abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:22:01 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133045512
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
Hier verder.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:23:44 #2
3928 Ulx
pi_133045587
Om vier uur:

O kom er eens kijken
wat er in het vonnis staat..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133045659
Goede titel.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:32:51 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133045969
Quinsey de schreeuwneger negeren is dus al lang een gepasseerd station waarschijnlijk? Echt door deze hele discussie over het wel of niet racistisch zijn van Zwarte piet heb ik al een tijd geleden een ranzige smaak in mijn bek gekregen door hoe de discussie is gevoerd aan beide kanten, helaas heeft het pro-piet kamp relatief en absoluut gezien een stuk meer idioten dat ik me er bij tijd en wijle voor schaam dat ik van mening ben dat Zwarte piet in al zijn (vergane) glorie gewoon moet blijven zoals deze is. Piet moest lekker op zijn eigen manier kan evolueren tot iets wat wel acceptabel is voor de meeste partijen maar door al die lijnen in het zand is niemand meer bereid tot enig compromis.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_133046189
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef jogy het volgende:
Piet moest lekker op zijn eigen manier kan evolueren tot iets wat wel acceptabel is
En zo zal het ook gaan want zoals al eerder gezegd, er is geen centraal buro Sinterklaasvieringen, er zijn geen landelijke wetten voor of tegen zwarte pieten en er is geen commissie of weet ik veel wat die de baas is over de sinterklaasviering :').

Dat ze zich in Amsterdam laten verleiden tot een knieval, soit, maar in 99 van de 100 steden, dorpen en gehuchten zal dit gewoon gaan op de manier als altijd: met zwarte piet :).
pi_133046240
quote:
Zwarte piet in al zijn (vergane) glorie gewoon moet blijven zoals deze is. Piet moest lekker op zijn eigen manier kan evolueren tot iets wat wel acceptabel is voor de meeste partijen maar door al die lijnen in het zand is niemand meer bereid tot enig compromis.
Wie is die "niemand". Een paar Amsterdammers die ZP finaal weg willen hebben.?
Hoeveel mensen zijn dat er ?
Anderzijds ..... de groep mensen die persé niks tot bijna niks willen veranderen (2,1 miljoen fb-likes) is veel en veel groter en dus dat delen daarvan een veel grotere bek hebben. Door het aantal mensen en door de vreemdelingenhaat die men nu denkt legitiem te kunnen uiten.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:42:05 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046291
quote:
Quinsey de schreeuwneger negeren is dus al lang een gepasseerd station waarschijnlijk? Echt door deze hele discussie over het wel of niet racistisch zijn van Zwarte piet heb ik al een tijd geleden een ranzige smaak in mijn bek gekregen door hoe de discussie is gevoerd aan beide kanten, helaas heeft het pro-piet kamp relatief en absoluut gezien een stuk meer idioten dat ik me er bij tijd en wijle voor schaam dat ik van mening ben dat Zwarte piet in al zijn (vergane) glorie gewoon moet blijven zoals deze is. Piet moest lekker op zijn eigen manier kan evolueren tot iets wat wel acceptabel is voor de meeste partijen maar door al die lijnen in het zand is niemand meer bereid tot enig compromis.
mee eens

beetje als je jezelf ineens terugvin in hetzelfde kamp als malle racisten zoals Voorschrift, die debielen op Anouk dr facebookpagina en die figuren die dat vrouwtje op het malieveld begonnen te klieren omdat ze zich niet hoefde te schminken -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:42:47 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133046316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is die "niemand". Een paar Amsterdammers die ZP finaal weg willen hebben.?
Hoeveel mensen zijn dat er ?
Anderzijds ..... de groep mensen die persé niks tot bijna niks willen veranderen (2,1 miljoen fb-likes) is veel en veel groter en dus dat delen daarvan een veel grotere bek hebben. Door het aantal mensen en door de vreemdelingenhaat die men nu denkt legitiem te kunnen uiten.
Die niemand gaat over praktisch iedereen in beide kampen.
Vrijheid
pi_133046367
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:39 schreef Luigi het volgende:

Dat ze zich in Amsterdam laten verleiden tot een knieval, soit, maar in 99 van de 100 steden, dorpen en gehuchten zal dit gewoon gaan op de manier als altijd: met zwarte piet :).
Jij denkt in oorlogstermen... persé "de vijand" niet tegemoet mogen komen, want dat is grote schande.
Dat gedoe in Amsterdam met oorringen en lippenverf is onbenullig. Dat 'knieval' te noemen is zo overdreven.
Het gaat ook niet om dat "wij" moeten winnen. Maar het gaat wel om rekening houden met honderdduizenden donkere Nederlanders die niet zo dol zijn op hoe zij worden geïmiteerd.
Dat weigeren om de verhalen van die mensen te willen weten en serieus te nemen, dát is de echte discriminatie . Niet dat zwartepietentheater ansich.
pi_133046371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

mee eens

beetje als je jezelf ineens terugvin in hetzelfde kamp als malle racisten zoals Voorschrift, die debielen op Anouk dr facebookpagina en die figuren die dat vrouwtje op het malieveld begonnen te klieren omdat ze zich niet hoefde te schminken -O-
Nu lijkt het net of er maar 2 groepen zijn. Er zit volgens mij een enorme groep tussenin.
pi_133046413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het gaat wel om rekening houden met honderdduizenden donkere Nederlanders die niet zo dol zijn op hoe zij worden geïmiteerd.
Bron??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_133046447
quote:

[..]

Jij denkt in oorlogstermen... persé "de vijand" niet tegemoet mogen komen, want dat is grote schande.
Dat gedoe in Amsterdam met oorringen en lippenverf is onbenullig. Dat 'knieval' te noemen is zo overdreven.
Het gaat ook niet om dat "wij" moeten winnen. Maar het gaat wel om rekening houden met honderdduizenden donkere Nederlanders die niet zo dol zijn op hoe zij worden geïmiteerd.
Dat weigeren om de verhalen van die mensen te willen weten en serieus te nemen, dát is de echte discriminatie . Niet dat zwartepietentheater ansich.
Oh, het gaat om "HET PRINCIPE". Natuurlijk, principes. Opeens zijn ze er weer!

Hou toch op. Aandachtsvragers met te lange tenen. Boehoe die oorbel doet me denken aan slavernij van 100-en jaren geleden en al heb ik het nooit meegemaakt en woon ik in 1 van de meest welvarende en meest democratische landen ter wereld ik ga toch lekker lopen galbakken want ik hou niet van een feestje :'(.

Díe mensen, die exact dat gedrag vertonen, mogen van mij ongezien de vlektyfus krijgen. Of ze nou blank of zwart of geel zijn. Dat luxe gemekker van verwende pestjong.
pi_133046462
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Die niemand gaat over praktisch iedereen in beide kampen.
Forget dat zwartwitschema van "twee kampen".
Dat is mensen in een hokje stoppen.
Er is een grote diversiteit aan meningen Vele mengkleuren .
pi_133046465
quote:

[..]

Honderdduizenden nog wel. Hoe kom je daarbij?
pi_133046481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Duim.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:48:46 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046515
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nu lijkt het net of er maar 2 groepen zijn. Er zit volgens mij een enorme groep tussenin.
true, maar die groep er tussenin is niet de groep die deze discussie zo hoog opvoert

niet de groep die je op tv ziet zullen we maar zeggen
pi_133046522
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

Oh, het gaat om "HET PRINCIPE". Natuurlijk, principes. Opeens zijn ze er weer!

Hou toch op. Aandachtsvragers met te lange tenen. Boehoe die oorbel doet me denken aan slavernij van 100-en jaren geleden en al heb ik het nooit meegemaakt en woon ik in 1 van de meest welvarende en meest democratische landen ter wereld ik ga toch lekker lopen galbakken want ik hou niet van een feestje :'(.

Díe mensen, die exact dat gedrag vertonen, mogen van mij ongezien de vlektyfus krijgen. Of ze nou blank of zwart of geel zijn. Dat luxe gemekker van verwende pestjong.
Je zit hier even hardvochtig de gevoelens van honderdduizenden zwarte Nederlanders belachelijk te maken..... en hun veel ellende toe te wensen?
Dat soort agressie schiet niet op dus...om samen een feest te maken.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:49:50 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046561
het zijn er echt geen honderdduizenden
pi_133046585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

honderdduizenden zwarte Nederlanders
Bron.

En anders opdonderstralen met je aannames.
pi_133046589
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit, het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit wat er met die Zwarte Piet gaat gebeuren. Blijft ie helemaal zwart? Prima. Maken ze hem blank met roetvegen. Prima, kan ik wel uitleggen aan mijn dochter.
PWBF
pi_133046606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:49 schreef sp3c het volgende:
het zijn er echt geen honderdduizenden
Nou ja, de quinsygario-achtigen geven je wel het gevoel dat ze met velen zijn _O-
pi_133046619
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou ja, de quinsygario-achtigen geven je wel het gevoel dat ze met velen zijn _O-
Eh, die Facebookpagina van hem heeft na jarenlang bestaan nu nog maar 12.000 leden ofzo.
PWBF
pi_133046626
quote:

[..]

Ja, sommige dieren maken ook express heel veel herrie om de indruk te geven dat ze met heel veel zijn.
pi_133046632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

onderzoekjes ( links heb ik al een paar gepubliceerd in deze topicreeks) die wijzen daarop.
Meer onderzoek is nodig, maar mensen willen die aantallen en hun diverse meningen kennelijk niet weten.
pi_133046667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

onderzoekjes ( links heb ik al een paar gepubliceerd in deze topicreeks) die wijzen daarop.
Je lult. Nog een keer posten.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:52:55 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046671
die linkjes die je 'publiceerde' wezen daar niet op
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:53:14 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046682
tenzij je er een heel rare berekening op los laat
pi_133046700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:52 schreef sp3c het volgende:
die linkjes die je 'publiceerde' wezen daar niet op
Dit dus. Wat een vervelend leugenachtig figuur die bluesdude. Bah.
pi_133046714
quote:

[..]

Tegenstanders ook. Die doen net alsof Quincy met honderduizend medestanders de barricaden op gaat.
pi_133046724
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

Bron.

En anders opdonderstralen met je aannames.
Kijk...... dit is die agressie die dit maatschappelijk debat zo lang en heftig laat duren.
Gewoon rustig argumenteren ken je niet ?

Welaan, nog eens die bronnen die men vooral NIET wilt weten:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten eenvandaag onderzoek
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf onderzoek gemeente den haag
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:54:52 #31
3928 Ulx
pi_133046763
quote:

Dat gedoe in Amsterdam met oorringen en lippenverf is onbenullig.
Dat zijn gewoon argumenten van de antipieten. Dat men in Amsterdam dat uit goedheid geheel vrijwillig aanpast is heel netjes. Dat de antipieten het vervolgens afdoen als onbenullig en veel te weinig zegt veel over de manier waarop zij in de discussie staan. Als een stel onbuigzame militanten.
pi_133046780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kijk...... dit is die agressie die dit maatschappelijk debat zo lang en heftig laat duren.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten eenvandaag onderzoek
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf onderzoek gemeente den haag
Dat zijn er geen honderdduizenden.

Ongelofelijke lulpraat uit je nek dus.
pi_133046791
quote:

[..]

Ja, die heb je idd al eerder gepost en toen is je ook al uitgelegd dat je daarmee niet op 100-duizenden arme negertjes komt.
pi_133046831
3 minuten nog...
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:58:05 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133046872
quote:

[..]

Welaan, nog eens die bronnen die men vooral NIET wilt weten:

eerste alinia van het PDF'je

quote:
Het is onduidelijk hoe er in Amsterdam over wordt gedacht en hoe groot de
weerstand tegen Zwarte Piet is.
pi_133046873
pi_133046933
quote:
quote:
'Echt racisme'
Ook Henna (68) is gekomen omdat het 'tijd werd dat zoiets plaatsvond'. 'Het is echt racisme, en zo heb ik het altijd gevoeld.' Met kinderen en kleinkinderen heeft ze het feest nooit gevierd. 'We keken wel naar de intocht op televisie. Dan zei ik dat ze goed moesten kijken of ze een verband zagen met het gedrag van Zwarte Piet en dat van hun vader of opa. Ik wilde ze bewust maken.'
Godverdomme. Dit heeft niks meer met wit of zwart te maken maar met domheid :'). Wat een volk.
pi_133046948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon argumenten van de antipieten. Dat men in Amsterdam dat uit goedheid geheel vrijwillig aanpast is heel netjes. Dat de antipieten het vervolgens afdoen als onbenullig en veel te weinig zegt veel over de manier waarop zij in de discussie staan. Als een stel onbuigzame militanten.
Goedheid?
Welja.... rekening houden met elkaar is gewoon een menselijke plicht ... het is ook erg praktisch om samen te leven ... of als je samen een feest wilt houden.
Overigens ben ik niet antipiet. Het is wel onzin dat persé alle pieten zwart moeten zijn. Breng het aantal zwarte pieten in het pietenkorps terug tot een minderheid, zodat men het idee niet meer hoef te hebben dat
een koloniale relatie wordt heropgevoerd. Alle andere pieten , wit, geel, blauw zijn net zo zeer knecht dan.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:00:35 #39
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_133046980
Wie is nou eigenlijk die Quinsey de schreeuwneger? Dat is me totaal ontgaan.Als ik er op google dan krijg ik: ' is a recognized complication of tonsillitis and consists of a collection of pus beside the tonsil'.

Zwarte Piet had nooit een slavernij of racistische associatie. Dat is iets moderns, dat tussen de oren van die Quinseys vandaan komt.
In feite moeten we die Quinsey aanklagen voor het besmeuren van een nationale culturele traditie.
En zo niet dan moet hij terug naar Suriname.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_133046999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goedheid?
Welja.... rekening houden met elkaar is gewoon een menselijke plicht ... het is ook erg praktisch om samen te leven ... of als je samen een feest wilt houden.
Overigens ben ik niet antipiet. Het is wel onzin dat persé alle pieten zwart moeten zijn. Breng het aantal zwarte pieten in het pietenkorps terug tot een minderheid, zodat men het idee niet meer hoef te hebben dat
een koloniale relatie wordt heropgevoerd. Alle andere pieten , wit, geel, blauw zijn net zo zeer knecht dan.
Je kunt niet in een land met 16 miljoen inwoners rekening houden met een paar 1000 :'). Droppie.
pi_133047021
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

[..]

Godverdomme. Dit heeft niks meer met wit of zwart te maken maar met domheid :'). Wat een volk.
En het mooiste, of beter gezegd, domste is nog dat half Nederland over dit soort mensen valt en met modder gaan lopen gooien.
pi_133047024
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

eerste alinia van het PDF'je

[..]

onduidelijk ? klopt... meer onderzoek is nodig....
Maar waar zijn die onderzoeken ?
En willen mensen wel weten hoe de echte zwarte mensen denken over hoe zij worden geïmiteerd ?
pi_133047066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee ho stop. Jij riep dat het er 100-duizenden waren en dat dit je onderbouwing was. Die onderbouwing heb je nu niet dus ik heb graag dat je dit terug neemt. En er niet zo half laconiek overheen stapt.
pi_133047085
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je kunt niet in een land met 16 miljoen inwoners rekening houden met een paar 1000 :'). Droppie.
Droppie? Ik ben je bitch niet.
Kijk..... jij wilt graag denken dat het maar om een paar duizend mensen gaat.
Dat is minder gewetensprobleem voor je.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:03:48 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047102
quote:

[..]

En willen mensen wel weten hoe de echte zwarte mensen denken over hoe zij worden geïmiteerd ?
van imitatie is geen sprake en ik denk niet dat heel veel mensen het interesseert want anders had wel iemand (pro of anti) een fatsoenlijk onderzoek gestart

daar gaat het ook helemaal niet om

Gario wil gewoon gelijk krijgen en zijn tegenstanders willen hem geen gelijk geven
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:04:43 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

denk dat het zelfs lastig is om er een paar duizend te vinden
pi_133047146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij wil maar wat te graag denken dat het er 100-duizenden zijn. Dat voedt je opgedrongen politieke correctheid zo lekker namelijk.
pi_133047152
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee ho stop. Jij riep dat het er 100-duizenden waren en dat dit je onderbouwing was. Die onderbouwing heb je nu niet dus ik heb graag dat je dit terug neemt. En er niet zo half laconiek overheen stapt.
Die onderbouwing is er zeer zeker wel.
Maar inderdaad kun je nog vele vragen hebben . Daarom is er meer onderzoek nodig.
Wat jij doet is gewoon niet beter willen weten. En dat is onfris.
pi_133047177
quote:

[..]

heb je gisteren toevallig dat programma over racisme gezien, incl de uitleg over Verdeel en Heers? Dat lijk je hier toe te passen, met "echte zwarte mensen".
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:06:22 #50
3928 Ulx
pi_133047207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Bluesdude het volgende:
of als je samen een feest wilt houden.

Een feest is geen verplichting. Als je niet mee wil vieren vier je gewoon niet mee. Maar laat anderen die het wel vieren gewoon lekker hun gang gaan. Ik heb niks met Kwakoe, maar ik ga ook niet proberen dat te stoppen. Ondanks het feit dat de organisatie blanke mensen op basis van huidskleur weert.
pi_133047233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat het zelfs lastig is om er een paar duizend te vinden
Die onderzoeken wijzen toch echt op grote delen van de zwarte groepen die niet happy zijn met het zwartepietenspel.
En reken maar uit.... dat kunnen er een paar honderdduizend mensen zijn in Nederland.

Buiten Nederland heb je het misschien over tientallen miljoenen mensen die niet zo blij zijn met hun imitaties..... maar who cares..
Zwarte Piet is het boegbeeld geworden van Hollandse identiteit en monoculturalisme.
pi_133047267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een feest is geen verplichting. Als je niet mee wil vieren vier je gewoon niet mee. Maar laat anderen die het wel vieren gewoon lekker hun gang gaan. Ik heb niks met Kwakoe, maar ik ga ook niet proberen dat te stoppen. Ondanks het feit dat de organisatie blanke mensen op basis van huidskleur weert.
Ik heb niks met Halloween maar heb ook geen enkele drang het te verbieden a la de SGP in Werkendam. Stelletje fanaten.
pi_133047269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is dat zo? Waarom?
pi_133047282
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die onderbouwing is er zeer zeker wel.
Eh nee. Er is geen enkele onderbouwing dat het om honderdduizenden mensen gaat.
pi_133047289
quote:

[..]

Maar het gaat wel om rekening houden met honderdduizenden donkere Nederlanders .
Honderdduizendmiljoen hoorde ik een keer.
pi_133047308
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:03 schreef sp3c het volgende:
Gario wil gewoon gelijk krijgen en zijn tegenstanders willen hem geen gelijk geven
Als hij ongelijk krijgt stuurt hij bomgordelpiet.
pi_133047313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:08 schreef Specularium het volgende:

[..]

EN OP DE HELE WERELD WEL EEN MILJOENMILJARD!
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:09:07 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047315
ja het zouden er misschien eventueel in het voor jouw gunstigste geval honderdduizenden zijn, maar het zouden er net zo goed een paar duizend kunnen zijn met dit soort vragen

ik heb geen idee en je onderzoekjes wijzen het niet uit

en het buitenland kan me niet schelen
pi_133047328
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133047341
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:08 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een miljoenmiljard!

Oh :')
pi_133047389
quote:
Hahahahahaha geweldig :'). :D. Man man man. Ok dit is wel het definitieve slotje op deze discussie hoor :D.
pi_133047411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:09 schreef sp3c het volgende:
ja het zouden er misschien eventueel in het voor jouw gunstigste geval honderdduizenden zijn, maar het zouden er net zo goed een paar duizend kunnen zijn met dit soort vragen

ik heb geen idee en je onderzoekjes wijzen het niet uit

en het buitenland kan me niet schelen
Het onderzoek van eenvandaag geeft toch aan dat een meerderheid van antillianen en surinamers in Nederland niet echt happy zijn met die imitaties van hun face ?
Zover ik weet kun je die meerheid stellen op meer dan 200.000 mensen

Terzijde... ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoeveel mensen in het buitenland niet zo blij zijn met die zogenaamde Nederlandse liefde voor een zwarte mens.
Ook een kwestie van praktisch samenleven en fatsoenlijk rekening willen houden met elkaar.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:11:41 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047412
quote:
klopt dus ook niet helemaal he?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:12:05 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133047438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Het bewijst niks.

Kijk, ik heb ook een Antilliaanse huisgenoot gehad die elke dag kipkluifjes at, maar dat wil nog niet zeggen dat het stereotype van negers die altijd kip eten niet racistisch is.
Maar dit is een stereotype waar in den beginne waarschijnlijk geen denigrerende gedachte achter zat. De oorsprong van de gouden ringen schijnt ten minste voor een deel te liggen in de notie dat het Afrika ten zuiden van de Sahara fabelachtig rijk moest zijn, en voor een deel schijnen ze ook bedoeld te zijn geweest om het exotische karakter van de drager te benadrukken. Om die reden werd ook de zwarte Wijze van de Driekoningen-voorstellingen uit de 15e tot de 17e eeuw met oorringen afgebeeld. Waar ligt nu precies het verschil tussen een stereotiepe uitbeelding van "een zwarte Moor uit Afrika" en een racistische uitbeelding van "de neger" waarin hetzelfde attribuut wordt gebruikt?
quote:
The opulence of the dress and the jewellery of the Moors shown in such cameos gives visual form to the traditional notion of a 'rich' Africa. The belief owes its existence to reports of the treasures of gold, silver and ivory to be found, especially on the coast of West Africa. It is for this reason that pearl ear-rings, which form such a contrast to black skin and which appear in the cameos as well as in Jamnitzer's 'Moor's Head', are essential attributes of black Africans in European art.

(Lorenz Seelig, "Christoph Jamnitzer's 'Moor`s Head': a late Renaissance drinking vessel", in: Thomas Foster Earle e.a., Black Africans in Renaissance Europe (Cambridge 2005), p. 181 e.v. (bron))
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:16 #65
339669 JerryWesterby
pi_133047514
Wel knap van die Bluesdude dat hij in zijn eentje zo'n topic eindeloos gaande kan houden. Misschien is hij die Quinsey wel.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:25 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047526
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hahahahahaha geweldig :'). :D. Man man man. Ok dit is wel het definitieve slotje op deze discussie hoor :D.
nee niet echt

zijn twee quincy achtige clubjes die er iets van vinden
het is niet 'de organisatie' van het festival ofzo
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:33 #67
3928 Ulx
pi_133047527
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt dus ook niet helemaal he?
Ik vind dat racistischer en discriminerender dan Zwarte Piet. Als Zwarte Piet al weg moet mag Kwakoe ook wel worden verboden.
pi_133047545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef JerryWesterby het volgende:
Wel knap van die Bluesdude dat hij in zijn eentje zo'n topic eindeloos gaande kan houden. Misschien is hij die Quinsey wel.
niet bashen..
kom met een sterk inhoudelijk argument
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:15:27 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik vind dat racistischer en discriminerender dan Zwarte Piet. Als Zwarte Piet al weg moet mag Kwakoe ook wel worden verboden.
en als zwarte piet mag blijven is het ineens wel ok???

de twee hebben geen bal met elkaar te maken
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 november 2013 @ 16:15:47 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133047587
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:02 #71
3928 Ulx
pi_133047598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet bashen..
Ja. Dat zeg jij. :D

Ik wacht al een topic op dertig op jouw argumenten waarom ZP anno 2013 racistisch zou zijn.
pi_133047602
EdwinvdBergNOS twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:13:41 Nieuws: Verzoek om verbod op #zwartepiet bij intocht A'dam afgewezen. reageer retweet
pi_133047603
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het onderzoek van eenvandaag geeft toch aan dat een meerderheid van antillianen en surinamers in Nederland niet echt happy zijn met die imitaties van hun face ?
Zover ik weet kun je die meerheid stellen op meer dan 200.000 mensen

Terzijde... ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoeveel mensen in het buitenland niet zo blij zijn met die zogenaamde Nederlandse liefde voor een zwarte mens.
Ook een kwestie van praktisch samenleven en fatsoenlijk rekening willen houden met elkaar.
Wat jeukt jou dat buitenland toch? Begrijp het niet.
pi_133047605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
RACISME!!!!!!!!!!!!
PWBF
pi_133047621
EdwinvdBergNOS twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:14:29 Intocht A'dam op 17/11 dus met #zwartepiet, aldus rechter reageer retweet
pi_133047624
quote:
Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:43 #77
3928 Ulx
pi_133047633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

en als zwarte piet mag blijven is het ineens wel ok???

de twee hebben geen bal met elkaar te maken
Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.
pi_133047638
De rechter heeft trouwens beslist. Zwarte Piet mag gewoon.

Lees het net op TT
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:47 #79
42184 crew  DaMart
pi_133047639
quote:
En terecht!
pi_133047640
quote:
Gelukkig. Gezond verstand.
pi_133047679
Dus we zijn weer klaar voor dit jaar.

Tot de volgende keer.
pi_133047688
Lekker puh, bluesquincy.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:17:51 #83
3928 Ulx
pi_133047693
quote:
Tijdens de Sinterklaasintocht in Amsterdam zal de aanwezigheid van Zwarte Piet dit jaar toegestaan blijven.

Die uitspraak doet de voorzieningsrechter vrijdagmiddag in Amsterdam.

De aanwezigheid van Zwarte Piet zal de openbare orde niet in het geding brengen en daarom blijft de vergunning voor de huidige intocht staan.

Burgemeester Eberhard van der Laan liet eerder al weten dat hij niet van plan was de vergunning voor de intocht op 17 november in te trekken, waarop enkele bezwaarmakers naar de rechter stapten.

Volgens een jurist van de gemeente kan de burgemeester een evenement verbieden als het in strijd is met de openbare orde. Die is hier volgens hem niet in het geding.

De tegenstanders zijn echter van mening dat het racistische element van Zwarte Piet al genoeg moet zijn om ervan af te zien.

Uiterlijk

Donderdag werd al bekend dat het uiterlijk van de Amsterdamse pieten zou worden aangepast. Zo zouden ze geen goudkleurige oorringen meer dragen, ze zouden een andere kleur lippenstift mogen dragen en in haardracht zou gevarieerd worden. De jurist van de gemeente zei vrijdag dat dit ''uitdrukkelijk een start'' is.

Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.

Volgens de voorzitter van de Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam verheugen honderdduizenden zich op het feest. ''Van wie het overoverovergrote deel niet racistisch is.''

Hij benadrukte dat de dialoog moet worden voortgezet, maar ook dat het niet alleen een traditie is van Amsterdam, maar van het hele land
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:18:24 #84
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133047716
*O*

(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133047735
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.
Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...
pi_133047736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
*O*

(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op :')
Hopelijk kan het volgend jaar wél normaal.
pi_133047741
quote:
Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.
:') :') :').
pi_133047753
quote:
*O*

Dat is alleen in dat gekke Amsterdam joh en die haardrachten waren er al jaren :) (Elvis Piet, etc). De rest van Nederland doet gewoon of quincy gek is. Zoals het hoort.
pi_133047755
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...
Gewoon de racistische rechter wraken. B-)
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:19:23 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.
dus het heeft er niets mee te maken?

dat hele oog om oog, feest om feest verhaal is nergens voor nodig
bovendien zijn dit twee belangengroepjes die niets met het festival zelf te maken hebben die dit roepen

dan moet je niet beweren dat de organisatie van het festival blanken probeert te weren oid want als je dat dan weer doortrekt dan is zwarte piet gewoon het grootste racistische slavensymbool ter wereld puur omdat Quincy en zijn groepje dat zeggen
pi_133047764
quote:
*O*

Jij bent een heuse traditionalist
Piet moet op een neger met grote lippen en kroeshaar lijken?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:20:23 #92
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133047802
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

pi_133047828
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja dat is een fikse handpalm waard, zo'n uitspraak :').
pi_133047838
Dit 'argument' is toch om te janken?

'Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.'
8)7
pi_133047882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja en het liefst met zo'n heel erg overdreven dom Surinaams accent praten... :D
PWBF
pi_133047883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:21 schreef Lavenderr het volgende:
Dit 'argument' is toch om te janken?

'Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.'
8)7
Ja dat zei ik net, wat is je 06? Gaan we het vieren.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:22:15 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047886
die rode lippen gaan toch nergens over, ziet er niet uit, heb het punt er ook nooit van gesnapt

dat ze allemaal hetzelfde kapsel hebben vond ik ook vreemd
pi_133047892
Maar goed, swastikapiet is er dus niet bij dit jaar, gok ik zo.
pi_133047902
quote:

[..]

Neem je verlies Bluesdude. Volgend jaar mag je dit grote probleem weer aankaarten.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:23:07 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133047916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Forget dat zwartwitschema van "twee kampen".
Dat is mensen in een hokje stoppen.
Er is een grote diversiteit aan meningen Vele mengkleuren .
Tja de genuanceerde massa schreeuwt niet hé. En helaas krijgt de blatende massa het meest gedaan want als iemand een genuanceerd verhaal ophangt dan is het saai en gaat men liever naar de Quinsies en Wilders van de samenleving luisteren.
Vrijheid
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:23:21 #101
339669 JerryWesterby
pi_133047922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet bashen..
Ja had ik al gedaan. Tot en met een link naar een boek over Europese slaven van Afrikanen aan toe. Had geen enkel effect en is allang vergeten in de topic, voor zover het ooit geregistreerd is.

Blijft over in de topic: Bluesdude. Mijn persoonlijke samenzweringstheorie is dat jij een Zwarte Pietspeler bent die de Zwarte Piet figuur wil promoten door middel van controverse.
pi_133047924
quote:

[..]

Het maakt mij eigenlijk niets uit, paarse Piet, groene Piet of zwarte Piet. Het maakt mij wel uit of we voor een klein clubje genieters van alles wat dit land hen bied capituleren of niet.
60 HRC
pi_133047926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Ferdo het volgende:
De rechter heeft trouwens beslist. Zwarte Piet mag gewoon.

Lees het net op TT
jammer
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_133047935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:22 schreef sp3c het volgende:
die rode lippen gaan toch nergens over, ziet er niet uit, heb het punt er ook nooit van gesnapt

dat ze allemaal hetzelfde kapsel hebben vond ik ook vreemd
Bij de landelijke intocht (niet die van Amsterdam, die kijk ik nooit) hebben ze al jaren geen rode lippen en gouden oorbellen meer. Niemand die daar een probleem van maakt.

Ik heb ook zwart haar en als ik dat lang laat groeien krult het ook. Mag ik nu ook gaan zeiken?
PWBF
pi_133047954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Neem je verlies Bluesdude. Volgend jaar mag je dit grote probleem weer aankaarten.
Lavender....kom met inhoudelijke argumenten en ga niet zo overwinachtig doen.
Natuurlijk win jij.: Jij drijft mee op de nationale hysterie
pi_133047955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en het liefst met zo'n heel erg overdreven dom Surinaams accent praten... :D
_O_
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:24:35 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bij de landelijke intocht (niet die van Amsterdam, die kijk ik nooit) hebben ze al jaren geen rode lippen en gouden oorbellen meer. Niemand die daar een probleem van maakt.

Ik heb ook zwart haar en als ik dat lang laat groeien krult het ook. Mag ik nu ook gaan zeiken?
je mag sowieso zeiken

niemand verbied het je ... waar komt die malle vraag toch steeds vandaan?
pi_133047963
En om dan een duidelijk statement te maken, zo veel mogelijk mensen ernaar toe als zwarte piet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:24:41 #109
37295 Luigi
mario pls
pi_133047971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Pro-tip: begin deze keer al in september! Een nóg langere periode om de calimero uit te hangen! Succes gegarandeerd.
pi_133047976
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:23 schreef Apotheose het volgende:

[..]

jammer
Whihihihihi

Deal with it
PWBF
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:25:02 #111
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133047987
quote:

[..]

Liever een traditionalist dan een (foute) bitch. Jij moet je schamen als mens en tegenstander van de multiculturele samenleving.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133047997
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:25:56 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048017
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat is alleen in dat gekke Amsterdam joh en die haardrachten waren er al jaren :) (Elvis Piet, etc). De rest van Nederland doet gewoon of quincy gek is. Zoals het hoort.
hoe bedoel je 'doet alsof' ?
pi_133048018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef Kanjer het volgende:
En om dan een duidelijk statement te maken, zo veel mogelijk mensen ernaar toe als zwarte piet.
Ja echt niet, al die troep komt in je ogen en je ziet het een week later nog.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:26:27 #115
37295 Luigi
mario pls
pi_133048045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies. Ben toch geen homo ofzo.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:26:31 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048046
ik heb ook andere dingen te doen hoor die dag

bovendien ben ik een blankhater
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:26:47 #117
3928 Ulx
pi_133048062
:D
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:26:56 #118
339669 JerryWesterby
pi_133048070
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zit geen geluid bij volgens mij.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:27:05 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048075
quote:

[..]

en geketend natuurlijk :')
echt :')
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:27:38 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048104
ik heb overigens nog nooit een neger met grote rode lippen gezien
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:27:43 #121
37295 Luigi
mario pls
pi_133048108
Dat zo'n bluesdude nog tijd heeft om te posten tussen het katoenplukken door zeg.
pi_133048121
quote:

[..]

Je moet er wat voor over hebben als je op de barricades wil staan!
pi_133048126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:27 schreef sp3c het volgende:
Een vrouwelijke variant?
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:28:08 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048128
kroeshaar ziet er over het algemeen ook anders uit dan wat de gemiddelde piet op zijn hoofd zet
pi_133048132
En toch he, ook al vind ik de huidige Piet prima, het zijn vaak wel een beetje de sukkeltjes van de samenleving die zich zo laten schminken en verkleden. Van die mensen die ook met een bos oranje wortelen op hun kop en een oranje leeuwenpak aan naar wedstrijden van het NL elftal gaan.
PWBF
pi_133048151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:25 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Liever een traditionalist dan een (foute) bitch. Jij moet je schamen als mens en tegenstander van de multiculturele samenleving.
????
Scheldt je mij verkapt uit voor bitch ?.
Maar hoe grappig.... mij is op Fok altijd verweten dat ik een voorstander ben van "multiculturele samenleving" .
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:28:57 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048157
quote:
kennelijk zien ze zichzelf wel zo.
pi_133048164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:
En toch he, ook al vind ik de huidige Piet prima, het zijn vaak wel een beetje de sukkeltjes van de samenleving die zich zo laten schminken en verkleden. Van die mensen die ook met een bos oranje wortelen op hun kop en een oranje leeuwenpak aan naar wedstrijden van het NL elftal gaan.
Dat is het Legioen.
pi_133048171
quote:
Laat ze toch, die mensen hebben daar plezier in.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:29:14 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048179
quote:
mwah, bij ons was het gewoon de beschikbaarste oom in de familie
pi_133048184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, ze hebben je door Danny, ouwe traditionalist die je er bent.
pi_133048212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nationale hysterie? Sorry, maar ik voel eindelijk wat saamhorigheid onder de Nederlanders. Eindelijk zeggen we eens met zijn allen: "Rot op met je kritiek op onze cultuur en traditie, we zijn een behoorlijk tolerant volk, maar er zijn grenzen"
60 HRC
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:30:02 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048214
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:28 schreef Danny het volgende:

[..]

kennelijk zien ze zichzelf wel zo.
nee want dan zou ik het wel in de spiegel gezien hebben he?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:31:16 #134
37295 Luigi
mario pls
pi_133048265
sp3c is een negert!!! Pak 'm!! Wie heeft er nog een houten kruis in de schuur staan om te verbranden?
pi_133048269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Niet te hopen dat ie dan ook alleen in een lendendoekje moet lopen, dán heb je wel érg veel zwarte schmink nodig.
pi_133048300
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:30 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nationale hysterie? Sorry, maar ik voel eindelijk wat saamhorigheid onder de Nederlanders. Eindelijk zeggen we eens met zijn allen: "Rot op met je kritiek op onze cultuur en traditie, we zijn een behoorlijk tolerant volk, maar er zijn grenzen"
Das nogal intolerant van je.. zie je dat zelf niet ?
Je sluit mensen uit van de samenleving. Die ken je minder rechten toe .
Dát is de discriminatie in deze kwestie. Niet die zpfiguur zelf.
pi_133048304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah, bij ons was het gewoon de beschikbaarste oom in de familie
nee, de oom die de hardste plasser kreeg van z'n op schoot zittende neefje of nichtje...
PWBF
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:33:25 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee, de oom die de hardste plasser kreeg van z'n op schoot zittende neefje of nichtje...
geen idee hoe jullie dat vierde maar de neefjes en nichtjes gaan bij sinterklaas (aka opa) op schoot

zou wel je rare kijk op de wereld verklaren trouwens maar das voor een ander topic denk ik
pi_133048357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is nooit iemand uitgesloten, mensen waren boos dat ze werden betrokken.

Dat is iets anders.
pi_133048379
quote:

[..]

Er wordt helemaal niemand uitgesloten. Waar haal je dat vandaan? Iedereen is welkom bij dit feest.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:34:17 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_133048382
quote:

[..]

Welnee man. Iedereen mag gewoon meedoen en dat doet men dan ook. Al jáááren lang.
pi_133048388
quote:
Niet meer dan logisch.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:34:28 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_133048389
quote:

[..]

Neehoor. Doe vooral mee met het feestje! Gezellig!!
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:34:48 #144
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee want dan zou ik het wel in de spiegel gezien hebben he?
jij bent zo'n klager?
pi_133048408
Uitspraak van de rechter is er, kunnen we nu weer verder met de discussie: Hoeveel miljard moeten "wij" betalen aan die arme negertjes die nu in een welvarend land buiten Afrika genieten van een leven buiten de hel die Afrika heet.
60 HRC
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:35:01 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_133048411
quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:35:32 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:34 schreef Danny het volgende:

[..]

jij bent zo'n klager?
zwakjes -O-
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:35:34 #148
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048439
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef OProg het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
touché
pi_133048451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand uitgesloten. Waar haal je dat vandaan? Iedereen is welkom bij dit feest.
Ik reageerde op de opvatting van "rot op, verdwijn uit Nederland als je ons feest niet leuk vind"
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:35:55 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048454
quote:

[..]

[ afbeelding ]
ouch

waar is Quincy nu?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:36:11 #151
37295 Luigi
mario pls
pi_133048462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik reageerde op de opvatting van "rot op, verdwijn uit Nederland als je ons feest niet leuk vind"
Jij leest echt heel slecht. Maar trollt best ok.
pi_133048472
quote:

[..]

[ afbeelding ]
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:36:59 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048491
kijk dat noem ik nou kroeshaar :Y
pi_133048496
quote:

[..]

Ja, ga maar lekker naar de VS ofzo lekker Santa Claus vieren. Vette papzak.
PWBF
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:37:05 #155
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133048499
Mijn gezicht na de uitspraak:
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133048508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ouch

waar is Quincy nu?
Ik hoop dat ze hem weten te strikken voor P&W vanavond.

Zou wel mooie tv zijn.
pi_133048519
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef sp3c het volgende:
kijk dat noem ik nou kroeshaar :Y
Maar het is een pruik.
pi_133048525
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zwarte Pietjuhhhh hee heb je nog pepernootjes????
PWBF
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:37:48 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar het is een pruik.
das bij racistisch
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:37:55 #160
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

zwakjes -O-
de klagende negers zien zichzelf in zwarte piet, dus zien ze zichzelf als iemand in een apenpakkie met rode lippen.
pi_133048549
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn gezicht na de uitspraak:
[ afbeelding ]
Wat heeft Sjek van Gelder hiermee te maken?
pi_133048560
quote:

[..]

Dat staat er niet, dat bakt jouw brein ervan.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:38:21 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:37 schreef Danny het volgende:

[..]

de klagende negers zien zichzelf in zwarte piet, dus zien ze zichzelf als iemand in een apenpakkie met rode lippen.
mweh ... had meer ingezeten
pi_133048588
Ik weet niet beter of neger is gewoon het getal dat na acht en voor tien komt.
PWBF
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:39:07 #165
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

mweh ... had meer ingezeten
mja, zit de nieuwe sinemasins te kijken terwijl ik dit volg
pi_133048619
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Deze grap durft Dolf Jansen niet eens te maken.
pi_133048629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Deze grap durft Dolf Jansen niet eens te maken.
hoezo grap?
PWBF
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:40:15 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:40:21 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_133048658
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Jij leest echt heel slecht. Maar trollt best ok.
Hij is echt goed :D
pi_133048672
Maar goed, kan ik eindelijk pepernoten en chocoladeletters gaan halen.

Het feest kan beginnen!!!

Jammer dat je op een tablet geen smileys kan plaatsen...
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:41:09 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048684
natuurlijk kun je op een tablet wel smileys plaatsen
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:41:20 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048690
lijk me?
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:41:35 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_133048699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:41 schreef sp3c het volgende:
lijk me?
Jawel. Kan.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:41:45 #174
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133048706
quote:
lijk me?
gewoon een : met een ) erachter tikken. natuurlijk kan dat op een tablet.
pi_133048709
Thee. Kan.
PWBF
pi_133048720
Koffie. Kan.
PWBF
pi_133048726
Maar er kan nog veel meer
PWBF
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:42:24 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_133048728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:41 schreef Nielsch het volgende:
Thee. Kan.
Piet. Mag.
pi_133048738
IJsselmeer
PWBF
pi_133048751
Tjeukemeer
PWBF
pi_133048759
Middenmeer
PWBF
pi_133048764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:41 schreef Danny het volgende:

[..]

gewoon een : met een ) erachter tikken. natuurlijk kan dat op een tablet.
Ja stom... Handmatig kan wel natuurlijk.... :)
pi_133048769
Dan zijn we er wel
PWBF
pi_133048776
Jawel
PWBF
pi_133048786
Gezwel
PWBF
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:46:05 #186
3542 Gia
User under construction
pi_133048880
quote:
natuurlijk kun je op een tablet wel smileys plaatsen
Ja. Bijvoorbeeld: :P dubbele punt hoofdletter P

Verstuurd vanaf mijn tablet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:46:26 #187
339669 JerryWesterby
pi_133048903
Bluesdude is toch niet meer terug geweest nadat ik hem in de gaten had als Zwarte Pietspeler.

Vervolgens is dit topic alleen maar bullshit. Dat is dan wel weer jammer.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:47:00 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048927
Vanaf mijn telefoon

:)
) _O-
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:48:31 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133048997
wat was de code voor die sint en piet emoticon trouwens?

kan die niet weer gewoon terugkomen?

ipv diemet die domme kerstmuts want die gebruikt toch niemand
pi_133049025
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:47 schreef sp3c het volgende:
Vanaf mijn telefoon

:)
) _O-
Je kan ook ergens instellen dat je onderaan je browser in mobiele layout gewoon smileys aan kan klikken. Dat is nog even handiger.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:49:14 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049033
van de rechter mag het
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:52:02 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049145
kun je eigenlijk dm'en met de mobiele layout?
pi_133049152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:48 schreef sp3c het volgende:
wat was de code voor die sint en piet emoticon trouwens?

kan die niet weer gewoon terugkomen?

ipv diemet die domme kerstmuts want die gebruikt toch niemand
8} = 8 }
<O) = < O )
pi_133049171
zwpietsmile.gif
pi_133049189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
kun je eigenlijk dm'en met de mobiele layout?
Ja maar eigenlijk alleen handig als je eerst ontvangt. Anders moet je namelijk de naam goed in zien te typen en het juist linkje zien te vinden :P.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:55:57 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049293
Lol die grote 8} is gewoon klein op mobiel

Zal ook wdl een racistische inslag hebben
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:57:10 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049335
wat een uitvinding joh zo'n smartfoon
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:57:29 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049340
anderhalf uur typen aan 1 oneliner :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:57:31 #199
3542 Gia
User under construction
pi_133049342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:55 schreef sp3c het volgende:
Lol die grote 8} is gewoon klein op mobiel

Zal ook wdl een racistische inslag hebben
Zonder oorringen?
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:57:40 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049347
heb je ook geen ABO nodig
pi_133049367
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:57 schreef sp3c het volgende:
wat een uitvinding joh zo'n smartfoon
Klopt maar wanneer je iemand met 150+ notes er een bij wilt geven en daar iets bijwint schrijven is het wel jammer :+.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:59:32 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049404
je moet er sowieso zo min mogelijk bij winnen schrijven
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:59:42 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049412
maar die discussie is niet echt iets voor dit topic
pi_133049427
Klopt maar soms is dat toch handig.
pi_133049443
Excuus (neger).
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 17:01:05 #206
3928 Ulx
pi_133049460
Zou men het erg vinden als Zwarte Piet voortaan een bot door de neus draagt en een peniskoker om zijn grote kloppende onbesneden tampeloeres zou schuiven?
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:03:21 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Ulx het volgende:
Zou men het erg vinden als Zwarte Piet voortaan een bot door de neus draagt en een peniskoker om zijn grote kloppende onbesneden tampeloeres zou schuiven?
in Nielsch zijn familie niet denk ik
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 17:05:29 #208
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133049623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:42 schreef Nielsch het volgende:
Koffie. Kan.
Sando Kan
Kon Kan
Toe Kan
Wim Kan niet meer, Wim Kon
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 17:07:00 #209
3928 Ulx
pi_133049662
Wil Kan ook. Want Wil wil wel.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:07:50 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133049693
Wim kan juist prima

niet meer te stoppen die gozer

edit: dat was wat aan de grote kant idd

[ Bericht 46% gewijzigd door sp3c op 08-11-2013 17:14:42 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:07:52 #211
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133049697
quote:
Nee dat zijn mensen die vrijwillig meedoen met het sinterklaasfeest en dus een optocht om o.a. jouw kind te vermaken. als je het sulletjes vindt ga dan godverdomme niet met je kind langs de kant staan en leer je kind meteen om vooral niks van die sulletjes aan te nemen. Wat ben jij voor een krankzinnige mongool om die mensen die ervoor zorgen dat jouw kind zich vermaakt weg te zetten als sukkeltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 08-11-2013 17:13:27 ]
pi_133049725
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:07 schreef sp3c het volgende:
Wim kan juist prima

niet meer te stoppen die gozer
7495x11244

Moet dit nou?
pi_133049747
Mijn hele laptop wil dat niet laden.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 17:09:49 #214
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133049759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee dat zijn mensen die vrijwillig meedoen met het sinterklaasfeest om o.a. jouw kind te vermaken. aos je het sulletjes vindt ga dan godverdomme niet met je kind langs de kant staan en leer je kind meteen om vooral niks van die sulletjes aan te nemen. Wat ben jij voor een krankzinnige mongool om die mensen die ervoor zorgen dat jouw kind zich vermaakt weg te zetten als sukkeltjes.
_O_
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:14:12 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133049915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:09 schreef Danny het volgende:

[..]

_O_
[ afbeelding ]
Kotsmisselijk word ik van die mafkezen.
pi_133049935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:09 schreef Danny het volgende:

[..]

_O_
[ afbeelding ]
Je krijgt echt geen genoeg van haar, wel?
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 17:15:45 #217
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133049969
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je krijgt echt geen genoeg van haar, wel?
en kijk; geen oorringen!!!! (maar het ijzer in haar smoel maakt dat weer goed ;))
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:16:11 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133049984
quote:
Mijn post van een paar uur terug:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zelfde hoek van bepaalde mensen met een bepaald beeld van de blanke. En inderdaad, dit was nog een kleine discussie in Amsterdam. Dit soort uitlatingen mogen ook wel eens voor de rechter.

Wie discrimineert hier nu eigenlijk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:17:47 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133050030
ik ben eigenlijk wel klaar

kan deze reeks nu eindelijk naar FEE?
is dat al open?
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:19:21 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133050085
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:15 schreef Danny het volgende:
(maar het ijzer in haar smoel maakt dat weer goed ;))
Met een beetje pech blijft je velletje erachter haken................. :{
pi_133050201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:17 schreef sp3c het volgende:
ik ben eigenlijk wel klaar

kan deze reeks nu eindelijk naar FEE?
is dat al open?
Eerder naar ONZ. Of KPD.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 17:22:53 #222
3928 Ulx
pi_133050205
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Met een beetje pech blijft je velletje erachter haken................. :{
Of je piercing.
pi_133050237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of je piercing.
Of je elleboog.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 17:24:03 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 17:27:11 #224
3928 Ulx
pi_133050338
Ik zal de discussie wel gaan missen denk ik.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:29:00 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133050400
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Eerder naar ONZ. Of KPD.
Prullenbak is een beter idee... inclusief die mongool van een quincy.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133050482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:27 schreef Ulx het volgende:
Ik zal de discussie wel gaan missen denk ik.
Gewoon positief denken.

Volgend jaar wordt het nog erger.
De Holocaust lijkt ineens een peuleschilletje.
pi_133050500
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan ook ergens instellen dat je onderaan je browser in mobiele layout gewoon smileys aan kan klikken. Dat is nog even handiger.
Dit. Kwam ik ook pas na maanden achter, maar volgens mij zijn er nog steeds een heleboel mensen die dat niet weten. Maakt mobiel FOK!ken een stuk fijner/leuker.
Tails tell tales
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:33:29 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133050532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gewoon positief denken.

jihaat vergelijkingen wil ik
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 17:37:10 #229
3928 Ulx
pi_133050648
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gewoon positief denken.

De holocaust is bijna net zo erg als Zwarte Piet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:39:40 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133050721
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef Danny het volgende:

[..]

mja, zit de nieuwe sinemasins te kijken terwijl ik dit volg
De stem van de criticaster is dermate ergerniswekkend dat de film er sympathiek op wordt.
pi_133051356
Dus een keihard verlies voor de tegenstanders, zoals verwacht.
pi_133051585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:59 schreef Scorpie het volgende:
Dus een keihard verlies voor de tegenstanders, zoals verwacht.
Zie ook niet in hoe ze gedacht hadden dit te kunnen winnen. Het gaat om een evenementenvergunning in Amsterdam, ofwel hetzelfde type vergunning wat bv een gay-pride mogelijk maakt. Dan is de uitdossing van de deelnemers geen erg relevant beoordelingscriterium gok ik :D.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:06:27 #233
3928 Ulx
pi_133051601
Ow ja, voor degene die er mee zitten dat buitenlanders het niet begrijpen: http://en.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
pi_133051698
Wat een euforie, dames en heren. Dadelijk allemaal weer lekker white men marching on opzetten natuurlijk.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 18:10:51 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133051738
gewoon sinterklaas kapoentje denk ik
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 18:11:50 #236
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133051775
Ik hoop alleen dat ze niet zo quinsygario zijn om nu met een groepje de intocht te gaan verzieken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:14:27 #237
3928 Ulx
pi_133051860
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:09 schreef Tem het volgende:
Wat een euforie, dames en heren. Dadelijk allemaal weer lekker white men marching on opzetten natuurlijk.
Yep. En brandende kruizen neerzetten in de Bijlmer.
pi_133051899
Ieder z'n feestje. Marshmallow erbij en alles.
pi_133051941
Negerzoenen eten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:19:36 #240
3928 Ulx
pi_133052021
Klimmen negers trouwens echt elke dag in bomen?
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:20:47 #241
37295 Luigi
mario pls
pi_133052060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:19 schreef Ulx het volgende:
Klimmen negers trouwens echt elke dag in bomen?
Als ze kunnen lopen ondanks de dagelijkse afranseling van hun blanke meesters wel, heb ik gehoord.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:21:35 #242
3928 Ulx
pi_133052082
Best knap van die wezens. Kunnen alle negersoorten dat?
pi_133052105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee dat zijn mensen die vrijwillig meedoen met het sinterklaasfeest en dus een optocht om o.a. jouw kind te vermaken. als je het sulletjes vindt ga dan godverdomme niet met je kind langs de kant staan en leer je kind meteen om vooral niks van die sulletjes aan te nemen. Wat ben jij voor een krankzinnige mongool om die mensen die ervoor zorgen dat jouw kind zich vermaakt weg te zetten als sukkeltjes.
Neem een chillpil
PWBF
pi_133052125
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Neem een chillpil
:')
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 18:25:37 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_133052183
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zie ook niet in hoe ze gedacht hadden dit te kunnen winnen. Het gaat om een evenementenvergunning in Amsterdam, ofwel hetzelfde type vergunning wat bv een gay-pride mogelijk maakt. Dan is de uitdossing van de deelnemers geen erg relevant beoordelingscriterium gok ik :D.
Daar denken de protesteerders anders over.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:26:05 #246
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133052204
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Neem een chillpil
Alleen als jij je kind weghoudt bij die "sukkeltjes".
pi_133052244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Alleen als jij je kind weghoudt bij die "sukkeltjes".
Nein! We gaan kijken! Whahaha sue me bunghole.
PWBF
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:27:48 #248
3928 Ulx
pi_133052249
Ik kreeg heel even, nadat ik de uitspraak hoorde, de neiging om de straat op te gaan en de eerste de beste zwarte die ik zou zien heel hard uit te lachen.

Maar ja. Dat zou best wel een debiele actie zijn.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:29:26 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133052291
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nein! We gaan kijken! Whahaha sue me bunghole.
Ga jij je kind dan ook netjes vertellen dat die donkere mensen allemaal pedofielen zijn en dat je niks mag aannemen van ze?
pi_133052319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Ga jij je kind dan ook netjes vertellen dat die donkere mensen allemaal pedofielen zijn en dat je niks mag aannemen van ze?
Nee. Ik zeg alleen dat protestpieten luie mensen zijn die van de Sint niet meer als piet mogen werken en nu boos zijn.
PWBF
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:35:53 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133052464
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg alleen dat protestpieten luie mensen zijn die van de Sint niet meer als piet mogen werken en nu boos zijn.
Ben benieuwd wanneer je kind zijn eigen nazivlag krijgt.
pi_133052492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:27 schreef Ulx het volgende:
Ik kreeg heel even, nadat ik de uitspraak hoorde, de neiging om de straat op te gaan en de eerste de beste zwarte die ik zou zien heel hard uit te lachen.

Idd, beter post je het op de FB van Anouk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:37:01 #253
3928 Ulx
pi_133052501
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer je kind zijn eigen nazivlag krijgt.
Die van mij heb ik een tattoo van een swastika gegeven.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:37:25 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133052512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Toch wel op zijn voorhoofd?
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:37:29 #255
37295 Luigi
mario pls
pi_133052514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

En een klein negerslaafje?
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:39:26 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133052574
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

En een klein negerslaafje?
1 maar? Dan wordt je uitgelachen door de buurt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 18:39:38 #257
3928 Ulx
pi_133052581
Ik heb niets tegen negers. Iedereen zou er eentje moeten hebben.
pi_133052584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:11 schreef Danny het volgende:
Ik hoop alleen dat ze niet zo quinsygario zijn om nu met een groepje de intocht te gaan verzieken.
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_met_geweld__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:41:57 #259
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133052643
Sinterklaas is gewoon Simon Legree.
pi_133052667
quote:
En daar ging het thuisvoordeel van de haters. Ze zijn net zulke idioten als sommige voorstanders.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:48:06 #261
37295 Luigi
mario pls
pi_133052808
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar ging het thuisvoordeel van de haters. Ze zijn net zulke idioten als sommige voorstanders.
Ik was al even bang dat negers geen idioten konden zijn. Phew.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 18:48:56 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_133052837
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echt te sneu. Bah bah.
Wel het beste bewijs dat ze schijt hebben aan de kinderen wiens plezier ze nu vergallen.
pi_133052843
quote:
"Gewoon Zwarte Pieten in elkaar slaan, en dan kun je moeilijk beweren dat de openbare orde niet in gevaar komt".

Goed bezig.
pi_133052906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt te sneu. Bah bah.
Wel het beste bewijs dat ze schijt hebben aan de kinderen wiens plezier ze nu vergallen.
Alsof ze dat überhaupt ook maar één seconde heeft geboeid. :N

Maar goed, het kan inderdaad geen kwaad als dat met enig regelmaat worden bevestigd.
pi_133052914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

"Gewoon Zwarte Pieten in elkaar slaan, en dan kun je moeilijk beweren dat de openbare orde niet in gevaar komt".

Goed bezig.
Ware gezicht van de tegenstanders als extremisten komt nu naar voren.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:53:33 #266
37295 Luigi
mario pls
pi_133052982
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ware gezicht van de tegenstanders als extremisten komt nu naar voren.
Yup. Geen greintje tolerantie voor andersdenkenden. Je vraagt je af wie de ware racisten zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 18:54:10 #267
137949 Disana
pi_133053010
Eén mannetje oppert geweld, alle andere geïnterviewden keuren dat af. Wat nou extremistische tegenstanders.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:54:58 #268
37295 Luigi
mario pls
pi_133053044
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:54 schreef Disana het volgende:
Eén mannetje oppert geweld, alle andere geïnterviewden keuren dat af. Wat nou extremistische tegenstanders.
Hey, volgens bluesdude zijn er zo vele honderdduizenden. Daar zit vast wel een zwarte Volkert tussen.
pi_133053059
Quinsy is er zelf ook niet helemaal vies vanom te rellen , zoals we al wisten van vorig jaar.
pi_133053085
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hey, volgens bluesdude zijn er zo vele honderdduizenden. Daar zit vast wel een zwarte Volkert tussen.
Die misschien wel naar Groningen afreist om de tv-sint te doden. Dan is het probleem sowieso "opgelost".
pi_133054162
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat 'vele' is jouw overdrijving.
Er zijn miljoenen die perse voor handhaving zijn van her huidige zp.concept
En te velen met een agressieve vreemdelingenhaat.
Verwacht eerder geweld uit die hoek.
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 19:24:16 #272
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_133054289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:27 schreef Ulx het volgende:

Ja, vooral omdat de meeste kleurlingen er totaal niet mee zitten.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 19:24:40 #273
3928 Ulx
pi_133054305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee, je hoeft geen geweld te gebruiken als je Piet niet wilt aanpassen. Dus de propieten hebben geen reden tot geweld. Bij de antipieten, een paar honderdduizend werd als aantal genoemd, is er blijkbaar wel een oproep tot geweld gedaan. Zeg dat een op de vijftig wil gaan rellen (gezien het aantal sympatisanten in de rechtzaal) kom je uit op een paar duizend man.
pi_133054618
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:09 schreef Tem het volgende:
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_133054668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, je hoeft geen geweld te gebruiken als je Piet niet wilt aanpassen. Dus de propieten hebben geen reden tot geweld.
agressieve types die perse agressie willen uiten (zie de rel op het malieveld) vinden altij wel een reden. En bepaalde zogenaamde pietlovers zijn veruit het meest agressief .
pi_133054706
mischien zou er een zwarte pieten flashmob georganiseerd moeten worden, staan er ineens een paar honderd pieten in Amsterdam om de sint te onthalen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_133054734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

agressieve types die perse agressie willen uiten (zie de rel op het malieveld) vinden altijd wel een reden. En bepaalde zogenaamde pietlovers zijn veruit het meest agressief .
pi_133054777
Tvp
pi_133054797
Oh hemel !! Door dit topic helemaal vergeten dat ik mijn slaaf nog aan de ketting heb liggen en die nog gevoerd moet worden :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 19:36:42 #280
3928 Ulx
pi_133054847
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

agressieve types die perse agressie willen uiten (zie de rel op het malieveld) vinden altij wel een reden. En bepaalde zogenaamde pietlovers zijn veruit het meest agressief .
Waarom zou je gaan matten als je met je kinderen pepernoten aan het vangen bent? Dat is zinloos. Bovendien is er tot nu toe nooit een rel geweest bij de intocht. Die honderdduizenden antipieten vinden dat ze een reden hebben om te gaan matten. En als een paar procent dat echt gaat doen, dan hebben we wel een probleem.
pi_133055029
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zou je gaan matten als je met je kinderen pepernoten aan het vangen bent? Dat is zinloos. Bovendien is er tot nu toe nooit een rel geweest bij de intocht. Die honderdduizenden antipieten vinden dat ze een reden hebben om te gaan matten. En als een paar procent dat echt gaat doen, dan hebben we wel een probleem.
Dat is dan ook die paar procent die met enige regelmaat bij Opsporing Verzocht te zien is
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 19:46:08 #282
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_133055196

_O- maar toch ook ;(
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_133055293

Wat een gekkie.
pi_133055633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die misschien wel naar Groningen afreist om de tv-sint te doden. Dan is het probleem sowieso "opgelost".
Op de Facebookpagina van Quinso gingen ook al oproepen om een aanslag op het leven van Sint te plegen. Bleven ook gewoon staan, werden niet weggehaald.
PWBF
pi_133055701
quote:
Let's take down the zionism jew by jew by jew....
PWBF
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 19:58:47 #286
3928 Ulx
pi_133055732
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op de Facebookpagina van Quinso gingen ook al oproepen om een aanslag op het leven van Sint te plegen. Bleven ook gewoon staan, werden niet weggehaald.
Vreemd. Ik denk dat het racisme juist zou toenemen mocht iemand de Sint overhoop schieten.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 20:00:38 #287
249559 crew  Lavenderr
pi_133055807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is gewoon bizar. Een aanslag op een sprookjesfiguur 8)7
pi_133055954
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een gekkie.
Ach ja, die gekkies vind je aan beide kanten wel natuurlijk...
Tails tell tales
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 20:15:25 #289
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133056399
quote:
daar komt de piet uit de mouw
pi_133056496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vreemd. Ik denk dat het racisme juist zou toenemen mocht iemand de Sint overhoop schieten.
Dat gebeurt door deze discussie al lijkt het... Ik krijg helaas óók het gevoel dat Quincy/Prem c.s. (in dat opzicht dus net als bij van die nazi figuren) dat eigenlijk helemaal niet zo veel kan schelen. Voor hen is dat alleen maar "bewijs" voor hun gelijk? Ze gaan door koste wat kost krijg ik onderhand een beetje het idee, zelfs als ze er precies het tegenovergestelde mee bewerkstelligen...
Tails tell tales
pi_133056629
Vind de reacties op dat telegraaf-filmpje wel wat overdreven hoor. Eén (indirect misschien 2) gekkie(s) die het over geweld heeft (hebben) :')
Tails tell tales
pi_133056666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:20 schreef Forbry het volgende:
Vind de reacties op dat telegraaf-filmpje wel wat overdreven hoor. Eén (indirect misschien 2) gekkie(s) die het over geweld hebben :')
Hmm, dan heb je de haatdragende boodschappen op de website van Quinsy Gario vast nog niet gezien.
PWBF
pi_133056830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hmm, dan heb je de haatdragende boodschappen op de website van Quinsy Gario vast nog niet gezien.
Facebook of..? Maar dan nog, een paar van dat soort debielen blijf je altijd houden. Ik vind het niet nodig om dat -vooralsnog- zo serieus te nemen... :)
Tails tell tales
pi_133056976
Ik zie het als modernisering van het kinderfeest , die aanpassing van zwarte piet. Naarmate de samenleving verandert zullen zulke feesten mee veranderen. In dit geval word er gehoor gegeven aan een (terechte) roep van een groep mensen om de eventuele racistische kenmerken te verwijderen. Als andere kleur lippen daaraan bijdraagt, is dat positief.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 20:34:37 #295
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133057268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:54 schreef Disana het volgende:
nou ja, allemaal.. ik zie er ook een zeggen dat hij het afkeurt, maar er wel begrip voor heeft. Ja, wat is het nou? Daarnaast waren alle mensen die Zwarte Piet willen behouden ook schuldig aan de bedreigingen die hier en daar zijn geuit, dus waarom zou dat andersom anders moeten zijn? rasidioten van beide kampen wat mij betreft, maar aangezien veel mensen doen alsof de zeurpieten zo netjes en aardig zijn en slachtoffer zijn mag best duidelijk worden dat ook daar gewoon uitwassen tussen zitten.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 20:35:47 #296
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133057335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

inderdaad, de meeste geweldsdelicten worden tenslotte door blanke hollandse vaders en moeders met kleine kinderen gepleegd :')
pi_133057356
Als er in Utreg protestpieten zijn pleur ik ze persoonlijk de Oudegracht in.
PWBF
pi_133057801
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:36 schreef Nielsch het volgende:
Als er in Utreg protestpieten zijn pleur ik ze persoonlijk de Oudegracht in.
Nee !! Afval mag je niet in de grachten gooien, doe het dan bij de GFT bak :Y
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 20:48:48 #299
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133058205
VOL
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: