Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)reisgegevens-opslaanquote:De Nederlandse regering wil onze reisgegevens gaan vastleggen. Als u Nederland verlaat of binnenkomt, wordt dat in toekomst geregistreerd en bewaard. Dat zegt de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid tegen RTL Nieuws.
Op deze manier hopen inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer zicht te krijgen op bijvoorbeeld potentiële jihadstrijders.
"Nu worden uw reisgegevens niet opgeslagen. We willen dat alle reisgegevens worden opgeslagen en ter beschikking komen van inlichitngen- en veiligheidsdiensten. Natuurlijk onder strigente voorwaarden", aldus Dick Schoof, de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.
Terroristen
"Zodat we zicht kunnen krijgen op die kleine groep van potientele terroristen en verdachte personen of ze Nederland verlaten en de diensten een risico-inschatting kunnen maken."
Het gaat dan vooral om de jihadstrijders. Naar schatting zijn op dit moment honderd Nederlandse jongeren aan het vechten in Syrie.
Europees niveau
Hoe het plan om de reisgegevens op te slaan er precies uitziet, moet nog worden uitgewerkt. In veertien andere Europese landen zijn soortgelijke plannen, om per land de reisgegevens te verzamelen. Eerder is gekeken om een dergelijk systeem op Europees niveau te organiseren, maar dat was niet mogelijk. Nu moeten de reisgegevens door ieder land zelf bewaard worden.
Eind deze maand wil Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zijn definitieve voorstel bekend maken.
Al een jaar of 12.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:12 schreef BasEnAad het volgende:
Het middel is inmiddels erger dan de kwaal.
Oost-Duitsland had ook nog goede dingen, zoals goed en bijna gratis openbaar vervoer, gratis en zeer goede gezondheidszorg voor iedereen (niet louter voor de elite) inclusief tandheelkunde, gratis en uitstekend onderwijs tot aan de universiteit, zeer goede posterijen (de post kwam ook echt bij jou aan en niet in een vijver of bij de buren een straat verderop), treinen reden punctueel, ook bij vallende blaadjes in Dresden of Karl-Marx-Stadt.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Ulx het volgende:
Waarom nou weer onder voorwaarden? Zeg gewoon dat het in Oost Duitsland zo slecht niet was en klaar. Doe het dan gewoon goed.
Daarom Zaventem.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:17 schreef sp3c het volgende:
wat is het probleem precies?
behalve dat het idd lastig te handhaven is zolang je niet met het vliegtuig gaat
Lul toch niet zo slap man. Als ik nu vertrek sta ik over iets meer dan twee uur in Antwerpen. Ietsje langer en dan sta ik in de vertrekhal op Zaventem.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daarom Zaventem.![]()
Misschien dat derhalve de treinen naar België zijn opgeheven, de Nederlandse staat is te bang dat ingezetenen uitwijken naar een buitenlandse luchthaven.
zolang je niet een klein jongetje voor de dorst in je handbagage hebt zitten kunnen ze je weinig maken denk ik hoorquote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef KoningPils het volgende:
"U bent in Thailand geweest. U ging alleen? Wilt u zich even melden aan de pedobalie voor een controle"
Ik denk dat je een nieuwe atlas moet aanschaffen, die twee zijn alweer een jaar of twintig één land.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Noch in West-Duitsland, noch Oost-Duitsland (DDR),
Ow god ben jij er zo een?quote:
Ik hoop dat ze voor de directeur van Terre des Hommes een uitzondering maken, die arme man gaat er natuurlijk slechts naar toe voor 'onderzoek' *kuch*.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef KoningPils het volgende:
"U bent in Thailand geweest. U ging alleen? Wilt u zich even melden aan de pedobalie voor een controle"
m'n zwager is getrouwd met een Thaise. M'n schoonouders gaan dus nog weleens naar Thailand en als m'n schoonvader bij terugkomst niet gearmd met m'n schoonmoeder langs de douane loopt moet 'ie inderdaad mee voor een gesprekjequote:Op donderdag 7 november 2013 18:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je niet een klein jongetje voor de dorst in je handbagage hebt zitten kunnen ze je weinig maken denk ik hoor
Wirklich?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat je een nieuwe atlas moet aanschaffen, die twee zijn alweer een jaar of twintig één land.
lol ouchquote:Op donderdag 7 november 2013 18:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
m'n zwager is getrouwd met een Thaise. M'n schoonouders gaan dus nog weleens naar Thailand en als m'n schoonvader bij terugkomst niet gearmd met m'n schoonmoeder langs de douane loopt moet 'ie inderdaad mee voor een gesprekjeIs al een paar keer gebeurd...
Een prostaatonderzoek dus, vanwege dat kuchje?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
die arme man gaat er natuurlijk slechts naar toe voor 'onderzoek' *kuch*.
ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow god ben jij er zo een?![]()
![]()
!
Dankzij figuren als jou met een enorme plank voor hun harses is dat hellend vlak waar we al jaren op zitten zo ver door aan het hellen dat het gewoon eigenlijk al te laat is.
Over 20 jaar zeggen we tegen elkaar hadden we maar dit en hadden we maar dat, nu is het te laat.
Bedankt daarvoor. Klootzak!
Per trein dan voortaan maar Thailand.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
m'n zwager is getrouwd met een Thaise. M'n schoonouders gaan dus nog weleens naar Thailand en als m'n schoonvader bij terugkomst niet gearmd met m'n schoonmoeder langs de douane loopt moet 'ie inderdaad mee voor een gesprekjeIs al een paar keer gebeurd...
Ik zie jou anders ook niet in Den Haag protesteren tegen deze plannen. Niemand eigenlijk, men slikt het als zoete koek en plaatst klaagplaatjes op facebook.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:23 schreef Geralt het volgende:
![]()
!
Dankzij figuren als jou met een enorme plank voor hun harses is dat hellend vlak waar we al jaren op zitten zo ver door aan het hellen dat het gewoon eigenlijk al te laat is.
Over 20 jaar zeggen we tegen elkaar hadden we maar dit en hadden we maar dat, nu is het te laat.
Griep denk ik, het heerst nogal.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een prostaatonderzoek dus, vanwege dat kuchje?
En wat heb jij te verbergen?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
![]()
!
"Meneer, reist u alleen? mogen wij even in uw koffer kijken en u wat vragen stellen?"quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol ouch
maar daar zal dit proefballonnetje niets aan veranderen vrees ik
Daar valt over het algemeen niet mee te discussieren. Als men eens wist dat opslag van bepaalde gegevens al eerder is misbruikt zou men zich misschien nog eens bedenken.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die dit als argument gebruiken
Iets met Tweede Wereldoorlog iddquote:Op donderdag 7 november 2013 18:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Daar valt over het algemeen niet mee te discussieren. Als men eens wist dat opslag van bepaalde gegevens al eerder is misbruikt zou men zich misschien nog eens bedenken.
Zeker wel.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
snap het probleem echt niet,
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt steeds gekker?
Onschuldige reizigers worden gemonitord, maar stromen criminele (Oost-Europese) "geluks"zoekers mogen zonder enige registratie of barriere Nederland in en uit??
Walgelijk.
Elke keer als ik de grens overga maakt Nederland een foto van mij.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen.
Permanente camerabewaking bij de grens mag niet volgens het Verdrag van Schengen voor zover mij bekend.
Dit is zo ongeveer de Godwin van de informatiemaatschappij gewordenquote:
Eigenlijk wel vreemd.quote:
nee daar heb ik nu ff geen zin in, leg het maar uitquote:Op donderdag 7 november 2013 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker wel.
Kijk dit filmpje eens:
Hele docu is hier te bekijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1247039
Het probleem is dat we nu systemen bouwen waarbij de volledige op de overheid vertrouwen. Dat de belangen van de overheid overlappen met de belangen van het volk. Vraag is hoe we er over 10, 20 of 30 jaar bij staan. Die systemen zijn er dan nog.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee daar heb ik nu ff geen zin in, leg het maar uit
ik stelde een hele simpele vraag
ow ja dat zal allemaal best maar het gaat me om dit specifieke geval want niet elk stukje data dat de overheid over je opslaat is een slecht ideequote:Op donderdag 7 november 2013 19:01 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het probleem is dat we nu systemen bouwen waarbij de volledige op de overheid vertrouwen. Dat de belangen van de overheid overlappen met de belangen van het volk. Vraag is hoe we er over 10, 20 of 30 jaar bij staan. Die systemen zijn er dan nog.
Tjah, daar kun je lang over discussieren.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:03 schreef sp3c het volgende:
ow ja dat zal allemaal best maar het gaat me om dit specifieke geval want niet elk stukje data dat de overheid over je opslaat is een slecht idee
hoe kan dit mij precies schaden?
ook een goede, ik zie niet in wat ik of de overheid er mee opschiet dus wat dat betreft zal Fred met betere argumenten moeten komen maar in de basis heb ik er geen problemen mee als het reisbureau mijn gegevens doorstuurt naar Den Haagquote:Op donderdag 7 november 2013 19:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tjah, daar kun je lang over discussieren.
De vraag is eerder waarom we dit WEL zouden toestaan. Zijn wij daar bij gebaat?
Bedankt voor je college. Maar hiermee praat je het natuurlijk niet goed.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:32 schreef 314 het volgende:
andere landen registreren het ook, dus of NL het nou opslaat of de buren maakt niet uit
zelfde idee met vingerafdrukken in je paspoort, keihard nee roepen, dan op het vliegtuig naar de USA stappen.. kom je aan op JFK en bij de douane mag je mooi je linker- en rechter wijsvinger in laten scannen, foto van je hoofd erbij, en welcome to the US of A. en daar hoor je dan de tegenstanders niet over, onder het mom van "dan ga ik gewoon niet naar de USA". maar straks doen veel meer landen dat, kun je lekker thuis blijven met je ouderwetse paspoort
tja.. als je wil weten welke Nederlandse burgers Syrië in en uit gaan, dan kun je dat toch aan de Syrische douane vragen lijkt me, die checken toch wie er hun land binnenkomt? waarom zou je dan alles zelf ook nog eens gaan registreren. mensen van buiten de EU moeten hier ook door een paspoortcontrole op Schiphol, is dat echt alleen maar controle of het die persoon betreft? die checken ze wat beter, of ze scannen het paspoort en die wordt vergeleken met een database, hoe hou je anders gezochte mensen tegen? toevallig tegenkomen? grote poster in de kantine met "verdachte koppen" en hopen dat ze herkend worden?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook een goede, ik zie niet in wat ik of de overheid er mee opschiet dus wat dat betreft zal Fred met betere argumenten moeten komen maar in de basis heb ik er geen problemen mee als het reisbureau mijn gegevens doorstuurt naar Den Haag
maar dat was de vraag niet
als je met welke maatschappij dan ook naar bijvoorbeeld Zuid-Europa vliegt sta je al op een passagierslijst. het ontvangende land kan die lijsten inzien, dus je wordt gecheckt. ga je met de auto, dan is er binnen Europa niks aan de hand. kies zelf maar hoe je wil reizenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Bedankt voor je college. Maar hiermee praat je het natuurlijk niet goed.
Volgens de nctb zijn we dat allemaal.quote:
En af en toe verdween je buurman omdat ie tegen Het Systeem was. Verder toppie!quote:Op donderdag 7 november 2013 18:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd.
In Oost-Duitsland werd iedereen gemonitord, maar daar had je ook veiligheid en kon je rustig om 3 uur 's nachts door Berlijn wandelen, waar je dit in menig West-Europese stad beter kon laten. Je kon je deur open laten staan, zonder dat er werd ingebroken.
Het is gruwelijk godgeklaagd. Mensen die denken dat ze niks te verbergen hebben (IEDEREEN heeft iets te verbergen!) voorop. Maarja, mensen zijn jarenlang bang gemaakt met terroristen en pedo's. Die boeit het niets meer.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens de nctb zijn we dat allemaal.
Vraag me af wat gevaarlijker is, het echte terrorisme, of een dergelijke gedachte.
Voor 250 mensen 17mln willen controleren
Leugenaar.
En wedden dat opstelten het fantastisch vind en we er allemaal aan gaan geloven omdat de kamer onder druk wordt gezet en over 15 jaar de hele EU mee doet?quote:Op donderdag 7 november 2013 21:19 schreef El_Matador het volgende:
Het is toch bizar dat Valentin en Boris uit Roegarije zonder enige vorm van controle de grenzen met Nederland kunnen oversteken, welke intenties (van het opzetten van een eerlijk schildersbedrijfje tot het plannen van een allesvernietigende kunstroof aan toe) ze ook hebben, maar onschuldige reizigers moeten hun bestemmingen doorgeven?
Krommer gaat gewoon niet.
Nederland doet aan zelfvernietiging met dit soort burgertjepesten en crimineeltjeknuffelen.
Macht van de mogelijkheid van lobby om geld en een ziekelijke wil tot macht en controle van de politiek.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wij hebben het slechtste van twee werelden, de politiestaat uit het oosten, gecombineerd met wild-west-kapitalisme uit het westen (de V.S.).
Doordat het zoeken naar een speld in een hooiberg niet makkelijker wordt als je steeds meer hooi op die berg gooit?quote:
Je hebt een berg data. Als je daar wat relevants en zeldzaams uit wilt dataminen, is het lastiger als je steeds meer data toevoegt. Je krijgt meer ruis. Meer false positives. En dat kost tijd, geld en mankracht. Als een agent jou controleert kan hij geen terrorist stoppen.quote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:42 schreef trancethrust het volgende:
Kut Opstelten, flikker toch eens op uit de politiek. Misselijk word ik van zn voorstellen.
Nee, er zit geen enkele Nederlandse jongeren in Syrie. Een handvol kutallochtonen met een Nederlands paspoort. Maakt van hen nog geen Nederlanders.quote:Het gaat dan vooral om de jihadstrijders. Naar schatting zijn op dit moment honderd Nederlandse jongeren aan het vechten in Syrie.
true enoughquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt een berg data. Als je daar wat relevants en zeldzaams uit wilt dataminen, is het lastiger als je steeds meer data toevoegt. Je krijgt meer ruis. Meer false positives. En dat kost tijd, geld en mankracht. Als een agent jou controleert kan hij geen terrorist stoppen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef Eenskijken het volgende:
Het wordt hoog tijd voor een protestactie me dunkt, wie gaat er met me mee?
Als er nou eens 100.000 mensen naar den haag gaan om de kamer eens vakkundig te ontruimen, ben ik van de partij. Alleen dat soort aantallen haal je niet in NL omdat iedereen zich meer schaap voelt dan mens.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef Eenskijken het volgende:
Kan je me wel uitlachen, maar ik ben bereid om er wat tegen te doen. Jij blijft lekker in je warme bureaustoel zitten of niet?quote:
Als er nu eens een goede demonstratie zou worden georganiseerd NIET door een politieke partij of een vakbond of een andere domme instelling die met de eer wil strijken..quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Kan je me wel uitlachen, maar ik ben bereid om er wat tegen te doen. Jij blijft lekker in je warme bureaustoel zitten of niet?
Probleem met datamining is dat de data zowel de basis voor verdenking als het bewijs wordt. Dat is post hoc theorizing. https://en.wikipedia.org/(...)uggested_by_the_dataquote:
Dan zou je aan de Duitse grens moeten kijken, daar word je geregistreerd als je met de auto de grens over gaatquote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen.
Permanente camerabewaking bij de grens mag niet volgens het Verdrag van Schengen voor zover mij bekend.
Zelf al jaren bezig, stem gewoon op de meest idiote politieke partijen zoals PVV, Dieren en Partijen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef Eenskijken het volgende:
Heel effectief ja, stemmen op gevaarlijke xenofoben die een minderheid in dit land 'de grootse ramp van de vorige eeuw' en hun religie een ziekte noemen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelf al jaren bezig, stem gewoon op de meest idiote politieke partijen zoals PVV, Dieren en Partijen.
Belast het systeem zoveel als mogelijk, dien overal protest tegen in, weiger boetes te betalen, geef veel valse meldingen, etc. Blaas hey systeem van binnen op. Ik kan niet wachten tot ik weer op die clowns van de PVV kan stemmen. Ik ben nu bezig om een tool te maken waarbij je WOB verzoeken in 1 keer voor elke gemeente kan indienen. Word lachen, 10.000 verzoeken per dag, die letterlijk bij elke gemeente automatisch binnen komen. Met beetje geluk zorgt dat voor ongeveer 10 miljoen WOP verzoeken per jaar, een gemiddeld WOP verzoek kost al snel 40.000 euro, dus dat lijkt me redelijk effectieve manier
Top actie. Dankzij tuig zoals jou willen ze de WOB inperken zodat de boel weer minder transparant wordt en terug de achterkamertjes in verdwijnt. Dat is het enige wat je ermee bereikt. Je wordt bedankt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelf al jaren bezig, stem gewoon op de meest idiote politieke partijen zoals PVV, Dieren en Partijen.
Belast het systeem zoveel als mogelijk, dien overal protest tegen in, weiger boetes te betalen, geef veel valse meldingen, etc. Blaas hey systeem van binnen op. Ik kan niet wachten tot ik weer op die clowns van de PVV kan stemmen. Ik ben nu bezig om een tool te maken waarbij je WOB verzoeken in 1 keer voor elke gemeente kan indienen. Word lachen, 10.000 verzoeken per dag, die letterlijk bij elke gemeente automatisch binnen komen. Met beetje geluk zorgt dat voor ongeveer 10 miljoen WOP verzoeken per jaar, een gemiddeld WOP verzoek kost al snel 40.000 euro, dus dat lijkt me redelijk effectieve manier
Iedere grens op de snelweg hangt vol met camera's, in en uit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dan zou je aan de Duitse grens moeten kijken, daar word je geregistreerd als je met de auto de grens over gaat
Begin me wel steeds harder af te vragen wat gevaarlijker is voor de lange termijn. Een stelletje schreeuwers of een stel wolven in schaapskleren die een politiestaat aan het ontwikkelen zijn waarin iedereen bij voorbaat crimineel en terrorist is zodra deze de baarmoeder uit komt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:22 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Heel effectief ja, stemmen op gevaarlijke xenofoben die een minderheid in dit land 'de grootse ramp van de vorige eeuw' en hun religie een ziekte noemen.
Ook erg 'anti-systeem' stemmen op het langst zittende kamerlid. Nog nooit zo'n debiele reden gehoord om te stemmen op die figuren die in Europa met homofobe en anti-semitische bewegingen samenwerken.
De Weimar-republiek was ook niet ideaal, maar dan is het niet logisch om maar op de NSDAP te stemmen.
Assange had toch i.i.g. een heleboel telefoonnummers gepubliceerd, o.a. van de Koningin en van het torentje? Dat heeft Teeven en Opstelten & co. duidelijk niet tot enig inzicht geholpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand nou alle gegevens van bewindslieden en ambtenaren publiceert, leren ze het misschien af.
Moet je in groot Brittanië niet proberen, valt onder de terrorisme wetgeving: verzamelen of openbaar maken van informatie die van nut kan zijn voor het plegen van een terroristische daad.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand nou alle gegevens van bewindslieden en ambtenaren publiceert, leren ze het misschien af.
Jaja, GB is een dictatuur.quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moet je in groot Brittanië niet proberen, valt onder de terrorisme wetgeving: verzamelen of openbaar maken van informatie die van nut kan zijn voor het plegen van een terroristische daad.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Weer een fraai staaltje symbool-regelgeving onder het mom van 'terrorisme'....
Waarom niet gewoon die klapharken met jihaat-sympathie eens wat beter in de gaten houden, en zo mogelijk, tegenhouden bij terugkeer en ze weer richting Syrië schoppen?
Memo aan Opstelten Peppi: die gasten zijn te herkennen, hoor. Vaak lopen ze in een jurk, hebben geen opleiding afgemaakt of werk, ze dragen vaak iets dat voor een baard doorgaat en er valt niet met ze te discussiëren over fundamentele mensenrechten.
Oh, oeps, dat is 'discriminasie!'![]()
The US of A staat al tijden niet meer op mijn lijstje. Maar inderdaad hoef je straks nergens meer heen. Het wrange is dat de terrorist of crimineel gewoon doorgaat met zijn praktijken en daarbij geen haarbreed in de weg gelegd wordt.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:32 schreef 314 het volgende:
andere landen registreren het ook, dus of NL het nou opslaat of de buren maakt niet uit
zelfde idee met vingerafdrukken in je paspoort, keihard nee roepen, dan op het vliegtuig naar de USA stappen.. kom je aan op JFK en bij de douane mag je mooi je linker- en rechter wijsvinger in laten scannen, foto van je hoofd erbij, en welcome to the US of A. en daar hoor je dan de tegenstanders niet over, onder het mom van "dan ga ik gewoon niet naar de USA". maar straks doen veel meer landen dat, kun je lekker thuis blijven met je ouderwetse paspoort
als je via de autoweg gaat inderdaad, maar gewoon binnendoor niet...quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dan zou je aan de Duitse grens moeten kijken, daar word je geregistreerd als je met de auto de grens over gaat
Plus wat registreren ze daar dan wel, legale kentekens. Als er iets is wat criminelen e.d. niet gebruiken is het dat wel. Anders waren die honderden gestolen auto's op hun weg naar Albanie of Litouwen alweer terug bij de rechtmatige eigenaar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
als je via de autoweg gaat inderdaad, maar gewoon binnendoor niet...
Het gaat ze niets aan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:59 schreef hugecooll het volgende:
Nou, nou, echt een ramp dat ze weten of je wel of niet in het land bent
Stelletje jankerds
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |