Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)reisgegevens-opslaanquote:De Nederlandse regering wil onze reisgegevens gaan vastleggen. Als u Nederland verlaat of binnenkomt, wordt dat in toekomst geregistreerd en bewaard. Dat zegt de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid tegen RTL Nieuws.
Op deze manier hopen inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer zicht te krijgen op bijvoorbeeld potentiële jihadstrijders.
"Nu worden uw reisgegevens niet opgeslagen. We willen dat alle reisgegevens worden opgeslagen en ter beschikking komen van inlichitngen- en veiligheidsdiensten. Natuurlijk onder strigente voorwaarden", aldus Dick Schoof, de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.
Terroristen
"Zodat we zicht kunnen krijgen op die kleine groep van potientele terroristen en verdachte personen of ze Nederland verlaten en de diensten een risico-inschatting kunnen maken."
Het gaat dan vooral om de jihadstrijders. Naar schatting zijn op dit moment honderd Nederlandse jongeren aan het vechten in Syrie.
Europees niveau
Hoe het plan om de reisgegevens op te slaan er precies uitziet, moet nog worden uitgewerkt. In veertien andere Europese landen zijn soortgelijke plannen, om per land de reisgegevens te verzamelen. Eerder is gekeken om een dergelijk systeem op Europees niveau te organiseren, maar dat was niet mogelijk. Nu moeten de reisgegevens door ieder land zelf bewaard worden.
Eind deze maand wil Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zijn definitieve voorstel bekend maken.
Al een jaar of 12.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:12 schreef BasEnAad het volgende:
Het middel is inmiddels erger dan de kwaal.
Oost-Duitsland had ook nog goede dingen, zoals goed en bijna gratis openbaar vervoer, gratis en zeer goede gezondheidszorg voor iedereen (niet louter voor de elite) inclusief tandheelkunde, gratis en uitstekend onderwijs tot aan de universiteit, zeer goede posterijen (de post kwam ook echt bij jou aan en niet in een vijver of bij de buren een straat verderop), treinen reden punctueel, ook bij vallende blaadjes in Dresden of Karl-Marx-Stadt.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Ulx het volgende:
Waarom nou weer onder voorwaarden? Zeg gewoon dat het in Oost Duitsland zo slecht niet was en klaar. Doe het dan gewoon goed.
Daarom Zaventem.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:17 schreef sp3c het volgende:
wat is het probleem precies?
behalve dat het idd lastig te handhaven is zolang je niet met het vliegtuig gaat
Lul toch niet zo slap man. Als ik nu vertrek sta ik over iets meer dan twee uur in Antwerpen. Ietsje langer en dan sta ik in de vertrekhal op Zaventem.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daarom Zaventem.![]()
Misschien dat derhalve de treinen naar België zijn opgeheven, de Nederlandse staat is te bang dat ingezetenen uitwijken naar een buitenlandse luchthaven.
zolang je niet een klein jongetje voor de dorst in je handbagage hebt zitten kunnen ze je weinig maken denk ik hoorquote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef KoningPils het volgende:
"U bent in Thailand geweest. U ging alleen? Wilt u zich even melden aan de pedobalie voor een controle"
Ik denk dat je een nieuwe atlas moet aanschaffen, die twee zijn alweer een jaar of twintig één land.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Noch in West-Duitsland, noch Oost-Duitsland (DDR),
Ow god ben jij er zo een?quote:
Ik hoop dat ze voor de directeur van Terre des Hommes een uitzondering maken, die arme man gaat er natuurlijk slechts naar toe voor 'onderzoek' *kuch*.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef KoningPils het volgende:
"U bent in Thailand geweest. U ging alleen? Wilt u zich even melden aan de pedobalie voor een controle"
m'n zwager is getrouwd met een Thaise. M'n schoonouders gaan dus nog weleens naar Thailand en als m'n schoonvader bij terugkomst niet gearmd met m'n schoonmoeder langs de douane loopt moet 'ie inderdaad mee voor een gesprekjequote:Op donderdag 7 november 2013 18:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je niet een klein jongetje voor de dorst in je handbagage hebt zitten kunnen ze je weinig maken denk ik hoor
Wirklich?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat je een nieuwe atlas moet aanschaffen, die twee zijn alweer een jaar of twintig één land.
lol ouchquote:Op donderdag 7 november 2013 18:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
m'n zwager is getrouwd met een Thaise. M'n schoonouders gaan dus nog weleens naar Thailand en als m'n schoonvader bij terugkomst niet gearmd met m'n schoonmoeder langs de douane loopt moet 'ie inderdaad mee voor een gesprekjeIs al een paar keer gebeurd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |