Dat wel, maar je moet behoorlijk lange treinen hebben om de perrons vol te krijgen.quote:Op zondag 3 november 2013 13:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Moeten de perrons ook maar even lang genoeg zijn voor die langere treinen.
Jawel, in het voorste treinstel.quote:Op zondag 3 november 2013 13:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zit er ook geen machinist meer in dan??
Misschien dat het eens tijd wordt om Nederland niet te vergelijken met de grote omringende landen?quote:Op zondag 3 november 2013 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
En autorijden is inderdaad belachelijk duur hier. Ik geloof dat 70% van de prijs van brandstof naar de overheid gaat.
Daarbij is dit land autotechnisch best vol. In bijvoorbeeld Frankrijk kun je heerlijk doorrijden. (behalve bij Parijs dan.)
Sinds we een Europa zijn is dat nog zo gek niet.quote:Op zondag 3 november 2013 13:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Misschien dat het eens tijd wordt om Nederland niet te vergelijken met de grote omringende landen?
Sinds wanneer zijn we een Europa?quote:Op zondag 3 november 2013 13:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Sinds we een Europa zijn is dat nog zo gek niet.
Dat is werkelijk het gemiddelde. Kun je gewoon vinden op de CBS website.quote:Op zondag 3 november 2013 09:34 schreef Leandra het volgende:
Is dat werkelijk de gemiddelde woon-werk afstand of is dat een gokje?
En hoe wordt dat gemiddelde als je de parttime werkende vrouwen die vooral een baantje dicht bij huis en de school van de kinderen willen hebben niet meetelt?
Bronquote:Politici en media dragen bij aan een beeld dat autorijden steeds duurder wordt en dat de auto een melkkoe is. Bijna twintig jaar na invoering van het ‘kwartje van Kok’, worden nog steeds oproepen gedaan om de heffing ‘terug te geven’. Niemand lijkt zich af te vragen hoe een duurder wordende auto te rijmen valt met een sterke toename van het autobezit en de files. De realiteit is dat de auto niet steeds duurder is geworden, maar dat de auto voortdurend meer betaalbaar is geworden.
[..]
Niet alleen de aanschaf van een auto is goedkoper geworden, dat geldt ook voor het bezit ervan. De motorrijtuigenbelasting op een auto van circa 1.200 kg daalt van ruim 3 procent van het bruto modaal jaarinkomen in de jaren vijftig en midden jaren zestig, naar circa 2,2 procent in de jaren zeventig. Sinds de jaren tachtig bedraagt het circa 2 procent van een modaal inkomen.
[..]
Uit dit voorbeeld blijkt dat de benzinekosten vanaf 1990 minder dan 5 procent van het bruto modaal inkomen bedraagt en kort na 2000 zelfs onder de 4 procent uitkomt. Uit al deze voorbeelden blijkt dat de autokosten voortdurend zijn afgenomen.
We zullen er -denk ik- aan moeten wennen dat autogebruik weer gaat afnemen. Kies je werk- en woonplaats wijselijk...quote:In 1990 is circa 35 procent van de huishoudens met een laag inkomen in bezit van een auto, in 2004 is dat meer dan 50 procent. Ook het bezit van een tweede auto in huishoudens is sterk gestegen, van nog geen 10 procent in 1985 naar ruim 20 procent in 2007. Naar mate er steeds lagere inkomensgroepen in bezit komen van een auto, wordt de financiële ruimte tussen zich een auto kunnen veroorloven en deze niet meer kunnen betalen ook voortdurend smaller. Een stijging van de olieprijs/brandstofkosten leidt tot een keerpunt, waarbij het gebruik van een auto wordt beïnvloed. Eind 2012 publiceerde het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid voor het eerst over de afnemende automobiliteit in ons land.
Ik moet je teleurstellen, als de meerderheid harder zou rijden dan wil dat nog niet zeggen dat de maximumsnelheid te laat zou liggen. In de eerste plaats hebben veel automobilisten veel te weinig kennis om de verantwoorde maximale snelheid te kunnen beoordelen voor elke willekeurige plaats, in de tweede plaats zijn er meer factoren dan enkel de veiligheid die de maximale snelheid bepalen. Bijv. het milieu en de geluidsoverlast.quote:Op zondag 3 november 2013 07:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is het dat een wet altijd goed is? Rijdt meer dan de helft te hard dan is de maximum snelheid te laag. Stemmen met je gaspedaal.
Bij 30 km. kan ik me nog voorstellen dat iemand lievemet de auto gaat dan met de fiets gezien de tijdwinst, als je voor 10 km. al de auto neemt en dan ook nog eens als het niet regent en er niet een flink pak sneeuw ligt dan ben je ook naar mijn mening nogal lui, die 10-15 minuten dat je met de auto nodig hebt vs. die 25 minuten dat je fietst..., je kan het niet snel als tijdverspilling zien gezien de voordelen van het fietsen (beweging, een beetje wakker worden worden, licht en lucht).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bruiker-temmen.dhtmlquote:Hoge 'hufterboete' moet wegmisbruiker temmen.
PvdA en VVD openen de aanval op de kleine groep verkeershufters die een groot deel van de overtredingen en ongevallen veroorzaken. Bij elke overtreding stijgt de 'hufterboete', tot celstraf aan toe.
Het gaat om automobilisten die veel te snel door woonwijken scheuren, dronken achter het stuur zitten, bumperkleven of stoplichten negeren. Uit recent onderzoek blijkt dat een groep van enkele duizenden automobilisten, 0,1 procent van alle weggebruikers, verantwoordelijk is voor 6 procent van de ongelukken. Daar moet iets aan gebeuren, vindt de initiator van het verkeersplan, de PvdA. 'Er moet een eind komen aan het asociale gedrag van mensen die stelselmatig lak hebben aan de regels,' zegt Kamerlid Attje Kuiken. 'We moeten voorkomen dat deze hufters er steeds met een relatief lichte straf vanaf komen en weer opnieuw in de fout kunnen gaan.'
De regeringspartijen willen dat ministers Schultz (verkeer) en Opstelten (justitie) de groep hard gaan aanpakken. Het 'progressieve strafsysteem' betekent dat de eerste boete nog mild is, maar bij iedere nieuwe overtreding hoger wordt. Eerst gaat het boetebedrag omhoog en als de automobilist daar niet van leert, kan justitie overgaan tot het afpakken van het rijbewijs of zelfs celstraf.
Foutje
Volgens Kuiken werkt een dergelijk systeem beter dan een 'puntensysteem', dat in andere Europese landen geldt. 'Iedereen maakt wel eens een foutje. Ik wil de overgrote meerderheid niet straffen voor het wangedrag van een paar verkeershufters.'
Veilig Verkeer Nederland pleit al langer voor de harde aanpak van 'een kleine groep notoire overtreders, die debet zijn aan veel verkeersellende'. 'Die verkeershufters horen niet in het verkeer thuis,'' zegt een woordvoerder.
Dat 2de gedeelte heb je volledig gelijk, dat er op sommigen gebieden een belachelijk gebod geldt om je hond verplicht aan de lijn te houden (bv in een verlaten bos in de Veluwe) is 1 ding, maar dat je daar een boete kan krijgen van 75-100 euro kan ik echt met mijn pet niet bij. Er zijn wel veel belachelijke (verkeers)boetes, maar dit spant echt de kroon.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:08 schreef Robar het volgende:
Wat betreft verkeersboetes vind ik de regels nogal duidelijk eerlijk gezegd. Kan niet zo heel veel misverstand over bestaan, behalve dat een situatie wellicht soms onduidelijk kan zijn.
Ik erger me er meer aan dat sommige 'ongevaarlijke' boetes net zo hoog zijn als bijvoorbeeld 10-13 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometer zone (bijvoorbeeld bij een school).
Ter vergelijking, bovenstaande kost je ongeveer 100 euro, maar je winkelwagentje iets te ver van de winkel meenemen of je hond niet aan de lijn hebben kost ook ca.100 euro. (administratiekosten meegerekend.)
Ik vind dat een beetje krom.
Verder moet je je in het verkeer inderdaad gewoon aan de regels houden.
Boetes voor te hard rijden heb ik een paar keer gehad, en dat is een gevalletje eigen schuld. Parkeerboetes kan je wel krijgen omdat het soms niet duidelijk is tot waar het gebied van betaald parkeren doorloopt. Mijn moeder had een bekeuring gekregen voor betaald parkeren in Amsterdam omdat ze echt dacht dat ze in een woonwijk zat en het niet betaald parkeren was. Bij de straat waar ze parkeerde was ook geen betaalautomaat, die was bij de andere straat verderop. Dat vind ik een boete echt wel lullig.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jeetje wat ben ik dan een uitzondering zeg, ik rij al 13 jaar auto en heb nog NOOIT (!) een boete gehad voor te hard rijden. Wel voor foutparkeren en dat soort frutsels
Dat komt omdat jij dat niet snapt. Randstedeling zeker? En met een 'verlaten' bos bedoel je zeker dat er geen andere mensen rondlopen?quote:Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat 2de gedeelte heb je volledig gelijk, dat er op sommigen gebieden een belachelijk gebod geldt om je hond verplicht aan de lijn te houden (bv in een verlaten bos in de Veluwe) is 1 ding, maar dat je daar een boete kan krijgen van 75-100 euro kan ik echt met mijn pet niet bij. Er zijn wel veel belachelijke (verkeers)boetes, maar dit spant echt de kroon.
Is dat trouwens in heel Scandinavie of alleen in Finland?quote:Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef fruityloop het volgende:
Net als in Scandinavië gewoon inkomensafhankelijke boetes introduceren, icm een puntenrijbewijs en flinke proeftijden.
Euro? Griekenland/Spanje helpen?quote:
Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.quote:Op maandag 4 november 2013 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij dat niet snapt. Randstedeling zeker? En met een 'verlaten' bos bedoel je zeker dat er geen andere mensen rondlopen?
Juist op de Veluwe hebben we veel wild en dat wild ligt overdag als jij daar met je hond loopt te slapen. Bijna alle hondeneigenaren hebben hun hond niet echt onder appel en letten niet of nauwelijks op waar hun hond loopt. Die hond verlaat de paden en struint door het bos waarbij de kans aanwezig is dat hij stuit op een groep slapend wild: everzwijnen, herten, reeën.
Gaat het om zwijnen dan loop je het risico dat je hond nooit meer terug komt; een aanval door een beer (mannetjes zwijn) overleeft een hond vaak niet. Herten en reeën slaan op hol en blijven een behoorlijk langer stuk in blinde paniek doorlopen dan dat jouw hond ze achterna rent. Hierbij gebeuren veel verkeersongevallen die altijd leiden tot de dood van een hert of ree omdat als ze niet direct sterven, ze later niet kunnen overleven met bijvoorbeeld een gebroken poot. Om over de schade aan auto's maar niet te beginnen. Dan zijn er nog de dassen. Honden plachten dassenburchten uit te graven wat een nest kan verstoren (jongen dood) en/of de dassen aanzet tot het verlaten van de burcht en te gaan zwerven opzoek naar een nieuw territorium. Ook daarbij laten veel dassen het leven in het verkeer.
Dat is de reden dat jij een hoge boete krijgt als je je hond los laat lopen in een 'verlaten' bos op de Veluwe.
Europa kent voor Nederland drie basale problemen die niet of nauwelijks op te lossen zijn:quote:Op maandag 4 november 2013 11:42 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Euro? Griekenland/Spanje helpen?
We mogen niet alleen last hebben van Europa en andere landen, we kunnen ook kijken naar wat wij ten onrechte meer 'moeten' doen of betalen dan hun.
Wild dat de weg oversteekt omdat jouw hond er graag achteraan loopt is inderdaad niet gevaarlijkquote:Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.
Dus een boete mag alleen hoog zijn als het om direct gevaar voor mensen gaat? Niet als het gaat om bescherming van zeer kleine populaties wild gaat? Dat de natuur in Nederland verdwijnt, dat al ons groot wild sterft door gemakzucht en desinteresse van een aantal hondeneigenaren, is geen reden voor hoge boetes?quote:Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef StarmanFR het volgende:
Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.
Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.quote:Op maandag 4 november 2013 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Wild dat de weg oversteekt omdat jouw hond er graag achteraan loopt is inderdaad niet gevaarlijk
En is dat hert achterna gezeten door een hond of niet?quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus een boete mag alleen hoog zijn als het om direct gevaar voor mensen gaat? Niet als het gaat om bescherming van zeer kleine populaties wild gaat? Dat de natuur in Nederland verdwijnt, dat al ons groot wild sterft door gemakzucht en desinteresse van een aantal hondeneigenaren, is geen reden voor hoge boetes?
Dit is geen reden voor een hoge boete?
[ afbeelding ]
Je wilt het niet snappen he? Een hond hoeft geen fanatieke jachthond te zijn om herten en reeën op hol te doen slaan. Een simpele verstoring van hun slaap is voldoende. Dat kan een lieve rustige labrador ook voor elkaar krijgen. Hoeft hij er niet eens achteraan te rennen. Een beetje snuffelen bij de slaapplek is voldoende.quote:Op maandag 4 november 2013 11:55 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.
Als ik te hard rijd hoeven er ook geen ongelukken te gebeuren............ Dus kan ik gewoon te hard rijden?quote:Op maandag 4 november 2013 11:55 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.
99% kans dat die ree (dit is geen hert) opgeschrikt is door een hond. Het is duidelijk geen tijdstip dat een hert uit zichzelf aan de wandel is.quote:Op maandag 4 november 2013 11:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En is dat hert achterna gezeten door een hond of niet?
Jij bent echt zo'n hondenhater type.quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen he? Een hond hoeft geen fanatieke jachthond te zijn om herten en reeën op hol te doen slaan. Een simpele verstoring van hun slaap is voldoende. Dat kan een lieve rustige labrador ook voor elkaar krijgen. Hoeft hij er niet eens achteraan te rennen. Een beetje snuffelen bij de slaapplek is voldoende.
Blijven de honden gewoon aan de lijn dan scheelt dat dus een heleboel dode dieren.
Tegen mensen zoals jij zeg ik dan maar: "Ik hoop dat het een roedel zwijnen is die die kuthond van jou verstoort. Scheelt dood groot wild en er is weer een hond van een asociale hondeneigenaar minder."
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.quote:Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n hondenhater type.
Honden moeten ook gewoon rennen in de natuur want dat is gezond voor hun. In drukke gebieden kan en mag dat niet, en dat begrijp ik ook. Maar ergens in de Veluwe moet het kunnen.
Als je ongelukken wilt voorkomen kan je beter verbieden dat kleine kinderen fietsen en op straat spelen, levert ongetwijfeld veel meer ongevallen op... Maar ja, omdat het een hond is mag het geen vrijheid hebben kennelijk
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n hondenhater type.
Honden moeten ook gewoon rennen in de natuur want dat is gezond voor hun. In drukke gebieden kan en mag dat niet, en dat begrijp ik ook. Maar ergens in de Veluwe moet het kunnen.
Als je ongelukken wilt voorkomen kan je beter verbieden dat kleine kinderen fietsen en op straat spelen, levert ongetwijfeld veel meer ongevallen op... Maar ja, omdat het een hond is mag het geen vrijheid hebben kennelijk
Je wilt het gewoon niet begrijpen hé? Er zijn zat, echt zat, plaatsen in Nederland waar honden los mogen lopen. Zelfs op de Veluwe zijn enorme losloopgebieden waar de kans op verstoring van wild erg klein is. Er is werkelijk geen enkele andere reden dan desinteresse en gemakzucht om je hond dan maar op de Veluwe los te laten lopen in een gebied waar dat niet mag.quote:Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.
Geen ruimte, geen tijd, geen zin, geen interesse of gewoon enorm dom. Dan inderdaad niet aan een hond beginnen. En zo'n keffertje met een doorgefokte te kleine schedel waar de hersenen aan de achterkant uitpuilen hoeft niet te rennen in een kilometers wijd bos. Voor zo'n kuttelikker is een strookje gras ruim voldoende.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.
Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.quote:Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef betyar het volgende:
[..]Lekker zo'n beest die heel de dag koppijn heeft. Je mag trots zijn dat je ouders zo'n hond hebben. Ook dat keffertje kan wilde beesten laten verschieten.
http://zembla.incontxt.nl(...)_pim_fortuyn_hondjesquote:Op maandag 4 november 2013 13:13 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.
Waarom ze deningrerend over de Cavalier King Charles Spaniel doen? Ik heb liever zo'n hond dan een Jack Russell.quote:Op maandag 4 november 2013 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen ruimte, geen tijd, geen zin, geen interesse of gewoon enorm dom. Dan inderdaad niet aan een hond beginnen. En zo'n keffertje met een doorgefokte te kleine schedel waar de hersenen aan de achterkant uitpuilen hoeft niet te rennen in een kilometers wijd bos. Voor zo'n kuttelikker is een strookje gras ruim voldoende.
Een hond kan prima op een flat (zo ben ik ook begonnen) zelfs een middelbare grote hond. Zolang je maar geïnteresseerd bent in dat beest, het aandacht, liefde en tijd geeft en de moeite neemt om de losloopgebieden op te zoeken naar gelang de behoefte van je hond.
quote:Op maandag 4 november 2013 13:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Waarom ze deningrerend over de Cavalier King Charles Spaniel doen? Ik heb liever zo'n hond dan een Jack Russell.
Eigenlijk is dit typerend voor je hele houding. Je verwijt ons het hondenras niet te kennen maar weet niet eens dat zij ernstige gezondheidsproblemen hebben door een doorgefokte te kleine schedel waar, echt waar, de hersenen aan de achterkant uitpuilen. Dat heeft dus niks met denigrerend doen te maken maar met wijzen op de problematiek van dat ras.quote:Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.
Luiheid en laksheid dus. Daarnaast heb je overduidelijk totaal geen kaas gegeten van de Veluwe. Enig idee hoe groot die is?? De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. De Veluwe meet ongeveer 1000 km². Een gebied met een oppervlakte van 91.200 ha is aangemerkt als Natura 2000-gebied. Kloksgewijs vanaf de stad Hattem in het noorden wordt het gebied ruwweg begrensd door Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Wageningen, Ede, Barneveld en Harderwijk.quote:En het is gewoon prettig dan je niet naar een speciaal gebied hoeft op te zoeken om los te lopen, er zijn meer dan genoeg plekken waar een aanlijnplicht meer dan overdreven is. Jij kent de Veluwe toch goed? Ken je ook het bosgebied achter de camping de Woeste Hoogte in Hoenderloo? Ga me niet zeggen dat een aanlijnplicht daar noodzakelijk, het is een omheind gebied gescheiden van de camping en van wegen!
Lol ik ga me niet aan iemand zoals jou gehoor geven wat ik moet doen, flikker op zeg.quote:Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is dit typerend voor je hele houding. Je verwijt ons het hondenras niet te kennen maar weet niet eens dat zij ernstige gezondheidsproblemen hebben door een doorgefokte te kleine schedel waar, echt waar, de hersenen aan de achterkant uitpuilen. Dat heeft dus niks met denigrerend doen te maken maar met wijzen op de problematiek van dat ras.
[..]
Luiheid en laksheid dus. Daarnaast heb je overduidelijk totaal geen kaas gegeten van de Veluwe. Enig idee hoe groot die is?? De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. De Veluwe meet ongeveer 1000 km². Een gebied met een oppervlakte van 91.200 ha is aangemerkt als Natura 2000-gebied. Kloksgewijs vanaf de stad Hattem in het noorden wordt het gebied ruwweg begrensd door Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Wageningen, Ede, Barneveld en Harderwijk.
Denk jij dan echt dat ik elke vierkante kilometer daarvan als mijn broekzak ken?![]()
Ter vergelijking: Amsterdam meet 219 km²
Daarnaast; Jij bent verantwoordelijk voor de hond waar jij mee wandelt. Een goede hondeneigenaar die op vakantie gaat met de hond (zoals jij of je ouders dus) behoort simpelweg de regelgeving ten aanzien van honden in die omgeving te onderzoeken voor vertrek. Je kijkt toch ook of die hond toegestaan is op die camping? Dan kan je ook kijken waar de dichtstbijzijnde losloopgebieden zijn. En ja.. bij Hoenderloo in de buurt weet ik toevallig een hele mooie van enkele vierkante kilometers. Daar ga ik ook weleens heen.
Je bent gewoon lui en laks en vindt dat de hele wereld en wetgeving zich maar aan jouw gemak moet aanpassen. Jij wilt daar die kuttelikker uitlaten en dus moet die daar los mogen lopen.
Blijf toch lekker in je Randstad en laat dat kreng schijten in de speeltuin.
Nee hoor.. ik vertel je niet wat je moet doen en laten.. dat doet de boswachter en dan ga jij hier huilie huilie doen en de bewoners van de Veluwe vertellen wat zij moeten doen. Hoe absurd wil je het hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 14:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Lol ik ga me niet aan iemand zoals jou gehoor geven wat ik moet doen, flikker op zeg.
.
En op de Veluwe zijn volgens jouw geen wegen en snelwegen.. Dus wild heeft 1000 km2 de ruimte om voor jouw kuttelikker aan de haal te gaan dus wat maakt dat nu uit. My God. Maak van Randstedeling maar rustig Randdebiel.quote:En inderdaad de Veluwe is een heel groot gebied, dus het argument dat eventueel verstoor wild geen kant opkan houdt geen stand.
En in jouw beleving moet je werkgever natuurlijk ook niet lopen zeiken dat je zit te FOK-ken onder werktijd en op de computer van je baas?quote:Jammer dat ik hier geen smileys, ben achter een computer op mijn werk en daar doet het niet.
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.quote:Op maandag 4 november 2013 14:14 schreef Ouder1 het volgende:
En in jouw beleving moet je werkgever natuurlijk ook niet lopen zeiken dat je zit te FOK-ken onder werktijd en op de computer van je baas?
quote:Op maandag 4 november 2013 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.
Triest om het op de man te spelen omdat je argumenten op zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.
Die zijn nog lang niet op. Jij zit klem.quote:Op maandag 4 november 2013 14:23 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Triest om het op de man te spelen omdat je argumenten op zijn.
Ik speel niet op de man. Althans, ik ben er niet mee begonnen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Die zijn nog lang niet op. Jij zit klem.
Dat mag je pas als je de discussie hebt gewonnen, lijkt me wel een leuke regel trouwens.quote:Op maandag 4 november 2013 14:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik speel niet op de man. Althans, ik ben er niet mee begonnen.
Je hebt misschien mijn voorgaande post niet gezien...quote:
Nooit van gehoordquote:Op maandag 4 november 2013 14:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat mag je pas als je de discussie hebt gewonnen, lijkt me wel een leuke regel trouwens.
Om te beginnen is vee bij voorbaat al niet wild. Daar ga je dus wederom volledig de mist in.quote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef StarmanFR het volgende:
Ouder, de meeste ongevallen die met wilde vee gebeuren, is dat vanwege het feit dat het vee opgejaagd is door wild vee? Als dat niet het geval is, is er niet genoeg reden om in een leeg rustig bos een aanlijnplicht op te dringen. In Frankrijk bv. zie ik in een bosgebied nergens of een hond wel of niet aan de lijn moet.
En je doet deningrerend tegen mij omdat ik in de Randstad woon en dat mijn ouders en ik zo'n hond hebben.
Nee, waarschijnlijk door een andere Fok!tokkiequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |