Natuurlijk mag je dat niet weigeren. Lijkt mij juist een zeer redelijke bepaling. Als TS als enige wil bepalen wie wel of niet door haar huis banjeren had ze maar moeten kopen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat weigeren. Zelfs als het al in je huurcontract staat, lijkt me dat een onredelijke bepaling.
Na afloop....quote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef hottentot het volgende:
Natuurlijk mag je dat niet weigeren. Lijkt mij juist een zeer redelijke bepaling.
Artikel 223 van de huurwet:
De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Nee, het word opnieuw verhuurd.quote:
quote:
dat staat los van de rest. je kan natuurlijk niet nadat je weg bent belangstellende gelegenheid geven tot bezichtiging.quote:Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef hottentot het volgende:
Artikel 223 van de huurwet:
De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Nog een keer lezen. "Na afloop" slaat op de wens om het opnieuw te verhuren of te verkopen, niet op het moment dat de bezichtigingen plaats mogen vinden.quote:
Doe jij dat ook maar even dan.quote:Op maandag 4 november 2013 17:06 schreef hottentot het volgende:
Nee, het word opnieuw verhuurd.
Lees het even opnieuw, misschien valt het balletje dan wel.
Als je dat contract hebt getekent wel ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, duh. Dan hoeft er niet eens iets in je huurcontract te staan.
Zelfs de politie mag niet zomaar binnen komen kijken, maar je verhuurder kan jou wel verplichten om volslagen vreemden in je woning toe te laten? Wat denk je zelf?
Er staat 'na afloop van lopende huur'. Volgens mij betaalt ze die nog gewoon t/m/ Januariquote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nog een keer lezen. "Na afloop" slaat op de wens om het opnieuw te verhuren of te verkopen, niet op het moment dat de bezichtigingen plaats mogen vinden.
Doe deze keer niet zo eigenwijs kerel, je hebt geen gelijk en gaat het ook niet krijgen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe jij dat ook maar even dan.
No way dat er bij mij (nou huur ik niet, maar dan nog) even wat mensen door mijn huis komen banjeren omdat dat de verhuurder geld scheelt qua snelheid van verder verhuren.
En daar ga jij als verhuurder echt niks tegen kunnen doen.
Heldquote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
No way dat er bij mij (nou huur ik niet, maar dan nog) even wat mensen door mijn huis komen banjeren omdat dat de verhuurder geld scheelt qua snelheid van verder verhuren.
Hoe dan? Politie erbij halen? Die mag ook niet binnenkomen hoor zonder mijn toestemming. (Tenzij toestemming OvJ, maar dat is niet van toepassing)quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Deetch het volgende:
Als je dat contract hebt getekent wel ja.
Huurwet…quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dan? Politie erbij halen? Die mag ook niet binnenkomen hoor zonder mijn toestemming. (Tenzij toestemming OvJ, maar dat is niet van toepassing)
Hoef je geen held voor te zijn, lijkt me volkomen normaal. Als ik ergens de hoofdprijs voor betaal (want huurquote:
Dan krijg jij gewoon een vordering aan je broek voor de extra leegstand. Ook prima, maar ik heb dan liever 3 of 4 keer even wat mensen over de vloer dan dat ik een maand huur betaal voor nop.quote:Op maandag 4 november 2013 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegenwerken? Nog ff. Zolang mijn privespullen er staan blijft iedereen eruit. Punt.quote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef hottentot het volgende:
Huurwet…
Als jij nieuwe verhuur tegenwerkt, kan hij gewoon extra maanden huur claimen. Zal hem verder worst wezen.
Begrijpend lezen was niet je sterkste punt op de basisschool blijkbaar...quote:Op maandag 4 november 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er staat 'na afloop van lopende huur'. Volgens mij betaalt ze die nog gewoon t/m/ Januari
Als je het niet met de huurprijs eens bent, heb je een paar keuzes.quote:Op maandag 4 november 2013 17:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoef je geen held voor te zijn, lijkt me volkomen normaal. Als ik ergens de hoofdprijs voor betaal (want huur) dan wens ik niet dat er vreemden door mijn huis heenbanjeren.
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)quote:Op maandag 4 november 2013 17:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Begrijpend lezen was niet je sterkste punt op de basisschool blijkbaar...
Doe niet zo dom gast.quote:Op maandag 4 november 2013 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegenwerken? Nog ff. Zolang mijn privespullen er staan blijft iedereen eruit. Punt.
Ach gaan we op die toer als meneer ongelijk heeft en het niet toe durft te geven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |