Ik vind dit wel een terechte klacht... Hoe moeilijk kan het zijn financieel normaal te zijn?quote:Op maandag 11 november 2013 03:43 schreef Nikmans het volgende:
Waar komen al die grafdagboektopics toch vandaan de laatste tijd
Dat is toch altijd de losse uitgaven?quote:Op maandag 11 november 2013 03:49 schreef IrCute het volgende:
schrijf alles op wat je uitgeeft, dan zie je snel waar het probleem is.
Kan je idd zien op dat rabo bankieren. Vakanties en uitgaan zijn killer, samen met 400 euro per maand aan boodschappen, kleding en elektronica...quote:Op maandag 11 november 2013 03:49 schreef IrCute het volgende:
schrijf alles op wat je uitgeeft, dan zie je snel waar het probleem is.
Het is alleen, 600 per maand is lening...quote:Op maandag 11 november 2013 03:52 schreef practics het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de losse uitgaven?
Ten minste daar ga ik meestal de fout in.![]()
Maar TS zolang je het kunt ophoesten en het beetje binnen de lijntjes houd, zou ik me niet te druk maken.
Eerstejaarsquote:Op maandag 11 november 2013 03:53 schreef Vice. het volgende:
Hoeveelste jaars student ben je? ¤1200 valt best mee namelijk. Geen >10k schuld bij DUO hebben.
Zou me idd niet te druk maken over duo lening, of je moet een ruk studie doen waar je geen drol mee gaat verdienen (Lees niks meer dan gemiddeld) Zou me druk maken over in de min gaan op je normale rekeningquote:Op maandag 11 november 2013 03:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is alleen, 600 per maand is lening...
Jij kunt nu al 4 jaar in de toekomst kijken?quote:Op maandag 11 november 2013 03:58 schreef Vice. het volgende:
Zoek een bijbaan en let wat meer op je centen. Nu al ¤600 per maand lenen... Ook al verdien je het wellicht makkelijk terug, die zekerheid heb je niet. Als straks afgestudeerd bent en je komt niet makkelijk aan de bak, plus dikke schuld: Da's geen fijn begin van je carrière. Je kunt nu best genieten van je studentenleven, maar dat kan wel met mate.
Wie weet rondt hij z'n studie niet nominaal af. En wie weet hoe de kansen op arbeidsmarkt er tegen die tijd uitzien. Ik zou het toch wat voorzichtiger aan doen. En 30 jaar aflossen klinkt nou niet echr als een prettig vooruitzicht, ook al is het maar ~¤100 per maand. Je kunt met minder dan ¤600 per maand ook leuke dingen doen.quote:Op maandag 11 november 2013 04:00 schreef practics het volgende:
[..]
Jij kunt nu al 4 jaar in de toekomst kijken?
Daarbij 4 jaar a 600 per maand moet die terug betalen over 30 jaar![]()
Dat is nou niet echt heel gek.
quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien zou ik met je moeten meeleven... maar sorry, dat lukt me in jouw geval voor geen meter.
Je bent gewoon zo verwend dat je gewoon eens keihard op jouw bek moet gaan.
En ja, beter nu dan over 10 jaar... dit zou wel eens de meest waardevolle les van jouw leven kunnen zijn.
Kortom; de waarde van geld leren kennen!
Jij hebt het uitgaven patroon van iemand met een modaal inkomen (en dan heb je dus nog geluk met die lage huur).
En als je deze studie niet afmaakt, ben je straks misschien werkloos en moet je rondkomen van een bedrag van 850 euro per maand... een woninghuur dat al gauw rond de 500 euro per maand bedraagt... nog eens een zorgverzekering van bijna 100 euro per maand... elektriciteit etc van ook al gauw 100 euro per maand... en dan nog andere vaste lasten zoals water telefoon, internet, TV abonnement... en andere gemeentelijke lasten!
En dat is nog maar de voorhoede van jouw problemen! De rest komt pas daarna... geen geld meer om uit te gaan, amper geld om een biertje te kopen op een terras of thuis, geen geld meer voor sigaretten tenzij je slechts een paar peuken per week rookt. Geen geld om naar verjaardagen of feestjes van jouw vrienden te gaan... en al helemaal niet om zo'n feestje zelf te organiseren.
Kortom je komt in een sociaal isolement, jouw beste kleren komen van de Zeeman, de kringloopwinkel of wat jou dan ook maar past van de familie.
Geen meergranenbrood meer, maar een of ander Aldi merk dat na 3 dagen keihard is.
En amper meer kans op een lekker wijf, omdat mannen zonder baan niet echt interessant zijn voor de vrouwtjes.
Ik zeg... geniet er nog even zover het kan! Want weldra heb je zelfs geen geld meer om jezelf te onderhouden, laat staan een huisdier en al helemaal geen vriendin of kind meer!
En dat kan een goede les voor je zijn. Misschien wel de beste les ooit als je echt bereid bent om uit jouw ivoren toren te treden, en de waarde van geld echt keihard te leren kennen.
En het meest positieve aan deze les is dat je nooit meer neerkijkt op mensen die zwoegen voor hun geld..want dat is de les die jij zult leren als jouw ouders je niet bij schieten.
En ja, ik zou je best willen helpen... maar jij lijkt mij het type dat eerst keihard op zijn bek moet gaan voordat je echt de ernst inziet van jouw eigen situatie... en belangrijker nog dat jij de ernst inziet van andere mensen die ooit onder jou zullen vallen, wanneer je jouw opleiding afrond en alles weer koek en ei is.
Serieus gast, jij zult echt langs de afgrond moeten gaan voordat je de waarde van geld echt zult begrijpen. Een half jaartje leven op macaroni, brood en jam van de Aldi zou je goed doen.
Ben je tot deze bijna Spartaans opvoeding bereid... dan ben ik je ook bereid te helpen, nog voor je het schuldsaneringstraject in gaat.
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch. Ik heb een huur van 340 en ben rond de 500 p/maand kwijt (incl. huur dus). Oh, 'en ik heb nu ook echt al een schuld van 1200 euro' ... valt mee, 'k ken mensen die hebben het slechter, dus de verhouding tussen jouw schuld en de hoeveelheid geld dat jij spendeert per maand is sowieso compleet scheef getrokken.quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien zou ik met je moeten meeleven... maar sorry, dat lukt me in jouw geval voor geen meter.
En ja, beter nu dan over 10 jaar... dit zou wel eens de meest waardevolle les van jouw leven kunnen zijn.
Jij hebt het uitgaven patroon van iemand met een modaal inkomen (en dan heb je dus nog geluk met die lage huur).
En als je deze studie niet afmaakt, ben je straks misschien werkloos en moet je rondkomen van een bedrag van 850 euro per maand... een woninghuur dat al gauw rond de 500 euro per maand bedraagt... nog eens een zorgverzekering van bijna 100 euro per maand... elektriciteit etc van ook al gauw 100 euro per maand... en dan nog andere vaste lasten zoals water telefoon, internet, TV abonnement... en andere gemeentelijke lasten!
En dat is nog maar de voorhoede van jouw problemen! De rest komt pas daarna... geen geld meer om uit te gaan, amper geld om een biertje te kopen op een terras of thuis, geen geld meer voor sigaretten tenzij je slechts een paar peuken per week rookt. Geen geld om naar verjaardagen of feestjes van jouw vrienden te gaan... en al helemaal niet om zo'n feestje zelf te organiseren.
Kortom je komt in een sociaal isolement, jouw beste kleren komen van de Zeeman, de kringloopwinkel of wat jou dan ook maar past van de familie.
Geen meergranenbrood meer, maar een of ander Aldi merk dat na 3 dagen keihard is.
En amper meer kans op een lekker wijf, omdat mannen zonder baan niet echt interessant zijn voor de vrouwtjes.
Ik zeg... geniet er nog even zover het kan! Want weldra heb je zelfs geen geld meer om jezelf te onderhouden, laat staan een huisdier en al helemaal geen vriendin of kind meer!
En dat kan een goede les voor je zijn. Misschien wel de beste les ooit als je echt bereid bent om uit jouw ivoren toren te treden, en de waarde van geld echt keihard te leren kennen.
En het meest positieve aan deze les is dat je nooit meer neerkijkt op mensen die zwoegen voor hun geld..want dat is de les die jij zult leren als jouw ouders je niet bij schieten.
En ja, ik zou je best willen helpen... maar jij lijkt mij het type dat eerst keihard op zijn bek moet gaan voordat je echt de ernst inziet van jouw eigen situatie... en belangrijker nog dat jij de ernst inziet van andere mensen die ooit onder jou zullen vallen, wanneer je jouw opleiding afrond en alles weer koek en ei is.
Serieus gast, jij zult echt langs de afgrond moeten gaan voordat je de waarde van geld echt zult begrijpen. Een half jaartje leven op macaroni, brood en jam van de Aldi zou je goed doen.
Ben je tot deze bijna Spartaans opvoeding bereid... dan ben ik je ook bereid te helpen, nog voor je het schuldsaneringstraject in gaat.
Die post slaat nergens op want ik heb dat geld zelf verdient. Ik ben begonnen voor 4 euro per uur bij de ah en heb nu mijn huidige baan. Hell werken heeft ervoor gezorgd dat ik geld als minder waardevol zie. En ik krijg niets van mijn ouders.quote:Op maandag 11 november 2013 04:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch. Ik heb een huur van 340 en ben rond de 500 p/maand kwijt (incl. huur dus).
Ik heb in een post hierboven al geantwoord op een paar dingen.quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
quote:Op maandag 11 november 2013 04:23 schreef EricOscuro het volgende:
Nogmaals ik ben niet verwend. Ik heb er zelf voor gewerkt dat geld te krijgen. En dat is lastig op je 19e.quote:
Bedankt voor het compliment... en ja de kans dat de OP verzonnen is, is inderdaad groot.quote:Op maandag 11 november 2013 04:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe baas ook ik deze post vind, OP is gewoon een verzonnen lulverhaal, spendeer je tijd er niet aan. 2800 per maand uitgeven naast de huur is gewoon onrealistisch.
Gozer ik waardeer je commentaar. Maar ik hen echt geen rijkeluis kindje. Ik heb lang als vakkenvuller bij de appie gewerkt. Ik was toen blij met een loonsverhoging van 4 euro per uur. Ik heb zonder geld van mijn ouders en zonder stufi op kamers gewoond van die 4 euro. Mijn ouders zouden het trouwens niet eens kunnen betalen te helpen.quote:Op maandag 11 november 2013 05:14 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment... en ja de kans dat de OP verzonnen is, is inderdaad groot.![]()
Maar ik heb zelf gestudeerd en ben mensen als Roadtrip tegengekomen.
Sterker nog... sommigen waren werkelijk zo naïef dat ze dachten dat hun ouders voor altijd voor hun klaar zouden staan (en tegelijkertijd nooit dachten dat het bedrijf van hun ouders failliet kon gaan).
En ik kan niet ontkennen dat ik enige voldoening kreeg wanneer de rijkeluis kindjes, die voorheen zich als jonge Goden achten ineens met de werkelijkheid geconfronteerd voelden...met het leven van iemand met een uitkering. En ik geloof serieus dat ze daar echt eens doorheen moeten.
Dus nee geen idee of OP echt een bestaat of niet... maar als hij bestaat... dan komt hij er niet onder uit om minstens een half jaar op bijstandsniveau te leven. En daar mag hij nog blij mee zijn, aangezien de gemiddelde student van veel minder moet rondkomen.
Maar als hij echt bestaat en echt iets wil leren en veranderen, dan zal hij de waarde van geld moeten leren kennen. Zijn abonnementen van nu in de bieb moeten lezen, zijn eigen eten moeten leren koken, niet meer dan hooguit 2 dagen uitgaan met een beperkt budget... zijn eigen kamer en afwas moeten leren doen. En desnoods zijn bovenkleding leren te kopen bij de kringloopwinkel.
Wat dat betreft behandel ik iedereen gelijk. Of het nu een faker is of iemand die oprecht deze vraag stelt. Voor het geval dat de TS echt hulp wil, heb ik geen keuze... dan wil ik helpen!
Dan is je hele jankverhaal dus een eenmalig gebeuren, aangezien je niet elke maand 2x op wintersport gaat en luxe troep koopt. Geen idee wat je met 400eu aan boodschappen doet, maar tenzij je elke week een huisfeestje geeft op eigen kosten lijkt me dat geen maandelijkse 'kost' (hihaho woordgrap).quote:Op maandag 11 november 2013 04:57 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die post slaat nergens op want ik heb dat geld zelf verdient. Ik ben begonnen voor 4 euro per uur bij de ah en heb nu mijn huidige baan. Hell werken heeft ervoor gezorgd dat ik geld als minder waardevol zie. En ik krijg niets van mijn ouders.
Maar idd ik vind het ook zeer onrealistisch. Ik begrijp gewoon niet dat ik zo veel kan uitgeven. Ik heb de laatste tijd wel veel rekeningen gehad (2x wintersport luxe dingen) maar dan nog. 400 euro voor boodschappen is ook gewoon te veel.
En die verhouding schuld vs uitgegeven geld komt gewoon omdat ik voor mijn geld werk. Echt hard werk. Ik heb regelmatig diensten van 16 uur gehad. Dingen die volgens de arbo niet mochten maar waarmee ik het bedrijf wel hielp.
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.quote:Op maandag 11 november 2013 06:30 schreef raptorix het volgende:
Je bent student en krijgt verdient 2000 euro per maand? WTF 1500 euro is modaal, en daar moeten mensen nog een gezien van onderhouden ook.
Mwah voordat ik studeerde ging ik eigenlijk wel elke maand op vakantie.quote:Op maandag 11 november 2013 06:25 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dan is je hele jankverhaal dus een eenmalig gebeuren, aangezien je niet elke maand 2x op wintersport gaat en luxe troep koopt. Geen idee wat je met 400eu aan boodschappen doet, maar tenzij je elke week een huisfeestje geeft op eigen kosten lijkt me dat geen maandelijkse 'kost' (hihaho woordgrap).
Ik verdien wel redelijk, maar heb gewoon een vast patroon, 1 keer per week neem ik 250 of 300 euro op, en daar doe ik gewoon hele week mee, als het bijna op is dan geef ik gewoon een dagje minder uit.quote:Op maandag 11 november 2013 06:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.
Voor in je eentje of met een gezin? Dan echt respect!quote:Op maandag 11 november 2013 06:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verdien wel redelijk, maar heb gewoon een vast patroon, 1 keer per week neem ik 250 of 300 euro op, en daar doe ik gewoon hele week mee, als het bijna op is dan geef ik gewoon een dagje minder uit.
Ja, dan ben je dus gewoon zielig. Da's de conclusie van dit hele kuttopic.quote:Op maandag 11 november 2013 06:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah voordat ik studeerde ging ik eigenlijk wel elke maand op vakantie.Nu koop ik veel zooi.
Ik vind jou nou echt een user die zich een half jaar geleden heeft geregistreerd ofzo.quote:
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.quote:Op maandag 11 november 2013 07:00 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik vind jou nou echt een user die zich een half jaar geleden heeft geregistreerd ofzo.
Maar je doet al verdomme 7 jaar mee.
quote:Op maandag 11 november 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.
Wie de neuk is die gast ?quote:Op maandag 11 november 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahww kijk eens. Ukkie probeert ook te blaffen.
idd.quote:Op maandag 11 november 2013 04:12 schreef Leandra het volgende:
2000 per maand is ook absurd.
En nee, van ¤ 1.000 per maand hoef je geen droog brood te eten, zeker niet als je kamerhuur maar ¤ 200 is.
Mogen we verwachten dat je dan in ieder topic waarin mensen in de bijstand gebashed worden komt verklaren dat het bewonderenswaardig is dat ze van zo'n bedrag rondkomen?quote:Op maandag 11 november 2013 06:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ligt aan hoeveel ik werk per maand maar vaak wel. Ik begrijp ook niet hoe mensen van dat soort geld een gezin kunnen onderhouden. Super knap gewoon.
Wat is dat voor een kut argument. Waarom zou ik ineens verplicht mensen moeten verdedigen? Dat ik het vervelend voor ze vind, is geen reden om heel fok af te zoeken.quote:
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.quote:Op maandag 11 november 2013 07:27 schreef Saisai het volgende:
Elke bank heeft een huishoudboekje in het internetbankieren. Gebruik die eens om inzicht te krijgen in je geldzaken. Doe ik ook sinds ik keihard in mn kontje word gepakt door de belastingdienst. Omdat ik anders helemaal niks meer kan
Een eenoudergezin in de bijstand moet van minder dan de helft rondkomen van wat jij nu per maand verbrast.quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wat is dat voor een kut argument. Waarom zou ik ineens verplicht mensen moeten verdedigen? Dat ik het vervelend voor ze vind, is geen reden om heel fok af te zoeken.
Daarbij iedereen heeft toch wel eens een moment van financiële problemen?
boodschappen doen bij de aldi of de lidl scheelt zo ontzettend veel en de kwaliteit van het eten is nog beter ook vind ik. Ik zit nu op zo'n 95 euro per maand aan boodschappen (Ik krijg wel 1 of 2 dagen per week diner van mijn werk ivm declareren).quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.
waarom vindt iedereen die post zo geweldig? Het is een achterlijk flutverhaal waar de meeste mensen , incl TS nooit mee te maken zullen hebben.quote:
¤ 400 per maand is een boodschappenbedrag voor een gezin, en nee, geen gezin in de bijstand, maar gewoon een doorsnee gezin.quote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha ja, zo zag ik dus dat er echt duizenden euro's naar vakanties gaan en ik voor ¤400 boodschappen doe.
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.quote:Op maandag 11 november 2013 06:30 schreef raptorix het volgende:
Je bent student en krijgt 2000 euro per maand? WTF 1500 euro is modaal, en daar moeten mensen nog een gezien van onderhouden ook.
Dat inderdaad wel. Er is veel haat op studenten, maar we moeten werken om minimaal 40 uur te werken.quote:Op maandag 11 november 2013 07:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.
Ah gut, moet ik nu gaan huilen van medelij? Ik werk, maar denk je dat ik daarbij niet moet studeren?quote:Op maandag 11 november 2013 07:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht he. Een student mag lekker kneiterveel betalen (collegegeld, boeken, stage) noem maar op om "te mogen werken". Studeren is namelijk ook gewoon werken. Het is wellicht een flexibeler baan dan de meeste hebben omdat je redelijk eigen baas bent in die zin, maar het blijft werken. En je krijgt er geen cent voor. Je moet ervoor betalen.
Geen idee. Dit is de eerste keer dat ik zijn username/icon ergens zie.quote:
Beroep: programmeurquote:Op maandag 11 november 2013 08:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah gut, moet ik nu gaan huilen van medelij? Ik werk, maar denk je dat ik daarbij niet moet studeren?
Daarnaast als ik het aantal studenten in een gemiddelde kroeg zie valt het allemaal best mee.
Ja, want dat leer je even in 6 jaarquote:Op maandag 11 november 2013 08:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Beroep: programmeur![]()
Rocket science inderdaad.
En ja, ik ga ook vaak uit. Ik slaap 1x per week meer dan 4 uur om dat te kunnen doen. Maar zonder grapjes maak ik vaak dagen van 5:00 tot 02:00. Alleen werken en studeren.
1 jaartje misschien? Het enige wat programmeurs doen is ideeën van andere verwerken.quote:Op maandag 11 november 2013 08:22 schreef raptorix het volgende:
En ja, ik ga ook vaak uit. Ik slaap 1x per week meer dan 4 uur om dat te kunnen doen. Maar zonder grapjes maak ik vaak dagen van 5:00 tot 02:00. Alleen werken en studeren.
omdat ik nog van een generatie ben waar je in de zomervakantie nog gewoon aan het werk ging zoals bollen rpen tc. ipv gedachteloos er van uit gaan dat er een lening voor je klaar ligt.quote:Op maandag 11 november 2013 07:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom vindt iedereen die post zo geweldig? Het is een achterlijk flutverhaal waar de meeste mensen , incl TS nooit mee te maken zullen hebben.
5 tot 2quote:Op maandag 11 november 2013 08:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Beroep: programmeur![]()
Rocket science inderdaad.
quote:Op maandag 11 november 2013 08:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 jaartje misschien? Het enige wat programmeurs doen is ideeën van andere verwerken.
Maar veel plezier zodra je werk in India gebeurt!
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.quote:Op maandag 11 november 2013 03:41 schreef Roadtrip het volgende:
Mijn huur is iets van 200, dus voor 2000 euro moet ik toch kunnen rondkomen?
Met de helft ook welquote:Op maandag 11 november 2013 08:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.
van 2k moet je ook nog rond kunnen komen met een huur van 700 per maand en een middenklasser voor de deur.quote:Op maandag 11 november 2013 08:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als jij inlogt kun je ook zien aan wat soort onzinnigheden jij jouw geld spendeert. Van 2000 euro moet je kunnen rondkomen als student op kamers.
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
omdat ik nog van een generatie ben waar je in de zomervakantie nog gewoon aan het werk ging zoals bollen rpen tc. ipv gedachteloos er van uit gaan dat er een lening voor je klaar ligt.
quote:
Precies.quote:Op maandag 11 november 2013 08:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
van 2k moet je ook nog rond kunnen komen met een huur van 700 per maand en een middenklasser voor de deur.
Alsof een student maandelijks 2k bijklustquote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
quote:Op maandag 11 november 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want een programmeur denkt niet met andere teams mee, hoeft de klant niet te adviseren, en heeft geen kennis van andere disciplines, maar goed zal niet gaan braggen aan welke sites ik gewerkt heb.
En oja, outsourcing naar India, ik hoor het al, zeker nooit bij een echt bedrijf gewerkt?
Juist omdat je ze zelf verdient (of verdiend hebt) snap ik niet dat je het niet alleen zo makkelijk over de balk smijt, maar ook nog eens ¤ 600 per maand bijleent.quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Want ik werk niet? Aannames. Die 2k heb ik zelf verdient via hard werken. Bollenrapen is lekker makkelijk. Je weet wanneer je begint en wanneer je klaar bent. Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
2000 euro is modaal of meer zelfs. Heel veel mensen die het nog niet eens met de helft moeten doen.quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
[..]
Precies.
Ik vind 2000 euro ook wel erg veel voor een student eigenlijk. Dat dringt nu pas door.
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...quote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Kaskade het volgende:
Niemand vindt het vreemd dat de TS iedere maand 2000 euro op zijn rekening krijgt gestort? Ik geloof er helemaal niets van dat hij zoveel geld per maand krijgt. Verdienen doet hij het zeker niet want hij kan er niet mee omgaan.
Meer, modaal is bruto ¤ 2.500, zo'n ¤ 1.750 netto.quote:Op maandag 11 november 2013 08:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
2000 euro is modaal of meer zelfs. Heel veel mensen die het nog niet eens met de helft moeten doen.
denk je dat ik geen verantwoordelijkheden heb?quote:Op maandag 11 november 2013 08:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je verantwoordelijkheden hebt op je werk.
dit dusquote:Op maandag 11 november 2013 08:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist omdat je ze zelf verdient (of verdiend hebt) snap ik niet dat je het niet alleen zo makkelijk over de balk smijt, maar ook nog eens ¤ 600 per maand bijleent.
Ok kak dat is wel een probleem. Ik dacht dat het alleen ging om de tijd dat je ingeschreven staat. Dus als je in september met een studie begint, dat je dan van september tot december ¤13.000 kan verdienen.quote:Op maandag 11 november 2013 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...
¤ 2.000 netto zal bruto zo'n ¤ 2.800 zijn (gokje), en afgezien van het feit dat dat voor een 19-jarige een vrijwel onmogelijk inkomen is, is DUO dan ook snel klaar met hem.
Dit eigenlijk maar op de maandag duurt dat even voordat ik het doorhebquote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Kaskade het volgende:
Niemand vindt het vreemd dat de TS iedere maand 2000 euro op zijn rekening krijgt gestort? Ik geloof er helemaal niets van dat hij zoveel geld per maand krijgt. Verdienen doet hij het zeker niet want hij kan er niet mee omgaan.
Ik heb even zitten kijken, maar het zijn ook veel lange termijn uitgaven. Monitor, vakanties, telefoon, etc. Dit topic was een beetje paniek reactie.quote:Op maandag 11 november 2013 08:56 schreef LXIV het volgende:
3000 euro per maand uitgeven in je eentje. Ik onderhoud daar zonder probleem een heel gezin van!
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.quote:Op maandag 11 november 2013 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind vooral de combinatie met stufi vreemd...
¤ 2.000 netto zal bruto zo'n ¤ 2.800 zijn (gokje), en afgezien van het feit dat dat voor een 19-jarige een vrijwel onmogelijk inkomen is, is DUO dan ook snel klaar met hem.
Hier in Delft leren ze dat in 5 jaar.quote:Op maandag 11 november 2013 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want dat leer je even in 6 jaar![]()
![]()
Het is nog geen eens zo heel veel. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uiteindelijk werk of hoeveel ik werk vanwege overwerken en bonussen, maar zeg ik verdien ¤20 per uur, dan is het iets van 30 uur per week. Lijkt me best realistisch.quote:Op maandag 11 november 2013 08:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit eigenlijk maar op de maandag duurt dat even voordat ik het doorheb.
2000 euro in de maand, als student met bijbaantje en op 19jarige leeftijd.... Ik vind het veel.quote:Op maandag 11 november 2013 09:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is nog geen eens zo heel veel. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uiteindelijk werk of hoeveel ik werk vanwege overwerken en bonussen, maar zeg ik verdien ¤20 per uur, dan is het iets van 30 uur per week. Lijkt me best realistisch.
30 uur is te doen toch? Ik denk dat ik nog iets meer dan dat werk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.quote:Op maandag 11 november 2013 09:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
2000 euro in de maand, als student met bijbaantje en op 19jarige leeftijd.... Ik vind het veel.
Wellicht flutstudie. Maar als het echt is en ts kan stufi + ov terugbetalen kan ie pas echt zn lol op.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Qua tijd is het ook een onmogelijke opgave. Ervan uitgaande dat hij dus ook op school zit doordeweeks en daar ook huiswerk voor moet maken, heeft hij nooit genoeg tijd om ook nog zoveel te kunnen werken dat hij zoveel geld verdient en nog kan slapen ook. Laat staan dat hij de hele dag door hier topics kan openen en erin kan reageren.
misschien waar, maar waarom ben je zo verschrikkelijk onverntwoordelijk om het over de balk te smijten en dan ook nog achteloos bij te wilen lenen??quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.
Is het niet zo dat jij gewoon als student veel geld uitgeeft aan alcohol en constant aan de drank zit. Van alcohol ga je dubbel zien namelijk.quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is het idd ook. Maar het is ook lang niet onmogelijk. Ik ken veel mensen die nog meer verdienen. Alleen ik ben gewoon loonslaaf.
Ja en dan heeft iemand dus een basis, dat betekend niet dat hij gelijk alles kan, maar goed dat geld voor vrijwel alle beroepen op niveau, dat je gewoon heel veel ervaring moet opdoen in de praktijk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:58 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Hier in Delft leren ze dat in 5 jaar.
quote:Op maandag 11 november 2013 09:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wellicht flutstudie. Maar als het echt is en ts kan stufi + ov terugbetalen kan ie pas echt zn lol op.
Waarschijnlijk omdat ik een pesthekel heb aan Nederlandse zuinigheid.quote:Op maandag 11 november 2013 09:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien waar, maar waarom ben je zo verschrikkelijk onverntwoordelijk om het over de balk te smijten en dan ook nog achteloos bij te wilen lenen??
quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Is het niet zo dat jij gewoon als student veel geld uitgeeft aan alcohol en constant aan de drank zit. Van alcohol ga je dubbel zien namelijk.
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.quote:Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
30 uur is te doen toch? Ik denk dat ik nog iets meer dan dat werk.
En Fok!en op je werk
Neu, die basis doe je in 3 jaar. Als je je MSc papiertje binnensleept kan je direct aan het werk hoor.quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan heeft iemand dus een basis, dat betekend niet dat hij gelijk alles kan, maar goed dat geld voor vrijwel alle beroepen op niveau, dat je gewoon heel veel ervaring moet opdoen in de praktijk.
dat werd tegen iedereen die 15 jaar geleden IT studeerde ook gezegd.....quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]Het is een beta studie met enorm banenperspectief (al is dat ook de reden dat ik weinig tijd in hoef te steken, je begrijpt het of begrijpt het niet)
[..]
Klopt:quote:Op maandag 11 november 2013 09:06 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.
Klopt, volgens de e-penis van raptorix wordt er niet ge-outsourced.quote:Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat werd tegen iedereen die 15 jaar geleden IT studeerde ook gezegd.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
Oh wacht, het zal z'n habit wel zijn die het uitgavenpatroon verklaart...quote:Op maandag 11 november 2013 09:06 schreef Kaskade het volgende:
[..]
Dan werk je al helemaal niet hard voor je centen. Ik geloof ook niet dat jij er helemaal gezond uit ziet als je zo weinig slaap hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |