Waarom is Armenië zo arm als ik je vragen mag. Azerbajjan en Georgië zijn wel redelijk rijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef expans het volgende:
[..]
Doelde meer op haat.
Lekker de grenzen dichthouden enterwijl ze creperen vanwege hun economische malaise
Jij hebt het over de bevolking en daar ben ik het met je eens. Maar politici denken anders.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee hoor. Omdat wij Koerden altijd al onderdrukt tussen verschillende volkeren hebben geleefd, weten we hoe het is om onderdrukt en ontkent de worden.
Dus pakken we het op een andere manier aan (we erkennen pluriformiteit).
De Azeri's hebben olie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom is Armenië zo arm als ik je vragen mag. Azerbajjan en Georgië zijn wel redelijk rijk.
Alle grenzen in het Midden-Oosten zijn bullshit (getrokken door het westen). Dus waarom zouden we ze niet wijzigen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik had je iets hoger ingeschat dan dit soort kinderachtige praat. Onafhankelijkheid zal er komen, het Midden-Oosten is een kruitvat. Het is enkel wachten op de juiste tijd.
Goede zet Barzani.quote:The plan is due to be implemented within six months, and has the blessing of the semi-autonomous Kurdistan Regional Government across the border in Iraq.
Although the spokesman said the administration was a temporary solution to run the Kurdish regions of Syria while the war was ongoing, he added that it would continue to be managed autonomously regardless of who eventually emerges as the victor.
In Azerbajjan wonen er ook 500000 tot 1 miljoen Koerden als je het wist.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Azeri's hebben olie.
Weet jij wat Armenië is? Dat zijn wat dorre heuvels...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Armenen zijn net Joden. Enorm intelligent en enorm gehaat door haar buren. Hun enige nadeel is dat ze landlocked zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Azeri's hebben olie.
Weet jij wat Armenië is? Dat zijn wat dorre heuvels...
Natuurlijk moeten ze de autonome regio doorzetten na de oorlog. Het is wel erg dom dat je het maar als tijdelijke oplossing ziet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Een wat bekendere bron over de autonomie-verklaring: http://www.independent.co(...)ernment-8935441.html
belangrijke stukken:
[..]
Goede zet Barzani.
Dus Assad komt naar Hasaka naar weet ik hoeveel jaar en zegt: "Beste Koerden....ik heb fouten gemaakt, jullie krijgen autonomie. Maar de olie die gepompt wordt hier in Hasaka gaat wel naar Damascus".... ik denk al dat de Koerden zodra er meer van Assad's leger naar Hasaka gaan op hun achterste benen staan, vervolgens als Assad zegt "ik geef jullie een bot (autonomie)"...maar helemaal als hij olie komt opeisen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:02 schreef IPA35 het volgende:
Voor Assad zou Koerdische autonomie geen hele slechte deal zijn. Zo blijven de gebieden behouden als Syrisch territorium, kan met later alsnog gaan kijken naar de exacte invulling ervan en hoeft hij geen soldaten in te zetten om de Koerden neer te slaan (die bewezen hebben competente strijders te zijn) en heeft hij een bondgenoot in het Noorden om de takfiri's te sandwichen (wat nu in feite al gebeurt).
Er lopen al lang lijntjes. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Het zou jammer zijn als dat straks weer een conflict gaat worden in elk geval.
Hun locatie is kut, plus als er in het land zelf niks te halen valt heb je niet veel te willen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom is Armenië zo arm als ik je vragen mag. Azerbajjan en Georgië zijn wel redelijk rijk.
Ik vind Armenen wel een respectabel volk. In tegenstelling tot Joodse immigranten in het Midden-Oosten hebben zij niemand kwaad gedaan. Men haat hen omdat ze Christelijk zijn, maar zij laten niet met zich sollen. Vraag maar aan de Azeri's.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Armenen zijn net Joden. Enorm intelligent en enorm gehaat door haar buren. Hun enige nadeel is dat ze landlocked zijn.
Ik als Koerd ben ook voor herovering van Karabag.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef expans het volgende:
[..]
Hun locatie is kut, plus als er in het land zelf niks te halen valt heb je niet veel te willen.
Turkije en Azerbaijan hebben een blokkade, plus Azerbaijan heeft olie.
Meeste import komt uit Rusland, via Georgië maar die hadden in 2008 zelf ruzie en Georgië staat achter de Azeri's betreffende Karabag dus volgens mij nog een grens geblokkeerd.
Turkije - Azerbaijan - Georgië vs Rusland - Armenie, simpel gezegd.
Nu moet Azerbaijan gewoon afwachten, banden verbeteren met Rusland en dan blitzkriegen in Karabag.
Jij moet leren om je emoties wat minder in het spel te betrekken en om goed te kijken wie je vrienden zijn en wie niet. Tip: Azeri's zijn dat niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik als Koerd ben ook voor herovering van Karabag.
Overigens werden in de Karabag oorlogen in de WO1 en in 1993 ook veel etnische Koerden die daar woonden vermoord (samen met de Azeri's) door die Armeense bendes. De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims). En bij hun droomstaat van groot-Armenie toevoegen.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik als Koerd ben ook voor herovering van Karabag.
Overigens werden in de Karabag oorlogen in de WO1 en in 1993 ook veel etnische Koerden die daar woonden vermoord (samen met de Azeri's) door die Armeense bendes. De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims). En bij hun droomstaat van groot-Armenie toevoegen.![]()
Laster.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Baklava95 het volgende:
De Armenen wouden het gebied namelijk zuiveren van alle Muzzelmannen (moslims).
Ik ben niet tegen Armenen hoor, integendeel. Ik wet ook hoor dat sommige Azeri-nationalisten niet te vertrouwen zijn. Maar die Armenen hebben ook Kakausische Koerden vermoordt hoor in WO1 en in de oorlog rond de jaren 1992-1993 tussen Azerbajjan en Armenië.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Jij moet leren om je emoties wat minder in het spel te betrekken en om goed te kijken wie je vrienden zijn en wie niet. Tip: Azeri's zijn dat niet.
Volgens mij zijn er 4/5 verschillende talen (dialecten?), ik weet alleen van het bestaan van Kurmanci en Zazaki oid af. Die twee komen geloof ik het meest voor in Turkije.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Aloulou het volgende:
Vraagje: Koerdische dialect uit Turkije en Syrie, Irak en Iran...verstaan die elkaar? Omdat Baklava had over de noodzaak van het ontwikkelen van algemeen Koerdische (gestandaardiseerde) taal....neem ik aan dat de dialecten ver uiteen kunnen liggen?
Volgens mijn moeder (spreek het zelf helaas niet) kan je elkaar wel verstaan, maar met moeite. Meer moeite dan het verschil tussen Brabants en Drents of Brits-Engels en Amerikaans-Engels. Daarom ook dat er gewerkt wordt aan een standaard Koerdisch.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Aloulou het volgende:
Vraagje: Koerdische dialect uit Turkije en Syrie, Irak en Iran...verstaan die elkaar? Omdat Baklava had over de noodzaak van het ontwikkelen van algemeen Koerdische (gestandaardiseerde) taal....neem ik aan dat de dialecten ver uiteen kunnen liggen?
Jongen elke taal heeft een gestandaardiseerde vorm man. Koerden in Turkije en Syrië kunnen elkaar verstaan (dezelfde dialect Kurmanji). Koerden in Irak en Iran spreken Sorani-dialect en dat verschilt een beetje met Kurmanji. Er zijn nog veel andere kleinere dialecten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Aloulou het volgende:
Maar zijn ze al klaar met hun standaard-taal. Is er al iets op het internet verschenen over standaard-Koerdisch.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Volgens mijn moeder (spreek het zelf helaas niet) kan je elkaar wel verstaan, maar met moeite. Meer moeite dan het verschil tussen Brabants en Drents of Brits-Engels en Amerikaans-Engels. Daarom ook dat er gewerkt wordt aan een standaard Koerdisch.
Geen idee, maar ik denk dat dat wel even kan duren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Maar zijn ze al klaar met hun standaard-taal. Is er al iets op het internet verschenen over standaard-Koerdisch.
Koerdische nationalist maar je spreekt je eigen taal niet eens?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Volgens mijn moeder (spreek het zelf helaas niet) kan je elkaar wel verstaan, maar met moeite. Meer moeite dan het verschil tussen Brabants en Drents of Brits-Engels en Amerikaans-Engels. Daarom ook dat er gewerkt wordt aan een standaard Koerdisch.
Zazaki is denk ik een aparte taal maar wel verwant aan het Koerdisch (vergelijk het met engels-duits)quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef expans het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er 4/5 verschillende talen (dialecten?), ik weet alleen van het bestaan van Kurmanci en Zazaki oid af. Die twee komen geloof ik het meest voor in Turkije.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |