Zorgen dat je minder hoeft te rijden / reizen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.
Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.
Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?
Dus wat doen we hier tegen?
quote:Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk door een andere Fok!tokkie
Begrijp wel een beetje wat je bedoelt, maar ik heb nog geen bewijs gezien dat er echt meer ongelukken zouden gebeuren indien de honden los liepen. Als er wel bewijs is, mag je het gerust posten. Beperkingen zijn nooit leuk en alleen nodig indien noodzakelijk. Als het effect van het loslopen van de hondenpopulatie in de Nederlandse bossen beperkt, hoeven de diverse verboden voor mij niet in stand worden gehouden.quote:Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om te beginnen is vee bij voorbaat al niet wild. Daar ga je dus wederom volledig de mist in.
Nee, groot wild wordt in Nederland niet opgeschrikt door ander wild. Zij hebben hier namelijk geen natuurlijke vijanden zoals de wolf of de beer. Dat is dus niet het geval. Ik zie alleen niet in waarom dat dan een reden zou zijn om ze dan maar op te laten schrikken door huisdieren zoals de hond.
Omschrijf nog eens jouw idee van een 'leeg en rustig' bos.. Denk jij dat jij een groep groot wild kan zien liggen slapen? Denk je dat echt?
Dan nog een belangrijke vraag. Wat doe jij als die kuttenlikker van voor tot achter wordt opengereten door een wildzwijn omdat hij losliep door de habitat van die zwijnen? Dat is op de Veluwe zeker geen ondenkbare gebeurtenis. Elk jaar worden er weer honden gedood door zwijnen.
Overigens ook in woonwijken omdat Randstedelingen zoals jij het ook niet nodig vinden om de hekken achter hun kont te sluiten.
Je weet dus gewoon totaal niets van de natuur, of btw van honden. Nee, er komen geen wilde zwijnen voor in de Randstad, zucht. Ook geen slangen. De enige slang die in Nederland voor komt vind je op de Veluwe; een adderachtige.quote:Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Begrijp wel een beetje wat je bedoelt, maar ik heb nog geen bewijs gezien dat er echt meer ongelukken zouden gebeuren indien de honden los liepen. Als er wel bewijs is, mag je het gerust posten. Beperkingen zijn nooit leuk en alleen nodig indien noodzakelijk. Als het effect van het loslopen van de hondenpopulatie in de Nederlandse bossen beperkt, hoeven de diverse verboden voor mij niet in stand worden gehouden.
In de Randstad komen helemaal geen wilde zwijnen voor, nooit van gehoord. Weet niet eens of hier gevaarlijke slangen voorkomen.
Misschien vind ik autorijden ook wel gewoon leuk en doe ik het niet alleen uit pure noodzaak maar ook om de hobby. Ben ik nu een milieubarbaar?quote:Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Zorgen dat je minder hoeft te rijden / reizen.
Nee. Waarom zeuren over boetes?quote:Op maandag 4 november 2013 19:46 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Misschien vind ik autorijden ook wel gewoon leuk en doe ik het niet alleen uit pure noodzaak maar ook om de hobby. Ben ik nu een milieubarbaar?
Omdat de boetes onevenredig hoog zijn. Boetes staan niet in verhouding met het vergrijp.quote:
Je aan de regeltjes houden?quote:Op maandag 4 november 2013 20:26 schreef Eiwitshake het volgende:
Bovendien komen steeds meer mensen in de problemen omdat boetes niet in parten betaald kunnen worden. Wat is dan het enige alternatief? Juist, de gevangenis omdat je te hard gereden hebt. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.
Gewoon opletten, iets wat voor sommigen best moeilijk kan zijn.quote:Ik hou me altijd netjes aan de snelheid en ben nog nooit geflitst gelukkig, het zou echter maar eens een keer kunnen voorkomen dat dat wel zo is. Hoe vaak dat de maximumsnelheid onduidelijk staat aangegeven is gewoon ongelofelijk.
Als je van de trap dondert en je nek breekt moet je maar gewoon blijven liggen omdat je dan maar beter had moeten uitkijken ofwat? Zelfde principe. Zoiets plan je ook niet maar kan je zomaar overkomen.quote:Op maandag 4 november 2013 20:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Je aan de regeltjes houden?
[..]
Gewoon opletten, iets wat voor sommigen best moeilijk kan zijn.
Ik zou blijven liggen ja tot de hulpdiensten er zijn. En nee, het is totaal niet te vergelijken.quote:Op maandag 4 november 2013 20:51 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Als je van de trap dondert en je nek breekt moet je maar gewoon blijven liggen omdat je dan maar beter had moeten uitkijken ofwat? Zelfde principe. Zoiets plan je ook niet maar kan je zomaar overkomen.
Dus jij hebt ook nooit je hoofd gestoten, je gesneden, gevallen, etc.quote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou blijven liggen ja tot de hulpdiensten er zijn. En nee, het is totaal niet te vergelijken.
Hahaha theoretisch gezien zo'n slecht idee nog nietquote:Op maandag 4 november 2013 20:04 schreef arjan1112 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Alleen door mijn eigen stommigheid, vaak komen die ongelukjes door het haastig te werk gaan, net als autorijden. Je weet dat je kilometerteller fors afwijkt van de werkelijke snelheid?quote:Op maandag 4 november 2013 21:18 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dus jij hebt ook nooit je hoofd gestoten, je gesneden, gevallen, etc.
Is wel te vergelijken, is ook een kwestie van wat jij noemt 'niet opletten'.
Kan zomaar gebeuren, net zoals per ongeluk sneller rijden dan toegestaan al zijn het maar een paar kilometer. Dan ben je plots een paar tientjes lichter.
Je kunt niet alles onder controle hebben, ook jij niet.
Een hypocriet gebeuren. Ze hadden jarenlang al het puntenrijbewijs in kunnen voeren voor elke automobilist, het is sowieso een schande dat ze uit angst voor stemmenverlies het puntenrijbewijs niet voor iedereen invoerden die een rijbewijs heeft. Goed, alleen het intrekken van het rijbewijs is natuurlijk niet genoeg aangezien je ook zonder dat papiertje kan rijden, ik ben dan ook een voorstander van het steviger aanpakken van de verkeershufters, maar voer tenminste tegelijkertijd dat puntenrijbewijs in. Maar ja, dat durven onze politici niet, ze zijn als de dood dat ze dan de volgende keer minder stemmen krijgen.quote:Op maandag 4 november 2013 11:08 schreef betyar het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bruiker-temmen.dhtml
Goed plan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Je moet net doen als die quibus met zijn zwarte piet: zien dat je bij Pauw en Witteman of bij die schreeuwer van DWDD komt te zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.
Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.
Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?
Dus wat doen we hier tegen?
Ik heb veel met de trein moeten reizen, ik heb zelden moeten staan. Het is wel eens voorgekomen in een periode waarin de NS heel erg haar zaakjes niet in orde had en er een chronische ondercapaciteit was (we zullen maar in het midden laten of dat er kwade opzet was bij de NS) maar dat is best wel lang geleden. Vaak is het een kwestie van een beetje je verstand gebruiken en op de juiste plaats instappen, als je een heel klein beetje logisch nadenkt dan weet je welke wagons dat zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.
Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.
Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?
Dus wat doen we hier tegen?
Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb veel met de trein moeten reizen, ik heb zelden moeten staan. Het is wel eens voorgekomen in een periode waarin de NS heel erg haar zaakjes niet in orde had en er een chronische ondercapaciteit was (we zullen maar in het midden laten of dat er kwade opzet was bij de NS) maar dat is best wel lang geleden. Vaak is het een kwestie van een beetje je verstand gebruiken en op de juiste plaats instappen, als je een heel klein beetje logisch nadenkt dan weet je welke wagons dat zijn.
Maar een rij-ontzegging kan men toch sowieso niet achteraf opgelegd krijgen? Volgens mij moet men voor een rij-ontzegging altijd staande gehouden worden omdat de instanties dan inderdaad niet kunnen achterhalen wie er daadwerkelijk achter het stuur heeft gezeten.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag in P&W een discussie over het plan om hufterboetes in te voeren. Veel open deuren natuurlijk (zoals altijd bij P&W) maar ook een paar interessante opmerkingen:
- mensen die een BV misbruiken om een rijontzegging te ontduiken (liegen dat ze niet weten wie er mee rijdt. Mijn gedachte: standaard de eigenaar die rijontzegging geven als hij niet aangeeft wie er reed, hij moet maar bijhouden wie wanneer rijdt.
- het bekende probleem dat veel mensen die zwemmen in het geld consequent harder rijden aangezien ze toch wel die boetes kunnen betalen. Waarom niet eens die boetes inkomensafhankelijk maken zoals reeds jarenlang gebeurt in het buitenland?
Nee, omdat ze niet goed nadenken of omdat het hen niet interesseert dat ze staan (mij maakt het niet uit, is toch gezonder). De volgende keer dat je op het station bent let er dan eens op hoe groot het perron is, van waar tot waar het perron loopt en waar de meeste mensen instappen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:48 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.
Als ik ergens kon zitten dan deed ik dat ook. Alsof iedereen staat omdat ze het leuk vinden.
Je preekt tegen het koor aangezien ik regelmatig de trein moet nemen in de provincie, daar ben ook ik dus niet blij mee. Ik heb eventjes uitgerekend wat de kilometerprijs is voor een willekeurige route van iets meer dan 100 km.: 12 cent per kilometer.quote:En we mogen binnenkort ook meer gaan betalen in de provincies voor de trein omdat ze ook de rode diesel nog zwaarder willen gaan belasten, daar rijden zowat alle treinen buiten de randstad op.
Het hangt er van af hoeveel je reist en hoeveel passagiers je hebt. Als jij in je uppie rijdt en enkel voor woon-werkverkeer dan ben jij waarschijnlijk goedkoper uit met de trein, als jij ook veel rijdt met tig passagiers dan kan je zelfs in Nederland minder betalen voor de auto per persoon. De meeste mensen betalen heel wat minder voor de trein al is het altijd nog een fors bedrag per jaar als je 200-250 keer op en neer reist voor je werk en misschien nog 2 keer per maand voor een ander traject. Ik vraag me af of dat de treinbedrijven niet voor dezelfde winst goedkopere jaarabonnementen (trajectkaarten!) zou kunnen aanbieden, als het aantal extra verkochte stuks de lagere omzet per passagier compenseert...quote:Dus we zullen wel zien wie het 'goedkoopst' is dalijk, de trein of de auto.
Bij een bedrijf kan je je blijkbaar - volgens hen - gemakkelijker verschuilen achter de smoes dat tig mensen met een auto rijden. Vraag me niet naar het hoe en wat. Hoe dan ook, waarom niet gewoon de eigenaar in beginsel verantwoordelijk maken? Als hij en de persoon aan wie hij de auto uitleende aangeven dat het die andere persoon was dan gaat de straf naar die persoon toe maar anders naar de eigenaar. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor wat er met je auto gebeurt, je bent ook verantwoordelijk voor aan wie je de auto uitleent. Tevens zorgt het verantwoordelijk maken van de eigenaar er voor dat de persoon aan wie de auto wordt uitgeleend dat de persoon die de auto leent zich beter gedraagt.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar een rij-ontzegging kan men toch sowieso niet achteraf opgelegd krijgen? Volgens mij moet men voor een rij-ontzegging altijd staande gehouden worden omdat de instanties dan inderdaad niet kunnen achterhalen wie er daadwerkelijk achter het stuur heeft gezeten.
Boete wel ja, rijontzegging niet. Die boete is kattenpis in vergelijking met de rijontzegging voor de meeste automobilisten.quote:Voor zover ik weet is wel allang bepaald dat de kentekenhouder altijd verplicht is de boete te voldoen, ongeacht wie er heeft gereden.
Die gast bij P&W sprak over een kennis die 1000 Euro opzij legt voor boetes, zo gauw hij die 1000 Euro heeft gehaald volgt hij voor de rest van de periode de snelheidslimiet. Kijk, over snelheidslimieten kan je lang discussiëren en ik ben bepaald niet een snelheid=foei type maar de wet moet voor iedereen in gelijke mate gelden, het mag niet zo zijn dat mensen die meer geld hebben zich niets hoeven aan te trekken van de wetgeving terwijl het klootjesvolk dat wel moet doen. Dat is natuurlijk onmogelijk te realiseren maar latne we het wel zoveel mogelijk nastreven door inkomensafhankelijke boetes in te voeren. Ik ben dus om dezelfde reden als jij een voorstander van inkomensafhankelijke boetes.quote:Verder hoor en lees ik inderdaad ook regelmatig dat mensen met een ruim inkomen snelheidsboetes als een vorm van 'snelheidsbelasting' beschouwen, en geen moeite hebben met het regelmatig aftikken van bedragen tot zelfs enkele honderden euro's.
Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:quote:Op woensdag 6 november 2013 00:02 schreef skrn het volgende:
Persoonlijk vind ik het verkeer in Nederland vrij keurig. Ja, er zijn een paar asocialen maar over het algemeen gaat het goed. En mensen in Nederland hebben wel verkeersinzicht, dat maakt het auto-rijden een stuk prettiger.
Eens!quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:47 schreef skrn het volgende:
Ik heb een graf-hekel aan automobilisten die de toeter als groeter gebruiken.![]()
Die boete kan niet hoog genoeg zijn.
quote:Op woensdag 6 november 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:
- automobilisten die niet correct richting aangeven
- automobilisten die niet op tijd afremmen bij haaientanden waardoor je als fietser vol op de rem kan
- automobilisten die inhalen waar het niet kan (bochten, te weinig ruimte)
- fietsers die met 2 of 3 naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dit het liefst ook nog zonder verlichting in het donker en al spelende met hun telefoontjes. Zeg er iets van en je krijgt nog een grote bek ook terwijl je hen zou aanrijden als je niet zou afremmen.
- voetgangers die oversteken zonder te kijken of dat het wel gaat (en dan nog kwaad worden ook).
- fietsers die naar links afslaan zonder hun arm uit te steken en zonder te kijken of dat ze niemand hinderen, hierdoor heb ik een keer een aanrijding gehad aangezien uitwijken niet meer mogelijk was (een sloom vrouwtje die wel ineens haaks afslaat)
...
Meestal blijft het gelukkig bij ergernisjes maar helaas is er soms ook schade, in het gunstige geval 'slechts' materiële schade en in het ongunstige geval aan het lichaam. Het is dus een ernstige kwestie ondanks dat je er soms ook wel mee kan lachen.
Kun je fijn in de file gaan staan zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:48 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.
Als ik ergens kon zitten dan deed ik dat ook. Alsof iedereen staat omdat ze het leuk vinden.
Iedereen die staat gebruikt dus geen verstand in de overvolle trein volgens jou redenatie.
En we mogen binnenkort ook meer gaan betalen in de provincies voor de trein omdat ze ook de rode diesel nog zwaarder willen gaan belasten, daar rijden zowat alle treinen buiten de randstad op.
Dus we zullen wel zien wie het 'goedkoopst' is dalijk, de trein of de auto.
Mijn auto heb ik volgende week in ieder geval weer terug van de garage en dan zeg ik mijn Ov-kaart op. Liever wat extra betalen voor comfort en snelheid als opgestapeld zitten in te laat komende treinen.
Weet je, dit is gewoon weer een gevalletje, de goeden moeten onder de slechten lijden. Er zijn genoeg mensen die hun hond goed onder controle hebben, maar er zijn er ook een flink aantal die het waarschijnlijk nooit zullen leren.quote:Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je weet dus gewoon totaal niets van de natuur, of btw van honden. Nee, er komen geen wilde zwijnen voor in de Randstad, zucht. Ook geen slangen. De enige slang die in Nederland voor komt vind je op de Veluwe; een adderachtige.
Ik heb op de Utrechtse Heuvelrug gewerkt in de natuur en heb het zelf dus enkele malen meegemaakt dat groot wild werd aangereden en de boswachter mijn hulp inriep om het aangereden dier te traceren te paard en met mijn hond. Ik kon het dier zo sneller vinden dan hij. Al de ongelukken die overdag plaatsvonden waren veroorzaakt door loslopende honden, bijna altijd van Randstedelingen of nieuwkomers. Zelf heb ik een aantal malen botbreuken opgelopen doordat die kutbeesten het vee waar ik mee werkte liet schrikken. Ook daar dien je als hondeneigenaar rekening mee te houden. Geplaatst wild wordt in veel gevallen gecontroleerd of is eigenlijk vee dat in een natuurgebied opgroeit tot volwassenheid. Daar kan dus iemand tussen lopen of mee aan het werk zijn (enten, ontwormen, hoeven controleren) en dan is het echt levensgevaarlijk als er ineens een stel vrolijke uitgelaten honden op af komt rennen.
Het komt gewoon te vaak voor en elk aangereden hert of ree is er één te veel, zoveel hebben we er in Nederland niet. Vooral herten zijn gewoon zeldzaam.
Een wildaanrijding is een aanrijding met in het wild levende dieren.
In Nederland worden jaarlijks meer dan 6.000 stuks groot wild (grote wilde hoefdieren) aangereden. Zo ging het alleen al op de Veluwe in 2008 om 731 reeën, wilde zwijnen, edelherten en damherten
Een aanrijding met groot wild kan levensgevaarlijk zijn. Behalve aanzienlijke materiële schade aan het voertuig, kan een aanrijding ook fatale gevolgen hebben voor de bestuurder en de inzittenden. Helaas zijn elk jaar ook dodelijke menselijke slachtoffers te betreuren.
Je kan rustig stellen dat elk groot wild dat overdag aan de wandel is, is opgeschrikt en dan altijd door honden.
Een verkeersboete voor de bestuurder van een auto, ook al is het een bedrijfsauto, kan bij mijn weten niet geboekt worden als kosten voor het bedrijf en moet dus op een persoon verhaald worden.quote:Op woensdag 6 november 2013 01:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij een bedrijf kan je je blijkbaar - volgens hen - gemakkelijker verschuilen achter de smoes dat tig mensen met een auto rijden. Vraag me niet naar het hoe en wat. Hoe dan ook, waarom niet gewoon de eigenaar in beginsel verantwoordelijk maken? Als hij en de persoon aan wie hij de auto uitleende aangeven dat het die andere persoon was dan gaat de straf naar die persoon toe maar anders naar de eigenaar. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor wat er met je auto gebeurt, je bent ook verantwoordelijk voor aan wie je de auto uitleent. Tevens zorgt het verantwoordelijk maken van de eigenaar er voor dat de persoon aan wie de auto wordt uitgeleend dat de persoon die de auto leent zich beter gedraagt.
Eens. Wat mij betreft blijft die wet bestaan maar geeft de ambtenaar enkel een boete als blijkt dat hij de hond niet onder controle heeft. Maar ja, logisch nadenken is helaas niet voor iedere ambtenaar weggelegd.quote:Op woensdag 6 november 2013 01:45 schreef Robar het volgende:
[..]
Weet je, dit is gewoon weer een gevalletje, de goeden moeten onder de slechten lijden. Er zijn genoeg mensen die hun hond goed onder controle hebben, maar er zijn er ook een flink aantal die het waarschijnlijk nooit zullen leren.
quote:Op woensdag 6 november 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:
- automobilisten die niet correct richting aangeven
- automobilisten die niet op tijd afremmen bij haaientanden waardoor je als fietser vol op de rem kan
- automobilisten die inhalen waar het niet kan (bochten, te weinig ruimte)
- fietsers die met 2 of 3 naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dit het liefst ook nog zonder verlichting in het donker en al spelende met hun telefoontjes. Zeg er iets van en je krijgt nog een grote bek ook terwijl je hen zou aanrijden als je niet zou afremmen.
- voetgangers die oversteken zonder te kijken of dat het wel gaat (en dan nog kwaad worden ook).
- fietsers die naar links afslaan zonder hun arm uit te steken en zonder te kijken of dat ze niemand hinderen, hierdoor heb ik een keer een aanrijding gehad aangezien uitwijken niet meer mogelijk was (een sloom vrouwtje die wel ineens haaks afslaat)
...
Meestal blijft het gelukkig bij ergernisjes maar helaas is er soms ook schade, in het gunstige geval 'slechts' materiële schade en in het ongunstige geval aan het lichaam. Het is dus een ernstige kwestie ondanks dat je er soms ook wel mee kan lachen.
Weer maak jij allerlei ongefundeerde aannames over mij. Het is niet omdat ik aanstip dat we niet al te positief moeten zijn over het verkeersgedrag en het verkeersinzicht van de Nederlanders dat ik daarom niet weet dat het in bepaalde landen - India heeft inderdaad een nogal beruchte reputatie op dit vlak - nog veel erger is. We leven hier echter niet in zo'n land, we leven in een welvarend Noord-Europees land. Helaas is 100% veilig verkeer niet mogelijk maar we kunnen best nog wat tokkies achter het stuur vandaan halen.quote:Op woensdag 6 november 2013 03:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
... ik kan niet stoppen.
Ga op reis gozer, echt, dit wereldbeeld moet eruit, wil jij het gaan redden in de grote enge wereld.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Je hebt natuurlijk gelijk maar bekijk het eens van die automobilist zijn kant de ene rotonde hebben de fietsers voorrang en de andere weer niet, er is geen regel zo zie ik het dus.!quote:Op woensdag 6 november 2013 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik werd vandaag weer bijna aangereden door een asomobilist. Ware het niet dat ik al rekening had gehouden met zijn asociale verkeersgedrag waarmee hij andere weggebruikers in gevaar brengt dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen. Situatie: een fietspad die overloopt in een rotonde met een gescheiden fietspad, ik sloeg naar links af, de asomobilist moest stoppen voor haaientanden maar reed gewoon door. Als ik niet lichtjes had afgeremd had ik onder de auto gelegen. Dit soort hufters moet van de weg worden geweerd. Rijbewijs intrekken en nooit meer een kans geven om terug een rijbewijs te krijgen. Helaas is de pakkans erg klein gezien het gebrek aan anonieme surveillances en als de politie dit soort tokkies betrapt dan wordt er halfzacht ingegrepen.
Wat denk je zelf? Zou ik hier klagen over die asomobilist als ik tegen het verkeer in fietste? : rolling eyes :quote:Op woensdag 6 november 2013 22:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euh.. jij zat op de fiets en ging tegen de rijrichting in?
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
• Weer maak jij allerlei ongefundeerde aannames over mij.
• India heeft inderdaad een nogal beruchte reputatie op dit vlak - nog veel erger is.
• We leven hier echter niet in zo'n land, we leven in een welvarend Noord-Europees land.
Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Zou ik hier klagen over die asomobilist als ik tegen het verkeer in fietste? : rolling eyes :
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Technisch gezien was het trouwens geen afslaan aangezien ik de rotonde volgde.
Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.
Beter was geweest: Ik zat als fietser op de rotonde en een auto sneed mij toen hij de rotonde verliet terwijl er duidelijk haaientanden tussen de rotonde en het fietspad voor hem stonden.
Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?
In Engeland tegenovergesteld dan wel te verstaan.
Zo zou het ook kunnen bekijken ik daarentegen begreep het wel, als ik op de rotonde met de fiets ben en ik wil er niet af sla ik alleen maar links af .quote:Op woensdag 6 november 2013 23:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.
Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Dat je blijkbaar nog niet op de rotonde zat?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is hier niet duidelijk aan?
Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je kan er niet verder naast zitten, een vakantie in Benidorm is niet aan mij besteed.
Het fietspad dat uitkwamquote:Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.
Maar goed, als het nu maar duidelijk is.
Maar eventjes herhalen voor wie half leest (niet naar jou gericht).
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Blijkbaar ontging het overdrachtelijke van mijn reactie jou. Serieus jongen, probeer eens niet te denken wat anderen denken. Dat is veel gemakkelijker.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |