Er is een teamcompetitie binnen Haag, en onze groep heeft zijn twee teams vernoemd naar de trainerquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ok, benieuwd of we elkaar treffen morgen. Ik weet nog niet wat ik aan doe (nu klink ik verdorie als een vrouw), misschien wel lang/lang (oranje/zwart).
Loop je ook op wondersloffen, of gaat 't om een andere Sjakie? Ik weet wel dat iedereen in Den Haag Harry of Sjaak heet, maar toch.
Ach, PR is ook niet zo belangrijk. Lekker lopen en lol hebbenquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef DeeBee het volgende:
Thanks.
Ik was ook wel enigszins verbaasd (al had ik er wel wat stiekeme hoop op, want ga best lekker de laatste maanden), want ik ben meestal niet op m'n best in de wat kleinere trimloop-achtige wedstrijdjes. Maar het was wel een van de betere races die ik gelopen heb, veel beter gevoel na afloop dan tijdens de halve in Amsterdam, die deed wat meer pijn.
De LVML is ook wel echt leuk om te doen volgens mij! Met de verschillende ondergronden en duinen wel een nóg betere voorbereidingsloop op de 7H, maar iets minder geschikt om PR's te lopen.Succes iedereen iig morgen!
Ow, dat is ook zeker waar.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Ach, PR is ook niet zo belangrijk. Lekker lopen en lol hebben
Ik zou sowieso wel een ibu nemen voor het slapen gaan, dan slaap je in ieder geval lekker vast en ga je niet in een rare houding liggen omdat je pijn hebt. Hopelijk gaat het over! Een dag voor de wedstrijd lijkt alles ook altijd ergerquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan ga ik NU douchen. Bedankt voor de tip!
Zo nu en dan moet dat inderdaad ook welquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ow, dat is ook zeker waar.Dat kan niet altijd je doel zijn!
Maar zo nu en dan loop ik toch ook weldegelijk voor PR's.
Dit jaar in ieder geval nog bij de 7H een PR als doel en als back-up ook nog de Bruggenloop.
![]()
Daarna pas weer met de CPC of zo, daartussen ook lekker loopjes voor de conditie en omdat ze leuk zijn.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Flauwe mensen roepen trouwens toch wel eens 'stop de dief' of 'de politie is al weg hoor' als je aan het rennen bent? Ik voelde me vandaag het laatste stukje echt zo haha, ik was langs de bakker vlakbij mijn huis gegaan dus de laatste km rende ik met 2 halfjes brood onder mijn oksels
Ik heb 1:30:00 opgegeven. Maar gezien mijn griepweek ga ik dat denk ik niet halen omdat ik begin die week weer voor het eerst mag lopen volgens de richtlijnen (2 dgn rust per dag ziekte). Dus ik ga nu voor 1:45. Ik wil mezelf niet een blessure inlopen, jammer, want de vorm was er gezien alle loopjes die ik op Aruba heb gedaan en de Vu loop. De week erop is Geldrop, daar nu knallen om m'n PR op de 10 wat scherper te stellen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:15 schreef Tieske89 het volgende:
Je opgegeven tijd bij de 7^^ zegt een beetje, maar baseren ze toch vooral op wat je vorige edities hebt gelopen. Als je die geen hebt gedaan, jammer dan een vakje verder naar achteren. Althans dat is volgens mij wat ze doen, gebaseerd op wat ik hoorde van mensen vorig jaar.
Yup! Het is hier verplicht om een helm te dragen tijdens het fietsen. Geen gezicht, helemaal niet fijn, maar wel veilig(er)quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:39 schreef Nirak het volgende:
Heb je ook een butsmuts? Je kunt behoorlijk beschadigen als je valt en je fietst hard..
quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef DeeBee het volgende:
Thanks.
Ik was ook wel enigszins verbaasd (al had ik er wel wat stiekeme hoop op, want ga best lekker de laatste maanden), want ik ben meestal niet op m'n best in de wat kleinere trimloop-achtige wedstrijdjes. Maar het was wel een van de betere races die ik gelopen heb, veel beter gevoel na afloop dan tijdens de halve in Amsterdam, die deed wat meer pijn.
De LVML is ook wel echt leuk om te doen volgens mij! Met de verschillende ondergronden en duinen wel een nóg betere voorbereidingsloop op de 7H, maar iets minder geschikt om PR's te lopen.Succes iedereen iig morgen!
quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Flauwe mensen roepen trouwens toch wel eens 'stop de dief' of 'de politie is al weg hoor' als je aan het rennen bent? Ik voelde me vandaag het laatste stukje echt zo haha, ik was langs de bakker vlakbij mijn huis gegaan dus de laatste km rende ik met 2 halfjes brood onder mijn oksels
Zo heel hard gaat je conditie en gestel ook weer niet achteruit toch? Misschien zijn die paar dagen rust juist net wat je nodig had om nog beter in je vel te komen zitten en loop je een dik PR. Zie het als een soort taperfase.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb 1:30:00 opgegeven. Maar gezien mijn griepweek ga ik dat denk ik niet halen omdat ik begin die week weer voor het eerst mag lopen volgens de richtlijnen (2 dgn rust per dag ziekte). Dus ik ga nu voor 1:45. Ik wil mezelf niet een blessure inlopen, jammer, want de vorm was er gezien alle loopjes die ik op Aruba heb gedaan en de Vu loop. De week erop is Geldrop, daar nu knallen om m'n PR op de 10 wat scherper te stellen.
Drie weken stilzitten, waarvan vier dagen in bed, tikt aan en ik heb een ding geleerd: be patient. Dit was al een voor de lol-loop. En als ik gewoon rustig aan doe, kan ik de week erna gewoon lekker op de 10 knallen. Ik heb geen PR op de 15, dus wat ik ook loop is een PR. Maar op de 10... Daar kan ik wel een dikke PR neer gaan zetten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Zo heel hard gaat je conditie en gestel ook weer niet achteruit toch? Misschien zijn die paar dagen rust juist net wat je nodig had om nog beter in je vel te komen zitten en loop je een dik PR. Zie het als een soort taperfase.
Dat is ook wel weer logisch inderdaad!quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drie weken stilzitten, waarvan vier dagen in bed, tikt aan en ik heb een ding geleerd: be patient. Dit was al een voor de lol-loop. En als ik gewoon rustig aan doe, kan ik de week erna gewoon lekker op de 10 knallen. Ik heb geen PR op de 15, dus wat ik ook loop is een PR. Maar op de 10... Daar kan ik wel een dikke PR neer gaan zetten.
Ik ben niet heel gek in m'n hoofd hoor, klein beetje maarquote:Op zaterdag 2 november 2013 23:33 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is ook wel weer logisch inderdaad!
Je HR bij fietsen moet zo'n 10-20 slagen lager zijn dan bij het lopen.quote:Op zondag 3 november 2013 00:42 schreef Levitas het volgende:
Jeetje, ik kan wel merken dat ik echt al maanden niet meer gefietst heb
Misschien gedeeltelijk off-topic, maar ach..
Anyway, dus mooi een uurtje gefietst. 18km afgelegd met een gemiddelde HR van 155. Beetje de zone waar ik normaal gesproken LDL op doe..
En waarom is dat?quote:Op zondag 3 november 2013 00:48 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je HR bij fietsen moet zo'n 10-20 slagen lager zijn dan bij het lopen.
Je gebruikt minder spieren doordat je zit, dus normaal gesproken is je maximale hartslag bij fietsen 10 slagen lager dan bij lopen.quote:Op zondag 3 november 2013 01:07 schreef Levitas het volgende:
[..]
En waarom is dat?
Als ik 10-20 slagen lager dan hardlopen wil, dan sta ik stil, want elke heuvel op ging de HR al heel snel richting 160-165. En er zaten veel (kleinere) heuveltjes in.
De waarom kan ik je niet vertellen, maar ik kan je vertellen dat mijn fysio dat zegt, de maximaalinspanningstesten dat ook doen. Volgens mij heeft het te maken met het lichaamsgewicht dat je bij hardlopen actief meezeult en bij fietsen niet.quote:Op zondag 3 november 2013 01:07 schreef Levitas het volgende:
En waarom is dat?
Als ik 10-20 slagen lager dan hardlopen wil, dan sta ik stil, want elke heuvel op ging de HR al heel snel richting 160-165. En er zaten veel (kleinere) heuveltjes in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |