Griep denk ik, het heerst nogal.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een prostaatonderzoek dus, vanwege dat kuchje?
En wat heb jij te verbergen?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow god ben jij er zo een?![]()
![]()
!
Dankzij figuren als jou met een enorme plank voor hun harses is dat hellend vlak waar we al jaren op zitten zo ver door aan het hellen dat het gewoon eigenlijk al te laat is.
Over 20 jaar zeggen we tegen elkaar hadden we maar dit en hadden we maar dat, nu is het te laat.
Bedankt daarvoor. Klootzak!
"Meneer, reist u alleen? mogen wij even in uw koffer kijken en u wat vragen stellen?"quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol ouch
maar daar zal dit proefballonnetje niets aan veranderen vrees ik
Daar valt over het algemeen niet mee te discussieren. Als men eens wist dat opslag van bepaalde gegevens al eerder is misbruikt zou men zich misschien nog eens bedenken.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die dit als argument gebruiken
Iets met Tweede Wereldoorlog iddquote:Op donderdag 7 november 2013 18:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Daar valt over het algemeen niet mee te discussieren. Als men eens wist dat opslag van bepaalde gegevens al eerder is misbruikt zou men zich misschien nog eens bedenken.
Zeker wel.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
snap het probleem echt niet,
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt steeds gekker?
Onschuldige reizigers worden gemonitord, maar stromen criminele (Oost-Europese) "geluks"zoekers mogen zonder enige registratie of barriere Nederland in en uit??
Walgelijk.
Elke keer als ik de grens overga maakt Nederland een foto van mij.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen.
Permanente camerabewaking bij de grens mag niet volgens het Verdrag van Schengen voor zover mij bekend.
Dit is zo ongeveer de Godwin van de informatiemaatschappij gewordenquote:
Eigenlijk wel vreemd.quote:
nee daar heb ik nu ff geen zin in, leg het maar uitquote:Op donderdag 7 november 2013 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker wel.
Kijk dit filmpje eens:
Hele docu is hier te bekijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1247039
Het probleem is dat we nu systemen bouwen waarbij de volledige op de overheid vertrouwen. Dat de belangen van de overheid overlappen met de belangen van het volk. Vraag is hoe we er over 10, 20 of 30 jaar bij staan. Die systemen zijn er dan nog.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee daar heb ik nu ff geen zin in, leg het maar uit
ik stelde een hele simpele vraag
ow ja dat zal allemaal best maar het gaat me om dit specifieke geval want niet elk stukje data dat de overheid over je opslaat is een slecht ideequote:Op donderdag 7 november 2013 19:01 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het probleem is dat we nu systemen bouwen waarbij de volledige op de overheid vertrouwen. Dat de belangen van de overheid overlappen met de belangen van het volk. Vraag is hoe we er over 10, 20 of 30 jaar bij staan. Die systemen zijn er dan nog.
Tjah, daar kun je lang over discussieren.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:03 schreef sp3c het volgende:
ow ja dat zal allemaal best maar het gaat me om dit specifieke geval want niet elk stukje data dat de overheid over je opslaat is een slecht idee
hoe kan dit mij precies schaden?
ook een goede, ik zie niet in wat ik of de overheid er mee opschiet dus wat dat betreft zal Fred met betere argumenten moeten komen maar in de basis heb ik er geen problemen mee als het reisbureau mijn gegevens doorstuurt naar Den Haagquote:Op donderdag 7 november 2013 19:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tjah, daar kun je lang over discussieren.
De vraag is eerder waarom we dit WEL zouden toestaan. Zijn wij daar bij gebaat?
Bedankt voor je college. Maar hiermee praat je het natuurlijk niet goed.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:32 schreef 314 het volgende:
andere landen registreren het ook, dus of NL het nou opslaat of de buren maakt niet uit
zelfde idee met vingerafdrukken in je paspoort, keihard nee roepen, dan op het vliegtuig naar de USA stappen.. kom je aan op JFK en bij de douane mag je mooi je linker- en rechter wijsvinger in laten scannen, foto van je hoofd erbij, en welcome to the US of A. en daar hoor je dan de tegenstanders niet over, onder het mom van "dan ga ik gewoon niet naar de USA". maar straks doen veel meer landen dat, kun je lekker thuis blijven met je ouderwetse paspoort
tja.. als je wil weten welke Nederlandse burgers Syrië in en uit gaan, dan kun je dat toch aan de Syrische douane vragen lijkt me, die checken toch wie er hun land binnenkomt? waarom zou je dan alles zelf ook nog eens gaan registreren. mensen van buiten de EU moeten hier ook door een paspoortcontrole op Schiphol, is dat echt alleen maar controle of het die persoon betreft? die checken ze wat beter, of ze scannen het paspoort en die wordt vergeleken met een database, hoe hou je anders gezochte mensen tegen? toevallig tegenkomen? grote poster in de kantine met "verdachte koppen" en hopen dat ze herkend worden?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook een goede, ik zie niet in wat ik of de overheid er mee opschiet dus wat dat betreft zal Fred met betere argumenten moeten komen maar in de basis heb ik er geen problemen mee als het reisbureau mijn gegevens doorstuurt naar Den Haag
maar dat was de vraag niet
als je met welke maatschappij dan ook naar bijvoorbeeld Zuid-Europa vliegt sta je al op een passagierslijst. het ontvangende land kan die lijsten inzien, dus je wordt gecheckt. ga je met de auto, dan is er binnen Europa niks aan de hand. kies zelf maar hoe je wil reizenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Bedankt voor je college. Maar hiermee praat je het natuurlijk niet goed.
Volgens de nctb zijn we dat allemaal.quote:
En af en toe verdween je buurman omdat ie tegen Het Systeem was. Verder toppie!quote:Op donderdag 7 november 2013 18:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd.
In Oost-Duitsland werd iedereen gemonitord, maar daar had je ook veiligheid en kon je rustig om 3 uur 's nachts door Berlijn wandelen, waar je dit in menig West-Europese stad beter kon laten. Je kon je deur open laten staan, zonder dat er werd ingebroken.
Het is gruwelijk godgeklaagd. Mensen die denken dat ze niks te verbergen hebben (IEDEREEN heeft iets te verbergen!) voorop. Maarja, mensen zijn jarenlang bang gemaakt met terroristen en pedo's. Die boeit het niets meer.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens de nctb zijn we dat allemaal.
Vraag me af wat gevaarlijker is, het echte terrorisme, of een dergelijke gedachte.
Voor 250 mensen 17mln willen controleren
Leugenaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |