abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:38:03 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132793743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:19 schreef fokky100 het volgende:
Waarom moet hier een auto 93 euro aan wegenbelasting (per 3 maanden) kosten terwel de zelfde auto in Duitsland maar 147 euro (per jaar) kost.
Dus de automobilisten worden gewoon uitgeknepen.
Ga in Duitsland wonen.

Of Venezuela, daar kost de benzine geen drol.
pi_132793773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Ga in Duitsland wonen.


Ik tank daar al _O-
Bats boem lucht dicht
pi_132793801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:39 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ik tank daar al _O-
Jij had toch tien auto's ?

Rijd je ook in alle 10 ?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132793831
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:40 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Jij had toch tien auto's ?

Rijd je ook in alle 10 ?
5 auto's

wel op blijven letten he.
Bats boem lucht dicht
pi_132793853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.

leg me dat maar is uit.
Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132793876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.
Dat is niet mijn vraag.
Bats boem lucht dicht
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:42:44 #57
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132793888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.

leg me dat maar is uit.
Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.

Sorry agent mijn remmen zijn net versleten of "vanmorgen toen ik de weg opging had ik nog voldoende profiel op mijn banden"...........
pi_132793908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.

Sorry agent mijn remmen zijn net versleten of "vanmorgen toen ik de weg opging had ik nog voldoende profiel op mijn banden"...........
pffffffffffffffffffffffffffff :'(
Bats boem lucht dicht
pi_132793915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dat is niet mijn vraag.
Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:46:04 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132794003
Braziliaan laat 25 miljard in rook opgaan
----------------------------------------------
Failliete olietycoon raakt BV Nederland

Nederlandse banken, scheepsbouwers en oliebedrijven lopen kleerscheuren op door het imploderen van het imperium van de Braziliaanse ex-miljardair Batista. Als de scheepsbouwpoot (OSX) van zijn Grupo EBX in de val van oliebedrijf OGX wordt meegesleurd, dreigt ruzie tussen talloze schuldeisers om schaarse poet.

Het uitstel van betaling op rente over $3,6 miljard aan obligaties dat OGX woensdagavond laat aanvroeg, is het grootste schuldenfiasco ooit voor een Latijns-Amerikaans bedrijf. OGX krijgt - mits de Braziliaanse justitie het verzoek inwilligt - zes maanden om een definitief failliet af te wenden via een akkoord met de schuldeisers. Eerder weigerden de crediteuren, onder wie de grote Amerikaanse fondshuizen Pimco en BlackRock, een voorgestelde 57%-korting op de schulden. De afwikkeling van het debacle rond de flamboyante playboy wordt een belangrijke test voor de opkomende markt Brazilië.
pi_132794004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef fokky100 het volgende:

[..]

5 auto's

wel op blijven letten he.
Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:46:28 #62
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132794021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:43 schreef fokky100 het volgende:

[..]

pffffffffffffffffffffffffffff :'(
Sorry, een veel makkelijker antwoord kan ik niet geven. Ga je nu huilen?
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:49:11 #63
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132794102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
Twee hadden een kapotte uitlaat, die auto's heeft ie naar de sloop gebracht.
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:11:09 #64
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132794765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.
Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132794967
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:50:57 #66
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132795889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Blijkbaar wel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132796335
Wat betreft verkeersboetes vind ik de regels nogal duidelijk eerlijk gezegd. Kan niet zo heel veel misverstand over bestaan, behalve dat een situatie wellicht soms onduidelijk kan zijn.

Ik erger me er meer aan dat sommige 'ongevaarlijke' boetes net zo hoog zijn als bijvoorbeeld 10-13 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometer zone (bijvoorbeeld bij een school).

Ter vergelijking, bovenstaande kost je ongeveer 100 euro, maar je winkelwagentje iets te ver van de winkel meenemen of je hond niet aan de lijn hebben kost ook ca.100 euro. (administratiekosten meegerekend.)

Ik vind dat een beetje krom.

Verder moet je je in het verkeer inderdaad gewoon aan de regels houden.
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:10:14 #68
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132796371
Daarom motor kopen en vluchten voor de Popo. Alhoewel ook voor de motor de MBR in 3 jaar met ongeveer 100% is gestegen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:13:16 #69
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132796454
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:44 schreef Eiwitshake het volgende:
Niet te hard rijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben zelf nog nooit geflitst, maar het idee dat die boetes zo belachelijk hoog zijn maakt mij ontzettend boos.

Je kunt je auto tegenwoordig maar het beste uitrusten met een begrenzer. Anders krijg je nog een ongeluk omdat je de hele tijd op je KM teller moet kijken of je niet te hard gaat want dan ben je binnen no time een hoop armer...
Jeetje wat ben ik dan een uitzondering zeg, ik rij al 13 jaar auto en heb nog NOOIT (!) een boete gehad voor te hard rijden. Wel voor foutparkeren en dat soort frutsels :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_132796480
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Hmmm, dan zouden ze juist vaker in 30 km zones moeten gaan staan, maar daar heb ik ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zie in onze regio überhaupt weinig controles binnen de bebouwde kom. Wel op de autowegen en snelwegen in de buurt. Plekken waar relatief weinig ongelukken gebeuren, maar waar ze zich wel verdekt op kunnen stellen. Ik geloof best dat ze ook op de door jou aangegeven plekken zullen controleren, maar ook regelmatig pakken ze "makkelijke" plekken.
pi_132797208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
Ik zeg toch dat je beter moet lezen.

Laat maar is zien waar ik dat gepost heb.

nog een keer dan.
4 voor de hobby en 1 voor dagelijks gebruik.
(kom ik op 5)

[ Bericht 5% gewijzigd door fokky100 op 01-11-2013 17:44:36 ]
Bats boem lucht dicht
pi_132803002
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Dus wat doen we hier tegen?
Zolang men blijft stemmen op politieke partijen van de gevestigde orde, zal er niks veranderen.
pi_132803330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.

Het is maar een idee.
Of gewoon de app van Flitsmeister downloaden waar alle vaste en behoorlijk wat mobiele controle's op staan aangegeven.

Het is maar een idee.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:13:14 #74
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132805757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.
Waar het om gaat dat bijvoorbeeld voor geweldsdelicten (vriend van me is een gebroken neus geslagen dader kwam weg met 290 euro boete) de boete veel lager is als een overtreding in de auto, claxonneren bijvoorbeeld, 360 euro.
Dit is gewoon volstrekt belachelijk.

Bovendien in verhouding met de rest van Europa zullen we het maar niet over hebben. Als er in Duitsland flitspalen staan ga ik toch ook niet maar extra hard rijden met de gedachte van o dat is toch minder als in Nederland dus ik kan gewoon doorpompen. Tuurlijk niet! daar hou ik me ook netjes aan de snelheid, de boetes daar zijn wél in verhouding met het vergrijp.

Ook is het belachelijk een dure 5 baans snelweg aan te leggen waar men maar 100 mag rijden.
Buitenlanders zijn ook zeer negatief over en begrijpen daar niks van.

En als zelfs de Politie vindt dat de verkeersboetes totaal niet in verhouding staan met het vergrijp zegt dat denk ik ook al voldoende. De respons van Opstelten was; ''de politie moet gewoon handhaven, wij maken de regels.''

Maar beste Joris goedbloed, als jij je lekker slaafs dingen laat opleggen die totaal niet in verhouding zijn moet je dat lekker zelf weten. Ik denk na over dingen die gewoonweg niet kloppen. Maar mij een mongool noemen zegt wat over jou. :Y
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:27:13 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132806302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.
Waar het om gaat dat bijvoorbeeld voor geweldsdelicten (vriend van me is een gebroken neus geslagen dader kwam weg met 290 euro boete) de boete veel lager is als een overtreding in de auto, claxonneren bijvoorbeeld, 360 euro.
Dit is gewoon volstrekt belachelijk.
Onnodig claxonneren waardoor mensen kunnen verschieten er ongelukken gebeuren waar meer dan een persoon letsel kan oplopen? Daarnaast zorgt het onnodig claxonneren in sommige gevallen gewoon voor overlast.

quote:
Bovendien in verhouding met de rest van Europa zullen we het maar niet over hebben. Als er in Duitsland flitspalen staan ga ik toch ook niet maar extra hard rijden met de gedachte van o dat is toch minder als in Nederland dus ik kan gewoon doorpompen. Tuurlijk niet! daar hou ik me ook netjes aan de snelheid, de boetes daar zijn wél in verhouding met het vergrijp.
Dat maakt het desbetreffende land gewoon uit wat in verhouding staat met het vergrijp.

quote:
Ook is het belachelijk een dure 5 baans snelweg aan te leggen waar men maar 100 mag rijden.
Buitenlanders zijn ook zeer negatief over en begrijpen daar niks van.
Luchtvervuiling en geluidsoverlast waar mensen en of de natuur last van heeft?

quote:
En als zelfs de Politie vindt dat de verkeersboetes totaal niet in verhouding staan met het vergrijp zegt dat denk ik ook al voldoende. De respons van Opstelten was; ''de politie moet gewoon handhaven, wij maken de regels.''
Veel duidelijker kan het niet. Van mij mogen ze de boetes nog veel hoger maken. Inkomensafjankelijk zou nog beter zijn.

quote:
Maar beste Joris goedbloed, als jij je lekker slaafs dingen laat opleggen die totaal niet in verhouding zijn moet je dat lekker zelf weten. Ik denk na over dingen die gewoonweg niet kloppen. Maar mij een mongool noemen zegt wat over jou. :Y
Waarom zijn ze niet in verhouding? Een kopstoot aan iemand geven heeft maar 1 persoon last van. Ongelukken veroorzaken hebben meer mensen last, nemen we de inkomstenverlies van bedrijven ook meteen mee als er files ontstaan door roekeloos rijgedrag. Boetes zijn dus eigenlijk te laag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')