, Alawieten, Twaalver Sjiieten en Druzen, hoor. Om over de bedreigde Koerdische Yezidi's en zelfs soennitische gematigde of seculiere Koerden maar te zwijgen....
Assad is de garantie die genocides voorkomt. Dat is geen propaganda, maar de realiteit, zoals journalist Arnold Karskens en talloze andere wetenschappers en Syrikenners bevestigen.
Ik heb je vraag gewoon beantwoord, maar jij wilt mijn antwoord niet lezen noch accepteren. Dat is jouw probleem.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Nee, je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik heb je vraag gewoon beantwoord, maar jij wilt mijn antwoord niet lezen noch accepteren. Dat is jouw probleem.
Het prachtige Syri voor de terroristische crisis:
2quote:Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef Veldkamp het volgende:
Terroristen doodden in Bab Sharqi, een woonwijk van Damascus, tientallen mensen. Voornamelijke christelijke Syrirs wonen in deze wijken.
Een vader, George Elias, werd met zijn kinderen getroffen door mortiergranaten die kilometers verder door terroristen op zijn woonwijk werden afgevuurd...
[ afbeelding ]
Stop het internationale takfiri-terrorisme tegen Syri en de Syrirs!
De terroristen zullen het snel moe worden.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef theunderdog het volgende:
3: Ik denk persoonlijk dat de strijd nog heel lang gaat duren. Ik zie in ieder geval nog niemand die strijd moe aan het worden is.
Uh?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:51 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De terroristen zullen het snel moe worden.
VSL-opstandelingen zijn het al grotendeels. Zeker door Jabhat al Nusra en ISIS-infiltratie en -bedreigingen.
VSL-opstandelingen lopen bij honderden wekelijks terug over naar de regeringszijde. Dat worden er binnenkort duizenden.
De jihadisten, takfiri-salafisten en andere terroristen zijn gekomen om te sterven voor de 'hemel' (een hel) in Syri. Zij zullen doorvechten, maar als hun bevoorrading en financiering door de Verenigde Staten en in Turkije worden gestopt, dan is het Hazenjacht en prijsschieten voor het Syrisch Arabische Nationale Leger (SAA) van Syri en haar legitieme regering.
De strijd zal dus wel beslecht worden. Alleen een Amerikaanse, Franse, Britse of Isralische grootschalige aanvalsoorlog kan Syri nog omverwerpen.
Niet meer jouw terroristengroeperingen en hun hopeloos verdeelde 'opstand'.
Fijne 'vrijheidsstrijders' h? En zo waardevol voor onze Nederjihadisten en Poldersalafi's die daar ook het koppensnellen leren van de kannibalistische 'heilige' strijdertjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij was idd een strijder van Ahrar al-Shaam.
Hij zou tegen een sjiitische militie en Hezbollah hebben gevochten. De sjiitische strijders riepen steeds Ya Hussain, Ya Ali, dat was het laatste wat die salafist had gehoord voordat ie gewond c.q. bewusteloos raakte... en toen ie bijkwam en onder narcose riep hij Ya Hussain, Ya Ali.. en een ultra-hyper-extremistisch-radicaal van ISIS heeft hem toen gelijk onthoofd met zijn zakmes.
Laten we vaststellen dat de Koerden sowieso hun zelfbeschikking die ze nu hebben niet meer zonder slag of stoot gaan afgeven. Niet aan Assad, noch enige andere regering uit Damascus. Als men daarmee niet dealen kan en toch wapengekletter wil gebruiken om de Koerden "onder de knie te krijgen" heb je een aanzienlijke kans dat dat de laatste zet is naar een eigen staat. Maar ik denk dat het zo ver niet hoeft te komen, volgens mij zijn er ook Syrisch-Koerdische partijen die streven naar vergaande autonomie, en niet expliciete onafhankelijkheid. De bal ligt dus bij de regering in Damscus, kunnen zij dit accepteren (autonomie) of niet. En met "regering in Damascus" bedoel ik welke overheid dan ook, nu de Assad's maar wellicht "morgen" anderen. Feit blijft dat de Koerden hun vooruitgang niet meer af gaan staan aan de centrale overheid.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef theunderdog het volgende:
2: Op wat voor manier zal Syri dan uit elkaar vallen? Verklaar je nader?
Eens, en de belangrijkste factor is dat beide kanten (Assad en rebellen) buitenlandse sponsors hebben die bereid zijn hen nog heel lang en intensief te blijven steunen. Anders was een van de twee al lang verslagen. Het is dan ook een ordinaire proxy-oorlog geworden, niets meer en minder.quote:3: Ik denk persoonlijk dat de strijd nog heel lang gaat duren. Ik zie in ieder geval nog niemand die strijd moe aan het worden is.
Wel leuk nummertje.quote:
Ik heb mijn Berenburg al op.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel leuk nummertje.
Wat is je punt nu?
Heb je hier je berenburg op gedronken?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:18 schreef Veldkamp het volgende:
De rouwadvertenties van vier door terroristenvuur vermoorde spelende kinderen op straat in Bab Sharqi in Damascus.
[ afbeelding ]
Hmmquote:Op donderdag 14 november 2013 08:44 schreef firefly3 het volgende:
Volgens mij ben je verliefd op assad, gezien al de foto's die je van hem verzameld.
Jij moet altijd reageren op mijn reacties he.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wilde wat zeggen, maar ik houd wijselijk m'n mond dicht.
Nee, dat wil je graag, volgens mij. Het ging mij er om wat de mafkees boven jou zei.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij moet altijd reageren op mijn reacties he.
PYD is ook op socialistische leest gebaseerd (niets voor niets zien die extremisten hun als kafir).quote:Op donderdag 14 november 2013 09:59 schreef Aloulou het volgende:
Op France24 Arabic gisteravond een goede discussie over Syrisch-Koerdistan en de recente aankondiging waarbij ook Salih Muslim zat van de PYD, een andere vermoed ik Syrisch-Koerdische analyst en een FSA activist vanuit Istanbul:
Interessant om te zien dat de FSA-er niet blij ermee is en juist PYD oproept samen sterk te staan tegen Assad en de extremisten en vanuit dat perspectief een verzoenende houding aanneemt "we zijn allen Syriers". En gaf aan dat het niet de manier is om eenzijdig middels wapens nu autonomie uit te roepen en vergaande maatregelen te nemen. Salih Muslim gaf aan dat samenwerking zeker kan en welkom is maar over welke FSA heeft hij het? Want er zijn ook extremisten (salafisten zei hij ook) die onder FSA paraplu vechten en tegen de Koerden strijden. Hij gaf aan dat democratische en seculiere FSA welkom is, maar niet de extremisten waar de Koerden recent mee zijn gaan vechten.
Daarnaast gaf Muslim aan dat noch Assad noch enige andere toekomstige regering in Damascus of FSA of extremisten de Koerdische rechten men gaat laten terugdraaien.
De FSA-er moeite met de term West-Koerdistan die Muslim en de andere analyst gebruikten, en sprak hen daarop aan of dat de eerste stap naar onafhankelijkheid is.
Zijn die PYD eigenlijk ook marxisten? Iemand?
En wat zijn de voornaamste partijen in Syrisch-Koerdistan? Die de meeste invloed en macht hebben nu?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:09 schreef Baklava95 het volgende:
PYD is ook op socialistische leest gebaseerd (niets voor niets zien die extremisten hun als kafir).
Mar de PYD is gelukkig wel gematigder en niet marxistisch. Je kan ze vergelijken met SP light.
Ze hebben respect voor de Islam bijvoorbeeld. Iets wat die PKK niet heeft.
Salih Muslim is een Moslim (Soenniet). Maar Abdullah Ocalan bijv. is een athest.
De PYD alleen. Helaas delen zij nu de macht niet. Dus West-Koerdistan wordt een eenpartij-autonome regio.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En wat zijn de voornaamste partijen in Syrisch-Koerdistan? Die de meeste invloed en macht hebben nu?
Zoals wel vaker in die regio. Parlementaire democratie bestaat alleen in Damascus sinds 2012, aan Assad-zijde. En zelfs daar nog autoritaire presidentile systeemtrekken, wat ook noodzakelijk zal zijn in zo'n Arabisch land.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De PYD alleen. Helaas delen zij nu de macht niet. Dus West-Koerdistan wordt een eenpartij-autonome regio.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De PYD is verweg de grootste partij niet verwarren met ypg. Ypg is de militante tak van de Koerdische regio die zich als beschermer van de Koerden en alle andere volkeren in hen gebied ziet. Je ziet daarom ook dat YPG nooit een islam vlag scheurt ofzo omdat ze weten dat er veel islamieten tussen Koerden zitten. Daarnaast hebben ze actief kerken verdedigd tegen zowel buitenlandse jihadis als tegen ontspoorde Koerden omdat zij een seculiere militaire partij zijn waar ook Koerdische christenen meevechten.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En wat zijn de voornaamste partijen in Syrisch-Koerdistan? Die de meeste invloed en macht hebben nu?
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:28 schreef Veldkamp het volgende:
Parlementaire democratie bestaat alleen in Damascus sinds 2012, aan Assad-zijde.
Er zijn toch echt tientallen verschillende politieke partijen actief, zowel in het centrale parlement in Bagdad als in Iraaks Koerdistan. Sterker nog, een van de twee grote politieke partijen in Iraaks Koerdistan (die van de Iraakse president) is recent nog afgestraft en gereduceerd naar #3.quote:Bij de Koerden is het niet anders. Ook in Koerdisch Noord-Irak niet!
YPG heeft geen politieke ambities.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
De PYD is verweg de grootste partij niet verwarren met ypg. Ypg is de militante tak van de Koerdische regio die zich als beschermer van de Koerden en alle andere volkeren in hen gebied ziet. Je ziet daarom ook dat YPG nooit een islam vlag scheurt ofzo omdat ze weten dat er veel islamieten tussen Koerden zitten. Daarnaast hebben ze actief kerken verdedigd tegen zowel buitenlandse jihadis als tegen ontspoorde Koerden omdat zij een seculiere militaire partij zijn waar ook Koerdische christenen meevechten.
Ook in Aleppo vechten Arabieren met de YPG mee met de YPG omdat ze niet bij de jihadis willen horen of bij de corrupte farouk brigades.
YPG heeft ook gezegd dat ze geen politieke ambities hebben en de verkiezingen van een autonome Koerdische regio zullen beschermen.
Daarnaast heeft YPG Arabische stammen uitgenodigd om mee te doen aan de verkiezingen zodat er niet alleen PYD als grootste partij uit de bus komt. Het zijn de Arabische stammen die mee hebben gevochten tegen jihadis bij de grensovergang tussen syrie en irak.
Deze Arabische sjeiks zijn naar Qamishlo gegaan samen met christelijke partijen om te vergaderen.
Dus dan heb je al 3 verschillende partijen die in een democratische verkiezing mee kunnen doen.
Alle andere zijn ook welkom en dit zijn dan vooral lokale stammen.
Er worden eigenlijk maar paar partijen niet geaccepteerd, dit zijn de partijen waar Barzani invloed op heeft. West-Koerdistan wil geen corrupt zooitje worden net als Zuid-Koerdistan.
Tuurlijk jongetjequote:Op donderdag 14 november 2013 13:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
YPG heeft geen politieke ambities.![]()
![]()
![]()
Ze zijn de militaire tak van de PYD en alle YPG-strijders zijn lid van de PYD. Ik wil dat alle Koerdische strijders geen lid mogen zijn van een politieke partij. Dus er moet een sterk, verenigd en onafhankelijke (niet-partijgebonden) Koerdische leger komen die later de Peshmerga kunnen van de autonome Koerdistan regio van Syri.
Kijk bijv. naar ZK. Daar is er geen een leger maar allerlei verschillende milities die verbonden zijn aan de politieke partijen in ZK. De meeste milities zijn lid van de KDP of PUK. Zo'n situatie wil ik niet in West-Koerdistan.
Ironisch genoeg wel waar.quote:
En toch hebben clans en de huidige president vrijwel de volledige macht in Noord-Irak.quote:Er zijn toch echt tientallen verschillende politieke partijen actief, zowel in het centrale parlement in Bagdad als in Iraaks Koerdistan. Sterker nog, een van de twee grote politieke partijen in Iraaks Koerdistan (die van de Iraakse president) is recent nog afgestraft en gereduceerd naar #3.
Net als bij Assad al 40/50 jaar het geval is.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ironisch genoeg wel waar.
Elke partij die niet-religieus-ideologisch en niet-separatistisch is, kan zich sinds 2012 legaal aanmelden en meedoen met de Syrische verkiezingen. Dat gebeurde in voorjaar 2012 ook met vroeger verboden oppositiepartijen zoals de Syrische Sociale Nationalistische Partij, de Communistische Partij van Syri, het Liberaal Front en andere partijen.
Dat de Baath-partij van Assad in de huidige takfiri-terroristische opstand zeer populair geworden is (ten opzichte van achterhaald en star gezien voorheen), kan ik niet helpen.
[..]
En toch hebben clans en de huidige president vrijwel de volledige macht in Noord-Irak.
Je maakt mij niet wijs dat "parlementaire democratie alleen in Damascus bestaat", en ook nog eens democratischer dan deze twee verkiezingen:quote:Op donderdag 14 november 2013 13:09 schreef Veldkamp het volgende:
En toch hebben clans en de huidige president vrijwel de volledige macht in Noord-Irak.
Klinkt erg democratisch. Dit alleen al is reden genoeg om nog tientallen jaren verder te strijden tegen het Baath-tuig. Wie denken ze wel niet dat ze zijn om religieuze partijen te verbieden.quote:Elke partij die niet-religieus-ideologisch en niet-separatistisch is, kan zich sinds 2012 legaal aanmelden en meedoen met de Syrische verkiezingen
Huh? En ik maar denken dat Assad de beschermheer is van de minderheden en nooit moorden heeft laten plegen onder zijn sunni, druzen en koerden bevolking. Of dat hij milities heeft gestuurd naar Irak die vervolgens duizenden christenen hebben vermoord. Dat heeft hij toch niet gedaan?quote:Op donderdag 14 november 2013 13:14 schreef theunderdog het volgende:
Even een vraagje aan de mensen die pro Assad zijn : erkennen jullie dat Assad ook misdaden tegen de mensheid heeft gepleegd ?
Zoals het aanvallen van demonstranten, martelingen van mensen die het niet met Assad eens waren. Militairen die rebellen mishandelen enz.
quote:Op donderdag 14 november 2013 13:23 schreef Djibril het volgende:
[..]
Huh? En ik maar denken dat Assad de beschermheer is van de minderheden en nooit moorden heeft laten plegen onder zijn sunni, druzen en koerden bevolking. Of dat hij milities heeft gestuurd naar Irak die vervolgens duizenden christenen hebben vermoord. Dat heeft hij toch niet gedaan?
Thanks. Ik volg het met interesse deze ontwikkelingen en ook op websites. Die Salih Muslim spreekt Arabisch en valt me op dat sowieso wel aardig wat nieuws van hen ook in Arabisch wordt gedeeld via websites/FB etc, had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:50 schreef Djibril het volgende:
De PYD is verweg de grootste partij niet verwarren met ypg. Ypg is de militante tak van de Koerdische regio die zich als beschermer van de Koerden en alle andere volkeren in hen gebied ziet. Je ziet daarom ook dat YPG nooit een islam vlag scheurt ofzo omdat ze weten dat er veel islamieten tussen Koerden zitten. Daarnaast hebben ze actief kerken verdedigd tegen zowel buitenlandse jihadis als tegen ontspoorde Koerden omdat zij een seculiere militaire partij zijn waar ook Koerdische christenen meevechten.
Ook in Aleppo vechten Arabieren met de YPG mee met de YPG omdat ze niet bij de jihadis willen horen of bij de corrupte farouk brigades.
YPG heeft ook gezegd dat ze geen politieke ambities hebben en de verkiezingen van een autonome Koerdische regio zullen beschermen.
Daarnaast heeft YPG Arabische stammen uitgenodigd om mee te doen aan de verkiezingen zodat er niet alleen PYD als grootste partij uit de bus komt. Het zijn de Arabische stammen die mee hebben gevochten tegen jihadis bij de grensovergang tussen syrie en irak.
Deze Arabische sjeiks zijn naar Qamishlo gegaan samen met christelijke partijen om te vergaderen.
Dus dan heb je al 3 verschillende partijen die in een democratische verkiezing mee kunnen doen.
Alle andere zijn ook welkom en dit zijn dan vooral lokale stammen.
Er worden eigenlijk maar paar partijen niet geaccepteerd, dit zijn de partijen waar Barzani invloed op heeft. West-Koerdistan wil geen corrupt zooitje worden net als Zuid-Koerdistan.
Nu je het toch hierover hebt, dit was een paar dagen geleden nog in het nieuws in Irak:quote:Op donderdag 14 november 2013 13:13 schreef Djibril het volgende:
Ohja Assad stuurde ook AlQaida milities naar Irak om tegen de Amerikanen te vechten en ze vermoorden ook enkele duizenden christenen en andere minderheden op hen weg.
En andersom had Davutoglu geen enkel probleem met Assad, 4 jaar geleden. Hypocrisiequote:Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nu je het toch hierover hebt, dit was een paar dagen geleden nog in het nieuws in Irak:
‘Yes, al-Maliki was right about al-Assad’
The ongoing civil war in Syria and the worrying about the issue of the presence of al-Qaeda affiliated groups were also on the agenda of Davutoğlu and al-Maliki during their Sunday encounter, the minister said. Davutoğlu recalled that he initiated mediation between Maliki and Syria’s President Bashar al-Assad four years ago, over the former’s complaints that radical extremist groups were being sent into Iraq through Damascus.
“When we met in this room four years ago you said to me, ‘You are a very well-intention man. You do not know this man. I know him well. He is behind all terror activities in Iraq. He is the one who let al-Qaeda groups infiltrate my country and operate. They can do any kind of menacing activities or brutalities.’ And now I tell you that you were right.”
Davutoğlu recalled this anecdote upon questions in regard to growing belief in both Iraq and Iran that Turkey is behind some of these extremist groups in Syria. “I ask now, How come al-Assad can be described as a very clean person and all the blame is put on Turkey? When I raised this point, he (Maliki) did not say much, because he has also made similar statements in the past,” he added.
http://www.hurriyetdailyn(...)=57804&NewsCatID=429
De "seculiere" oogarts en zgn. "jihadi-bestrijder" ontmaskert
Bovendien heeft Turkije het zelf ook een tijdje gedaan om de Koerden tegen te werken.http://www.hurriyetdailyn(...)t-reports-2010-11-26quote:Op donderdag 14 november 2013 13:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
En andersom had Davutoglu geen enkel probleem met Assad, 4 jaar geleden. Hypocrisie
Nee.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:14 schreef theunderdog het volgende:
Even een vraagje aan de mensen die pro Assad zijn : erkennen jullie dat Assad ook misdaden tegen de mensheid heeft gepleegd ?
Onzin. Leden en gewapende infiltranten binnen Moslimbroederschap-demonstraties in Syrische steden in 2011 openden het vuur op on- of lichtbewapende politiedienaren, ambtenaren en legerdoelwitten, maar ook op jeugdleden van de Baath-partij bijvoorbeeld.quote:Zoals het aanvallen van demonstranten, martelingen van mensen die het niet met Assad eens waren. Militairen die rebellen mishandelen enz.
Belachelijke complottheorie van Davutoglou (een islamist van AKP en onwetend historicus). Onbevestigd door premier al-Maliki van Irak. Want de Iraakse premier en regering steunen Syri en een vreedzaam compromis tijdens de politieke vredesonderhandelingen op een conferentie in Genve!quote:Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nu je het toch hierover hebt, dit was een paar dagen geleden nog in het nieuws in Irak:
‘Yes, al-Maliki was right about al-Assad’
The ongoing civil war in Syria and the worrying about the issue of the presence of al-Qaeda affiliated groups were also on the agenda of Davutoğlu and al-Maliki during their Sunday encounter, the minister said. Davutoğlu recalled that he initiated mediation between Maliki and Syria’s President Bashar al-Assad four years ago, over the former’s complaints that radical extremist groups were being sent into Iraq through Damascus.
“When we met in this room four years ago you said to me, ‘You are a very well-intention man. You do not know this man. I know him well. He is behind all terror activities in Iraq. He is the one who let al-Qaeda groups infiltrate my country and operate. They can do any kind of menacing activities or brutalities.’ And now I tell you that you were right.”
Davutoğlu recalled this anecdote upon questions in regard to growing belief in both Iraq and Iran that Turkey is behind some of these extremist groups in Syria. “I ask now, How come al-Assad can be described as a very clean person and all the blame is put on Turkey? When I raised this point, he (Maliki) did not say much, because he has also made similar statements in the past,” he added.
http://www.hurriyetdailyn(...)=57804&NewsCatID=429
De "seculiere" oogarts en zgn. "jihadi-bestrijder" ontmaskert
http://www.demorgen.be/dm(...)rtelt-kinderen.dhtmlquote:Op donderdag 14 november 2013 14:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Onzin. Leden en gewapende infiltranten binnen Moslimbroederschap-demonstraties in Syrische steden in 2011 openden het vuur op on- of lichtbewapende politiedienaren, ambtenaren en legerdoelwitten, maar ook op jeugdleden van de Baath-partij bijvoorbeeld.
Er zijn natuurlijk rebellen (terroristen) "mishandeld" tijdens deze oorlog. Voor informatie.
Martelingen en geweld door politiediensten en de vele inlichtingendiensten en geheime diensten binnen Syri zijn niet persoonlijk de schuld van president Assad jr. Hooguit van zijn overleden vader die dat veiligheidsapparaat op liet tuigen sinds 1970/1973.
De enige reden waarom ik naar hurriyetdailynews.com heb gelinkt is omdat zij het nieuwsbericht dat ik in de Iraakse media voorbij zag komen in het Engels hebben gepubliceerd.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:36 schreef Veldkamp het volgende:
Belachelijke complottheorie van Davutoglou (een islamist van AKP en onwetend historicus). Onbevestigd door premier al-Maliki van Irak. Want de Iraakse premier en regering steunen Syri en een vreedzaam compromis tijdens de politieke vredesonderhandelingen op een conferentie in Genve!
Lees eens echte kranten, zoals:
http://weekly.ahram.org.eg
Ja, sluipschutters, buitenlandse agents provocateurs van vreemde geheime diensten en radicale takfiri-terroristen die vanaf het begin de (aanvankelijk vreedzame) demonstraties wilden kapen voor sektarische en politieke revolutie.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)rtelt-kinderen.dhtml
http://www.volkskrant.nl/(...)nstranten-dood.dhtml
Allemaal propaganda? Stiekem waren het de rebellen die dit allemaal deden ?
Who cares.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:42 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik naar hurriyetdailynews.com heb gelinkt is omdat zij het nieuwsbericht dat ik in de Iraakse media voorbij zag komen in het Engels hebben gepubliceerd.
Al-Ahram noem je een echte krant, heb het met verbazing gelezen toen Morsi nog aan de macht was, men schreef over de "Mujahideen in Afghanistan die de Amerikaanse bezetters een lesje aan het leren waren", en nu generaal Sisi aan de macht is schrijven ze "terroristen in Afghanistan slaan weer eens toe". Niet raar als je bedenkt dat Al-Ahram "It is majority owned by the Egyptian government." Hun stijl verandert met elke nieuwe (dictatoriale) machthebber.
Hier ben ik het grotendeels mee eens.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:47 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ja, sluipschutters, buitenlandse agents provocateurs van vreemde geheime diensten en radicale takfiri-terroristen die vanaf het begin de (aanvankelijk vreedzame) demonstraties wilden kapen voor sektarische en politieke revolutie.
De oorspronkelijke protestbeweging van vreedzame demonstranten bestaat niet meer.
Een groot deel van de toenmalige oppositionele demonstranten heeft in de loop van 2011 en 2012 de kant van het Syrische Arabische nationale Leger (SAA) en Assads regering gekozen. Ook nu nog, zelfs officile defecties vanuit de VSL-opstandelingen en SNC.
Een ander deel viel in de sektarische val en koos voor de sektarische oppositionele 'opstand tegen de dictator Assad'. En heeft nu het bloed van de Syrische minderheden en toekomstige genocides aan zijn handen.![]()
Men kan niet meer spreken over de protestbeweging van voorjaar 2011. De democratische eisen (nieuwe grondwet, meerpartijenstelsel, vrije verkiezingen, afschaffing van dominante positie van de Baath-partij) van toen zijn al gedeeltelijk ingewilligd in voorjaar 2012 door de regering-Assad.
We hebben het sinds eind 2011 over terrorisme.
Juist door de terroristen kon het oude (en deels corrupte en machtsgeile) Baath-kader in Syri aan hernieuwde kracht en 'image' herwinnen, hoor.
De enige oppositiepartij die nu winst maakt in de Syrische peilingen in de Syrische Sociale Nationalistische Partij. De liberalen en de buitenlandse oppositiegroepen en -kliekjes verliezen elke volkssteun van de Syrische bevolking. En dat al sinds zomer 2011 (aanvankelijk was er hoop op compromis).
Maar de Baath-partij zuigt de overige partijen leeg.
Natuurlijk is een 20 % (of 10 %) van de Syrirs gevoelig voor de verboden partijen als de Syrische Moslimbroederschap en de Salafistische takfiri-partijen zoals Al Tawheed en al Nour Souria.
Maar de overige 80 tot 90 % stroomt snel naar de oude Baath-partij, die wel eens de macht mag delen of verliezen.
Ik zou overigens misschien met de SSNP van wijlen Antun Saadeh z.g. sympathiseren als Syrir op dit moment. De SSNP zit zowel in Libanon alsook in Syri in het parlement. De SSNP nodigde ook Europese parlementarirs uit in het voorjaar van 2013, naar Damascus. Onder andere VB-leider Filip De Winter waagde het en ging zlf een kijkje nemen in Syri.
De Syrische politieke situatie en sympathien zijn onvergelijkbaar met de Nederlandse situatie van verzuiling en particratische verdeeldheid. Parlementaire democratie werkt in Arabische landen, behalve in het 'Fenicische' Libanon misschien, nauwelijks, hoor. Dat heeft zelfs een relatief welvarend land als Libi nu weer laten zien. Misschien is Tunesi wel een uitzondering, maar Syri en Egypte niet. Daarvoor zijn die landen ook te belangrijk militair, strategisch en geopolitiek - buitenlandse inmenging en een grote arme onderklasse (in Syri wel met recht op onderwijs enz.) en takfiri-gevoelige primitieve landbouwgebieden in isolatie doen daar de rest.
Jullie hoeven mij niets over Syri wijs te willen maken.
De buitenlandse 'oppositie' en in Istanbul in dure hotels vergaderende militante SNC enz. hebben geen enkele invloed op de VSL-rebellen, laat staan op de takfiri's, salafisten. Misschien een beetje op de VSL-Moslimbroederschap-brigades zoals al Faroek, maar die Al Farouq is in Rastan en Homs bijna weggezuiverd door het Syrische Arabische Nationale Leger. De kliek van de landverradersfamilie Tlass is in Rastan omsingeld....
Idd, who cares about objectivity. Wat telt is dat Sisi niet vijandig is tegenover fhrer Assad.quote:
Omdat dat ook niet zo is. Dat is onzin. Het redden van eigen land en volk tegenover een buitenlands gesteunde terroristenmacht is geen "misdaad tegen de menselijkheid".quote:Op donderdag 14 november 2013 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier ben ik het grotendeels mee eens.
Je ontkent en erkent alleen nergens dat Assad / het Syrische leger misdaden tegen de mensheid heeft gepleegd.
Inderdaad, een belangrijk punt.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Idd, who cares about objectivity. Wat telt is dat Sisi niet vijandig is tegenover fhrer Assad.
1: Ik heb het niet over het vechten tegen terroristen.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:11 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Omdat dat ook niet zo is. Dat is onzin. Het redden van eigen land en volk tegenover een buitenlands gesteunde terroristenmacht is geen "misdaad tegen de menselijkheid".
Verder fijn dat je het zo snel weer met mij eens bent.
PYD is op dit moment de grootste partij en Salih Muslim is de leider en omdat YPG de grootste militaire Koerdische partij is worden er vaak gesuggereerd dat deze twee dezelfde partijen zijn. En ik zal niet ontkennen dat PYD geen invloed heeft in de YPG want dat hebben ze zeker. Alleen YPG(en eigenlijk ook PYD) willen niet aan elkaar gelinkt worden omdat er in de rangen van YPG ook Arabieren en Christenen meevechten. Deze zitten puur bij de YPG om hen eigen stammen/geloof te beschermen. Ze zullen waarschijnlijk niet de mening van PYD delen daarom hebben ze ook hen eigen delegaties gestuurd naar Qamishlo om over een autonome regering te praten.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Thanks. Ik volg het met interesse deze ontwikkelingen en ook op websites. Die Salih Muslim spreekt Arabisch en valt me op dat sowieso wel aardig wat nieuws van hen ook in Arabisch wordt gedeeld via websites/FB etc, had ik niet verwacht.
Wat ik heb gelezen is de YPG wel close en veel zeggen gewapende tak van PYD. Hoe staat overigens de PYD en Salih Muslim tegenover Barzani? Want in die France24 uitzending begint ie ook snel met grote kritiek naar de Turken toe terwijl Barzani zeer close is met Erdogan.
Ik weet dat je in Staphorst tegen veel ziektes niet ingent wordt, maar zou jij niet eens voor de zekerheid langs de dokter moeten gaan?quote:
Natuurlijk is Salih Muslim een grote criticus van de Turkse staat. De Turken steunen immers autisten die via Turkije naar Noord-Syri gaan om daar te vechten tegen de YPG.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Thanks. Ik volg het met interesse deze ontwikkelingen en ook op websites. Die Salih Muslim spreekt Arabisch en valt me op dat sowieso wel aardig wat nieuws van hen ook in Arabisch wordt gedeeld via websites/FB etc, had ik niet verwacht.
Wat ik heb gelezen is de YPG wel close en veel zeggen gewapende tak van PYD. Hoe staat overigens de PYD en Salih Muslim tegenover Barzani? Want in die France24 uitzending begint ie ook snel met grote kritiek naar de Turken toe terwijl Barzani zeer close is met Erdogan.
Oke maar waarom heet het Koerdische leger dan YPG i.p.v. Peshmerge. De PKK nomet zijn millitaire tak ook HPG. En de HPG is direct verbonden met de PKK. Dus hetzelfde geval kan zijn voor de YPG.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 17:44 schreef wikwakka2 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)eerde-hoofd-af.dhtml
Ik schoot in de lach, dus tja..quote:Op donderdag 14 november 2013 18:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat artikel is meer eenwaard vind ik.
Echt een belachelijke mensen die ISIS zeg. Ze dachten dat hij een sjiiet was en daaardoor onthoofden ze hem.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik schoot in de lach, dus tja..
Verrassend joh. Dat had ik nou nooit verwacht.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Echt een belachelijke mensen die ISIS zeg. Ze dachten dat hij een sjiiet was en daaardoor onthoofden ze hem.![]()
![]()
![]()
Iemand onthoofden vanwege zijn sekte.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verrassend joh. Dat had ik nou nooit verwacht.
Kijk ik ben fel anti-Assad maar dit gaat me echt fucking te ver. Kijk als ze bijv. een shahiba leider onthoofden ok. Maar een willekeurige sjiiet, Alawiet of Christen vermoorden.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
En waarom had je geen menselijkheid van mij verwacht.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het gaat om je verontwaardiging/verbazing.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En waarom had je geen menselijkheid van mij verwacht.
Je bedoelt zo:quote:Op donderdag 14 november 2013 19:06 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk ik ben fel anti-Assad maar dit gaat me echt fucking te ver. Kijk als ze bijv. een shahiba leider onthoofden ok. Maar een willekeurige sjiiet, Alawiet of Christen vermoorden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verrast dat ISIS dit doet. Ze hebben een reputatie hoog te houden....quote:Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En waarom had je geen menselijkheid van mij verwacht.
Hou alsjeblieft je bek dicht over dat ik ISIS verheerlijk. Ik ben tegen ISIS maar ik ben ook tegen Assad.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben verrast dat ISIS dit doet. Ze hebben een reputatie hoog te houden....
Hou zelf je bek dicht, snotaap. Je leest dingen die er niet zijn. Ik heb het niet eens over jou gehad.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:21 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft je bek dicht over dat ik ISIS verheerlijk. Ik ben tegen ISIS maar ik ben ook tegen Assad.
tja, de strijd voor een groot kalifaat gaat in volle hevigheid door. De "afvallige" sjiieten en andere minderheidsgroepen in Syrie moeten dan allemaal over de kling gejaagd worden. Voor die heilige strijd worden er massas wapens en strijders het land binnen geloods vanuit de golfstaten. De Turken willen de Koerden kunnen onderdrukken, dus die doen hetzelfde in het noorden, Iran behartigt de sjiietische belangen en de link met Libanon en pompt er geld in wapens in van de andere kant. Israel vindt alle partijen vervelend, dus bombardeert naar eigen believen doelen. Het wordt er niet beter op. Het fragiele evenwicht onder het Assad regime had in het begin van die oorlog nog best hersteld kunnen worden, nu zal het nog wel even duren voor het weer vrede is, als dit de komende jaren al het geval zal zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Echt een belachelijke mensen die ISIS zeg. Ze dachten dat hij een sjiiet was en daaardoor onthoofden ze hem.![]()
![]()
![]()
Iemand onthoofden vanwege zijn sekte.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er is ook niet zoveel meer te zeggen over Syri h.quote:
Waarom. Het waren zeker weer ISIS-leden.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:02 schreef IPA35 het volgende:
Niet veel nieuws, het Syrische leger is bezig in Babila bij Damascus, Sji'iten die Asjoera 'vieren' bij de tombe van Zaynab en in Raqqa hebben Salafisten een Assyrir doodgemarteld en een kruis in zijn gezicht gebrand of zo.
Bron :http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2013/11/12/18503.shtmlquote:Saudia prepares for invasion of Syria
Publication time: 12 November 2013, 15:27
Saudia, having largely abandoned hope that America will spearhead international efforts to topple the Assad regime, is embarking on a major new effort to train Syrian rebel forces. And according to three sources with knowledge of the program, Riyadh has enlisted the help of puppet Pakistani instructors to do it, writes Foreign Policy.
Pakistan and Saudia, along with their masters from the CIA, also supported the Afghan Mujahideen against the Soviet-backed government during the 1980s. That collaboration contains a cautionary note for the current day: The fractured Afghan puppet rebels were unable to govern after the old regime fell, paving the way for the rise of the glorious Taliban. Some of the insurgents, meanwhile, transformed into al Qaeda and eventually turned their weapons against their former patrons.
While the risk of blowback for World Democracy has been discussed in Riyadh, Saudis with knowledge of the training program describe it as an antidote to Jihad, not a potential cause of it. They have described the kingdom's effort as having two goals -- toppling the Assad regime, and weakening al Qaeda-linked Mujahideen in the country. Prince Turki, the former Saudi spy chief and envoy to Washington, said in a recent interview that the mainstream opposition must be strengthened so that it could protect itself "these extremists who are coming from all over the place" to establish the Sharia in Syria
The ramped up Saudi effort has been spurred by the kingdom's disillusionment with America. A Saudia insider with knowledge of the program described how Riyadh had determined to move ahead with its plans after coming to the conclusion that the weakling Obama was simply not prepared to move aggressively to oust Assad. "We didn't know if the Americans would give [support] or not, but nothing ever came through," the source said. "Now we know Obama just didn't want it."
Islamabad's role is so far relatively small, though another source with knowledge of Saudia thinking said that a plan was currently being debated to give puppet Pakistan responsibility for training two rebel brigades, or around 5,000 to 10,000 fighters. Carnegie Middle East Center fellow Yezid Sayigh first noted the use of Pakistani instructors, writing that the Saudis were planning to build a Syrian rebel army of roughly 40,000 to 50,000 soldiers.
"The only way Assad will think about giving up power is if he's faced with the threat of a credible, armed force," said the Saudi insider.
A state department official declined to comment on the Saudia training program.
Department of Monitoring
Kavkaz Center
Thanks, goede info man. Interessant is het wat in Syrisch Koerdistan gebeurt en waar het naartoe zal gaan eventueel. Ik volg het sinds kort actiever via Salih Muslim's pagina's. Ik ben het met je eens dat ook FSA (te) nationalistisch is, heb al eerder gezegd dat vormen van nationalisme en Arabisme in Syrie wijdverspreid zijn, zowel onder Assad's aanhangers als oppositie. Niet vergeten dat het de geboortegrond is van Arabisme.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:11 schreef Djibril het volgende:
PYD is op dit moment de grootste partij en Salih Muslim is de leider en omdat YPG de grootste militaire ....
...Als FSA vandaag de Koerden onafhankelijk toekent en de Koerden om militaire hulp vragen is morgen Assad weg. Maarja Assad heeft Russische adviseurs die hem adviseerden om de Koerden met rust te laten en FSA zijn te nationalistisch.
Bron?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:02 schreef IPA35 het volgende:
Niet veel nieuws, het Syrische leger is bezig in Babila bij Damascus, Sji'iten die Asjoera 'vieren' bij de tombe van Zaynab en in Raqqa hebben Salafisten een Assyrir doodgemarteld en een kruis in zijn gezicht gebrand of zo.
2quote:Op donderdag 14 november 2013 21:29 schreef Stimorol- het volgende:
Vanwaar toch de behoefte zo enorm gewelddadig te zijn.
Waar het eigenlijk gewoon op neerkomt is dat de koerden sterker moeten blijven dan de Jihadisten en Assad/ het Syrische leger.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Thanks, goede info man. Interessant is het wat in Syrisch Koerdistan gebeurt en waar het naartoe zal gaan eventueel. Ik volg het sinds kort actiever via Salih Muslim's pagina's. Ik ben het met je eens dat ook FSA (te) nationalistisch is, heb al eerder gezegd dat vormen van nationalisme en Arabisme in Syrie wijdverspreid zijn, zowel onder Assad's aanhangers als oppositie. Niet vergeten dat het de geboortegrond is van Arabisme.
Ben benieuwd hoe de Syrische Koerden zich verder ontwikkelen. Ze zijn echt van plan verkiezingen te houden maar ook een regering die allerlei taken op zich neemt en ministerieen heeft. Als ze dat redelijk kunnen inclusief de steun van minderheden zoals Christenen of Arabieren en het redelijk stabiel blijft heb je een onomkeerbare situatie. Zeker gezien het zeer groot is dat het conflict nog lang voortduurt en daarmee de Koerden in Syrie langer hun eigen zaakjes regelen en wellicht goed op orde hebben, itt de oorlog in andere kant van Syrie (Aleppo, Groot Damascus etc etc).
Dus eigenlijk zitten ook koerden met elkaar in conflict.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:56 schreef Charismatisch het volgende:
De Koerdische president Barzani bezoekt de grootste Koerdische stad van Turkije zaterdag. Hij gaat ook gesprekken voeren met Erdogan. Het is duidelijk dat ze hun samenwerking willen opvoeren ten koste van de PKK in Turkije en PYD in Syri.
Barzani’s Diyarbakır Visit Could be Game Changer for the Kurds
http://rudaw.net/english/kurdistan/13112013
Ik heb helaas nog geen Engels nieuwsbericht gevonden, maar Barzani heeft vandaag aangegeven dat ie niet wil samenwerken met de nieuwe "autonome Koerdische regio van Syri, West-Koerdistan".
http://krg.org/a/d.aspx?s=010000&l=14&a=49830 (Arabisch)
Barzani geeft aan dat PYD een probleem vormt voor de Koerden, omdat de Koerden door PYD's toedoen een slechte reputatie hebben opgebouwd bij de Syrische oppositie (de Koerden zouden zogenaamd het Syrische regime steunen, terwijl het Syrische regime in ruil voor deze steun niks heeft teruggegeven aan de Koerden).
PYD zou ook Koerden die anders dan hen denken opsluiten/doden, zelfs de Koerdische vlag (van Iraaks Koerdistan) is verboden, en door hun bemoeienis met deze oorlog "die niet de oorlog van de Koerden is" zouden ze ook voor tienduizenden Koerdische vluchtelingen hebben gezorgd omdat ISIS en co Koerdische gebieden aanvallen.
Barzani wil niet dat de Koerden zich met deze oorlog bemoeien en wil dat ze alleen zichzelf verdedigen, en zich verenigen en gebruik maken van deze grote historische mogelijkheid voor het Koerdische volk in het algemeen. Hij zegt ook dat PYD verantwoordelijk zal worden gehouden mochten ze deze historische kans niet aangrijpen om de Koerdische belangen te bevorderen.
SyrianPerspective dus niet altijd 100% betrouwbaar. Maar zij hebben vaak nieuwtjes als eerst en vaak blijken ding later ook echt te zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Dat is inderdaad heel vreemd in een conflict als dit. Gewoon lekker knuffelen kroelen.
Uh?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SyrianPerspective dus niet altijd 100% betrouwbaar. Maar zij hebben vaak nieuwtjes als eerst en vaak blijken ding later ook echt te zijn.
Welk artikel?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:02 schreef Baklava95 het volgende:
Waarom reageert niemand op mijn artikel van KC.
Tja.. dat een blog niet geheel objectief is vind ik vaak niet zo erg. Want je kunt er meestal nog wel interessante dingen uit halen.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://www.syrianperspect(...)4-2013-al-raqqa.html
Volgens mij hebben ze de jihadisten bijna eruit getrapt nu. Voordeel is dat ze in eigen gebieden vechten en dus lokale bevolking meehebben. Met het FSA moeten ze wel tot een bestand/overeenstemming kunnen komen, die hebben geen zin in een derde front naast Assad en de jihadies. En Assad hoeft men niet voor te vrezen voorlopig.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef theunderdog het volgende:
Waar het eigenlijk gewoon op neerkomt is dat de koerden sterker moeten blijven dan de Jihadisten en Assad/ het Syrische leger.
Hoezo? In Syrie loopt dat wel los. Denk dat de Koerden er beter voor staan over 2 jaar dan de rest van Syrie.quote:Ik vrees het ergste (voor de koerden).
Deze pagina wel ja.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. dat een blog niet geheel objectief is vind ik vaak niet zo erg. Want je kunt er meestal nog wel interessante dingen uit halen.
Maar deze blog is een en al emotie, totale subjectiviteit. Sorry, maar je kan beter.
Met andere woorden Barzani gaat weer Koerden backstabben.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:56 schreef Charismatisch het volgende:
De Koerdische president Barzani bezoekt de grootste Koerdische stad van Turkije zaterdag. Hij gaat ook gesprekken voeren met Erdogan. Het is duidelijk dat ze hun samenwerking willen opvoeren ten koste van de PKK in Turkije en PYD in Syri.
Ik heb helaas nog geen Engels nieuwsbericht gevonden, maar Barzani heeft vandaag aangegeven dat ie niet wil samenwerken met de nieuwe "autonome Koerdische regio van Syri, West-Koerdistan".
Barzani geeft aan dat PYD een probleem vormt voor de Koerden, omdat de Koerden door PYD's toedoen een slechte reputatie hebben opgebouwd bij de Syrische oppositie (de Koerden zouden zogenaamd het Syrische regime steunen, terwijl het Syrische regime in ruil voor deze steun niks heeft teruggegeven aan de Koerden).
PYD zou ook Koerden die anders dan hen denken opsluiten/doden, zelfs de Koerdische vlag (van Iraaks Koerdistan) is verboden, en door hun bemoeienis met deze oorlog "die niet de oorlog van de Koerden is" zouden ze ook voor tienduizenden Koerdische vluchtelingen hebben gezorgd omdat ISIS en co Koerdische gebieden aanvallen.
Barzani wil niet dat de Koerden zich met deze oorlog bemoeien en wil dat ze alleen zichzelf verdedigen, en zich verenigen en gebruik maken van deze grote historische mogelijkheid voor het Koerdische volk in het algemeen. Hij zegt ook dat PYD verantwoordelijk zal worden gehouden mochten ze deze historische kans niet aangrijpen om de Koerdische belangen te bevorderen.
Oh ja, want in een conflict hakken we elkaars kop af. Als jij hier begrip voor hebt, dan moet je misschien even naar een psycholoog.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Dat is inderdaad heel vreemd in een conflict als dit. Gewoon lekker knuffelen kroelen.
1: De Jihadisten zijn net ratten die verdelg je niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze de jihadisten bijna eruit getrapt nu. Voordeel is dat ze in eigen gebieden vechten en dus lokale bevolking meehebben. Met het FSA moeten ze wel tot een bestand/overeenstemming kunnen komen, die hebben geen zin in een derde front naast Assad en de jihadies. En Assad hoeft men niet voor te vrezen voorlopig.
[..]
Hoezo? In Syrie loopt dat wel los. Denk dat de Koerden er beter voor staan over 2 jaar dan de rest van Syrie.
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze pagina wel ja.
De dagelijkse updates zijn wel goed en vaak accuraat.
quote:Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja, want in een conflict hakken we elkaars kop af. Als jij hier begrip voor hebt, dan moet je misschien even naar een psycholoog.
Meestal gaan ze dan over op hun hobbie: aanslagen middels suicidebombers of autobommen op publieke plaatsen om chaos te veroorzaken. Wat ze al deden in Syrisch-Koerdistan twee weken geleden ongeveer. Als ze het op normale wijze afleggen dus en eruit worden getrapt.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:09 schreef theunderdog het volgende:
1: De Jihadisten zijn net ratten die verdelg je niet zo makkelijk.
Ze blijven terug komen.
De echte zuiveringen zijn voor alsnog van de Jihadisten gekomen. Nee, Koerden zijn over het algemeen dappere strijders maar de Jihadisten zijn varkens zonder empathie.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Meestal gaan ze dan over op hun hobbie: aanslagen middels suicidebombers of autobommen op publieke plaatsen om chaos te veroorzaken. Wat ze al deden in Syrisch-Koerdistan twee weken geleden ongeveer. Als ze het op normale wijze afleggen dus en eruit worden getrapt.
Komt hij ook naar het concert van Sivan Perwer en Ibrahim Tatlises?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:56 schreef Charismatisch het volgende:
Ben naar concert van Perwer geweest en dat was echt een ervaring door al die PKK sympathisanten,quote:Op donderdag 14 november 2013 23:52 schreef expans het volgende:
[..]
Komt hij ook naar het concert van Sivan Perwer en Ibrahim Tatlises?![]()
Moest echt plat toen ik dat zag op het Turks nieuws.
Geeft niets.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Begreep ik het wederom niet? Ben niet zo intelligent.
quote:Op donderdag 14 november 2013 16:12 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik weet dat je in Staphorst tegen veel ziektes niet ingent wordt, maar zou jij niet eens voor de zekerheid langs de dokter moeten gaan?
welke andere landen, iran? of syrie?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:22 schreef Baklava95 het volgende:
De KRG mag van mij wel meer zaken gaan doen met andere landen dan Turkije.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |