abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:29:39 #151
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132917556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagn en zeggen dat je er niet meer tegen kan.

Daarna makelaar op hoogte stellen dat je bij huisarts geweest bent en er over denkt om er rechtzaak van te maken. Dit valt onder gederfde levensvreugde !

Wat _O- :') Wat is er mis met overleggen tegenwoordig? Jezus christus.
pi_132917565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:28 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja moet per eerste van de maand en hun rekenen volle maanden, heel vervelend, de buurman die nu aan het verhuizen is, heeft nu maand huur moeten betalen voor de eerste week van de maand omdat hij niet uitkwam met de verhuizing
Dat staat in het contract? Dat het per kalendermaand moet? ( als er per maand staat zou je per 18 jan moeten kunnen opzeggen)
dag
pi_132917588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat staat in het contract? Dat het per kalendermaand moet? ( als er per maand staat zou je per 18 jan moeten kunnen opzeggen)
Per kalendermaand heel vervelend, de overbuurvrouw die al verhuisd is zat er ook over te klagen
pi_132917605
quote:
Die hele discussie over wetten enzo is zo zinloos geweest. Of hetnu in wet of contract staat, de verhuurder houdt totaal geen rekening met jouw privacy.

Tegenwerken is inderdaad niet toegestaan, maar zoals ik het allemaal lees neemt de verhuurder zijn rechten heel ruim en denkt overal mee weg te komen. Ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagn en zeggen dat je er niet meer tegen kan. Het is alsof er bij je word ingebroken en je voelt je machteloos in eigen huis. Dat mag en kan gewoon niet. Daarna makelaar op hoogte stellen dat je bij huisarts geweest bent en er over denkt om er rechtzaak van te maken. Dit valt onder gederfde levensvreugde !

Makelaar hoort dit gewoon in overleg met je te doen, waarjullie het beide over eens zijn en er geen commentaar meer is op jouw inrichting. Je komt kijken vor het huis en verzoekt makelaar vriendelijk doch stellig er zelf bij te zijn en dat jij niet meer voor gids hoeft te spelen.
Ik voel een emotionele schade van 30.000 euro opkomen
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:32:13 #155
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132917609
Waarom heb je de makelaar nog niet gebeld TS?
pi_132917637
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
Waarom heb je de makelaar nog niet gebeld TS?
Mijn lijn is bezet, ik ben aan het werk, mijn werk is heel simpel hoef alleen maar te hijgen kreunen en te faken, schijnen mannen te geloven, ik moet nog half uurtje
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:33:35 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132917651
quote:
Makelaar hoort dit gewoon in overleg met je te doen, waarjullie het beide over eens zijn en er geen commentaar meer is op jouw inrichting. Je komt kijken vor het huis en verzoekt makelaar vriendelijk doch stellig er zelf bij te zijn en dat jij niet meer voor gids hoeft te spelen.
De makelaar moet gewoon z'n eigen werk doen en het niet op TS afschuiven, mensen rondleiden is zijn werk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132917739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wat _O- :') Wat is er mis met overleggen tegenwoordig? Jezus christus.
Makelaar/verhuurder is ook niet bepaald netjes hé. Zoals uit topic blijkt is er ook geen overleg geweest van verhuurder op huurder. Hij doet gewoon zijn ding. Huurder kan schikken naar de rechtn van de verhuurder. Privacy? Is er niet.

Die rechtzaak over gederfde levensvreugde is inderdaad wel overdreven, maar verhuurder mag heus wel weten dat het zo niet langer gaat en dat hij de hurbaas is, maar niet de baas over jouw huis, priveleven en inriching.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:39:37 #159
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132917811
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Makelaar/verhuurder is ook niet bepaald netjes hé. Zoals uit topic blijkt is er ook geen overleg geweest van verhuurder op huurder. Hij doet gewoon zijn ding. Huurder kan schikken naar de rechtn van de verhuurder. Privacy? Is er niet.
Hij doet inderdaad gewoon zijn ding, en aangezien TS er niet tegenin gaat zal hij niet anders denken dan "nou dat gaat prima zo".
quote:
Die rechtzaak over gederfde levensvreugde is inderdaad wel overdreven, maar verhuurder mag heus wel weten dat het zo niet langer gaat en dat hij de hurbaas is, maar niet de baas over jouw huis, priveleven en inriching.
Precies, en daarom zeg ik al de hele tijd: bel en overleg.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:47:12 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132917996
Je opzegtermijn is een maand en het gaat per volle kalendermaand??
Vertel de makelaar dat hij vanaf 31 december welkom is met kijkers..... voor die tijd niet (want leuk dat jij voor 31 december hebt opgezegd, maar dat hoeft vervolgens ook niet nog eens jouw probleem te worden), en dat hij zelf mensen kan rondleiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132918044
Wat wordt er moeilijk gedaan.

Als je geen mensen wilt rondleiden: Betaal een extra maand huur. Geef dat aan bij de makelaar. Geen rondleidingen, ik betaal de maand extra huur.

Als je geen maand extra huur wilt betalen, dan zul je kijkers moeten accepteren. Geef bij de makelaar de tijdstippen die jou handig uitkomen aan. Zeg dat je wilt dat de inkomenstoets vooraf plaatsvindt. En ja, mensen zullen opmerkingen maken, vooral als je iets anders bent dan de norm. Daar moet je mee leren leven.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:51:22 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132918101
TS lijkt me toch assertief en gebekt genoeg om ongewenste opmerkingen van kijkers te pareren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132918232
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:51 schreef Lienekien het volgende:
TS lijkt me toch assertief en gebekt genoeg om ongewenste opmerkingen van kijkers te pareren.
Momenteel ben ik gewoon op, moe, af, heb me 3 jaar lang kapot gewerkt om de schulden van mijn man af te lossen en de rest schuld van dat huis af te lossen, heb er even helemaal geen zin in om onder druk of iets te staan, het enige leuke is nu, ik werk nu alleen nog maar voor de lol en niet meer omdat het moet, ik heb dus ook helemaal geen zin meer om te gaan strijden, ik bel hem zo op en in januari kijkt die maar met zijn kijkers en gaat die moeilijk doen kan ik ook heel vervelend gaan doen, dan zal ik de kijkers eens een leuke rondleiding geven, dan vind hij sowieso tot eind januari geen nieuwe huurders, hoef alleen maar te beginnen over dat verrotte dak en de energie rekening
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:01:25 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132918359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Momenteel ben ik gewoon op, moe, af, heb me 3 jaar lang kapot gewerkt om de schulden van mijn man af te lossen en de rest schuld van dat huis af te lossen, heb er even helemaal geen zin in om onder druk of iets te staan, het enige leuke is nu, ik werk nu alleen nog maar voor de lol en niet meer omdat het moet, ik heb dus ook helemaal geen zin meer om te gaan strijden, ik bel hem zo op en in januari kijkt die maar met zijn kijkers en gaat die moeilijk doen kan ik ook heel vervelend gaan doen, dan zal ik de kijkers eens een leuke rondleiding geven, dan vind hij sowieso tot eind januari geen nieuwe huurders, hoef alleen maar te beginnen over dat verrotte dak en de energie rekening
Laad je dan even goed op voor het gesprek met de makelaar en geef héél duidelijk je grenzen aan.
pi_132918388
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laad je dan even goed op voor het gesprek met de makelaar en geef héél duidelijk je grenzen aan.
Dat wordt gezellig! Je eerst even goed boos maken.

Advies: blijf zakelijk! Dreig niet, je verliest dan de goodwill van de makelaar en dan wordt het voor alle partijen vervelender dan nodig is.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:11:47 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132918569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:02 schreef noutie het volgende:

[..]

Dat wordt gezellig! Je eerst even goed boos maken.

Advies: blijf zakelijk! Dreig niet, je verliest dan de goodwill van de makelaar en dan wordt het voor alle partijen vervelender dan nodig is.
Grenzen aangeven kun je ook duidelijk doen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:13:05 #167
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_132918610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:53 schreef LittleLady het volgende:
Ja ik moet die mensen dus rondleiden
Dat is niet normaal, hoor. Van wie moet je dat? En waarom krijg je daar niet voor betaald?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_132918649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Grenzen aangeven kun je ook duidelijk doen.
Dan moet je je niet op gaan laden. Even op papier zetten en aangeven wat je redelijk vindt en dus wel biedt. En geen verhalen starten over lastige periodes etc.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:18:03 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132918759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:14 schreef noutie het volgende:

[..]

Dan moet je je niet op gaan laden. Even op papier zetten en aangeven wat je redelijk vindt en dus wel biedt. En geen verhalen starten over lastige periodes etc.
Wil je er nou een semantische discussie van maken? Want dat op papier zetten of goed bedenken van wat je redelijk vindt is dus wat ik bedoel met je opladen en je grenzen aangeven.
pi_132918921
Zo heb gebeld, maar moest ze maar even mailen dus heb het volgende gestuurd:

Geachte heer/mevrouw

Gaande wil ik het nieuwe adres doorgeven van het nieuwe huis
Dit betrefd *************************

Daarbij wil ik ook doorgeven dat ik de komende 2 maand geen kijkers wens, in Januari zijn deze welkom, maar vollopig woon ik hier nog, kritiek op mijn spullen vind ik niet leuk, ze komen immers voor het huis en niet voor mijn inrichting.
Momenteel ben ik ook al druk met inpakken dus overal staan dozen en ben ik druk bezig om bepaalde muren weer te witten en gaten te dichten, ik vind dat dan hoogst irritant om mensen rond te gaan leiden door mijn chaos, tevens wil ik aangeven dat de rondleidingen in vervolg voor jullie rekening is, ik ben dan van huis, ik ga dan wel even met mijn honden lopen en kunnen jullie die leuke kijkers gaan rondleiden.

Gaande hoop ik dat jullie hier begrip voor hebben en wil ik ook doorgeven dat ik 23 januari de sleutel in wil leveren, dus daar een afspraak voor wil maken.

vriendelijke groet

L************
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:25:54 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132918958
Tja, zo had ik het niet gedaan.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:28:28 #172
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132919031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef LittleLady het volgende:
Zo heb gebeld, maar moest ze maar even mailen dus heb het volgende gestuurd:

Geachte heer/mevrouw

Gaande wil ik het nieuwe adres doorgeven van het nieuwe huis
Dit betrefd *************************

Daarbij wil ik ook doorgeven dat ik de komende 2 maand geen kijkers wens, in Januari zijn deze welkom, maar vollopig woon ik hier nog, kritiek op mijn spullen vind ik niet leuk, ze komen immers voor het huis en niet voor mijn inrichting.
Momenteel ben ik ook al druk met inpakken dus overal staan dozen en ben ik druk bezig om bepaalde muren weer te witten en gaten te dichten, ik vind dat dan hoogst irritant om mensen rond te gaan leiden door mijn chaos, tevens wil ik aangeven dat de rondleidingen in vervolg voor jullie rekening is, ik ben dan van huis, ik ga dan wel even met mijn honden lopen en kunnen jullie die leuke kijkers gaan rondleiden.

Gaande hoop ik dat jullie hier begrip voor hebben en wil ik ook doorgeven dat ik 23 januari de sleutel in wil leveren, dus daar een afspraak voor wil maken.

vriendelijke groet

L************
:{ Wat is dat nu voor een mail. Ten eerste staat ie vol fouten en ten tweede had het wel iets minder kinderachtig en meer zakelijk gemogen om fatsoenlijke medewerking van de makelaar te verwachten. En ten derde: het punt dat je kon maken maak je niet duidelijk (over opzegtermijn 1 maand, kijkers daarom vanaf 1 januari).
pi_132919129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil je er nou een semantische discussie van maken? Want dat op papier zetten of goed bedenken van wat je redelijk vindt is dus wat ik bedoel met je opladen en je grenzen aangeven.
Dat we het zelfde bedoelen hadden je dan als antwoord op mijn post van 11:02 aan kunnen geven. In je antwoord (11:11) geef je aan dat zakelijk niet duidelijk zou zijn. En nu beschuldig je me van het starten van een sematische discussie. Het is dat ik beter weet, maar het lijkt alsof je uit bent op een "fittie" o.i.d.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:35:17 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132919248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:31 schreef noutie het volgende:

[..]

Dat we het zelfde bedoelen hadden je dan als antwoord op mijn post van 11:02 aan kunnen geven. In je antwoord (11:11) geef je aan dat zakelijk niet duidelijk zou zijn. En nu beschuldig je me van het starten van een sematische discussie. Het is dat ik beter weet, maar het lijkt alsof je uit bent op een "fittie" o.i.d.
In je post van 11:02 suggereerde je m.i. al dat wij het niet eens waren.

En in 11.11 had 'zakelijk' moeten staan ipv 'duidelijk'.
pi_132919287
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

:{ Wat is dat nu voor een mail. Ten eerste staat ie vol fouten en ten tweede had het wel iets minder kinderachtig en meer zakelijk gemogen om fatsoenlijke medewerking van de makelaar te verwachten. En ten derde: het punt dat je kon maken maak je niet duidelijk (over opzegtermijn 1 maand, kijkers daarom vanaf 1 januari).
Nou en, zo zakelijk is de makelaar ook niet en heb er al een dossier want het huis is allang opgezegd, ben er nu wel klaar mee eigenlijk, hij heeft zijn schitterende mailtje en daar mag hij het mee doen en heeft die klachten zal ik eens beginnen over de stookkosten vanwege dat verrotte dak wat hij niet wou laten maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')