Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je het niet met de huurprijs eens bent, heb je een paar keuzes.
1. Neem een uitsluitende bepaling op in je huurcontract
(betekend gewoon dat je geen huis meer kunt huren)
2. Neem in je contract op dat je nog bijvoorbeeld 6 maanden huur betaald terwijl het huis leeg staat, dit zodat er een nieuwe huurder gevonden kan worden terwijl er niemand door “jouw” huis banjerd.
3. Kopen of onder de brug leven.
Dom? Jij bent degene die dom doet. Geen wonder dat NL naar de klote gaat. Zodra iemand zegt 'bukt u maar' sta jij voorop met kennelijk nog een heel peloton kanslozen achter je.quote:
Kerel….quote:Op maandag 4 november 2013 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?
Kom op hee. Stelletje watjes. Ik betaal, dus ik bepaal wie mijn huis inkomt. En 4 dagen voor afloop van de termijn (dan ben ik toch al verkast) kun je langskomen. Maar niet als ik er feitelijk nog woon. En al helemaal niet 3 maanden van te voren af en aan lopen.
Nee, een wetsartikel niet begrijpend kunnen/willen lezen, daar kom je slim mee over.quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dom? Jij bent degene die dom doet. Geen wonder dat NL naar de klote gaat. Zodra iemand zegt 'bukt u maar' sta jij voorop met kennelijk nog een heel peloton kanslozen achter je.
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaanquote:Op maandag 4 november 2013 17:19 schreef Peter het volgende:
Spreek met de makelaar nog 2 momenten af waarop hij met kandidaten langs kan komen, ik zou er voor passen telkens mensen langs te laten komen..
Is dat diezelfde wet waarin staat dat je geen overlast aan je medehuurders mag bezorgen? En mensen dan na 10 jaar nog niet eruit kunnen worden gegooid? En als ze er al uitgegooid worden ze er meestal nog op vooruit gaan ook?quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef hottentot het volgende:
Dit staat niet in je contract, dit is gewoon de algemeen geldende huurwet waar zowel jij als je huurbaas zich aan te houden hebben.
Ja daar ben ik blij mee. Maar niet omdat die caravan zo slecht is. Maar goed, eigenwijsheid brengt jou natuurlijk heel ver. De wet lijkt mij en de meeste anderen hier zéér duidelijk.quote:Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wees jij nou maar blij dat je eindelijk je caravan gedag kunt zeggen. (Nog bezichtigingen gehad daar?)
Je kunt gewoon kortaf zijn en zeggen dat ze de woning kunnen bezichtigen en zich verder van commentaar kunnen onthouden. Gaan ze wel door op niet terzake doende zaken dan zou ik ze eruit zetten.quote:Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaan
Rustig ademhalen, gaat vanzelf over. (Zo niet, dan wil diep voorover bukken ook wel eens helpen.)quote:
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?quote:Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef hottentot het volgende:
Je kunt gewoon kortaf zijn en zeggen dat ze de woning kunnen bezichtigen en zich verder van commentaar kunnen onthouden.
Daarom, je moet vanwege je contract de mogelijkheid geven, maar daar zitten grenzen aan. Spreek met de makelaar 2 data af en klaar. Voorkeur 1 in december en 1 in januari. Voor de rest zoekt ie het maar uit.quote:Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja het is namelijk constant gezeur, zoals ik al aangaf, het gezeur met de honden, daarvoor was er een grapjas die begon een hele preek over de colors van mijn man die aan de muur hangen, hoe slecht motorclubs wel niet zijn, daarna was er nog een die begon over een foto die op de slaapkamer hangt, enz enz gewoon vermoeiend als ik graag kritiek wil dan kan ik namelijk ook wel mijn vader op de kast jagen en dan heb ik een hele avond kritiek over wat ik allemaal wel niet fout heb gedaan
Godsamme wat ben jij toch een vreselijke betweter. Niet je fouten toe kunnen geven en er gewoon overheen lullen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?
contracten goed lezen en geen contracten tekenen waar je het niet mee eens bentquote:Op maandag 4 november 2013 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als er in je contract staat dat je mensen die komen bezichtigen een 3 gangen diner moet voorschotelen, een thuistap moet neerzetten en zorgen voor een Bob om ze na afloop veilig thuis te brengen dan hou jij je daaraan?
Kom op hee. Stelletje watjes. Ik betaal, dus ik bepaal wie mijn huis inkomt. En 4 dagen voor afloop van de termijn (dan ben ik toch al verkast) kun je langskomen. Maar niet als ik er feitelijk nog woon. En al helemaal niet 3 maanden van te voren af en aan lopen.
Bukken voor je huisbaas, dat lijkt me een kutleven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef hottentot het volgende:
Dat je schijnbaar een kutleven hebt zonder veel sociale samenhang hoef je niet op ons te projecteren.
er staat gelukkig niet in de wet dat je bij de bezichtiging gezellig moet doenquote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oeh.. gewaagd! Is dat geen tegenwerken dan?
Nee, ik denk dat ik wel goed zit.quote:Op maandag 4 november 2013 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bukken voor je huisbaas, dat lijkt me een kutleven.![]()
Maak je verder geen zorgen om mij, schijn bedriegt kennelijk.
Dit is wel een idee, dan hoef ik de dingen maar even van te voren van de muur te halen, momenteel laat ik alles hangen omdat ik anders bang ben dat de lijsten beschadigen of dat de honden of mijn dochter het onbedoeld beschadigen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarom, je moet vanwege je contract de mogelijkheid geven, maar daar zitten grenzen aan. Spreek met de makelaar 2 data af en klaar. Voorkeur 1 in december en 1 in januari. Voor de rest zoekt ie het maar uit.
Tip: Niet teveel geld op inzetten...quote:Op maandag 4 november 2013 17:34 schreef hottentot het volgende:
Nee, ik denk dat ik wel goed zit.
Eigenwijs, betweterig, laag inlevingsvermogen. Meestal niet de mensen met de grootste vriendenkring.
We zullen het nooit weten… Maar ik houd mijn mening over jou, en jij gaat zeggen dat het je een ongelofelijke rotzorg zal zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tip: Niet teveel geld op inzetten...
Niet we. Jij niet.quote:
Het inbinden is begonnenquote:Op maandag 4 november 2013 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Pas zodra ik zo goed als vertrokken ben
Dat weet ik wel, maar er staat bv. ook nergens dat je er speciaal vrij voor moet vragen, alleen meewerken. Nou, als jij dus bezwaar hebt dat er wildvreemden door je slaapkamer heen banjeren (lijkt me niet meer dan logisch, alhoewel ik hier nogal wat watjes opmerk die kennelijk alles maar voor lief nemen) dan is het je goed recht om die bezichtiging op een tijdstip te plannen dat dat wel zonder inbreuk op je privacy mogelijk is. Dus gewoon net voor je vertrekt, en alles al verhuisd is.quote:Op maandag 4 november 2013 17:34 schreef loecje het volgende:
er staat gelukkig niet in de wet dat je bij de bezichtiging gezellig moet doen
Over begrijpend lezen gesproken....quote:
Grapjas.quote:En nee jij bepaalt niet dat het bijvoorbeeld alleen in de laatste 4 dagen mag.
Had je bij mij kunnen doen, had je gewoon 1 of 2 maanden extra huur gekost. (standaard praktijk trouwens bij weigering)
Van "gebeurt absoluut niet” naar “als ik er bijna uit ben” is toch al een stapje in de goede richting.quote:Op maandag 4 november 2013 17:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Over begrijpend lezen gesproken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |