Op donderdag 7 november 2013 15:39 schreef flipsen het volgende:
Een tijdelijke toename. Mensen zullen na deze actie immers massaal beveiligingssystemen aan sluiten. 't Liefst met een camera die gelinkt is met de politie.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ergens toch wel grappig, de politie is verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de inbraken. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Daar heb je als burger natuurlijk weinig aan. De gemeenteraad zal zeggen dat het toch wel heel fout is dat de burgemeester toestemming heeft gegeven. Maar omdat de burgemeester net nieuw is zullen ze hem ze hem zeker niet wegsturen. Daarnaast gaat de gemeenteraad verschillende politieke onderwerpen tegen elkaar afwegen. Heeft de burgemeester ook een paar goede dingen gedaan, dan zal de gemeenteraad dat in hun afweging meenemen. Daarmee staat de burger beduidend zwakker tegenover de overheid (verticaal) dan tegenover andere burgers (horizontaal). Het enige wat naar mijn idee die positie weer recht kan trekken is een forse schadevergoeding voor de door de overheid getroffen burgers.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, heel simpel.
http://wetenschap.infonu.(...)luitingsgronden.html
Agenten kunnen niet op eigen houtje bij mensen binnendringen. Omdat zij van te voren toestemming hebben gekregen van de burgemeester (en de OvJ) wel. Als de burger het daar niet mee eens is mag de burgemeester op het matje geroepen worden. Door bijvoorbeeld de Groningse gemeenteraad.
Ja, ik kan mij ook herinneren dat dit soort grappen al eens eerder uitgehaald zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:50 schreef Copycat het volgende:
Zo'n actie hebben ze toch al eens eerder gehouden? Alleen niet bij studenten specifiek.
Ja maar 'toevallig' hadden ze dan ook al een tip van de buren gekregen natuurlijkquote:Op donderdag 7 november 2013 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zal er gebeuren als ze je wietkweek ontdekken? Neem aan dat het illegaal verkregen bewijsmateriaal is en strafvervolging uitgesloten is
Pas maar op hoor. Als je je verdedigt tegen de overheid zal de wraak keihard zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:37 schreef MichaelScott het volgende:
Je mocht inbrekers toch je huis uit slaan van Fredje Teeven?
Dat snap ik zeker. Ze hebben het niet handig aangepakt, maar kan er ergens wel iets mee.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Even het strafrecht aan je laars lappen om mensen "ergens bewust van te maken". Je snapt dat dit een gevaarlijk precedent schept he?
quote:Op donderdag 7 november 2013 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wellicht kan de brandweer ook nog een studentenhuis in de fik zetten. Om duidelijk te maken dat het totaal niet brandveilig is. De mensen bewust maken. Ook wel een goede actie, toch?
Alleen even van tevoren regelen met het OM dat ze niet bestraft worden voor brandstichting.
Ik hoop het van harte.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
Nu nog even wachten tot ze dat flikken bij een rechtenstudentje.
dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens opquote:Op donderdag 7 november 2013 14:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of een vrouw zonder condoom verkrachten, om haar te wijzen op de gevaren van seks zonder voorbehoedsmiddelen?
Krijg je een celstraf van oom agent vanwege ontuchtige handelingen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:28 schreef teknomist het volgende:
Je zal maar net aan het neuken zijn!
quote:Op donderdag 7 november 2013 14:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of een vrouw zonder condoom verkrachten, om haar te wijzen op de gevaren van seks zonder voorbehoedsmiddelen?
Dit.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ben ik de enige dit echt eng vindt?
De politie en openbaar ministerie houden elkaar de hand boven het hoofd bij het plegen van misdrijven tegen burgers?
Waar houdt het op?
Alsof de politie bij een inbraak bij machte is e.e.a. op te lossen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:56 schreef Snowballed het volgende:
Ja het is een achterlijke actie..
zeker als je moeite moet doen, door bijv te flipperen...
En ja in Groningen laten echt fucking veel studentjes hun deur gewoon open... terwijl ze er zelf niet zijn en alles voor het grijpen staat... (studentenhuizen met aparte binnendeur)
Dus wel ergens begrijpelijk... ze rennen ook huilend naar de politie als er wat gejat is...
En die doet er nu iets aan...
Hoop wel dat ze alle illegale zaken die ze aantreffen, met rust laten...![]()
![]()
Nee tuurlijk niet...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof de politie bij een inbraak bij machte is e.e.a. op te lossen.
Tuurlijk. Maar dan ook niet gaan verwachten dat de politie iets met je aangifte doet als er echt iets gestolen wordt hè? Of dat ze 'm überhaupt opnemen. Of dat de verzekering iets uitkeert.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die gedachte erachter ook.... Je mag toch goddomme zelf wel uitmaken hoe goed je je eigen spullen beschermt. Waar bemoeien ze zich mee?
Als de deur openstaat hoeft dat ook niet van mij, maar volgens mij doet de verzekering dan sowieso al moeilijk. Maar ook dan zou je niet van de politie moeten verwachten dat ze misdrijven gaan plegen om je attent te maken op het risico op misdrijven. Je zou toch wel van de politie mogen verwachten dat ze inbraken oplossen in plaats van ze te plegen.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dan ook niet gaan verwachten dat de politie iets met je aangifte doet als er echt iets gestolen wordt hè? Of dat ze 'm überhaupt opnemen. Of dat de verzekering iets uitkeert.
En inbraken voorkomen?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Je zou toch wel van de politie mogen verwachten dat ze inbraken oplossen in plaats van ze te plegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |