Ik vind dit wel een terechte klacht... Hoe moeilijk kan het zijn financieel normaal te zijn?quote:Op maandag 11 november 2013 03:43 schreef Nikmans het volgende:
Waar komen al die grafdagboektopics toch vandaan de laatste tijd
Dat is toch altijd de losse uitgaven?quote:Op maandag 11 november 2013 03:49 schreef IrCute het volgende:
schrijf alles op wat je uitgeeft, dan zie je snel waar het probleem is.
Kan je idd zien op dat rabo bankieren. Vakanties en uitgaan zijn killer, samen met 400 euro per maand aan boodschappen, kleding en elektronica...quote:Op maandag 11 november 2013 03:49 schreef IrCute het volgende:
schrijf alles op wat je uitgeeft, dan zie je snel waar het probleem is.
Het is alleen, 600 per maand is lening...quote:Op maandag 11 november 2013 03:52 schreef practics het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de losse uitgaven?
Ten minste daar ga ik meestal de fout in.![]()
Maar TS zolang je het kunt ophoesten en het beetje binnen de lijntjes houd, zou ik me niet te druk maken.
Eerstejaarsquote:Op maandag 11 november 2013 03:53 schreef Vice. het volgende:
Hoeveelste jaars student ben je? ¤1200 valt best mee namelijk. Geen >10k schuld bij DUO hebben.
Zou me idd niet te druk maken over duo lening, of je moet een ruk studie doen waar je geen drol mee gaat verdienen (Lees niks meer dan gemiddeld) Zou me druk maken over in de min gaan op je normale rekeningquote:Op maandag 11 november 2013 03:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is alleen, 600 per maand is lening...
Jij kunt nu al 4 jaar in de toekomst kijken?quote:Op maandag 11 november 2013 03:58 schreef Vice. het volgende:
Zoek een bijbaan en let wat meer op je centen. Nu al ¤600 per maand lenen... Ook al verdien je het wellicht makkelijk terug, die zekerheid heb je niet. Als straks afgestudeerd bent en je komt niet makkelijk aan de bak, plus dikke schuld: Da's geen fijn begin van je carrière. Je kunt nu best genieten van je studentenleven, maar dat kan wel met mate.
Wie weet rondt hij z'n studie niet nominaal af. En wie weet hoe de kansen op arbeidsmarkt er tegen die tijd uitzien. Ik zou het toch wat voorzichtiger aan doen. En 30 jaar aflossen klinkt nou niet echr als een prettig vooruitzicht, ook al is het maar ~¤100 per maand. Je kunt met minder dan ¤600 per maand ook leuke dingen doen.quote:Op maandag 11 november 2013 04:00 schreef practics het volgende:
[..]
Jij kunt nu al 4 jaar in de toekomst kijken?
Daarbij 4 jaar a 600 per maand moet die terug betalen over 30 jaar![]()
Dat is nou niet echt heel gek.
quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien zou ik met je moeten meeleven... maar sorry, dat lukt me in jouw geval voor geen meter.
Je bent gewoon zo verwend dat je gewoon eens keihard op jouw bek moet gaan.
En ja, beter nu dan over 10 jaar... dit zou wel eens de meest waardevolle les van jouw leven kunnen zijn.
Kortom; de waarde van geld leren kennen!
Jij hebt het uitgaven patroon van iemand met een modaal inkomen (en dan heb je dus nog geluk met die lage huur).
En als je deze studie niet afmaakt, ben je straks misschien werkloos en moet je rondkomen van een bedrag van 850 euro per maand... een woninghuur dat al gauw rond de 500 euro per maand bedraagt... nog eens een zorgverzekering van bijna 100 euro per maand... elektriciteit etc van ook al gauw 100 euro per maand... en dan nog andere vaste lasten zoals water telefoon, internet, TV abonnement... en andere gemeentelijke lasten!
En dat is nog maar de voorhoede van jouw problemen! De rest komt pas daarna... geen geld meer om uit te gaan, amper geld om een biertje te kopen op een terras of thuis, geen geld meer voor sigaretten tenzij je slechts een paar peuken per week rookt. Geen geld om naar verjaardagen of feestjes van jouw vrienden te gaan... en al helemaal niet om zo'n feestje zelf te organiseren.
Kortom je komt in een sociaal isolement, jouw beste kleren komen van de Zeeman, de kringloopwinkel of wat jou dan ook maar past van de familie.
Geen meergranenbrood meer, maar een of ander Aldi merk dat na 3 dagen keihard is.
En amper meer kans op een lekker wijf, omdat mannen zonder baan niet echt interessant zijn voor de vrouwtjes.
Ik zeg... geniet er nog even zover het kan! Want weldra heb je zelfs geen geld meer om jezelf te onderhouden, laat staan een huisdier en al helemaal geen vriendin of kind meer!
En dat kan een goede les voor je zijn. Misschien wel de beste les ooit als je echt bereid bent om uit jouw ivoren toren te treden, en de waarde van geld echt keihard te leren kennen.
En het meest positieve aan deze les is dat je nooit meer neerkijkt op mensen die zwoegen voor hun geld..want dat is de les die jij zult leren als jouw ouders je niet bij schieten.
En ja, ik zou je best willen helpen... maar jij lijkt mij het type dat eerst keihard op zijn bek moet gaan voordat je echt de ernst inziet van jouw eigen situatie... en belangrijker nog dat jij de ernst inziet van andere mensen die ooit onder jou zullen vallen, wanneer je jouw opleiding afrond en alles weer koek en ei is.
Serieus gast, jij zult echt langs de afgrond moeten gaan voordat je de waarde van geld echt zult begrijpen. Een half jaartje leven op macaroni, brood en jam van de Aldi zou je goed doen.
Ben je tot deze bijna Spartaans opvoeding bereid... dan ben ik je ook bereid te helpen, nog voor je het schuldsaneringstraject in gaat.
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch. Ik heb een huur van 340 en ben rond de 500 p/maand kwijt (incl. huur dus). Oh, 'en ik heb nu ook echt al een schuld van 1200 euro' ... valt mee, 'k ken mensen die hebben het slechter, dus de verhouding tussen jouw schuld en de hoeveelheid geld dat jij spendeert per maand is sowieso compleet scheef getrokken.quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien zou ik met je moeten meeleven... maar sorry, dat lukt me in jouw geval voor geen meter.
En ja, beter nu dan over 10 jaar... dit zou wel eens de meest waardevolle les van jouw leven kunnen zijn.
Jij hebt het uitgaven patroon van iemand met een modaal inkomen (en dan heb je dus nog geluk met die lage huur).
En als je deze studie niet afmaakt, ben je straks misschien werkloos en moet je rondkomen van een bedrag van 850 euro per maand... een woninghuur dat al gauw rond de 500 euro per maand bedraagt... nog eens een zorgverzekering van bijna 100 euro per maand... elektriciteit etc van ook al gauw 100 euro per maand... en dan nog andere vaste lasten zoals water telefoon, internet, TV abonnement... en andere gemeentelijke lasten!
En dat is nog maar de voorhoede van jouw problemen! De rest komt pas daarna... geen geld meer om uit te gaan, amper geld om een biertje te kopen op een terras of thuis, geen geld meer voor sigaretten tenzij je slechts een paar peuken per week rookt. Geen geld om naar verjaardagen of feestjes van jouw vrienden te gaan... en al helemaal niet om zo'n feestje zelf te organiseren.
Kortom je komt in een sociaal isolement, jouw beste kleren komen van de Zeeman, de kringloopwinkel of wat jou dan ook maar past van de familie.
Geen meergranenbrood meer, maar een of ander Aldi merk dat na 3 dagen keihard is.
En amper meer kans op een lekker wijf, omdat mannen zonder baan niet echt interessant zijn voor de vrouwtjes.
Ik zeg... geniet er nog even zover het kan! Want weldra heb je zelfs geen geld meer om jezelf te onderhouden, laat staan een huisdier en al helemaal geen vriendin of kind meer!
En dat kan een goede les voor je zijn. Misschien wel de beste les ooit als je echt bereid bent om uit jouw ivoren toren te treden, en de waarde van geld echt keihard te leren kennen.
En het meest positieve aan deze les is dat je nooit meer neerkijkt op mensen die zwoegen voor hun geld..want dat is de les die jij zult leren als jouw ouders je niet bij schieten.
En ja, ik zou je best willen helpen... maar jij lijkt mij het type dat eerst keihard op zijn bek moet gaan voordat je echt de ernst inziet van jouw eigen situatie... en belangrijker nog dat jij de ernst inziet van andere mensen die ooit onder jou zullen vallen, wanneer je jouw opleiding afrond en alles weer koek en ei is.
Serieus gast, jij zult echt langs de afgrond moeten gaan voordat je de waarde van geld echt zult begrijpen. Een half jaartje leven op macaroni, brood en jam van de Aldi zou je goed doen.
Ben je tot deze bijna Spartaans opvoeding bereid... dan ben ik je ook bereid te helpen, nog voor je het schuldsaneringstraject in gaat.
Die post slaat nergens op want ik heb dat geld zelf verdient. Ik ben begonnen voor 4 euro per uur bij de ah en heb nu mijn huidige baan. Hell werken heeft ervoor gezorgd dat ik geld als minder waardevol zie. En ik krijg niets van mijn ouders.quote:Op maandag 11 november 2013 04:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch. Ik heb een huur van 340 en ben rond de 500 p/maand kwijt (incl. huur dus).
Ik heb in een post hierboven al geantwoord op een paar dingen.quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Nogmaals ik ben niet verwend. Ik heb er zelf voor gewerkt dat geld te krijgen. En dat is lastig op je 19e.quote:
Bedankt voor het compliment... en ja de kans dat de OP verzonnen is, is inderdaad groot.quote:Op maandag 11 november 2013 04:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch.
Gozer ik waardeer je commentaar. Maar ik hen echt geen rijkeluis kindje. Ik heb lang als vakkenvuller bij de appie gewerkt. Ik was toen blij met een loonsverhoging van 4 euro per uur. Ik heb zonder geld van mijn ouders en zonder stufi op kamers gewoond van die 4 euro. Mijn ouders zouden het trouwens niet eens kunnen betalen te helpen.quote:Op maandag 11 november 2013 05:14 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment... en ja de kans dat de OP verzonnen is, is inderdaad groot.![]()
Maar ik heb zelf gestudeerd en ben mensen als Roadtrip tegengekomen.
Sterker nog... sommigen waren werkelijk zo naïef dat ze dachten dat hun ouders voor altijd voor hun klaar zouden staan (en tegelijkertijd nooit dachten dat het bedrijf van hun ouders failliet kon gaan).
En ik kan niet ontkennen dat ik enige voldoening kreeg wanneer de rijkeluis kindjes, die voorheen zich als jonge Goden achten ineens met de werkelijkheid geconfronteerd voelden...met het leven van iemand met een uitkering. En ik geloof serieus dat ze daar echt eens doorheen moeten.
Dus nee geen idee of OP echt een bestaat of niet... maar als hij bestaat... dan komt hij er niet onder uit om minstens een half jaar op bijstandsniveau te leven. En daar mag hij nog blij mee zijn, aangezien de gemiddelde student van veel minder moet rondkomen.
Maar als hij echt bestaat en echt iets wil leren en veranderen, dan zal hij de waarde van geld moeten leren kennen. Zijn abonnementen van nu in de bieb moeten lezen, zijn eigen eten moeten leren koken, niet meer dan hooguit 2 dagen uitgaan met een beperkt budget... zijn eigen kamer en afwas moeten leren doen. En desnoods zijn bovenkleding leren te kopen bij de kringloopwinkel.
Wat dat betreft behandel ik iedereen gelijk. Of het nu een faker is of iemand die oprecht deze vraag stelt. Voor het geval dat de TS echt hulp wil, heb ik geen keuze... dan wil ik helpen!
Dan is je hele jankverhaal dus een eenmalig gebeuren, aangezien je niet elke maand 2x op wintersport gaat en luxe troep koopt. Geen idee wat je met 400eu aan boodschappen doet, maar tenzij je elke week een huisfeestje geeft op eigen kosten lijkt me dat geen maandelijkse 'kost' (hihaho woordgrap).quote:Op maandag 11 november 2013 04:57 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die post slaat nergens op want ik heb dat geld zelf verdient. Ik ben begonnen voor 4 euro per uur bij de ah en heb nu mijn huidige baan. Hell werken heeft ervoor gezorgd dat ik geld als minder waardevol zie. En ik krijg niets van mijn ouders.
Maar idd ik vind het ook zeer onrealistisch. Ik begrijp gewoon niet dat ik zo veel kan uitgeven. Ik heb de laatste tijd wel veel rekeningen gehad (2x wintersport luxe dingen) maar dan nog. 400 euro voor boodschappen is ook gewoon te veel.
En die verhouding schuld vs uitgegeven geld komt gewoon omdat ik voor mijn geld werk. Echt hard werk. Ik heb regelmatig diensten van 16 uur gehad. Dingen die volgens de arbo niet mochten maar waarmee ik het bedrijf wel hielp.
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.quote:Op maandag 11 november 2013 06:30 schreef raptorix het volgende:
Je bent student en krijgt verdient 2000 euro per maand? WTF 1500 euro is modaal, en daar moeten mensen nog een gezien van onderhouden ook.
Mwah voordat ik studeerde ging ik eigenlijk wel elke maand op vakantie.quote:Op maandag 11 november 2013 06:25 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dan is je hele jankverhaal dus een eenmalig gebeuren, aangezien je niet elke maand 2x op wintersport gaat en luxe troep koopt. Geen idee wat je met 400eu aan boodschappen doet, maar tenzij je elke week een huisfeestje geeft op eigen kosten lijkt me dat geen maandelijkse 'kost' (hihaho woordgrap).
Ik verdien wel redelijk, maar heb gewoon een vast patroon, 1 keer per week neem ik 250 of 300 euro op, en daar doe ik gewoon hele week mee, als het bijna op is dan geef ik gewoon een dagje minder uit.quote:Op maandag 11 november 2013 06:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.
Voor in je eentje of met een gezin? Dan echt respect!quote:Op maandag 11 november 2013 06:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verdien wel redelijk, maar heb gewoon een vast patroon, 1 keer per week neem ik 250 of 300 euro op, en daar doe ik gewoon hele week mee, als het bijna op is dan geef ik gewoon een dagje minder uit.
Ja, dan ben je dus gewoon zielig. Da's de conclusie van dit hele kuttopic.quote:Op maandag 11 november 2013 06:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah voordat ik studeerde ging ik eigenlijk wel elke maand op vakantie.Nu koop ik veel zooi.
Ik vind jou nou echt een user die zich een half jaar geleden heeft geregistreerd ofzo.quote:
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.quote:Op maandag 11 november 2013 07:00 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik vind jou nou echt een user die zich een half jaar geleden heeft geregistreerd ofzo.
Maar je doet al verdomme 7 jaar mee.
quote:Op maandag 11 november 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.
Wie de neuk is die gast ?quote:Op maandag 11 november 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.
idd.quote:Op maandag 11 november 2013 04:12 schreef Leandra het volgende:
2000 per maand is ook absurd.
En nee, van ¤ 1.000 per maand hoef je geen droog brood te eten, zeker niet als je kamerhuur maar ¤ 200 is.
Mogen we verwachten dat je dan in ieder topic waarin mensen in de bijstand gebashed worden komt verklaren dat het bewonderenswaardig is dat ze van zo'n bedrag rondkomen?quote:Op maandag 11 november 2013 06:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.
Wat is dat voor een kut argument. Waarom zou ik ineens verplicht mensen moeten verdedigen? Dat ik het vervelend voor ze vind, is geen reden om heel fok af te zoeken.quote:
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.quote:Op maandag 11 november 2013 07:27 schreef Saisai het volgende:
Elke bank heeft een huishoudboekje in het internetbankieren. Gebruik die eens om inzicht te krijgen in je geldzaken. Doe ik ook sinds ik keihard in mn kontje word gepakt door de belastingdienst. Omdat ik anders helemaal niks meer kan
Een eenoudergezin in de bijstand moet van minder dan de helft rondkomen van wat jij nu per maand verbrast.quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wat is dat voor een kut argument. Waarom zou ik ineens verplicht mensen moeten verdedigen? Dat ik het vervelend voor ze vind, is geen reden om heel fok af te zoeken.
Daarbij iedereen heeft toch wel eens een moment van financiële problemen?
boodschappen doen bij de aldi of de lidl scheelt zo ontzettend veel en de kwaliteit van het eten is nog beter ook vind ik. Ik zit nu op zo'n 95 euro per maand aan boodschappen (Ik krijg wel 1 of 2 dagen per week diner van mijn werk ivm declareren).quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.
waarom vindt iedereen die post zo geweldig? Het is een achterlijk flutverhaal waar de meeste mensen , incl TS nooit mee te maken zullen hebben.quote:
¤ 400 per maand is een boodschappenbedrag voor een gezin, en nee, geen gezin in de bijstand, maar gewoon een doorsnee gezin.quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.quote:Op maandag 11 november 2013 06:30 schreef raptorix het volgende:
Je bent student en krijgt 2000 euro per maand? WTF 1500 euro is modaal, en daar moeten mensen nog een gezien van onderhouden ook.
Dat inderdaad wel. Er is veel haat op studenten, maar we moeten werken om minimaal 40 uur te werken.quote:Op maandag 11 november 2013 07:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.
Ah gut, moet ik nu gaan huilen van medelij? Ik werk, maar denk je dat ik daarbij niet moet studeren?quote:Op maandag 11 november 2013 07:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.
Geen idee. Dit is de eerste keer dat ik zijn username/icon ergens zie.quote:
Beroep: programmeurquote:Op maandag 11 november 2013 08:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah gut, moet ik nu gaan huilen van medelij? Ik werk, maar denk je dat ik daarbij niet moet studeren?
Daarnaast als ik het aantal studenten in een gemiddelde kroeg zie valt het allemaal best mee.
Ja, want dat leer je even in 6 jaarquote:Op maandag 11 november 2013 08:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Beroep: programmeur![]()
Rocket science inderdaad.
En ja, ik ga ook vaak uit. Ik slaap 1x per week meer dan 4 uur om dat te kunnen doen. Maar zonder grapjes maak ik vaak dagen van 5:00 tot 02:00. Alleen werken en studeren.
1 jaartje misschien? Het enige wat programmeurs doen is ideeën van andere verwerken.quote:Op maandag 11 november 2013 08:22 schreef raptorix het volgende:
En ja, ik ga ook vaak uit. Ik slaap 1x per week meer dan 4 uur om dat te kunnen doen. Maar zonder grapjes maak ik vaak dagen van 5:00 tot 02:00. Alleen werken en studeren.
omdat ik nog van een generatie ben waar je in de zomervakantie nog gewoon aan het werk ging zoals bollen rpen tc. ipv gedachteloos er van uit gaan dat er een lening voor je klaar ligt.quote:Op maandag 11 november 2013 07:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom vindt iedereen die post zo geweldig? Het is een achterlijk flutverhaal waar de meeste mensen , incl TS nooit mee te maken zullen hebben.
5 tot 2quote:Op maandag 11 november 2013 08:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Beroep: programmeur![]()
Rocket science inderdaad.
quote:Op maandag 11 november 2013 08:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 jaartje misschien? Het enige wat programmeurs doen is ideeën van andere verwerken.
Maar veel plezier zodra je werk in India gebeurt!
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.quote:Op maandag 11 november 2013 03:41 schreef Roadtrip het volgende:
Mijn huur is iets van 200, dus voor 2000 euro moet ik toch kunnen rondkomen?
Met de helft ook welquote:Op maandag 11 november 2013 08:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.
van 2k moet je ook nog rond kunnen komen met een huur van 700 per maand en een middenklasser voor de deur.quote:Op maandag 11 november 2013 08:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
omdat ik nog van een generatie ben waar je in de zomervakantie nog gewoon aan het werk ging zoals bollen rpen tc. ipv gedachteloos er van uit gaan dat er een lening voor je klaar ligt.
quote:
Precies.quote:Op maandag 11 november 2013 08:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
van 2k moet je ook nog rond kunnen komen met een huur van 700 per maand en een middenklasser voor de deur.
Alsof een student maandelijks 2k bijklustquote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
quote:Op maandag 11 november 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want een programmeur denkt niet met andere teams mee, hoeft de klant niet te adviseren, en heeft geen kennis van andere disciplines, maar goed zal niet gaan braggen aan welke sites ik gewerkt heb.
En oja, outsourcing naar India, ik hoor het al, zeker nooit bij een echt bedrijf gewerkt?
Juist omdat je ze zelf verdient (of verdiend hebt) snap ik niet dat je het niet alleen zo makkelijk over de balk smijt, maar ook nog eens ¤ 600 per maand bijleent.quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
2000 euro is modaal of meer zelfs. Heel veel mensen die het nog niet eens met de helft moeten doen.quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
[..]
Precies.
Ik vind 2000 euro ook wel erg veel voor een student eigenlijk. Dat dringt nu pas door.
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...quote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Kaskade het volgende:
Niemand vindt het vreemd dat de TS iedere maand 2000 euro op zijn rekening krijgt gestort? Ik geloof er helemaal niets van dat hij zoveel geld per maand krijgt. Verdienen doet hij het zeker niet want hij kan er niet mee omgaan.
Meer, modaal is bruto ¤ 2.500, zo'n ¤ 1.750 netto.quote:Op maandag 11 november 2013 08:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
2000 euro is modaal of meer zelfs. Heel veel mensen die het nog niet eens met de helft moeten doen.
denk je dat ik geen verantwoordelijkheden heb?quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
dit dusquote:Op maandag 11 november 2013 08:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist omdat je ze zelf verdient (of verdiend hebt) snap ik niet dat je het niet alleen zo makkelijk over de balk smijt, maar ook nog eens ¤ 600 per maand bijleent.
Ok kak dat is wel een probleem. Ik dacht dat het alleen ging om de tijd dat je ingeschreven staat. Dus als je in september met een studie begint, dat je dan van september tot december ¤13.000 kan verdienen.quote:Op maandag 11 november 2013 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...
¤ 2.000 netto zal bruto zo'n ¤ 2.800 zijn (gokje), en afgezien van het feit dat dat voor een 19-jarige een vrijwel onmogelijk inkomen is, is DUO dan ook snel klaar met hem.
Dit eigenlijk maar op de maandag duurt dat even voordat ik het doorhebquote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Kaskade het volgende:
Niemand vindt het vreemd dat de TS iedere maand 2000 euro op zijn rekening krijgt gestort? Ik geloof er helemaal niets van dat hij zoveel geld per maand krijgt. Verdienen doet hij het zeker niet want hij kan er niet mee omgaan.
Ik heb even zitten kijken, maar het zijn ook veel lange termijn uitgaven. Monitor, vakanties, telefoon, etc. Dit topic was een beetje paniek reactie.quote:Op maandag 11 november 2013 08:56 schreef LXIV het volgende:
3000 euro per maand uitgeven in je eentje. Ik onderhoud daar zonder probleem een heel gezin van!
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.quote:Op maandag 11 november 2013 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...
¤ 2.000 netto zal bruto zo'n ¤ 2.800 zijn (gokje), en afgezien van het feit dat dat voor een 19-jarige een vrijwel onmogelijk inkomen is, is DUO dan ook snel klaar met hem.
Hier in Delft leren ze dat in 5 jaar.quote:Op maandag 11 november 2013 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want dat leer je even in 6 jaar![]()
![]()
Het is nog geen eens zo heel veel. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uiteindelijk werk of hoeveel ik werk vanwege overwerken en bonussen, maar zeg ik verdien ¤20 per uur, dan is het iets van 30 uur per week. Lijkt me best realistisch.quote:Op maandag 11 november 2013 08:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit eigenlijk maar op de maandag duurt dat even voordat ik het doorheb.
2000 euro in de maand, als student met bijbaantje en op 19jarige leeftijd.... Ik vind het veel.quote:Op maandag 11 november 2013 09:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is nog geen eens zo heel veel. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uiteindelijk werk of hoeveel ik werk vanwege overwerken en bonussen, maar zeg ik verdien ¤20 per uur, dan is het iets van 30 uur per week. Lijkt me best realistisch.
30 uur is te doen toch? Ik denk dat ik nog iets meer dan dat werk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.quote:Op maandag 11 november 2013 09:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
2000 euro in de maand, als student met bijbaantje en op 19jarige leeftijd.... Ik vind het veel.
Wellicht flutstudie. Maar als het echt is en ts kan stufi + ov terugbetalen kan ie pas echt zn lol op.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.
misschien waar, maar waarom ben je zo verschrikkelijk onverntwoordelijk om het over de balk te smijten en dan ook nog achteloos bij te wilen lenen??quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.
Is het niet zo dat jij gewoon als student veel geld uitgeeft aan alcohol en constant aan de drank zit. Van alcohol ga je dubbel zien namelijk.quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.
Ja en dan heeft iemand dus een basis, dat betekend niet dat hij gelijk alles kan, maar goed dat geld voor vrijwel alle beroepen op niveau, dat je gewoon heel veel ervaring moet opdoen in de praktijk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Hier in Delft leren ze dat in 5 jaar.
quote:Op maandag 11 november 2013 09:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wellicht flutstudie. Maar als het echt is en ts kan stufi + ov terugbetalen kan ie pas echt zn lol op.
Waarschijnlijk omdat ik een pesthekel heb aan Nederlandse zuinigheid.quote:Op maandag 11 november 2013 09:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien waar, maar waarom ben je zo verschrikkelijk onverntwoordelijk om het over de balk te smijten en dan ook nog achteloos bij te wilen lenen??
quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Is het niet zo dat jij gewoon als student veel geld uitgeeft aan alcohol en constant aan de drank zit. Van alcohol ga je dubbel zien namelijk.
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
30 uur is te doen toch? Ik denk dat ik nog iets meer dan dat werk.
En Fok!en op je werk
Neu, die basis doe je in 3 jaar. Als je je MSc papiertje binnensleept kan je direct aan het werk hoor.quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan heeft iemand dus een basis, dat betekend niet dat hij gelijk alles kan, maar goed dat geld voor vrijwel alle beroepen op niveau, dat je gewoon heel veel ervaring moet opdoen in de praktijk.
dat werd tegen iedereen die 15 jaar geleden IT studeerde ook gezegd.....quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]Het is een beta studie met enorm banenperspectief (al is dat ook de reden dat ik weinig tijd in hoef te steken, je begrijpt het of begrijpt het niet)
[..]
Klopt:quote:Op maandag 11 november 2013 09:06 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.
Klopt, volgens de e-penis van raptorix wordt er niet ge-outsourced.quote:Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat werd tegen iedereen die 15 jaar geleden IT studeerde ook gezegd.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
Oh wacht, het zal z'n habit wel zijn die het uitgavenpatroon verklaart...quote:Op maandag 11 november 2013 09:06 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.
Jup. TS wil vast horen hoe goed ie t voor elkaar heeft.quote:Op maandag 11 november 2013 09:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden, jammer.
Vind je het gek. OP is gewoon fake. Ten eerste is het erg veel dat hij zou verdienen. Niet erg realistisch. Daarnaast krijg je problemen met zoveel bijverdienen plus studiefinanciering. Reken maar op een flinke naheffing. Daarnaast maak je je echt niet druk om 1200 euro IB lening als je per maand 3000 euro uitgeeft. Oh en de huur is extreem laag, zelfs voor studentenwoning.quote:Op maandag 11 november 2013 09:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden, jammer.
Ik heb even gekeken inderdaad. Maar het valt uiteindelijk wel mee. Gewoon veel eenmalige aankopen. Geen langdurig probleem. Tenzij ik veel troep als de iPad die ik heel hard nodig hebquote:Op maandag 11 november 2013 09:45 schreef snakelady het volgende:
Maak op je computer een document aan met bv Apache OpenOffice ( of online heb je daar tegenwoordig ook gratis apps voor), maak een lijst met je inkomen en je uitgaves en dan kan je iedere maand zien wat je over hebt om uit te geven.
Haal daar een bedrag vanaf om je schuld af te betalen en dan moet er nog voldoende over zijn om van te kunnen leven.
Geef dan ook echt niet meer uit dan het bedrag dat over blijft, gewoon even wat ballen groeien en consequent zijn.
Ik ben jaloers. Ik kan echt totaal niet met geld omgaan. Enorm gat in mijn hand.quote:Op maandag 11 november 2013 09:52 schreef H.FR het volgende:
Als ik mijn best zou doen, zou ik dat nog niet eens op krijgen
Dat lijkt me best lastig, moet ik zeggen.quote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Ik kan echt totaal niet met geld omgaan. Enorm gat in mijn hand.
Dat komt omdat je nu genoeg te besteden hebt, ik heb dat ook gehad, een dubbel inkomen, goedkope huur, we hadden meer dan genoeg geld om te besteden.quote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Ik kan echt totaal niet met geld omgaan. Enorm gat in mijn hand.
Ook een optie inderdaad.quote:Op maandag 11 november 2013 10:06 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
...Of niet en dan laat je je uiteindelijk failliet verklaren.
En wat studeer jij precies?quote:Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Neu, die basis doe je in 3 jaar. Als je je MSc papiertje binnensleept kan je direct aan het werk hoor.
mwa, veel van de anderen in dit topic lopen ook maar slap te zeveren.quote:Op maandag 11 november 2013 09:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Jup. TS wil vast horen hoe goed ie t voor elkaar heeft.
Terwijl ie beter als het echt is stufi + ov + lening kan stopzetten of minder werken en normaal doen.
Heb je wel een mooie tijd gehadquote:Op maandag 11 november 2013 10:08 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Helaas kwam bij mij het besef van geld ook te laat.
Toen ik nog thuis woonde had ik al wel een volledig inkomen. Dat ging allemaal op aan uitgaan (Even op en neer naar zuid-frankrijk voor een feestje, bijvoorbeeld)...
Leuke tijd geweest, maar als ik het over mocht doen had ik het geld wel anders besteed.
Zo ben ik dus ook. Ik geef veel geld uit aan feestjes, en zou daar niet op bezuinigingen.quote:Op maandag 11 november 2013 11:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb je wel een mooie tijd gehad
Deze.quote:Op maandag 11 november 2013 09:52 schreef H.FR het volgende:
Als ik mijn best zou doen, zou ik dat nog niet eens op krijgen
Tot er ineens 2 mensen van RTL4 voor je deur staan met een camerateam daarnaast.quote:Op maandag 11 november 2013 11:02 schreef Spuitkak het volgende:
Ach ik denk altijd maar zo:
[ afbeelding ]
Weet je hoe duur vliegtickets en drank zijn!quote:
Volgens trol jij als de bestequote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Weet je hoe duur vliegtickets en drank zijn!
Open een topic over hoe je 13 jarige vriendin je weigert te pijpen en je dat na 3 jaar samen zijn wel zat bent geworden. Om je aandachts kwartet completer te maken natuurlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Weet je hoe duur vliegtickets en drank zijn!
Ok, dit is echt heel slecht. Maar over vliegtickets, ik ben al 2 maanden niet in het buitenland geweest. En ik heb nu stufi lening.quote:Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens trol jij als de beste...of je bent gewoon stom, dat kan ook.
Kom naar enschede, binnen paar minuutjes in Duitslandquote:Op maandag 11 november 2013 12:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ok, dit is echt heel slecht. Maar over vliegtickets, ik ben al 2 maanden niet in het buitenland geweest. En ik heb nu stufi lening.
Naar welk land zal ik ff heen en weer gaan? Ik heb binnenkort een weekje geen werk. Colleges kan ik skippen.
Meh. Is marakesh vet?quote:Op maandag 11 november 2013 12:02 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Kom naar enschede, binnen paar minuutjes in Duitsland
Wat is dit voor onzin? Qua eten en boodschappen geven mijn vriendin en ik samen 250 euro per maand uit. Dan koken we met verse producten, 5 dagen in de week. Twee andere dagen eten we met vrienden/schoonouders etc.quote:Op maandag 11 november 2013 03:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Kan je idd zien op dat rabo bankieren. Vakanties en uitgaan zijn killer, samen met 400 euro per maand aan boodschappen, kleding en elektronica...
Het is ook allemaal wel op te lossen. Ik kan droog brood gaan eten, maar dat wil ik niet.
Is het trouwens echt heel slecht om zo maximaal bij te lenen? Ik kan het waarschijnlijk makkelijk terugbetalen. A aan de andere kant is het toch een enorme schuld...
Dan doe je gewoon de deur weer dicht.quote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Tot er ineens 2 mensen van RTL4 voor je deur staan met een camerateam daarnaast.
In het travel topic. Nog één maandje bijlenen.quote:Hoi Fok!ers,
Tussen 1 en 9-12 heb ik tijd om een weekje weg te gaan. Alleen. 1-12 kan ik snachts vertrekken, en 9-12 moet ik s'ochtends weer terug zijn.
Waar zouden jullie naartoe gaan? Ik doe het liefste een city tripje.
Het budget is ongeveer ¤600 bij elkaar. Aan de andere kant is dat een zeer flexibel budget voor een bijzondere reis. ¤1200 is het max budget wanneer er iets écht speciaals is.
Hebben jullie nog tips?
As a matter of fact, it is. Leuk hoor als je een orbit kan berekenen, maar als je je raket niet structureel integer kan maken, waar wij toevallig teringgoed in zijn, dan gaat dat ding helemaal nergens heen.quote:
New York zat ik idd ook naar te kijken naar is een beetje te duur. Londen kom ik te vaak.quote:Op maandag 11 november 2013 12:22 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Misschien, ik zou liever naar london of amerika gaan
Door dit topic ben ik ook echt van plan naar een ander continent te gaanquote:Op maandag 11 november 2013 12:22 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Misschien, ik zou liever naar london of amerika gaan
Tokyo by a long shot, veiligst en best ontwikkeldquote:Op maandag 11 november 2013 12:34 schreef Roadtrip het volgende:
India, Rio of Tokyo. Ik kan niet kiezen...
Dat idd wel. Al is het ook veel duurder.quote:Op maandag 11 november 2013 12:37 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Tokyo by a long shot, veiligst en best ontwikkeld
Laat ik nou toevallig aan de Ariane raket hebben gewerkt.quote:Op maandag 11 november 2013 12:17 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
As a matter of fact, it is. Leuk hoor als je een orbit kan berekenen, maar als je je raket niet structureel integer kan maken, waar wij toevallig teringgoed in zijn, dan gaat dat ding helemaal nergens heen.
Mooi werk. Goed bezig.quote:Op maandag 11 november 2013 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat ik nou toevallig aan de Ariane raket hebben gewerkt.
Moest de krullen opvegen, maar tochquote:
Hahaha tot zover rocket science.quote:Op maandag 11 november 2013 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moest de krullen opvegen, maar toch
True story, was bij Genius Klinkenberg
Het waren wel de krullen van de startmotor hequote:Op maandag 11 november 2013 12:59 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Hahaha tot zover rocket science.
Volgens mij is Tokyo duurder dan NYC.quote:Op maandag 11 november 2013 12:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
New York zat ik idd ook naar te kijken naar is een beetje te duur. Londen kom ik te vaak.
Rio en Tokyo zijn ook betaalbaar.
Mijn overprotective familie zou wel flippen als ik naar Rio ging.
Haha, arme mensen en hun day to day struggle for survival. Aandoenlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Qua eten en boodschappen geven mijn vriendin en ik samen 250 euro per maand uit. Dan koken we met verse producten, 5 dagen in de week. Twee andere dagen eten we met vrienden/schoonouders etc.
Bij dit bedrag zitten alle boodschappen, dus ook schoonmaak, wasmiddel etc.
Ja, want ik ben super arm.quote:Op maandag 11 november 2013 13:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Haha, arme mensen en hun day to day struggle for survival. Aandoenlijk.
Dit dus.quote:Op maandag 11 november 2013 07:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd.
Idioten hier die denken dat dit normaal is om zo te leven als je student bent![]()
en dan onder het mom van straks ga ik dik verdienen
.
Nieuwtje voorje --> je weet gewoon totaal niet met geld om te gaan...
En nee, het is niet normaal om je niet druk over temaken om k's schuld bij DUO
Idioten
precies, en dan nogsteeds die zelfde domme instelling hebben w.b.t. geld uitgeven.quote:Op maandag 11 november 2013 14:11 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dit dus.
'Ik verdien dat straks makkelijk terug' en 'studententijd is de mooiste tijd van je leven' zijn behoorlijke slecht excuses om als student maar royaal met geld om te gaan. Er zijn genoeg topics in dit forum te vinden waar mensen NA hun studententijd plat op hun bek gaan, omdat ze in één keer 100-200 p/m terug moeten betalen, eindelijk een eigen huisje hebben en erachter komen dat het leven dan pas echt duur wordt.
De markt, dat dacht ik al. De plek waar een gulden een daalder waarder is. Daar waar het volk van zijn bijstand stofzuigerzakken (met extraspeciale korting) van de Gordons van deze wereld koopt en 'dagverse' groente van de Turk.quote:Op maandag 11 november 2013 14:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, want ik ben super arm.Dat ik een aantal k per maand binnen haal en er veel van over houd, dat heeft vooral met slim budgetteren te maken. Even zaterdag om 5u naar de markt en je hebt voor minder dan 10 euro voor een week groente, fruit, kruiden en andere versproducten.
Eerlijk gezegd gaat je getrol nu wel erg opvallen hoor.quote:Op maandag 11 november 2013 12:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ok, dit is echt heel slecht. Maar over vliegtickets, ik ben al 2 maanden niet in het buitenland geweest. En ik heb nu stufi lening.
Naar welk land zal ik ff heen en weer gaan? Ik heb binnenkort een weekje geen werk. Colleges kan ik skippen.
Het bedrag hoeft niet in één keer terug, maar verspreid over 15 tot 24 jaar, naar draagkracht, met de mogelijkheid tot pauzering als het niet goed uitkomt. Moet je op de centen letten? Dan kan je een keer minder wintersporten of moet je maar wat harder gaan werken.quote:Op maandag 11 november 2013 14:11 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dit dus.
'Ik verdien dat straks makkelijk terug' en 'studententijd is de mooiste tijd van je leven' zijn behoorlijke slecht excuses om als student maar royaal maar vooral onverantwoord met geld om te gaan. Er zijn genoeg topics in dit forum te vinden waar mensen NA hun studententijd plat op hun bek gaan, omdat ze in één keer 100-200 p/m terug moeten betalen, eindelijk een eigen huisje hebben en erachter komen dat het leven dan pas echt duur wordt.
Ook nog inhoudelijk commentaar, of blijf je hersenloos kankeren? Versproducten van de markt doen namelijk niet onder voor versproducten gekocht in de supermarkt, waar je 3 kleine appels voor 2 euro koopt.quote:Op maandag 11 november 2013 14:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
De markt, dat dacht ik al. De plek waar een gulden een daalder waarder is. Daar waar het volk van zijn bijstand stofzuigerzakken (met extraspeciale korting) van de Gordons van deze wereld koopt en 'dagverse' groente van de Turk.
Mensen met centen die wel fatsoenlijk willen eten gaan gewoon naar de Marqt voor een degelijk stukje vis en vlees.
Dan zou ik zeker eens aan het einde van de middag naar de markt gaan. Kan je de 'versproducten' voor een paar cent of voor gratis van het trottoir afschrapen. Samen met de rest van geldbewust Nederland.quote:Op maandag 11 november 2013 14:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ook nog inhoudelijk commentaar, of blijf je hersenloos kankeren? Versproducten van de markt doen namelijk niet onder voor versproducten gekocht in de supermarkt, waar je 3 kleine appels voor 2 euro koopt.
Wat een flauwekul, ik koop elke week mijn groenten op de markt, is gewoon vers, en ongeveer een 3e van de prijs van AH, en Marqtquote:Op maandag 11 november 2013 14:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
De markt, dat dacht ik al. De plek waar een gulden een daalder waarder is. Daar waar het volk van zijn bijstand stofzuigerzakken (met extraspeciale korting) van de Gordons van deze wereld koopt en 'dagverse' groente van de Turk.
Mensen met centen die wel fatsoenlijk willen eten gaan gewoon naar de Marqt voor een degelijk stukje vis en vlees.
Ik heb een prima inkomen, maar voor mij is de markt handig omdat het 200 meter verderop zit en de slager er naast. De reden waarom een markt goedkoper is, is omdat men geen kosten heeft voor een winkelpand, daarnaast hebben ze weinig last van pieken in drukte, waardoor men geen overbodig personeel heeft staan.quote:Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan zou ik zeker eens aan het einde van de middag naar de markt gaan. Kan je de 'versproducten' voor een paar cent of voor gratis van het trottoir afschrapen. Samen met de rest van geldbewust Nederland.
Dat kan best in je studententijd, als je maar niks gaan lenen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:11 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dit dus.
'Ik verdien dat straks makkelijk terug' en 'studententijd is de mooiste tijd van je leven' zijn behoorlijke slecht excuses om als student maar royaal maar vooral onverantwoord met geld om te gaan. Er zijn genoeg topics in dit forum te vinden waar mensen NA hun studententijd plat op hun bek gaan, omdat ze in één keer 100-200 p/m terug moeten betalen, eindelijk een eigen huisje hebben en erachter komen dat het leven dan pas echt duur wordt.
Precies. Ik leeft nu riant in een tweekamerappartement (+keuken,badkamer (incluis een bad) en woonkamer. Betaal 500 euro en er komt 1000 euro binnen. Hou naast de vaste lasten elke maand nog iets van 250 voor leuke dingen als (escort)slettenquote:Op maandag 11 november 2013 16:08 schreef Smack10 het volgende:
Dat kan best in je studententijd, als je maar niks gaan lenen.
Dit dus.quote:Op maandag 11 november 2013 16:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Precies. Ik leeft nu riant in een tweekamerappartement (+keuken,badkamer (incluis een bad) en woonkamer. Betaal 500 euro en er komt 1000 euro binnen. Hou naast de vaste lasten elke maand nog iets van 250 voor leuke dingen als (escort)sletten. En dat voor gemiddeld 5 á 10 uur p.w. studeren (incluis de werkgroepuren)
.
Dat zie je veel te vaak inderdaad. Blind gericht op de toekomst het leven aan je voorbij laten gaanquote:Op maandag 11 november 2013 16:15 schreef Smack10 het volgende:
Dit dus.
Profiteer van je leven onder de 30 door alles te doen wat je wil zodra je daarna een goede relatie kan aangaan zonder het gevoel hebben "iets te hebben gemist" en topics gaan maken in R&P dat je zo succesvol bent in het leven (qua baan en blabla) maar ondertussen een eenzame ongelukkige niemand bent in het leven.
Dit geldt dus ook voor mij (woon zowat op de markt), maar het is voor Ryon belangrijker om iedereen die niet teveel betaald voor een bespoten appeltje de grond in te boren als pauper. Laat hem maar.quote:Op maandag 11 november 2013 15:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een prima inkomen, maar voor mij is de markt handig omdat het 200 meter verderop zit en de slager er naast. De reden waarom een markt goedkoper is, is omdat men geen kosten heeft voor een winkelpand, daarnaast hebben ze weinig last van pieken in drukte, waardoor men geen overbodig personeel heeft staan.
Je moet al in Amsterdam, Den Haag, Haarlem of Rotterdam wonen om überhaupt naar de Marqt te kunnen.....quote:Op maandag 11 november 2013 16:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit geldt dus ook voor mij (woon zowat op de markt), maar het is voor Ryon belangrijker om iedereen die niet teveel betaald voor een bespoten appeltje de grond in te boren als pauper. Laat hem maar.
Dat kan ook.quote:Op maandag 11 november 2013 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet al in Amsterdam, Den Haag, Haarlem of Rotterdam wonen om überhaupt naar de Marqt te kunnen.....
Woon je lekker gezond in de stad
Dan kun je beter buiten de randstad wonen en je eten gewoon vers bij de boerderijwinkel kopen.
Ik dacht dat elk dorp op zaterdag wel een kleine markt had.quote:Op maandag 11 november 2013 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet al in Amsterdam, Den Haag, Haarlem of Rotterdam wonen om überhaupt naar de Marqt te kunnen.....
Woon je lekker gezond in de stad
Dan kun je beter buiten de randstad wonen en je eten gewoon vers bij de boerderijwinkel kopen.
Niet specifiek op zaterdag, bij ons in Schubbekutteveen op dinsdag.... maar goed, wij hebben dan ook nog heel veel traditionele gezinnen, dus die dinsdagmarkt kan prima.quote:Op maandag 11 november 2013 17:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat elk dorp op zaterdag wel een kleine markt had.
Precies, komt door de westere samenleving en de utopie dat geld zorgt voor geluk etc.quote:Op maandag 11 november 2013 16:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat zie je veel te vaak inderdaad. Blind gericht op de toekomst het leven aan je voorbij laten gaan
Nee.quote:
Sorry jouw eerdere reactie op mijn commentaar heeft waarschijnlijk mijn laatste reactie gekruist. Of ik heb jouw eerdere reactie inderdaad gewoon over het hoofd gezien.quote:Op maandag 11 november 2013 05:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Gozer ik waardeer je commentaar. Maar ik hen echt geen rijkeluis kindje. Ik heb lang als vakkenvuller bij de appie gewerkt. Ik was toen blij met een loonsverhoging van 4 euro per uur. Ik heb zonder geld van mijn ouders en zonder stufi op kamers gewoond van die 4 euro. Mijn ouders zouden het trouwens niet eens kunnen betalen te helpen.
Ik verdien ook zoveel om een reden. Ik werk wanneer het nodig is. Een dienst van 16 uur geen probleem. Om 0300 stoppen en 0600 weer beginnen geen probleem. In mijn eigen tijd ergens aan werken geen probleem.
En ja ik kook mijn eigen eten en ruim het studentenhuis op.
Neequote:
sowieso welquote:
Gozer waarom zou ik dit verzinnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 06:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
sowieso welmet name 'dan vlak voor een deadline' deed je verraden...
Klik rechtsboven op het kruisje, ga naar start en druk op afsluiten. Raak je computer nooit meer aan.
Kom maar door met die foto, tot die tijd ben je gewoon 1 van de vele klb kneuzen.quote:Op woensdag 13 november 2013 06:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Gozer waarom zou ik dit verzinnen.
En goed. Wanneer alles mee zit en de reis doorgaat krijg je bij terugkomst een dm met foto van de vliegticket.
Al zijn er vet veel variabelen die het kunnen verkloten. Ik ben ook al de hele tijd aan het kijken hoe ik dit moet regelen.
Gozer. Het duurt een tijdje. Eerst hopen dat het kan, vervolgens boeken, dan reizen, en dan foto.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:01 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Kom maar door met die foto, tot die tijd ben je gewoon 1 van de vele klb kneuzen.
Tuurlijk, nu zijn de 2 project groepen het probleem.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:03 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Gozer. Het duurt een tijdje. Eerst hopen dat het kan, vervolgens boeken, dan reizen, en dan foto.
Maar ik verzin dit echt niet. Zowiezo gaat het niet om Veel geld. Het probleem zijn 2 project groepen.
Je haalt het uit context. Van die projectgroepen was al tijden bekend. Ok had er een slecht lopend klb topic over gemaakt. Ik had respect voor mensen in de bijstand die met 400 euro een heel gezin moesten onderhouden.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tuurlijk, nu zijn de 2 project groepen het probleem.
Je leeft iets teveel in het Nu, kijkt niet voor of achteruit maar doet gewoon wat je nu het beste uitkomt ? En je bent niet verwend ? Je hebt respect voor mensen die 400 euro in de maand aan boodschappen kwijt zijn terwijl dat al best wel veel is? Volgens mij heb jij totaal geen rem op jezelf. Je komt niet aan en kan dus vreten wat je wil. 6 zakken chips per week? Gek op koekjes en ijs wellicht ?
En mogelijk zie je het ook niet omdat je dagelijks boodschappen doet ipv 1 a 2 keer per week?
Ik hoop net als anderen dat je een keer keihard op je bek gaat. Misschien al tijdens je vakantie. Je 2 projectgroepen hebben klacht ingediend, DUO trekt zich terug ivm je inkomsten en je 2 projecten zijn gefaald.
Als ik jou was (ajb niet zeg), wel of geen troll, zou ik mij aansluiten bij deze gozer :
[TRV]Ik wil gaan leven "Into the wild", gezocht mensen die Joinen
Het wordt al Beijing want ik ben aan het bezuinigen.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:11 schreef kanovinnie het volgende:
Klagen over boven je stand leven en wel een weekje naar Japan gaan. Zie jij waar het probleem zit? Nee? Gefeliciteerd! over minder dan 10 jaar zit je in de schuldsanering!
quote:Op woensdag 13 november 2013 08:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het wordt al Beijing want ik ben aan het bezuinigen.![]()
Nee eigenlijk komen die vluchten me beter uit.
>15.000.quote:Op maandag 11 november 2013 03:53 schreef Vice. het volgende:
Hoeveelste jaars student ben je? ¤1200 valt best mee namelijk. Geen >10k schuld bij DUO hebben.
Hoe vaak moet ik zeggen dat dit geen troll is? Waarom zou ik me anders zo druk maken over dat verplichte college?quote:Op woensdag 13 november 2013 08:34 schreef hoink581 het volgende:
Ik hoop dat je deze troll topics maakt voor je eigen vermaak, om zo de kneuzenkermis dat jij een leven noemt interessant te houden.
Dat eigenlijk wel inderdaad. Mijn familie is christelijk, heel zuinig en stemt SP. Dit is mijn manier van anders zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:27 schreef doppelgänger het volgende:
TS zet zich af tegen Nederlandse zuinigheid, dus het tegenovergestelde is je diep in de schulden steken?Niemand misgunt je een vakantie of dure spullen, maar als je zo'n goed (studenten)baantje hebt waarom heb je dan een duo schuld en moet je "Nog één maandje bijlenen" ?
Vliegtickets en drank? iPad? Frambozen in november? "ik ben al 2 maanden niet in het buitenland geweest."?
Gast, als dit serieus is en geen troll dan kan je beter gaan werken aan je discipline. Ga een cursus volgen bij Nibud "omgaan met geld", is vrij kort 6x2 uur ofzoiets.
Zie het als een goed voornemen voor het nieuwe jaar.
Wel lief dat je zo positief reageert! Op zich heb ik niet zoveel vaste lasten. Ongeveer 40 euro per maand. Ik koop echter te veel luxe dingen. Zoals nu Beijing.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
Nou nou nou.. Jullie vallen Roadtrip wel erg aan. Persoonlijk vind ik het alleen maar een stap in de goede richting dat hij opmerkt dat hij verkeerd bezig is en nu om hulp vraagt hoe hij zijn problemen het beste aan kan pakken.
Dus ik zal hem gewoon antwoord geven op zijn vraag:
Beste Roadtrip,
financiële verantwoordelijkheid moet je ook leren. Goed dat je hebt opgemerkt dat het nu niet goed gaat en je er iets aan moet gaan doen.
Begin eens met een financieel jaaroverzicht. Wat zijn je vaste lasten per jaar? Denk daarbij ook aan je studie kosten die je straks in september weer zult moeten betalen. Voor dit jaar kan je het beste een overzicht maken tot en met je studiekosten van het volgende leerjaar.
- huur
- indien van toepassing g/w/l
- verzekeringen
- belastingen
- lidmaatschappen
- telefoonkosten
- reiskosten
- internet
- afbetaling eventuele leningen
- schoolgeld
- kosten voor je studie (boeken e.d.)
- alles wat je het afgelopen jaar op je bankafschriften aan vaste lasten kan terug vinden
- denk ook aan je eigen risico bij je zorgverzekering
Zet dit om naar een bedrag per maand tot en met je volgende studie betaling van het volgende leerjaar.
Neem dat lijstje eens mee naar bijvoorbeeld je ouders om te laten bekijken of je iets vergeten bent.
Zet dit dan naast je inkomen. Heb je een wisselend inkomen, neem dan het minimum. Bekijk of je wel alle subsidies en regelingen gebruikt waar je voor in aanmerking kunt komen.
Als het goed is houd je elke maand geld over. Deel dat bedrag op in weken. Neem dat bedrag aan het begin van de week contant op en spendeer niet meer die week dan je contant op zak hebt. Houd je over aan het eind van die week, trek dat bedrag dan af van hetgeen je opneemt voor de volgende week.. Zo kan je sparen. Bekijk elke maand op je rekening of je 'op schema' bent of dat er meer op staat dan voor je schema nodig is (kijk dan wel of je maandelijkse vaste lasten er al af zijn!). Het eventuele 'over' maak je dan over naar een spaarrekening. Globaal dien je een buffer achter de hand te hebben van 1,5 maandinkomen.
Voor grote uitgaven zoals een winterport vakantie moet je uitgaan van wat je op die spaarrekening hebt staan. Liefst het meer dan die 1,5 maandinkomen. Wel kan je dan je 'leefgeld' van die periode meetellen, maar vergeet niet dat je daar ook extra kosten gaat krijgen zoals eten en drinken; een vakantie kost meer dan het boekbedrag.
Je kunt je leefgeld ook automatisch overstorten naar een tweede betaalrekening (kost wel geld). Zet daar dan wel een ¤0.- krediet op dat je daar niet rood op mag staan. Nadeel is dan wel dat je minder overzicht hebt.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Ga er dan niet heen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:52 schreef Roadtrip het volgende:
Ik koop echter te veel luxe dingen. Zoals nu Beijing.
Maar ik wil het heel graag...quote:
Is dat ook je huur? Je verzekering? Je college/school geld? Je boeken?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:52 schreef Roadtrip het volgende:
Wel lief dat je zo positief reageert! Op zich heb ik niet zoveel vaste lasten. Ongeveer 40 euro per maand. Ik koop echter te veel luxe dingen. Zoals nu Beijing.
Feit is dat je in de rest van je leven ook nog heel veel dingen tegen zult komen die je heel graag wilt maar gewoon niet kunnen om welke reden dan ook.quote:
Boeken wel. Collegeld komt er idd nog bij. Dat is een goede.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat ook je huur? Je verzekering? Je college/school geld? Je boeken?
Of maak je nu alles op en sta je straks in september voor een heel groot probleem?
Ik kan het nu doen ten koste van 1 vrije dag.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Feit is dat je in de rest van je leven ook nog heel veel dingen tegen zult komen die je heel graag wilt maar gewoon niet kunnen om welke reden dan ook.
Waarom nu zo'n dure reis en straks op de blaren zitten i.p.v. nu zuinig doen en straks onbezorgd die reis kunnen maken?
En je huur en je zorgverzekering? Je maakt mij niet wijs dat die je samen nog geen ¤40.- p.m. kosten. Maak dat overzicht nu eens! Volgens mij zei je net dat je een huur hebt van ¤200.- en nu zeg je dat je maar ¤40.- p.m. aan vaste lasten hebt???quote:Op woensdag 13 november 2013 12:17 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Boeken wel. Collegeld komt er idd nog bij. Dat is een goede.
Volgend jaar vast ook wel.quote:Ik kan het nu doen ten koste van 1 vrije dag.
Dit. Of 't is wel een enorme randdebielquote:Op woensdag 13 november 2013 12:27 schreef Stevenzenl het volgende:
Godverdomme dat er nog serieus mensen zijn die de troll gaan feeden ook eh.
Je wilt niet weten hoeveel jongeren 0 financieel inzicht hebben. Resultaat van ouders die alles maar voor hen betaalden en hen klakkeloos uit de shit hielpen als ze schulden maakten of niet rond kwamen.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:29 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dit. Of 't is wel een enorme randdebiel
Sorry hoor, maar als je 2000-3000 per maand uitgeeft en totaal geen weet hebt van je uitgaven ben je gewoon een ontiegelijke randdebiel, heeft niks met ouders te maken.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel jongeren 0 financieel inzicht hebben. Resultaat van ouders die alles maar voor hen betaalden en hen klakkeloos uit de shit hielpen als ze schulden maakten of niet rond kwamen.
quote:Jongeren zitten dieper in de schulden
Nederlandse jongeren staan gemiddeld 1050 euro in het rood, zo meldt het AD vanmorgen. Op steeds grotere schaal steken jongeren zich in de schulden. Een paar honderdduizend jongeren in Nederland hebben last van betalingsachterstanden, zo laten grote incassobureaus weten.
In een jaar tijd is het aantal 18- tot 25-jarigen met schulden bij incassobureau Lindorff met 17 procent opgelopen. Een jaar geleden waren het er 68.000, nu alweer 80.000. 11 procent van alle jongeren die problemen hebben met betalen zit in een langdurig schuldsaneringstraject.
Het mobieltje slurpt het meeste geld op, zo laat Schuldhulpverlening weten. Deze is onderdeel van de basisuitrusting van jongeren, die alleen genoegen nemen met het beste model. De huur en ziektekosten zijn nauwelijks op te brengen voor veel jongeren.
Hoeveel topics lees je hier wel niet over jongeren en geld problemen?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:32 schreef iScream. het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je 2000-3000 per maand uitgeeft en totaal geen weet hebt van je uitgaven ben je gewoon een ontiegelijke randdebiel, heeft niks met ouders te maken.
Tsja op een forum lees je natuurlijk alleen de negatieve verhalenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel topics lees je hier wel niet over jongeren en geld problemen?
- Die dame die een huis wilde kopen waar veel aan verbouwd moest worden en de vraag stelde waar ze nóg meer kon lenen?
- Die knul die vond dat hij met ¤800.- (of zo iets) vrij te besteden geld te weinig had omdat hij het noodzakelijk vond 2 dure sporten te bedrijven, veel kilometers te maken met een dure auto, dure kleding te kunnen kopen en elk weekeind uit te gaan?
Echt.. ze zijn te veel verwend en willen hebben wat ze willen zonder te sparen en wel NU en niet volgend jaar of het jaar daarop.
Dit was bij mij niet het geval. Ik kreeg relatief weinig van mijn ouders.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel jongeren 0 financieel inzicht hebben. Resultaat van ouders die alles maar voor hen betaalden en hen klakkeloos uit de shit hielpen als ze schulden maakten of niet rond kwamen.
Dus, de gemiddelde ouderen hebben meer schulden. Denk aan een hypotheek. En so what, geld moet rollen.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:34 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)-diep-in-de-schulden
[..]
Want er zijn geen ouderen die veel uitgeven? Daarom is iemand die voor zijn eigen geld werkt per definitie niet verwend.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel topics lees je hier wel niet over jongeren en geld problemen?
- Die dame die een huis wilde kopen waar veel aan verbouwd moest worden en de vraag stelde waar ze nóg meer kon lenen?
- Die knul die vond dat hij met ¤800.- (of zo iets) vrij te besteden geld te weinig had omdat hij het noodzakelijk vond 2 dure sporten te bedrijven, veel kilometers te maken met een dure auto, dure kleding te kunnen kopen en elk weekeind uit te gaan?
Echt.. ze zijn te veel verwend en willen hebben wat ze willen zonder te sparen en wel NU en niet volgend jaar of het jaar daarop.
Het bewust aangaan van een verantwoorde financiële verplichting kan je niet vergelijken met niet weten waar je geld blijft.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:12 schreef Roadtrip het volgende:
Dus, de gemiddelde ouderen hebben meer schulden. Denk aan een hypotheek. En so what, geld moet rollen.
Werken voor je geld en twee maal meer uitgeven dan je verdient blijft een probleem. Verwend zijn heeft dus helemaal niet zo veel te maken met wel of niet werken maar vooral met de verwachting van instant behoefte bevrediging; Ik zie iets, ik wil iets en ik wil het nu zonder na te denken hoe ik dat ga betalen.quote:Want er zijn geen ouderen die veel uitgeven? Daarom is iemand die voor zijn eigen geld werkt per definitie niet verwend.
Eigenlijk gewoon ziek veel op vakantie gaan. En feesten.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:26 schreef Kartmans het volgende:
Wtf, ik kan als student van mijn DUO en bijbaan mijn huur betalen, boodschappen doen, uitgaan, auto onderhouden + rijden en nog leuke dingen kopen. En dit zonder te lenen. Wtf doe jij met al je geld.
Hoe kun je van ons vragen om serieus te blijvenquote:Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon ziek veel op vakantie gaan. En feesten.
Ik kan nog geen eens een auto betalen
Verantwoordelijke financiële beslissingen zijn relatief. Ik ga binnenkort naar Beijing en hoop daar iets nuttigs voor mijn studie te kunnen doen. Gedeeltelijk als excuus om te vertrekken en gedeeltelijk omdat het me nuttig lijkt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
Het bewust aangaan van een verantwoorde financiële verplichting kan je niet vergelijken met niet weten waar je geld blijft.
Lekker dan om je hele leven om geld te laten draaien.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zie iets, ik wil iets en ik wil het nu zonder na te denken hoe ik dat ga betalen.
Nu ga ik dus echt denken dat je een trol bent.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Roadtrip het volgende:
Ik krijg mijn salaris de 24e. Als ik nu boek, dan is de vliegticket echter goedkoper (nou ja naar Beijing om een gekke reden niet, maar naar New York bijvoorbeeld wel)Ik vind het dan een financieel verstandige beslissing geld te lenen voor het boeken van een goedkopere vliegticket. Dat heb ik trouwens ook vaak gedaan. De rente is kleiner dan het verschil in aankoopprijs.
Nu doe ik dat natuurlijk niet. Andere vliegtickets die wel van prijs veranderen idd wel. Dan leen ik geld en betaal ik een paar weken later de reeds geboekte vliegticketquote:Op woensdag 13 november 2013 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ga ik dus echt denken dat je een trol bent.
Je boekt nu een vliegticket naar Beijing omdat dat nu goedkoper is al zou je er voor moeten lenen, terwijl een vliegticket naar Beijing niet goedkoper is als je die nu boekt?
Meen je dit nou?
Kan je er maar beter niet over nadenken nee.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Roadtrip het volgende:
Ik moet nu allemaal dingen plannen vanwege die projectgroep. Dat vind ik niet prettig. Kan je nagaan als geld ook nog een factor wordt.
Wat is je punt?quote:
Luitjes luitjes rustig.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je er maar beter niet over nadenken nee.
Jij gaat er wel komen
Zoals ik al zei, jij komt er wel. Gewoon ipv op vakantie 1 dag naar een congres toe. Dan is alles toch weer goed?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:57 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Luitjes luitjes rustig.
Ik heb al besloten dat ik 1 dagje iets leerzaams ga doen zodat het niet is alsof ik op vakantie ga.
Nog tips wat voor leerzame dingen je kan doen in Beijing. Niet museum maar echt een congres ofzo. Kan zijn in algoritmes, ICT, maatschappij, alles.
Dan kan ik het wat aandikken Eggen dat het nuttig is enzo. Wat klinkt beter? Mag ik 1 college missen vanwege een belangrijk en relevant congres? Of mag ik een college missen om de Chinese muur te zien?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, jij komt er wel. Gewoon ipv op vakantie 1 dag naar een congres toe. Dan is alles toch weer goed?
Wat dacht je van gewoon naar collega gaan en een paar honderd/duizend euro in je zak houden?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dan kan ik het wat aandikken Eggen dat het nuttig is enzo. Wat klinkt beter? Mag ik 1 college missen vanwege een belangrijk en relevant congres? Of mag ik een college missen om de Chinese muur te zien?
Dat heb ik niet...quote:Op woensdag 13 november 2013 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon naar collega gaan en een paar honderd/duizend euro in je zak houden?
Ik heb een speciale pinautomaat uit Bucuresti, daar kan je gratis mee pinnen!quote:Op maandag 11 november 2013 03:41 schreef Roadtrip het volgende:
Dit zal veel Fok! Ers niet verbazen, maar ik leef best wel boven mijn stand. Vandaag was mijn bankrekening weer leeg.
Dus ik inloggen bij de rabo om te kijken waar het geld is gebleven, geef ik 3000 euro per maand uit als student op kamers.ik heb ook echt nu al een duo schuld van 1200 euro.
Help! Dit gaat zo niet goedkomen. Mijn huur is iets van 200, dus voor 2000 euro moet ik toch kunnen rondkomen?![]()
Srs ik heb panic attack. Dit kan echt fatsoenlijk misgaan als ik zo doorga.
quote:Op woensdag 13 november 2013 15:33 schreef Kofferbak-Roemeen het volgende:
[..]
Ik heb een speciale pinautomaat uit Bucuresti, daar kan je gratis mee pinnen!
Dat dus ook idd. Al heb ik nu wel een leerzame ervaring nodig in Beijing. Een speech ofzo.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:49 schreef Nobu het volgende:
Ik heb een studieschuld die twintig keer zo groot is, lekker belangrijk. Gewoon beetje feesten nu het nog kan. Laat al die zure arbeiders maar praten.
Ach, welke succesverhalen verwacht je dan te horen? Degene die 2000 euro besteedbaar inkomen hebben en dat uitgeven aan leuke en boeiende dingen worden, naar goed Nederlands gebruik, afgefakeld omdat ze het niet op de spaarrekening zetten // aan de kerk geven.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:49 schreef iScream. het volgende:
Tsja op een forum lees je natuurlijk alleen de negatieve verhalenIk denk, en mag hopen, dat het percentueel nog best mee zal vallen. De gevallen die jij noemt is gewoon naïviteit waarvan ze de gevolgen vanzelf ondervinden.
Mensen die zo slecht met geld om kunnen gaan zouden hiervoor gewoon hulp moeten zoeken of meer tijd moeten besteden om e.e.a. uit te zoeken (ik ken ook genoeg mensen die niet eens weten hoe ze zorgtoeslag moeten aanvragen of wat voor pensioen ze opbouwen). Maar ja.. koppigheid, luiheid, zeg het maar..
Zo bewijs dat ik niet troll?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:37 schreef hoink581 het volgende:
Ik kan me niet genoeg af blijven vragen waarom TS gewoon ordinair door blijft trollen met z'n ongeloofwaardige verhaal. Wat hoop je te oogsten? Afgunst, haat? Zeg het maar.
Mooie troll, like, like 8/10quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo bewijs dat ik niet troll?
[ afbeelding ]
Gozer ik troll echt niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mooie troll, like, like 8/10
Je hoeft niet te kicken. Je gedrag wordt enorm voorspelbaar. En zoutloos.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef Roadtrip het volgende:
Oh god nu heb ik weer een paar GoPros nodig.
Er was vandaag nog in gepost.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:40 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kicken. Je gedrag wordt enorm voorspelbaar. En zoutloos.
Het is geen kwestie van kiezen voor jou.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Er was vandaag nog in gepost.
En uhm beter voorspelbaar dan manisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |