Ga altijd alleen naar de sportschool, veel vrienden van me trainen daar ook dus doen vaak samen bankdrukken of squatten oid. Maar echt hele trainingen samen vind ik kut omdat het zo lang duurt met wachten enzo. Verder hebben we ook verschillende schema's.quote:Op zondag 3 november 2013 18:12 schreef Hiatus het volgende:
Trainen jullie alleen of met vrienden?
Trainde zelf lange tijd alleen, tegenwoordig met een aantal vrienden die sinds kort trainen.
Maar eigenlijk bevalt het me niet zo, ze hebben eigenlijk maar 2 soorten trainingen ; borst en triceps - rug en biceps.
Ze gaan ook niet echt hard in de paint, stoppen met hun setjes/training als ze moe zijn.
Legs? Not even once.
Heb ook totaal geen zin meer dingen uit te leggen / kennis te delen mbt tot trainen.
Gevoel dat er weinig mee gedaan wordt en sommige te dom zijn om het te snappen. Als iemand serieus aan de slag wil dan zoekt hij dat maar op internet uit, zoals ik dat zelfs bijna dagelijks doe.
Als iemand mee wil training, cool, maar ik ga geen concessies voor brotrainingen doen, blijf lekker me eigen programma volgen.
Van 70 naar 76 in 2 weken? Damnquote:Op zondag 3 november 2013 20:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yep, ik ken het. Mijn onderarmen zijn van voren iets wijder dan mijn bovenarmen, ziet er wel goed uit. Ook wanneer je BB of overhead presses doet, en dan al die grote aders erop.
Vind het zelf niet zo mooi als mensen van die kleine T-rex onderarmen hebben. (zie je veel op foto's, zeker als je wat langer bent) Voorkant bovenarmen lijkt vooral biceps en lateral head van triceps te zijn trouwens. Meeste is aanleg en aanhechtingen, wat dreamerbulk ook al zei.
[..]
Inmiddels wel weer.Komt heel snel terug, 70 -> 76 kg alweer.
Must have. Must roid.
[..]
Normaal had ik daar echt nooit pomp, bleef altijd gewoon plat en leeg. Ook niet door dips.Nu is & blijft het daar hard en opgeblazen en zien armen er de hele week een stuk groter uit van de zijkant, en die bult is mooi te onderscheiden. I'm happy.
CGBP altijd om en om met skullcrushers trouwens. (gaat zo makkelijk)
JM presses zijn in principe partial benches?
http://www.criticalbench.com/JM-presses.htm
De glycogeen voorraad is al na een half uur zware anaerobe inspanning leeg. Vervolgens moet je meer aanspraak gaan maken op oxidatie van vetten. Maar dit betekent niet dat het effectiever is voor afvallen. Het effectiefst is simpelweg zoveel mogelijk calorieën verbranden of minder consumeren.quote:Op zondag 3 november 2013 21:57 schreef helplesssss het volgende:
Ik begrijp alleen niet of je kan bulken en cutten tegelijk wanneer ik dus onderhoud eet en cardio erbij doeVage begrippen allemaal.
In theorie bouw ik spiermassa op wanneer ik KT doe en voldoende energie en eiwitten binnen krijg. Vervolgens ga ik over op de vetbranding (na het legen van mijn glycogeenvoorraad), dus verbrand (cut?) ik. Vervolgens ga ik een shake drinken, zodat mijn spieren toenemen.
Of haal ik nou alles door elkaar?
KT is nieuw voor mij. Vandaar de verwarring.
Ik begrijp nu meer het verschil. Dank je wel voor je fijne uitleg.quote:Op zondag 3 november 2013 22:27 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De glycogeen voorraad is al na een half uur zware anaerobe inspanning leeg. Vervolgens moet je meer aanspraak gaan maken op oxidatie van vetten. Maar dit betekent niet dat het effectiever is voor afvallen. Het effectiefst is simpelweg zoveel mogelijk calorieën verbranden of minder consumeren.
Veel belangrijker is om je energie uitgave en je energie inkomsten(eten+drinken) af te stemmen op je doel. Voor meer spieren moet je een klein energieoverschot creëren. Terwijl cutten/strakker worden/afvallen (allemaal hetzelfde) vraagt om een energietekort. Dus je moet eerst voorop stellen wat je doel is. Waarschijnlijk afvallen met spiermassa behoud (misschien zelfs wat extra als beginner).
Dan zijn er een paar grote richtlijnen die je kan volgen.
-relatief veel eiwitten consumeren. denk aan 1,5g/kg of meer.
-300-500 kcal per dag onder je onderhoud eten.
-sporten in de vorm van kracht training.
En die shake staat niet gelijk aan meer spieren, maar aan meer eiwitten voor opbouw van spieren. Alleen aan het drinken van zo'n shake heb je weinig als je er niet naast sport of al genoeg eiwitten binnenkrijgt.
spierbehoudquote:Op zondag 3 november 2013 22:36 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Ik begrijp nu meer het verschil. Dank je wel voor je fijne uitleg.
Wat is de toegevoegde waarde van KT tijdens cutten? Gezien ik dan toch geen spieren opbouw
KT is niet alleen spierbehoud, maar is ook net zo goed een inspanning waar je calorieën mee verbrandt. En van squatten krijg je bijvoorbeeld ook een mooie kont, daar gaat cardio je niet mee helpen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:49 schreef helplesssss het volgende:
Oh tuurlijk!
Maar zoveel spieren heb ik nog nier opgebouwd! Zal ik dan KT tijdelijk stoppen totdat ik mijn gewenste figuur heb bereikt en vanaf daar bulken? Slanker worden is mijn prio.
Ik heb het idee dat ik dat sneller bereik als ik alleen en vaker cardio doe.
Dus wat is effectiever?
3x uurtje KT en uurtje cardio of 5x uurtje cardio?
Als beginner kan je nog afvallen en tegelijk wat in spier aankomen. Maar krachttraining is vooral voor het spierbehoud tijdens afvallen. Om slanker te worden is minder energie binnen te krijgen dan er uitgaat. Dit kan je op 2 manieren doen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:49 schreef helplesssss het volgende:
Maar zoveel spieren heb ik nog nier opgebouwd! Zal ik dan KT tijdelijk stoppen totdat ik mijn gewenste figuur heb bereikt en vanaf daar bulken? Slanker worden is mijn prio.
Ik heb het idee dat ik dat sneller bereik als ik alleen en vaker cardio doe.
Dus wat is effectiever?
3x uurtje KT en uurtje cardio of 5x uurtje cardio?
1 kg per week is te hoog gegrepen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:59 schreef helplesssss het volgende:
Ik DENK dat dit logisch is:
5x cardio = 3500 kcal = halve kg
500 kcal p/d minder eten = halve kg
Kg vetverlies per week
Daarbij ga ik een shake per dag drinken. Verdelen over 3 dagdelen. Ochtend, middag en avond.
Wanneer ik 7 kg vetmassa ben (hopelijk rond nieuwjaar) begin ik met bulken3x KT per week en geen cardio meer.
Geen cardio doen dan? Maar wel 3x KT per week en zater- en zondag een beetje zwemmen en ontspannen.quote:Op zondag 3 november 2013 23:12 schreef Hiatus het volgende:
[..]
1 kg per week is te hoog gegrepen.
500 kcal onder onderhoud + cardio gaat je uitputten. Wellicht werkt het zelfs averechts en val je bijna niet af.
Af en toe worden er wel foto's gepostquote:Op maandag 4 november 2013 00:49 schreef Tamabralski het volgende:
Is hier ook een hall of fame met fotos van geboekte progressie en zulks?
Ooit een keer een paar foto's gepost maar geen zin om te zoeken.quote:Op maandag 4 november 2013 00:49 schreef Tamabralski het volgende:
Is hier ook een hall of fame met fotos van geboekte progressie en zulks?
Als iemand mijn foto's kan vinden mogen ze best in de op, heb alleen geen voor foto's paraat...quote:Op maandag 4 november 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Af en toe worden er wel foto's gepost
Misschien idd wel leuk idee voor in de OP als er voor/na foto's worden gepost, om die daar permanent in een spoiler te zetten. Met toestemming van de owner uiteraard.
Goede uitleg, maakt het idd een stuk duidelijker. Genetics speelt met veel dingen een rol zo blijkt maar weer, maar hard werk des te meer.quote:Op zondag 3 november 2013 17:53 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het allemaal om de aanhechtingen van je triceps/biceps onderdelen. Bij sommige mensen steekt de lange tricep head veel meer uit dan bij andere mensen, geldt ook voor de biceps brachii(degene die je arm er van de voorkant dus ook dikker uit laat zien).
en het alle drie los aanspreken van je triceps onderdelen valt ook veel over te zeggen lol....
Als iemand bencht(eventueel ook smallgrip), dipt en skullcrushers doet werken bij elk van die oefening de 3 onderdelen van de triceps maximaal mee. Meer heeft een mens voor triceps eigenlijk niet nodig.
Kan jij de 3 triceps onderdelen los van elkaar bewegen/flexen? Nee, dacht ik al. Zelfde geld voor upper/lowerchest, of je nou incline of flat doet.. uiteindelijk gebruik je de gehele chest met die oefening. Ook daarbij zeg ik... genetics. De één heeft een prominentere upperchest dan de ander. Kan jij je 2 chest onderdelen(upper/lower) los van elkaar bewegen/flexen? Nee, dacht ik al.
De drie triceps onderdelen nog los isoleren met cables is eigenlijk volkomen onnodig voor lifters zoals ons. BB'ers die zoveel zooi gebruiken waarbij elk klein detail 100x wordt uitvergroot komen isolaties voor bijv triceps wel van pas omdat de veranderingen echt zichtbaar voor het oog zijn.
Motto van het verhaal, gewoon braaf je oefeningen blijven doen en eten .. en je armen worden dikker/groter, alleen bij sommige zien ze er van de voorkant dikker uit door aanhechtingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een B dag zal er als volgt uitzien:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is het toch beter om het in een Push, pull en legs setting te doen (dus een ABC schema)?I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Hey, niet zo agressief hé.quote:Op maandag 4 november 2013 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Cardio *IS* onderdeel van je TDEE....
Ik snap niet waarom mensen cardio vaak apart berekenen. Is net alsof je je TDEE berekent minus alle trappen die je op- of afloopt op een dag. Slaat nergens op als je er even bij stil staat.
Het verschil kcal opslag - kcal verbruik wordt over AL je energieinname vs. AL je energieverbruik genomen. Je lichaam weet niet of je in de sportschool staat of niet.
Ik doe inderdaad ook 4x per week 5 oefeningen en that's it. Daarmee pak ik ook alles wat ik moet pakken (hele lichaam). Training duurt meestal een uurtje.quote:Op maandag 4 november 2013 01:30 schreef Verbosity het volgende:
Hoe lang ben je wel niet bezig op dag B?
De selectie van oefeningen die je hebt is weinig op aan te merken, maar het volume lijkt me nogal veel. Ben zelf gewend om 5-6 oefeningen te doen op een dag. Onder het motto: More is less.
Daarom, ik weet niet of dat veel nut gaat hebben want ik ben de bulk gewoon aan het verplaatsen van de ene dag naar de andere. Als ik 4x per week kon gaan was het makkelijk, dan zou ik er gewoon ergens een push dag tussen plaatsen ipv die met de pull dag te combineren, maar met 3x per week heb ik het gevoel alsof ik niet genoeg doe (quote:Op maandag 4 november 2013 01:30 schreef Verbosity het volgende:
Hoe lang ben je wel niet bezig op dag B?
De selectie van oefeningen die je hebt is weinig op aan te merken, maar het volume lijkt me nogal veel. Ben zelf gewend om 5-6 oefeningen te doen op een dag. Onder het motto: More is less.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |