abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133217478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:12 schreef Roadtrip het volgende:
Dus, de gemiddelde ouderen hebben meer schulden. Denk aan een hypotheek. En so what, geld moet rollen.
Het bewust aangaan van een verantwoorde financiële verplichting kan je niet vergelijken met niet weten waar je geld blijft.
quote:
Want er zijn geen ouderen die veel uitgeven? Daarom is iemand die voor zijn eigen geld werkt per definitie niet verwend.
Werken voor je geld en twee maal meer uitgeven dan je verdient blijft een probleem. Verwend zijn heeft dus helemaal niet zo veel te maken met wel of niet werken maar vooral met de verwachting van instant behoefte bevrediging; Ik zie iets, ik wil iets en ik wil het nu zonder na te denken hoe ik dat ga betalen.

Zoiets als jij en je reis dus.
pi_133217484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:26 schreef Kartmans het volgende:
Wtf, ik kan als student van mijn DUO en bijbaan mijn huur betalen, boodschappen doen, uitgaan, auto onderhouden + rijden en nog leuke dingen kopen. En dit zonder te lenen. Wtf doe jij met al je geld.
Eigenlijk gewoon ziek veel op vakantie gaan. En feesten.

Ik kan nog geen eens een auto betalen :'(
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133217541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon ziek veel op vakantie gaan. En feesten.

Ik kan nog geen eens een auto betalen :'(
Hoe kun je van ons vragen om serieus te blijven _O-
pi_133217748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
Het bewust aangaan van een verantwoorde financiële verplichting kan je niet vergelijken met niet weten waar je geld blijft.

Verantwoordelijke financiële beslissingen zijn relatief. Ik ga binnenkort naar Beijing en hoop daar iets nuttigs voor mijn studie te kunnen doen. Gedeeltelijk als excuus om te vertrekken en gedeeltelijk omdat het me nuttig lijkt.

Ik krijg mijn salaris de 24e. Als ik nu boek, dan is de vliegticket echter goedkoper (nou ja naar Beijing om een gekke reden niet, maar naar New York bijvoorbeeld wel)

Ik vind het dan een financieel verstandige beslissing geld te lenen voor het boeken van een goedkopere vliegticket. Dat heb ik trouwens ook vaak gedaan. De rente is kleiner dan het verschil in aankoopprijs.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zie iets, ik wil iets en ik wil het nu zonder na te denken hoe ik dat ga betalen.
Lekker dan om je hele leven om geld te laten draaien. :')

Ik moet nu allemaal dingen plannen vanwege die projectgroep. Dat vind ik niet prettig. Kan je nagaan als geld ook nog een factor wordt.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133217866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Roadtrip het volgende:
Ik krijg mijn salaris de 24e. Als ik nu boek, dan is de vliegticket echter goedkoper (nou ja naar Beijing om een gekke reden niet, maar naar New York bijvoorbeeld wel)Ik vind het dan een financieel verstandige beslissing geld te lenen voor het boeken van een goedkopere vliegticket. Dat heb ik trouwens ook vaak gedaan. De rente is kleiner dan het verschil in aankoopprijs.
Nu ga ik dus echt denken dat je een trol bent.

Je boekt nu een vliegticket naar Beijing omdat dat nu goedkoper is al zou je er voor moeten lenen, terwijl een vliegticket naar Beijing niet goedkoper is als je die nu boekt?

Meen je dit nou? ;(
pi_133217973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ga ik dus echt denken dat je een trol bent.

Je boekt nu een vliegticket naar Beijing omdat dat nu goedkoper is al zou je er voor moeten lenen, terwijl een vliegticket naar Beijing niet goedkoper is als je die nu boekt?

Meen je dit nou? ;(
Nu doe ik dat natuurlijk niet. Andere vliegtickets die wel van prijs veranderen idd wel. Dan leen ik geld en betaal ik een paar weken later de reeds geboekte vliegticket
  woensdag 13 november 2013 @ 14:52:01 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133218124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Roadtrip het volgende:
Ik moet nu allemaal dingen plannen vanwege die projectgroep. Dat vind ik niet prettig. Kan je nagaan als geld ook nog een factor wordt.
Kan je er maar beter niet over nadenken nee.

Jij gaat er wel komen ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:54:30 #233
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_133218224
>30.000 hier hoi.
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:55:16 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133218257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:54 schreef EDMAN- het volgende:
>30.000 hier hoi.
Wat is je punt?
pi_133218347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan je er maar beter niet over nadenken nee.

Jij gaat er wel komen ^O^
Luitjes luitjes rustig.

Ik heb al besloten dat ik 1 dagje iets leerzaams ga doen zodat het niet is alsof ik op vakantie ga.

Nog tips wat voor leerzame dingen je kan doen in Beijing. Niet museum maar echt een congres ofzo. Kan zijn in algoritmes, ICT, maatschappij, alles.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:59:37 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133218412
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:57 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Luitjes luitjes rustig.

Ik heb al besloten dat ik 1 dagje iets leerzaams ga doen zodat het niet is alsof ik op vakantie ga.

Nog tips wat voor leerzame dingen je kan doen in Beijing. Niet museum maar echt een congres ofzo. Kan zijn in algoritmes, ICT, maatschappij, alles.
Zoals ik al zei, jij komt er wel. Gewoon ipv op vakantie 1 dag naar een congres toe. Dan is alles toch weer goed? ^O^
pi_133218469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, jij komt er wel. Gewoon ipv op vakantie 1 dag naar een congres toe. Dan is alles toch weer goed? ^O^
Dan kan ik het wat aandikken Eggen dat het nuttig is enzo. Wat klinkt beter? Mag ik 1 college missen vanwege een belangrijk en relevant congres? Of mag ik een college missen om de Chinese muur te zien?
  woensdag 13 november 2013 @ 15:05:50 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133218632
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dan kan ik het wat aandikken Eggen dat het nuttig is enzo. Wat klinkt beter? Mag ik 1 college missen vanwege een belangrijk en relevant congres? Of mag ik een college missen om de Chinese muur te zien?
Wat dacht je van gewoon naar collega gaan en een paar honderd/duizend euro in je zak houden?
  woensdag 13 november 2013 @ 15:07:10 #239
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_133218682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is je punt?
KLB
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_133218811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon naar collega gaan en een paar honderd/duizend euro in je zak houden?
Dat heb ik niet...
pi_133219620
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 03:41 schreef Roadtrip het volgende:
Dit zal veel Fok! Ers niet verbazen, maar ik leef best wel boven mijn stand. Vandaag was mijn bankrekening weer leeg.

Dus ik inloggen bij de rabo om te kijken waar het geld is gebleven, geef ik 3000 euro per maand uit als student op kamers. :') ik heb ook echt nu al een duo schuld van 1200 euro.

Help! Dit gaat zo niet goedkomen. Mijn huur is iets van 200, dus voor 2000 euro moet ik toch kunnen rondkomen? |:(

Srs ik heb panic attack. Dit kan echt fatsoenlijk misgaan als ik zo doorga. :{
Ik heb een speciale pinautomaat uit Bucuresti, daar kan je gratis mee pinnen!
pi_133219674
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:33 schreef Kofferbak-Roemeen het volgende:

[..]

Ik heb een speciale pinautomaat uit Bucuresti, daar kan je gratis mee pinnen!
_O-
  woensdag 13 november 2013 @ 15:49:01 #243
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_133220098
Ik heb een studieschuld die twintig keer zo groot is, lekker belangrijk. Gewoon beetje feesten nu het nog kan. Laat al die zure arbeiders maar praten.
pi_133220141
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:49 schreef Nobu het volgende:
Ik heb een studieschuld die twintig keer zo groot is, lekker belangrijk. Gewoon beetje feesten nu het nog kan. Laat al die zure arbeiders maar praten.
Dat dus ook idd. Al heb ik nu wel een leerzame ervaring nodig in Beijing. Een speech ofzo.
  woensdag 13 november 2013 @ 16:11:06 #245
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133220852
Om ook maar even een echt serieuze reactie te plaatsen:
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:49 schreef iScream. het volgende:
Tsja op een forum lees je natuurlijk alleen de negatieve verhalen ;) Ik denk, en mag hopen, dat het percentueel nog best mee zal vallen. De gevallen die jij noemt is gewoon naïviteit waarvan ze de gevolgen vanzelf ondervinden.

Mensen die zo slecht met geld om kunnen gaan zouden hiervoor gewoon hulp moeten zoeken of meer tijd moeten besteden om e.e.a. uit te zoeken (ik ken ook genoeg mensen die niet eens weten hoe ze zorgtoeslag moeten aanvragen of wat voor pensioen ze opbouwen). Maar ja.. koppigheid, luiheid, zeg het maar..
Ach, welke succesverhalen verwacht je dan te horen? Degene die 2000 euro besteedbaar inkomen hebben en dat uitgeven aan leuke en boeiende dingen worden, naar goed Nederlands gebruik, afgefakeld omdat ze het niet op de spaarrekening zetten // aan de kerk geven.

Kan je rondkomen zonder zorgtoeslag aan te vragen: prima. Kan je rondkomen maar door zorgtoeslag aan te vragen ook nog even een goede 80 euro extra kapot slaan in de kroeg: nog beter.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133225511
Ik kan me niet genoeg af blijven vragen waarom TS gewoon ordinair door blijft trollen met z'n ongeloofwaardige verhaal. Wat hoop je te oogsten? Afgunst, haat? Zeg het maar.
pi_133225781
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:37 schreef hoink581 het volgende:
Ik kan me niet genoeg af blijven vragen waarom TS gewoon ordinair door blijft trollen met z'n ongeloofwaardige verhaal. Wat hoop je te oogsten? Afgunst, haat? Zeg het maar.
Zo bewijs dat ik niet troll?
pi_133225891
Inb4 wat vaak opgezocht, klopt het moest naast mijn werk passen en verschillende landen.
pi_133234158
Ik kan trouwens nergens vinden waar ik nuttige dingen om daar te doen kan vinden. Iemand tips?
pi_133242524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Zo bewijs dat ik niet troll?
[ afbeelding ]
Mooie troll, like, like 8/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')