quote:Op maandag 4 november 2013 16:24 schreef tiho1 het volgende:
Staat daar niets over in je huurcontract?
Natuurlijk mag je dat weigeren. Zelfs als het al in je huurcontract staat, lijkt me dat een onredelijke bepaling.quote:Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef LittleLady het volgende:
Mag ik dit weigeren en gewoon zeggen, hey meneer de makelaar allemaal leuk en aardig maar al die gezellige mensen nodig je maar uit in je eigen tijd!
Ja, duh. Dan hoeft er niet eens iets in je huurcontract te staan.quote:Op maandag 4 november 2013 16:27 schreef Deetch het volgende:
Check je contract, ik kan me voorstellen dat het toegestaan is in overleg met de huidige bewoner.
Geen wilde vreemde maar een makelaar.quote:Op maandag 4 november 2013 16:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, duh. Dan hoeft er niet eens iets in je huurcontract te staan.
Zelfs de politie mag niet zomaar binnen komen kijken, maar je verhuurder kan jou wel verplichten om volslagen vreemden in je woning toe te laten? Wat denk je zelf?
Le-zen...quote:
quote:Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef LittleLady het volgende:
en inmiddels krijg ik dus ook elke keer kijkers bij mijn huurhuis, eigenlijk ben ik hier spuugzat van, elke keer complete gezinnen door mijn huis, terwijl ik hier alles aan het inpakken ben en klaarzet voor de verhuizing.
Een makelaar is en nokversiering in houtwerk. De makelaar zijn er meestal al meerderequote:Op maandag 4 november 2013 16:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Geen wilde vreemde maar een makelaar.
En in je contract staat?quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef LittleLady het volgende:
De makelaar is er zelf niet bij, die mensen krijgen gewoon toestemming van hem en moeten dan maar bellen voor een afspraak
Nou dan zeg je dat je er geen zin meer in hebtquote:Op maandag 4 november 2013 16:38 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Niets bijzonders alleen dat ik geen hennep en wiet mag kweken
Consequent de komende bezichting op 1 Februari plannen dan. En gelijk vragen of ze dat even door willen geven aan de makelaar i.v.m. het aanwezig zijn van een sleutelhouder.quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef LittleLady het volgende:
De makelaar is er zelf niet bij, die mensen krijgen gewoon toestemming van hem en moeten dan maar bellen voor een afspraak
Het begint namelijk knap irritant te worden, ik moet er elke keer rekening mee houden met mijn werk, mijn dochter en de laatste druppel die deed overlopen is dat de kerel nodig met mijn honden moest bemoeien vervolgens kan ik de honden dan weer corrigeren, terwijl dit helemaal niet nodig wasquote:Op maandag 4 november 2013 16:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nou dan zeg je dat je er geen zin meer in hebt
Er zit een nadeel aan dit huis, voor dit huis moet je minimaal 30.000 per jaar verdienen, dit word dus pas achteraf helemaal na het kijken nagekeken, dus je kan eerst wel 10 kijkers krijgen die het daarna financieel niet rond kunnen krijgenquote:Op maandag 4 november 2013 16:45 schreef loecje het volgende:
dit gaat bij een woningbouw precies hetzelfde.
je huis wat meer aanprijzen zodat kijker 1 het wil huren dan ben je klaar.
Klopt mijn overbuurvrouw is ook naar een ander huis gegaan, kreeg ook een stel kijkers en die wouden dolgraag het huis, tja werd afgeketst omdat ze het financieel niet konden, ook een aantal mensen die ik ken zochten een huis, maar die kunnen het gewoon niet krijgen, een moeder van school zou dit dolgraag willen huren, maar net niet genoeg inkomen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:49 schreef loecje het volgende:
wel heel slecht dat daar pas achteraf naar wordt gekeken. zit je mensen blij te maken met een leuk huis: ow, sorry we hebben een inkomensgrens.
Tja hun kijken, oh is onder de huurtoeslag grens en vragen een bezichtiging aan, heel vervelend dus, maar zal het wel anders doen 18 januari zijn mijn spullen hier allemaal weg dan mogen ze allemaal komen kijken en doen en rondrennenquote:Op maandag 4 november 2013 16:56 schreef loecje het volgende:
dan zou ik daar eerst de makelaar eens op aanspreken. dat die inkomensgrens duidelijk moet zijn.
al snap ik ook niet dat de kijkers zelf niet informeren naar de kosten...
Natuurlijk mag je dat niet weigeren. Lijkt mij juist een zeer redelijke bepaling. Als TS als enige wil bepalen wie wel of niet door haar huis banjeren had ze maar moeten kopen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat weigeren. Zelfs als het al in je huurcontract staat, lijkt me dat een onredelijke bepaling.
Na afloop....quote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef hottentot het volgende:
Natuurlijk mag je dat niet weigeren. Lijkt mij juist een zeer redelijke bepaling.
Artikel 223 van de huurwet:
De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Nee, het word opnieuw verhuurd.quote:
quote:
dat staat los van de rest. je kan natuurlijk niet nadat je weg bent belangstellende gelegenheid geven tot bezichtiging.quote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef hottentot het volgende:
Artikel 223 van de huurwet:
De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Nog een keer lezen. "Na afloop" slaat op de wens om het opnieuw te verhuren of te verkopen, niet op het moment dat de bezichtigingen plaats mogen vinden.quote:
Doe jij dat ook maar even dan.quote:Op maandag 4 november 2013 17:06 schreef hottentot het volgende:
Nee, het word opnieuw verhuurd.
Lees het even opnieuw, misschien valt het balletje dan wel.
Als je dat contract hebt getekent wel ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, duh. Dan hoeft er niet eens iets in je huurcontract te staan.
Zelfs de politie mag niet zomaar binnen komen kijken, maar je verhuurder kan jou wel verplichten om volslagen vreemden in je woning toe te laten? Wat denk je zelf?
Er staat 'na afloop van lopende huur'. Volgens mij betaalt ze die nog gewoon t/m/ Januariquote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nog een keer lezen. "Na afloop" slaat op de wens om het opnieuw te verhuren of te verkopen, niet op het moment dat de bezichtigingen plaats mogen vinden.
Doe deze keer niet zo eigenwijs kerel, je hebt geen gelijk en gaat het ook niet krijgen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe jij dat ook maar even dan.
No way dat er bij mij (nou huur ik niet, maar dan nog) even wat mensen door mijn huis komen banjeren omdat dat de verhuurder geld scheelt qua snelheid van verder verhuren.
En daar ga jij als verhuurder echt niks tegen kunnen doen.
Heldquote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
No way dat er bij mij (nou huur ik niet, maar dan nog) even wat mensen door mijn huis komen banjeren omdat dat de verhuurder geld scheelt qua snelheid van verder verhuren.
Hoe dan? Politie erbij halen? Die mag ook niet binnenkomen hoor zonder mijn toestemming. (Tenzij toestemming OvJ, maar dat is niet van toepassing)quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Deetch het volgende:
Als je dat contract hebt getekent wel ja.
Huurwet…quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dan? Politie erbij halen? Die mag ook niet binnenkomen hoor zonder mijn toestemming. (Tenzij toestemming OvJ, maar dat is niet van toepassing)
Hoef je geen held voor te zijn, lijkt me volkomen normaal. Als ik ergens de hoofdprijs voor betaal (want huurquote:
Dan krijg jij gewoon een vordering aan je broek voor de extra leegstand. Ook prima, maar ik heb dan liever 3 of 4 keer even wat mensen over de vloer dan dat ik een maand huur betaal voor nop.quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegenwerken? Nog ff. Zolang mijn privespullen er staan blijft iedereen eruit. Punt.quote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef hottentot het volgende:
Huurwet…
Als jij nieuwe verhuur tegenwerkt, kan hij gewoon extra maanden huur claimen. Zal hem verder worst wezen.
Begrijpend lezen was niet je sterkste punt op de basisschool blijkbaar...quote:Op maandag 4 november 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er staat 'na afloop van lopende huur'. Volgens mij betaalt ze die nog gewoon t/m/ Januari
Als je het niet met de huurprijs eens bent, heb je een paar keuzes.quote:Op maandag 4 november 2013 17:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoef je geen held voor te zijn, lijkt me volkomen normaal. Als ik ergens de hoofdprijs voor betaal (want huur) dan wens ik niet dat er vreemden door mijn huis heenbanjeren.
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)quote:Op maandag 4 november 2013 17:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Begrijpend lezen was niet je sterkste punt op de basisschool blijkbaar...
Doe niet zo dom gast.quote:Op maandag 4 november 2013 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegenwerken? Nog ff. Zolang mijn privespullen er staan blijft iedereen eruit. Punt.
Ach gaan we op die toer als meneer ongelijk heeft en het niet toe durft te geven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)
Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je het niet met de huurprijs eens bent, heb je een paar keuzes.
1. Neem een uitsluitende bepaling op in je huurcontract
(betekend gewoon dat je geen huis meer kunt huren)
2. Neem in je contract op dat je nog bijvoorbeeld 6 maanden huur betaald terwijl het huis leeg staat, dit zodat er een nieuwe huurder gevonden kan worden terwijl er niemand door “jouw” huis banjerd.
3. Kopen of onder de brug leven.
Dom? Jij bent degene die dom doet. Geen wonder dat NL naar de klote gaat. Zodra iemand zegt 'bukt u maar' sta jij voorop met kennelijk nog een heel peloton kanslozen achter je.quote:
Kerel….quote:Op maandag 4 november 2013 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?
Kom op hee. Stelletje watjes. Ik betaal, dus ik bepaal wie mijn huis inkomt. En 4 dagen voor afloop van de termijn (dan ben ik toch al verkast) kun je langskomen. Maar niet als ik er feitelijk nog woon. En al helemaal niet 3 maanden van te voren af en aan lopen.
Nee, een wetsartikel niet begrijpend kunnen/willen lezen, daar kom je slim mee over.quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dom? Jij bent degene die dom doet. Geen wonder dat NL naar de klote gaat. Zodra iemand zegt 'bukt u maar' sta jij voorop met kennelijk nog een heel peloton kanslozen achter je.
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaanquote:Op maandag 4 november 2013 17:19 schreef Peter het volgende:
Spreek met de makelaar nog 2 momenten af waarop hij met kandidaten langs kan komen, ik zou er voor passen telkens mensen langs te laten komen..
Is dat diezelfde wet waarin staat dat je geen overlast aan je medehuurders mag bezorgen? En mensen dan na 10 jaar nog niet eruit kunnen worden gegooid? En als ze er al uitgegooid worden ze er meestal nog op vooruit gaan ook?quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef hottentot het volgende:
Dit staat niet in je contract, dit is gewoon de algemeen geldende huurwet waar zowel jij als je huurbaas zich aan te houden hebben.
Ja daar ben ik blij mee. Maar niet omdat die caravan zo slecht is. Maar goed, eigenwijsheid brengt jou natuurlijk heel ver. De wet lijkt mij en de meeste anderen hier zéér duidelijk.quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)
Je kunt gewoon kortaf zijn en zeggen dat ze de woning kunnen bezichtigen en zich verder van commentaar kunnen onthouden. Gaan ze wel door op niet terzake doende zaken dan zou ik ze eruit zetten.quote:Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaan
Rustig ademhalen, gaat vanzelf over. (Zo niet, dan wil diep voorover bukken ook wel eens helpen.)quote:
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?quote:Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef hottentot het volgende:
Je kunt gewoon kortaf zijn en zeggen dat ze de woning kunnen bezichtigen en zich verder van commentaar kunnen onthouden.
Daarom, je moet vanwege je contract de mogelijkheid geven, maar daar zitten grenzen aan. Spreek met de makelaar 2 data af en klaar. Voorkeur 1 in december en 1 in januari. Voor de rest zoekt ie het maar uit.quote:Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaan
Godsamme wat ben jij toch een vreselijke betweter. Niet je fouten toe kunnen geven en er gewoon overheen lullen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?
contracten goed lezen en geen contracten tekenen waar je het niet mee eens bentquote:Op maandag 4 november 2013 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?
Kom op hee. Stelletje watjes. Ik betaal, dus ik bepaal wie mijn huis inkomt. En 4 dagen voor afloop van de termijn (dan ben ik toch al verkast) kun je langskomen. Maar niet als ik er feitelijk nog woon. En al helemaal niet 3 maanden van te voren af en aan lopen.
Bukken voor je huisbaas, dat lijkt me een kutleven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef hottentot het volgende:
Dat je schijnbaar een kutleven hebt zonder veel sociale samenhang hoef je niet op ons te projecteren.
er staat gelukkig niet in de wet dat je bij de bezichtiging gezellig moet doenquote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?
Nee, ik denk dat ik wel goed zit.quote:Op maandag 4 november 2013 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bukken voor je huisbaas, dat lijkt me een kutleven.![]()
Maak je verder geen zorgen om mij, schijn bedriegt kennelijk.
Dit is wel een idee, dan hoef ik de dingen maar even van te voren van de muur te halen, momenteel laat ik alles hangen omdat ik anders bang ben dat de lijsten beschadigen of dat de honden of mijn dochter het onbedoeld beschadigen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarom, je moet vanwege je contract de mogelijkheid geven, maar daar zitten grenzen aan. Spreek met de makelaar 2 data af en klaar. Voorkeur 1 in december en 1 in januari. Voor de rest zoekt ie het maar uit.
Tip: Niet teveel geld op inzetten...quote:Op maandag 4 november 2013 17:34 schreef hottentot het volgende:
Nee, ik denk dat ik wel goed zit.
Eigenwijs, betweterig, laag inlevingsvermogen. Meestal niet de mensen met de grootste vriendenkring.
We zullen het nooit weten… Maar ik houd mijn mening over jou, en jij gaat zeggen dat het je een ongelofelijke rotzorg zal zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tip: Niet teveel geld op inzetten...
Niet we. Jij niet.quote:
Het inbinden is begonnenquote:Op maandag 4 november 2013 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Pas zodra ik zo goed als vertrokken ben
Dat weet ik wel, maar er staat bv. ook nergens dat je er speciaal vrij voor moet vragen, alleen meewerken. Nou, als jij dus bezwaar hebt dat er wildvreemden door je slaapkamer heen banjeren (lijkt me niet meer dan logisch, alhoewel ik hier nogal wat watjes opmerk die kennelijk alles maar voor lief nemen) dan is het je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen dat dat wel zonder inbreuk op je privacy mogelijk is. Dus gewoon net voor je vertrekt, en alles al verhuisd is.quote:Op maandag 4 november 2013 17:34 schreef loecje het volgende:
er staat gelukkig niet in de wet dat je bij de bezichtiging gezellig moet doen
Over begrijpend lezen gesproken....quote:
Grapjas.quote:En nee jij bepaalt niet dat het bijvoorbeeld alleen in de laatste 4 dagen mag.
Had je bij mij kunnen doen, had je gewoon 1 of 2 maanden extra huur gekost. (standaard praktijk trouwens bij weigering)
Van "gebeurt absoluut niet” naar “als ik er bijna uit ben” is toch al een stapje in de goede richting.quote:Op maandag 4 november 2013 17:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Over begrijpend lezen gesproken....
En jij denkt dat een huisbaas akkoord gaat als jij zegt dat je wel mee wilt werken aan een bezichtiging maar alleen als al je spullen er al uit zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar er staat bv. ook nergens dat je er speciaal vrij voor moet vragen, alleen meewerken. Nou, als jij dus bezwaar hebt dat er wildvreemden door je slaapkamer heen banjeren (lijkt me niet meer dan logisch, alhoewel ik hier nogal wat watjes opmerk die kennelijk alles maar voor lief nemen) dan is het je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen dat dat wel zonder inbreuk op je privacy mogelijk is. Dus gewoon net voor je vertrekt, en alles al verhuisd is.
Gebeurt absoluut niet zolang ik er nog gewoon in woon. Dus als al mijn spullen er nog instaan, en ik er gewoon nog woon&slaap. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?quote:Op maandag 4 november 2013 17:59 schreef hottentot het volgende:
Van "gebeurt absoluut niet” naar “als ik er bijna uit ben” is toch al een stapje in de goede richting.
Is het woordje 'dom' een stokpaardje van je ofzo? Maakt op mij geen indruk, omdat een bepaald type volk juist dat woordje te pas en te onpas gebruikt.quote:Verder ben je gewoon te dom om in te zien dat een huurder net als een verhuurder ook verplichtingen heeft.
Ah, de argumenten zijn nog verder uitgeput merk ik?quote:Op maandag 4 november 2013 18:00 schreef hottentot het volgende:
Damn, wat ben jij achterlijk en kortzichtig.
Voor jou wel schijnbaar, niemand geeft je gelijk en toch blijf je stug volhouden.quote:Op maandag 4 november 2013 18:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gebeurt absoluut niet zolang ik er nog gewoon in woon. Dus als al mijn spullen er nog instaan, en ik er gewoon nog woon&slaap. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?
'Trol'. Die zetten we er ook bij op het lijstje.quote:Op maandag 4 november 2013 18:05 schreef hottentot het volgende:
Voor jou wel schijnbaar, niemand geeft je gelijk en toch blijf je stug volhouden.
I.p.v. dom zou trol een beter woord zijn.
Met jou is geen normale discussie mogelijk, is al eerder in meerdere topics gebleken.quote:Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
'Trol'. Die zetten we er ook bij op het lijstje.![]()
Geef je een seintje als je tot een normale discussie in staat bent? (Ik begin bijna te geloven dat jij de makelaar in kwestie bent, en je graag de huurders in toom wilt blijven houden.)
Dat is jouw mening. (Voor wat die 'gebukt' waard is...)quote:Op maandag 4 november 2013 18:14 schreef hottentot het volgende:
Met jou is geen normale discussie mogelijk, is al eerder in meerdere topics gebleken.
Kijk jij maar uit dat er niemand achter je staat, kan in jouw gangbare positie pijnlijk zijn.quote:Blijf vooral in jezelf geloven, dan is er toch iemand die achter je staat.
Je hebt nogal een anale fixatie, maar goed ik heb niets tegen homo’s.quote:Op maandag 4 november 2013 18:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. (Voor wat die 'gebukt' waard is...)
[..]
Kijk jij maar uit dat er niemand achter je staat, kan in jouw gangbare positie pijnlijk zijn.![]()
Maar evengoed heb je dus behalve de zoveelste persoonlijke aanval op mij (is dat de kift ofzo? Sorry, ik kan er ook niks aan doen dat het me allemaal meezit) weer niks zinnigs toe te voegen? Zeg dan gewoon niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder stel je ook hier weer een intelligentie ten toon die nogal te wensen overlaat. Zelfs als wetsartikelen je voorgehouden worden blijf je nog ontkennen.
Vind het alleen moeilijk om in te zien of je nu echt een lul bent of gewoon een trol.“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
'Lul' die voeg ik ook nog ff toe. Volgens mij staat je vocabulaire nu op 6 woorden is het niet?quote:Op maandag 4 november 2013 18:24 schreef hottentot het volgende:
Vind het alleen moeilijk om in te zien of je nu echt een lul bent of gewoon een trol.
Sorry voor het ongemak. Geen idee wat ik hem misdaan heb, maar die user heeft wat tegen me, dat soort lui hou je altijd op een forum.quote:Op maandag 4 november 2013 18:37 schreef LittleLady het volgende:
Nou nou nou, stelde gewoon een vraag, stelde niet voor om flink tegen elkaar te rellen.
Lijkt me een goed plan om de makelaar de bezichtigingen te laten doen. Dan weet je zeker dat ie alles zoveel mogelijk gezamenlijk afspreekt.quote:Ik ga gewoon een paar dagen prikken, bel die wel aan de makelaar door, dan gaat die dan maar leuk bezichtigingetje spelen, daarbij stop ik liever wel tijdig mijn dochter in bed en ga werken ( ik werk thuis )
Dat soort lui moet je gewoon direct naar de buitendeur escorteren. Ze komen voor het huis, niet voor jou.quote:dan dat ik kritiek krijg over de hele levensstijl die ik en mijn man erop nahielden.
ik ben de afgelopen jaren vaak verhuist en ik had er idd geen problemen mee. dat weet je van te voren bij een huurwoning. maar ik heb gelukkig ook nooit kijkers gehad die zoveel commentaar hadden.quote:Op maandag 4 november 2013 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar er staat bv. ook nergens dat je er speciaal vrij voor moet vragen, alleen meewerken. Nou, als jij dus bezwaar hebt dat er wildvreemden door je slaapkamer heen banjeren (lijkt me niet meer dan logisch, alhoewel ik hier nogal wat watjes opmerk die kennelijk alles maar voor lief nemen) dan is het je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen dat dat wel zonder inbreuk op je privacy mogelijk is. Dus gewoon net voor je vertrekt, en alles al verhuisd is.
Maar bezichtigen met meerdere mensen, zonder makelaar en dat ze daarna afgekeurd worden op inkomen.. dan doet de makelaar niet genoeg.quote:Op maandag 4 november 2013 18:45 schreef loecje het volgende:
[..]
ik ben de afgelopen jaren vaak verhuist en ik had er idd geen problemen mee. dat weet je van te voren bij een huurwoning.
en ja het is je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen wanneer het jou uitkomt. daarom belt de kijker ook naar jou toe om een bezichtiging te plannen. enige nadeel bij de woningbouw is dat de kijker binnen een bepaalde periode moet reageren op de woning en dus ook binnen die periode komt kijken.
persoonlijke spullen mikte ik alvast in een verhuisdoos en klaar. ik ging er echt niet speciaal voor schoonmaken of opruimen.
Ga je nu nog steeds beweren dat je gelijk hebt?quote:Op maandag 4 november 2013 18:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En wetsartikelen domweg quoten is 1), ze waterdicht uitleggen is 2) Maar goed maak jij je maar niet druk om 3), je komt toch niet verder dan 1,5)
Heeft ook niets met jou nodig, maar dat had je gelukkig al doorquote:Op maandag 4 november 2013 18:37 schreef LittleLady het volgende:
Nou nou nou, stelde gewoon een vraag, stelde niet voor om flink tegen elkaar te rellen.
Als je er geen problemen mee hebt is het uiteraard ok om bezichtigingen te krijgen. Maar als je er wel problemen mee hebt (en dat zou ik hebben, en velen met mij denk ik) dan moet de makelaar maar ff kijken wat ie doet.quote:Op maandag 4 november 2013 18:45 schreef loecje het volgende:
ik ben de afgelopen jaren vaak verhuist en ik had er idd geen problemen mee. dat weet je van te voren bij een huurwoning. maar ik heb gelukkig ook nooit kijkers gehad die zoveel commentaar hadden.
Bij een woningbouwvereniging die ik goed ken (ken vrijwel alle personeelsleden daar persoonlijk, tot aan de directeur toe) wordt gewoon de woning aangeboden, stel dat einde huurtermijn 31 oktober was, per bv 11 november. Dan hebben ze zelf nog even tijd om een en ander glad te trekken (wellicht een nieuwe keuken erin te zetten als dat nodig blijkt) en wil je vooraf graag het huis zien dan kun je zelf VRAGEN(!!!) aan de oude bewoners of dat mag. Is de oude bewoner het er niet mee eens, dan kijk je maar aan de buitenkant en op de plattegrond.quote:en ja, het is je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen wanneer het jou uitkomt. daarom belt de kijker ook naar jou toe om een bezichtiging te plannen. enige nadeel bij de woningbouw is dat de kijker binnen een bepaalde periode moet reageren op de woning en dus ook binnen die periode komt kijken (geen idee hoe dat bij een makelaar zit)
persoonlijke spullen mikte ik alvast in een verhuisdoos en klaar. ik ging er echt niet speciaal voor schoonmaken of opruimen en ook zeker niet mijn hele agenda overhoop gooien.
Blijf je nou dit topic verneuken?quote:Op maandag 4 november 2013 18:56 schreef hottentot het volgende:
Ga je nu nog steeds beweren dat je gelijk hebt?
Nee, onzin verkondigen daar help je TS mee. Word dit aangetoond ga je glashard ontkennen.quote:Op maandag 4 november 2013 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Blijf je nou dit topic verneuken?
Als je wat tegen me hebt, er zit ook een DM/PB knop op Fok! hoor. Held.
dan gaat het daar heel anders dan bij mijquote:Op maandag 4 november 2013 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bij een woningbouwvereniging die ik goed ken (ken vrijwel alle personeelsleden daar persoonlijk, tot aan de directeur toe) wordt gewoon de woning aangeboden, stel dat einde huurtermijn 31 oktober was, per bv 11 november. Dan hebben ze zelf nog even tijd om een en ander glad te trekken (wellicht een nieuwe keuken erin te zetten als dat nodig blijkt) en wil je vooraf graag het huis zien dan kun je zelf VRAGEN(!!!) aan de oude bewoners of dat mag. Is de oude bewoner het er niet mee eens, dan kijk je maar aan de buitenkant en op de plattegrond.
Dat klopt ook wel, doen hun ook. Maar die proberen echt niet de huidige bewoners te dwingen tot bezichtigingen. Dat is een kansloos verhaal uiteraard.quote:Op maandag 4 november 2013 19:06 schreef hottentot het volgende:
[quote]Op maandag 4 november 2013 19:07 schreef loecje het volgende:
dan gaat het daar heel anders dan bij mij
wanneer er nog het een en ander moet worden glad getrokken dan zit er een periode tussen einddatum en de nieuwe bewoners. maar de woning komt online te staan zodra de huur is opgezegd en een week later belt de eerste gegadigde al die komt kijken.
Gewoon aan de makelaar doorgeven dat je door prive-omstandigheden helaas niet in staat bent om nog meer bezichtigingen te kunnen verdragen. (Geef er even een opsomming bij van de belachelijke dingen die gebeurden tijdens de bezichtigingen tot nu toe) Vanaf 26 januari heeft een kennis wel tijd om die zorg op zich te nemen.quote:Op maandag 4 november 2013 19:12 schreef LittleLady het volgende:
Ik heb dit nooit bij de woningbouw gehad, heb destijds in Veendam, ( ja zeg het maar ) een huisje gehad via de woningbouw, maar heb nooit kijkers gehad, heb het huisje helemaal klaargemaakt, de rode keuken moest weer wit maar voor de rest niemand gezien, daarom vind ik dit ook bizar, het is wel mijn huisje tot eind Januari en na deze kijkers ben ik er gewoon spuugzat van.
Die stuurt bij weigering een aangetekende brief waarin hij zijn rechten en jouw plichten aangeeft, tevens doet hij daarin voorstellen om tot een bezichtiging te komen. En zal hij vaak ook een schappelijk moment noemen (qua tijd) dat er een bezichtiging gepland is.quote:Op maandag 4 november 2013 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
dan moet de makelaar maar ff kijken wat ie doet.
Tegen die tijd ben ik allang verhuisd. Maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op maandag 4 november 2013 19:30 schreef hottentot het volgende:
Die stuurt bij weigering een aangetekende brief waarin hij zijn rechten en jouw plichten aangeeft, tevens doet hij daarin voorstellen om tot een bezichtiging te komen. En zal hij vaak ook een schappelijk moment noemen (qua tijd) dat er een bezichtiging gepland is.
Weiger je dan nog, dan zal hij een nieuwe aangetekende brief versturen waarin hij ook aangeeft gemaakte kosten cq. gederfde inkomsten op jou te gaan verhalen. Als je dan blijft weigeren zal hij zich geen toegang tot je woning verschaffing maar je gewoon een rekening presenteren.
Huh? De huurder mag zich bij zijn eigen weigering geen toegang verschaffen tot de woning die hij huurt?quote:Hierbij dient aangetekend te worden, dat beide partijen plichten hebben.
De huurder is verplicht schappelijke tijden/dagen aan te bieden waarop bezichtiging mogelijk is, en de verhuurder dient rekening te houden met de prive-situatie van de huurder (verjaardag, werk etc..) en aldus zullen zij samen in overleg hier tijdsdelen voor dienen te plannen. De huurder mag zich bij weigering zelf geen toegang tot de woning verschaffen. (geeft niet, hij stuurt je gewoon een rekening)
Als een huurovereenkomst in strijd is met de wet, is deze per definitie al ongeldig. Je hoeft als huurder geen mensen in je woning toe te laten.quote:Op maandag 4 november 2013 19:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die stuurt bij weigering een aangetekende brief waarin hij zijn rechten en jouw plichten aangeeft, tevens doet hij daarin voorstellen om tot een bezichtiging te komen. En zal hij vaak ook een schappelijk moment noemen (qua tijd) dat er een bezichtiging gepland is.
Weiger je dan nog, dan zal hij een nieuwe aangetekende brief versturen waarin hij ook aangeeft gemaakte kosten cq. gederfde inkomsten op jou te gaan verhalen. Als je dan blijft weigeren zal hij zich geen toegang tot je woning verschaffing maar je gewoon een rekening presenteren.
Hierbij dient aangetekend te worden, dat beide partijen plichten hebben.
De huurder is verplicht schappelijke tijden/dagen aan te bieden waarop bezichtiging mogelijk is, en de verhuurder dient rekening te houden met de prive-situatie van de huurder (verjaardag, werk etc..) en aldus zullen zij samen in overleg hier tijdsdelen voor dienen te plannen. De huurder mag zich bij weigering zelf geen toegang tot de woning verschaffen. (geeft niet, hij stuurt je gewoon een rekening)
Jahoor, ik snap dat jij liever een rekening nagestuurd krijgt, of je borg kwijt bent. Scheelt de verhuurder toch weer lekkerquote:Op maandag 4 november 2013 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegen die tijd ben ik allang verhuisd. Maar dat snap je zelf ook wel.
Verhuurder…. dat soort fouten maken we allemaalquote:[..]
Huh? De huurder mag zich bij zijn eigen weigering geen toegang verschaffen tot de woning die hij huurt?![]()
Evengoed.
Ja, en sommigen lopen daarmee voorop. Geeft niks.quote:Op maandag 4 november 2013 19:37 schreef hottentot het volgende:
Verhuurder…. dat soort fouten maken we allemaal
Het hoeft niet in de huurovereenkomst te staan, want het staat al in de wet.quote:Op maandag 4 november 2013 19:37 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Als een huurovereenkomst in strijd is met de wet, is deze per definitie al ongeldig. Je hoeft als huurder geen mensen in je woning toe te laten.
Kun je nu ook een keer ophouden met het verbaggeren van dit topic? Het gaat nou lang genoeg door en het is allang duidelijk dat je het niet snapt en ontzettend koppig bent.
quote:Artikel 223
De lopende huur is dus niet afgelopen. Daardoor is dat allemaal niet van toepassing.quote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het hoeft niet in de huurovereenkomst te staan, want het staat al in de wet.
Lees dit even voordat je je verder gaat opwinden over mij.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_04-11-2013
[..]
Begrijpend lezen is zo moeilijk tegenwoordig.quote:Op maandag 4 november 2013 20:02 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De lopende huur is dus niet afgelopen. Daardoor is dat allemaal niet van toepassing.
Betekent dus gewoon dat als de verhuur word opgezegd, of het pand word voor verkoop aangeboden dat de huurder gelegenheid tot bezichtiging door nieuwe huurders of kopers moet geven.quote:De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Waarom staat er dan specifiek 'na afloop' en niet 'bij afloop' of 'tijdens afloop' of bij 'kennelijke afloop' maar echt keihard 'na' afloop.?quote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef hottentot het volgende:
Betekent dus gewoon dat als de verhuur word opgezegd, of het pand word voor verkoop aangeboden dat de huurder gelegenheid tot bezichtiging door nieuwe huurders of kopers moet geven.
Hij kan moeilijk de woning dubbel verhuren.quote:Op maandag 4 november 2013 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom staat er dan specifiek 'na afloop' en niet 'bij afloop' of 'tijdens afloop' of bij 'kennelijke afloop' maar echt keihard 'na' afloop.?
Dat is totaal geen antwoord op mijn vraag waarom er specifiek staat: 'na afloop van lopende huur'quote:Op maandag 4 november 2013 20:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk de woning dubbel verhuren.
Of lijkt het jou logisch dat hij de woning al opnieuw verhuurd als TS er nog woont. Een nieuw huurcontract gaat pas in als het oude is afgelopen, en om de inkomensval zo klein mogelijk te houden voor de verhuurder dient een huurder mee te werken aan het opnieuw verhuren van het object door bezichtiging van belangstellenden toe te staan (dit in alle redelijkheid)
Hoe wil jij ooit je huis gaan verkopen als er ook geen bordje te koop in de tuin komt te staan omdat je hier ook niet aan mee hoeft te werken. Ow nee dan is het in eigen belang en werk je wel mee met bezichtigingen en bordjes plaatsen. Waarom zou een huurder die vertrekt niet gewoon mee werken op dezelfde manier.quote:verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Mijn antwoord is juist het totale antwoord. Hij wil het object opnieuw verhuren na afloop van het huidige contract. Hiervoor dient de huurder hem de gelegenheid te geven tijdens de afloop van het nog lopende contract.quote:Op maandag 4 november 2013 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is totaal geen antwoord op mijn vraag waarom er specifiek staat: 'na afloop van lopende huur'
Wat de makelaar en/of verhuurder daaraan heeft doet uiteraard totaal niet terzake.
Ik wil van jou uitleg waarom er dan nadrukkelijk 'na' staat terwijl jij aangeeft dat ze niet 'na' bedoelen.
Nee, natuurlijk gaat het niet om de zinsnede die erna komt. Het begin is de voorwaarde die gesteld wordt, de zinsnede erna is hetgeen je dan aan moet voldoen. Hoe kun je nou zonder in lachen uit te barsten stellen dat de voorwaarde er niet toe doet?quote:Op maandag 4 november 2013 20:29 schreef Basp1 het volgende:
Wat maakt dat allemaal uit BVZ, het gaat toch om de zinsnede die erna komt.
Wederom een onzinredenatie. Als ik mijn huis wil verkopen ben ik echt niet verplicht om mensen toe te laten als ik er nog woon. Het kan me wel financieel voordeel opleveren als ik dat wel doe, die afweging maak ik dan dus zelf. Bij een huurhuis kan het slechts financieel voordeel opleveren voor de makelaar/verhuurder, en mag ik die afweging kennelijk niet eens zelf maken? Dream on.quote:Hoe wil jij ooit je huis gaan verkopen als er ook geen bordje te koop in de tuin komt te staan omdat je hier ook niet aan mee hoeft te werken. Ow nee dan is het in eigen belang en werk je wel mee met bezichtigingen en bordjes plaatsen. Waarom zou een huurder die vertrekt niet gewoon mee werken op dezelfde manier.
Je geeft nog steeds geen antwoord. Waarom nadrukkelijk het woordje 'na' in de wettekst?quote:Op maandag 4 november 2013 20:31 schreef hottentot het volgende:
Mijn antwoord is juist het totale antwoord.
Schei uit man, die extra maand leegstand zit allang in de huurprijs verwerkt.quote:Of vind jij het normaal dat een woning pas in de verhuur kan worden aangeboden nadat de oude huurder weg is. Tuurlijk dit kan ook maar dan gaan de huren wel omhoog om de langere leegstand te vergoeden.
de tering zeg…quote:Op maandag 4 november 2013 20:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je geeft nog steeds geen antwoord. Waarom nadrukkelijk het woordje 'na' in de wettekst?
[..]
Schei uit man, die extra maand leegstand zit allang in de huurprijs verwerkt.
Ja, en? Is dat mijn probleem als huurder, of het probleem van de verhuurder?quote:Op maandag 4 november 2013 20:37 schreef hottentot het volgende:
Zonder voortijdse bezichtigingen word die maand dus twee of drie maand
Je doet het erom, kan gewoon niet anders.quote:Op maandag 4 november 2013 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, en? Is dat mijn probleem als huurder, of het probleem van de verhuurder?
Maareh, nog steeds geen antwoord op mijn vraag over het woordje 'na'....
Komt dat antwoord nog?quote:Op maandag 4 november 2013 20:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je doet het erom, kan gewoon niet anders.
Dit telt uiteraard niet, want dan zouden de 'verplichte' bezichtigingen ook pas na afloop van het huidige huurcontract gelden (en niet al tijdens!)quote:Op maandag 4 november 2013 20:37 schreef hottentot het volgende:
Het woordje na staat daar omdat het object pas onder een nieuw huurcontract kan vallen na afloop van het oude huurcontract.
Als je het zou willen lezen staat het al meerdere keren door meerdere users gegeven. Herhaling is kansloos.quote:
Wie de waarheid niet wil weten zal hem ook niet zien.quote:Dit telt uiteraard niet, want dan zouden de 'verplichte' bezichtigingen ook pas na afloop van het huidige huurcontract gelden (en niet al tijdens!)
Dus kom maar met je uitleg.
Als je hem zelf ook niet kunt vinden, zeg dat dan gewoon.quote:Op maandag 4 november 2013 20:44 schreef hottentot het volgende:
Als je het zou willen lezen staat het al meerdere keren door meerdere users gegeven. Herhaling is kansloos.
En wie zijn kop in het zand steekt, krijgt ernstig zuurstofgebrek.quote:Wie de waarheid niet wil weten zal hem ook niet zien.
Geen paniek, ik wacht wel. Mag ook over een maand hoor. Tijd zat.quote:Op maandag 4 november 2013 20:58 schreef hottentot het volgende:
Moet even wat dingen in het huishouden doen, dus ik laat me een andere keer wel weer trollen.
Doen we volgende week een ander onderwerp, mag jij kiezen.
Tempting, yet not tempting enoughquote:Op maandag 4 november 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen paniek, ik wacht wel. Mag ook over een maand hoor. Tijd zat.
Maar jij komt (uiteraard, want anders slaat heel je 'rand' in dit topic nergens op) haarfijn uitleggen waarom de wetgever specifiek voor het woordje 'na' heeft gekozen, ten dat terwijl de wetgever volgens jou eigenlijk iets heel anders bedoelt toch?
Zeg dan gewoon dat je de kuierlatten neemt. Even goede vrienden hoor. Voor eerlijkheid heb ik namelijk wel respect.quote:
Je verwart nu vrije wil met de geveinsde verplichting?quote:Op maandag 4 november 2013 23:45 schreef Tikbalang het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat je als huurder er ook wel voordeel van kan hebben als de nieuwe huurder de oude situatie nog gezien heeft. Voornamelijk in het geval als je nog meuk in je huis hebt wat je wel kwijt wil, vloerbedekking, gordijnen en andere dingen die je anders er toch uit moet halen. Ook als je ze niet meer nodig hebt in je volgende woning.
Dat soort zaken worden achteraf geregeld. Wil de nieuwe huurder mijn vloer niet hebben, wordt ik door de verhuurder in gelegenheid gesteld om de vloer alsnog te verwijderen. Daarom heeft een nieuwe altijd een eerste en een tweede bezichtiging.quote:Op maandag 4 november 2013 23:45 schreef Tikbalang het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat je als huurder er ook wel voordeel van kan hebben als de nieuwe huurder de oude situatie nog gezien heeft. Voornamelijk in het geval als je nog meuk in je huis hebt wat je wel kwijt wil, vloerbedekking, gordijnen en andere dingen die je anders er toch uit moet halen. Ook als je ze niet meer nodig hebt in je volgende woning.
hoeft niet. de verhuurder kan ook eisen dat alles er uit is bij sleutelovername, tenzij je een overdrachtverklaring hebt.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat soort zaken worden achteraf geregeld. Wil de nieuwe huurder mijn vloer niet hebben, wordt ik door de verhuurder in gelegenheid gesteld om de vloer alsnog te verwijderen. Daarom heeft een nieuwe altijd een eerste en een tweede bezichtiging.
En jij moet die mensen ook rondleiden?quote:Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef LittleLady het volgende:
beter geef je dan de makelaar data door waarop jij kunt. Hij regelt het dan maar verder met die mensen en geeft aan jou door wanneer (op die dagen) hij langskomt.quote:Op maandag 4 november 2013 18:37 schreef LittleLady het volgende:
Ik ga gewoon een paar dagen prikken, bel die wel aan de makelaar door, dan gaat die dan maar leuk bezichtigingetje spelen, daarbij stop ik liever wel tijdig mijn dochter in bed en ga werken ( ik werk thuis ) dan dat ik kritiek krijg over de hele levensstijl die ik en mijn man erop nahielden.
In dit geval TSquote:De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan
de woningbouw wil na vertrek van TS graag het pand weer verhuren.quote:is indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan
dus de woningbouw kan een verkoop of te huur bord plaatsen of een advertentie plaatsen over het betreffende pandquote:verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht,
en TS moet dus de mogelijkheid bieden voor bezichting.quote:en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Ja ik moet die mensen dus rondleiden, heel vervelend want eigenlijk kijken ze niet naar het huis maar mijn spullen zijn veel interessanter blijkbaarquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
En jij moet die mensen ook rondleiden?
Je doet dus eigenlijk het werk van de makelaar?
Daar zou ik als eerste mee ophouden, laat hem zelf maar de rondleiding doen, dat kost hem zoveel tijd dat hij wel eerst een inkomensscreening doet.
Lijkt me sterk dat ze vooral interesse hebben in jouw spullen, ze komen immers het huis bekijken. En tsja, als er overal spullen staan kunnen ze er moeilijk niét naar kijken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:53 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja ik moet die mensen dus rondleiden, heel vervelend want eigenlijk kijken ze niet naar het huis maar mijn spullen zijn veel interessanter blijkbaar
Tja heb zoiets, kom maar met die kijkers na 19 januari, dan zijn al mijn spullen eruit, dan is het huis namelijk al helemaal leeg, mag die van mij ook de sleutel meteen hebben kan die zelf de mensen rondleiden en doen, want zodra ik de sleutel van mijn nieuwe huis heb begin ik daar alles te schilderen en verhuis ik met elke rit erheen meteen een heleboel dozen alquote:Op dinsdag 5 november 2013 07:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
beter geef je dan de makelaar data door waarop jij kunt. Hij regelt het dan maar verder met die mensen en geeft aan jou door wanneer (op die dagen) hij langskomt.
Scheelt weer contact met die potentiėle huurders
Een keer per maand een kijkuurtje dat de makelaar regelt lijkt me beter, die doet zn werk en jij hebt m daarvoor betaald.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:53 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja ik moet die mensen dus rondleiden, heel vervelend want eigenlijk kijken ze niet naar het huis maar mijn spullen zijn veel interessanter blijkbaar
Dat vind ik erg onredelijk. Waarom vraag je niet, zoals ik helemaal in het begin van dit topic al zei, niet of hij één middag of avond wil organiseren voor alle kijkers? Of hooguit twee, als dat nodig is.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja heb zoiets, kom maar met die kijkers na 19 januari, dan zijn al mijn spullen eruit, dan is het huis namelijk al helemaal leeg, mag die van mij ook de sleutel meteen hebben kan die zelf de mensen rondleiden en doen, want zodra ik de sleutel van mijn nieuwe huis heb begin ik daar alles te schilderen en verhuis ik met elke rit erheen meteen een heleboel dozen al
Tja mijn inrichting is niet bepaald doorsnee, dat ze het zien, boeid me weinig, maar de kritiek die ze erop geven ben ik gewoon strontzat van, ik zal toch zeker zelf weten wat voor honden ik in huis heb, of mijn man bij een motorclub zat en of ik foto's aan de muur heb hangenquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze vooral interesse hebben in jouw spullen, ze komen immers het huis bekijken. En tsja, als er overal spullen staan kunnen ze er moeilijk niét naar kijken.
Dan laat je die ene middag/avond de makelaar de rondleiding doen en zorg je dat je zelf even weg bent, hoor je dat ook gelijk niet meerquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:00 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja mijn inrichting is niet bepaald doorsnee, dat ze het zien, boeid me weinig, maar de kritiek die ze erop geven ben ik gewoon strontzat van, ik zal toch zeker zelf weten wat voor honden ik in huis heb, of mijn man bij een motorclub zat en of ik foto's aan de muur heb hangen
Hoezo onredelijk ik moet betalen tot eind januari, dan heeft die a eerder de huissleutel en b mag hij hier de gehele dag lekker met al die kijkers rondrennen, dan heeft die van 19 januari tot 31 januari heerlijk de tijd, huis is dan al zoals hij moet zijn, dus tapijt en alles eruit.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat vind ik erg onredelijk. Waarom vraag je niet, zoals ik helemaal in het begin van dit topic al zei, niet of hij één middag of avond wil organiseren voor alle kijkers? Of hooguit twee, als dat nodig is.
Ik weet niet wat je opzegtermijn is, maar stel dat het een maand is, dan zul je de verhuurder ook een maand de tijd moeten geven om nieuwe huurders te zoeken. In dit geval zou dat dan vanaf 1 januari zijn. Is het 2 maanden dan vanaf 1 december etc. etc. Maar goed, neem gewoon contact met die makelaar op en ga in overleg, hier posten gaat je probleem niet oplossen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Hoezo onredelijk ik moet betalen tot eind januari, dan heeft die a eerder de huissleutel en b mag hij hier de gehele dag lekker met al die kijkers rondrennen, dan heeft die van 19 januari tot 31 januari heerlijk de tijd, huis is dan al zoals hij moet zijn, dus tapijt en alles eruit.
Let op dat je de eindcontrole wel doet voor je de sleutels afgeeft. straks vernielt hij iets en gaat dat op jou verhalen..quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja heb zoiets, kom maar met die kijkers na 19 januari, dan zijn al mijn spullen eruit, dan is het huis namelijk al helemaal leeg, mag die van mij ook de sleutel meteen hebben kan die zelf de mensen rondleiden en doen, want zodra ik de sleutel van mijn nieuwe huis heb begin ik daar alles te schilderen en verhuis ik met elke rit erheen meteen een heleboel dozen al
Neem foto's voor ik de sleutel overdraag, heb ik ook gedaan voor de spullen allemaal het huis ingingen, dit schijnen enorm slechte huizen te zijn, moet zeggen, ik heb het enigste huis in dit hofje wat geen schimmel heeft, de buren op de hoek hebben ook een huis gekocht en hebben al hun meubels weggegooid die zaten onder de schimmel, mijn buurvrouw haar huis zat ook onder de schimmel en heeft nu last van kromtrekkend laminaat, de andere buurman heeft allemaal zwarte plekken aan zijn plafon bij het raam achterquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Let op dat je de eindcontrole wel doet voor je de sleutels afgeeft. straks vernielt hij iets en gaat dat op jou verhalen..
Nee want wil na 18 januari zo snel mogelijk die sleutels kwijt, die laatste week huur boeid me niet zo, dus het liefst de dinsdag na de hele verhuizing sleutels inleveren en eind controle.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:22 schreef Peter het volgende:
boeit allemaal niet. Zolang jij nog huur betaalt en een set sleutels hebt ben je verantwoordelijk voor wat er in de woning gebeurt. Foto's of niet..
Dat lijkt me erg vreemd, zeker gezien het hier om vrije sector verhuur lijkt te gaan en het via een makelaar gaat, het is zijn taak de gegadigden rond te leiden, dat is zijn werk, daar verdient hij z'n geld mee.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:53 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Lees dan wat ik zeg: Zorg dat je een eindcontrole met formulieren e.d. doet zodra je de sleutels overdraagt. Dan ben jij vanaf dat moment niet meer verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:23 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee want wil na 18 januari zo snel mogelijk die sleutels kwijt, die laatste week huur boeid me niet zo, dus het liefst de dinsdag na de hele verhuizing sleutels inleveren en eind controle.
Klopt is ook bizar, toen ik opzoek ging naar een koopwoning heb ik eigenlijk niet eens gekeken wat erin stond, maar meer naar de muren, de oppervlakten, de indeling en of ik mijzelf in dat huis zag wonen, ik zou niet eens meer weten wat de verkoper van mijn huis voor kleur beddegoed op zijn bed had liggenquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg vreemd, zeker gezien het hier om vrije sector verhuur lijkt te gaan en het via een makelaar gaat, het is zijn taak de gegadigden rond te leiden, dat is zijn werk, daar verdient hij z'n geld mee.
Ik zou de makelaar melden dat je zijn werk niet langer gaat doen en dat hij in het vervolg afspraken kan maken wanneer hij met een gegadigde langskomt.
Je zegt net zelf dat je geen doorsnee inrichting hebt, dus zo raar is het niet dat het opvalt. Maar ik snap eigenlijk niet waarom je daarover begint want Leandra zei heel wat anders.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:26 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Klopt is ook bizar, toen ik opzoek ging naar een koopwoning heb ik eigenlijk niet eens gekeken wat erin stond, maar meer naar de muren, de oppervlakten, de indeling en of ik mijzelf in dat huis zag wonen, ik zou niet eens meer weten wat de verkoper van mijn huis voor kleur beddegoed op zijn bed had liggen
Ja moet per eerste van de maand en hun rekenen volle maanden, heel vervelend, de buurman die nu aan het verhuizen is, heeft nu maand huur moeten betalen voor de eerste week van de maand omdat hij niet uitkwam met de verhuizingquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Lees dan wat ik zeg: Zorg dat je een eindcontrole met formulieren e.d. doet zodra je de sleutels overdraagt. Dan ben jij vanaf dat moment niet meer verantwoordelijk.
en waarom zeg je dan niet op per 18 jan? Moet het per de eerste van de maand?
Watquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagn en zeggen dat je er niet meer tegen kan.
Daarna makelaar op hoogte stellen dat je bij huisarts geweest bent en er over denkt om er rechtzaak van te maken. Dit valt onder gederfde levensvreugde !
Dat staat in het contract? Dat het per kalendermaand moet? ( als er per maand staat zou je per 18 jan moeten kunnen opzeggen)quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja moet per eerste van de maand en hun rekenen volle maanden, heel vervelend, de buurman die nu aan het verhuizen is, heeft nu maand huur moeten betalen voor de eerste week van de maand omdat hij niet uitkwam met de verhuizing
Per kalendermaand heel vervelend, de overbuurvrouw die al verhuisd is zat er ook over te klagenquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat staat in het contract? Dat het per kalendermaand moet? ( als er per maand staat zou je per 18 jan moeten kunnen opzeggen)
Ik voel een emotionele schade van 30.000 euro opkomenquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Die hele discussie over wetten enzo is zo zinloos geweest. Of hetnu in wet of contract staat, de verhuurder houdt totaal geen rekening met jouw privacy.
Tegenwerken is inderdaad niet toegestaan, maar zoals ik het allemaal lees neemt de verhuurder zijn rechten heel ruim en denkt overal mee weg te komen. Ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagn en zeggen dat je er niet meer tegen kan. Het is alsof er bij je word ingebroken en je voelt je machteloos in eigen huis. Dat mag en kan gewoon niet. Daarna makelaar op hoogte stellen dat je bij huisarts geweest bent en er over denkt om er rechtzaak van te maken. Dit valt onder gederfde levensvreugde !
Makelaar hoort dit gewoon in overleg met je te doen, waarjullie het beide over eens zijn en er geen commentaar meer is op jouw inrichting. Je komt kijken vor het huis en verzoekt makelaar vriendelijk doch stellig er zelf bij te zijn en dat jij niet meer voor gids hoeft te spelen.
Mijn lijn is bezet, ik ben aan het werk, mijn werk is heel simpel hoef alleen maar te hijgen kreunen en te faken, schijnen mannen te geloven, ik moet nog half uurtjequote:Op dinsdag 5 november 2013 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
Waarom heb je de makelaar nog niet gebeld TS?
De makelaar moet gewoon z'n eigen werk doen en het niet op TS afschuiven, mensen rondleiden is zijn werk.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Makelaar hoort dit gewoon in overleg met je te doen, waarjullie het beide over eens zijn en er geen commentaar meer is op jouw inrichting. Je komt kijken vor het huis en verzoekt makelaar vriendelijk doch stellig er zelf bij te zijn en dat jij niet meer voor gids hoeft te spelen.
Makelaar/verhuurder is ook niet bepaald netjes hé. Zoals uit topic blijkt is er ook geen overleg geweest van verhuurder op huurder. Hij doet gewoon zijn ding. Huurder kan schikken naar de rechtn van de verhuurder. Privacy? Is er niet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat![]()
Wat is er mis met overleggen tegenwoordig? Jezus christus.
Hij doet inderdaad gewoon zijn ding, en aangezien TS er niet tegenin gaat zal hij niet anders denken dan "nou dat gaat prima zo".quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Makelaar/verhuurder is ook niet bepaald netjes hé. Zoals uit topic blijkt is er ook geen overleg geweest van verhuurder op huurder. Hij doet gewoon zijn ding. Huurder kan schikken naar de rechtn van de verhuurder. Privacy? Is er niet.
Precies, en daarom zeg ik al de hele tijd: bel en overleg.quote:Die rechtzaak over gederfde levensvreugde is inderdaad wel overdreven, maar verhuurder mag heus wel weten dat het zo niet langer gaat en dat hij de hurbaas is, maar niet de baas over jouw huis, priveleven en inriching.
Momenteel ben ik gewoon op, moe, af, heb me 3 jaar lang kapot gewerkt om de schulden van mijn man af te lossen en de rest schuld van dat huis af te lossen, heb er even helemaal geen zin in om onder druk of iets te staan, het enige leuke is nu, ik werk nu alleen nog maar voor de lol en niet meer omdat het moet, ik heb dus ook helemaal geen zin meer om te gaan strijden, ik bel hem zo op en in januari kijkt die maar met zijn kijkers en gaat die moeilijk doen kan ik ook heel vervelend gaan doen, dan zal ik de kijkers eens een leuke rondleiding geven, dan vind hij sowieso tot eind januari geen nieuwe huurders, hoef alleen maar te beginnen over dat verrotte dak en de energie rekeningquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:51 schreef Lienekien het volgende:
TS lijkt me toch assertief en gebekt genoeg om ongewenste opmerkingen van kijkers te pareren.
Laad je dan even goed op voor het gesprek met de makelaar en geef héél duidelijk je grenzen aan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Momenteel ben ik gewoon op, moe, af, heb me 3 jaar lang kapot gewerkt om de schulden van mijn man af te lossen en de rest schuld van dat huis af te lossen, heb er even helemaal geen zin in om onder druk of iets te staan, het enige leuke is nu, ik werk nu alleen nog maar voor de lol en niet meer omdat het moet, ik heb dus ook helemaal geen zin meer om te gaan strijden, ik bel hem zo op en in januari kijkt die maar met zijn kijkers en gaat die moeilijk doen kan ik ook heel vervelend gaan doen, dan zal ik de kijkers eens een leuke rondleiding geven, dan vind hij sowieso tot eind januari geen nieuwe huurders, hoef alleen maar te beginnen over dat verrotte dak en de energie rekening
Dat wordt gezellig! Je eerst even goed boos maken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laad je dan even goed op voor het gesprek met de makelaar en geef héél duidelijk je grenzen aan.
Grenzen aangeven kun je ook duidelijk doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:02 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat wordt gezellig! Je eerst even goed boos maken.
Advies: blijf zakelijk! Dreig niet, je verliest dan de goodwill van de makelaar en dan wordt het voor alle partijen vervelender dan nodig is.
Dat is niet normaal, hoor. Van wie moet je dat? En waarom krijg je daar niet voor betaald?quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:53 schreef LittleLady het volgende:
Ja ik moet die mensen dus rondleiden
Dan moet je je niet op gaan laden. Even op papier zetten en aangeven wat je redelijk vindt en dus wel biedt. En geen verhalen starten over lastige periodes etc.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Grenzen aangeven kun je ook duidelijk doen.
Wil je er nou een semantische discussie van maken? Want dat op papier zetten of goed bedenken van wat je redelijk vindt is dus wat ik bedoel met je opladen en je grenzen aangeven.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:14 schreef noutie het volgende:
[..]
Dan moet je je niet op gaan laden. Even op papier zetten en aangeven wat je redelijk vindt en dus wel biedt. En geen verhalen starten over lastige periodes etc.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef LittleLady het volgende:
Zo heb gebeld, maar moest ze maar even mailen dus heb het volgende gestuurd:
Geachte heer/mevrouw
Gaande wil ik het nieuwe adres doorgeven van het nieuwe huis
Dit betrefd *************************
Daarbij wil ik ook doorgeven dat ik de komende 2 maand geen kijkers wens, in Januari zijn deze welkom, maar vollopig woon ik hier nog, kritiek op mijn spullen vind ik niet leuk, ze komen immers voor het huis en niet voor mijn inrichting.
Momenteel ben ik ook al druk met inpakken dus overal staan dozen en ben ik druk bezig om bepaalde muren weer te witten en gaten te dichten, ik vind dat dan hoogst irritant om mensen rond te gaan leiden door mijn chaos, tevens wil ik aangeven dat de rondleidingen in vervolg voor jullie rekening is, ik ben dan van huis, ik ga dan wel even met mijn honden lopen en kunnen jullie die leuke kijkers gaan rondleiden.
Gaande hoop ik dat jullie hier begrip voor hebben en wil ik ook doorgeven dat ik 23 januari de sleutel in wil leveren, dus daar een afspraak voor wil maken.
vriendelijke groet
L************
Dat we het zelfde bedoelen hadden je dan als antwoord op mijn post van 11:02 aan kunnen geven. In je antwoord (11:11) geef je aan dat zakelijk niet duidelijk zou zijn. En nu beschuldig je me van het starten van een sematische discussie. Het is dat ik beter weet, maar het lijkt alsof je uit bent op een "fittie" o.i.d.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wil je er nou een semantische discussie van maken? Want dat op papier zetten of goed bedenken van wat je redelijk vindt is dus wat ik bedoel met je opladen en je grenzen aangeven.
In je post van 11:02 suggereerde je m.i. al dat wij het niet eens waren.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:31 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat we het zelfde bedoelen hadden je dan als antwoord op mijn post van 11:02 aan kunnen geven. In je antwoord (11:11) geef je aan dat zakelijk niet duidelijk zou zijn. En nu beschuldig je me van het starten van een sematische discussie. Het is dat ik beter weet, maar het lijkt alsof je uit bent op een "fittie" o.i.d.
Nou en, zo zakelijk is de makelaar ook niet en heb er al een dossier want het huis is allang opgezegd, ben er nu wel klaar mee eigenlijk, hij heeft zijn schitterende mailtje en daar mag hij het mee doen en heeft die klachten zal ik eens beginnen over de stookkosten vanwege dat verrotte dak wat hij niet wou laten maken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Wat is dat nu voor een mail. Ten eerste staat ie vol fouten en ten tweede had het wel iets minder kinderachtig en meer zakelijk gemogen om fatsoenlijke medewerking van de makelaar te verwachten. En ten derde: het punt dat je kon maken maak je niet duidelijk (over opzegtermijn 1 maand, kijkers daarom vanaf 1 januari).
Fixedquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef LittleLady het volgende:
Zo heb gebeld, maar moest ze maar even mailen dus heb het volgende gestuurd:
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik mijn toekomstige adres doorgeven:
Daarbij wil ik ook doorgeven dat ik de komende 2 maanden geen kijkers wens, in januari zijn deze welkom, maar voorlopig niet.
Momenteel ben ik ook al druk met inpakken dus overal staan dozen en ben ik druk bezig om bepaalde muren weer te witten en gaten te dichten, ik vind het geen meerwaarde hebben om mensen rond te gaan leiden door die chaos. Tevens wil ik aangeven dat de rondleidingen in vervolg begeleid dienen te worden door de makelaar, ik zal dan zorgen daarbij niet aanwezig te zijn.
Ik hoop dat jullie hier begrip voor kunnen hebben en wil ik ook doorgeven dat ik 23 januari 2014 de sleutel in zal leveren, dus graag een afspraak voor de eindcontrole rond die datum.
vriendelijke groet
L************
Niemand heeft gezegd dat je niet eerlijk mag zijn tijdens de rondleiding. Alleen is het jammer dat alles schijnbaar op een vrij kinderachtige manier moet in plaats van gewoon normaal.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou en, zo zakelijk is de makelaar ook niet en heb er al een dossier want het huis is allang opgezegd, ben er nu wel klaar mee eigenlijk, hij heeft zijn schitterende mailtje en daar mag hij het mee doen en heeft die klachten zal ik eens beginnen over de stookkosten vanwege dat verrotte dak wat hij niet wou laten maken.
quote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is zo moeilijk tegenwoordig.
[..]
Betekent dus gewoon dat als de verhuur word opgezegd, of het pand word voor verkoop aangeboden dat de huurder gelegenheid tot bezichtiging door nieuwe huurders of kopers moet geven.
er staat: als de verhuurder nį afloop van het op dit moment nog lopende huurcontract (let op: dat ķs dus nog niet afgelopen!!) óók weer wil gaan verhuren (of verkopen) moet de huurder gelegenheid geven tot bezichtigen.quote:Op maandag 4 november 2013 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom staat er dan specifiek 'na afloop' en niet 'bij afloop' of 'tijdens afloop' of bij 'kennelijke afloop' maar echt keihard 'na' afloop.?
ik ben echt zó bang dat je nog serieus bent ookquote:Op maandag 4 november 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen paniek, ik wacht wel. Mag ook over een maand hoor. Tijd zat.
Maar jij komt (uiteraard, want anders slaat heel je 'rand' in dit topic nergens op) haarfijn uitleggen waarom de wetgever specifiek voor het woordje 'na' heeft gekozen, en dat terwijl de wetgever volgens jou eigenlijk iets heel anders bedoelt toch?
Het zou me niet eens verbazen. Die tomeloze arrogantie van de dommen. Prachtig...quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben echt zó bang dat je nog serieus bent ook
Gaat het om de makelaar of de eigenaar? De makelaar heeft niets te maken met stookkosten en een dak..quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou en, zo zakelijk is de makelaar ook niet en heb er al een dossier want het huis is allang opgezegd, ben er nu wel klaar mee eigenlijk, hij heeft zijn schitterende mailtje en daar mag hij het mee doen en heeft die klachten zal ik eens beginnen over de stookkosten vanwege dat verrotte dak wat hij niet wou laten maken.
Dat betekent niet automatisch dat TS de volledige periode tot het einde van de huurtermijn voor makelaar moet spelen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
[..]
er staat: als de verhuurder nį afloop van het op dit moment nog lopende huurcontract (let op: dat ķs dus nog niet afgelopen!!) óók weer wil gaan verhuren (of verkopen) moet de huurder gelegenheid geven tot bezichtigen.
Dat was vast inmiddels al duidelijk, maar ik was nog niet zo ver met lezen. Dat voor de mensen die gaan roepen dat ik eerst verder moet lezen voor ik reageer oid.
Daar heb ik helemaal niets over gezegd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent niet automatisch dat TS de volledige periode tot het einde van de huurtermijn voor makelaar moet spelen.
Ten eerste heeft ze 3 maanden van tevoren opgezegd ipv de maand die ze in acht zou moeten nemen, ten tweede is het simpelweg niet haar taak mensen rond te leiden.
De makelaar doet al het onderhoud, regelde dat de carports gereinigd werden, zij beheren geheel deze woningen, stort bv je hele keuken in, dan bel je de makelaar, of zoals ik had, dat zelfs als je je raam dicht hebt het door je slaapkamer blijft waaien, dan bel je de makelaar, de monteur zei al tegen mij, dat ga je niet voor elkaar krijgen want alle daken van deze woningen zijn slecht, dan moeten ze alles vervangen en dat kost teveel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Gaat het om de makelaar of de eigenaar? De makelaar heeft niets te maken met stookkosten en een dak..
De makelaar is mits geen eigenaar in deze een coördinerende instantie aangaande storingen en onderhoud. De verantwoording hiervoor ligt bij de partij die als eigenaar cq. verantwoordelijke cq. verhuurder word genoemd in het contract.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:52 schreef LittleLady het volgende:
[..]
De makelaar doet al het onderhoud, regelde dat de carports gereinigd werden, zij beheren geheel deze woningen, stort bv je hele keuken in, dan bel je de makelaar, of zoals ik had, dat zelfs als je je raam dicht hebt het door je slaapkamer blijft waaien, dan bel je de makelaar, de monteur zei al tegen mij, dat ga je niet voor elkaar krijgen want alle daken van deze woningen zijn slecht, dan moeten ze alles vervangen en dat kost teveel.
De monteur die er net was, die zei ook al dat dit slechte huizen waren, dus ben benieuwd wat ik straks aan energie kwijt ben in mijn nieuwe huis, dat zal aanzienlijk lager worden.
Ohw maar ik me er niet langer druk om, heb een schitterend huis gekocht, ben met het dak van dit huis enorm bezig geweest, al vanaf afgelopen Maart, maar de meneer de makelaar had daar absoluut geen haast bij sterker nog in Juli waren ze de aantekeningen kwijt, en foto's van de monteur ontvangen? eh welke foto's?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
De makelaar is mits geen eigenaar in deze een coördinerende instantie aangaande storingen en onderhoud. De verantwoording hiervoor ligt bij de partij die als eigenaar cq. verantwoordelijke cq. verhuurder word genoemd in het contract.
Bij achterstallig onderhoud kun je trouwens gewoon wat aangetekende brieven sturen en daarna een redelijk deel van de huur achterhouden. Dat is de weg die je moet bewandelen als je in je recht staat als huurder.
Er nu nog over gaan zeuren is gewoon kinderachtig en zal je behalve ergernis helemaal niets opleveren.
Verder geeft de wet omtrent bezichtiging door nieuwe huurders geen termijnen maar moet er uitgegaan worden van het redelijkheid principe, wat redelijk is, is helaas een subjectief begrip tenzij er al uitspraken liggen omtrent dit waarop je je kunt beroepen. Als jij één maand redelijk vind maar de verhuurder stelt dat het redelijk is om bijvoorbeeld de laatste 3 maanden aan te houden als er reeds opgezegd is, dan weet ik even niet waar jij je zo snel op zou kunnen beroepen.
Wat de rondleidingen betreft, daarbij kun je gewoon aangeven dat hij dat zelf mag doen en dat je niet thuis bent op die momenten, dat is verder geen enkel probleem.
Maakt niet uit hoe druk jij het hebt natuurlijk, gaat er gewoon dat jij in redelijkheid de tijd moet bieden voor bezichtigen, of jij daarnaast werkweken van 20 of 140 uur draait en veel feest viert is niet echt van belang. Wat exact redelijk is, is volgens mij niet echt hard omschreven. Zul je echt samen met de makelaar uit moeten komen, en daarbij telt niet alleen jouw mening.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:32 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ohw maar ik me er niet langer druk om, heb een schitterend huis gekocht, ben met het dak van dit huis enorm bezig geweest, al vanaf afgelopen Maart, maar de meneer de makelaar had daar absoluut geen haast bij sterker nog in Juli waren ze de aantekeningen kwijt, en foto's van de monteur ontvangen? eh welke foto's?
Wens de volgende bewoner heel veel plezier in dit huis en willen ze kijken, tja na 1 januari heb ik alleen op maandag avond tijd, de rest van de tijd werken en verhuizen, heel druk leven, je kent het wel werken, school, cursus, klussen, verjaardagen, kerstdiner, oud en nieuw, overal op visite, druk druk druk
Sorry maar als je na je mail ook nog eens zo een gesprek in gaat... Kijk er dan niet van op als je ze achteraf nog even naaien met de borg o.i.d.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:32 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ohw maar ik me er niet langer druk om, heb een schitterend huis gekocht, ben met het dak van dit huis enorm bezig geweest, al vanaf afgelopen Maart, maar de meneer de makelaar had daar absoluut geen haast bij sterker nog in Juli waren ze de aantekeningen kwijt, en foto's van de monteur ontvangen? eh welke foto's?
Wens de volgende bewoner heel veel plezier in dit huis en willen ze kijken, tja na 1 januari heb ik alleen op maandag avond tijd, de rest van de tijd werken en verhuizen, heel druk leven, je kent het wel werken, school, cursus, klussen, verjaardagen, kerstdiner, oud en nieuw, overal op visite, druk druk druk
Daarom, laatste maand huur met borg verrekenen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Sorry maar als je na je mail ook nog eens zo een gesprek in gaat... Kijk er dan niet van op als je ze achteraf nog even naaien met de borg o.i.d.
Dat is niet zoals het in het contract staat, kan ik me zomaar voorstellen. Bij mij in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:38 schreef Maax het volgende:
[..]
Daarom, laatste maand huur met borg verrekenen.
Als TS niet in redelijkheid haar woning openstelt voor bezichtiging, dan zijn gemaakte kosten en gederfde inkomsten gewoon te verhalen en waarom zouden ze die niet mogen verrekenen met de borg?quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is niet zoals het in het contract staat, kan ik me zomaar voorstellen. Bij mij in ieder geval niet.
Dat mag wettelijk gezien ook niet neequote:Op dinsdag 5 november 2013 19:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is niet zoals het in het contract staat, kan ik me zomaar voorstellen. Bij mij in ieder geval niet.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Ik zeg alleen maar dat je niet de borg met de laatste huur mag verrekenen. En al zou je dat doen, dan sturen ze natuurlijk gewoon alsnog een rekening.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als TS niet in redelijkheid haar woning openstelt voor bezichtiging, dan zijn gemaakte kosten en gederfde inkomsten gewoon te verhalen en waarom zouden ze die niet mogen verrekenen met de borg?
Nee, dat staat er niet. Dat is jouw interpretatie. Maar je kom al verder als die Afrikaan die slechts het kopiėren en plakken onder de knie heeft, jij probeert tenminste een antwoord te geven. Waarvoor dank. (Ik hoop dat Fokkers zoals Maharbal, R_One, enz..., even hun licht op de zaak kunnen laten schijnen.)quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
er staat: als de verhuurder nį afloop van het op dit moment nog lopende huurcontract (let op: dat ķs dus nog niet afgelopen!!) óók weer wil gaan verhuren (of verkopen) moet de huurder gelegenheid geven tot bezichtigen.
Je hebt ongelijke en dat is je al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Dat is jouw interpretatie. Maar je kom al verder als die Afrikaan die slechts het kopiėren en plakken onder de knie heeft, jij probeert tenminste een antwoord te geven. Waarvoor dank. (Ik hoop dat Fokkers zoals Maharbal, R_One, enz..., even hun licht op de zaak kunnen laten schijnen.)
[..]
Nog zo'n held. Wel praatjes, maar uitleggen ho maar.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je hebt ongelijke en dat is je al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.
Afgezien van het feit dat de wettekst m.i. al duidelijk genoeg is, zie ik niet hoe je het anders wil uitleggen. Als ik het goed begrijp probeer jij te zeggen dat een huurder na afloop van het huurcontract pas verplicht is mensen toe te laten voor bezichting? Maar na afloop van een huurcontract is een huurder geen huurder meer, waarmee deze hele wettekst dus nergens op zou slaan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Dat is jouw interpretatie. Maar je kom al verder als die Afrikaan die slechts het kopiėren en plakken onder de knie heeft, jij probeert tenminste een antwoord te geven. Waarvoor dank. (Ik hoop dat Fokkers zoals Maharbal, R_One, enz..., even hun licht op de zaak kunnen laten schijnen.)
[..]
Zolang je niet opzegt loopt het contract niet af en is de bepaling niet van kracht;quote:Op woensdag 6 november 2013 01:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog zo'n held. Wel praatjes, maar uitleggen ho maar.
Laat ik het dan anders zeggen: als dat er staat, dan kan dus je verhuurder je ten alle tijden dwingen bezichtigingen toe te staan. Immers je verhuurder zal vast nadat jij over 5 jaar de huur op wilt zeggen, de woning weer willen verhuren.
En er staat wel degelijk dat het verplicht is om de gelegenheid te geven tot bezichtigen. Er is geen andere mogelijkheid tot uitleg van deze wettekst.quote:indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan
dat staat er wel. Zo je wil is het op meerdere manieren te interpreteren, prima, maar dat maakt niet dat er iets anders staat.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Man wat ben jij vermoeiend zeg. In dit geval ben je zeker niet zinvol.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Het gebruik van het leesteken de komma deelt een zin in logische delen. Dus laten we dit artikel eens opdelen in de delen die de komma's aangeven.quote:Artikel 223
quote:De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is
quote:indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan,
Waarom staat het middelste deel van het artikel tussen komma's? Let even op het woordje 'indien'; dat kan je vertalen naar 'als' of 'wanneer'. Voor het woordje 'indien' staat het woordje 'is'; het woordje 'indien' is dus een bepaling die slaat op 'is'. In andere woorden:quote:verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Die voorwaarden worden beschreven tussen die komma's en die beschrijving houdt op bij de tweede komma.quote:... is alleen als aan de volgende voorwaarden is voldaan..
Dit duidelijk nu? Oké, dan gaan we nog even dieper in op de omschrijving van wanneer de huurder dit verplicht is:quote:De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Is de huurder dat altijd verplicht? Nee, alleen als de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan.
Wat staat hier nu eigenlijk? Ik zal even de zin voor je opdelen:quote:indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan,
quote:indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur
We hebben dus te maken met 3 verschillende mogelijkheden.quote:of tot verkoop wenst over te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |