Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
Wat betreft de NS, het is wel duidelijk dat ze weinig interesse hebben om er een paar extra wagons aan te koppelen, ondanks ze exact weten welke treinen rond welke tijden overvol zijn.
De beeldenstorm kwam een beetje in de goede richting verder met je eens.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha..
Klagen tegen iedereen. Wat wilde je anders doen?quote:
Ik wacht liever 5 minuten langer dan dat ik een dik uur moet staan in een overvolle trein. Overigens lijkt me de toevoeging van 3 tot 5 extra wagons tijdens spitsuren weinig vertraging zal opleveren, in ieder geval niet meer dan normaal al het geval is.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.
Ja inderdaad 100 kilometer fietsen is echt een aanrader.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gewoon aan de regels houden.
Brandstof wordt niet gratis tevoorschijn getoverd door in je handen te klappen.
Ook de wegen worden niet door kabouters aangelegd.
Pak maar gewoon de fiets TS als je dat niet begrijpt.
De vervuiler betaalt!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:16 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ja inderdaad 100 kilometer fietsen is echt een aanrader.
Voor iemand met Ferrari in zijn naam ben je toch maar een akelig ecologisch mannetje.
Volgens de rekenkamer is wat je aan de pomp betaalt 53% accijns. Dat is buitenproportioneel hoog. En het leuke is dat je nog eens btw over de accijns betaalt. Een volstrekt belachelijke constructie.
Het is niet meer dan logisch dat we moeten betalen middels wegbelasting en accijnzen. De belachelijke hoeveelheid hiervan echter wel. Plus de verkeersboetes die totaal niet in verhouding staan met het vergrijp.
Dit is niet meer om de verkeersveiligheid te bevorderen maar om de staatskas te spekken. En dát is mij een brug te ver!
Dat kan ik me voorstellen als je veel boodschappen hebt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.
Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan.
Het is geen 'wat meer' meer. En het openbaar vervoer wordt maar niet aantrekkelijker.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.
Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan.
Automobilisten en vrachtverkeer betalen in Nederland tezamen ruimschoots meer dan de externe kosten die zij veroorzaken. Die vlieger gaat dus niet op.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.
Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan.
Openbaar vervoer is dan ook lang niet altijd een alternatief voor de auto. Openbaar vervoer en autovervoer zijn juist complementair.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is geen 'wat meer' meer. En het openbaar vervoer wordt maar niet aantrekkelijker.
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kostenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Automobilisten en vrachtverkeer betalen in Nederland tezamen ruimschoots meer dan de externe kosten die zij veroorzaken. Die vlieger gaat dus niet op.
Dat zit dus in het begrip externe kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kosten
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zit dus in het begrip extern kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.
Dat is ook niet nodig, het gaat er om dat er een juist marktevenwicht is. Dat wil zeggen, alle prijsinformatie wordt door economische actoren meegenomen. Bijna alle belastingen in Nederland zijn, naast dat zij de overheid moeten financieren, gestoeld op die gedachte.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Een lagere inkomstenbelasting lijkt mij sowieso een goed idee.quote:Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Dan is het nog steeds slimmer om dan gewoon de MRB en/of accijnzen te verhogen. Niet dat ik daar voorstander van ben (alhoewel het met een compensatie via de IB iets minder erg wordt), maar het is beter en slimmer dan het huidige beleid.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:47 schreef justanick het volgende:
De overheid roept momenteel dat ze vooral vanwege de verkeersveiligheid flitsen en de boetes verhogen. Dat is aantoonbaar gelul, omdat ze nagenoeg nooit op black spots staan te flitsen (een black spot is een lokatie met relatief veel ongevallen), maar exclusief op de volgende lokaties:
1) De drukste plekken van Nederland (daar staan trajectcontroles)
2) Plaatsen waar de maximumsnelheid in de beleving van de automobilist dermate laag is, dat er vrij massaal harder wordt gereden dan de borden aangeven. Dat zijn vaak ook wegen waar de verkeersveiligheid niet direct een lage vmax suggereert. Overigens ook de reden dat er een trajectcontrole is gezet op de A2, want bijna niemand reed daar 100.
Waarbij de belangrijkste factor in de excelsheet is: wat levert het op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:24 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.
Oplossing: je mag er nu nog maar 60 en ze controleren tegenwoordig geregeld juist op de rechte stukken op snelheid. Op papier inderdaad een black spot omdat het dezelfde wegnaam is, maar dit is wel ultiem spreadsheetmanagement.
Waarom zou je een peddel op het metaal leggen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:28 schreef Prospos het volgende:
Niet te hard rijden.
Geen ''peddle to the metal''.
Kleinere auto kopen.
Geen dank.
Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EUquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef fokky100 het volgende:
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Voor zwarte piet weer enigszins.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha..
http://www.veenendaalsekr(...)e_klomp_2111645.htmlquote:Bij het tunneltje onder de A12 bij De Klomp (gemeente Ede) zijn inmiddels 17.655 automobilisten bekeurd. Dat heeft de staatskas al bijna 1,1 miljoen euro opgeleverd.
Situatie:quote:Automobilisten die gebruik maken van de tunnel krijgen een boete van 90 euro. Deze wordt geïnd door het CJIB en de opbrengst is voor de rijksoverheid. Door de ruim 8000 boetes vindt de gemeente dat er iets moet gebeuren. Daarom is besloten om de verkeerssituatie nog een keer onder de loep te nemen. Resultaat is dat er andere ‘vooraankondigings’ borden komen langs de wegen die naar de tunnel leiden. Zo weten automobilisten nog eerder dat zij een andere route moeten nemen
Nu nog de antislipzolen van de kappers.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:10 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EU
Kun je geen auto betalen jonge.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Kun je je niet aan de snelheidslimiet houden en geen mensenlevens in gevaar brengen? (zowel qua verkeersveiligheid als giftige uitlaatgassen)quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.![]()
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.![]()
Correct, ik ben een arme pauper met amandelvormige scheefstaande ogen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent.![]()
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.
Het is maar een idee.
Ga in Duitsland wonen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:19 schreef fokky100 het volgende:
Waarom moet hier een auto 93 euro aan wegenbelasting (per 3 maanden) kosten terwel de zelfde auto in Duitsland maar 147 euro (per jaar) kost.
Dus de automobilisten worden gewoon uitgeknepen.
Jij had toch tien auto's ?quote:
5 auto'squote:Op vrijdag 1 november 2013 14:40 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jij had toch tien auto's ?
Rijd je ook in alle 10 ?
Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.
leg me dat maar is uit.
Dat is niet mijn vraag.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.
Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.
leg me dat maar is uit.
pffffffffffffffffffffffffffffquote:Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.
Sorry agent mijn remmen zijn net versleten of "vanmorgen toen ik de weg opging had ik nog voldoende profiel op mijn banden"...........
Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.quote:
Oké 5 dan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef fokky100 het volgende:
[..]
5 auto's
wel op blijven letten he.
Twee hadden een kapotte uitlaat, die auto's heeft ie naar de sloop gebracht.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Oké 5 dan.
Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?
Vorige keer zei je 7 trouwens.
Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.
Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Jeetje wat ben ik dan een uitzondering zeg, ik rij al 13 jaar auto en heb nog NOOIT (!) een boete gehad voor te hard rijden. Wel voor foutparkeren en dat soort frutselsquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:44 schreef Eiwitshake het volgende:
Niet te hard rijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben zelf nog nooit geflitst, maar het idee dat die boetes zo belachelijk hoog zijn maakt mij ontzettend boos.
Je kunt je auto tegenwoordig maar het beste uitrusten met een begrenzer. Anders krijg je nog een ongeluk omdat je de hele tijd op je KM teller moet kijken of je niet te hard gaat want dan ben je binnen no time een hoop armer...
Hmmm, dan zouden ze juist vaker in 30 km zones moeten gaan staan, maar daar heb ik ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zie in onze regio überhaupt weinig controles binnen de bebouwde kom. Wel op de autowegen en snelwegen in de buurt. Plekken waar relatief weinig ongelukken gebeuren, maar waar ze zich wel verdekt op kunnen stellen. Ik geloof best dat ze ook op de door jou aangegeven plekken zullen controleren, maar ook regelmatig pakken ze "makkelijke" plekken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Ik zeg toch dat je beter moet lezen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Oké 5 dan.
Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?
Vorige keer zei je 7 trouwens.
Zolang men blijft stemmen op politieke partijen van de gevestigde orde, zal er niks veranderen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.
Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.
Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?
Dus wat doen we hier tegen?
Of gewoon de app van Flitsmeister downloaden waar alle vaste en behoorlijk wat mobiele controle's op staan aangegeven.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.
Het is maar een idee.
Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Onnodig claxonneren waardoor mensen kunnen verschieten er ongelukken gebeuren waar meer dan een persoon letsel kan oplopen? Daarnaast zorgt het onnodig claxonneren in sommige gevallen gewoon voor overlast.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.
Waar het om gaat dat bijvoorbeeld voor geweldsdelicten (vriend van me is een gebroken neus geslagen dader kwam weg met 290 euro boete) de boete veel lager is als een overtreding in de auto, claxonneren bijvoorbeeld, 360 euro.
Dit is gewoon volstrekt belachelijk.
Dat maakt het desbetreffende land gewoon uit wat in verhouding staat met het vergrijp.quote:Bovendien in verhouding met de rest van Europa zullen we het maar niet over hebben. Als er in Duitsland flitspalen staan ga ik toch ook niet maar extra hard rijden met de gedachte van o dat is toch minder als in Nederland dus ik kan gewoon doorpompen. Tuurlijk niet! daar hou ik me ook netjes aan de snelheid, de boetes daar zijn wél in verhouding met het vergrijp.
Luchtvervuiling en geluidsoverlast waar mensen en of de natuur last van heeft?quote:Ook is het belachelijk een dure 5 baans snelweg aan te leggen waar men maar 100 mag rijden.
Buitenlanders zijn ook zeer negatief over en begrijpen daar niks van.
Veel duidelijker kan het niet. Van mij mogen ze de boetes nog veel hoger maken. Inkomensafjankelijk zou nog beter zijn.quote:En als zelfs de Politie vindt dat de verkeersboetes totaal niet in verhouding staan met het vergrijp zegt dat denk ik ook al voldoende. De respons van Opstelten was; ''de politie moet gewoon handhaven, wij maken de regels.''
Waarom zijn ze niet in verhouding? Een kopstoot aan iemand geven heeft maar 1 persoon last van. Ongelukken veroorzaken hebben meer mensen last, nemen we de inkomstenverlies van bedrijven ook meteen mee als er files ontstaan door roekeloos rijgedrag. Boetes zijn dus eigenlijk te laag.quote:Maar beste Joris goedbloed, als jij je lekker slaafs dingen laat opleggen die totaal niet in verhouding zijn moet je dat lekker zelf weten. Ik denk na over dingen die gewoonweg niet kloppen. Maar mij een mongool noemen zegt wat over jou.
Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.quote:
Weer iemand zonder auto.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:30 schreef pfaf het volgende:
Als je boetes krijgt voor claxoneren zal je ook wel tot het afvoerputje van de samenleving behoren.
Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:25 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.
Zonder licht -verhogen naar 150 euro
Door rood -150 euro.
Met 3 langs elkaar 100 euro.
Met de telefoon in de hand 200 euro.
Overal tussen de auto's door fietsen 100 euro.
Dat zijn er maar 5 van de .....
En dat zijn pas gevaren op de weg.
Dus niet te zeiken over de auto's omdat jij er geen hebt.
Denk er maar is over na hoeveel mensen werkeloos zouden worden als ze de auto niet meer kunnen betalen.
Veel mensen zijn gewoon afhankelijk van de auto om op het werk te komen.
Als je zelf geen auto rijd kun je al helemaal niet oordelen over de vele irritaties die autorijdend Nederland doormaakt. Ik ga toch ook niet praten over iets waar ik totaal geen verstand van heb.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.
Emigreer naar Duitsland, daar zijn al jou klachten toch minder.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.
Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.
Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?
Dus wat doen we hier tegen?
Even voor de duidelijkheid, ik rijd al auto vanaf mijn 18e. Dat ik mijn auto heb omgeruild voor een bus (Opel Vivaro) voor mijn bedrijf neemt niet weg dat ik de situatie op de weg niet ken. Hoe achterlijk kun je zijn om om op basis daarvan een oordeel over mij te trekken?quote:Op zaterdag 2 november 2013 02:28 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Als je zelf geen auto rijd kun je al helemaal niet oordelen over de vele irritaties die autorijdend Nederland doormaakt. Ik ga toch ook niet praten over iets waar ik totaal geen verstand van heb.
Makkelijk praten vanuit de bus.
Tja, als je van mening bent dat je vrouw een auto nodig heeft om de boodschappen te doen zal dat de eerste kostenpost zijn die eruit gaat.quote:Om even duidelijk te zijn, ik heb nog nooit een verkeersboete gehad, alleen één keer toen ik door rood licht reed op de fiets 8 jaar geleden.
Ik hoef niet geflitst te worden om een mening over verkeersboetes te hebben. En bovendien hebben we het niet alleen over boetes maar ook over belasting en accijnzen.
in 2012 heeft 9% van de Nederlanders hun auto weggedaan omdat het te duur werd. Zegt toch genoeg over hoe onbetaalbaar autorijden is geworden. Maar dat vind jij natuurlijk een positieve ontwikkeling als jaloerse busmeneer.
Nee die mensen die tegen de snelweg aanwonen vinden het heel prettig dat hun ramen onder het roet zitten.quote:Milieu is een non argument omdat zoals ik al eerder zei Nederland minder dan 1% van de wereldbevolking uitmaakt en dus een minimale uitstoot heeft. Zolang de grote landen niet meewerken moeten we niet denken dat we het dan maar even alleen doen. Zo iets pak je samen structureel aan.
Een kever merkt wel dat meer rommel in de lucht zit.quote:Een kever merkt er niets van dat de overheid belasting int voor het milieu. Dat is het zoveelste waardeloze potje wat verzonnen is om te cashen. Ik draag het milieu een warm hart toe en ook dierenwelzijn vind ik belangrijk. Het is wel heel erg makkelijk om met vingers naar autorijders te wijzen als milieu barbaren.
Een reductie van de snelheid in bepaalde gebieden heeft een positieve uitwerking op de gezondheid van mens en dier.quote:Zoals iemand hier eerder al zei, niet alles is in geld uit te drukken. Ik zie niet in hoe het milieu er beter van wordt. Ik zie wel in hoe de overheid met dit argument de kas probeert te spekken.
Het enige wat echt helpt is het verminderen van de bevolking; Denemarken heeft maar 5 miljoen inwoners en is anderhalf keer zo groot.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Het was dan ook sarcastisch bedoeld. De handhaving dient nooit veiligheid maar is gewoon grof zakkenvullen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Hmmm, dan zouden ze juist vaker in 30 km zones moeten gaan staan, maar daar heb ik ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zie in onze regio überhaupt weinig controles binnen de bebouwde kom. Wel op de autowegen en snelwegen in de buurt. Plekken waar relatief weinig ongelukken gebeuren, maar waar ze zich wel verdekt op kunnen stellen. Ik geloof best dat ze ook op de door jou aangegeven plekken zullen controleren, maar ook regelmatig pakken ze "makkelijke" plekken.
Stem op D66 dan worden de verkeersregels enzovoort in heel Europa hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef fokky100 het volgende:
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Vertel eens wat voor auto's zijn dat ? een vrachtwagen, een busje een luxe wagen een boodschappen autotje voor de vrouw en een klassieker?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef fokky100 het volgende:
[..]
5 auto's
wel op blijven letten he.
hell !quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef Drugshond het volgende:
Braziliaan laat 25 miljard in rook opgaan
----------------------------------------------
Failliete olietycoon raakt BV Nederland
Nederlandse banken, scheepsbouwers en oliebedrijven lopen kleerscheuren op door het imploderen van het imperium van de Braziliaanse ex-miljardair Batista. Als de scheepsbouwpoot (OSX) van zijn Grupo EBX in de val van oliebedrijf OGX wordt meegesleurd, dreigt ruzie tussen talloze schuldeisers om schaarse poet.
Het uitstel van betaling op rente over $3,6 miljard aan obligaties dat OGX woensdagavond laat aanvroeg, is het grootste schuldenfiasco ooit voor een Latijns-Amerikaans bedrijf. OGX krijgt - mits de Braziliaanse justitie het verzoek inwilligt - zes maanden om een definitief failliet af te wenden via een akkoord met de schuldeisers. Eerder weigerden de crediteuren, onder wie de grote Amerikaanse fondshuizen Pimco en BlackRock, een voorgestelde 57%-korting op de schulden. De afwikkeling van het debacle rond de flamboyante playboy wordt een belangrijke test voor de opkomende markt Brazilië.
Boetes omhoog ben je getikt ? 100 euro boete voor 10 km te hard rijden is erg veel geld.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.
Nou en? Als men zich aan de regeltjes houdt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Boetes omhoog ben je getikt ? 100 euro boete voor 10 km te hard rijden is erg veel geld.
Verlaag alle boetes met 80% zodat ze weer even hoog zijn als in 1987
Yep, ook in het dorp hier rijd ik niet harder dan 30 waarom zou je eigenlijk harder rijden dan de toegestane snelheid?quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:24 schreef arjan1112 het volgende:
Dus jij rijd altijd precies 80 op een provinciale weg en 80/100/120/130 op de snelweg?
Echt het hele dorp hier is een 30 km zone en iedereen rijd 40
Maar boetes van 250 euro gaan uitdelen hier ?
Is blijkbaar nodig........................................quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ze hebben zelfs van die wegversmallingen aangelegd omdat anders veel mensen met 70 door de straat knalden
In Nederland rijdt men gemiddeld op jaarbasis niet harder dan 50 km/u, dat is denk ik al aan de hoge kant.quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:31 schreef arjan1112 het volgende:
Heel vaak komt iemand me met 60 inhalen als ik 35 rij... en dan zit ik 10 meter achter ze aan de andere kant van het dorp
whaha
Ik heb er nu 10 jaar een en de enige boetes die ik heb gehad zijn snelheidsovertredingen. Onnodig claxonneren, krijg je die omdat je twintig keer per dag vanuit je BMW uit 95 je Marokkaanse vriendjes moet groeten?quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:25 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.
Zonder licht -verhogen naar 150 euro
Door rood -150 euro.
Met 3 langs elkaar 100 euro.
Met de telefoon in de hand 200 euro.
Overal tussen de auto's door fietsen 100 euro.
Dat zijn er maar 5 van de .....
En dat zijn pas gevaren op de weg.
Dus niet te zeiken over de auto's omdat jij er geen hebt.
Denk er maar is over na hoeveel mensen werkeloos zouden worden als ze de auto niet meer kunnen betalen.
Veel mensen zijn gewoon afhankelijk van de auto om op het werk te komen.
[..]
Weer iemand zonder auto.![]()
Dat zijn gewoon luxe wagen waar ik met veel plezier in rij.quote:
Voor zo iemand is die bon nog niet hoog genoeg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Onnodig claxonneren, krijg je die omdat je twintig keer per dag vanuit je BMW uit 95 je Marokkaanse vriendjes moet groeten?
35 waar je 50 mag.quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:31 schreef arjan1112 het volgende:
Heel vaak komt iemand me met 60 inhalen als ik 35 rij... en dan zit ik 10 meter achter ze aan de andere kant van het dorp
whaha
ok,waar 30 is dan.quote:
Iets klopt er niet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, ook in het dorp hier rijd ik niet harder dan 30 waarom zou je eigenlijk harder rijden dan de toegestane snelheid?
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:55 schreef fokky100 het volgende:
[..]
ok,waar 30 is dan.
Dus rij je ook te hard.
Ik niet, of ik moet uiteraard niet opletten, eigen fout dus.
Iets klopt er niet.![]()
En het verkeersbord van 35 ken ik niet.
je mag daar 30quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:14 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon luxe wagen waar ik met veel plezier in rij.
[..]
Voor zo iemand is die bon nog niet hoog genoeg.
[..]
35 waar je 50 mag.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |