abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:40:17 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_132831315

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 03-11-2013 12:27:31 ]
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:42:52 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_132831406
Found it: D (+/-) = Denivelé = Hoogteverschil :)

Jongens, flink doorposten want morgen eind vd middag stap ik op het vliegtuig.
pi_132831476
Ik zit een beetje onbestemd op de bank vandaag, eerst boodschappen doen, of eerst lopen, of toch naar de bieb, meehhhh
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132832019
http://nikeplus.nike.com/(...)70041238483878915490

en mijn trainingsterrein. genieten!
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
en het padje naar de singletrack de berg op.
SPOILER
dit zijn nog de lage berg foto`s. jammer dat je nooit echt het hoogteverschil op de foto kan krijgen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_132832186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:58 schreef winterstorm666 het volgende:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
dit zijn nog de lage berg foto`s. jammer dat je nooit echt het hoogteverschil op de foto kan krijgen.
O+ Prachtig gebied!
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:03:04 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132832224
Dat ziet er inderdaad uit alsof je er lekker een rondje in het bos kunt hardlopen :Y ^O^
F means you're fucked
pi_132832904
quote:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Ze zouden er alleen asfalt moeten neerleggen :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_132832967
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:18 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

:P :( o|O
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:24:20 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_132833152
Het spookt hier al aardig. Ik ben moed aan het verzamelen om van de bank af te komen. Mijn fiets in de stad laten staan, dus wordt een wandeling naar de kroeg :O
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:25:33 #10
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_132833208
Ik zie dat niemand 'm hier loopt, maar de marathon morgen van Terschelling is ivm weersverwachting (storm, koud en neerslag) afgelast.
pi_132833213
quote:

[..]

}:|
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:34:01 #12
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132833695
quote:

[..]

:(
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:38:31 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_132833969
Die schoen van mij trouwens had ik gister met koud water helemaal schoon gekregen. Nu droogt ie op en is 't weer rood. Halloween is al voorbij :o
pi_132834009
quote:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
O+ mooi O+
Ja doei.
pi_132834019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:19 schreef winterstorm666 het volgende:

[..]

:P :( o|O
Ik heb hem net ff echt een klap tegen zijn hoofd aangegeven, draak.. Echt zo mooi daar!!
pi_132834063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:39 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik heb hem net ff echt een klap tegen zijn hoofd aangegeven, draak.. Echt zo mooi daar!!
^O^ O+
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:46:02 #17
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_132834368
Sporten vandaag overgeslagen. Had geen zin! Morgen lekker een duurloopje van 20-25 KM. daar heb ik wel zin in :)
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_132834411
quote:

[..]

Terecht. ^O^
  Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 20:47:59 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_132834480
quote:

[..]

Net één dag de sleutel en nu al oorlog :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_132834762
Ik heb haar natuurlijk wel een beuk teruggegeven ^^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:53:29 #21
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132834771
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:53 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb haar natuurlijk wel een beuk teruggegeven ^^
^O^
F means you're fucked
pi_132834837
quote:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Oh vooral die eerste zeg! :o
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_132834845
owow! popcorn???
pi_132834888
Jaaaa morgen weer ldl! Weinig wind in het bos, misschien een buitje en koud genoeg om mn lange Tight te drage. Nu al zin in :)
pi_132835126
Mooie omgeving! ^O^

Vandaag de Erasmusronde, als voorbereiding op de Zevenheuvelenloop, en het was een geslaagde voorbereiding. :)

Wedstrijdje bij PAC en was er half uurtje van tevoren om m'n nummer te halen, na wat inlopen werd het nog haasten voor de start, want de speaker wilde om 14:28 al los blijkbaar, anyway, redelijk vlot van start na een rondje over de atletiekbaan en toen rondom de Kralingse Plas een 10 km parcours.

Op de Kralingseplaslaan heb ik nog nooit zo fijn gelopen, in april was dit de regelrechte hel op aarde (km 36-39 van de marathon), nu liep ik heerlijk ontspannen. Begon al af en toe iemand in te halen en kon ontspannen lopen. Bij 5k dacht ik 'nou, dat valt alles mee qua doorkomst, maar eens zien hoe het bij 8 kilometer is!' en daar was het ook nog steeds goed in orde, in de laatste kilometer nog een aardige strijd met iemand anders en uiteindelijk als 24e gefinished in 39:28 (bruto) en 39:25 netto (een PR! :)).

Erg tevreden, want ik was ook binnen no-time hersteld en eigenlijk grotendeels alleen gelopen tijdens de race, dus dan alsnog deze tempo's vast kunnen houden betekent wel dat de vorm er aardig is. Ook supervlak gelopen met de eerste en laatste kilometer een sneller tempo, eigenlijk ideaal qua raceindeling. Nu nog 2 weekjes goed trainen en rusten en kom maar op met die 7H's! :)

SPOILER
Jack does it in real time...
pi_132835315
Lekker hoor.. Wat wordt de richttijd voor 7HL?

Wat is sowieso een logische richttijd voor die race? (minimaal) net zo snel als een vlakke 15km neem ik aan? (want snel parcours)
pi_132835417
Winterstorm! Wat prachtig, ik wordt er jaloers van :Y
pi_132835420
Ja, het parcours van de 7H is gewoon snel. Kilometers 3-5.5 zijn wat zwaarder en ook 10-11, maar eigenlijk is het (iets naar beneden lopend) profiel van die laatste 4 kilometer ideaal om je ietwat over het dode punt te helpen. :)

Het doel is in ieder geval een PR op de 15k, maar minimaal 1 seconde onder het uur duiken zeg ik ook geen nee tegen. :+
pi_132835553
Hmm dan mag ik mijn verwachtte eindtijd wel aanpassen.. Wat natuurlijk niet kan gok ik :{
Ik liep afgelopen weekend op de HM 1.23.50 op 15km dus met een beetje mazzel moet onder de 1.20 wel lukken misschien. Ik had 1.30 opgegeven..
pi_132835754
Zoals al vaker gezegd, de heuvels hebben wel wat impact, maar ook positief in het laatste deel van de race en eigenlijk is het parcours gewoon bloedsnel, want de WR's bij de mannen en vrouwen zijn erop gelopen en menig PR van amateurs ook. :P
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:14:43 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132835800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:13 schreef DeeBee het volgende:
Zoals al vaker gezegd, de heuvels hebben wel wat impact, maar ook positief in het laatste deel van de race en eigenlijk is het parcours gewoon bloedsnel, want de WR's bij de mannen en vrouwen zijn erop gelopen en menig PR van amateurs ook. :P
Dat kan ik beamen. Dat van die amateur-PR's dan he...
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 november 2013 @ 21:14:46 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132835805
quote:

[..]

14.gif
pi_132835826
Je opgegeven tijd bij de 7^^ zegt een beetje, maar baseren ze toch vooral op wat je vorige edities hebt gelopen. Als je die geen hebt gedaan, jammer dan een vakje verder naar achteren. Althans dat is volgens mij wat ze doen, gebaseerd op wat ik hoorde van mensen vorig jaar.
pi_132835961
Nou min loopje ging niet zo lekker, een stuk langzamer dan normaal op deze hartslag. Een week city hoppen en keelpijn door stomme aircos haakt er wel in. Oh ja en de uit nederland meegebrachte pepernoten en dropjes lagen misschien ook niet zo lekker op de maag :p nu twijfel of ik morgen wel of niet moet gaan, maar ja never skip the ldl right?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132835975
Ik heb geen idee meer wat ik voor de 7HL had opgegeven. 1:22:30 gok ik. Mijn PR is 1:23:51, gelopen tijdens de BGL.

Inmiddels is het hier weer erg onstuimig. Morgen 6 Bft tegen op het strand, dus nog een graadje erger dan vorige week in Monster. Let it rock.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 november 2013 @ 21:20:52 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132836001
The LDL is sacred.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:21:14 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb geen idee meer wat ik voor de 7HL had opgegeven. 1:22:30 gok ik. Mijn PR is 1:23:51, gelopen tijdens de BGL.

Inmiddels is het hier weer erg onstuimig. Morgen 6 Bft tegen op het strand, dus nog een graadje erger dan vorige week in Monster. Let it rock.
*O*

Ik ben te herkennen aan een paars shirt met daarin met witte letters "Sjakies Trots 1" (Er lopen er nog 2 of 3 in dat shirt rond, en nog een paar met "Sjakies Trots 2") . En natuurlijk de knaloranje schoenen :)
Ohja, en startnummer 868
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 november 2013 @ 21:21:42 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132836044
En een witte roos tussen je tanden?
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:22:15 #39
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
En een witte roos tussen je tanden?
Die is weggewaaid
F means you're fucked
pi_132836076
Nja, het zal wel loslopen met 7hl. Trechter bij de start dus zeeën van ruimte daarna. Althans dat ist idee dan he
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 november 2013 @ 21:23:15 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132836110
Over tussen de tanden gesproken. Al weer weken niet volledig te beteugelen snaaidrang. En dat is niet zo erg als je 35KM per week loop....
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:23:45 #42
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Nja, het zal wel loslopen met 7hl. Trechter bij de start dus zeeën van ruimte daarna. Althans dat ist idee dan he
Tussen 10 en 11 wordt het weer ff wat smaller en drukker
F means you're fucked
pi_132836160
Ik denk dat ik aan de ibu ga. Ik heb vanmiddag een boom verpot (inclusief kluit +/- 100kg) en nu heb ik last van mijn rug :'( . Niet bijster slim, een dag voor een wedstrijdje.
pi_132836257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Tussen 10 en 11 wordt het weer ff wat smaller en drukker
En wie stuk gaat gaat precies op dat stuk stuk, dus als je pech hebt loop je daar op een smal stuk met een stuk of wat stuk gaande mensen voor je.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 november 2013 @ 21:26:47 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132836258
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik denk dat ik aan de ibu ga. Ik heb vanmiddag een boom verpot (inclusief kluit +/- 100kg) en nu heb ik last van mijn rug :'( . Niet bijster slim, een dag voor een wedstrijdje.
Bloedheet douchen en vroeg naar bed wil ook wel eens helpen.
pi_132836295
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bloedheet douchen en vroeg naar bed wil ook wel eens helpen.
Dan ga ik NU douchen :). Bedankt voor de tip!
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:29:12 #47
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_132836362
Mooie prestatie DeeBee!!!
Ik ben net terug van mijn LDL, voor het eerst sinds na de Roparun ruim over de 15 km heen gegaan, voor mijn doen dan ;) Dus 10 EM getraind :D

Alleen na 11 km stapte in de onder kant van een fles die ik niet had zien liggen, dus nu gaatje in mijn schoen en hiel... en mn duim ook nog gesneden bij het uit mijn schoen/voet halen... Dus dat is wel balen, verder lekker gelopen met ook nog een flinke plensbui precies op het stuk waar ik wind tegen had... Het is HERFST!!! Dus nu lekker douchen!

SPOILER
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_132836394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:00 schreef DeeBee het volgende:
Mooie omgeving! ^O^

Vandaag de Erasmusronde, als voorbereiding op de Zevenheuvelenloop, en het was een geslaagde voorbereiding. :)

Wedstrijdje bij PAC en was er half uurtje van tevoren om m'n nummer te halen, na wat inlopen werd het nog haasten voor de start, want de speaker wilde om 14:28 al los blijkbaar, anyway, redelijk vlot van start na een rondje over de atletiekbaan en toen rondom de Kralingse Plas een 10 km parcours.

Op de Kralingseplaslaan heb ik nog nooit zo fijn gelopen, in april was dit de regelrechte hel op aarde (km 36-39 van de marathon), nu liep ik heerlijk ontspannen. Begon al af en toe iemand in te halen en kon ontspannen lopen. Bij 5k dacht ik 'nou, dat valt alles mee qua doorkomst, maar eens zien hoe het bij 8 kilometer is!' en daar was het ook nog steeds goed in orde, in de laatste kilometer nog een aardige strijd met iemand anders en uiteindelijk als 24e gefinished in 39:28 (bruto) en 39:25 netto (een PR! :)).

Erg tevreden, want ik was ook binnen no-time hersteld en eigenlijk grotendeels alleen gelopen tijdens de race, dus dan alsnog deze tempo's vast kunnen houden betekent wel dat de vorm er aardig is. Ook supervlak gelopen met de eerste en laatste kilometer een sneller tempo, eigenlijk ideaal qua raceindeling. Nu nog 2 weekjes goed trainen en rusten en kom maar op met die 7H's! :)

SPOILER
Wooow wat hard! En als het dan ook nog zo gemakkelijk voelt :D
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:30:20 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836411
DeeBee *O* Mooi werk, gefeliciteerd!
F means you're fucked
pi_132836510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:21 schreef YUR het volgende:

[..]

*O*

Ik ben te herkennen aan een paars shirt met daarin met witte letters "Sjakies Trots 1" (Er lopen er nog 2 of 3 in dat shirt rond, en nog een paar met "Sjakies Trots 2") . En natuurlijk de knaloranje schoenen :)
Ohja, en startnummer 868
Ok, benieuwd of we elkaar treffen morgen. Ik weet nog niet wat ik aan doe (nu klink ik verdorie als een vrouw), misschien wel lang/lang (oranje/zwart).

Loop je ook op wondersloffen, of gaat 't om een andere Sjakie? Ik weet wel dat iedereen in Den Haag Harry of Sjaak heet, maar toch.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:32:57 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836553
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:32 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok, benieuwd of we elkaar treffen morgen. Ik weet nog niet wat ik aan doe (nu klink ik verdorie als een vrouw), misschien wel lang/lang (oranje/zwart).

Loop je ook op wondersloffen, of gaat 't om een andere Sjakie? Ik weet wel dat iedereen in Den Haag Harry of Sjaak heet, maar toch.
Er is een teamcompetitie binnen Haag, en onze groep heeft zijn twee teams vernoemd naar de trainer :)
F means you're fucked
pi_132836776
Thanks. :)

Ik was ook wel enigszins verbaasd (al had ik er wel wat stiekeme hoop op, want ga best lekker de laatste maanden), want ik ben meestal niet op m'n best in de wat kleinere trimloop-achtige wedstrijdjes. Maar het was wel een van de betere races die ik gelopen heb, veel beter gevoel na afloop dan tijdens de halve in Amsterdam, die deed wat meer pijn. :D

De LVML is ook wel echt leuk om te doen volgens mij! Met de verschillende ondergronden en duinen wel een nóg betere voorbereidingsloop op de 7H, maar iets minder geschikt om PR's te lopen. :P Succes iedereen iig morgen! ^O^
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:38:37 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132836793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef DeeBee het volgende:

Ik was ook wel enigszins verbaasd (al had ik er wel wat stiekeme hoop op, want ga best lekker de laatste maanden), want ik ben meestal niet op m'n best in de wat kleinere trimloop-achtige wedstrijdjes. Maar het was wel een van de betere races die ik gelopen heb, veel beter gevoel na afloop dan tijdens de halve in Amsterdam, die deed wat meer pijn. :D

De LVML is ook wel echt leuk om te doen volgens mij! Met de verschillende ondergronden en duinen wel een nóg betere voorbereidingsloop op de 7H, maar iets minder geschikt om PR's te lopen. :P Succes iedereen iig morgen! ^O^
Ach, PR is ook niet zo belangrijk. Lekker lopen en lol hebben O+
F means you're fucked
pi_132837056
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ach, PR is ook niet zo belangrijk. Lekker lopen en lol hebben O+
Ow, dat is ook zeker waar. :) Dat kan niet altijd je doel zijn! ;) Maar zo nu en dan loop ik toch ook weldegelijk voor PR's. :P Dit jaar in ieder geval nog bij de 7H een PR als doel en als back-up ook nog de Bruggenloop. :Y)

Daarna pas weer met de CPC of zo, daartussen ook lekker loopjes voor de conditie en omdat ze leuk zijn. :)
pi_132837161
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dan ga ik NU douchen :). Bedankt voor de tip!
Ik zou sowieso wel een ibu nemen voor het slapen gaan, dan slaap je in ieder geval lekker vast en ga je niet in een rare houding liggen omdat je pijn hebt. Hopelijk gaat het over! Een dag voor de wedstrijd lijkt alles ook altijd erger ;)
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:47:49 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132837174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ow, dat is ook zeker waar. :) Dat kan niet altijd je doel zijn! ;) Maar zo nu en dan loop ik toch ook weldegelijk voor PR's. :P Dit jaar in ieder geval nog bij de 7H een PR als doel en als back-up ook nog de Bruggenloop. :Y)

Daarna pas weer met de CPC of zo, daartussen ook lekker loopjes voor de conditie en omdat ze leuk zijn. :)
Zo nu en dan moet dat inderdaad ook wel :Y Maar ik ben nu verre van in vorm/ goed getraind, dus alles draait om gewoon lekker meters maken. Eind mei moet ik weer sterk zijn, alles tot dan is opbouwen
F means you're fucked
pi_132837230
Flauwe mensen roepen trouwens toch wel eens 'stop de dief' of 'de politie is al weg hoor' als je aan het rennen bent? Ik voelde me vandaag het laatste stukje echt zo haha, ik was langs de bakker vlakbij mijn huis gegaan dus de laatste km rende ik met 2 halfjes brood onder mijn oksels :P
pi_132837422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Flauwe mensen roepen trouwens toch wel eens 'stop de dief' of 'de politie is al weg hoor' als je aan het rennen bent? Ik voelde me vandaag het laatste stukje echt zo haha, ik was langs de bakker vlakbij mijn huis gegaan dus de laatste km rende ik met 2 halfjes brood onder mijn oksels :P
_O- _O-
pi_132837513
Die zullen lekker smaken dan..
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:07:43 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132838128
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:15 schreef Tieske89 het volgende:
Je opgegeven tijd bij de 7^^ zegt een beetje, maar baseren ze toch vooral op wat je vorige edities hebt gelopen. Als je die geen hebt gedaan, jammer dan een vakje verder naar achteren. Althans dat is volgens mij wat ze doen, gebaseerd op wat ik hoorde van mensen vorig jaar.
Ik heb 1:30:00 opgegeven. Maar gezien mijn griepweek ga ik dat denk ik niet halen omdat ik begin die week weer voor het eerst mag lopen volgens de richtlijnen (2 dgn rust per dag ziekte). Dus ik ga nu voor 1:45. Ik wil mezelf niet een blessure inlopen, jammer, want de vorm was er gezien alle loopjes die ik op Aruba heb gedaan en de Vu loop. De week erop is Geldrop, daar nu knallen om m'n PR op de 10 wat scherper te stellen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_132839702
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:39 schreef Nirak het volgende:
Heb je ook een butsmuts? Je kunt behoorlijk beschadigen als je valt en je fietst hard..

Yup! Het is hier verplicht om een helm te dragen tijdens het fietsen. Geen gezicht, helemaal niet fijn, maar wel veilig(er)
pi_132840413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef DeeBee het volgende:

*O* ^O^ Lekker dat het zo enorm goed ging en natuurlijk een hele mooie tijd! Die 7^^ gaat ook zeker wel goedkomen dan inderdaad. ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
_O- En dan nog politie erachteraan :P
pi_132840484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb 1:30:00 opgegeven. Maar gezien mijn griepweek ga ik dat denk ik niet halen omdat ik begin die week weer voor het eerst mag lopen volgens de richtlijnen (2 dgn rust per dag ziekte). Dus ik ga nu voor 1:45. Ik wil mezelf niet een blessure inlopen, jammer, want de vorm was er gezien alle loopjes die ik op Aruba heb gedaan en de Vu loop. De week erop is Geldrop, daar nu knallen om m'n PR op de 10 wat scherper te stellen.
Zo heel hard gaat je conditie en gestel ook weer niet achteruit toch? Misschien zijn die paar dagen rust juist net wat je nodig had om nog beter in je vel te komen zitten en loop je een dik PR. Zie het als een soort taperfase. :)
  zaterdag 2 november 2013 @ 23:32:08 #64
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132841185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:09 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zo heel hard gaat je conditie en gestel ook weer niet achteruit toch? Misschien zijn die paar dagen rust juist net wat je nodig had om nog beter in je vel te komen zitten en loop je een dik PR. Zie het als een soort taperfase. :)
Drie weken stilzitten, waarvan vier dagen in bed, tikt aan en ik heb een ding geleerd: be patient. Dit was al een voor de lol-loop. En als ik gewoon rustig aan doe, kan ik de week erna gewoon lekker op de 10 knallen. Ik heb geen PR op de 15, dus wat ik ook loop is een PR. Maar op de 10... Daar kan ik wel een dikke PR neer gaan zetten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_132841214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Drie weken stilzitten, waarvan vier dagen in bed, tikt aan en ik heb een ding geleerd: be patient. Dit was al een voor de lol-loop. En als ik gewoon rustig aan doe, kan ik de week erna gewoon lekker op de 10 knallen. Ik heb geen PR op de 15, dus wat ik ook loop is een PR. Maar op de 10... Daar kan ik wel een dikke PR neer gaan zetten.
Dat is ook wel weer logisch inderdaad! ^O^
  zaterdag 2 november 2013 @ 23:35:38 #66
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132841281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:33 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is ook wel weer logisch inderdaad! ^O^
Ik ben niet heel gek in m'n hoofd hoor, klein beetje maar :P
  zaterdag 2 november 2013 @ 23:38:16 #67
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_132841358
Mooie tijd DB!

Hier weekje verplicht stilzitten, balen! Maandag terug proberen met bootcamp en dinsdag een 5 kmtje, ik heb er al ontzettend veel zin in! Hopelijk mijn kuiten ook. De twee weken erna op vakantie, maar de loop en trailschoenen gaan mee...

Succes alle lopers vandaag!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_132843083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

*O* ^O^
Amerongen of tilburg?
Tilburg. Makkelijk kan niet voor mij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_132843159
Jeetje, ik kan wel merken dat ik echt al maanden niet meer gefietst heb :')
Misschien gedeeltelijk off-topic, maar ach..

Omdat ik dus verplicht rust heb moeten nemen i.v.m een blessure in het onderbeen, en ik helemaal gek werd van het niks (kunnen) doen, heb ik besloten een fiets van een neef te lenen. Vanochtend lekker op tijd opgestaan, de fiets gepakt en een eind gaan fietsen. Het plan was een kilometer of 20 - Een uurtje ongeveer. Tijdens een LDL van 18km voor de HM, heb ik een bepaalde route gelopen. Heel rustig, achteraf dus weinig verkeer en weinig kans op ongelukken :)

Die route, vol goede moed, beginnen te fietsen. Ging prima, tot de eerste "klim", man man... De benen begonnen al voorzichtig te verzuren. Rond kilometer 8-9 nog een heuvel en toen begaven m`n bovenbenen het al :') Stukje verder heuveltop gelopen, en even wat rust gepakt om de HR wat te laten zakken (zat rond de 185!). Daarna ging het eigenlijk wel lekker, maar voornamelijk omdat de relatief grote klimmetjes vooraan in de route zaten.

Anyway, dus mooi een uurtje gefietst. 18km afgelegd met een gemiddelde HR van 155. Beetje de zone waar ik normaal gesproken LDL op doe. En ik denk dat die 1x per week fietsen erin blijft. M`n bovenbenen gaan ervan groeien als een malle, dat voel ik wel. En... Naar beneden sjezen met 45 km/u is cool 8-)
  zondag 3 november 2013 @ 00:48:25 #70
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132843288
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 00:42 schreef Levitas het volgende:
Jeetje, ik kan wel merken dat ik echt al maanden niet meer gefietst heb :')
Misschien gedeeltelijk off-topic, maar ach..

Anyway, dus mooi een uurtje gefietst. 18km afgelegd met een gemiddelde HR van 155. Beetje de zone waar ik normaal gesproken LDL op doe..
Je HR bij fietsen moet zo'n 10-20 slagen lager zijn dan bij het lopen.
pi_132843496
:r RD :r

Beetje op FB de gaafste hardloopfoto's ooit plaatsen. Echt. Heeft geen hart, die man... :N

Spierpijn van tegelen. Maandag pas weer lopen. Heb al een week niet gerend inmiddels. Begint afkickverschijnselen te krijgen *ril* *tril* *snotter*. Maar het is voor 'n goed doel..! Nog maar 2 nachtjes in de garage naar de wc..
Ja doei.
pi_132843694
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 00:48 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je HR bij fietsen moet zo'n 10-20 slagen lager zijn dan bij het lopen.
En waarom is dat?
Als ik 10-20 slagen lager dan hardlopen wil, dan sta ik stil, want elke heuvel op ging de HR al heel snel richting 160-165. En er zaten veel (kleinere) heuveltjes in.
pi_132843728
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:07 schreef Levitas het volgende:

[..]

En waarom is dat?
Als ik 10-20 slagen lager dan hardlopen wil, dan sta ik stil, want elke heuvel op ging de HR al heel snel richting 160-165. En er zaten veel (kleinere) heuveltjes in.
Je gebruikt minder spieren doordat je zit, dus normaal gesproken is je maximale hartslag bij fietsen 10 slagen lager dan bij lopen.

Maar als jij elke week 18km fietst maakt het echt niet veel uit op welke hartslag je dat doet, zoveel belasting is dat niet ;) En inderdaad met heuvels is het zowel met fietsen als met lopen heel lastig je hartslag vlak te houden, zeker als je het lang niet gedaan hebt..
pi_132843790
Haha, morgen lopen. Ik ben nog lang niet thuis :P
  zondag 3 november 2013 @ 01:12:34 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132843792
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:07 schreef Levitas het volgende:
En waarom is dat?
De waarom kan ik je niet vertellen, maar ik kan je vertellen dat mijn fysio dat zegt, de maximaalinspanningstesten dat ook doen. Volgens mij heeft het te maken met het lichaamsgewicht dat je bij hardlopen actief meezeult en bij fietsen niet.

Zie mijn HR zones bijvoorbeeld:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')