abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:09:48 #276
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef expans het volgende:

[..]

Doelde meer op haat.

Lekker de grenzen dichthouden en :W terwijl ze creperen vanwege hun economische malaise :O
Waarom is Armenië zo arm als ik je vragen mag. Azerbajjan en Georgië zijn wel redelijk rijk.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:10:45 #277
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_133197380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:08 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Nee hoor. Omdat wij Koerden altijd al onderdrukt tussen verschillende volkeren hebben geleefd, weten we hoe het is om onderdrukt en ontkent de worden.
Dus pakken we het op een andere manier aan (we erkennen pluriformiteit). ^O^
Jij hebt het over de bevolking en daar ben ik het met je eens. Maar politici denken anders. ;)
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_133197439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom is Armenië zo arm als ik je vragen mag. Azerbajjan en Georgië zijn wel redelijk rijk.
De Azeri's hebben olie.

Weet jij wat Armenië is? Dat zijn wat dorre heuvels...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:12:40 #279
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik had je iets hoger ingeschat dan dit soort kinderachtige praat. Onafhankelijkheid zal er komen, het Midden-Oosten is een kruitvat. Het is enkel wachten op de juiste tijd.
Alle grenzen in het Midden-Oosten zijn bullshit (getrokken door het westen). Dus waarom zouden we ze niet wijzigen.

En een onafhankelijke Groot-Koerdistan brengt meer stabilisatie naar het Midden-Oosten. Omdat dan de grootste etnische minderheid een eigen staat heeft.

En dan worden de overige landen etnisch homogener waardoor er minder etnische en sektarische spanning (dus meer stabiliteit) komt. ^O^
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:13:24 #280
358102 Senor__Chang
pi_133197473
Een wat bekendere bron over de autonomie-verklaring: http://www.independent.co(...)ernment-8935441.html

belangrijke stukken:
quote:
The plan is due to be implemented within six months, and has the blessing of the semi-autonomous Kurdistan Regional Government across the border in Iraq.

Although the spokesman said the administration was a temporary solution to run the Kurdish regions of Syria while the war was ongoing, he added that it would continue to be managed autonomously regardless of who eventually emerges as the victor.
Goede zet Barzani. ^O^
Guilty as changed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:14:10 #281
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Azeri's hebben olie.

In Azerbajjan wonen er ook 500000 tot 1 miljoen Koerden als je het wist. _O- _O- _O- _O-

Maar de Azeri-regering spreekt zelf van maar 13000.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:14:59 #282
358102 Senor__Chang
pi_133197550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Azeri's hebben olie.

Armenen zijn net Joden. Enorm intelligent en enorm gehaat door haar buren. Hun enige nadeel is dat ze landlocked zijn.
Guilty as changed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:15:54 #283
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Een wat bekendere bron over de autonomie-verklaring: http://www.independent.co(...)ernment-8935441.html

belangrijke stukken:

[..]

Goede zet Barzani. ^O^
Natuurlijk moeten ze de autonome regio doorzetten na de oorlog. Het is wel erg dom dat je het maar als tijdelijke oplossing ziet.

Ik wil een autonome regio a la KRG.
pi_133197601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:02 schreef IPA35 het volgende:
Voor Assad zou Koerdische autonomie geen hele slechte deal zijn. Zo blijven de gebieden behouden als Syrisch territorium, kan met later alsnog gaan kijken naar de exacte invulling ervan en hoeft hij geen soldaten in te zetten om de Koerden neer te slaan (die bewezen hebben competente strijders te zijn) en heeft hij een bondgenoot in het Noorden om de takfiri's te sandwichen (wat nu in feite al gebeurt).

Er lopen al lang lijntjes. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Het zou jammer zijn als dat straks weer een conflict gaat worden in elk geval.
Dus Assad komt naar Hasaka naar weet ik hoeveel jaar en zegt: "Beste Koerden....ik heb fouten gemaakt, jullie krijgen autonomie. Maar de olie die gepompt wordt hier in Hasaka gaat wel naar Damascus".... ik denk al dat de Koerden zodra er meer van Assad's leger naar Hasaka gaan op hun achterste benen staan, vervolgens als Assad zegt "ik geef jullie een bot (autonomie)"...maar helemaal als hij olie komt opeisen.

In de praktijk is het; of Assad ziet volledig van claim op Koerdisch-Syrie af....of het gaat clashen. En gezien het feit dat Syrie in puin ligt en straatarm is en er onder de grond olie ligt acht ik de kans groot dat het fout kan lopen.

De Koerden hebben gewoon een hele sterke positie en er is geen enkele reden meer om te accepteren dat Assad op welke wijze dan ook de dienst uitmaakt in dat gebied of iets opeist...waarom zouden Koerden dat doen na 3/4 jaar? En met steun van de Koerden uit Irak etc etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_133197641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hun locatie is kut, plus als er in het land zelf niks te halen valt heb je niet veel te willen.
Turkije en Azerbaijan hebben een blokkade, plus Azerbaijan heeft olie.
Meeste import komt uit Rusland, via Georgië maar die hadden in 2008 zelf ruzie en Georgië staat achter de Azeri's betreffende Karabag dus volgens mij nog een grens geblokkeerd.

Turkije - Azerbaijan - Georgië vs Rusland - Armenie, simpel gezegd.

Nu moet Azerbaijan gewoon afwachten, banden verbeteren met Rusland en dan blitzkriegen in Karabag :P.
pi_133197719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:14 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Armenen zijn net Joden. Enorm intelligent en enorm gehaat door haar buren. Hun enige nadeel is dat ze landlocked zijn.
Ik vind Armenen wel een respectabel volk. In tegenstelling tot Joodse immigranten in het Midden-Oosten hebben zij niemand kwaad gedaan. Men haat hen omdat ze Christelijk zijn, maar zij laten niet met zich sollen. Vraag maar aan de Azeri's.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:20:10 #287
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef expans het volgende:

[..]

Hun locatie is kut, plus als er in het land zelf niks te halen valt heb je niet veel te willen.
Turkije en Azerbaijan hebben een blokkade, plus Azerbaijan heeft olie.
Meeste import komt uit Rusland, via Georgië maar die hadden in 2008 zelf ruzie en Georgië staat achter de Azeri's betreffende Karabag dus volgens mij nog een grens geblokkeerd.

Turkije - Azerbaijan - Georgië vs Rusland - Armenie, simpel gezegd.

Nu moet Azerbaijan gewoon afwachten, banden verbeteren met Rusland en dan blitzkriegen in Karabag :P.
Ik als Koerd ben ook voor herovering van Karabag.
Overigens werden in de Karabag oorlogen in de WO1 en in 1993 ook veel etnische Koerden die daar woonden vermoord (samen met de Azeri's) door die Armeense bendes. De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims). En bij hun droomstaat van groot-Armenie toevoegen. :r
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:21:34 #288
358102 Senor__Chang
pi_133197803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Overigens werden in de Karabag oorlogen in de WO1 en in 1993 ook veel etnische Koerden die daar woonden vermoord (samen met de Azeri's) door die Armeense bendes. De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims). En bij hun droomstaat van groot-Armenie toevoegen.
Jij moet leren om je emoties wat minder in het spel te betrekken en om goed te kijken wie je vrienden zijn en wie niet. Tip: Azeri's zijn dat niet.
Guilty as changed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:21:48 #289
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197815
Kom op jongens deel 83 moet deze dag af zijn en we moeten halverwege del 84 zijn.

Gogogogogogo ^O^ B-) B-) (8> (8> :7 :7 8-) 8-)
pi_133197861
quote:

[..]

Overigens werden in de Karabag oorlogen in de WO1 en in 1993 ook veel etnische Koerden die daar woonden vermoord (samen met de Azeri's) door die Armeense bendes. De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims). En bij hun droomstaat van groot-Armenie toevoegen. :r
:D Hun grote staat gaat ook in tegen jouw dromen want zij beschouwen Agri Dagi als hun berg :P.
pi_133197865
quote:
De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims).
Laster.

De enige die etnische zuivering gepleegd hebben zijn dat Azeri tuig met hun Tsjetsjeense vriendjes.

Ging niet helemaal lekker, ondanks hun overmacht, groter arsenaal Soviet voertuigen, hun luchtmacht, hun mujahedeen maatjes, hun Russische huurlingen en hun Grijzen Wolven.

Ingemaakt door een stel schapenhoeders met kalasjnikovs's :') .
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:23:28 #292
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133197877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Jij moet leren om je emoties wat minder in het spel te betrekken en om goed te kijken wie je vrienden zijn en wie niet. Tip: Azeri's zijn dat niet.
Ik ben niet tegen Armenen hoor, integendeel. Ik wet ook hoor dat sommige Azeri-nationalisten niet te vertrouwen zijn. Maar die Armenen hebben ook Kakausische Koerden vermoordt hoor in WO1 en in de oorlog rond de jaren 1992-1993 tussen Azerbajjan en Armenië.
pi_133197916
Vraagje: Koerdische dialect uit Turkije en Syrie, Irak en Iran...verstaan die elkaar? Omdat Baklava had over de noodzaak van het ontwikkelen van algemeen Koerdische (gestandaardiseerde) taal....neem ik aan dat de dialecten ver uiteen kunnen liggen?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_133197976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Aloulou het volgende:
Vraagje: Koerdische dialect uit Turkije en Syrie, Irak en Iran...verstaan die elkaar? Omdat Baklava had over de noodzaak van het ontwikkelen van algemeen Koerdische (gestandaardiseerde) taal....neem ik aan dat de dialecten ver uiteen kunnen liggen?
Volgens mij zijn er 4/5 verschillende talen (dialecten?), ik weet alleen van het bestaan van Kurmanci en Zazaki oid af. Die twee komen geloof ik het meest voor in Turkije.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:27:16 #295
358102 Senor__Chang
pi_133198043
quote:
Volgens mijn moeder (spreek het zelf helaas niet) kan je elkaar wel verstaan, maar met moeite. Meer moeite dan het verschil tussen Brabants en Drents of Brits-Engels en Amerikaans-Engels. Daarom ook dat er gewerkt wordt aan een standaard Koerdisch.
Guilty as changed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:27:55 #296
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133198072
quote:
Jongen elke taal heeft een gestandaardiseerde vorm man. Koerden in Turkije en Syrië kunnen elkaar verstaan (dezelfde dialect Kurmanji). Koerden in Irak en Iran spreken Sorani-dialect en dat verschilt een beetje met Kurmanji. Er zijn nog veel andere kleinere dialecten.

Arabisch heeft ook standaard-Arabisch

Turks heeft als standaard-dialect: Istanbul Turks

Perzisch heeft als standaard-dialect: Teherani-perzisch
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:29:11 #297
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133198129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Volgens mijn moeder (spreek het zelf helaas niet) kan je elkaar wel verstaan, maar met moeite. Meer moeite dan het verschil tussen Brabants en Drents of Brits-Engels en Amerikaans-Engels. Daarom ook dat er gewerkt wordt aan een standaard Koerdisch.
Maar zijn ze al klaar met hun standaard-taal. Is er al iets op het internet verschenen over standaard-Koerdisch.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:30:14 #298
358102 Senor__Chang
pi_133198175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Maar zijn ze al klaar met hun standaard-taal. Is er al iets op het internet verschenen over standaard-Koerdisch.
Geen idee, maar ik denk dat dat wel even kan duren. :P
Guilty as changed.
pi_133198184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Koerdische nationalist maar je spreekt je eigen taal niet eens?

_O- :')
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:31:05 #300
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133198211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef expans het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er 4/5 verschillende talen (dialecten?), ik weet alleen van het bestaan van Kurmanci en Zazaki oid af. Die twee komen geloof ik het meest voor in Turkije.
Zazaki is denk ik een aparte taal maar wel verwant aan het Koerdisch (vergelijk het met engels-duits)
Alle andere dialecten zijn echter wel gewoon dialecten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')