abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132847837
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
  zondag 3 november 2013 @ 11:30:29 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847867
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 11:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gewoon bijstandsuitkering aan gaan vragen, succes. :p (maar zoals blijkt krijg je dan eigenlijk ook geen begeleiding, misschien moet je ook net doen alsof je geen Nederlands verstaat)
Ik ben getrouwd -O-

Heb wel een dubbele nationaliteit!
pi_132847922
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Waar woon jij ergens?
Sorry deze vraag gemist: Venlo. Maar als 't moet kan ik zo verhuizen in principe. :)

...en voor iedereen de tip: je kan uitzendbureaus op z'n minst een beetje omzeilen door bij bedrijven zelf te gaan informeren.
Hallon!
pi_132847937
quote]0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou aan de andere kant ook weer met geen mogelijkheid in de techniek willen werken. Ik zou doodongelukkig worden en het past niet bij mijn kwaliteiten.

Ik merk hier ook dat constante vergelijken van studies, werkervaring, nevenfuncties :'). Je bent letterlijk in een koemarkt beland als werkzoekende.

Dan krijg je van die boordevolle CVs met stage hier, buitenlandervaringkje daar :') Sinds wanneer wordt je beloond voor een vakantie?
[/quote]
Waarom wil je niet in de techniek werken. De techniek is breed. Maar aan de andere kant, ik moet er niet aan denken om de hele dag binnen op een kantoor te zitten. Maar als dat de enige optie is, dan doe ik dat meteen.
  zondag 3 november 2013 @ 11:35:46 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132847956
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Sorry deze vraag gemist: Venlo. Maar als 't moet kan ik zo verhuizen in principe. :)

...en voor iedereen de tip: je kan uitzendbureaus op z'n minst een beetje omzeilen door bij bedrijven zelf te gaan informeren.
Die je dan verwijzen naar het uitzendbureau waar zij zaken mee doen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_132847980
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd -O-

Heb wel een dubbele nationaliteit!
Tsja wordt lastig dan. :D Maar ff serieus ik heb spijt dat ik teveel naar iedereen in m'n omgeving heb geluisterd en geen mbo ben gaan doen nadat ik vwo afhad. Practische opleiding die ik waarschijnlijk zo af had gehad en dan had ik toch met iets meer diploma's kunnen gaan werken. Maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Hallon!
pi_132848008
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het scheelt voor een werkgever wel een kleine berg geld als ze het uitzendbureau kunnen overslaan, maar ze leveren dan natuurlijk wel een stuk flexibiliteit in. Ze willen vaak niet voor niets een uitzendkracht.
pi_132848010
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zeg "een beetje" want heb wel aantal vacatures ook direct bij 't bedrijf zelf op hun sites gevonden. Je moet 'n beetje googlen of een open sollicitatie sturen, het kan nooit kwaad. :)
Hallon!
pi_132848032
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja wordt lastig dan. :D Maar ff serieus ik heb spijt dat ik teveel naar iedereen in m'n omgeving heb geluisterd en geen mbo ben gaan doen nadat ik vwo afhad. Practische opleiding die ik waarschijnlijk zo af had gehad en dan had ik toch met iets meer diploma's kunnen gaan werken. Maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Ik denk niet dat je als vwo-er bepaald gelukkig wordt op een mbo-school, maar misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
pi_132848037
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het scheelt voor een werkgever wel een kleine berg geld als ze het uitzendbureau kunnen overslaan, maar ze leveren dan natuurlijk wel een stuk flexibiliteit in. Ze willen vaak niet voor niets een uitzendkracht.
Och tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden voor 'n werkgever om 'n contract zo op te stellen dat ze ook weer zo van een werknemer af kunnen komen. :P
Hallon!
  zondag 3 november 2013 @ 11:39:46 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132848042
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zeg "een beetje" want heb wel aantal vacatures ook direct bij 't bedrijf zelf op hun sites gevonden. Je moet 'n beetje googlen of een open sollicitatie sturen, het kan nooit kwaad. :)
Dat ligt eraan. Als je een bepaalde leeftijd hebt, kun je beter via het uitzendbureau proberen. Als je rechtstreeks bij het bedrijf solliciteert, ga je direct de prullenmand in op basis van je leeftijd. Via het uzb heb je nog kans dat je een beetje gepromoot wordt door je intercedent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_132848065
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Och tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden voor 'n werkgever om 'n contract zo op te stellen dat ze ook weer zo van een werknemer af kunnen komen. :P
Zoals?
pi_132848078
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je als vwo-er bepaald gelukkig wordt op een mbo-school, maar misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Ik werd ook niet echt gelukkig op de hts en daar raadde één leraar het me zelfs aan want dan kon ik vrijwel direct gaan werken maar wel met 'n diploma. Tsja ik was toen 21, had eigenlijk nergens zin in dus ook werken niet. :@ Zoals gezegd: allemaal achteraf gelul heb ik nou ook niks meer aan. :)
Hallon!
pi_132848087
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zoals?
Zelf 'n constructie met 'n 0-urencontract meegemaakt.
Hallon!
pi_132848094
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:34 schreef zweefbij het volgende:
Waarom wil je niet in de techniek werken. De techniek is breed. Maar aan de andere kant, ik moet er niet aan denken om de hele dag binnen op een kantoor te zitten. Maar als dat de enige optie is, dan doe ik dat meteen.
Ik zou dat best willen, maar je moet toch een opleiding hebben he, en een tweede studie is nogal prijzig geworden.
know'm sayin?
word? word.
pi_132848107
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zelf 'n constructie met 'n 0-urencontract meegemaakt.
Ok, maar je krijgt vanzelf recht op meer uren als je aan het werk bent, ondanks dat contract.
pi_132848157
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ok, maar je krijgt vanzelf recht op meer uren als je aan het werk bent, ondanks dat contract.
Ja en dat is 't moment waarop de werkgever het contract niet verlengd. :P Maar goed zulke constructies kunnen ook voordelen hebben voor jou als werknemer want het is dan gelijk duidelijk dat zo'n werkgever niet echt in je wil investeren en dat je dus ook als je wat beters vindt zonder veel gezeur weg kunt. :)
Hallon!
pi_132848265
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Och ze verzinnen altijd wel iets. Ik ben na m'n bachelor praktisch aan de slag gegaan (wilde niet het onderzoek in, plus de alternatieven trokken me ook niet). Bij mij heb je nu de kans dat ze gaan zeggen dat ik te lang in een laaggeschoolde baan blijf hangen. Terwijl onderzoek zegt dat je qua capaciteit bij onder je niveau werken slechts 0,16 IQ-punten per jaar verliest. Verder heb ik in mijn functie dingen gepresteerd die niet iedereen, zelfs een paar functieschalen hoger, zomaar even na doet. Vanuit die onderzoekende, kritische geest die je op de universiteit aangeleerd krijgt. Dus tsja, ach... Ze verzinnen altijd wel iets. De kunst is nu juist om te laten zien wat je wel waard bent.
  zondag 3 november 2013 @ 12:05:34 #19
54772 Silmarwen
pi_132848494
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 11:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben na 1 jaar gymnasium naar de HAVO gegaan (taal is niet mijn ding en al mijn vriendinnen gingen ook naar de HAVO) en ik heb mij prima vermaakt op het MBO. Moeilijke theorie was er niet, maar je was wel veel bezig en veel stage. Maar je moet wel meer een doener zijn denk ik. Als je graag in de boeken zit, dan kun je erg ongelukkig worden op het MBO.
  zondag 3 november 2013 @ 12:07:06 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132848520
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef alors het volgende:

[..]

Ik zou dat best willen, maar je moet toch een opleiding hebben he, en een tweede studie is nogal prijzig geworden.
Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
pi_132848661
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sowieso voelt het best wel als een afgang als je na je universitaire studie nog een mbo opleiding loodgieter moet gaan doen :')
Kan wel zijn. Maar met een mbo opleiding loodgieter heb je meer kans op werk dan een vage maatschappelijke universitaire studie
pi_132848878
quote:

[..]

...en waarom zou dat 'n afgang zijn? Veel vraag naar sowieso. Niet dat dat de belangrijkste reden om 'n studie te gaan doen is (veel werk in te krijgen) maar toch...
Hallon!
pi_132849579
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 12:26 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en waarom zou dat 'n afgang zijn? Veel vraag naar sowieso. Niet dat dat de belangrijkste reden om 'n studie te gaan doen is (veel werk in te krijgen) maar toch...
Ik denk dat de gemiddelde loodgieter momenteel beter wordt betaald dan een beginnende WO-er. Er is een tekort aan loodgieters en werk in overvloed.
pi_132849670
Sowieso moet je doen wat je leuk vindt. Wat boeit het als je van het vwo afkomt maar besluit dat je heel graag automonteur wil worden? Sowieso zijn voor sommige dingen (bijv je eigen bedrijf starten) opleidingen niet zaligmakend.
Hallon!
  zondag 3 november 2013 @ 14:16:35 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132851768
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 13:06 schreef BlueMage het volgende:
Sowieso moet je doen wat je leuk vindt. Wat boeit het als je van het vwo afkomt maar besluit dat je heel graag automonteur wil worden? Sowieso zijn voor sommige dingen (bijv je eigen bedrijf starten) opleidingen niet zaligmakend.
Ik kom ook regelmatig mensen tegen die niet zijn waarvoor ze geleerd hebben. Een van mijn vorige teamleiders was afgestudeerd als fysiotherapeut, hij was briljant in coaching. Nu doet hij functioneel beheer. Je moet er toevallig inrollen. Ik heb zelf tot 't 3e jaar van de kunstacademie afgemaakt en ben nu IT-er :') . Ook gewoon ingerold. Staar je niet blind op je eigen vakgebied, je zult toch op de een of andere manier werkervaring op moeten doen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 3 november 2013 @ 14:35:30 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132852596
Nouja eerst maar gewoon rustig blijven en de maandag afwachten.
pi_132853206
quote:

Waarom een afgang? Ik kende iemand die geneeskunde, daarna HIO (hogere informatica opleiding, bestaat dat nog?) had gedaan en uiteindelijk vrachtwagen chauffeur is geworden (eigen keuze). Een vrouw overigens :+ Ze had het erg naar haar zin, weet niet hoe dat jaren later is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 3 november 2013 @ 16:07:37 #28
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_132856255
Wellicht moeten sommige HBO'ers/WO'ers hun arrogantie een beetje laten varen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_132857418
advies: kom vacature tegen waar in januari ook op heb gesolliciteerd en 1e gesprek heb gehad. Toen afgewezen met een standaard mailtje. Nog eens proberen (toch weer meer ervaring) / bellen of het zin heeft om te reageren of gewoon niet eens proberen.
pi_132857926
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef From het volgende:
advies: kom vacature tegen waar in januari ook op heb gesolliciteerd en 1e gesprek heb gehad. Toen afgewezen met een standaard mailtje. Nog eens proberen (toch weer meer ervaring) / bellen of het zin heeft om te reageren of gewoon niet eens proberen.
Gewoon solliciteren. Misschien kun je in je brief verwijzen naar de eerdere sollicitatie en onderbouwen waarom je nu wél aangenomen / uitgenodigd moet worden.
pi_132871244
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:07 schreef Dromer het volgende:
Ik ben juist van mening dat je veel meer arrogantie moet tonen.

Nee heb je ja kan je om vechten.

En ook als reactie op de markt die b.v. voor een caissièrepiepmiep minimaal HEAO eisen.
Wat moet een de filiaalmanager van de supermarkt dan wel niet hebben? MBA aangevuld met jaren internationale werkervaring en RA ?
  zondag 3 november 2013 @ 22:47:24 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132874347
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:07 schreef Dromer het volgende:
Ik ben er zeker van dat veel intercedenten er zo over denken :P
pi_132880255
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 21:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik ben juist van mening dat je veel meer arrogantie moet tonen.

Nee heb je ja kan je om vechten.

En ook als reactie op de markt die b.v. voor een caissièrepiepmiep minimaal HEAO eisen.
Wat moet een de filiaalmanager van de supermarkt dan wel niet hebben? MBA aangevuld met jaren internationale werkervaring en RA ?
Lijkt me niet zo handig. Stel dat je gaat solliciteren voor een baan. waarbij je veel contacten hebt met relaties, klanten, opdrachtgevers. Ik denk niet dat ze dan op een arrogant figuur zitten te wachten.
pi_132880498
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van dat veel intercedenten er zo over denken :P
Jezelf goed presenteren is prima toch?

Afhankelijk van de functie mag iemand best wat arrogantie tonen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 4 november 2013 @ 08:25:10 #35
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_132880612
Verwar arrogantie niet met zelfvertrouwen. (het heeft natuurlijk zijn raakvlakken)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_132882640
Vrijdag mijn uitkering aangevraagd :'( :'( :'( :'( en ben nu bezig met de cursus online solliciteren :O :O :O ;( ;( :'( :'( omdat dat in mijn takenlijst stond bij werk.nl
pi_132883771
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jezelf goed presenteren is prima toch?

Afhankelijk van de functie mag iemand best wat arrogantie tonen :)
De vraag is natuurlijk wat is "goed" dat hang denk ik ook af van wie er tegenover je zit. Het is soms moeilijk in te schatten of diegene nu juist iemand met wat meer lef wil of vindt dat dat brallerig overkomt. Sollicitatiegesprekken zijn sowieso bij mij 'n probleem: als ik er al eens één scoor gaat 't toch meestal mis. ;(
Hallon!
  maandag 4 november 2013 @ 11:41:55 #38
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_132883866
Sommige recruiters zijn ook niet meer aardig aan de telefoon...Misschien had ze nog een kater van het weekend......

Het is zo vervelend om afhankelijk te zijn van zo iemand!! :(
  maandag 4 november 2013 @ 11:56:26 #39
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132884219
Mijn 6 weken mini baantje is ook voorbij. Had ik vandaag mijn recruiter aan de lijn. Of ik nog nieuwe diensten had gekregen van ze? Terwijl ze wist van de loop periode en dat hij vorige week eindigde. En als ik nieuwe diensten had gehad, had ik ze natuurlijk allang doorgegeven.......! xD

_O-

Maar ja, ze had ook weer een dienstje voor morgen. Dus dat was wel een pluspuntje.
pi_132887853
Net een afwijzing binnen. De andere kandidaat was breder inzetbaar. Helaas.
pi_132888463
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:44 schreef zweefbij het volgende:
Vrijdag mijn uitkering aangevraagd :'( :'( :'( :'( en ben nu bezig met de cursus online solliciteren :O :O :O ;( ;( :'( :'( omdat dat in mijn takenlijst stond bij werk.nl
Ik heb online coach bericht gestuurd, dat gezien mijn niveau ik de cursus geen toegevoegde waarde vond hebben. Was ze met me eens :)
pi_132888636
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:24 schreef From het volgende:

[..]

Ik heb online coach bericht gestuurd, dat gezien mijn niveau ik de cursus geen toegevoegde waarde vond hebben. Was ze met me eens :)
Ik ben er halverwege maar mee opgehouden en heb hem afgevinkt. Het is leuk als je net nieuw op de arbeidsmarkt bent of inderdaad het echt niet weet. Wat een tijdsverspilling.
  maandag 4 november 2013 @ 15:05:36 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132889877
Ik heb nu donderdag een sollicitatiegesprek voor een leuke stage. Het is financieel niet handig maar staat volgens mij super op je cv.
  maandag 4 november 2013 @ 15:07:31 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132889930
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:41 schreef ThaBrain het volgende:
Sommige recruiters zijn ook niet meer aardig aan de telefoon...Misschien had ze nog een kater van het weekend......

Het is zo vervelend om afhankelijk te zijn van zo iemand!! :(
Sommigen zijn echte eikels inderdaad. Vraag me af of ze wel trots op hun werk kunnen zijn.
pi_132890050
Iemand nog tips hoe je je het beste kan voorbereiden voor een eerste gesprek?
Heb al mijn bijbaantjes zonder solliciteren gekregen dus helemaal geen ervaring.

Vandaag en morgen de site nog maar eens goed nalezen en vroegen bedenken.
pi_132890202
En een tweede afwijzing binnen. Er een betere klik met een andere kandidaat. Persoonlijk denk ik dat die dichter bij woont. Ze liepen tijdens het gesprek nogal moeilijk te doen over het feit dat ik toch wel minstens 40 minuten moest rijden. Wat een kutdag vandaag :( :( :( :( :(
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2013 @ 15:21:02 #47
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_132890327
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef zweefbij het volgende:
En een tweede afwijzing binnen. Er een betere klik met een andere kandidaat. Persoonlijk denk ik dat die dichter bij woont. Ze liepen tijdens het gesprek nogal moeilijk te doen over het feit dat ik toch wel minstens 40 minuten moest rijden. Wat een kutdag vandaag :( :( :( :( :(
Ach, ik heb vandaag 5 bedrijven gebeld en allen antwoordden ze negatief. 1tje gaf een toelichting waarom en dat vond ik dan wel netjes. De rest zei simpelweg dat ze geen mensen zochten, ondanks dat ze mijn verhaal hadden aangehoord :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 4 november 2013 @ 15:41:06 #48
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132891037
Kut, vandaag zeiknat geregend tijdens loopronde voor de post. Leuk baantje, maar als het regent is er geen hol aan. Zie ernaar uit over een week in een verwarmd gemeentehuis te zitten :+

Vandaag trouwens helaas koeriersbaantje moeten 'afslaan'; ben deze gehele week al ingepland voor PostNL en vanaf volgende week dan start werkbetrekking bij de gemeente + paar cursusdagen.
pi_132891930
Zojuist een aanbod gekregen om tijdelijk (3 maanden hoogstens) te gaan orderpicken in 'n magazijn bij Tegelen, in dagdienst. Het werk zou omstreeks december starten, is minimum loon, maar ja als ik niks beters vind ga ik dat denk ik maar doen. :)
Hallon!
  maandag 4 november 2013 @ 16:25:49 #50
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132892676
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:04 schreef BlueMage het volgende:
Zojuist een aanbod gekregen om tijdelijk (3 maanden hoogstens) te gaan orderpicken in 'n magazijn bij Tegelen, in dagdienst. Het werk zou omstreeks december starten, is minimum loon, maar ja als ik niks beters vind ga ik dat denk ik maar doen. :)
Ha mooi ^O^ Gefeliciteerd alvast. Ook redelijk dicht bij je woonlocatie (je woont in Venlo toch) ... ?
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2013 @ 16:28:50 #51
Brabo Bastard
pi_132892768
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:04 schreef BlueMage het volgende:
Ik zit er ook naar te neigen om dat te gaan doen, of in ieder geval iets in die richting.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_132893269
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ha mooi ^O^ Gefeliciteerd alvast. Ook redelijk dicht bij je woonlocatie (je woont in Venlo toch) ... ?
Niet te vroeg juichen en ja is qua afstand goed te doen maar het betaalt gewoon heel slecht en is verder totaal niet boeiend werk vergelijkbaar met jouw werk bij DHL. :P
Hallon!
pi_132894732
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:12 schreef Sarabi het volgende:
Iemand nog tips hoe je je het beste kan voorbereiden voor een eerste gesprek?
Heb al mijn bijbaantjes zonder solliciteren gekregen dus helemaal geen ervaring.

Vandaag en morgen de site nog maar eens goed nalezen en vroegen bedenken.
Waar ga je voor solliciteren?
http://www.carrieretijger(...)/sollicitatiegesprek
  maandag 4 november 2013 @ 18:49:58 #54
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132897497
quote:
15s.gif Op maandag 4 november 2013 15:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Kut, vandaag zeiknat geregend tijdens loopronde voor de post. Leuk baantje, maar als het regent is er geen hol aan. Zie ernaar uit over een week in een verwarmd gemeentehuis te zitten :+

Vandaag trouwens helaas koeriersbaantje moeten 'afslaan'; ben deze gehele week al ingepland voor PostNL en vanaf volgende week dan start werkbetrekking bij de gemeente + paar cursusdagen.
Wat wordt je baantje dan in dat gemeentehuis?
  maandag 4 november 2013 @ 21:03:52 #55
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132904614
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat wordt je baantje dan in dat gemeentehuis?
DIV-medewerker, da's in de praktijk registreren van post en wegwerken van achterstanden in het gemeentelijk archief.
  maandag 4 november 2013 @ 21:05:09 #56
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132904690
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 21:03 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV-medewerker, da's in de praktijk registreren van post en wegwerken van achterstanden in het gemeentelijk archief.
Ah cool. 8-)
pi_132917181
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:28 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik ben er halverwege maar mee opgehouden en heb hem afgevinkt. Het is leuk als je net nieuw op de arbeidsmarkt bent of inderdaad het echt niet weet. Wat een tijdsverspilling.
Precies, ben er toen ook heel snel door heen gegaan.
Redelijk nutteloos in sommige gevallen.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 5 november 2013 @ 11:27:35 #58
Brabo Bastard
pi_132919004
Vandaag verder met mensen en bedrijven benaderen voor werk. Het lijkt erop of je voor het laagste nog een opleiding nodig hebt, of anders relevante ervaring :') :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_132919856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:27 schreef El_Thijs het volgende:
Vandaag verder met mensen en bedrijven benaderen voor werk. Het lijkt erop of je voor het laagste nog een opleiding nodig hebt, of anders relevante ervaring :') :P
Tegenwoordig moet je minimaal overal hbo of wo voor hebben lijkt het wel.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 5 november 2013 @ 12:35:42 #60
Brabo Bastard
pi_132920963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:55 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je minimaal overal hbo of wo voor hebben lijkt het wel.
Al is het maar om koerier te zijn. Bizar eigenlijk.
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:21:07 #61
54772 Silmarwen
pi_132924459
Ik mag komen voor een tweede gesprek. Wel frustrerend gek genoeg. Ze geeft aan dat ik senior ben, mijn manager geeft aan dat ik senior ben en ik ben gediplomeerd praktijkopleider, maar nope, geen vacatures voor, dus schaal 6. En geen vaste contracten, maar goed, als het goed is ben ik dan weer 3 jaar verder.

Ik zie echt geen toekomst meer in deze branche, maar goed, hoe kom ik daar in vredesnaam uit? Tijd/geld voor een opleiding heb ik niet en solliciteren op dingen buiten je diploma gebied is gewoon compleet nutteloos. En hoe moet je nu doorgroeien in een branche die stervende is, waar een vast contract niet eens bestaat. Je moet constant van baan hoppen, ja zo kom je nooit verder en ik zie mijzelf nu niet tot mijn 70ste op een BSO staan om eerlijk te zijn. Word er echt moedeloos van.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 5 november 2013 @ 14:41:57 #62
Brabo Bastard
pi_132925045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ik mag komen voor een tweede gesprek. Wel frustrerend gek genoeg. Ze geeft aan dat ik senior ben, mijn manager geeft aan dat ik senior ben en ik ben gediplomeerd praktijkopleider, maar nope, geen vacatures voor, dus schaal 6. En geen vaste contracten, maar goed, als het goed is ben ik dan weer 3 jaar verder.

Ik zie echt geen toekomst meer in deze branche, maar goed, hoe kom ik daar in vredesnaam uit? Tijd/geld voor een opleiding heb ik niet en solliciteren op dingen buiten je diploma gebied is gewoon compleet nutteloos. En hoe moet je nu doorgroeien in een branche die stervende is, waar een vast contract niet eens bestaat. Je moet constant van baan hoppen, ja zo kom je nooit verder en ik zie mijzelf nu niet tot mijn 70ste op een BSO staan om eerlijk te zijn. Word er echt moedeloos van.
Welke branche zit je in eigenlijk?
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:44:18 #63
54772 Silmarwen
pi_132933347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Welke branche zit je in eigenlijk?
Kinderopvang, een stervende branch. Ik denk dat kdv's over een aantal jaar niet eens meer echt bestaan en BSO'es geïntegreerd worden in de basisscholen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:47:18 #64
318361 Bienelientjee
pi_132933432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Kinderopvang, een stervende branch. Ik denk dat kdv's over een aantal jaar niet eens meer echt bestaan en BSO'es geïntegreerd worden in de basisscholen.
Heb exact hetzelfde. Zit met een HBO diploma, maar op dat niveau is het nu ook heel lastig binnenrollen. En een niveau lager, kinderopvang, is het ook niet te doen.... :N

Ik pak zo veel mogelijk diensten die ik via het uitzendbureau kan pakken. En heb net een 6 weken mini baan gehad bij één van de kinderopvangcentra waar ik vaak uitgezonden werd. Maar veel is het niet. Een andere studie kan ik nu ook niet betalen.... Bleh!
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:52:31 #65
54772 Silmarwen
pi_132933589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:47 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Heb exact hetzelfde. Zit met een HBO diploma, maar op dat niveau is het nu ook heel lastig binnenrollen. En een niveau lager, kinderopvang, is het ook niet te doen.... :N

Ik pak zo veel mogelijk diensten die ik via het uitzendbureau kan pakken. En heb net een 6 weken mini baan gehad bij één van de kinderopvangcentra waar ik vaak uitgezonden werd. Maar veel is het niet. Een andere studie kan ik nu ook niet betalen.... Bleh!
Ik heb gelukkig veel ervaring (bijna 10 jaar BSO nu), veel cursussen en diploma's extra en lovende referenties. Ik viel alleen steeds niet op, nu door mijn gepimpte :+ CV eindelijk wel. Het jammere is alleen dat ik de kans niet krijg om door te groeien, ook al wil mijn manager mij wel door laten groeien. Ik heb nu van mijn huidige werkgever een nieuw aanbod gekregen. Onbepaalde tijd, vast aantal uur (12) maar wel in de flex. Dat kan gewoon niet met mijn kleine kindjes.

Maar BSO werk is nog wel wat te vinden, KDV's niet. Bij Kind en Co is nog wel wat, weet niet welke regio jij woont. Dit is Woerden, Maarssen/Vleuten/De Meern, Diemen. Dus beetje midden Nederland. Kern/Skon/Triangel hoef je iig allemaal niet te proberen. Maar goed, dat is allemaal regio Utrecht. Amsterdam/Rotterdam is nog wel wat, maar mij hoef je niet op een babygroep te zetten. :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:57:03 #66
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132933733
Ik ga dit topic verlaten. Na iets meer dan een maand "werkloos" te zijn geweest (vrijgesteld van werk) kan ik maandag weer aan het werk! Succes allemaal met solliciteren en het vinden van een leuke baan! :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:00:26 #67
318361 Bienelientjee
pi_132933857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:52 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig veel ervaring (bijna 10 jaar BSO nu), veel cursussen en diploma's extra en lovende referenties. Ik viel alleen steeds niet op, nu door mijn gepimpte :+ CV eindelijk wel. Het jammere is alleen dat ik de kans niet krijg om door te groeien, ook al wil mijn manager mij wel door laten groeien. Ik heb nu van mijn huidige werkgever een nieuw aanbod gekregen. Onbepaalde tijd, vast aantal uur (12) maar wel in de flex. Dat kan gewoon niet met mijn kleine kindjes.

Maar BSO werk is nog wel wat te vinden, KDV's niet. Bij Kind en Co is nog wel wat, weet niet welke regio jij woont. Dit is Woerden, Maarssen/Vleuten/De Meern, Diemen. Dus beetje midden Nederland. Kern/Skon/Triangel hoef je iig allemaal niet te proberen. Maar goed, dat is allemaal regio Utrecht. Amsterdam/Rotterdam is nog wel wat, maar mij hoef je niet op een babygroep te zetten. :D
Ik zit in de buurt van Rotterdam. Ik ben nu zo'n 1,5 jaar van school af en helaas nog altijd werkloos. Heb even een persoonlijk lastige periode gehad, maar heb natuurlijk ook gesolliciteerd. En ze hebben op dit moment natuurlijk ook gewoon genoeg keuze. Iemand met meer ervaring nemen ze eerder.

Ik pak dus zo veel mogelijk diensten op via het uitzendbureau. Bezig blijven en ervaring blijven opdoen. Doe hiernaast ook vrijwilligerswerk (jongeren met gedragsproblemen) en de TSO hier vlakbij.

Had een paar maanden terug nog een hele leuke vacature gevonden. Ze gingen hun eerste BSO starten en ik zou dan via hun visie de BSO gaan opstarten. Maar ja, ik ben het helaas niet geworden.
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:10:12 #68
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132934216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef Silmarwen het volgende:

Misschien een avondstudie pedagogiek oid?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:26:53 #69
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_132934808
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef dutchdevil het volgende:
Ik ga dit topic verlaten. Na iets meer dan een maand "werkloos" te zijn geweest (vrijgesteld van werk) kan ik maandag weer aan het werk! Succes allemaal met solliciteren en het vinden van een leuke baan! :)
welke branche, welke functie? goed geregeld zo snel ;)
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:44:38 #70
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132938601
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

welke branche, welke functie? goed geregeld zo snel ;)
Branche is nu grafische industrie. Maar branche is een beetje ondergeschikt. Mijn functie was webanalist en nu data analist. Veel vraag naar en (blijkbaar) moeilijk voor bedrijven om daar geschikte mensen voor te vinden want ik had binnen hele korte tijd al 5 gesprekken staan. En ook bij allemaal uitgenodigd voor een 2e gesprek of (bij deze baan) gewoon na het 1e gesprek meteen aangenomen.

Wat dat betreft gewoon geluk dat ik doorgegroeid ben naar de functie van webanalist want mijn opleiding heeft er helemaal niets mee te maken (toerisme). Ben daar ook wel heel blij mee. Het is wel een beetje dubbel: ik heb al zo snel een andere baan (en gewoon keuze :X) en als ik dan naar vrienden/familie kijk (en verhalen hier op fok! lees van mensen) die al tijden werkloos thuis zitten en zich een slag in de ronde solliciteren en soms niet eens uitgenodigd worden voor een gesprek. Dan voelt het een beetje raar om dan vrolijk te vertellen dat ik zo snel weer een baan heb :{
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:42:39 #71
54772 Silmarwen
pi_132941604
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Misschien een avondstudie pedagogiek oid?
Ja daar heb ik wel vaker over nagedacht maar dat is A) best prijzig (al hoewel ik al behoorlijk wat certificaten + propedeuse en ervaring heb om het goed te verkorten) B) stage kan een issue worden C) er is als pedagoog ook niet veel werk.

Maar ik blijf wel met die gedachte spelen ja.
pi_132941640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja daar heb ik wel vaker over nagedacht maar dat is A) best prijzig (al hoewel ik al behoorlijk wat certificaten + propedeuse en ervaring heb om het goed te verkorten) B) stage kan een issue worden C) er is als pedagoog ook niet veel werk.

Maar ik blijf wel met die gedachte spelen ja.
Dit dus. Je kunt beter een studie in die richting zoeken waarmee je je wel onderscheidt van de massa's pedagogiekmeisjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2013 21:44:08 ]
pi_132941705
Nou dit pedagogische wetenschappen meisje heeft vandaag wel een goed eerste gesprek gehad :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:49:42 #74
318361 Bienelientjee
pi_132941926
Je moet ook echt geluk hebben tegenwoordig. :P Ik zit nu ook met een HBO Pedagogiek diploma. Als ik het toen had geweten, had ik idd ook andere studierichting genomen.

Succes Sarabi
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:50:27 #75
54772 Silmarwen
pi_132941964
Ik weet ook niet of het helemaal mijn ding is eigenlijk. Ik wilde altijd de game design wereld in, heb ook een jaar Media, Art and Technology gestudeerd in Enschede. Maar dat viel mij zo tegen (was erg jong, alleen jongens natuurlijk). De design wereld trekt nog steeds erg. Maar om eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet zo goed op het moment. Het liefst wil ik mijn eigen koffiewinkeltje, maar dat is op dit moment gewoon niet realiseerbaar.

Dus ik zit nu gewoon nog even vast aan de kinderopvang (wat ik overigens een leuke baan vind, alleen kut tijden, weinig uren en wel altijd na 18:00 thuis zonder enige flexibiliteit en weinig doorstroom mogelijkheden.)
pi_132943173
Silmarwen, zou je jezelf niet kunnen bekwamen in een bepaalde VVE-methode? Vooralsnog lijkt daar namelijk (van overheidswege) wel geld voor te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:43:07 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132944679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Op BSOs zijn ook mensen nodig :)
pi_132951254
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
pi_132951265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:14 schreef From het volgende:
Even een spoedje.. Vandaag een 2e gesprek bij bedrijf. Het eerste gesprek strak in pak met das, gesprekspartner (directeur) zat in nette broek/ overhemd. Vandaag heb ik weer een gesprek met hem en de HR dame uit Duitsland.. Iets losser gaan (zonder das) of gewoon wel weer? ?
Waarom zou je het niet doen? Als je het moet vragen weet je het niet zeker of het kan dus wel doen.
Wij kunnen de situatie en het bedrijf niet inschatten.
  woensdag 6 november 2013 @ 08:15:38 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_132951270
quote:
Weer netjes, net als de vorige keer. helemaal met een HR dame uit Duitsland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_132951275
NIet dat ik ooit een das om doe bij welk gesprek dan ook zo ongeveer. Alleen bij de koning.
pi_132951288
Waarom ik het niet zou doen? Omdat de directeur zelf ook zonder das en jasje zat.. Maar omdat er nu nieuwe gesprekspartner is denk ik dan wel weer..
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2013 @ 08:18:35 #83
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_132951292
Beter overdressed dan underdressed ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_132951298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:17 schreef From het volgende:
Waarom ik het niet zou doen? Omdat de directeur zelf ook zonder das en jasje zat.. Maar omdat er nu nieuwe gesprekspartner is denk ik dan wel weer..
Maar je hoeft niet te spiegelen. Jij bent dan ook niet de directeur. Als de directeur je de vorige keer had had ontvangen in een trainingspak omdat hij net terug kwam van sporten dan ga jij nu toch ook niet in trainingspak?
pi_132951312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar je hoeft niet te spiegelen. Jij bent dan ook niet de directeur. Als de directeur je de vorige keer had had ontvangen in een trainingspak omdat hij net terug kwam van sporten dan ga jij nu toch ook niet in trainingspak?
Dat is een andere uiterste, meestal spiegel je je wel aan de directeur. Je kleed je toch niet netter dan hem?
pi_132951320
Maar ik ben er wel uit.. incl das :)
pi_132951331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:20 schreef From het volgende:

[..]

Dat is een andere uiterste, meestal spiegel je je wel aan de directeur. Je kleed je toch niet netter dan hem?
Zeker wel. Ik hoop het zelfs.
Misschien komt de directeur deze keer wel met das en voel je je kut dat je het niet hebt gedaan.
pi_132951453
HR dames uit Duitsland zijn vaak heel netjes gekleed dus zelf ook weer op net gaan ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 6 november 2013 @ 09:47:55 #89
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_132952569
Je wil de baan nu net zo graag als bij het eerste gesprek, misschien zelfs nog wat meer enthousiast. Downdressing is dan denk ik een verkeerd signaal. Je bent met een pak/das niet snel overdressed in een dergelijke situatie.

Of het moet ten sprake zijn gekomen dat je overdressed was bij het eerste gesprek...
pi_132953545
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dit dus. Je kunt beter een studie in die richting zoeken waarmee je je wel onderscheidt van de massa's pedagogiekmeisjes.
Wat een gruwelwoord.. Pedagogiekmeisjes.. Maar weet wat je bedoeld..En heb straks ook dat diploma :{
Ik was mijn opleiding in deeltijd gestart, maar door omstandigheden in voltijd aan het afronden.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132953693
quote:
Duitsland = altijd netjes gaan en sowieso in jouw ogen misschien overdreven beleefd zijn.
Hallon!
  woensdag 6 november 2013 @ 12:01:55 #92
54772 Silmarwen
pi_132956235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Op BSOs zijn ook mensen nodig :)
Ja, daar werk ik dan ook al lang bij. :+

En VVE is niet echt mijn doelgroep. Dat zijn peuterspeelzalen, waar ik weinig ervaring in heb en vaak kun je de cursus pas doen als je al bij een PSZ werkt of in de kinderopvang. Trouwens ook weinig tot geen vacatures voor in de omgeving hier. Lijkt mij an sich wel leuk trouwens.
pi_132958888
Gesprek was met 40 minuten klaar. Kandidaat voor mij zat er wel 1 uur, vrijdag hoor ik meer. Kan ik tot die tijd afvragen of het goed of slecht teken is dat het zo kort was.
pi_132959079
Zegt natuurlijk niks he. Misschien was die kandidaat wel erg lang van stof.
pi_132959191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:21 schreef From het volgende:
Gesprek was met 40 minuten klaar. Kandidaat voor mij zat er wel 1 uur, vrijdag hoor ik meer. Kan ik tot die tijd afvragen of het goed of slecht teken is dat het zo kort was.
Dat zegt niks over het gevoel wat je hebt bij een gesprek. Dat voel je zelf toch wel aan of het lekker is gegaan?
pi_132959201
en je kan er nu toch niets meer aan veranderen dus niet piekeren.

Mijn gesprek duurde gisteren ruim een uur maar dat is ook meer een theekransje geworden zo leek het.
pi_132959258
Ik heb eigenlijk nooit het rot gevoel na een gesprek.. Soms wel dat je een bepaalde vraag beter anders had kunnen formuleren etc. Maar dat hoort erbij.
Het zegt ook helemaal niks, vorige week 2e gesprek van wel ruim een uur en toch afgewezen :P
  Moderator / Redactie FP woensdag 6 november 2013 @ 13:36:06 #98
Brabo Bastard
pi_132959470
Ik heb vannacht zelfs nog een mailtje gekregen van een bedrijf waarin ze een "Adviseur Buitendienst" zoeken. Het bedrijf zelf specialiseert zich in het minderen van beslaglegging op loon. Ik wist niet eens dat er zoiets bestond, en ik heb ze dan ook net gebeld. Helaas was de beste man er niet en wordt ik teruggebeld.

Ik heb geen idee wat ik mag verwachten maar ik ben best benieuwd, ook omdat mijn CV best ICT-gericht is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_132960777
Ik moet mezelf echt eens gaan motiveren om sollicitatiebrieven te schrijven 's avonds en in de weekenden :') Heb in september/oktober 2 gesprekken gehad voor 1 functie, uiteindelijk helaas afgewezen omdat de andere kandidaat 1 taal meer sprak. Wel jammer, want dat was een functie die mij echt op het lijf geschreven was. Sindsdien heb ik eigenlijk 0 sollicitaties meer verstuurd. Heb gisteren te horen gekregen dat ik nog tot minimaal 1 januari werk heb, maar ik zal toch eens verder moeten gaan kijken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132967960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:21 schreef From het volgende:
Goed teken dus. Gesprekspartner gesproken en ze willen graag met me in zee :) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')