abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133001643
quote:
De politie heeft woensdag in de binnenstad een inbraakpreventie-actie gehouden, met de naam ‘Wij waren in je kamer’. Daarbij hebben politiemedewerkers ingebroken in dertig studentenhuizen.

Ze deden dat door via een open raam naar binnen te gaan, of te flipperen met een kaartje tussen het slot van de deur. De agenten lieten in de huizen waar niemand thuis was een flyer achter met daarop uitleg over de actie. Ook legden ze een polaroid-foto neer, waarop ze te zien zijn in de betreffende studentenkamer.

Het aantal inbraken in studentenkamers in de stad Groningen is hoog. Dat komt omdat de huizen vaak slecht beveiligd zijn en de sociale controle laag is. Bovendien valt er relatief veel te halen. De politie hoopt met de actie dat studenten zich beter bewust worden van de risico’s op inbraak.
http://www.oogtv.nl/2013/11/politie-klimt-studentenhuizen-binnen/

Ben ik de enige die van dit bericht schrikt? Huisvredebreuk lijkt me sowieso strafbaar, of staan deze ludieke agenten boven de wet?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_133001715
Dit lijkt mij ook niet helemaal legaal :{
-XOXO-
pi_133001779
Nu nog even wachten tot ze dat flikken bij een rechtenstudentje.
pi_133001925
Je zal maar net aan het neuken zijn!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_133001934
Zal wel met toestemming van de bewoners zijn he.
pi_133001970
Apart ja.
pi_133002005
Ik ga maar bij de politie werken. Lekker mooie jonge vrouwen aanranden en ze daarna een foldertje meegeven over zelfverdediging.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:31:52 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133002051
Idiote actie. Het idee is goed, maar de uitvoering zou zo natuurlijk nooit mogen kunnen. Wie heeft hier in vredesnaam toestemming voor gegeven, Vreeman?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133002170
Tip voor inbrekers: ga verkleed als agent inbreken en neem wat folders over inbraakpreventie mee.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:42:02 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133002468
Ze hebben geen besef wat een smerige streek dit is. Je voelt je niet meer veilig in je eigen hut.
Waarom in godsnaam?!
Ze zullen er wel weer mee wegkomen. Dit is echt heel ernstig.

Als het waar is natuurlijk.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:45:04 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133002586
Ben benieuwd of hier inderdaad van te voren toestemming voor is gegeven, door de verhuurder oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 7 november 2013 @ 13:47:43 #12
136343 BasEnAad
pi_133002668
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:45 schreef jogy het volgende:
Ben benieuwd of hier inderdaad van te voren toestemming voor is gegeven, door de verhuurder oid.
De verhuurder heeft daar natuurlijk niets over te zeggen he.
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 13:49:35 #13
137949 Disana
pi_133002741
Het lijkt me dat je flink schrikt als je merkt dat er mensen in je woonruimte zijn geweest. Ook al was het 'maar' de politie. Vind 't niet zo'n sympathieke actie.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:49:40 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133002746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De verhuurder heeft daar natuurlijk niets over te zeggen he.
Ligt dat er ook niet aan hoe het contract in elkaar steekt? Maakt het niet veel beter verder, maar toch. Ik zie de logica er wel van in en heb liever een paar politieagenten in mijn lege studentenkamertje op de foto staan dan dat mijn kamer leeggeroofd wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 7 november 2013 @ 13:52:58 #15
136343 BasEnAad
pi_133002878
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:49 schreef jogy het volgende:

[..]
Ik zie de logica er wel van in en heb liever een paar politieagenten in mijn lege studentenkamertje op de foto staan dan dat mijn kamer leeggeroofd wordt.
Maar goed, dat is aan de bewoner zelf te bepalen en niet van bovenaf.
Ik zou laaiend zijn, als me dit overkwam. Vraag maar eens aan mensen die wel eens een inbraak hebben meegemaakt. Je hele gevoel voor veiligheid is weg, een heel groot goed. Deze actie vind ik echt misselijkmakend. Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat dit echt zo gebeurd is.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:56:41 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_133003009
Wat de neuk?! Dit kan toch niet zonder toestemming van de bewoners gebeurd zijn? :o
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_133003053
Uit de UK:
quote:
De inbraakactie is een laatste poging om studenten wakker te schudden. ‘Een schreeuw om aandacht’, geeft de studentagent toe. Maar wel een opmerkelijke. De agenten gaan daadwerkelijk inbreken bij huizen in de binnenstad. Ze overtreden écht de wet.

Beukema: ‘Formeel gezien doen we aan huisvredebreuk, dat is een strafbaar feit. Maar daarom hebben we deze actie ook eerst laten goedkeuren door de districtschef, de hoofdofficier van justitie en de burgemeester. Ze zien allemaal het probleem. Iemand zou aangifte tegen ons kunnen doen en dan is het aan het Openbaar Ministerie om te kijken wat ze ermee doen. Maar die hebben al gezegd dat ze ons niet vervolgen. In dit geval heiligt het doel de middelen.

http://www.ukrant.nl/magazine/agenten-op-boevenpad

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 13:58:44 ]
pi_133003076
Uh wtf
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  donderdag 7 november 2013 @ 14:00:12 #19
136343 BasEnAad
pi_133003126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:58 schreef Igen het volgende:
Uit de UK:

[..]

Ben ik de enige dit echt eng vindt?
De politie en openbaar ministerie houden elkaar de hand boven het hoofd bij het plegen van misdrijven tegen burgers?
Waar houdt het op?
  donderdag 7 november 2013 @ 14:02:26 #20
pi_133003206
quote:
Formeel gezien doen we aan huisvredebreuk, dat is een strafbaar feit. Maar daarom hebben we deze actie ook eerst laten goedkeuren door de districtschef, de hoofdofficier van justitie en de burgemeester.
Maar niet door de bewoners natuurlijk, degenen die hier daadwerkelijk mee geconfronteerd worden. Nee, die kunnen gewoon de tyfus krijgen, ook namens burgemeester en justitie. Echt, wat een klootzakken. :{
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_133003238
Wtf ! Ik begrijp dat dit in Groningen gebeurt?

Ik zou ook woest worden als ik ineens een agent in mijn kamer zou hebben, puur om te laten zien hoe 'makkelijk' dat is.
Laatst zijn er ook ''klusjesmannen'' in mijn kamer geweest, zonder toestemming. Dit hoorde ik van een huisgenoot, en ik ben niet eens gebeld. (Ik was gewoon aan het werk, en niet thuis ). Ik kan begrijpen dat als er een spoed reparatie moet plaats vinden, ze toch naar binnen moeten, geen probleem. Maar dat was nu niet aan de orde, en eigenlijk voelde ik me toen al niet lekker bij het voorval. Ze hadden gewoon een afspraak met me moeten maken. Het is namelijk ook wel eens gebeurt dat ze om 8 uur bij de deur staan, wat als ze dan ineens de deur open doen ?

Ik vind het belachelijk dat de politie zo te werk gaat, dus ik hoop echt dat de bewoners toestemming hebben gegeven.
Yeah bitch ! Magnets !
  donderdag 7 november 2013 @ 14:07:42 #22
pi_133003374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ben ik de enige dit echt eng vindt?
De politie en openbaar ministerie houden elkaar de hand boven het hoofd bij het plegen van misdrijven tegen burgers?
Waar houdt het op?
Die laatste twee zinnen zijn nog het meest verontrustend ja. Kennelijk staan agenten nu officieel boven de wet tegen huisvredebreuk.
pi_133003709
En dan ook nog foto's maken, ook al is met een polaroid.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  donderdag 7 november 2013 @ 14:17:37 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133003763
Wat zou de volgende stap zijn? Dat ze meteen even controleren op illegale dingen, als ze er toch zijn? Of dat ze je laptop jatten, om een punt te maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133003989
Kunnen studenten niet via de rechter vervolging afdwingen? Dat het OM al aangeeft dat ze dit niet doen, ondanks dat de politie zelf een misdrijf begaat is natuurlijk te gek voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')