abonnement Unibet Coolblue
pi_132847837
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
  zondag 3 november 2013 @ 11:30:29 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847867
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 11:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gewoon bijstandsuitkering aan gaan vragen, succes. :p (maar zoals blijkt krijg je dan eigenlijk ook geen begeleiding, misschien moet je ook net doen alsof je geen Nederlands verstaat)
Ik ben getrouwd -O-

Heb wel een dubbele nationaliteit!
pi_132847922
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Waar woon jij ergens?
Sorry deze vraag gemist: Venlo. Maar als 't moet kan ik zo verhuizen in principe. :)

...en voor iedereen de tip: je kan uitzendbureaus op z'n minst een beetje omzeilen door bij bedrijven zelf te gaan informeren.
Hallon!
pi_132847937
quote]0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou aan de andere kant ook weer met geen mogelijkheid in de techniek willen werken. Ik zou doodongelukkig worden en het past niet bij mijn kwaliteiten.

Ik merk hier ook dat constante vergelijken van studies, werkervaring, nevenfuncties :'). Je bent letterlijk in een koemarkt beland als werkzoekende.

Dan krijg je van die boordevolle CVs met stage hier, buitenlandervaringkje daar :') Sinds wanneer wordt je beloond voor een vakantie?
[/quote]
Waarom wil je niet in de techniek werken. De techniek is breed. Maar aan de andere kant, ik moet er niet aan denken om de hele dag binnen op een kantoor te zitten. Maar als dat de enige optie is, dan doe ik dat meteen.
  zondag 3 november 2013 @ 11:35:46 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132847956
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Sorry deze vraag gemist: Venlo. Maar als 't moet kan ik zo verhuizen in principe. :)

...en voor iedereen de tip: je kan uitzendbureaus op z'n minst een beetje omzeilen door bij bedrijven zelf te gaan informeren.
Die je dan verwijzen naar het uitzendbureau waar zij zaken mee doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132847980
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd -O-

Heb wel een dubbele nationaliteit!
Tsja wordt lastig dan. :D Maar ff serieus ik heb spijt dat ik teveel naar iedereen in m'n omgeving heb geluisterd en geen mbo ben gaan doen nadat ik vwo afhad. Practische opleiding die ik waarschijnlijk zo af had gehad en dan had ik toch met iets meer diploma's kunnen gaan werken. Maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Hallon!
pi_132848008
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die je dan verwijzen naar het uitzendbureau waar zij zaken mee doen.
Het scheelt voor een werkgever wel een kleine berg geld als ze het uitzendbureau kunnen overslaan, maar ze leveren dan natuurlijk wel een stuk flexibiliteit in. Ze willen vaak niet voor niets een uitzendkracht.
pi_132848010
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die je dan verwijzen naar het uitzendbureau waar zij zaken mee doen.
Ik zeg "een beetje" want heb wel aantal vacatures ook direct bij 't bedrijf zelf op hun sites gevonden. Je moet 'n beetje googlen of een open sollicitatie sturen, het kan nooit kwaad. :)
Hallon!
pi_132848032
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja wordt lastig dan. :D Maar ff serieus ik heb spijt dat ik teveel naar iedereen in m'n omgeving heb geluisterd en geen mbo ben gaan doen nadat ik vwo afhad. Practische opleiding die ik waarschijnlijk zo af had gehad en dan had ik toch met iets meer diploma's kunnen gaan werken. Maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Ik denk niet dat je als vwo-er bepaald gelukkig wordt op een mbo-school, maar misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
pi_132848037
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het scheelt voor een werkgever wel een kleine berg geld als ze het uitzendbureau kunnen overslaan, maar ze leveren dan natuurlijk wel een stuk flexibiliteit in. Ze willen vaak niet voor niets een uitzendkracht.
Och tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden voor 'n werkgever om 'n contract zo op te stellen dat ze ook weer zo van een werknemer af kunnen komen. :P
Hallon!
  zondag 3 november 2013 @ 11:39:46 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132848042
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zeg "een beetje" want heb wel aantal vacatures ook direct bij 't bedrijf zelf op hun sites gevonden. Je moet 'n beetje googlen of een open sollicitatie sturen, het kan nooit kwaad. :)
Dat ligt eraan. Als je een bepaalde leeftijd hebt, kun je beter via het uitzendbureau proberen. Als je rechtstreeks bij het bedrijf solliciteert, ga je direct de prullenmand in op basis van je leeftijd. Via het uzb heb je nog kans dat je een beetje gepromoot wordt door je intercedent.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132848065
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Och tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden voor 'n werkgever om 'n contract zo op te stellen dat ze ook weer zo van een werknemer af kunnen komen. :P
Zoals?
pi_132848078
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je als vwo-er bepaald gelukkig wordt op een mbo-school, maar misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Ik werd ook niet echt gelukkig op de hts en daar raadde één leraar het me zelfs aan want dan kon ik vrijwel direct gaan werken maar wel met 'n diploma. Tsja ik was toen 21, had eigenlijk nergens zin in dus ook werken niet. :@ Zoals gezegd: allemaal achteraf gelul heb ik nou ook niks meer aan. :)
Hallon!
pi_132848087
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zoals?
Zelf 'n constructie met 'n 0-urencontract meegemaakt.
Hallon!
pi_132848094
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:34 schreef zweefbij het volgende:
Waarom wil je niet in de techniek werken. De techniek is breed. Maar aan de andere kant, ik moet er niet aan denken om de hele dag binnen op een kantoor te zitten. Maar als dat de enige optie is, dan doe ik dat meteen.
Ik zou dat best willen, maar je moet toch een opleiding hebben he, en een tweede studie is nogal prijzig geworden.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_132848107
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zelf 'n constructie met 'n 0-urencontract meegemaakt.
Ok, maar je krijgt vanzelf recht op meer uren als je aan het werk bent, ondanks dat contract.
pi_132848157
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ok, maar je krijgt vanzelf recht op meer uren als je aan het werk bent, ondanks dat contract.
Ja en dat is 't moment waarop de werkgever het contract niet verlengd. :P Maar goed zulke constructies kunnen ook voordelen hebben voor jou als werknemer want het is dan gelijk duidelijk dat zo'n werkgever niet echt in je wil investeren en dat je dus ook als je wat beters vindt zonder veel gezeur weg kunt. :)
Hallon!
pi_132848265
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja wordt lastig dan. :D Maar ff serieus ik heb spijt dat ik teveel naar iedereen in m'n omgeving heb geluisterd en geen mbo ben gaan doen nadat ik vwo afhad. Practische opleiding die ik waarschijnlijk zo af had gehad en dan had ik toch met iets meer diploma's kunnen gaan werken. Maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Och ze verzinnen altijd wel iets. Ik ben na m'n bachelor praktisch aan de slag gegaan (wilde niet het onderzoek in, plus de alternatieven trokken me ook niet). Bij mij heb je nu de kans dat ze gaan zeggen dat ik te lang in een laaggeschoolde baan blijf hangen. Terwijl onderzoek zegt dat je qua capaciteit bij onder je niveau werken slechts 0,16 IQ-punten per jaar verliest. Verder heb ik in mijn functie dingen gepresteerd die niet iedereen, zelfs een paar functieschalen hoger, zomaar even na doet. Vanuit die onderzoekende, kritische geest die je op de universiteit aangeleerd krijgt. Dus tsja, ach... Ze verzinnen altijd wel iets. De kunst is nu juist om te laten zien wat je wel waard bent.
  zondag 3 november 2013 @ 12:05:34 #19
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132848494
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je als vwo-er bepaald gelukkig wordt op een mbo-school, maar misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Ik ben na 1 jaar gymnasium naar de HAVO gegaan (taal is niet mijn ding en al mijn vriendinnen gingen ook naar de HAVO) en ik heb mij prima vermaakt op het MBO. Moeilijke theorie was er niet, maar je was wel veel bezig en veel stage. Maar je moet wel meer een doener zijn denk ik. Als je graag in de boeken zit, dan kun je erg ongelukkig worden op het MBO.
  zondag 3 november 2013 @ 12:07:06 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132848520
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef alors het volgende:

[..]

Ik zou dat best willen, maar je moet toch een opleiding hebben he, en een tweede studie is nogal prijzig geworden.
Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
pi_132848661
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
Kan wel zijn. Maar met een mbo opleiding loodgieter heb je meer kans op werk dan een vage maatschappelijke universitaire studie
pi_132848878
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
...en waarom zou dat 'n afgang zijn? Veel vraag naar sowieso. Niet dat dat de belangrijkste reden om 'n studie te gaan doen is (veel werk in te krijgen) maar toch...
Hallon!
pi_132849579
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 12:26 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en waarom zou dat 'n afgang zijn? Veel vraag naar sowieso. Niet dat dat de belangrijkste reden om 'n studie te gaan doen is (veel werk in te krijgen) maar toch...
Ik denk dat de gemiddelde loodgieter momenteel beter wordt betaald dan een beginnende WO-er. Er is een tekort aan loodgieters en werk in overvloed.
pi_132849670
Sowieso moet je doen wat je leuk vindt. Wat boeit het als je van het vwo afkomt maar besluit dat je heel graag automonteur wil worden? Sowieso zijn voor sommige dingen (bijv je eigen bedrijf starten) opleidingen niet zaligmakend.
Hallon!
  zondag 3 november 2013 @ 14:16:35 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132851768
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 13:06 schreef BlueMage het volgende:
Sowieso moet je doen wat je leuk vindt. Wat boeit het als je van het vwo afkomt maar besluit dat je heel graag automonteur wil worden? Sowieso zijn voor sommige dingen (bijv je eigen bedrijf starten) opleidingen niet zaligmakend.
Ik kom ook regelmatig mensen tegen die niet zijn waarvoor ze geleerd hebben. Een van mijn vorige teamleiders was afgestudeerd als fysiotherapeut, hij was briljant in coaching. Nu doet hij functioneel beheer. Je moet er toevallig inrollen. Ik heb zelf tot 't 3e jaar van de kunstacademie afgemaakt en ben nu IT-er :') . Ook gewoon ingerold. Staar je niet blind op je eigen vakgebied, je zult toch op de een of andere manier werkervaring op moeten doen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 3 november 2013 @ 14:35:30 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132852596
Nouja eerst maar gewoon rustig blijven en de maandag afwachten.
pi_132853206
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef Mishu het volgende:

Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
Waarom een afgang? Ik kende iemand die geneeskunde, daarna HIO (hogere informatica opleiding, bestaat dat nog?) had gedaan en uiteindelijk vrachtwagen chauffeur is geworden (eigen keuze). Een vrouw overigens :+ Ze had het erg naar haar zin, weet niet hoe dat jaren later is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 3 november 2013 @ 16:07:37 #28
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_132856255
Wellicht moeten sommige HBO'ers/WO'ers hun arrogantie een beetje laten varen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_132857418
advies: kom vacature tegen waar in januari ook op heb gesolliciteerd en 1e gesprek heb gehad. Toen afgewezen met een standaard mailtje. Nog eens proberen (toch weer meer ervaring) / bellen of het zin heeft om te reageren of gewoon niet eens proberen.
pi_132857926
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef From het volgende:
advies: kom vacature tegen waar in januari ook op heb gesolliciteerd en 1e gesprek heb gehad. Toen afgewezen met een standaard mailtje. Nog eens proberen (toch weer meer ervaring) / bellen of het zin heeft om te reageren of gewoon niet eens proberen.
Gewoon solliciteren. Misschien kun je in je brief verwijzen naar de eerdere sollicitatie en onderbouwen waarom je nu wél aangenomen / uitgenodigd moet worden.
pi_132871244
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:07 schreef Dromer het volgende:
Wellicht moeten sommige HBO'ers/WO'ers hun arrogantie een beetje laten varen.
Ik ben juist van mening dat je veel meer arrogantie moet tonen.

Nee heb je ja kan je om vechten.

En ook als reactie op de markt die b.v. voor een caissièrepiepmiep minimaal HEAO eisen.
Wat moet een de filiaalmanager van de supermarkt dan wel niet hebben? MBA aangevuld met jaren internationale werkervaring en RA ?
  zondag 3 november 2013 @ 22:47:24 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132874347
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:07 schreef Dromer het volgende:
Wellicht moeten sommige HBO'ers/WO'ers hun arrogantie een beetje laten varen.
Ik ben er zeker van dat veel intercedenten er zo over denken :P
pi_132880255
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 21:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik ben juist van mening dat je veel meer arrogantie moet tonen.

Nee heb je ja kan je om vechten.

En ook als reactie op de markt die b.v. voor een caissièrepiepmiep minimaal HEAO eisen.
Wat moet een de filiaalmanager van de supermarkt dan wel niet hebben? MBA aangevuld met jaren internationale werkervaring en RA ?
Lijkt me niet zo handig. Stel dat je gaat solliciteren voor een baan. waarbij je veel contacten hebt met relaties, klanten, opdrachtgevers. Ik denk niet dat ze dan op een arrogant figuur zitten te wachten.
pi_132880498
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van dat veel intercedenten er zo over denken :P
Jezelf goed presenteren is prima toch?

Afhankelijk van de functie mag iemand best wat arrogantie tonen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 4 november 2013 @ 08:25:10 #35
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_132880612
Verwar arrogantie niet met zelfvertrouwen. (het heeft natuurlijk zijn raakvlakken)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_132882640
Vrijdag mijn uitkering aangevraagd :'( :'( :'( :'( en ben nu bezig met de cursus online solliciteren :O :O :O ;( ;( :'( :'( omdat dat in mijn takenlijst stond bij werk.nl
pi_132883771
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jezelf goed presenteren is prima toch?

Afhankelijk van de functie mag iemand best wat arrogantie tonen :)
De vraag is natuurlijk wat is "goed" dat hang denk ik ook af van wie er tegenover je zit. Het is soms moeilijk in te schatten of diegene nu juist iemand met wat meer lef wil of vindt dat dat brallerig overkomt. Sollicitatiegesprekken zijn sowieso bij mij 'n probleem: als ik er al eens één scoor gaat 't toch meestal mis. ;(
Hallon!
  maandag 4 november 2013 @ 11:41:55 #38
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_132883866
Sommige recruiters zijn ook niet meer aardig aan de telefoon...Misschien had ze nog een kater van het weekend......

Het is zo vervelend om afhankelijk te zijn van zo iemand!! :(
  maandag 4 november 2013 @ 11:56:26 #39
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132884219
Mijn 6 weken mini baantje is ook voorbij. Had ik vandaag mijn recruiter aan de lijn. Of ik nog nieuwe diensten had gekregen van ze? Terwijl ze wist van de loop periode en dat hij vorige week eindigde. En als ik nieuwe diensten had gehad, had ik ze natuurlijk allang doorgegeven.......! xD

_O-

Maar ja, ze had ook weer een dienstje voor morgen. Dus dat was wel een pluspuntje.
pi_132887853
Net een afwijzing binnen. De andere kandidaat was breder inzetbaar. Helaas.
pi_132888463
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:44 schreef zweefbij het volgende:
Vrijdag mijn uitkering aangevraagd :'( :'( :'( :'( en ben nu bezig met de cursus online solliciteren :O :O :O ;( ;( :'( :'( omdat dat in mijn takenlijst stond bij werk.nl
Ik heb online coach bericht gestuurd, dat gezien mijn niveau ik de cursus geen toegevoegde waarde vond hebben. Was ze met me eens :)
pi_132888636
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:24 schreef From het volgende:

[..]

Ik heb online coach bericht gestuurd, dat gezien mijn niveau ik de cursus geen toegevoegde waarde vond hebben. Was ze met me eens :)
Ik ben er halverwege maar mee opgehouden en heb hem afgevinkt. Het is leuk als je net nieuw op de arbeidsmarkt bent of inderdaad het echt niet weet. Wat een tijdsverspilling.
  maandag 4 november 2013 @ 15:05:36 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132889877
Ik heb nu donderdag een sollicitatiegesprek voor een leuke stage. Het is financieel niet handig maar staat volgens mij super op je cv.
  maandag 4 november 2013 @ 15:07:31 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132889930
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:41 schreef ThaBrain het volgende:
Sommige recruiters zijn ook niet meer aardig aan de telefoon...Misschien had ze nog een kater van het weekend......

Het is zo vervelend om afhankelijk te zijn van zo iemand!! :(
Sommigen zijn echte eikels inderdaad. Vraag me af of ze wel trots op hun werk kunnen zijn.
pi_132890050
Iemand nog tips hoe je je het beste kan voorbereiden voor een eerste gesprek?
Heb al mijn bijbaantjes zonder solliciteren gekregen dus helemaal geen ervaring.

Vandaag en morgen de site nog maar eens goed nalezen en vroegen bedenken.
pi_132890202
En een tweede afwijzing binnen. Er een betere klik met een andere kandidaat. Persoonlijk denk ik dat die dichter bij woont. Ze liepen tijdens het gesprek nogal moeilijk te doen over het feit dat ik toch wel minstens 40 minuten moest rijden. Wat een kutdag vandaag :( :( :( :( :(
pi_132890327
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef zweefbij het volgende:
En een tweede afwijzing binnen. Er een betere klik met een andere kandidaat. Persoonlijk denk ik dat die dichter bij woont. Ze liepen tijdens het gesprek nogal moeilijk te doen over het feit dat ik toch wel minstens 40 minuten moest rijden. Wat een kutdag vandaag :( :( :( :( :(
Ach, ik heb vandaag 5 bedrijven gebeld en allen antwoordden ze negatief. 1tje gaf een toelichting waarom en dat vond ik dan wel netjes. De rest zei simpelweg dat ze geen mensen zochten, ondanks dat ze mijn verhaal hadden aangehoord :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 4 november 2013 @ 15:41:06 #48
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132891037
Kut, vandaag zeiknat geregend tijdens loopronde voor de post. Leuk baantje, maar als het regent is er geen hol aan. Zie ernaar uit over een week in een verwarmd gemeentehuis te zitten :+

Vandaag trouwens helaas koeriersbaantje moeten 'afslaan'; ben deze gehele week al ingepland voor PostNL en vanaf volgende week dan start werkbetrekking bij de gemeente + paar cursusdagen.
pi_132891930
Zojuist een aanbod gekregen om tijdelijk (3 maanden hoogstens) te gaan orderpicken in 'n magazijn bij Tegelen, in dagdienst. Het werk zou omstreeks december starten, is minimum loon, maar ja als ik niks beters vind ga ik dat denk ik maar doen. :)
Hallon!
  maandag 4 november 2013 @ 16:25:49 #50
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132892676
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:04 schreef BlueMage het volgende:
Zojuist een aanbod gekregen om tijdelijk (3 maanden hoogstens) te gaan orderpicken in 'n magazijn bij Tegelen, in dagdienst. Het werk zou omstreeks december starten, is minimum loon, maar ja als ik niks beters vind ga ik dat denk ik maar doen. :)
Ha mooi ^O^ Gefeliciteerd alvast. Ook redelijk dicht bij je woonlocatie (je woont in Venlo toch) ... ?
pi_132892768
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:04 schreef BlueMage het volgende:
Zojuist een aanbod gekregen om tijdelijk (3 maanden hoogstens) te gaan orderpicken in 'n magazijn bij Tegelen, in dagdienst. Het werk zou omstreeks december starten, is minimum loon, maar ja als ik niks beters vind ga ik dat denk ik maar doen. :)
Ik zit er ook naar te neigen om dat te gaan doen, of in ieder geval iets in die richting.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_132893269
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ha mooi ^O^ Gefeliciteerd alvast. Ook redelijk dicht bij je woonlocatie (je woont in Venlo toch) ... ?
Niet te vroeg juichen en ja is qua afstand goed te doen maar het betaalt gewoon heel slecht en is verder totaal niet boeiend werk vergelijkbaar met jouw werk bij DHL. :P
Hallon!
pi_132894732
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:12 schreef Sarabi het volgende:
Iemand nog tips hoe je je het beste kan voorbereiden voor een eerste gesprek?
Heb al mijn bijbaantjes zonder solliciteren gekregen dus helemaal geen ervaring.

Vandaag en morgen de site nog maar eens goed nalezen en vroegen bedenken.
Waar ga je voor solliciteren?
http://www.carrieretijger(...)/sollicitatiegesprek
  maandag 4 november 2013 @ 18:49:58 #54
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132897497
quote:
15s.gif Op maandag 4 november 2013 15:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Kut, vandaag zeiknat geregend tijdens loopronde voor de post. Leuk baantje, maar als het regent is er geen hol aan. Zie ernaar uit over een week in een verwarmd gemeentehuis te zitten :+

Vandaag trouwens helaas koeriersbaantje moeten 'afslaan'; ben deze gehele week al ingepland voor PostNL en vanaf volgende week dan start werkbetrekking bij de gemeente + paar cursusdagen.
Wat wordt je baantje dan in dat gemeentehuis?
  maandag 4 november 2013 @ 21:03:52 #55
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132904614
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat wordt je baantje dan in dat gemeentehuis?
DIV-medewerker, da's in de praktijk registreren van post en wegwerken van achterstanden in het gemeentelijk archief.
  maandag 4 november 2013 @ 21:05:09 #56
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132904690
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 21:03 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV-medewerker, da's in de praktijk registreren van post en wegwerken van achterstanden in het gemeentelijk archief.
Ah cool. 8-)
pi_132917181
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:28 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik ben er halverwege maar mee opgehouden en heb hem afgevinkt. Het is leuk als je net nieuw op de arbeidsmarkt bent of inderdaad het echt niet weet. Wat een tijdsverspilling.
Precies, ben er toen ook heel snel door heen gegaan.
Redelijk nutteloos in sommige gevallen.
pi_132919004
Vandaag verder met mensen en bedrijven benaderen voor werk. Het lijkt erop of je voor het laagste nog een opleiding nodig hebt, of anders relevante ervaring :') :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_132919856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:27 schreef El_Thijs het volgende:
Vandaag verder met mensen en bedrijven benaderen voor werk. Het lijkt erop of je voor het laagste nog een opleiding nodig hebt, of anders relevante ervaring :') :P
Tegenwoordig moet je minimaal overal hbo of wo voor hebben lijkt het wel.
pi_132920963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:55 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je minimaal overal hbo of wo voor hebben lijkt het wel.
Al is het maar om koerier te zijn. Bizar eigenlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:21:07 #61
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132924459
Ik mag komen voor een tweede gesprek. Wel frustrerend gek genoeg. Ze geeft aan dat ik senior ben, mijn manager geeft aan dat ik senior ben en ik ben gediplomeerd praktijkopleider, maar nope, geen vacatures voor, dus schaal 6. En geen vaste contracten, maar goed, als het goed is ben ik dan weer 3 jaar verder.

Ik zie echt geen toekomst meer in deze branche, maar goed, hoe kom ik daar in vredesnaam uit? Tijd/geld voor een opleiding heb ik niet en solliciteren op dingen buiten je diploma gebied is gewoon compleet nutteloos. En hoe moet je nu doorgroeien in een branche die stervende is, waar een vast contract niet eens bestaat. Je moet constant van baan hoppen, ja zo kom je nooit verder en ik zie mijzelf nu niet tot mijn 70ste op een BSO staan om eerlijk te zijn. Word er echt moedeloos van.
pi_132925045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ik mag komen voor een tweede gesprek. Wel frustrerend gek genoeg. Ze geeft aan dat ik senior ben, mijn manager geeft aan dat ik senior ben en ik ben gediplomeerd praktijkopleider, maar nope, geen vacatures voor, dus schaal 6. En geen vaste contracten, maar goed, als het goed is ben ik dan weer 3 jaar verder.

Ik zie echt geen toekomst meer in deze branche, maar goed, hoe kom ik daar in vredesnaam uit? Tijd/geld voor een opleiding heb ik niet en solliciteren op dingen buiten je diploma gebied is gewoon compleet nutteloos. En hoe moet je nu doorgroeien in een branche die stervende is, waar een vast contract niet eens bestaat. Je moet constant van baan hoppen, ja zo kom je nooit verder en ik zie mijzelf nu niet tot mijn 70ste op een BSO staan om eerlijk te zijn. Word er echt moedeloos van.
Welke branche zit je in eigenlijk?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:44:18 #63
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132933347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Welke branche zit je in eigenlijk?
Kinderopvang, een stervende branch. Ik denk dat kdv's over een aantal jaar niet eens meer echt bestaan en BSO'es geïntegreerd worden in de basisscholen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:47:18 #64
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132933432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Kinderopvang, een stervende branch. Ik denk dat kdv's over een aantal jaar niet eens meer echt bestaan en BSO'es geïntegreerd worden in de basisscholen.
Heb exact hetzelfde. Zit met een HBO diploma, maar op dat niveau is het nu ook heel lastig binnenrollen. En een niveau lager, kinderopvang, is het ook niet te doen.... :N

Ik pak zo veel mogelijk diensten die ik via het uitzendbureau kan pakken. En heb net een 6 weken mini baan gehad bij één van de kinderopvangcentra waar ik vaak uitgezonden werd. Maar veel is het niet. Een andere studie kan ik nu ook niet betalen.... Bleh!
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:52:31 #65
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132933589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:47 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Heb exact hetzelfde. Zit met een HBO diploma, maar op dat niveau is het nu ook heel lastig binnenrollen. En een niveau lager, kinderopvang, is het ook niet te doen.... :N

Ik pak zo veel mogelijk diensten die ik via het uitzendbureau kan pakken. En heb net een 6 weken mini baan gehad bij één van de kinderopvangcentra waar ik vaak uitgezonden werd. Maar veel is het niet. Een andere studie kan ik nu ook niet betalen.... Bleh!
Ik heb gelukkig veel ervaring (bijna 10 jaar BSO nu), veel cursussen en diploma's extra en lovende referenties. Ik viel alleen steeds niet op, nu door mijn gepimpte :+ CV eindelijk wel. Het jammere is alleen dat ik de kans niet krijg om door te groeien, ook al wil mijn manager mij wel door laten groeien. Ik heb nu van mijn huidige werkgever een nieuw aanbod gekregen. Onbepaalde tijd, vast aantal uur (12) maar wel in de flex. Dat kan gewoon niet met mijn kleine kindjes.

Maar BSO werk is nog wel wat te vinden, KDV's niet. Bij Kind en Co is nog wel wat, weet niet welke regio jij woont. Dit is Woerden, Maarssen/Vleuten/De Meern, Diemen. Dus beetje midden Nederland. Kern/Skon/Triangel hoef je iig allemaal niet te proberen. Maar goed, dat is allemaal regio Utrecht. Amsterdam/Rotterdam is nog wel wat, maar mij hoef je niet op een babygroep te zetten. :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:57:03 #66
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132933733
Ik ga dit topic verlaten. Na iets meer dan een maand "werkloos" te zijn geweest (vrijgesteld van werk) kan ik maandag weer aan het werk! Succes allemaal met solliciteren en het vinden van een leuke baan! :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:00:26 #67
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132933857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:52 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig veel ervaring (bijna 10 jaar BSO nu), veel cursussen en diploma's extra en lovende referenties. Ik viel alleen steeds niet op, nu door mijn gepimpte :+ CV eindelijk wel. Het jammere is alleen dat ik de kans niet krijg om door te groeien, ook al wil mijn manager mij wel door laten groeien. Ik heb nu van mijn huidige werkgever een nieuw aanbod gekregen. Onbepaalde tijd, vast aantal uur (12) maar wel in de flex. Dat kan gewoon niet met mijn kleine kindjes.

Maar BSO werk is nog wel wat te vinden, KDV's niet. Bij Kind en Co is nog wel wat, weet niet welke regio jij woont. Dit is Woerden, Maarssen/Vleuten/De Meern, Diemen. Dus beetje midden Nederland. Kern/Skon/Triangel hoef je iig allemaal niet te proberen. Maar goed, dat is allemaal regio Utrecht. Amsterdam/Rotterdam is nog wel wat, maar mij hoef je niet op een babygroep te zetten. :D
Ik zit in de buurt van Rotterdam. Ik ben nu zo'n 1,5 jaar van school af en helaas nog altijd werkloos. Heb even een persoonlijk lastige periode gehad, maar heb natuurlijk ook gesolliciteerd. En ze hebben op dit moment natuurlijk ook gewoon genoeg keuze. Iemand met meer ervaring nemen ze eerder.

Ik pak dus zo veel mogelijk diensten op via het uitzendbureau. Bezig blijven en ervaring blijven opdoen. Doe hiernaast ook vrijwilligerswerk (jongeren met gedragsproblemen) en de TSO hier vlakbij.

Had een paar maanden terug nog een hele leuke vacature gevonden. Ze gingen hun eerste BSO starten en ik zou dan via hun visie de BSO gaan opstarten. Maar ja, ik ben het helaas niet geworden.
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:10:12 #68
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132934216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ik mag komen voor een tweede gesprek. Wel frustrerend gek genoeg. Ze geeft aan dat ik senior ben, mijn manager geeft aan dat ik senior ben en ik ben gediplomeerd praktijkopleider, maar nope, geen vacatures voor, dus schaal 6. En geen vaste contracten, maar goed, als het goed is ben ik dan weer 3 jaar verder.

Ik zie echt geen toekomst meer in deze branche, maar goed, hoe kom ik daar in vredesnaam uit? Tijd/geld voor een opleiding heb ik niet en solliciteren op dingen buiten je diploma gebied is gewoon compleet nutteloos. En hoe moet je nu doorgroeien in een branche die stervende is, waar een vast contract niet eens bestaat. Je moet constant van baan hoppen, ja zo kom je nooit verder en ik zie mijzelf nu niet tot mijn 70ste op een BSO staan om eerlijk te zijn. Word er echt moedeloos van.
Misschien een avondstudie pedagogiek oid?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132934808
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef dutchdevil het volgende:
Ik ga dit topic verlaten. Na iets meer dan een maand "werkloos" te zijn geweest (vrijgesteld van werk) kan ik maandag weer aan het werk! Succes allemaal met solliciteren en het vinden van een leuke baan! :)
welke branche, welke functie? goed geregeld zo snel ;)
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:44:38 #70
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132938601
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

welke branche, welke functie? goed geregeld zo snel ;)
Branche is nu grafische industrie. Maar branche is een beetje ondergeschikt. Mijn functie was webanalist en nu data analist. Veel vraag naar en (blijkbaar) moeilijk voor bedrijven om daar geschikte mensen voor te vinden want ik had binnen hele korte tijd al 5 gesprekken staan. En ook bij allemaal uitgenodigd voor een 2e gesprek of (bij deze baan) gewoon na het 1e gesprek meteen aangenomen.

Wat dat betreft gewoon geluk dat ik doorgegroeid ben naar de functie van webanalist want mijn opleiding heeft er helemaal niets mee te maken (toerisme). Ben daar ook wel heel blij mee. Het is wel een beetje dubbel: ik heb al zo snel een andere baan (en gewoon keuze :X) en als ik dan naar vrienden/familie kijk (en verhalen hier op fok! lees van mensen) die al tijden werkloos thuis zitten en zich een slag in de ronde solliciteren en soms niet eens uitgenodigd worden voor een gesprek. Dan voelt het een beetje raar om dan vrolijk te vertellen dat ik zo snel weer een baan heb :{
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:42:39 #71
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132941604
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Misschien een avondstudie pedagogiek oid?
Ja daar heb ik wel vaker over nagedacht maar dat is A) best prijzig (al hoewel ik al behoorlijk wat certificaten + propedeuse en ervaring heb om het goed te verkorten) B) stage kan een issue worden C) er is als pedagoog ook niet veel werk.

Maar ik blijf wel met die gedachte spelen ja.
pi_132941640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja daar heb ik wel vaker over nagedacht maar dat is A) best prijzig (al hoewel ik al behoorlijk wat certificaten + propedeuse en ervaring heb om het goed te verkorten) B) stage kan een issue worden C) er is als pedagoog ook niet veel werk.

Maar ik blijf wel met die gedachte spelen ja.
Dit dus. Je kunt beter een studie in die richting zoeken waarmee je je wel onderscheidt van de massa's pedagogiekmeisjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2013 21:44:08 ]
pi_132941705
Nou dit pedagogische wetenschappen meisje heeft vandaag wel een goed eerste gesprek gehad :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:49:42 #74
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132941926
Je moet ook echt geluk hebben tegenwoordig. :P Ik zit nu ook met een HBO Pedagogiek diploma. Als ik het toen had geweten, had ik idd ook andere studierichting genomen.

Succes Sarabi
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:50:27 #75
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132941964
Ik weet ook niet of het helemaal mijn ding is eigenlijk. Ik wilde altijd de game design wereld in, heb ook een jaar Media, Art and Technology gestudeerd in Enschede. Maar dat viel mij zo tegen (was erg jong, alleen jongens natuurlijk). De design wereld trekt nog steeds erg. Maar om eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet zo goed op het moment. Het liefst wil ik mijn eigen koffiewinkeltje, maar dat is op dit moment gewoon niet realiseerbaar.

Dus ik zit nu gewoon nog even vast aan de kinderopvang (wat ik overigens een leuke baan vind, alleen kut tijden, weinig uren en wel altijd na 18:00 thuis zonder enige flexibiliteit en weinig doorstroom mogelijkheden.)
pi_132943173
Silmarwen, zou je jezelf niet kunnen bekwamen in een bepaalde VVE-methode? Vooralsnog lijkt daar namelijk (van overheidswege) wel geld voor te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:43:07 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132944679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Kinderopvang, een stervende branch. Ik denk dat kdv's over een aantal jaar niet eens meer echt bestaan en BSO'es geïntegreerd worden in de basisscholen.
Op BSOs zijn ook mensen nodig :)
pi_132951254
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
pi_132951265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:14 schreef From het volgende:
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
Waarom zou je het niet doen? Als je het moet vragen weet je het niet zeker of het kan dus wel doen.
Wij kunnen de situatie en het bedrijf niet inschatten.
  woensdag 6 november 2013 @ 08:15:38 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_132951270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:14 schreef From het volgende:
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
Weer netjes, net als de vorige keer. helemaal met een HR dame uit Duitsland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_132951275
NIet dat ik ooit een das om doe bij welk gesprek dan ook zo ongeveer. Alleen bij de koning.
pi_132951288
Waarom ik het niet zou doen? Omdat de directeur zelf ook zonder das en jasje zat.. Maar omdat er nu nieuwe gesprekspartner is denk ik dan wel weer..
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2013 @ 08:18:35 #83
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_132951292
Beter overdressed dan underdressed ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_132951298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:17 schreef From het volgende:
Waarom ik het niet zou doen? Omdat de directeur zelf ook zonder das en jasje zat.. Maar omdat er nu nieuwe gesprekspartner is denk ik dan wel weer..
Maar je hoeft niet te spiegelen. Jij bent dan ook niet de directeur. Als de directeur je de vorige keer had had ontvangen in een trainingspak omdat hij net terug kwam van sporten dan ga jij nu toch ook niet in trainingspak?
pi_132951312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar je hoeft niet te spiegelen. Jij bent dan ook niet de directeur. Als de directeur je de vorige keer had had ontvangen in een trainingspak omdat hij net terug kwam van sporten dan ga jij nu toch ook niet in trainingspak?
Dat is een andere uiterste, meestal spiegel je je wel aan de directeur. Je kleed je toch niet netter dan hem?
pi_132951320
Maar ik ben er wel uit.. incl das :)
pi_132951331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:20 schreef From het volgende:

[..]

Dat is een andere uiterste, meestal spiegel je je wel aan de directeur. Je kleed je toch niet netter dan hem?
Zeker wel. Ik hoop het zelfs.
Misschien komt de directeur deze keer wel met das en voel je je kut dat je het niet hebt gedaan.
pi_132951453
HR dames uit Duitsland zijn vaak heel netjes gekleed dus zelf ook weer op net gaan ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 6 november 2013 @ 09:47:55 #89
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_132952569
Je wil de baan nu net zo graag als bij het eerste gesprek, misschien zelfs nog wat meer enthousiast. Downdressing is dan denk ik een verkeerd signaal. Je bent met een pak/das niet snel overdressed in een dergelijke situatie.

Of het moet ten sprake zijn gekomen dat je overdressed was bij het eerste gesprek...
pi_132953545
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dit dus. Je kunt beter een studie in die richting zoeken waarmee je je wel onderscheidt van de massa's pedagogiekmeisjes.
Wat een gruwelwoord.. Pedagogiekmeisjes.. Maar weet wat je bedoeld..En heb straks ook dat diploma :{
Ik was mijn opleiding in deeltijd gestart, maar door omstandigheden in voltijd aan het afronden.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132953693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:14 schreef From het volgende:
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
Duitsland = altijd netjes gaan en sowieso in jouw ogen misschien overdreven beleefd zijn.
Hallon!
  woensdag 6 november 2013 @ 12:01:55 #92
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132956235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Op BSOs zijn ook mensen nodig :)
Ja, daar werk ik dan ook al lang bij. :+

En VVE is niet echt mijn doelgroep. Dat zijn peuterspeelzalen, waar ik weinig ervaring in heb en vaak kun je de cursus pas doen als je al bij een PSZ werkt of in de kinderopvang. Trouwens ook weinig tot geen vacatures voor in de omgeving hier. Lijkt mij an sich wel leuk trouwens.
pi_132958888
Gesprek was met 40 minuten klaar. Kandidaat voor mij zat er wel 1 uur, vrijdag hoor ik meer. Kan ik tot die tijd afvragen of het goed of slecht teken is dat het zo kort was.
pi_132959079
Zegt natuurlijk niks he. Misschien was die kandidaat wel erg lang van stof.
pi_132959191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:21 schreef From het volgende:
Gesprek was met 40 minuten klaar. Kandidaat voor mij zat er wel 1 uur, vrijdag hoor ik meer. Kan ik tot die tijd afvragen of het goed of slecht teken is dat het zo kort was.
Dat zegt niks over het gevoel wat je hebt bij een gesprek. Dat voel je zelf toch wel aan of het lekker is gegaan?
pi_132959201
en je kan er nu toch niets meer aan veranderen dus niet piekeren.

Mijn gesprek duurde gisteren ruim een uur maar dat is ook meer een theekransje geworden zo leek het.
pi_132959258
Ik heb eigenlijk nooit het rot gevoel na een gesprek.. Soms wel dat je een bepaalde vraag beter anders had kunnen formuleren etc. Maar dat hoort erbij.
Het zegt ook helemaal niks, vorige week 2e gesprek van wel ruim een uur en toch afgewezen :P
pi_132959470
Ik heb vannacht zelfs nog een mailtje gekregen van een bedrijf waarin ze een "Adviseur Buitendienst" zoeken. Het bedrijf zelf specialiseert zich in het minderen van beslaglegging op loon. Ik wist niet eens dat er zoiets bestond, en ik heb ze dan ook net gebeld. Helaas was de beste man er niet en wordt ik teruggebeld.

Ik heb geen idee wat ik mag verwachten maar ik ben best benieuwd, ook omdat mijn CV best ICT-gericht is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_132960777
Ik moet mezelf echt eens gaan motiveren om sollicitatiebrieven te schrijven 's avonds en in de weekenden :') Heb in september/oktober 2 gesprekken gehad voor 1 functie, uiteindelijk helaas afgewezen omdat de andere kandidaat 1 taal meer sprak. Wel jammer, want dat was een functie die mij echt op het lijf geschreven was. Sindsdien heb ik eigenlijk 0 sollicitaties meer verstuurd. Heb gisteren te horen gekregen dat ik nog tot minimaal 1 januari werk heb, maar ik zal toch eens verder moeten gaan kijken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132967960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:21 schreef From het volgende:
Gesprek was met 40 minuten klaar. Kandidaat voor mij zat er wel 1 uur, vrijdag hoor ik meer. Kan ik tot die tijd afvragen of het goed of slecht teken is dat het zo kort was.
Goed teken dus. Gesprekspartner gesproken en ze willen graag met me in zee :) )
  woensdag 6 november 2013 @ 17:16:14 #101
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132968472
Had vandaag aanvullende informatie en bevestiging betreffende het werk bij een gemeente moeten ontvangen omdat ik aankomende maandag daar start. Echter niets gezien en intercedente heeft ook taal noch teken vernomen; verantwoordelijke bij de gemeente was onbereikbaar. Heb maandag twee werkaanbiedingen (ééntje koerierswerk en de andere tijdelijk 15 u p/w bij provincie Utrecht) 'afgeslagen' vanwege de al geplande werkperiode.
  woensdag 6 november 2013 @ 17:48:06 #102
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132969910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:28 schreef Sarabi het volgende:
en je kan er nu toch niets meer aan veranderen dus niet piekeren.

Mijn gesprek duurde gisteren ruim een uur maar dat is ook meer een theekransje geworden zo leek het.
Ik heb twee weken terug twee uur gesproken met mensen waar ik een uur ingepland had :@
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132971192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:05 schreef From het volgende:

[..]

Goed teken dus. Gesprekspartner gesproken en ze willen graag met me in zee :) )
Nice! Gefeliciteerd dus? Of is dat te vroeg ? :)
pi_132978225
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:22 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Nice! Gefeliciteerd dus? Of is dat te vroeg ? :)
Nou maandag tekenen :) dus dankjewel
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 november 2013 @ 21:06:01 #105
269689 crew  Viv
pi_132978609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:59 schreef From het volgende:
Nou maandag tekenen :) dus dankjewel
Gefeliciteerd! *O* Heeft je site nog een rol gespeeld denk je?
pi_132978954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Heeft je site nog een rol gespeeld denk je?
Dankje!
Denk het niet, deze procedure liep al een aantal weken en toen me site niet vermeld..

Heb van de week ook visitekaartjes binnengekregen die nu op de plank mogen :)
  woensdag 6 november 2013 @ 21:14:06 #107
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132979099
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Had vandaag aanvullende informatie en bevestiging betreffende het werk bij een gemeente moeten ontvangen omdat ik aankomende maandag daar start. Echter niets gezien en intercedente heeft ook taal noch teken vernomen; verantwoordelijke bij de gemeente was onbereikbaar. Heb maandag twee werkaanbiedingen (ééntje koerierswerk en de andere tijdelijk 15 u p/w bij provincie Utrecht) 'afgeslagen' vanwege de al geplande werkperiode.
Inmiddels is bekend geworden dat bevestiging van de werkbetrekking volgende week woensdag zal volgen (moet door een bepaalde gemeentelijke commissie worden goedgekeurd) en de startdatum van werkzaamheden is verschoven naar donderdag 14 november. Dit uitstel bevalt me helemaal niet. Niet voor niets zegt men 'van uitstel komt afstel'. Mijn geduld met de gemeente raakt in ieder geval aardig op onderhand.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:14:23 #108
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132979111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:59 schreef From het volgende:

[..]

Nou maandag tekenen :) dus dankjewel
Gefeliciteerd ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 november 2013 @ 21:29:21 #109
269689 crew  Viv
pi_132980042
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Had vandaag aanvullende informatie en bevestiging betreffende het werk bij een gemeente moeten ontvangen omdat ik aankomende maandag daar start. Echter niets gezien en intercedente heeft ook taal noch teken vernomen; verantwoordelijke bij de gemeente was onbereikbaar. Heb maandag twee werkaanbiedingen (ééntje koerierswerk en de andere tijdelijk 15 u p/w bij provincie Utrecht) 'afgeslagen' vanwege de al geplande werkperiode.
Heb je geen contract getekend bij de gemeente?
  woensdag 6 november 2013 @ 21:34:57 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132980426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heb je geen contract getekend bij de gemeente?
Neen. Maar de enige hindernis lijkt nog het goedkeuren van de werkperiode door verantwoordelijken bij de betreffende gemeente; teamcoördinator en bovenliggend management liggen op één lijn ten faveure van een start van de werkzaamheden, en hebben mijn uitzendbureau verzocht mij terug te trekken van sollicitatieprocedures bij andere organisaties. Toch zit het me op één of andere manier niet lekker; uitstel van een toch al traaglopend proces.
pi_132981107
Dat heb je met ambtenaren.
pi_132981320
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:34 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Neen. Maar de enige hindernis lijkt nog het goedkeuren van de werkperiode door verantwoordelijken bij de betreffende gemeente; teamcoördinator en bovenliggend management liggen op één lijn ten faveure van een start van de werkzaamheden, en hebben mijn uitzendbureau verzocht mij terug te trekken van sollicitatieprocedures bij andere organisaties. Toch zit het me op één of andere manier niet lekker; uitstel van een toch al traaglopend proces.
Het is een gemeente. Wen er maar aan ;) :)
  woensdag 6 november 2013 @ 21:53:43 #113
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132981599
Tja, ik ben wel wat gewend qua ambtelijke traagheid maar dit is wel een uitschieter :') Maargoed, als ik per 14 november alsnog aan 't werk kan is er wat mij betreft weinig aan de hand. Zoniet, dan gaan er klappen vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132996988
Sterkte voor een ieder die niets heeft en zij die nog naar een baan zoeken.

Vandaag hoor ik dat bij een bedrijf van een goede vriend 30+ man eruit moeten die allemaal een staat van dienst hebben die om en nabij de 10 tot 20 jaar zit. ;( Het is niet anders en functies die van chef-kok tot management variëren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 11:26:29 ]
pi_132997910
Nja als chef-kok kan je altijd wel werken ergens natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132998310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef kalinhos het volgende:
Nja als chef-kok kan je altijd wel werken ergens natuurlijk.
Nee hoor, dat valt echt wel tegen. Bovendien kan het loon afhankelijk van waar je werkt en wat je precies doet in de keuken behoorlijk tegenvallen. (man van 'n vriendin van me is kok vandaar dat ik dit wel een beetje weet)
Hallon!
pi_132998548
Ja ok, ik moet er ewl bij zeggen dat het scheelt als je vrij bent om te gaan (als in: geen huis, vrouw of kids). Als ik chefkok zou zijn zou ik 6 maanden in de bergen werken ieder jaar en daarna 4-5 maanden ergens in de zomer in een ander gebied. Of emigreren naar Australie en daar chefkok worden 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132998618
Wat zijn volgens jullie de betere vacatures sites?
Merk zelf dat zoeken via Google betere vacatures oplevert.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:03:17 #119
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132998640
Indeed.nl is wel een goede en overzichtelijke vacaturesite.
pi_132998745
ik kijk ook regelmatig op academictransfer, maar dat is meer gericht op hogeropgeleiden.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_132999013
Ik heb de meest boeiende vacatures gevonden door gewoon eens op [bedrijftype] [plaats] te googlen, moet ik zeggen.
Hallon!
pi_133003036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:05 schreef kipptje het volgende:
ik kijk ook regelmatig op academictransfer, maar dat is meer gericht op hogeropgeleiden.
Doe ik ook, werkt verrassend goed. Twee leuke vacatures tegen gekomen.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:03 schreef MissionPhailed het volgende:
Indeed.nl is wel een goede en overzichtelijke vacaturesite.
Thnx, ken ik nog niet.
pi_133003107
Goed, even een vraag waar waarschijnlijk een voor de hand liggend antwoord op is te vinden :') :

Gisteren kreeg ik een mail waarin een bedrijf een kandidaat zocht voor de vacature "Adviseur Buitendienst". Het gaat om een financieel adviesbureau. Ik heb ze gisteren gebeld maar de beste man was niet te bereiken en ze zouden hem mij laten terugbellen.

Is het stijl om vandaag er nog achteraan te bellen?

Aan de ene kant zou ik het zo doen omdat ik erg benieuwd ben naar de functie en omdat ze me een telefonisch kennismakingsgesprek aanboden in de mail.

Aan de andere kant wil ik ook weer niet als een opdringerige malloot overkomen die elke dag belt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133005574
Je bent vast niet de enige opdringerige malloot die elke dag belt.
pi_133005592
Die mensen werken en zijn druk. Je kan toch gewoon bellen.
  donderdag 7 november 2013 @ 23:32:41 #126
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133028024
Zucht mijn vader heeft geregeld dat ik stage kan lopen bij het bedrijf van een vriend van hem. Maar dat is gelijk heel groot en eng ;(
pi_133035707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:59 schreef El_Thijs het volgende:
Goed, even een vraag waar waarschijnlijk een voor de hand liggend antwoord op is te vinden :') :

Gisteren kreeg ik een mail waarin een bedrijf een kandidaat zocht voor de vacature "Adviseur Buitendienst". Het gaat om een financieel adviesbureau. Ik heb ze gisteren gebeld maar de beste man was niet te bereiken en ze zouden hem mij laten terugbellen.

Is het stijl om vandaag er nog achteraan te bellen?

Aan de ene kant zou ik het zo doen omdat ik erg benieuwd ben naar de functie en omdat ze me een telefonisch kennismakingsgesprek aanboden in de mail.

Aan de andere kant wil ik ook weer niet als een opdringerige malloot overkomen die elke dag belt.
Gaat dat om deze vacature?
http://www.jobbird.com/nl(...)advies-bv-in-utrecht

Ben benieuwd wat ze je weten te vertellen, kreeg dezelfde mail namelijk. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133035737
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:32 schreef Mishu het volgende:
Zucht mijn vader heeft geregeld dat ik stage kan lopen bij het bedrijf van een vriend van hem. Maar dat is gelijk heel groot en eng ;(
Menig maal hoe groter hoe minder eng. Verdwijn je eerder in de massa.
Sociale controle bij kleine bedrijven is vaak groter
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:37:33 #129
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133035763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:05 schreef kipptje het volgende:
ik kijk ook regelmatig op academictransfer, maar dat is meer gericht op hogeropgeleiden.
je zou het niet zeggen
pi_133039087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:32 schreef Mishu het volgende:
Zucht mijn vader heeft geregeld dat ik stage kan lopen bij het bedrijf van een vriend van hem. Maar dat is gelijk heel groot en eng ;(
Eng, waarom?

Ikzelf vind grote organisaties altijd wel prettig. Veel verschillende afdelingen, veel verschillende types medewerkers, de dynamiek tussen de afdelingen, veel mensen leren kennen...leuk hoor.

Misschien heeft het te maken in welke branche je zit, of wat voor soort werk je doet; dat kan ik me nog voorstellen.

Wat ga je doen op deze stage?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_133039106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Gaat dat om deze vacature?
http://www.jobbird.com/nl(...)advies-bv-in-utrecht

Ben benieuwd wat ze je weten te vertellen, kreeg dezelfde mail namelijk. :P
Precies dezelfde ja :D

Heb je al contact met ze gehad of heb je er geen interesse in?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage vrijdag 8 november 2013 @ 12:22:09 #132
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133039160
Sommige bedrijven moeten wat aan hun e-mailskills werken.
Onderwerp: afwijzen met veel reacties.
Inhoud mail: geen aanhef, niks, wel een soort footer iets.
Bijjlage: de brief met de afwijzing.

Niet de manier waarop ik het zou doen :|W
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133039719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:22 schreef Etcetera het volgende:
Sommige bedrijven moeten wat aan hun e-mailskills werken.
Onderwerp: afwijzen met veel reacties.
Inhoud mail: geen aanhef, niks, wel een soort footer iets.
Bijjlage: de brief met de afwijzing.

Niet de manier waarop ik het zou doen :|W
Het is de makkelijkste manier natuurlijk, daarom doen ze dat. Ben het wel met je eens verder, maar het zal helaas niet snel veranderen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133041652
Serieus, sommige vacatureteksten:

quote:
Voor onze opdrachtgever, een dynamische supermarkt in de regio Oud-Beijerland
:')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133041672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:20 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies dezelfde ja :D

Heb je al contact met ze gehad of heb je er geen interesse in?
Kreeg vanochtend een mail van ze. Sluit leuk aan bij mijn vrijwilligerswerk als EHBA'er (eerste hulp bij administratie), maar vond de constructie nogal onduidelijk. Enerzijds is het op provisiebasis met een basissalaris (en waarom netto bedragen noemen?:?), aan de andere kant verwachten ze een franchiseinvestering van je van ¤ 17.500.
Heb er nu niet bepaald een gevoel bij van "jaaaaaaaaaaaaaaa, tof!! *O* *O* *O*"
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133041758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:22 schreef Etcetera het volgende:
Sommige bedrijven moeten wat aan hun e-mailskills werken.
Onderwerp: afwijzen met veel reacties.
Inhoud mail: geen aanhef, niks, wel een soort footer iets.
Bijjlage: de brief met de afwijzing.

Niet de manier waarop ik het zou doen :|W
Ik heb wel eens een vergelijkbare afwijzing gekregen waarbij de titel van de bijlage was "rejected".
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133042455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kreeg vanochtend een mail van ze. Sluit leuk aan bij mijn vrijwilligerswerk als EHBA'er (eerste hulp bij administratie), maar vond de constructie nogal onduidelijk. Enerzijds is het op provisiebasis met een basissalaris (en waarom netto bedragen noemen?:?), aan de andere kant verwachten ze een franchiseinvestering van je van ¤ 17.500.
Heb er nu niet bepaald een gevoel bij van "jaaaaaaaaaaaaaaa, tof!! *O* *O* *O*"
Als die franchise investering verplicht is dan pas ik ervoor. Ik vind het een behoorlijk bedrag en het blijft een lening die je aangaat.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:09:08 #138
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133042695
Hebben jullie nu allemaal (tijdelijk) een bijstandsuitkering?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133042911
Had vandaag een zeer passende vacature gespot. Ik klik op solliciteer direct en wat komt er te voorschijn: "Deze vacature is al vervuld." :%

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Hebben jullie nu allemaal (tijdelijk) een bijstandsuitkering?
Ik heb ¤ 0,00 uitkering. Wel de zorgtoeslag en draai iedere maand verlies van zo'n ¤ 100,00. Gelukkig heb ik lieve ouders die af en toe bijspringen. Echter aan de andere kant heb ik geen last van UWV. Waarover ik al een mening gevormd heb. Ze willen zich zelf aan 't werk houden.

Daarnaast hoop ik op betere tijden om eindelijk werk te vinden. :+ Ik solliciteer echter veel maar soms haal ik de mijlpaal van UWV zelf niet, omdat er te weinig passende vacatures liggen. Omdat ik geen auto heb, zit ik vast aan mijn fiets vermogen en het openbaar vervoer. Hetgeen wat het vinden van werk bemoeilijkt.
pi_133044348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kreeg vanochtend een mail van ze. Sluit leuk aan bij mijn vrijwilligerswerk als EHBA'er (eerste hulp bij administratie), maar vond de constructie nogal onduidelijk. Enerzijds is het op provisiebasis met een basissalaris (en waarom netto bedragen noemen?:?), aan de andere kant verwachten ze een franchiseinvestering van je van ¤ 17.500.
Heb er nu niet bepaald een gevoel bij van "jaaaaaaaaaaaaaaa, tof!! *O* *O* *O*"
Ik snap ook niet direct waar het provisie-model op gebaseerd is eigenlijk in die vacature; ik bedoel, je gaat mensen ondersteunen die er zelf financieel niet uitkomen, m.a.w. financieel zelf al krap zitten. Wie betaalt die provisie dan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133044527
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik snap ook niet direct waar het provisie-model op gebaseerd is eigenlijk in die vacature; ik bedoel, je gaat mensen ondersteunen die er zelf financieel niet uitkomen, m.a.w. financieel zelf al krap zitten. Wie betaalt die provisie dan?
Die schuldeisers? Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Ik denk dat ze mensen zo binnen proberen te hengelen die daar niets over vragen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133045290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Die schuldeisers? Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Ik denk dat ze mensen zo binnen proberen te hengelen die daar niets over vragen.
Ja wellicht, al denk ik dan weer van : Die gaan naar deurwaarders toe, waar ze in principe garantie hebben dat ze het bedrag krijgen.

Sowieso de hele vacature-tekst vind ik maar apart. Wel wat grammaticale fouten links en rechts, dan word ik al wat eerder argwanend eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133047147
Toeval wil wel dat ik bij het Rode Kruis een cursus heb gevolgd om dit dus gratis te gaan doen. Er valt volgens mij nog behoorlijk wat te winnen voor mensen juist omdat ze niet weten hoe de regels zijn en vaak ook niet de meest georganiseerde mensen zijn als het gaat om hun eigen administratie.
Een buitenstaander kan daarbij natuurlijk wel helpen, maar ik zie het verdienmodel ook nog niet zo.

Kortom, El_Thijs, bel eens en licht ons eens in. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133047708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Toeval wil wel dat ik bij het Rode Kruis een cursus heb gevolgd om dit dus gratis te gaan doen. Er valt volgens mij nog behoorlijk wat te winnen voor mensen juist omdat ze niet weten hoe de regels zijn en vaak ook niet de meest georganiseerde mensen zijn als het gaat om hun eigen administratie.
Een buitenstaander kan daarbij natuurlijk wel helpen, maar ik zie het verdienmodel ook nog niet zo.

Kortom, El_Thijs, bel eens en licht ons eens in. :D
Dat heb ik gemerkt bij mijn schoon-gezin of hoe je dat ook noemen mag. Ze wisten niets van zorgtoeslag. Mijn vriendin heeft trouwens ook een huidziekte en ze wisten dus niet dat zij recht heeft op een wao-jongeren uitkering. :{

Ik heb dus alle administratieve papieren van mijn vriendin bekeken. Ze had ook ergens gewerkt, helaas heeft ze geen loonstrookje meer daarvan; anders kon ze daar weer de loonheffing van opvragen.

Mijn schoonouders bekijken het maar lekker zelf, heb ze eens aangeboden om de papieren te bekijken. Ze hebben iemand die ernaar kijkt en die betalen ze even ¤ 50,- voor prutswerk dus. :X :')
pi_133047796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Toeval wil wel dat ik bij het Rode Kruis een cursus heb gevolgd om dit dus gratis te gaan doen. Er valt volgens mij nog behoorlijk wat te winnen voor mensen juist omdat ze niet weten hoe de regels zijn en vaak ook niet de meest georganiseerde mensen zijn als het gaat om hun eigen administratie.
Een buitenstaander kan daarbij natuurlijk wel helpen, maar ik zie het verdienmodel ook nog niet zo.

Kortom, El_Thijs, bel eens en licht ons eens in. :D
Kom ik vandaag niet meer aan toe, maar ik zal ze maandag eens bellen om te kijken of ze me wijzer kunnen maken :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage vrijdag 8 november 2013 @ 16:26:37 #146
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133048055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Hebben jullie nu allemaal (tijdelijk) een bijstandsuitkering?
Ik werk fulltime als uitzendkracht momenteel, maar ik zoek ander werk omdat ik geen uitzendkracht meer wil zijn.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:44:20 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133048814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:15 schreef ManianMan het volgende:
Had vandaag een zeer passende vacature gespot. Ik klik op solliciteer direct en wat komt er te voorschijn: "Deze vacature is al vervuld." :%
Dat had ik vaak bij Indeed-vacatures. Het is een prachtige site, maar soms loopt het updaten wat achter bij ze.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133052237
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat had ik vaak bij Indeed-vacatures. Het is een prachtige site, maar soms loopt het updaten wat achter bij ze.
En toch blijf ik kijken hè :') Ik wist het ook al een tijd maar om iedere keer achter de PC te springen elke dag. :N :@
pi_133053176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Hebben jullie nu allemaal (tijdelijk) een bijstandsuitkering?
Ik helaas wel. Mijn ouders kunnen helaas niet bijspringen en zelf had ik gelukkig al wel gespaard maar het was niet genoeg. Daarom hoop dat ik ook snel een baan vindt zodat ik mijn eigen geld kan verdienen. Maar net zoals ManianMan heb ik ook geen auto en geen rijbewijs. Dus dan ben je afhankelijk van fiets en openbaar vervoer en dan wordt het al wat lastiger.
pi_133053372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:58 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik helaas wel. Mijn ouders kunnen helaas niet bijspringen en zelf had ik gelukkig al wel gespaard maar het was niet genoeg. Daarom hoop dat ik ook snel een baan vindt zodat ik mijn eigen geld kan verdienen. Maar net zoals ManianMan heb ik ook geen auto en geen rijbewijs. Dus dan ben je afhankelijk van fiets en openbaar vervoer en dan wordt het al wat lastiger.
Asjemenou :o een situatie die erger is dan mij. Nu voel ik mij toch een beetje beter :@ Dank! En ik hoop dat we samen snel werk zullen vinden ^O^

Ik heb trouwens wel geteld 1 maand werk gehad, waarvoor ik gericht gesolliciteerd heb. :{ Wat trouwens niet echt helpt qua motivatie. Ik zat er net in wordt alles weer afgepakt... vakantiewerk contract :%
pi_133053969
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:03 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Asjemenou :o een situatie die erger is dan mij. Nu voel ik mij toch een beetje beter :@ Dank! En ik hoop dat we samen snel werk zullen vinden ^O^

Ik heb trouwens wel geteld 1 maand werk gehad, waarvoor ik gericht gesolliciteerd heb. :{ Wat trouwens niet echt helpt qua motivatie. Ik zat er net in wordt alles weer afgepakt... vakantiewerk contract :%
We slaan ons er wel doorheen ;). Ik heb woensdag mijn eerste echte sollicitatiegesprek. Daarvoor alleen nog sollicitaties gehad voor stage. Dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Ja dat is ook niet fijn al helemaal als je er net een beetje in zit. Jammer dat er geen mogelijkheid tot verlengen was. Ik zit nu een beetje te kijken voor vrijwilligerswerk. Maar zelfs daarvoor moet ik nog toestemming vragen aan mijn contactpersoon bij de gemeente.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:38:51 #152
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_133054929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:27 schreef ManianMan het volgende:
Ik wist het ook al een tijd maar om iedere keer achter de PC te springen elke dag.
Zou ik toch maar doen als je er op tijd bij wil zijn. Ik scande minstens twee keer per dag alle sites.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_133054963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:17 schreef diertjuh het volgende:

[..]

We slaan ons er wel doorheen ;). Ik heb woensdag mijn eerste echte sollicitatiegesprek. Daarvoor alleen nog sollicitaties gehad voor stage. Dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Ja dat is ook niet fijn al helemaal als je er net een beetje in zit. Jammer dat er geen mogelijkheid tot verlengen was. Ik zit nu een beetje te kijken voor vrijwilligerswerk. Maar zelfs daarvoor moet ik nog toestemming vragen aan mijn contactpersoon bij de gemeente.
Er was helemaal geen mogelijkheid inderdaad. Ik werd zelfs slecht beoordeeld. Kun je nagaan of de stage beoordelingen moet ik met kilo's zout nemen of zij wilden mij op die manier eruit werken. :+
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:02:40 #154
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133058818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:58 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik helaas wel. Mijn ouders kunnen helaas niet bijspringen en zelf had ik gelukkig al wel gespaard maar het was niet genoeg. Daarom hoop dat ik ook snel een baan vindt zodat ik mijn eigen geld kan verdienen. Maar net zoals ManianMan heb ik ook geen auto en geen rijbewijs. Dus dan ben je afhankelijk van fiets en openbaar vervoer en dan wordt het al wat lastiger.
Helaas wel? Wat is er zo erg aan een bijstand uitkering, je krijgt tenminste geld.
Ik snap niet waarom je, wanneer je lang werkeloos bent, geen bijstand uitkering zou aanvragen.

Ok, na een tijdje moet je echt overal verplicht op solliciteren, maar als je thuis zit zonder uitkering komt er helemaal geen geld binnen.
Dat is dus alleen een optie als je bij je ouders woont en nauwelijks uitgaven hebt (of erg veel spaargeld).
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133058884
Even deze aparte vacature met jullie delen hoor _O-

quote:
Wij vragen:
Elk goed karakter in een goede film of een goed boek heeft een ‘ghost’. Zonder ghost zijn er nauwelijks boeiende karakters te bedenken. In Harry Potter’s hoofd spoken zijn overleden ouders dagelijks rond. Zijn jullie overleden vanwege mij? Forrest Gump draagt Jenny mee als spook. Suske en Wiske hebben geen geesten. Is het vandaar dat zij vermaak zijn, een klucht en weinig meer? Was het daarom zo moeilijk om van De Texas Rakkers een kwaliteitsfilm te maken?
http://fontys.nl/Over-Fon(...).htm?vacature=615273
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133059053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:04 schreef roos85 het volgende:
Even deze aparte vacature met jullie delen hoor _O-

[..]

http://fontys.nl/Over-Fon(...).htm?vacature=615273
:')

En wat moet ik mij voorstellen bij zo'n functie?
pi_133059066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

:')

En wat moet ik mij voorstellen van zo'n functie?
Ik heb werkelijk geen idee _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133059188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:04 schreef roos85 het volgende:
Even deze aparte vacature met jullie delen hoor _O-

[..]

http://fontys.nl/Over-Fon(...).htm?vacature=615273
Ik snap er werkelijk waar geen reet van.

Maar misschien ga ik eens solliciteren, just for the fun of it en kijken wat ze willen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133059216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:10 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik snap er werkelijk waar geen reet van.

Maar misschien ga ik eens solliciteren, just for the fun of it en kijken wat ze willen :D
Ik ook niet, nou wie weet wordt het wat :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage vrijdag 8 november 2013 @ 21:11:53 #160
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133059278
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

:')

En wat moet ik mij voorstellen bij zo'n functie?
Ik denk dat high zijn een goed eigenschap is. Want fuck dat klinkt zweverig :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133059305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:10 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ik ook niet, nou wie weet wordt het wat :D
Voordeel is al dat het in mijn woonplaats is :D :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133059351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:10 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik snap er werkelijk waar geen reet van.

Maar misschien ga ik eens solliciteren, just for the fun of it en kijken wat ze willen :D
Misschien een professioneel voorlezer :D
pi_133059400
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Misschien een professioneel voorlezer :D
Dat kan ik best goed als ik mensen moet geloven :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133060459
Voor de promotie van A-merk klanten zoekt Hof Promotion moderne sales promoters!

Iemand die hier iets meer van weet? Ik ben namelijk niet echt sociaal communicatief vaardig i.v.m. een spraakstoornis (ben een beetje schuw).
pi_133062321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:02 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Helaas wel? Wat is er zo erg aan een bijstand uitkering, je krijgt tenminste geld.
Ik snap niet waarom je, wanneer je lang werkeloos bent, geen bijstand uitkering zou aanvragen.

Ok, na een tijdje moet je echt overal verplicht op solliciteren, maar als je thuis zit zonder uitkering komt er helemaal geen geld binnen.
Dat is dus alleen een optie als je bij je ouders woont en nauwelijks uitgaven hebt (of erg veel spaargeld).
Daar heb je ook wel gelijk in. Maar je wilt toch gewoon graag je eigen geld verdienen. Geen geld is geen optie ook niet als je thuis woont. Bij mij tenminste niet. Ik woon nog thuis en moet toch wel mijn zorgverzekering en dergelijke zelf betalen. Het is gewoon een beetje gevoel van zelfstandigheid.
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:10:01 #166
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133062763
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:33 schreef ManianMan het volgende:
Voor de promotie van A-merk klanten zoekt Hof Promotion moderne sales promoters!

Iemand die hier iets meer van weet? Ik ben namelijk niet echt sociaal communicatief vaardig i.v.m. een spraakstoornis (ben een beetje schuw).
Ik denk dat niemand op fok sociaal communicatief is.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133062999
Yes weer een vacature gevonden! :D Zie hieronder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 01:52:08 #168
269689 crew  Viv
pi_133071155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef ManianMan het volgende:
Mijn vriendin heeft trouwens ook een huidziekte en ze wisten dus niet dat zij recht heeft op een wao-jongeren uitkering. :{
[...]
Ze had ook ergens gewerkt, helaas heeft ze geen loonstrookje meer daarvan; anders kon ze daar weer de loonheffing van opvragen.
Als ze kan werken, heeft ze die Wajong-uitkering niet nodig toch?
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:29:02 #169
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133071523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ze kan werken, heeft ze die Wajong-uitkering niet nodig toch?
Ah, werkt dat zo :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 02:40:14 #170
269689 crew  Viv
pi_133071643
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:29 schreef hugecooll het volgende:
Ah, werkt dat zo :)
Ietwat gechargeerd.. :7
Maar "ze heeft een ziekte en dus recht op een uitkering", zo werkt het in ieder geval niet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:43:53 #171
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133071672
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ietwat gechargeerd.. :7
Maar "ze heeft een ziekte en dus recht op een uitkering", zo werkt het in ieder geval niet.
Mja, 'een huidziekte' klinkt ook niet direct als iets wat je per definitie dusdanig belemmert in je werkzaamheden dat je voor een substantieel deel ongeschikt bent voor de arbeidsmarkt
pi_133072365
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja, 'een huidziekte' klinkt ook niet direct als iets wat je per definitie dusdanig belemmert in je werkzaamheden dat je voor een substantieel deel ongeschikt bent voor de arbeidsmarkt
Ik snap je reactie maar ze had geldnood. Zoek eens het netherton syndroom op. Ze heeft vaker 3 maanden uitval.
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:11:10 #173
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133072391
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik snap je reactie maar ze had geldnood. Zoek eens het netherton syndroom op. Ze heeft vaker 3 maanden uitval.
Dan meldt ze zich dus met grotere regelmaat ziek. Volgens mij is dat niet direct aanleiding tot toezegging van een Wajong-uitkering
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 08:22:04 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_133072452
:W ik kom me hier ook maar eens melden.

SPOILER: De situatieschets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting: reorganisatie, ontslag is aangevraagd, en nu zoek ik nieuw werk. Ik hoop hier tips te vinden, misschien te kunnen geven en... Gewoon een luisterend oor denk ik :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133072464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dan meldt ze zich dus met grotere regelmaat ziek. Volgens mij is dat niet direct aanleiding tot toezegging van een Wajong-uitkering
Wel bijna niemand neemt haar aan. Alleen voor vakantiewerk wel. Maar goed nogmaals ik snap je reactie. Ik dacht eerst ook hè dat is niet nodig. Echter na een tijd lang weet je wel beter. Hoe moet ze ooit zelfstandig zijn? Er zijn dagen dat ze zeer moeilijk kan lopen en zitten. Hierdoor is ze moeten gaan stoppen met haar opleiding. En door de infectiegevoeligheid kan ze niet elk werk doen. En trouwens wie wilt een werknemer die meerdere periodes kan uitvallen van 3 maanden? Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dit de ergste huidziekte is. Kanker is er niets bij.
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:26:02 #176
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133072476
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:23 schreef ManianMan het volgende:
Kanker is er niets bij.
Nou nou :P
pi_133072532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:38 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zou ik toch maar doen als je er op tijd bij wil zijn. Ik scande minstens twee keer per dag alle sites.
Dit. Kan iedereen aanraden zoeken ook als een 'job' te zien. Natuurlijk niet 8 uur per dag maar wel alle sites 2 keer checken, twitter actief gebruiken (ook om te zoeken super handig), naar netwerk / job events gaan etc.
pi_133072539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nou nou :P
Oké je gaat er nauwelijks dood aan maar steeds een open huid (van top tot teen) is erg pijnlijk. Ik denk dat iedereen wel eens een vel huid eraf geschaafd heeft bij een val. Zo kun je deze ziekte ook kenmerken. De huid gaat steeds open en weer dicht. Daarnaast iedere maand (en soms elke week in een maand) koorts en hoofdpijn hebben is ook niet erg prettig.
pi_133072546
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
:W ik kom me hier ook maar eens melden.

SPOILER: De situatieschets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting: reorganisatie, ontslag is aangevraagd, en nu zoek ik nieuw werk. Ik hoop hier tips te vinden, misschien te kunnen geven en... Gewoon een luisterend oor denk ik :@
Als je wil, wil ik best eens naar je site kijken met een andere blik.
pi_133073264
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:33 schreef ManianMan het volgende:
Voor de promotie van A-merk klanten zoekt Hof Promotion moderne sales promoters!
rht sociaal communicatief vaardig i.v.m. een spraakstoornis (ben een beetje schuw).
promotie-job is juist veel praten en sociaal totaal niet schuw zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133078879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat heb ik gemerkt bij mijn schoon-gezin of hoe je dat ook noemen mag. Ze wisten niets van zorgtoeslag. Mijn vriendin heeft trouwens ook een huidziekte en ze wisten dus niet dat zij recht heeft op een wao-jongeren uitkering. :{

Ik heb dus alle administratieve papieren van mijn vriendin bekeken. Ze had ook ergens gewerkt, helaas heeft ze geen loonstrookje meer daarvan; anders kon ze daar weer de loonheffing van opvragen.

Mijn schoonouders bekijken het maar lekker zelf, heb ze eens aangeboden om de papieren te bekijken. Ze hebben iemand die ernaar kijkt en die betalen ze even ¤ 50,- voor prutswerk dus. :X :')
Heeft jouw vriendin die huidziekte al lang? Was die huidziekte er al voor haar 17e verjaardag?
Ik zou toch even kijken of jouw vriendin niet alsnog in aanmerking komt voor een Wajong-uitkering. Je weet maar nooit. Die uitkeringen kunnen ook met terugwerkende kracht worden toegekend als ze aan de voorwaarden voldoet.
Of laat haar ouders er i.i.g. nog eens achteraan gaan.

Je weet nooit. Een Wajong-uitkering biedt i.i.g. garantie op vast inkomen (tegen sociaal minimum).
Daarnaast mag ze wel werken en inkomsten hebben; die inkomsten worden dan gekort op haar uitkering. Maar als ze stopt met werken of geen/minder inkomsten heeft, kan ze altijd terugvallen op die uitkering.

Er zijn genoeg mensen die op hun 25e een Wajong-uitkering krijgen met terugwerkende kracht, omdat ze voor hun 17e al "arbeidsongeschikt" waren.

Ik zou er achteraan (laten) gaan.

EDIT:
Nou twijfel ik zelf toch of de Wajong nog wel met terugwerkende kracht wordt verstrekt. Tot een aantal jaren geleden was dit wel het geval. Of dat nu nog steeds zo is met de nieuwe Wajong, dat weet ik eigenlijk niet.

Zo en zo voor de huidige situatie en inkomsten is het alsnog te proberen de Wajong aan te vragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Salina op 09-11-2013 15:20:38 (verbetering informatie) ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_133079692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:59 schreef El_Thijs het volgende:
Goed, even een vraag waar waarschijnlijk een voor de hand liggend antwoord op is te vinden :') :

Gisteren kreeg ik een mail waarin een bedrijf een kandidaat zocht voor de vacature "Adviseur Buitendienst". Het gaat om een financieel adviesbureau. Ik heb ze gisteren gebeld maar de beste man was niet te bereiken en ze zouden hem mij laten terugbellen.

Is het stijl om vandaag er nog achteraan te bellen?

Aan de ene kant zou ik het zo doen omdat ik erg benieuwd ben naar de functie en omdat ze me een telefonisch kennismakingsgesprek aanboden in de mail.

Aan de andere kant wil ik ook weer niet als een opdringerige malloot overkomen die elke dag belt.
Zeker dat bedrijf met al die Aygo's waar ze mee rondrijden? Die ben ik echt al moeilijk vaak tegengekomen :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_133104846
Mag ik een tip geven in dit topic? Er is op dit moment enorm veel vraag naar hypotheekadviseurs en ondersteuners.... dus kun je een beetje rekenen, verdiep je er eens in of het wat voor je is en ga erop solliciteren! (check uitzendbureau's)
pi_133104972
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
:W ik kom me hier ook maar eens melden.

SPOILER: De situatieschets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting: reorganisatie, ontslag is aangevraagd, en nu zoek ik nieuw werk. Ik hoop hier tips te vinden, misschien te kunnen geven en... Gewoon een luisterend oor denk ik :@
http://www.ontslag.nl/wer(...)antonrechtersformule lees dat eens door.
pi_133106930
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:14 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Mag ik een tip geven in dit topic? Er is op dit moment enorm veel vraag naar hypotheekadviseurs en ondersteuners.... dus kun je een beetje rekenen, verdiep je er eens in of het wat voor je is en ga erop solliciteren! (check uitzendbureau's)
Maar voor hypotheekadviseur heb je toch wel meer nodig dan alleen rekenvaardigheden? Gerichte opleidingen, cursussen, etcetera?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_133108288
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar voor hypotheekadviseur heb je toch wel meer nodig dan alleen rekenvaardigheden? Gerichte opleidingen, cursussen, etcetera?
Er zijn volgens mij twee (pittige) opleidingen, echter gezien de huidige vraag zijn er vast werkgevers die dat willen betalen. Er zal eerst worden gezocht naar mensen met ervaring, maar ik heb het idee dat er zoveel wordt gezocht dat er op een gegeven moment ook mensen zonder direct ervaring in aanmerking kunnen komen.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 14:15:35 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_133108296
quote:
Handige site, bedankt voor de tip!

Ik moet zeggen dat ik nog niet weet hoe het bij mij zal gaan. Ik heb alleen de brief van m'n werkgever gekregen waarin staat dat er voor mij ontslag wordt aangevraagd. Meer niet. In de brief staat dat er ontslag wordt aangevraagd bij UWV Werkbedrijf. Het gaat dus niet via de kantonrechter.

Ik denk dat ik dat eerst de gesprekken van maandag maar eens afwacht, en dan kan ik daarna misschien eens met de mensen van die site bellen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133108443
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Handige site, bedankt voor de tip!

Ik moet zeggen dat ik nog niet weet hoe het bij mij zal gaan. Ik heb alleen de brief van m'n werkgever gekregen waarin staat dat er voor mij ontslag wordt aangevraagd. Meer niet. In de brief staat dat er ontslag wordt aangevraagd bij UWV Werkbedrijf. Het gaat dus niet via de kantonrechter.

Ik denk dat ik dat eerst de gesprekken van maandag maar eens afwacht, en dan kan ik daarna misschien eens met de mensen van die site bellen.
Ik weet er niet heel veel van hoor, maar volgens mij wordt die formule vrijwel altijd toegepast. Mocht de werkgever minder willen geven kun jij dat op zijn minst gaan eisen.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 14:24:21 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_133108557
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:20 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Ik weet er niet heel veel van hoor, maar volgens mij wordt die formule vrijwel altijd toegepast. Mocht de werkgever minder willen geven kun jij dat op zijn minst gaan eisen.

Ik ga sowieso niks tekenen morgen!

Ik heb 'm ook even ingevuld, en het is op zich wel een bedrag om rekening mee te houden. Je weet maar nooit.

En sowieso bedankt voor het noemen van die site, want ik was al van plan om langs het Juridisch Loket te gaan als ik alle stukken binnen heb, maar met die site bellen kan vast ook geen kwaad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 november 2013 @ 15:07:19 #190
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_133109806
Idd sowieso niks tekenen, dat is zo'n beetje een standaard regel bij iedere vorm van ontslag volgens mij. ;)
Hallon!
  zondag 10 november 2013 @ 15:35:02 #191
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133110689
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ga sowieso niks tekenen morgen!

Ik heb 'm ook even ingevuld, en het is op zich wel een bedrag om rekening mee te houden. Je weet maar nooit.

En sowieso bedankt voor het noemen van die site, want ik was al van plan om langs het Juridisch Loket te gaan als ik alle stukken binnen heb, maar met die site bellen kan vast ook geen kwaad.
Zeg dat je er over na wilt denken, dat het als een verrassing komt, je je gaat beraden en dat je gewoon beschikbaar blijft voor werk.

Standaard verhaal.
  zondag 10 november 2013 @ 15:39:12 #192
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133110810
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar voor hypotheekadviseur heb je toch wel meer nodig dan alleen rekenvaardigheden? Gerichte opleidingen, cursussen, etcetera?
Het is aan te raden ja, maar ze zijn niet verplicht. Iedereen mag zich hypotheekadviseur noemen.
pi_133111409
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:39 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het is aan te raden ja, maar ze zijn niet verplicht. Iedereen mag zich hypotheekadviseur noemen.
Hopelijk komt er nu geen wildgroei van dat soort mensen.

Kopen er zoveel mensen dan nog een huis trouwens? Want als je geen mensen hebt om advies aan te geven houd het ook snel op denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 10 november 2013 @ 16:02:32 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133111565
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 15:58 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Hopelijk komt er nu geen wildgroei van dat soort mensen.

Kopen er zoveel mensen dan nog een huis trouwens? Want als je geen mensen hebt om advies aan te geven houd het ook snel op denk ik.
Ik heb ook niet echt de indruk dat er een tekort aan adviseurs en makelaars is.
Kom de vacatures in ieder geval niet echt tegen.
pi_133111651
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:02 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb ook niet echt de indruk dat er een tekort aan adviseurs en makelaars is.
Kom de vacatures in ieder geval niet echt tegen.
Ik dus ook niet. Terwijl bijvoorbeeld IT weer booming is en ik daar net uitgestapt ben.

Zal eens kijken of er veel vacatures voor hypotheekadviseur hier in de omgeving zijn. Ben best benieuwd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133112754
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:04 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik dus ook niet. Terwijl bijvoorbeeld IT weer booming is en ik daar net uitgestapt ben.

Zal eens kijken of er veel vacatures voor hypotheekadviseur hier in de omgeving zijn. Ben best benieuwd.
Callcenter IT ja.
pi_133112960
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Callcenter IT ja.
Of je moet programmeur zijn, dan liggen ze aan je voeten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133113142
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:34 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Of je moet programmeur zijn, dan liggen ze aan je voeten.
Helaas, heb wel geringe ervaring met programmeren. Echter niet genoeg denk ik. Daarnaast heb ik alleen een systeembeheerders opleiding gedaan.
pi_133114643
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Helaas, heb wel geringe ervaring met programmeren. Echter niet genoeg denk ik. Daarnaast heb ik alleen een systeembeheerders opleiding gedaan.
Het moet je ook liggen denk ik. Ik heb het op mijn opleiding gehad en als afstudeerproject. Ik kan code lezen en begrijpen maar de programmeurs mogen de veranderingen maken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 11 november 2013 @ 17:16:00 #200
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133153179
iets wat mij trouwens opvalt is dat er constant dezelfde advertenties op de vacaturesites staan. zeker in de richting van verkoper bij een telefoonwinkel. deze staan er zeker om de week op. als je hier dan op reageert krijg je ook zelden bericht terug. lijkt wel of ze deze vacatures verzinnen.
van de weer maar eens binnenlopen bij een winkel, en het buiten de uitzendbureau omspelen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133153198
Zo even een korte update:

Baan 1: is orderpicken, uurloon 8,70E/uur (tsja :') ) is maar voor maximaal 3 maanden maar wel gegarandeerd 40 u/week. In 'n paar weken hoor ik meer over de planning enzo, test ervoor was doodsimpel en heb ik gehaald, uiteraard. *) Groot team, je gaat dus op in de massa maar ook als je bijv je 3 x in korte tijd ziek meldt dan lig je buiten en ook moet je waarschijnlijk de targets snel genoeg gaan halen anders is het ook MissionPhailed. :P

Baan 2: is meer algemeen logistiek medewerker, ik heb daar morgen een sollicitatiegesprek voor. Is sowieso in een klein team (dat kan ook een nadeel zijn, heh) en urengarantie kon ze nog niet echt geven maar wel waarschijnlijk toch meestal 40 u of bijna 40 u. Het uurloon daar is 10,07E/u.

Eerst maar eens afwachten hoe het morgen gaat lopen. Sowieso ben ik ook druk bezig bedrijven te schrijven voor de richting die ik eigenlijk zoek (operator) maar waar ik de opleiding en het CV niet helemaal voor heb. Dat kan nooit kwaad, dat blijven proberen. :)
Hallon!
pi_133154702
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef Xummon het volgende:
iets wat mij trouwens opvalt is dat er constant dezelfde advertenties op de vacaturesites staan. zeker in de richting van verkoper bij een telefoonwinkel. deze staan er zeker om de week op. als je hier dan op reageert krijg je ook zelden bericht terug. lijkt wel of ze deze vacatures verzinnen.
van de weer maar eens binnenlopen bij een winkel, en het buiten de uitzendbureau omspelen
Hetzelfde met ICT vacatures in het Oosten.
Ik kom nu echt dagelijks dezelfde vacatures tegen die ik 3 a 4 weken geleden ook al zag (gewoon weer opnieuw er op gezet).
Je vraagt je dan echt af of ze niemand kunnen vinden of dat ze belachelijke eisen stellen ofzo.

Volgens mij is dit wel de meest beroerde tijd om een baan te vinden trouwens.
In januari zal er hopelijk weer wat meer op staan, dan weten bedrijven weer wat ze uit kunnen geven. ;)
pi_133155693
Dat zie ik ook vaak. Misschien is het hun doel om zoveel mogelijk cv's te verzamelen en dan voor marketingdoeleinde te gebruiken? Ik zie wel een business in.
pi_133157503
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:39 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het is aan te raden ja, maar ze zijn niet verplicht. Iedereen mag zich hypotheekadviseur noemen.
je moet gewoon minimaal in het bezit zijn van WFT-Basis en WFT-Hypotheken hoor en als het even kan ook nog WFT-consumptief krediet. Gewoon verplicht bij wet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 11 november 2013 @ 20:23:57 #205
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133160689
Ik heb inmiddels een stage gevonden.
pi_133162273
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 20:23 schreef Mishu het volgende:
Ik heb inmiddels een stage gevonden.
Tof! Waar ergens en wat voor stage?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 11 november 2013 @ 21:04:00 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133163052
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef BlueMage het volgende:
Zo even een korte update:

Baan 1: is orderpicken, uurloon 8,70E/uur (tsja :') ) is maar voor maximaal 3 maanden maar wel gegarandeerd 40 u/week. In 'n paar weken hoor ik meer over de planning enzo, test ervoor was doodsimpel en heb ik gehaald, uiteraard. *) Groot team, je gaat dus op in de massa maar ook als je bijv je 3 x in korte tijd ziek meldt dan lig je buiten en ook moet je waarschijnlijk de targets snel genoeg gaan halen anders is het ook MissionPhailed. :P

Baan 2: is meer algemeen logistiek medewerker, ik heb daar morgen een sollicitatiegesprek voor. Is sowieso in een klein team (dat kan ook een nadeel zijn, heh) en urengarantie kon ze nog niet echt geven maar wel waarschijnlijk toch meestal 40 u of bijna 40 u. Het uurloon daar is 10,07E/u.

Eerst maar eens afwachten hoe het morgen gaat lopen. Sowieso ben ik ook druk bezig bedrijven te schrijven voor de richting die ik eigenlijk zoek (operator) maar waar ik de opleiding en het CV niet helemaal voor heb. Dat kan nooit kwaad, dat blijven proberen. :)
Loopt toch aardig dan, voor nu in elk geval even.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133164176
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Loopt toch aardig dan, voor nu in elk geval even.
Tsja idd, ik wil gewoon zelf werken voor m'n geld om de rekeningen te kunnen betalen dus ik blijf het overal proberen. :)
Hallon!
  maandag 11 november 2013 @ 21:41:57 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133165186
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 21:23 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja idd, ik wil gewoon zelf werken voor m'n geld om de rekeningen te kunnen betalen dus ik blijf het overal proberen. :)
Je doet het goed!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 11 november 2013 @ 22:23:13 #210
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133167499
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 20:50 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Tof! Waar ergens en wat voor stage?
Bij een gemeente en het is een onderzoeksstage. Ik hoop dat het goed op mijn cv staat.
  maandag 11 november 2013 @ 22:23:46 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133167531
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je doet het goed!
Precies. De juiste instelling (die ik ook probeer te behouden).
pi_133184933
Zo weer 'n update: baan 2 was heel duidelijk. Op oproepbasis, absoluut geen urengarantie en ja ik ben zelf ook eerlijk geweest: ik moet m'n rekeningen kunnen betalen en het liefst niet met 'n bijstandsuitkering. Het was dus van beide kanten vrij duidelijk. Ik ga dus waarschijnlijk in december simpel magazijnwerk doen maar wel 40 u gegarandeerd en voor minimaal twee maanden.
Hallon!
pi_133185068
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:20 schreef BlueMage het volgende:
Zo weer 'n update: baan 2 was heel duidelijk. Op oproepbasis, absoluut geen urengarantie en ja ik ben zelf ook eerlijk geweest: ik moet m'n rekeningen kunnen betalen en het liefst niet met 'n bijstandsuitkering. Het was dus van beide kanten vrij duidelijk. Ik ga dus waarschijnlijk in december simpel magazijnwerk doen maar wel 40 u gegarandeerd en voor minimaal twee maanden.
Het is in ieder geval iets ;)

Gisteren ben ik nog gebeld door de persoon achter deze vacature:

http://www.jobbird.com/nl(...)advies-bv-in-utrecht

Hij was heel erg vriendelijk (te vriendelijk zelfs), maar ik heb hem het hemd van het lijf gevraagd en de manier waarop hij de antwoorden gaf begon ik er steeds meer over te twijfelen. En toen werd gezegd dat franchising (voor nu in ieder geval) verplicht is, was het voor mij duidelijk dat dit hem niet ging worden.

Hij heeft mijn gegevens nog genoteerd onder (zoals hij het zelf zij) 'enthousiaste geïnteresseerden', en hij zou me terugbellen op het moment dat de franchising niet meer verplicht is.

M.a.w. ik verwacht hier niet veel van in ieder geval.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133185710
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij een gemeente en het is een onderzoeksstage. Ik hoop dat het goed op mijn cv staat.
Lekker. Gefeliciteerd. Staat sowieso goed op je CV. én gemeente én onderzoek.
Hoe ben je er terecht gekomen?
pi_133188239
Heeft een van jullie wel eens een mail gehad van MT Corporate voor de functie Regionale Vertegenwoordiger? Krijg er net 1 binnen en ik vertrouw het niet helemaal, vandaar dat ik het vraag.

En het staat vol met fouten alsof het door een vertaalprogramma is gehaald.

Nevermind, al wat gevonden :') :

http://www.fraudehelpdesk(...)de_is_vacaturefraude
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133188863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:44 schreef El_Thijs het volgende:
Heeft een van jullie wel eens een mail gehad van MT Corporate voor de functie Regionale Vertegenwoordiger? Krijg er net 1 binnen en ik vertrouw het niet helemaal, vandaar dat ik het vraag.

En het staat vol met fouten alsof het door een vertaalprogramma is gehaald.

Nevermind, al wat gevonden :') :

http://www.fraudehelpdesk(...)de_is_vacaturefraude
...en als je dat telefoonnummer googlet dan blijkt dat van Glamour Vacations oid te zijn. :')
Hallon!
pi_133188891
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en als je dat telefoonnummer googlet dan blijkt dat van Glamour Vacations oid te zijn. :')
Misschien deze mail bewaren. Kan ik dat als 'case' gebruiken voor mijn cursus eind deze maand :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133189112
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok dit was meer een KLBpost maar goed, hier kan ik iets meer serieuze reacties verwachten vermoed ik. :') Ik moest het even kwijt, ben echt een beetje pissig aan het worden. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 13-11-2013 04:24:47 ]
Hallon!
pi_133189243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef BlueMage het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok dit was meer een KLBpost maar goed, hier kan ik iets meer serieuze reacties verwachten vermoed ik. :') Ik moest het even kwijt, ben echt een beetje pissig aan het worden. :@
Je doet je ondertitel eer aan :D

En geheel terecht overigens, laat dat duidelijk zijn ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:19:02 #220
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133189297
als ze aan mij vragen hoeveel je wilt werken zeg ik ook het liefste full-time. lijkt me ook niet meer als logisch.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133189401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:19 schreef Xummon het volgende:
als ze aan mij vragen hoeveel je wilt werken zeg ik ook het liefste full-time. lijkt me ook niet meer als logisch.
Het is ook een normaal antwoord. Ik zou hetzelfde antwoord geven.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133189434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:19 schreef Xummon het volgende:
als ze aan mij vragen hoeveel je wilt werken zeg ik ook het liefste full-time. lijkt me ook niet meer als logisch.
...ja precies! En als de supervisor in kwestie ook gewoon eerlijk is en zegt dat ie niks kan garanderen en uitlegt dat 't echt om 'n flexpool gaat die ze maar af en toe inzetten en dat er in die pool al iemand werkt die al 3 jaar daar werkt en dus ook het meest gevraagd wordt...tsja. :') Ik waardeer de eerlijkheid wel, dat wel, was ook op zich geen verkeerd gesprek. :P Tsja ik vind echt niet dat ik alles maar moet aannemen wat ik aangeboden krijg, af en toe even nadenken of even andere sollicitaties afwachten kan geen kwaad. Natuurlijk niet te lang wachten met beslissen maar ik laat me ook niet jagen.

Bedankt voor de steun, trouwens, jullie twee, had ik even nodig, ga nu even een rondje rennen. Stoom afblazen. :@
Hallon!
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:23:21 #223
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133189459
stel je gaat akkoord met een 0 uren contract en gaat naderhand huilen dat je niet genoeg uren maakt, zal je baas ook niet blij mee zijn
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133189533
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:22 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...ja precies! En als de supervisor in kwestie ook gewoon eerlijk is en zegt dat ie niks kan garanderen en uitlegt dat 't echt om 'n flexpool gaat die ze maar af en toe inzetten en dat er in die pool al iemand werkt die al 3 jaar daar werkt en dus ook het meest gevraagd wordt...tsja. :') Ik waardeer de eerlijkheid wel, dat wel, was ook op zich geen verkeerd gesprek. :P Tsja ik vind echt niet dat ik alles maar moet aannemen wat ik aangeboden krijg, af en toe even nadenken of even andere sollicitaties afwachten kan geen kwaad. Natuurlijk niet te lang wachten met beslissen maar ik laat me ook niet jagen.

Bedankt voor de steun, trouwens, jullie twee, had ik even nodig, ga nu even een rondje rennen. Stoom afblazen. :@
Geen probleem ;)

En als het daar net zo'n weer is als hier ben je zo afgekoeld :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:29:18 #225
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133189607
morgen maar weer eens een rondje uitzendburo maken
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:31:53 #226
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133189708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Lekker. Gefeliciteerd. Staat sowieso goed op je CV. én gemeente én onderzoek.
Hoe ben je er terecht gekomen?
Zelf benaderd :)

OT: en uitzendwerk eindigt weer deze week want ze hebben geen werk meer. Ik zit er overte denken om op te gaan passen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:44:23 #227
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133190006
Donderdag tweede gesprek in Zwolle, zaterdag in Amsterdam *O*. Bij beide ben ik hun voorkeurskandidaat :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133190400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:44 schreef Luco het volgende:
Donderdag tweede gesprek in Zwolle, zaterdag in Amsterdam *O*. Bij beide ben ik hun voorkeurskandidaat :D
Klinkt goed! ...en ik wil trouwens wedden dat jij ook niet de functie in Zwolle kiest alleen maar omdat dat gesprek eerder was dan die in Amsterdam. :P Oh en Mishu ook gefeliciteerd alvast met die stage, klinkt of je daar wel zin in hebt. :)
Hallon!
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:01:57 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133190437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Klinkt goed! ...en ik wil trouwens wedden dat jij ook niet de functie in Zwolle kiest alleen maar omdat dat gesprek eerder was dan die in Amsterdam. :P Oh en Mishu ook gefeliciteerd alvast met die stage, klinkt of je daar wel zin in hebt. :)
Ja ik heb er wel zin in, ik hoop alleen dat er een goede klik plaatsvindt tussen mij en mijn begeleider. Maar we zullen zien.
pi_133192353
Gisteren een afwijzing gekregen na aanleiding op een gesprek. Een andere kandidaat stak boven de andere geïnterviewde uit. Kan gebeuren. Nu moet ik zeggen dat ik wegens privéomstandigheden er niet echt geheel met mijn gedachte erbij was en niet echt scherp was. Maar ik heb het toch gedaan en hopen op het beste, ondanks ik mij voor men eigen gevoel niet genoeg had voorbereid. Helaas, volgende keer beter zullen we maar denken.
pi_133192825
Ik ben door naar een tweede gesprek :s). Dit keer met directeur/hoofd van een afdeling erbij. Die meneer is een Amerikaan en het gesprek moet nu dus in het Engels.. dat is op zich al niet fijn, maar tegen een native speaker Engels moeten praten vind ik wel heel erg spannend :@.
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:34:16 #232
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133193242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef BlueMage het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok dit was meer een KLBpost maar goed, hier kan ik iets meer serieuze reacties verwachten vermoed ik. :') Ik moest het even kwijt, ben echt een beetje pissig aan het worden. :@
Heb het idee dat logica soms ver te zoeken is bij sommige werkcoaches. Goed dat er iig een werkperiode in de pijplijn zit ... !
pi_133193512
Ik kan al vanaf vrijdag niet reageren op mail vanwege een vage internet signaalstoring (wel download, geen upload). Ja, wel op mijn gsm, maar het is niet erg praktisch.

Maar goed, aan (de meeste) werkcoaches heb je niets. Die zitten daar alleen maar omdat ze nergens anders aan de bak kunnen of omdat ze onderhand deel uitmaken van het meubilair.
pi_133194105
Ik heb ook wel een paar keer naar mijn 'werkcoach' gemaild over wat mij kansen waren en hoe ik deze kon vergroten. Maar helemaal niets gehoord. Dit was wel direct van e-mail naar e-mail. Heb ook wel eens geprobeerd via werk.nl. Toen kreeg ik een bericht terug van iemand anders.. :{
  woensdag 13 november 2013 @ 12:53:11 #235
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133214155
Ben erg enthousiast over een beleidsfunctie in een medische instelling. Nu is het zo dat mijn vriendin arts is en ik daardoor dus al enige tijd extra belangstelling heb voor het wereldje. Zouden jullie dit op de een of andere manier in een motivatiebrief verwerken? Het geeft natuurlijk ook extra kennis mbt processen en beleid in de andere zorginstelling.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 13 november 2013 @ 14:22:30 #236
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_133217142
Morgen heb ik mijn tweede gesprek, ik ben nog nooit afgewezen na een tweede gesprek, maar toch ga ik met lood in mijn schoenen ernaartoe. Ik wil echt niet weg waar ik nu werk en heb zojuist een laatste mail naar de regiomanager gestuurd. Ze willen mij wel een vastcontract houden maar in de flex en dat kan niet.

Ik heb nog nooit in zo'n vreemde werksituatie gezeten. Mijn manager en team willen mij niet kwijt, ik wil niet weg, en toch moet ik verder solliciteren. Dus nu ga ik met tegenzin naar de concurrent, echt te zot voor woorden dit.

Kopstoot, ja tuurlijk, gewoon erin zetten,
pi_133217251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:53 schreef Kopstoot het volgende:
Ben erg enthousiast over een beleidsfunctie in een medische instelling. Nu is het zo dat mijn vriendin arts is en ik daardoor dus al enige tijd extra belangstelling heb voor het wereldje. Zouden jullie dit op de een of andere manier in een motivatiebrief verwerken? Het geeft natuurlijk ook extra kennis mbt processen en beleid in de andere zorginstelling.
Alles wat jou beter geschikt maakt voor 'n functie dan anderen gewoon in zo'n brief zetten idd. :Y
Hallon!
pi_133217308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:13 schreef Salina het volgende:

[..]

Heeft jouw vriendin die huidziekte al lang? Was die huidziekte er al voor haar 17e verjaardag?
Ik zou toch even kijken of jouw vriendin niet alsnog in aanmerking komt voor een Wajong-uitkering. Je weet maar nooit. Die uitkeringen kunnen ook met terugwerkende kracht worden toegekend als ze aan de voorwaarden voldoet.
Of laat haar ouders er i.i.g. nog eens achteraan gaan.

Je weet nooit. Een Wajong-uitkering biedt i.i.g. garantie op vast inkomen (tegen sociaal minimum).
Daarnaast mag ze wel werken en inkomsten hebben; die inkomsten worden dan gekort op haar uitkering. Maar als ze stopt met werken of geen/minder inkomsten heeft, kan ze altijd terugvallen op die uitkering.

Er zijn genoeg mensen die op hun 25e een Wajong-uitkering krijgen met terugwerkende kracht, omdat ze voor hun 17e al "arbeidsongeschikt" waren.

Ik zou er achteraan (laten) gaan.

EDIT:
Nou twijfel ik zelf toch of de Wajong nog wel met terugwerkende kracht wordt verstrekt. Tot een aantal jaren geleden was dit wel het geval. Of dat nu nog steeds zo is met de nieuwe Wajong, dat weet ik eigenlijk niet.

Zo en zo voor de huidige situatie en inkomsten is het alsnog te proberen de Wajong aan te vragen.
Ik bedoelde ook WA-jong, ze wilt heel graag met kinderen werken maar ze wordt afgewezen op haar uiterlijk. Ouders vinden dat aanstootgevend. Ook op haar afwezigheid wordt ze afgewezen. Ze is nu bezig om vrijwilligerswerk te zoeken op het gebied van kinderopvang en zorg.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:30:03 #239
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_133217370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:27 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook WA-jong, ze wilt heel graag met kinderen werken maar ze wordt afgewezen op haar uiterlijk. Ouders vinden dat aanstootgevend. Ook op haar afwezigheid wordt ze afgewezen. Ze is nu bezig om vrijwilligerswerk te zoeken op het gebied van kinderopvang en zorg.
Werk in de kinderopvang is er sowieso al bijna niet, dat is een hele moeilijke sector.

Verder vind ik, dat je nooit iemand op uiterlijk moet aannemen, maar je bent in de kinderopvang bijv wel verplicht te melden als je exceem hebt, en soms zelfs handschoenen dragen.
pi_133217424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Werk in de kinderopvang is er sowieso al bijna niet, dat is een hele moeilijke sector.

Verder vind ik, dat je nooit iemand op uiterlijk moet aannemen, maar je bent in de kinderopvang bijv wel verplicht te melden als je exceem hebt, en soms zelfs handschoenen dragen.
Ze heeft direct een soort van affiche opgehangen met informatie over haar ziekte. Handschoenen draagt ze nooit.
pi_133220075
Mijn eerste echte sollicitatiegesprek gehad vandaag. Zenuwachtig natuurlijk maar wel voorbereid. Maar er werd aan het einde van gesprek geevalueerd en daaruit kwam uit dat het niet zo heel goed ging. Volgende gesprek zal met de algemeen directeur zijn. Maar ik denk niet dat het zover komt..
pi_133221262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:48 schreef diertjuh het volgende:
Mijn eerste echte sollicitatiegesprek gehad vandaag. Zenuwachtig natuurlijk maar wel voorbereid. Maar er werd aan het einde van gesprek geevalueerd en daaruit kwam uit dat het niet zo heel goed ging. Volgende gesprek zal met de algemeen directeur zijn. Maar ik denk niet dat het zover komt..
Gaven ze ook concrete punten aan waar het niet goed ging? Dan kun je daar rekening mee houden en er op letten in een volgend gesprek. Nooit leuk om te horen maar zo leer je wel hoe jij je kunt verbeteren in sollicitatiegesprekken. Als je daar nog tips over wilt kun je hier ook een paar punten posten, dan kunnen de mensen in dit topic nog eens kijken of ze concrete tips voor je hebben :Y.

En wie weet, dat het gesprek niet heel goed ging wil niet altijd zeggen dat ze je geen geschikte kandidaat vinden. Mocht je niet door gaan naar de volgende ronde, dan heb je in elk geval weer ervaring met gesprekken voeren.
pi_133221787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gaven ze ook concrete punten aan waar het niet goed ging? Dan kun je daar rekening mee houden en er op letten in een volgend gesprek. Nooit leuk om te horen maar zo leer je wel hoe jij je kunt verbeteren in sollicitatiegesprekken. Als je daar nog tips over wilt kun je hier ook een paar punten posten, dan kunnen de mensen in dit topic nog eens kijken of ze concrete tips voor je hebben :Y.

En wie weet, dat het gesprek niet heel goed ging wil niet altijd zeggen dat ze je geen geschikte kandidaat vinden. Mocht je niet door gaan naar de volgende ronde, dan heb je in elk geval weer ervaring met gesprekken voeren.
Er werden wel punten genoemd zoals dat ik een teleurstellende houding afgaf ten opzichte van mijn loopbaan, zoal stages die niet goed begeleid werden. Daarnaast kwam ik onzeker over. En er werd gevraagd wat mijn droom was en dat is dat ik graag iets voor mezelf wou beginnen maar ik kon niet goed beargumenteren waarom en daar kreeg ik dus als tip mee om daar goed over na te denken.

Maar er was ook iets positiefs. Ze vonden dat ik wel goede en leuke vragen stelde.
pi_133222454
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:39 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Er werden wel punten genoemd zoals dat ik een teleurstellende houding afgaf ten opzichte van mijn loopbaan, zoal stages die niet goed begeleid werden. Daarnaast kwam ik onzeker over. En er werd gevraagd wat mijn droom was en dat is dat ik graag iets voor mezelf wou beginnen maar ik kon niet goed beargumenteren waarom en daar kreeg ik dus als tip mee om daar goed over na te denken.

Maar er was ook iets positiefs. Ze vonden dat ik wel goede en leuke vragen stelde.
Gesprekken gaan nooit 100% de manier zoals je ze graag ziet. En je hebt er wat van geleerd natuurlijk ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133222556
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:39 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Er werden wel punten genoemd zoals dat ik een teleurstellende houding afgaf ten opzichte van mijn loopbaan, zoal stages die niet goed begeleid werden. Daarnaast kwam ik onzeker over. En er werd gevraagd wat mijn droom was en dat is dat ik graag iets voor mezelf wou beginnen maar ik kon niet goed beargumenteren waarom en daar kreeg ik dus als tip mee om daar goed over na te denken.

Maar er was ook iets positiefs. Ze vonden dat ik wel goede en leuke vragen stelde.
Je moet nooit negatieve dingen benoemen tijdens een sollicitatie. Probeer ze positief te benoemen of noem ze niet. bv wel de stages benoemen, maar niet de slechte begeleiding,
pi_133222560
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:39 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Er werden wel punten genoemd zoals dat ik een teleurstellende houding afgaf ten opzichte van mijn loopbaan, zoal stages die niet goed begeleid werden. Daarnaast kwam ik onzeker over. En er werd gevraagd wat mijn droom was en dat is dat ik graag iets voor mezelf wou beginnen maar ik kon niet goed beargumenteren waarom en daar kreeg ik dus als tip mee om daar goed over na te denken.

Maar er was ook iets positiefs. Ze vonden dat ik wel goede en leuke vragen stelde.
Wel fijn dat je feedback hebt gekregen waar je wat mee kunt, bv. bij die eerste opmerking kun je onthouden dat je maar beter niet te negatief moet doen over je vorige werk/stages. Je kan het wel benoemen door eerst een positief punt te noemen en het negatieve te verpakken als iets waarvan je geleerd hebt. Bv.: ik vond het jammer dat er niet goed begeleid werd, maar daar heb ik wel van geleerd om zelfstandiger te werken / zelf aan de slag te gaan. Dan geef je er een positieve draai aan :).
pi_133222564
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:39 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Er werden wel punten genoemd zoals dat ik een teleurstellende houding afgaf ten opzichte van mijn loopbaan, zoal stages die niet goed begeleid werden. Daarnaast kwam ik onzeker over. En er werd gevraagd wat mijn droom was en dat is dat ik graag iets voor mezelf wou beginnen maar ik kon niet goed beargumenteren waarom en daar kreeg ik dus als tip mee om daar goed over na te denken.

Maar er was ook iets positiefs. Ze vonden dat ik wel goede en leuke vragen stelde.
Mja is een beetje een stelregel "nooit negatief zijn over vorige werkgevers". Ik hou me er ook niet altijd aan moet ik zeggen. :@ Onzekerheid, tsja...dat zijn denk ik (bij mij iig) zenuwen vaak, je kan wel aangeven dat je een beetje zenuwachtig bent, iedereen is dat wel denk ik, daar kijken ze ook wel 'n beetje doorheen als werkgever zijnde. ..en misschien kun je de volgende keer iets bedenken van "ja het is ook nog maar 'n droom voorlopig, dus nog geen echt concrete plannen", zoiets of ga meer slijmen en vertel dat je een hoge/belangrijke functie in het bedrijf wil waar je solliciteert. :P

...meer kan ik er ook niet van maken, ben ook heel slecht in sollicitaties. :@ :')
Hallon!
pi_133222646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:03 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Je moet nooit negatieve dingen benoemen tijdens een sollicitatie. Probeer ze positief te benoemen of noem ze niet. bv wel de stages benoemen, maar niet de slechte begeleiding,
Zulke dingen niet. En ik vind het ook zo negatief klinken als ze vragen wat je minpunten zijn. Ik noem het verbeterpunten en dat zeg ik ook. Kunnen ze wel waarderen over het algemeen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133224325
Ik weet dat het een regel is dat je geen slechte of negatieve dingen moet zeggen. Had dat ook in mijn achterhoofd gehouden om dat niet te doen. Maar dit was er eerder uit voordat ik er eigenlijk over nagedacht had. Maar het is een les voor de volgende keer. Bedankt voor jullie tips :)
pi_133225214
Beste mensen, ik lees nu net onderstaande.

Werken voor je bijstand.

Volgens mij was dit toch allang gaande dat mensen als ze een uitkering genoten of in zo een traject zaten van SozaWe o.i.d. of vrijwilligerswerk deden. I.i.g. iets terug deden voor hun uitkering.
pi_133225893
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:28 schreef Iwanius het volgende:
Beste mensen, ik lees nu net onderstaande.

Werken voor je bijstand.

Volgens mij was dit toch allang gaande dat mensen als ze een uitkering genoten of in zo een traject zaten van SozaWe o.i.d. of vrijwilligerswerk deden. I.i.g. iets terug deden voor hun uitkering.
De meeste reacties gaan over luie honden en dergelijke :% Solliciteren is ook bijna een baan geworden hoor. :{ Net of we met z'n alle de hele dag op bed liggen :')
pi_133226009
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:28 schreef Iwanius het volgende:
Beste mensen, ik lees nu net onderstaande.

Werken voor je bijstand.

Volgens mij was dit toch allang gaande dat mensen als ze een uitkering genoten of in zo een traject zaten van SozaWe o.i.d. of vrijwilligerswerk deden. I.i.g. iets terug deden voor hun uitkering.
Een tijd geleden heb ik aangegeven bij mijn gemeente dat ik mij graag wilde aanmelden bij een vrijwilligersorganisatie en toen werd er gezegd van 'ja het is niet zo dat je niets mag doen, maar dan wel iets waar je iets aan hebt' terwijl ik graag vrijwilligerswerk wil doen om anderen te helpen en om mezelf ook bezig te houden en dan maakt mij niet echt uit wat voor vrijwilligerswerk het dan is. En dan wordt het nu ineens een verplichting.

Ik vindt het wel goed dat je een tegenprestatie moet gaan leveren voor je uitkering. Daarnaast blijf je daarmee ook in de maatschappij en onder de mensen.
  Redactie Frontpage woensdag 13 november 2013 @ 18:56:25 #253
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133226100
Vandaag kennismakingsgesprek gehad, kan maar moeilijk bepalen hoe hhetging.

Wat betreft niets negatiefs over je vorige werkgeder zeggen: als ze mij iets vragen en ik vind dat het anders en beter kan, dan ga ik toch niet zeggen hoe goed het is :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133226256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:53 schreef diertjuh het volgende:
Ik vindt het wel goed dat je een tegenprestatie moet gaan leveren voor je uitkering. Daarnaast blijf je daarmee ook in de maatschappij en onder de mensen.
Ik niet. Die uitkering is er juist omdat je geen werk kunt vinden. Vervolgens zetten ze je voor nop aan het werk; blijkbaar is er dus wel werk, maar willen ze je niet betalen.

Gelegaliseerde slavernij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 19:02:23 ]
pi_133226616
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:56 schreef Etcetera het volgende:
Vandaag kennismakingsgesprek gehad, kan maar moeilijk bepalen hoe hhetging.

Wat betreft niets negatiefs over je vorige werkgeder zeggen: als ze mij iets vragen en ik vind dat het anders en beter kan, dan ga ik toch niet zeggen hoe goed het is :P
Eerlijkheid schept vertrouwen (8>
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik niet. Die uitkering is er juist omdat je geen werk kunt vinden. Vervolgens zetten ze je voor nop aan het werk; blijkbaar is er dus wel werk, maar willen ze je niet betalen.

Gelegaliseerde slavernij.
Klopt, ik ga toch niet werken voor laten we zeggen ¤ 800,- per maand en dan niets opbouwen. :X Of ze laten mij werken als werknemer of ze krijgen de middelvinger. Ik krijg m'n eten wel :W
pi_133226728
Is aan de gemeentes zelf hoe ze dat invullen. In mijn geval zijn ze niet zo heel fanatiek met dat "werken voor je uiterking". Simpel eigenlijk: er is in deze regio gewoon niet veel werk en WA Werkplaats zit ook al vrij vol met mensen die echt alleen aangepaste arbeid kunnen doen en hierdoor toch iets nuttigs doen.

Maar wel 'n mooie is "als u een opleiding moet gaan volgen van uw werkcoach dan is dat verplicht" of iets van die strekking. Kaart ik zelf aan "goh ik wil eigenlijk graag Vapro B halen, kunnen jullie daarin iets voor mij betekenen?" is het van "ja daar is geen geld voor, hoor!". :')
Hallon!
pi_133227832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:14 schreef BlueMage het volgende:
Is aan de gemeentes zelf hoe ze dat invullen. In mijn geval zijn ze niet zo heel fanatiek met dat "werken voor je uiterking". Simpel eigenlijk: er is in deze regio gewoon niet veel werk en WA Werkplaats zit ook al vrij vol met mensen die echt alleen aangepaste arbeid kunnen doen en hierdoor toch iets nuttigs doen.

Maar wel 'n mooie is "als u een opleiding moet gaan volgen van uw werkcoach dan is dat verplicht" of iets van die strekking. Kaart ik zelf aan "goh ik wil eigenlijk graag Vapro B halen, kunnen jullie daarin iets voor mij betekenen?" is het van "ja daar is geen geld voor, hoor!". :')
Precies dat laatste ja. Het kan maar dan uit eigen zak.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133228936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:14 schreef BlueMage het volgende:
Is aan de gemeentes zelf hoe ze dat invullen. In mijn geval zijn ze niet zo heel fanatiek met dat "werken voor je uiterking". Simpel eigenlijk: er is in deze regio gewoon niet veel werk en WA Werkplaats zit ook al vrij vol met mensen die echt alleen aangepaste arbeid kunnen doen en hierdoor toch iets nuttigs doen.

Maar wel 'n mooie is "als u een opleiding moet gaan volgen van uw werkcoach dan is dat verplicht" of iets van die strekking. Kaart ik zelf aan "goh ik wil eigenlijk graag Vapro B halen, kunnen jullie daarin iets voor mij betekenen?" is het van "ja daar is geen geld voor, hoor!". :')
Ik wilde eerst nog de bbl opleiding doen, de opleiding zou betaald worden. Toen ik naar een open dag ging was ik echt enthousiast over de opleiding. Echter de studiekosten werden betaald na het behalen van de diploma. Dat was voor mij geen probleem.

Totdat ik hoorde dat als je 1 jaar bleef zitten alle studiekosten moest ophoesten....
pi_133229037
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik wilde eerst nog de bbl opleiding doen, de opleiding zou betaald worden. Toen ik naar een open dag ging was ik echt enthousiast over de opleiding. Echter de studiekosten werden betaald na het behalen van de diploma. Dat was voor mij geen probleem.

Totdat ik hoorde dat als je 1 jaar bleef zitten alle studiekosten moest ophoesten....
Dan zorg je toch gewoon dat je niet blijft zitten? :P Ik vind het niet zo raar dat ze dat eisen eerlijk gezegd. 'n Opleiding op mbo niveau moet je kunnen halen zonder te blijven zitten als je echt graag wil. :)
Hallon!
pi_133229166
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik wilde eerst nog de bbl opleiding doen, de opleiding zou betaald worden. Toen ik naar een open dag ging was ik echt enthousiast over de opleiding. Echter de studiekosten werden betaald na het behalen van de diploma. Dat was voor mij geen probleem.

Totdat ik hoorde dat als je 1 jaar bleef zitten alle studiekosten moest ophoesten....
Dat is best zuur ja, als je dat ineens te horen krijgt :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 13 november 2013 @ 20:57:22 #261
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133230928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies dat laatste ja. Het kan maar dan uit eigen zak.
Is opzich geen gekke gedachte.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133230944
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:11 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dan zorg je toch gewoon dat je niet blijft zitten? :P Ik vind het niet zo raar dat ze dat eisen eerlijk gezegd. 'n Opleiding op mbo niveau moet je kunnen halen zonder te blijven zitten als je echt graag wil. :)
Ik ben bepaald geen wonderkind in scheikunde, natuurkunde ligt mij wel. Het wordt dus echt bikkelen. 24 uur per dag bezig zijn met studie is mij een beetje teveel van het goede.
pi_133230992
Dat ik dat uit eigen zak moet betalen maakt me niet veel uit maar ik vind het een beetje tegenstrijdig als er dan in zo'n brief met regels staat dat je iedere opleiding die de gemeente nuttig acht MOET gaan volgen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 13-11-2013 21:04:12 ]
Hallon!
  woensdag 13 november 2013 @ 21:00:18 #264
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133231049
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:58 schreef BlueMage het volgende:
Dat ik dat uit eigen zoek moet betalen maakt me niet veel uit maar ik vind het een beetje tegenstrijdig als er dan in zo'n brief met regels staat dat je iedere opleiding die de gemeente nuttig acht MOET gaan volgen. :P
true.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133231057
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik ben bepaald geen wonderkind in scheikunde, natuurkunde ligt mij wel. Het wordt dus echt bikkelen. 24 uur per dag bezig zijn met studie is mij een beetje teveel van het goede.
Ik weet niet om welke opleiding het gaat en wat voor een vooropleiding je hebt gehad maar til gewoon niet te zwaar aan 'n mbo opleiding: veel praktijk sowieso (daar hoef je al niet voor te leren). ;)
Hallon!
pi_133231147
Tijdens de open dag werd het bestempeld als een opleiding die je niet moet onderschatten
pi_133231277
Gaat wel lekker met m'n spelling zie ik nu trouwens. :P :')

quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:02 schreef ManianMan het volgende:
Tijdens de open dag werd het bestempeld als een opleiding die je niet moet onderschatten
Ach dat zeggen ze vaker, gaat er meer over wat je vooropleiding(en) zijn en wat voor opleiding het is. ;)
Hallon!
pi_133243989
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:28 schreef Iwanius het volgende:
Beste mensen, ik lees nu net onderstaande.

Werken voor je bijstand.

Volgens mij was dit toch allang gaande dat mensen als ze een uitkering genoten of in zo een traject zaten van SozaWe o.i.d. of vrijwilligerswerk deden. I.i.g. iets terug deden voor hun uitkering.
Dat is toch dat je moet gaan werken bij een bedrijf, waar ze eerst alle vaste krachten voor simpel werk ontslaan ( want te duur ) en dan voor een spotprijs een bijstandgerechtigde als dwangarbeider krijgen.
pi_133244067
Op welke datum kan ik mijn WW op mijn rekening verwachten?
pi_133244294
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:53 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik vindt het wel goed dat je een tegenprestatie moet gaan leveren voor je uitkering. Daarnaast blijf je daarmee ook in de maatschappij en onder de mensen.
Toen ik nog studeerde, dacht ik er ook zo over. Na mijn studie ben ik er zelf ook mee geconfronteerd geweest. Dan zie je dat het absoluut niet goed is voor: 1. de uitkeringsgerechtigde zelf, die wordt uitgebuit als slaaf; 2.voor de mensen op de arbeidsmarkt die daardoor hun baan kwijtraken en 3 de overheid zelf, die ontvangt geen loonbelasting meer, maar moet juist meer bijstand gaan uitkeren.

Na half jaar werkloos te zijn heb ik inmiddels een baan die aansluit bij mn WO opleiding. Maar ik wens niemand, maar dan ook niemand, ongeacht niveau of opleiding, verplichte arbeid voor behoud van bijstand toe.
pi_133244310


[ Bericht 100% gewijzigd door Legatus op 14-11-2013 09:33:15 ]
pi_133246060
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:31 schreef Legatus het volgende:

[..]

Toen ik nog studeerde, dacht ik er ook zo over. Na mijn studie ben ik er zelf ook mee geconfronteerd geweest. Dan zie je dat het absoluut niet goed is voor: 1. de uitkeringsgerechtigde zelf, die wordt uitgebuit als slaaf; 2.voor de mensen op de arbeidsmarkt die daardoor hun baan kwijtraken en 3 de overheid zelf, die ontvangt geen loonbelasting meer, maar moet juist meer bijstand gaan uitkeren.

Na half jaar werkloos te zijn heb ik inmiddels een baan die aansluit bij mn WO opleiding. Maar ik wens niemand, maar dan ook niemand, ongeacht niveau of opleiding, verplichte arbeid voor behoud van bijstand toe.
Maar dit ging over vrijwilligerswerk. Er zijn veel vrijwilligers nodig en ik denk dat het de werklozen ook een soort van voldoening kan geven als je anderen helpt, als ik naar mezelf kijk dan in ieder geval wel en zit dan niet de hele dag thuis te piekeren over werk. Met echte arbeid geef ik je gelijk en zijn dan teveel nadelen als voordelen en dan is het inderdaad een moderne vorm van slavernij.
pi_133246062
:(

Tegenvaller....

Afgelopen maandag had ik een tweede gesprek. Ging allemaal best wel goed en ik had er een redelijk gevoel over.
Krijg ik vanochtend bericht dat ze op de vestiging heel tevreden waren over mij, maar dat het hoofdkantoor de vacature voorlopig heeft ingetrokken |:(

Dus maar weer verder zoeken...
pi_133246077
Dinsdag mag ik op tweede gesprek komen *O*
pi_133246202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:04 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Maar dit ging over vrijwilligerswerk. Er zijn veel vrijwilligers nodig en ik denk dat het de werklozen ook een soort van voldoening kan geven als je anderen helpt,
Dat is ook wel weer waar.
  donderdag 14 november 2013 @ 11:27:29 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133246599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:15 schreef From het volgende:
Op welke datum kan ik mijn WW op mijn rekening verwachten?
Wanneer ben je werkloos geworden?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133248246
Pff, de moed begint me weer eens in de schoenen te zakken.. Eindelijk een gesprek gehad vorige week, dacht dat 't heel positief was (indruk kreeg ik ook), alsnog afgewezen.

;(
  donderdag 14 november 2013 @ 12:39:04 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133248360
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133248425
Gefeliciteerd ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133249683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Luco het volgende:
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
Gefeliciteerd!

Ik heb deze week enkel afwijzingen gekregen. Domper maar ik zoek gewoon verder.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133249888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik heb deze week enkel afwijzingen gekregen. Domper maar ik zoek gewoon verder.
Volhouden idd, ineens komt er echt wel iets.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133249925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Volhouden idd, ineens komt er echt wel iets.
Allicht. Volgende week begint mijn cursus particulier onderzoeker. Heb ik in ieder geval later iets moois op mijn CV.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133249930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Luco het volgende:
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
gefeliciteerd
pi_133249959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:35 schreef SevD het volgende:
Pff, de moed begint me weer eens in de schoenen te zakken.. Eindelijk een gesprek gehad vorige week, dacht dat 't heel positief was (indruk kreeg ik ook), alsnog afgewezen.

;(
Dat is mooi klote. Ik ken het. Wat was de reden van afwijzing?
pi_133250249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Luco het volgende:
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
Gelijk aannemen hoor, want is de eerste mogelijkheid die je geboden wordt! :P ;) Gefeliciteerd alvast en ik raad je aan ook even te kijken wat ze in Amsterdam bieden. :)
Hallon!
pi_133251566
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wanneer ben je werkloos geworden?
1 november. 1 oktober alles ingevuld op uwv / werk.nl
pi_133251948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Luco het volgende:
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
Het is je gegund. We zullen elkaar niet meer zo vaak hier treffen maar heel veel succes gewenst, toi toi toi!
pi_133251984
Weer naar 5 rondes afgewezen. Op naar de volgende maar :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:32:31 #289
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133252149
De volgende reeks sollicitaties weer verstuurd.......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133252328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:27 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat is mooi klote. Ik ken het. Wat was de reden van afwijzing?
"Keuze op andere kandidaat gevallen". Had meer papieren dan benodigt, dus 't zal dat zijn of omdat ik geen ervaring heb in die branche.

Achja, vandaag maar weer wat sollicitaties de deur uit gedaan. O.a. voor muskusratbestrijder :D _O-
pi_133253068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:39 schreef SevD het volgende:

[..]

"Keuze op andere kandidaat gevallen". Had meer papieren dan benodigt, dus 't zal dat zijn of omdat ik geen ervaring heb in die branche.

Achja, vandaag maar weer wat sollicitaties de deur uit gedaan. O.a. voor muskusratbestrijder :D _O-
:D

Lijkt me lastig om daar een motivatiebrief voor te schrijven :P
pi_133253241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:39 schreef SevD het volgende:
O.a. voor muskusratbestrijder
Ik ken iemand die de muskusrattenbestrijders coördineerde vanuit de gemeente :D Ze zei dat het allemaal best mannelijke mannen waren. Voldoe je aan dat beeld? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133253294
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:03 schreef Breekfast het volgende:

[..]

:D

Lijkt me lastig om daar een motivatiebrief voor te schrijven :P
Heb er ook best even over na moeten denken, ja :+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand die de muskusrattenbestrijders coördineerde vanuit de gemeente :D Ze zei dat het allemaal best mannelijke mannen waren. Voldoe je aan dat beeld? *)
Jawel hoor ;)
  donderdag 14 november 2013 @ 15:55:59 #294
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133254569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef From het volgende:

[..]

1 november. 1 oktober alles ingevuld op uwv / werk.nl
Ik werd 1 augustus werkloos. Ontving na twee weken uitkering voor 2 weken (vraag me niet waarom ze dat doen). Vanaf die datum reken je vervolgens plus 4 weken en je weet elke maand de betaaldatum van je uitkering. Inderdaad, lekker vaag en schrik niet van het bedrag dat je gaat krijgen. Ik ging van 2000 netto naar 1283 euro :') . Stimuleert enorm om weer aan het werk te gaan :+

Je kunt voor een betaalspecificatie ook altijd even kijken op uwv.nl
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133255785
*werkzoekend psycholoog meldt zich.

Heb gelukkig nog een contract tot okt '14 voor 16 uren per week. Had het afgelopen half jaar andere baan voor 18 uur per week, maar die is niet verlengd (geld.....)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 14 november 2013 @ 17:27:00 #296
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_133257411
Tweede gesprek gehad. Liep volgens mij wel goed. Ik hoor vandaag/morgen meer.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:35:55 #297
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133261539
Hier werkelijk een tsunami aan afwijzingen n.a.v open bulksollicitaties een paar weken terug. Geen ramp, want vandaag de eerste werkdag bij een Limburgse gemeente gehad. Wel weer effe wennen om 6:30 u op te staan en je weer door de ochtendspits te worstelen :o
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 november 2013 @ 20:28:31 #298
269689 crew  Viv
pi_133263777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Luco het volgende:
Baan aangeboden gekregen in Zwolle!
Was je uiteindelijk casual op gesprek gegaan of niet? :P
Gefeliciteerd! Zou je daar de 2e apotheker worden ofzo?
  donderdag 14 november 2013 @ 21:10:40 #299
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133265581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Was je uiteindelijk casual op gesprek gegaan of niet? :P
Gefeliciteerd! Zou je daar de 2e apotheker worden ofzo?
In Zwolle op het eerste gesprek wel ja. Sneakers, chino en overhemd. Tweede gesprek iets netter, maar nog niet supernet. En zou inderdaad als tweede aan de slag.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133275241
Ik kreeg vandaag 'n mail met als onderwerp "afwijzing" voor 'n baan waar ik warempel volgens mij helemaal niet op gesolliciteerd heb. :D Kan me iig niet voorstellen dat ik het zie zitten om transportplanner te worden. :P
Hallon!
pi_133276649
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik werd 1 augustus werkloos. Ontving na twee weken uitkering voor 2 weken (vraag me niet waarom ze dat doen). Vanaf die datum reken je vervolgens plus 4 weken en je weet elke maand de betaaldatum van je uitkering. Inderdaad, lekker vaag en schrik niet van het bedrag dat je gaat krijgen. Ik ging van 2000 netto naar 1283 euro :') . Stimuleert enorm om weer aan het werk te gaan :+

Je kunt voor een betaalspecificatie ook altijd even kijken op uwv.nl
Gelukkig hoef ik maar 1 maand met een uitkering te doen. Maar alsi k het goed begrijp kan ik dus vandaag de helft ontvangen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')