Klopt. Ik woon ook in Amsterdam. Jij ook? Of bemoei jij je met zaken waar je geen zicht op hebt?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Parool is een Amsterdamse krant. Het blijft een lokale kwestie.
Daarom lach ik ook om 'mquote:Op donderdag 7 november 2013 16:20 schreef sp3c het volgende:
Koosvogels is netzo goed een vervelende troll jongens, zit niet zo te happen iedere keer
Klopt. We willen hier maar een geluid horen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:20 schreef sp3c het volgende:
Koosvogels is netzo goed een vervelende troll jongens, zit niet zo te happen iedere keer
Omdat ze hun mening als feit presenteren. En als ik vraag om met bewijzen te komen krijg ik die niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom reageer jij zo fel op mensen die hun mening geven?
Ach, die provincialen hebben verder toch geen flikker te doen. Als journo voor het plaatselijke sufferdje moet je toch wat als je uitgeschreven bent over de foutgeparkeerde SRV-wagenquote:Op donderdag 7 november 2013 16:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Ik woon ook in Amsterdam. Jij ook? Of bemoei jij je met zaken waar je geen zicht op hebt?
Beide kanten presenteren hun mening als feit. So what?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat ze hun mening als feit presenteren. En als ik vraag om met bewijzen te komen krijg ik die niet.
Net als dat er op FOK in deze topicreeks "nog geen 2 tegenstanders rondlopen ", trollebollie van mequote:Op donderdag 7 november 2013 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er al twee weken niks meer over gelezen, maar jullie blijven je opwindend. Krijg vooral het idee dat jullie het opzoeken. Wat is het? Krijg je een lekker gevoelletje in je buik van dat gezanik van Quincy en Co.?
Zit het je zo dwars wat ik hier post?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, die provincialen hebben verder toch geen flikker te doen. Als journo voor het plaatselijke sufferdje moet je toch wat als je uitgeschreven bent over de foutgeparkeerde SRV-wagen
Ja, ja, we weten, maar we vergeven het hemquote:Op donderdag 7 november 2013 16:20 schreef sp3c het volgende:
Er hangen geen users rond van het kaliber Quincy nee, dat klopt.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Net als dat er op FOK in deze topicreeks "nog geen 2 tegenstanders rondlopen ", trollebollie van me
Wat een zelfoverschattingquote:Op donderdag 7 november 2013 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit het je zo dwars wat ik hier post?
Misschien, maar de klagende partij - de antipieten dus- moet het bewijs leveren. Dat doet men consequent niet. Men roept alleen dat oorringen en jute zakken en lippenstift racistisch is.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beide kanten presenteren hun mening als feit. So what?
En dat waren niet gewoon trolls.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:26 schreef sp3c het volgende:
wel hoor, ik heb zelfs mensen die keihard stellen dat heel het sinterklaasfeest afgeschaft moet worden langs zien komen
Yep. Zag ik langskomen. Die werden gebruikt om koffie van de plantages te transporteren. Dus slavernijsymbool.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef sp3c het volgende:
zijn die jute zakken nu ook al een probleem?
geduld ....quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef sp3c het volgende:
zijn die jute zakken nu ook al een probleem?
quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat waren niet gewoon trolls.
quote:Op donderdag 7 november 2013 16:26 schreef sp3c het volgende:
bekende trolletjes natuurlijk maar dat is Gario ook
hoe weet je dan dat het er maar 2 zijn?quote:Ik heb ze niet gezien, eerlijk gezegd. Al moet ik bekennen dat ik deze reeks nu zelden lees.
Hulde.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
[..]
hoe weet je dan dat het er maar 2 zijn?
kun je eigenlijk dus gewoon niet weten
Eigenlijk ben je dus een racist koos. Altijd al geweten dat je fout zou zijn geweest in de oorlog.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb vaak Sinterklaas gevierd (nu niet meer) en speel volgende week Zwarte Piet tijdens onze intocht. Waarom moet ik lachen om zo'n flapdrol die mij uitmaakt voor nazi en loop jij al 86 topic erover te janken?
Ben je nu serieus?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yep. Zag ik langskomen. Die werden gebruikt om koffie van de plantages te transporteren. Dus slavernijsymbool.
Ik vroeg een week of wat geleden aan Jian of hij twee users kon noemen die het feest echt af willen schaffen. Dat kon of wilde hij toen niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
[..]
hoe weet je dan dat het er maar 2 zijn?
kun je eigenlijk dus gewoon niet weten
Ik ben soms best racistisch ja.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dus een racist koos. Altijd al geweten dat je fout zou zijn geweest in de oorlog.
Ik zag het langskomen op FB een week of wat geleden. Er stonden nog wat dingen bij die men als racistische propaganda afdeed. Als ik het plaatje weer tegenkom post ik het hier wel even.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?Hebbie daar een bronnetje van? Niet om je af te vallen, maar dat wil er echt niet in bij me
bijna elk deel wel minstens 1 denk ikquote:Op donderdag 7 november 2013 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg een week of wat geleden aan Jian of hij twee users kon noemen die het feest echt af willen schaffen. Dat kon of wilde hij toen niet.
deel 31quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:22 schreef polderturk het volgende:
Ze hebben helemaal gelijk. Het Nederlands sinterklaasfeest heeft een racistische oorsprong. Een blanke slavendrijver met 100 zwarte slaven. Het verwijst naar de meest afschuwelijke en gruwelijke periode uit de geschiedenis van de mensheid. Miljoenen donkere Afrikanen zijn eeuwenlang vermoord, verkracht, gedeporteerd en gedwongen te werken in verschrikkelijke omstandigheden. Stel je voor als dit de Europese bevolking was overkomen. Stel we zouden een kinderfeest hebben met een Hitler en zijn 80 Joodse slaven. Zouden we dat accepteren?
quote:Op donderdag 7 november 2013 03:32 schreef Za het volgende:
Dit feest is niets anders dan de verheerlijking van de hebberigheid van de NL kinderen, walgelijk.
quote:Op donderdag 7 november 2013 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zag het langskomen op FB een week of wat geleden. Er stonden nog wat dingen bij die men als racistische propaganda afdeed. Als ik het plaatje weer tegenkom post ik het hier wel even.
Godverdomme, zelfs de zak is fout.quote:
Het verschil is dat deze afbeelding duidelijk wel is bedoeld om te beledigen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:41 schreef DrMabuse het volgende:
Twee voor de prijs van 1.
[ afbeelding ]
Was dat nou zo moeilijk?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
bijna elk deel wel minstens 1 denk ik
deel 1
[..]
deel 31
[..]
euh .... nee?quote:
nee dat zeg ikquote:Nu neem ik Polderturk niet heel serieus, maar goed.
quote:Op donderdag 7 november 2013 16:26 schreef sp3c het volgende:
bekende trolletjes natuurlijk maar dat is Gario ook
Hah, je beweerde dat het er in de hele reeks geen vijf waren en toen je daarna zei; "noem er dan 2", was mijn antwoord; Als ik ze noem, beken je dan je ongelijk, waarop je antwoord lafjes was: "Wie weet"quote:Op donderdag 7 november 2013 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was dat nou zo moeilijk?
Nu neem ik Polderturk niet heel serieus, maar goed.
Volgens mij heb ik sp3c in deze dan ook 'gelijk' gegeven.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Hah, je beweerde dat het er in de hele reeks geen vijf waren en toen je daarna zei; "noem er dan 2", was mijn antwoord; Als ik ze noem, beken je dan je ongelijk, waarop je antwoord lafjes was: "Wie weet"
Ja, wat had je dan willen doen, het nog steeds ontkennen, alhoewel je natuurlijk niet kon nalaten alsnog een "maar" te plaatsenquote:Op donderdag 7 november 2013 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik sp3c in deze dan ook 'gelijk' gegeven.
nee je vroeg me of het moeilijk was om de een of andere redenquote:Op donderdag 7 november 2013 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik sp3c in deze dan ook 'gelijk' gegeven.
nou dit is niet alles he, jij vroeg er 2 dus kreeg je er 2quote:Nu vind ik twee nog weinig indrukwekkend, gezien de felheid van het debat.
Zodanige bedreigingen dat je niet naar een debat durft te gaan of je naam in de krant te zetten. Maar geen woord over een aangifte? En de naam van de sprekers was wel bekend via de website?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:14 schreef Jian het volgende:
Nog een beetje stemmingmakerij, we zijn er nog lang niet .....
http://www.spitsnieuws.nl(...)om-zwarte-piet-debat
Ik stelde niet voor niets, "stemmingmakerij"quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zodanige bedreigingen dat je niet naar een debat durft te gaan of je naam in de krant te zetten. Maar geen woord over een aangifte? En de naam van de sprekers was wel bekend via de website?
Wazig en warrig. Nou ja, het zal wel.
Vergeet niet dat ik eerst om vijf namen vroeg.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, wat had je dan willen doen, het nog steeds ontkennen, alhoewel je natuurlijk niet kon nalaten alsnog een "maar" te plaatsen
Dat zei ik dus reeds en ook die zijn er ...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik eerst om vijf namen vroeg.
Misbakselquote:Op donderdag 7 november 2013 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik eerst om vijf namen vroeg.
Zeker weten, eigenlijk staat ie gewoon aan onze kant, hij heeft net onder een andere naam Anouk op haar FB pagina helemaal de tering gescholden!quote:
Ik lach me kapotquote:
quote:Op donderdag 7 november 2013 20:22 schreef tong80 het volgende:
Zwarte Piet heeft dit jaar 'een grotere keuze in de kleur van de lippenstift ' en er zal 'een variatie van zwarte haren' te zien zijn. Dat heeft de Stichting Sinterklaas Intocht donderdag laten weten. Het zijn kleine aanpassingen die de organisatie heeft aangebracht om tegenstanders van Zwarte Piet tegemoet te komen. Eerder werd al bekend dat de pieten geen gouden oorringen zullen dragen.
De organisatie had donderdag met burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam en enkele bezwaarmakers overleg over de eventuele aanpassingen. De bezwaarmakers vinden het fenomeen Zwarte Piet discriminerend.
De discussie over Zwarte Piet gaat vrijdag verder bij de voorzieningenrechter in Amsterdam. Enkele tegenstanders willen op deze manier alsnog de sinterklaasintocht in de hoofdstad zonder zwarte pieten afdwingen.
De intocht in Amsterdam is gepland op zondag 17 november.![]()
![]()
Het wordt echt Jiskefet of Koefnoen.quote:
Koos als Sinterklaas.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:34 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er nu besloten zou worden dat sinterklaas niet meer gevierd mag worden. Oprechte boosheid? Stakingen?
De Kale-Piet.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:38 schreef sonnyspek het volgende:
Wat moet ik mij voorstellen bij een andere soort kleur haar? Grijs? Wit? Roze?
zoiets denk ikquote:Op donderdag 7 november 2013 20:38 schreef sonnyspek het volgende:
Wat moet ik mij voorstellen bij een andere soort kleur haar? Grijs? Wit? Roze?
De Dikke-Piet.quote:
Nou ook nog discriminerendquote:De bezwaarmakers vinden het fenomeen Zwarte Piet discriminerend.
volgens mij is dat een rechtstreeks gevolg van de manier waarop het "debat" is geopend. Als onderhandeling vanuit een extreem standpunt, niet als verzoek vanwege empathische/sociale redenen.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:14 schreef Manono het volgende:
Dacht eerst dat het een grap was. Maar iemand ergens gelooft in onderhandelen met spiegeltjes en kraaltjes
Debat extreem geopend, ok.. leg eens uit als je wilt?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:18 schreef poemojn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een rechtstreeks gevolg van de manier waarop het "debat" is geopend. Als onderhandeling vanuit een extreem standpunt, niet als verzoek vanwege empathische/sociale redenen.
ik zocht het interview terug waarin hij vertelde hoe hij op zwarte piet is racisme is gekomen, dat was bedoeld als stelling om stevig aandacht te trekken, mensen te raken in iets waar ze aan gehecht zijn om zo het gesprek te brengen op onderwerpen als racisme en slavernij. Dat deed hij eerst op meer onopvallende manieren, zoals http://m.youtube.com/watch?v=l3PJ23WK0ss maar toen dat niet zo uitpakte als hij wilde heeft hij de toon extremer/steviger aangezet.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:32 schreef Manono het volgende:Debat extreem geopend, ok.. leg eens uit als je wilt?
Waar heb je dat nou weer vandaan??quote:Op donderdag 7 november 2013 09:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
hoezo cadeautjes is de beste vraageen schoorsteen hadden ze wel. Als je een plaggenhut wilde bouwen mocht die blijven staan als je hem in een nacht bouwde en er de volgende ochtend rook uit de schoorsteen kwam.
Performancekunstenaar, dat was hij toch?quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:18 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zocht het interview terug waarin hij vertelde hoe hij op zwarte piet is racisme is gekomen, dat was bedoeld als stelling om stevig aandacht te trekken, mensen te raken in iets waar ze aan gehecht zijn om zo het gesprek te brengen op onderwerpen als racisme en slavernij. Dat deed hij eerst op meer onopvallende manieren, zoals http://m.youtube.com/watch?v=l3PJ23WK0ss maar toen dat niet zo uitpakte als hij wilde heeft hij de toon extremer/steviger aangezet.
ik heb het ergens anders gelezen maar hier bijv zie je het ook: http://www.verreverwanten(...)urkazernes/1845.html en http://henrycustor.plazilla.com/armoede-in-de-veenkolonienquote:
He, de enige vrouw in dat gezelschap moet natuurlijk weer roze in haar pakje hebben. De patriarchie slaat weer toe!quote:
quote:Veel belangstelling rechtszaak Zwarte Piet
Er is veel publieke belangstelling voor de rechtszaak rond Zwarte Piet, die vandaag dient voor de voorzieningenrechter in Amsterdam. Zeker 40 sympathisanten zijn afgekomen op de zaak, die door enkele tegenstanders van Zwarte Piet is aangespannen.
De tegenstanders willen afdwingen dat de sinterklaasintocht in Amsterdam zonder zwarte pieten wordt gehouden. De intocht staat gepland voor 17 november.
Uit een gesprek van het intochtcomité met tegenstanders kwam eerder deze week de handreiking dat zwarte pieten zelf hun kleur lippenstift en hun haardracht mogen kiezen. Ook de gouden oorringen zijn afgeschaft. Degenen die nu de rechtszaak hebben aangespannen, deden niet aan dat gesprek mee.
Bron: Volkskrant
Overdreven jankerd die de publiciteit zoekt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ophef na bedreiging om Zwarte Piet
Nederland
Die Zwarte Piet van de VN kreeg ook al bedreigingen uit ons prachtige land.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:03 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Overdreven jankerd die de publiciteit zoekt.
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ophef na bedreiging om Zwarte Piet
Nederland
Overdreven jankwijf die de publiciteit zocht.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Zwarte Piet van de VN kreeg ook al bedreigingen uit ons prachtige land.
Nederland
En die negerin die werd aangevallen en uitgescholden op het Malieveld.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Overdreven jankwijf die de publiciteit zocht.
Dat is een oude Haagse traditie.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die negerin die werd aangevallen en uitgescholden op het Malieveld.
Nederland
Papoea's zijn geen negers.,quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die negerin die werd aangevallen en uitgescholden op het Malieveld.
Nederland
Organisatie van intocht bedreigen omdat ze gekleurde Pietjes wilde gebruiken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Papoea's zijn geen negers.,
Iedereen wordt aangevallen in Den Haagquote:
Saaie user worden na 'promotie' tot mod.quote:
Wij zijn geen racist.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Iedereen wordt aangevallen in Den Haag
Ze hebben zelf gekleurde Pietjes.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Organisatie van intocht bedreigen omdat ze gekleurde Pietjes wilde gebruiken.
Nederland
Vreselijk inderdaadquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Organisatie van intocht bedreigen omdat ze gekleurde Pietjes wilde gebruiken.
Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |