Ja dat sowieso, maar van Schier kan je toch niet met een veerdienst naar een ander eiland?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan is ie pas volgend jaar weer terug
Wadlopen!quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, maar van Schier kan je toch niet met een veerdienst naar een ander eiland?
Jankerd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Zijn er al plannen? Duurt alweer veel te lang
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik had wel zin in een reisje tot 9292 mij vertelde dat ik er meer dan 6 uur over zou doen, gaat m echt niet worden ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Voor mij slechts 4:54 (enkeltje)quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:36 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Ik had wel zin in een reisje tot 9292 mij vertelde dat ik er meer dan 6 uur over zou doen, gaat m echt niet worden dit
En dat terwijl ik hemelsbreed dichterbij schiermonnikoog woon dan jij, helaas rijden er geen treinen over de afsluitdijk dat zou een hoop tijd schelenquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij slechts 4:54 (enkeltje)(en 30¤)
Je kunt met de watertaxi van eiland naar eiland zonder het vasteland aan te doen.quote:
Weet niet waar je precies woont. Maar je kan met de bus de afsluitdijk over hé?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:47 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
En dat terwijl ik hemelsbreed dichterbij schiermonnikoog woon dan jij, helaas rijden er geen treinen over de afsluitdijk dat zou een hoop tijd schelen
Ik lees 45 minuten, vreemd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overtocht is 12:30 heen en terug
Ik bedoelde 12,30quote:
Raar, 9292 geeft die optie niet. Misschien duurt dat nog langer ofzoquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:55 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Weet niet waar je precies woont. Maar je kan met de bus de afsluitdijk over hé?
Jawel, ik kan echt geen plaats vinden met een station met een reistijd van 6 uur met enkel treinen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:01 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Raar, 9292 geeft die optie niet. Misschien duurt dat nog langer ofzo
Busje naar Leeuwaren pakken vanaf Den Oever(??) geloof ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:01 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet erg weg van die site. Geeft regelmatig verkeerde tijden door.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:01 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Het stuurt me helemaal via groningenquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jawel, ik kan echt geen plaats vinden met een station met een reistijd van 6 uur met enkel treinen.
Die site heeft me al 3 keer op weg geholpen zonder problemen. Over bussen kan ik niks zeggen, die mijdt ik het liefst.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:03 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet erg weg van die site. Geeft regelmatig verkeerde tijden door.
Als je met de Connexxion bussen reist kun je gewoon hun eigen site bekijken. Er gaan een bus van Den Oever naar Leeuwarden, en die doet er een goed uur over.
Jaren geleden was het een prima site. Maar de plaatsen waar ik vaak kom zijn de dienstregelingen van bussen flink veranderd, en niet up to date met die site.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die site heeft me al 3 keer op weg geholpen zonder problemen. Over bussen kan ik niks zeggen, die mijdt ik het liefst.
Volgens mij is die site vooral gericht op treinen, zelfs met de aangepaste dienstregeling van de herfstvakantie klopte het nog.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:06 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Jaren geleden was het een prima site. Maar de plaatsen waar ik vaak kom zijn de dienstregelingen van bussen flink veranderd, en niet up to date met die site.
Kun je net zo goed de site van de NS zelf gebruiken toch?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is die site vooral gericht op treinen, zelfs met de aangepaste dienstregeling van de herfstvakantie klopte het nog.
Die geeft geen bussenquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:08 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Kun je net zo goed de site van de NS zelf gebruiken toch?
Tegenwoordig wel heb ik gehoord. Alleen die functie nog niet gevonden.quote:
natuurlijk, kun je kan de fokstok eerst op alle waddeneilanden leggen er zijn veerdiensten voor Vlieland en Terschelling, voor Texel, voor Ameland en Schiermonnikoogquote:
Ja dat er veerdiensten tussen de eilanden en de wal is weet ik natuurlijk ook wel, maar dan keer je dus terug naar het vasteland:quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:23 schreef zwarte_hand het volgende:
[..]
natuurlijk, kun je kan de fokstok eerst op alle waddeneilanden leggen er zijn veerdiensten voor Vlieland en Terschelling, voor Texel, voor Ameland en Schiermonnikoog
Rederij De Vriendschap tussen Texel en Vlieland
Je zal dan wel steeds via het vasteland moeten gaan, maar je kan ook met een eigen boot (of kanno?).
kom op wie durft het aan?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:55 schreef zwarte_hand het volgende:
Nu zou het pas een stunt zijn als de stok eerst alle eilanden bezoekt voor dat hij terugkeert naar het vaste land
Kanovinnie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:23 schreef zwarte_hand het volgende:
[..]
natuurlijk, kun je kan de fokstok eerst op alle waddeneilanden leggen er zijn veerdiensten voor Vlieland en Terschelling, voor Texel, voor Ameland en Schiermonnikoog
Rederij De Vriendschap tussen Texel en Vlieland
Je zal dan wel steeds via het vasteland moeten gaan, maar je kan ook met een eigen boot (of kanno?).
kom op wie durft het aan?
Passen er zoveel mensen in een kano dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:30 schreef Maringo het volgende:
[..]
Heeeft zo'n veerpont dan ook roeispanen?
ligt eraan in wat voor staat die mensen zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:31 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Passen er zoveel mensen in een kano dan?
Verbrand. Tot op het bot. Enige indicatie?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:32 schreef Maringo het volgende:
[..]
ligt eraan in wat voor staat die mensen zijn.
Misschien kan kanovinnie hier in actie komen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoals gezegd, alleen de watertaxi vaart tussen eilanden. Alleen is dat niet goedkoop.
In dit weer?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien kan kanovinnie hier in actie komen.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:55 schreef zwarte_hand het volgende:
Nu zou het pas een stunt zijn als de stok eerst alle eilanden bezoekt voor dat hij terugkeert naar het vaste land
Dat betekend niet dat je de Fokstok ook iedere keer op het vasteland aan een naamplaatsbordje legtquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Ja dat er veerdiensten tussen de eilanden en de wal is weet ik natuurlijk ook wel, maar dan keer je dus terug naar het vasteland:
dat zou een zwarte_hand actie zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:55 schreef zwarte_hand het volgende:
Het is maar net wat je definitie van 'terugkeren op het vasteland' is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:58 schreef zwarte_hand het volgende:
[..]
[..]
Dat betekend niet dat je de Fokstok ook iedere keer op het vasteland aan een naamplaatsbordje legt![]()
iemand haalt de Fokstok op Schiermonnikoog weg en gaat via het vasteland naar Vlieland en legt hem daar weer ergens neer, en daar wordt de Fokstok weer door iemand anders opgehaald en via het vasteland op bijv. Texel neer gelegd.
zo moeilijk is dat toch niet?![]()
Ik heb hem in Maastricht opgehaald en via Luxemburg in Eijsden neergelegd (wel in 1 dag en niet in 3 keer) en officieel is de Fokstok wel in het buitenland geweest maar heeft er niet gelegen![]()
En zo kan je hem ook van Limburg via Belgie naar Zeeuws-vlaanderen brengen.
Of via Duitsland van de ene naar de andere plaats brengen.
Zolang je dat in 1 dag tijdens het ophalen/wegbrengen doet lijkt mij het geen probleem, anders krijg je straks van die slimmeriken die de Fokstok meenemen voor een paar weken op vakantie
Als je nou vlak voor de kade in het water springt en gered wordt door de boot naar het volgende eiland, telt het dan wel?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is maar net wat je definitie van 'terugkeren op het vasteland' is.
Water is geen vasteland dus dat zou kunnen jaquote:Op zondag 10 november 2013 00:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
Als je nou vlak voor de kade in het water springt en gered wordt door de boot naar het volgende eiland, telt het dan wel?
Liever tot as, dat is makkelijker in massa te vervoeren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:45 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Verbrand. Tot op het bot. Enige indicatie?
Is niet erg handig. Dan zink je.quote:Op zondag 10 november 2013 00:16 schreef Maringo het volgende:
[..]
Liever tot as, dat is makkelijker in massa te vervoeren.
Je kunt sowieso van Texel (de Cocksdorp) naar Vlieland, van Vlieland naar Terschelling.quote:
Eerder genoemd De Vriendschap tussen Texel en Vlieland en Doeksen zelf tussen Vlieland en Terschelling. De andere twee verbindingen dan dus blijkbaar watertaxiquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoals gezegd, alleen de watertaxi vaart tussen eilanden. Alleen is dat niet goedkoop.
Je moet gewoon een eilandbewoner vinden met een boot en een dag met mooi weerquote:Op zondag 10 november 2013 19:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je kunt sowieso van Texel (de Cocksdorp) naar Vlieland, van Vlieland naar Terschelling.
Tussen Terschelling en Ameland en Ameland-Schier geen idee
[..]
Eerder genoemd De Vriendschap tussen Texel en Vlieland en Doeksen zelf tussen Vlieland en Terschelling. De andere twee verbindingen dan dus blijkbaar watertaxi
jammer dat mijn maatje (die op Texel woont) in het buitenland aan't werk is!quote:Op zondag 10 november 2013 19:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je moet gewoon een eiland bewoner vinden met een boot en een dag met mooi weer
Die is dan misschien al weg, mits MB een back-up plan heeft.quote:Op maandag 11 november 2013 11:48 schreef Muto het volgende:
Ik ben in mei weer op Schiermonnikoog. Neem die stok dan wel mee hoor.
Of Friezen, vanuit Leeuwarden of Groningen is Lauwersoog ongeveer even verquote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die is dan misschien al weg, mits MB een back-up plan heeft.
Anders moedigen we wat Groningers aan
Ik ook niet.quote:Op maandag 11 november 2013 11:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Of Friezen, vanuit Leeuwarden of Groningen is Lauwersoog ongeveer even ver
Ik zie me in ieder geval aankomende weken niet die kant op gaan
Als ie daar maar weg kan is het goedquote:Op maandag 11 november 2013 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn backup plan kan alleen enkele dagen duren of 'm niet aan een plaatsnaambord vastmaken.
Ik stress niet, ik vermeld het slechts. Dat mensen niet zeiken als het dan een paar dagen duurt voordat de stok goed en wel ligt.quote:Op maandag 11 november 2013 22:35 schreef m1st1g het volgende:
Wat is iedereen weer aan het stressen. Stokje ligt er nog geen week.
Precies. Vorige keer duurde het anderhalve maandquote:Op maandag 11 november 2013 22:35 schreef m1st1g het volgende:
Wat is iedereen weer aan het stressen. Stokje ligt er nog geen week.
Ook niet aan bord Lauwersoog leggen?quote:Op maandag 11 november 2013 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn backup plan kan alleen enkele dagen duren of 'm niet aan een plaatsnaambord vastmaken.
Is toch nog 2 km weg van de haven, het eerste bord, meen ik.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ook niet aan bord Lauwersoog leggen?
Ongeveer een kilometer, bij ingang gewone havenquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is toch nog 2 km weg van de haven, het eerste bord, meen ik.
Pas bij de overslaghaven, niet bij de veerhaven.
Moet kunnen, maar is wel een wandelingetje en daardoor heb je pas 1 of zelfs 2 uur later een bus.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ongeveer een kilometer, bij ingang gewone haven
Gelijk aan de grote weg, lijkt mij niet zo'n groot probleem
Ah, ik zat te denken aan auto. Ding aan de kant, stok om bord, foto, wegwezenquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet kunnen, maar is wel een wandelingetje en daardoor heb je pas 1 of zelfs 2 uur later een bus.
Lopen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:47 schreef Dagoduck het volgende:
Echt duur die veerboot naar Schiermonnikoog
Nog duurderquote:
De veerboot naar Texel kost ¤5 als je met de fiets gaat.quote:
Het is een dubbele Door dezelfde persoon.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:38 schreef Dagoduck het volgende:
Ben nu met die spreadsheet bezig met Gelderland, er zijn meerdere dorpen die hetzelfde heten in verschillende gemeentes maar de gemeente staat er niet bij op de fokstok wiki, dus moet ik elke keer die foto's weer zoekenVan Berg & Dal, Beek, Spijk etc.. Ook lag hij in Berg en Dal maar tegelijk in Beek (bord aan andere kant) maar die Beek staat niet op de fokstokwiki. Erg gepuzzel allemaal
Er is op de wiki ook nog een verplaatsing tussen 158 en 159, waarom is die niet genummerd?
Nee, zijn andere personen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een dubbele Door dezelfde persoon.
Swarma heeft 'm opgehaald in Schandelo (157) en 'm overgedragen aan Nijnja/Babybel (159). De 'overdracht' heeft plaatsgevonden in Nijmegen. Die is niet helemaal 'volgens het boekje' gegaan. Vandaar de afwijkende nummering.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:38 schreef Dagoduck het volgende:
Er is op de wiki ook nog een verplaatsing tussen 158 en 159, waarom is die niet genummerd?
Die pas ik even aan. Evenals Berg & Dal/Beekquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
En op de WIKI staan rechts de topics erbij, maar topic 107 begint bij verplaatsing 181 (Laren) en niet 186 (Enter)
Ja, had ik al even gedaan. Bij ronde twee en drie staat er nog een opmerking achter 'Op de grens tussen beide plaatsen.' maar bij overige ronden zie ik dat niet meer staan, is daar een reden voor?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die pas ik even aan. Evenals Berg & Dal/Beek
-edit-, dat van Beek was al aangepast
Ik denk dat het toen bijzonder was en uitleg nodig had, daarna gewoon niet meer gedaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, had ik al even gedaan. Bij ronde twee en drie staat er nog een opmerking achter 'Op de grens tussen beide plaatsen.' maar bij overige ronden zie ik dat niet meer staan, is daar een reden voor?
Oja, klinkt logisch. Ik heb wel even het woordje 'en' vervangen door '/' anders denk iemand nog dat Berkel en Rodenrijs ook twee plaatsen waren etc.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik denk dat het toen bijzonder was en uitleg nodig had, daarna gewoon niet meer gedaan.
Spreekt ook wel voor zich volgens mij
Ik heb zelf (bij Friesland en Gelderland) niet de gehuchten zonder bord toegevoegd, die zie ik bij Noord-Brabant wel staan. Maakt dat uit?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
t-i-m, Maringo, Dago, doen jullie af en toe een gemeente van N-B? Ik heb al een aantal (t/m Breda) gedaan. Af en toe doe ik gewoon een gemeente. (dit gaat over Maringo's lijstje)
Ik gooi eerst de volledige lijst erin, dan ga ik alle gemeentes bij langs, bijvoorbeeld nu dus Cranendonck. Hugten staat daar als gehucht zonder bord. Dan haal ik Hugten uit de lijst.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb zelf (bij Friesland en Gelderland) niet de gehuchten zonder bord toegevoegd, die zie ik bij Noord-Brabant wel staan. Maakt dat uit?
Die bestaan dubbel?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Leuke trouwens, verplaatsing van Noordwijk naar Katwijk, maar dan Noordwijk (Gr) en Katwijk (NB)
Gelderland heeft geen Noordwijk, wel een Noordijkquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:52 schreef ursel het volgende:
Noordwijk geloof ik zelfs 3x (Zuid-Holland, Groningen en Gelderland).
Kom zelf uit Noordwijk (ZH) en moest eens iets ophalen in Noordwijk (G)
Pas na korte discussie gaf diegene aan dat het wel in Groningen was.
Ahh, ok. ff nog een w er tussen plakken dan als ik er ooit kom. Problem solvedquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gelderland heeft geen Noordwijk, wel een Noordijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordwijk
Bokt heb ik wel eens gezien ja. Fiets ik in een paar minuutjes heen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is trouwens niet helemaal waar wat harry's plaatsnaambordengids zegt. Bokt heeft een soort van plaatsnaambord (gem. Eindhoven) en ook het bord van Schadewijk (Eersel) staat er nog steeds.
Jup, maar tegelijkertijd ook een buurtschap/gehucht. En het bordje staat niet aan de weg, maar boven het doodlopende weg bord, dus haaks op de weg zelf, waardoor het meer een plaatsnaambordje dan een straatnaambordje is. Of een beetje van beiden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bokt heb ik wel eens gezien ja. Fiets ik in een paar minuutjes heen.
Tis overigens wel zo dat het straatje zo heet.
Daar gaat het wel op lijken. Ik heb nog even opgelet of mensen in mijn omgeving naar Schier gingen. Echter, mijn vader was naar Ameland....quote:Op zondag 17 november 2013 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn noodplan binnenkort in mag zetten.
Terug naar Limburg?quote:Op zondag 17 november 2013 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee waarom?quote:Op zondag 17 november 2013 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pauze heeft wel lang genoeg geduurd dacht ikquote:Op woensdag 20 november 2013 18:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee waarom?
Een korte pauze mag toch ook wel.
Ophalen dan!quote:Op woensdag 20 november 2013 22:25 schreef Tjacka het volgende:
Ik vind dit wel een toffe actie eigenlijk.
quote:Op donderdag 21 november 2013 13:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Blijkbaar was de gemeente Sint Anthonis toch niet geweest. Even het lijstje en kaartje aanpassen.
Maringo's lijstje is nu wel helemaal af!
Aantal plaatsen: 3933
Aantal geweest: 624
percentage: 15,87%
Aantal gemeentes: 408
Aantal geweest: 341
percentage: 83,58%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |