Openbaar vervoer is dan ook lang niet altijd een alternatief voor de auto. Openbaar vervoer en autovervoer zijn juist complementair.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is geen 'wat meer' meer. En het openbaar vervoer wordt maar niet aantrekkelijker.
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kostenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Automobilisten en vrachtverkeer betalen in Nederland tezamen ruimschoots meer dan de externe kosten die zij veroorzaken. Die vlieger gaat dus niet op.
Dat zit dus in het begrip externe kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kosten
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zit dus in het begrip extern kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.
Dat is ook niet nodig, het gaat er om dat er een juist marktevenwicht is. Dat wil zeggen, alle prijsinformatie wordt door economische actoren meegenomen. Bijna alle belastingen in Nederland zijn, naast dat zij de overheid moeten financieren, gestoeld op die gedachte.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Een lagere inkomstenbelasting lijkt mij sowieso een goed idee.quote:Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Dan is het nog steeds slimmer om dan gewoon de MRB en/of accijnzen te verhogen. Niet dat ik daar voorstander van ben (alhoewel het met een compensatie via de IB iets minder erg wordt), maar het is beter en slimmer dan het huidige beleid.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:47 schreef justanick het volgende:
De overheid roept momenteel dat ze vooral vanwege de verkeersveiligheid flitsen en de boetes verhogen. Dat is aantoonbaar gelul, omdat ze nagenoeg nooit op black spots staan te flitsen (een black spot is een lokatie met relatief veel ongevallen), maar exclusief op de volgende lokaties:
1) De drukste plekken van Nederland (daar staan trajectcontroles)
2) Plaatsen waar de maximumsnelheid in de beleving van de automobilist dermate laag is, dat er vrij massaal harder wordt gereden dan de borden aangeven. Dat zijn vaak ook wegen waar de verkeersveiligheid niet direct een lage vmax suggereert. Overigens ook de reden dat er een trajectcontrole is gezet op de A2, want bijna niemand reed daar 100.
Waarbij de belangrijkste factor in de excelsheet is: wat levert het op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:24 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.
Oplossing: je mag er nu nog maar 60 en ze controleren tegenwoordig geregeld juist op de rechte stukken op snelheid. Op papier inderdaad een black spot omdat het dezelfde wegnaam is, maar dit is wel ultiem spreadsheetmanagement.
Waarom zou je een peddel op het metaal leggen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:28 schreef Prospos het volgende:
Niet te hard rijden.
Geen ''peddle to the metal''.
Kleinere auto kopen.
Geen dank.
Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EUquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef fokky100 het volgende:
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Voor zwarte piet weer enigszins.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha. .
http://www.veenendaalsekr(...)e_klomp_2111645.htmlquote:Bij het tunneltje onder de A12 bij De Klomp (gemeente Ede) zijn inmiddels 17.655 automobilisten bekeurd. Dat heeft de staatskas al bijna 1,1 miljoen euro opgeleverd.
Situatie:quote:Automobilisten die gebruik maken van de tunnel krijgen een boete van 90 euro. Deze wordt geïnd door het CJIB en de opbrengst is voor de rijksoverheid. Door de ruim 8000 boetes vindt de gemeente dat er iets moet gebeuren. Daarom is besloten om de verkeerssituatie nog een keer onder de loep te nemen. Resultaat is dat er andere ‘vooraankondigings’ borden komen langs de wegen die naar de tunnel leiden. Zo weten automobilisten nog eerder dat zij een andere route moeten nemen
Nu nog de antislipzolen van de kappers.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:10 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EU
Kun je geen auto betalen jonge.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Kun je je niet aan de snelheidslimiet houden en geen mensenlevens in gevaar brengen? (zowel qua verkeersveiligheid als giftige uitlaatgassen)quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.
Correct, ik ben een arme pauper met amandelvormige scheefstaande ogen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.
Het is maar een idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |