abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132767446
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Dus wat doen we hier tegen?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_132767485
Emigreren lijkt me de beste optie voor jou.
Een uitkering aanvragen een goede tweede.

Dit is geen POL-topic, maar een KLB-topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_132767547
Jij rijdt toch te hard daar. Ik vind het ook belachelijk die lage snelheid daar, maar je hebt het zelf gedaan. Dat van die OV heb je daarentegen wel gelijk in.
pi_132767550
Niet te hard rijden.
Geen ''peddle to the metal''.
Kleinere auto kopen.

Geen dank.
Hier staat niets.
pi_132767668
Gewoon aan de regels houden.
Brandstof wordt niet gratis tevoorschijn getoverd door in je handen te klappen.
Ook de wegen worden niet door kabouters aangelegd.

Pak maar gewoon de fiets TS als je dat niet begrijpt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_132767762
Wat betreft de NS, het is wel duidelijk dat ze weinig interesse hebben om er een paar extra wagons aan te koppelen, ondanks ze exact weten welke treinen rond welke tijden overvol zijn.
pi_132767853
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
Wat betreft de NS, het is wel duidelijk dat ze weinig interesse hebben om er een paar extra wagons aan te koppelen, ondanks ze exact weten welke treinen rond welke tijden overvol zijn.
Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:38:31 #8
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132767862
TS heeft helemaal gelijk. Het is zo overduidelijk dat de overheid helemaal niet meer in het belang van de burger bezig is dat de vraag gerechtvaardigd is hoe de burger zich kan wapenen tegen de graaiende staat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132768025
Nederlanders en opstand...


Bhahahahahahaaha. _O-.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:47:00 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_132768097
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...

Bhahahahahahaaha. _O-.
De beeldenstorm kwam een beetje in de goede richting verder met je eens. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_132768160
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Dus wat doen we hier tegen?
Klagen tegen iedereen. Wat wilde je anders doen?
Waarom ga je niet fietsen, op een andere tijd met het OV of stop je met het overmatig gassen?
pi_132768207
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.
Ik wacht liever 5 minuten langer dan dat ik een dik uur moet staan in een overvolle trein. Overigens lijkt me de toevoeging van 3 tot 5 extra wagons tijdens spitsuren weinig vertraging zal opleveren, in ieder geval niet meer dan normaal al het geval is.
pi_132768371
Gewoon aanwennen dat je 40 rijd in de bebouwde kom en 100 op de autosnelweg, als je dat gewend bent rijd dat relaxed en schiet het ook op voor je beleving. Die andere gekken halen je wel in ....
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:57:26 #14
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_132768424
Terechte klacht
Je moeder is een hamster
pi_132768828
Vergeet de files niet, net ook weer een half uur verspilt. :r
pi_132769071
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gewoon aan de regels houden.
Brandstof wordt niet gratis tevoorschijn getoverd door in je handen te klappen.
Ook de wegen worden niet door kabouters aangelegd.

Pak maar gewoon de fiets TS als je dat niet begrijpt.
Ja inderdaad 100 kilometer fietsen is echt een aanrader.

Voor iemand met Ferrari in zijn naam ben je toch maar een akelig ecologisch mannetje.
Volgens de rekenkamer is wat je aan de pomp betaalt 53% accijns. Dat is buitenproportioneel hoog. En het leuke is dat je nog eens btw over de accijns betaalt. Een volstrekt belachelijke constructie.

Het is niet meer dan logisch dat we moeten betalen middels wegbelasting en accijnzen. De belachelijke hoeveelheid hiervan echter wel. Plus de verkeersboetes die totaal niet in verhouding staan met het vergrijp.

Dit is niet meer om de verkeersveiligheid te bevorderen maar om de staatskas te spekken. En dát is mij een brug te ver!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_132769199
Staatskas spekken? Het is zelfs onderdeel van de financiering geworden.....dat gaat nergens meer over.
pi_132769676
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:16 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ja inderdaad 100 kilometer fietsen is echt een aanrader.

Voor iemand met Ferrari in zijn naam ben je toch maar een akelig ecologisch mannetje.
Volgens de rekenkamer is wat je aan de pomp betaalt 53% accijns. Dat is buitenproportioneel hoog. En het leuke is dat je nog eens btw over de accijns betaalt. Een volstrekt belachelijke constructie.

Het is niet meer dan logisch dat we moeten betalen middels wegbelasting en accijnzen. De belachelijke hoeveelheid hiervan echter wel. Plus de verkeersboetes die totaal niet in verhouding staan met het vergrijp.

Dit is niet meer om de verkeersveiligheid te bevorderen maar om de staatskas te spekken. En dát is mij een brug te ver!
De vervuiler betaalt!

En je moet niet alles geloven wat 'de rekenkamer' ons wil doen laten geloven joh.
Zelf blijven nadenken!

Gewoon niet te hard rijden, niet door rood en zulks, dan kost het je geen cent. Echt waar.
5 Ferrari's op videoband!
pi_132770005
Ach schei toch uit. Dus de overheid moet rijk worden van vervuiling?
Waarom moet dit kleine drollenland altijd de moraal ridder uithangen. Wij Nederlanders zijn met minder dan 1% van de wereldbevolking. En toch o zo moralistisch over uitstoot dat we daarom onze eigen burgers maar enorm gaan belasten omdat wij natuurlijk ook als 1% een enorme uitstoot hebben.

Als je over vervuiling wil praten dan moet je met gelijke maten gaan meten. China, India, VS, etc. dat zijn de grote boosdoeners. Nederland draagt vrijwel niets bij maar is toch het duurste land ter wereld om auto te rijden.

Het milieu aspect is daarom een non argument voor autorijdend Nederland.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_132770111
Niet te hard rijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben zelf nog nooit geflitst, maar het idee dat die boetes zo belachelijk hoog zijn maakt mij ontzettend boos.

Je kunt je auto tegenwoordig maar het beste uitrusten met een begrenzer. Anders krijg je nog een ongeluk omdat je de hele tijd op je KM teller moet kijken of je niet te hard gaat want dan ben je binnen no time een hoop armer...
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:01 #21
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_132771386
Ik zeg: Polen het land uit, luie uitkeringstrekkers weer aan het werk schoppen, leeftijdsgrens voor het mogen autorijden verhogen naar 25 jaar, vrachtwagens mogen alleen 's nachts tussen 00:00 en 06:00 uur rijden, de helft van de KLPD'ers de laan uit schoppen (die kunnen prima ergens gaan schoffelen ofzo), nutteloze subsidies schrappen, ontwikkeling JSF stopzetten en geld terugeisen en last but not least: mensen toetsen of ze in staat zijn een kind op te voeden en ze anders verbiederen om zich voort te planten.
Je moeder is een hamster
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:39:00 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132772359
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.

Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan. :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:41:43 #23
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_132772491
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.

Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan. :')
Dat kan ik me voorstellen als je veel boodschappen hebt.
Je moeder is een hamster
pi_132772976
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.

Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan. :')
Het is geen 'wat meer' meer. En het openbaar vervoer wordt maar niet aantrekkelijker.
pi_132776172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende keuze om de lasten wat meer bij de vervuiler neer te leggen.

Ik ken mensen die naar de supermarkt om de hoek met de auto gaan. :')
Automobilisten en vrachtverkeer betalen in Nederland tezamen ruimschoots meer dan de externe kosten die zij veroorzaken. Die vlieger gaat dus niet op.
pi_132776234
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is geen 'wat meer' meer. En het openbaar vervoer wordt maar niet aantrekkelijker.
Openbaar vervoer is dan ook lang niet altijd een alternatief voor de auto. Openbaar vervoer en autovervoer zijn juist complementair.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:46:35 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132776238
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Automobilisten en vrachtverkeer betalen in Nederland tezamen ruimschoots meer dan de externe kosten die zij veroorzaken. Die vlieger gaat dus niet op.
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kosten
pi_132776394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Er is natuurlijk nog wel meer vervelend aan vervuiling dan alleen de kosten
Dat zit dus in het begrip externe kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kowloon op 31-10-2013 21:59:36 ]
pi_132776453
Weer een bon gekregen TS? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:55:04 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132776703
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat zit dus in het begrip extern kosten. Automobilisten en vrachtverkeer betalen ruimschoots meer aan belasting dan zij kosten aan vervuiling, geluidsoverlast en zelfs ongelukken veroorzaken.
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.

Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
pi_132777172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.
Dat is ook niet nodig, het gaat er om dat er een juist marktevenwicht is. Dat wil zeggen, alle prijsinformatie wordt door economische actoren meegenomen. Bijna alle belastingen in Nederland zijn, naast dat zij de overheid moeten financieren, gestoeld op die gedachte.

Maar neem bijvoorbeeld een onderzoek uitgevoerd aan het Duitse Instituut voor Economisch Onderzoek. Zij hebben becijferd dat de sociale kosten (inclusief infrastructuurkosten) van het wegverkeer in Nederland 8,3 miljard Euro zijn. Daar staat echter een belastingomzet tegenover van 10,3 miljard Euro tegenover. Met andere woorden er wordt veel meer aan belasting betaald dan er aan sociale kosten wordt veroorzaakt. Dat valt best te verdedigen vanuit fiscaal economisch perspectief, maar TS heeft in zekere zin wel gelijk.

quote:
Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Een lagere inkomstenbelasting lijkt mij sowieso een goed idee.
pi_132779883
Hoeveel auto s zouden er kunnen rijden en hoe lang ten opzichte van een ritje richting universe ?
En dan bedoel ik niet brandstof maar vervuiling.

Wat betreft boetes: Gewoon rijden met het idee van ik gun ze het geld niet van een boete daar wen je aan, en het scheeld geld vind ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2013 23:15:01 ]
pi_132780552
Eens met TS, autorijden word bestraft in dit land en met al die snelheidsbeperkingen en trajectcontroles word het er niet veiliger op op de snelweg.
Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik meer op mijn snelheidsmeter let als ik in de randstad rij dan dat ik het verkeer in de gaten hou met als gevolg bijna ongelukken door onverwachte bewegingen van anderen.
Ik heb ook eens van Amsterdam naar Utrecht gereden in de nacht, het was een hel. Een volledig lege snelweg met volgens mij 6 banen en trajectcontrole die waarschijnlijk in werking was aangezien niemand boven de 100 kilometer per uur durfde uit te komen.
Voor de veiligheid alleen zou het beter zijn om het verkeer minder te controleren, het zal de filedruk ook ten goede komen want mensen hoeven niet meer op de rem omdat er weer eens een bordje met 80 opduikt.
pi_132781317
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.

Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Dan is het nog steeds slimmer om dan gewoon de MRB en/of accijnzen te verhogen. Niet dat ik daar voorstander van ben (alhoewel het met een compensatie via de IB iets minder erg wordt), maar het is beter en slimmer dan het huidige beleid.

De overheid roept momenteel dat ze vooral vanwege de verkeersveiligheid flitsen en de boetes verhogen. Dat is aantoonbaar gelul, omdat ze nagenoeg nooit op black spots staan te flitsen (een black spot is een lokatie met relatief veel ongevallen), maar exclusief op de volgende lokaties:
1) De drukste plekken van Nederland (daar staan trajectcontroles)
2) Plaatsen waar de maximumsnelheid in de beleving van de automobilist dermate laag is, dat er vrij massaal harder wordt gereden dan de borden aangeven. Dat zijn vaak ook wegen waar de verkeersveiligheid niet direct een lage vmax suggereert. Overigens ook de reden dat er een trajectcontrole is gezet op de A2, want bijna niemand reed daar 100.

Gevolg is dat steeds meer mensen het verhaal niet meer geloven en ook de politie aan respect in moet leveren (met alle gevolgen van dien). Ook zorgen flitsers regelmatig voor gevaarlijke situaties, files en zelfs ongevallen.

Als er nou gecontroleerd zou worden op black spots, bijvoorbeeld middels vaste flitspalen die zijn aangekondigd (a la BE) zou de ergernis al minder worden. Idem voor het Duitse systeem (wel mobiele controles, maar lage boetes gecombineerd met een strafpuntensysteem op het rijbewijs). Het Nederlandse beleid is inmiddels doelbewust ingericht op het binnenhalen van zoveel mogelijk geld; de verkeersveiligheid speelt geen enkele rol meer.
pi_132785933
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Bats boem lucht dicht
pi_132786064
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:47 schreef justanick het volgende:
De overheid roept momenteel dat ze vooral vanwege de verkeersveiligheid flitsen en de boetes verhogen. Dat is aantoonbaar gelul, omdat ze nagenoeg nooit op black spots staan te flitsen (een black spot is een lokatie met relatief veel ongevallen), maar exclusief op de volgende lokaties:
1) De drukste plekken van Nederland (daar staan trajectcontroles)
2) Plaatsen waar de maximumsnelheid in de beleving van de automobilist dermate laag is, dat er vrij massaal harder wordt gereden dan de borden aangeven. Dat zijn vaak ook wegen waar de verkeersveiligheid niet direct een lage vmax suggereert. Overigens ook de reden dat er een trajectcontrole is gezet op de A2, want bijna niemand reed daar 100.
Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.

Oplossing: je mag er nu nog maar 60 en ze controleren tegenwoordig geregeld juist op de rechte stukken op snelheid. Op papier inderdaad een black spot omdat het dezelfde wegnaam is, maar dit is wel ultiem spreadsheetmanagement.
pi_132786134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daarbij geven die black spots in een aantal gevallen ook een nogal vertekend beeld. Op een grotendeels overzichtelijke lokale provinciale weg met een paar bochten met bomen in de buitenbochten zijn de afgelopen jaren een aantal doden gevallen. Je mocht er maar 80, en het waren allemaal situaties waarin mensen midden in de nacht met 120+ uit de bocht vlogen en tegen zo'n boom eindigden.

Oplossing: je mag er nu nog maar 60 en ze controleren tegenwoordig geregeld juist op de rechte stukken op snelheid. Op papier inderdaad een black spot omdat het dezelfde wegnaam is, maar dit is wel ultiem spreadsheetmanagement.
Waarbij de belangrijkste factor in de excelsheet is: wat levert het op.

Er zijn situaties bekend van maximumsnelheden die bewust NIET worden verhoogd omdat een VHT (verkeershandhavingsteam) daar tegen was. Niet vanuit de optiek van de verkeersveiligheid, overigens, maar omdat die lokaties zo lekker scoorden.

De favo flitslokaties in NL zijn ook wegen waar de snelheid gewoon te laag is. De A27 tussen Utrecht en het knooppunt met de A2 is een mooie; plusstrook open = maximaal 80. Iedereen negeert die snelheid. Dat tankstation halverwege die plusstrook is dan ook een zeer frequent gebruikte plek om een flitser neer te zetten.
pi_132786207
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:28 schreef Prospos het volgende:
Niet te hard rijden.
Geen ''peddle to the metal''.
Kleinere auto kopen.

Geen dank.
Waarom zou je een peddel op het metaal leggen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132791209
Mijn mening als iedereen zich aan de snelheid gaat houden, vergaat ze de zin wel om te meten.
pi_132791499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef fokky100 het volgende:
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EU :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132791575
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...

Bhahahahahahaaha. _O-.
Voor zwarte piet weer enigszins.
Scheren is voor schapen!
pi_132792144
Soms is het ook gewoon 'melken'.
Neem deze:
http://www.omroepgelderla(...)nel.htm#.UnOeAkpgXIU
quote:
Bij het tunneltje onder de A12 bij De Klomp (gemeente Ede) zijn inmiddels 17.655 automobilisten bekeurd. Dat heeft de staatskas al bijna 1,1 miljoen euro opgeleverd.
http://www.veenendaalsekr(...)e_klomp_2111645.html
quote:
Automobilisten die gebruik maken van de tunnel krijgen een boete van 90 euro. Deze wordt geïnd door het CJIB en de opbrengst is voor de rijksoverheid. Door de ruim 8000 boetes vindt de gemeente dat er iets moet gebeuren. Daarom is besloten om de verkeerssituatie nog een keer onder de loep te nemen. Resultaat is dat er andere ‘vooraankondigings’ borden komen langs de wegen die naar de tunnel leiden. Zo weten automobilisten nog eerder dat zij een andere route moeten nemen
Situatie:
Sinds mijn heugenis (42 jr) kan vanuit Ede, Renswoude, Scherpenzeel, Veenendaal de Klomp en Ederveen, Veenendaal-Centrum bereikt worden via een tunneltje onder het spoor. Nu heeft de gemeente bedacht dat zij dat sluipverkeer niet meer willen en dat iedereen de rondweg moet nemen die echter nog niet af is. Vanaf de kruising naar het tunneltje is geen bord te bekennen dat de weg is afgesloten. Doordat er naast dat tunneltje bij een stationnetje een parkeerplek (rotonde) is, staat er ook geen 'doodlopende weg' bord. Vanaf die kruising tot het tunneltje is ongeveer 1,5 km.. En dan zie je tot je verbazing ineens een 'verboden door te rijden' bord. Dan moet je dus keren, 1,5 km terug rijden en 6 km omrijden. Ik vind het echt niet vreemd dat mensen dan doorrijden. Een aankondiging bij die kruising had denk ik heel veel bekeuringen gescheeld.. maar brengt het Rijk natuurlijk minder geld op.
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:48:46 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132792458
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:53:54 #44
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132792587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de olie flesjes en de kromte van komkommers wel goed geregeld binnen de EU :)
Nu nog de antislipzolen van de kappers.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132793218
Waarom moet hier een auto 93 euro aan wegenbelasting (per 3 maanden) kosten terwel de zelfde auto in Duitsland maar 147 euro (per jaar) kost.
Dus de automobilisten worden gewoon uitgeknepen.
Bats boem lucht dicht
pi_132793343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent. _O-
Bats boem lucht dicht
pi_132793486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent. _O-
Kun je je niet aan de snelheidslimiet houden en geen mensenlevens in gevaar brengen? (zowel qua verkeersveiligheid als giftige uitlaatgassen)
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132793542
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent. _O-
Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.

Het is maar een idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:34:32 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132793645
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:23 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Kun je geen auto betalen jonge.
Of kun je geen auto rijden omdat je een mongool bent. _O-
Correct, ik ben een arme pauper met amandelvormige scheefstaande ogen.
pi_132793737
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.

Het is maar een idee.
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.

leg me dat maar is uit.
Bats boem lucht dicht
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:38:03 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132793743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:19 schreef fokky100 het volgende:
Waarom moet hier een auto 93 euro aan wegenbelasting (per 3 maanden) kosten terwel de zelfde auto in Duitsland maar 147 euro (per jaar) kost.
Dus de automobilisten worden gewoon uitgeknepen.
Ga in Duitsland wonen.

Of Venezuela, daar kost de benzine geen drol.
pi_132793773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Ga in Duitsland wonen.


Ik tank daar al _O-
Bats boem lucht dicht
pi_132793801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:39 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ik tank daar al _O-
Jij had toch tien auto's ?

Rijd je ook in alle 10 ?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132793831
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:40 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Jij had toch tien auto's ?

Rijd je ook in alle 10 ?
5 auto's

wel op blijven letten he.
Bats boem lucht dicht
pi_132793853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.

leg me dat maar is uit.
Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132793876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dergelijke onbenullige boetes heb ik nog nooit ontvangen. Wel voor fout parkeren en te hard rijden. Maar dat is dan gewoon m'n eigen domme schuld.
Dat is niet mijn vraag.
Bats boem lucht dicht
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:42:44 #57
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132793888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:37 schreef fokky100 het volgende:
Het gaat niet alleen maar over snelheid he.
Stel er komt net tijdens het rijden een klein gaatje in je uitlaat en ze houden je net tegen: 220 euro.
Wat is de gevaarzetting daar van.

leg me dat maar is uit.
Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.

Sorry agent mijn remmen zijn net versleten of "vanmorgen toen ik de weg opging had ik nog voldoende profiel op mijn banden"...........
pi_132793908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Je zooi niet orde hebben. Je auto dient goed te zijn als je er de weg mee opgaat. Eigen verantwoording en zo.

Sorry agent mijn remmen zijn net versleten of "vanmorgen toen ik de weg opging had ik nog voldoende profiel op mijn banden"...........
pffffffffffffffffffffffffffff :'(
Bats boem lucht dicht
pi_132793915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dat is niet mijn vraag.
Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:46:04 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132794003
Braziliaan laat 25 miljard in rook opgaan
----------------------------------------------
Failliete olietycoon raakt BV Nederland

Nederlandse banken, scheepsbouwers en oliebedrijven lopen kleerscheuren op door het imploderen van het imperium van de Braziliaanse ex-miljardair Batista. Als de scheepsbouwpoot (OSX) van zijn Grupo EBX in de val van oliebedrijf OGX wordt meegesleurd, dreigt ruzie tussen talloze schuldeisers om schaarse poet.

Het uitstel van betaling op rente over $3,6 miljard aan obligaties dat OGX woensdagavond laat aanvroeg, is het grootste schuldenfiasco ooit voor een Latijns-Amerikaans bedrijf. OGX krijgt - mits de Braziliaanse justitie het verzoek inwilligt - zes maanden om een definitief failliet af te wenden via een akkoord met de schuldeisers. Eerder weigerden de crediteuren, onder wie de grote Amerikaanse fondshuizen Pimco en BlackRock, een voorgestelde 57%-korting op de schulden. De afwikkeling van het debacle rond de flamboyante playboy wordt een belangrijke test voor de opkomende markt Brazilië.
pi_132794004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef fokky100 het volgende:

[..]

5 auto's

wel op blijven letten he.
Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:46:28 #62
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132794021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:43 schreef fokky100 het volgende:

[..]

pffffffffffffffffffffffffffff :'(
Sorry, een veel makkelijker antwoord kan ik niet geven. Ga je nu huilen?
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:49:11 #63
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132794102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
Twee hadden een kapotte uitlaat, die auto's heeft ie naar de sloop gebracht.
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:11:09 #64
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132794765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat moet ik met zo'n onmogelijk voorbeeld dat 1 op de miljoen automobilisten overkomt? De meeste boetes worden gewoon uitgedeeld wegens te hard rijden.
Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132794967
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:50:57 #66
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132795889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je geen boete wil, moet je niet te hard rijden. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Blijkbaar wel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132796335
Wat betreft verkeersboetes vind ik de regels nogal duidelijk eerlijk gezegd. Kan niet zo heel veel misverstand over bestaan, behalve dat een situatie wellicht soms onduidelijk kan zijn.

Ik erger me er meer aan dat sommige 'ongevaarlijke' boetes net zo hoog zijn als bijvoorbeeld 10-13 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometer zone (bijvoorbeeld bij een school).

Ter vergelijking, bovenstaande kost je ongeveer 100 euro, maar je winkelwagentje iets te ver van de winkel meenemen of je hond niet aan de lijn hebben kost ook ca.100 euro. (administratiekosten meegerekend.)

Ik vind dat een beetje krom.

Verder moet je je in het verkeer inderdaad gewoon aan de regels houden.
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:10:14 #68
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132796371
Daarom motor kopen en vluchten voor de Popo. Alhoewel ook voor de motor de MBR in 3 jaar met ongeveer 100% is gestegen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:13:16 #69
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132796454
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:44 schreef Eiwitshake het volgende:
Niet te hard rijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben zelf nog nooit geflitst, maar het idee dat die boetes zo belachelijk hoog zijn maakt mij ontzettend boos.

Je kunt je auto tegenwoordig maar het beste uitrusten met een begrenzer. Anders krijg je nog een ongeluk omdat je de hele tijd op je KM teller moet kijken of je niet te hard gaat want dan ben je binnen no time een hoop armer...
Jeetje wat ben ik dan een uitzondering zeg, ik rij al 13 jaar auto en heb nog NOOIT (!) een boete gehad voor te hard rijden. Wel voor foutparkeren en dat soort frutsels :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_132796480
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er wordt ook altijd gecontroleerd op die plekken waar de verkeersveiligheid het meeste in het geding is. Als het om zakkenvullen zou gaan dan stonden ze wel op plekken met weinig verkeer, zeer brede wegen en een 50 km/u snelheidslimiet.
Hmmm, dan zouden ze juist vaker in 30 km zones moeten gaan staan, maar daar heb ik ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zie in onze regio überhaupt weinig controles binnen de bebouwde kom. Wel op de autowegen en snelwegen in de buurt. Plekken waar relatief weinig ongelukken gebeuren, maar waar ze zich wel verdekt op kunnen stellen. Ik geloof best dat ze ook op de door jou aangegeven plekken zullen controleren, maar ook regelmatig pakken ze "makkelijke" plekken.
pi_132797208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Oké 5 dan.

Ga je met alle 5 helemaal naar Duitsland om te tanken?

Vorige keer zei je 7 trouwens.
Ik zeg toch dat je beter moet lezen.

Laat maar is zien waar ik dat gepost heb.

nog een keer dan.
4 voor de hobby en 1 voor dagelijks gebruik.
(kom ik op 5)

[ Bericht 5% gewijzigd door fokky100 op 01-11-2013 17:44:36 ]
Bats boem lucht dicht
pi_132803002
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Dus wat doen we hier tegen?
Zolang men blijft stemmen op politieke partijen van de gevestigde orde, zal er niks veranderen.
pi_132803330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je over de zeik raakt van verkeersboetes dan moet je gaspedaal misschien wat vaker wat minder hard intrappen.

Het is maar een idee.
Of gewoon de app van Flitsmeister downloaden waar alle vaste en behoorlijk wat mobiele controle's op staan aangegeven.

Het is maar een idee.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:13:14 #74
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132805757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:48 schreef betyar het volgende:
Klagen over verkeersboetes................. Dan ben je echt een mongool.
Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.
Waar het om gaat dat bijvoorbeeld voor geweldsdelicten (vriend van me is een gebroken neus geslagen dader kwam weg met 290 euro boete) de boete veel lager is als een overtreding in de auto, claxonneren bijvoorbeeld, 360 euro.
Dit is gewoon volstrekt belachelijk.

Bovendien in verhouding met de rest van Europa zullen we het maar niet over hebben. Als er in Duitsland flitspalen staan ga ik toch ook niet maar extra hard rijden met de gedachte van o dat is toch minder als in Nederland dus ik kan gewoon doorpompen. Tuurlijk niet! daar hou ik me ook netjes aan de snelheid, de boetes daar zijn wél in verhouding met het vergrijp.

Ook is het belachelijk een dure 5 baans snelweg aan te leggen waar men maar 100 mag rijden.
Buitenlanders zijn ook zeer negatief over en begrijpen daar niks van.

En als zelfs de Politie vindt dat de verkeersboetes totaal niet in verhouding staan met het vergrijp zegt dat denk ik ook al voldoende. De respons van Opstelten was; ''de politie moet gewoon handhaven, wij maken de regels.''

Maar beste Joris goedbloed, als jij je lekker slaafs dingen laat opleggen die totaal niet in verhouding zijn moet je dat lekker zelf weten. Ik denk na over dingen die gewoonweg niet kloppen. Maar mij een mongool noemen zegt wat over jou. :Y
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:27:13 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132806302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik klaag niet over boetes ansich, dat is niet meer dan normaal dat die er zijn. Regels zijn regels.
Waar het om gaat dat bijvoorbeeld voor geweldsdelicten (vriend van me is een gebroken neus geslagen dader kwam weg met 290 euro boete) de boete veel lager is als een overtreding in de auto, claxonneren bijvoorbeeld, 360 euro.
Dit is gewoon volstrekt belachelijk.
Onnodig claxonneren waardoor mensen kunnen verschieten er ongelukken gebeuren waar meer dan een persoon letsel kan oplopen? Daarnaast zorgt het onnodig claxonneren in sommige gevallen gewoon voor overlast.

quote:
Bovendien in verhouding met de rest van Europa zullen we het maar niet over hebben. Als er in Duitsland flitspalen staan ga ik toch ook niet maar extra hard rijden met de gedachte van o dat is toch minder als in Nederland dus ik kan gewoon doorpompen. Tuurlijk niet! daar hou ik me ook netjes aan de snelheid, de boetes daar zijn wél in verhouding met het vergrijp.
Dat maakt het desbetreffende land gewoon uit wat in verhouding staat met het vergrijp.

quote:
Ook is het belachelijk een dure 5 baans snelweg aan te leggen waar men maar 100 mag rijden.
Buitenlanders zijn ook zeer negatief over en begrijpen daar niks van.
Luchtvervuiling en geluidsoverlast waar mensen en of de natuur last van heeft?

quote:
En als zelfs de Politie vindt dat de verkeersboetes totaal niet in verhouding staan met het vergrijp zegt dat denk ik ook al voldoende. De respons van Opstelten was; ''de politie moet gewoon handhaven, wij maken de regels.''
Veel duidelijker kan het niet. Van mij mogen ze de boetes nog veel hoger maken. Inkomensafjankelijk zou nog beter zijn.

quote:
Maar beste Joris goedbloed, als jij je lekker slaafs dingen laat opleggen die totaal niet in verhouding zijn moet je dat lekker zelf weten. Ik denk na over dingen die gewoonweg niet kloppen. Maar mij een mongool noemen zegt wat over jou. :Y
Waarom zijn ze niet in verhouding? Een kopstoot aan iemand geven heeft maar 1 persoon last van. Ongelukken veroorzaken hebben meer mensen last, nemen we de inkomstenverlies van bedrijven ook meteen mee als er files ontstaan door roekeloos rijgedrag. Boetes zijn dus eigenlijk te laag.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:30:33 #76
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132806449
Als je boetes krijgt voor claxoneren zal je ook wel tot het afvoerputje van de samenleving behoren. :D
pi_132811388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:27 schreef betyar het volgende:

Boetes zijn dus eigenlijk te laag.
Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.

Zonder licht -verhogen naar 150 euro
Door rood -150 euro.
Met 3 langs elkaar 100 euro.
Met de telefoon in de hand 200 euro.
Overal tussen de auto's door fietsen 100 euro.
Dat zijn er maar 5 van de .....
En dat zijn pas gevaren op de weg.

Dus niet te zeiken over de auto's omdat jij er geen hebt.
Denk er maar is over na hoeveel mensen werkeloos zouden worden als ze de auto niet meer kunnen betalen.
Veel mensen zijn gewoon afhankelijk van de auto om op het werk te komen.


quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:30 schreef pfaf het volgende:
Als je boetes krijgt voor claxoneren zal je ook wel tot het afvoerputje van de samenleving behoren. :D
Weer iemand zonder auto. _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door fokky100 op 01-11-2013 23:31:42 ]
Bats boem lucht dicht
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:47:08 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132812196
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:25 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.

Zonder licht -verhogen naar 150 euro
Door rood -150 euro.
Met 3 langs elkaar 100 euro.
Met de telefoon in de hand 200 euro.
Overal tussen de auto's door fietsen 100 euro.
Dat zijn er maar 5 van de .....
En dat zijn pas gevaren op de weg.

Dus niet te zeiken over de auto's omdat jij er geen hebt.
Denk er maar is over na hoeveel mensen werkeloos zouden worden als ze de auto niet meer kunnen betalen.
Veel mensen zijn gewoon afhankelijk van de auto om op het werk te komen.

Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.
  zaterdag 2 november 2013 @ 02:28:16 #79
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132816070
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.
Als je zelf geen auto rijd kun je al helemaal niet oordelen over de vele irritaties die autorijdend Nederland doormaakt. Ik ga toch ook niet praten over iets waar ik totaal geen verstand van heb.
Makkelijk praten vanuit de bus.

Om even duidelijk te zijn, ik heb nog nooit een verkeersboete gehad, alleen één keer toen ik door rood licht reed op de fiets 8 jaar geleden.
Ik hoef niet geflitst te worden om een mening over verkeersboetes te hebben. En bovendien hebben we het niet alleen over boetes maar ook over belasting en accijnzen.
in 2012 heeft 9% van de Nederlanders hun auto weggedaan omdat het te duur werd. Zegt toch genoeg over hoe onbetaalbaar autorijden is geworden. Maar dat vind jij natuurlijk een positieve ontwikkeling als jaloerse busmeneer.

Milieu is een non argument omdat zoals ik al eerder zei Nederland minder dan 1% van de wereldbevolking uitmaakt en dus een minimale uitstoot heeft. Zolang de grote landen niet meewerken moeten we niet denken dat we het dan maar even alleen doen. Zo iets pak je samen structureel aan.
Een kever merkt er niets van dat de overheid belasting int voor het milieu. Dat is het zoveelste waardeloze potje wat verzonnen is om te cashen. Ik draag het milieu een warm hart toe en ook dierenwelzijn vind ik belangrijk. Het is wel heel erg makkelijk om met vingers naar autorijders te wijzen als milieu barbaren.

Zoals iemand hier eerder al zei, niet alles is in geld uit te drukken. Ik zie niet in hoe het milieu er beter van wordt. Ik zie wel in hoe de overheid met dit argument de kas probeert te spekken.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_132816358
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Dus wat doen we hier tegen?
Emigreer naar Duitsland, daar zijn al jou klachten toch minder.
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:13:32 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132816364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 02:28 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Als je zelf geen auto rijd kun je al helemaal niet oordelen over de vele irritaties die autorijdend Nederland doormaakt. Ik ga toch ook niet praten over iets waar ik totaal geen verstand van heb.
Makkelijk praten vanuit de bus.
Even voor de duidelijkheid, ik rijd al auto vanaf mijn 18e. Dat ik mijn auto heb omgeruild voor een bus (Opel Vivaro) voor mijn bedrijf neemt niet weg dat ik de situatie op de weg niet ken. Hoe achterlijk kun je zijn om om op basis daarvan een oordeel over mij te trekken?

quote:
Om even duidelijk te zijn, ik heb nog nooit een verkeersboete gehad, alleen één keer toen ik door rood licht reed op de fiets 8 jaar geleden.
Ik hoef niet geflitst te worden om een mening over verkeersboetes te hebben. En bovendien hebben we het niet alleen over boetes maar ook over belasting en accijnzen.
in 2012 heeft 9% van de Nederlanders hun auto weggedaan omdat het te duur werd. Zegt toch genoeg over hoe onbetaalbaar autorijden is geworden. Maar dat vind jij natuurlijk een positieve ontwikkeling als jaloerse busmeneer.
Tja, als je van mening bent dat je vrouw een auto nodig heeft om de boodschappen te doen zal dat de eerste kostenpost zijn die eruit gaat.

quote:
Milieu is een non argument omdat zoals ik al eerder zei Nederland minder dan 1% van de wereldbevolking uitmaakt en dus een minimale uitstoot heeft. Zolang de grote landen niet meewerken moeten we niet denken dat we het dan maar even alleen doen. Zo iets pak je samen structureel aan.
Nee die mensen die tegen de snelweg aanwonen vinden het heel prettig dat hun ramen onder het roet zitten.
De natuur vindt het natuurlijk ook geweldig om die uitlaatgassen in te ademen. Ik heb zo het vermoeden op basis van je post dat jij het verschil tussen weer en klimaat niet snapt.

quote:
Een kever merkt er niets van dat de overheid belasting int voor het milieu. Dat is het zoveelste waardeloze potje wat verzonnen is om te cashen. Ik draag het milieu een warm hart toe en ook dierenwelzijn vind ik belangrijk. Het is wel heel erg makkelijk om met vingers naar autorijders te wijzen als milieu barbaren.
Een kever merkt wel dat meer rommel in de lucht zit.

quote:
Zoals iemand hier eerder al zei, niet alles is in geld uit te drukken. Ik zie niet in hoe het milieu er beter van wordt. Ik zie wel in hoe de overheid met dit argument de kas probeert te spekken.
Een reductie van de snelheid in bepaalde gebieden heeft een positieve uitwerking op de gezondheid van mens en dier.

Ik heb in 15 jaar een paar bekeuringen gekregen ik schat 3-5 totaal en betaal ze netjes zonder te zeuren. Het is gewoon je eigen schuld als je wordt bekeurd.

[ Bericht 23% gewijzigd door betyar op 02-11-2013 03:19:41 ]
pi_132816371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk sterk de vraag in hoeverre je er van kan spreken dat het de schade aan gezondheid en milieu compenseert. Niet alles is voor geld te koop immers.

Overigen zou ik een dergelijke beweging dan wel willen compenseren met lagere inkomstenbelasting.
Het enige wat echt helpt is het verminderen van de bevolking; Denemarken heeft maar 5 miljoen inwoners en is anderhalf keer zo groot.
Dat scheelt flink in milieu en gezondheid denk ik zo.
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:16:35 #83
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132816374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:14 schreef Robar het volgende:

[..]

Hmmm, dan zouden ze juist vaker in 30 km zones moeten gaan staan, maar daar heb ik ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zie in onze regio überhaupt weinig controles binnen de bebouwde kom. Wel op de autowegen en snelwegen in de buurt. Plekken waar relatief weinig ongelukken gebeuren, maar waar ze zich wel verdekt op kunnen stellen. Ik geloof best dat ze ook op de door jou aangegeven plekken zullen controleren, maar ook regelmatig pakken ze "makkelijke" plekken.
Het was dan ook sarcastisch bedoeld. De handhaving dient nooit veiligheid maar is gewoon grof zakkenvullen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132816376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef fokky100 het volgende:
Ik heb in Duitsland 19 km te hard gereden en kreeg de boete maandag thuis.(30 euro)
Dat zou me in dit graailand 157 euro kosten.
En waarom betalen we hier zoveel meer als in de andere eu landen.
Stem op D66 dan worden de verkeersregels enzovoort in heel Europa hetzelfde.
pi_132816381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef fokky100 het volgende:

[..]

5 auto's

wel op blijven letten he.
Vertel eens wat voor auto's zijn dat ? een vrachtwagen, een busje een luxe wagen een boodschappen autotje voor de vrouw en een klassieker?
pi_132816386
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef Drugshond het volgende:
Braziliaan laat 25 miljard in rook opgaan
----------------------------------------------
Failliete olietycoon raakt BV Nederland

Nederlandse banken, scheepsbouwers en oliebedrijven lopen kleerscheuren op door het imploderen van het imperium van de Braziliaanse ex-miljardair Batista. Als de scheepsbouwpoot (OSX) van zijn Grupo EBX in de val van oliebedrijf OGX wordt meegesleurd, dreigt ruzie tussen talloze schuldeisers om schaarse poet.

Het uitstel van betaling op rente over $3,6 miljard aan obligaties dat OGX woensdagavond laat aanvroeg, is het grootste schuldenfiasco ooit voor een Latijns-Amerikaans bedrijf. OGX krijgt - mits de Braziliaanse justitie het verzoek inwilligt - zes maanden om een definitief failliet af te wenden via een akkoord met de schuldeisers. Eerder weigerden de crediteuren, onder wie de grote Amerikaanse fondshuizen Pimco en BlackRock, een voorgestelde 57%-korting op de schulden. De afwikkeling van het debacle rond de flamboyante playboy wordt een belangrijke test voor de opkomende markt Brazilië.
hell !
pi_132816394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Prima, die boetes mogen ook omhoog. En wat betreft geen auto hebben, dat is correct ik heb een bus, die heb ik nodig voor mijn werk. Hoewel ik het liefst thuis in de werkplaats werk.
Boetes omhoog ben je getikt ? 100 euro boete voor 10 km te hard rijden is erg veel geld.

Verlaag alle boetes met 80% zodat ze weer even hoog zijn als in 1987
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:23:02 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132816397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:21 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Boetes omhoog ben je getikt ? 100 euro boete voor 10 km te hard rijden is erg veel geld.

Verlaag alle boetes met 80% zodat ze weer even hoog zijn als in 1987
Nou en? Als men zich aan de regeltjes houdt is er niks aan de hand.
pi_132816406
Dus jij rijd altijd precies 80 op een provinciale weg en 80/100/120/130 op de snelweg?

Echt het hele dorp hier is een 30 km zone en iedereen rijd 40

Maar boetes van 250 euro gaan uitdelen hier ?
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:26:20 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132816413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:24 schreef arjan1112 het volgende:
Dus jij rijd altijd precies 80 op een provinciale weg en 80/100/120/130 op de snelweg?

Echt het hele dorp hier is een 30 km zone en iedereen rijd 40

Maar boetes van 250 euro gaan uitdelen hier ?
Yep, ook in het dorp hier rijd ik niet harder dan 30 waarom zou je eigenlijk harder rijden dan de toegestane snelheid?
pi_132816418
Ze hebben zelfs van die wegversmallingen aangelegd omdat anders veel mensen met 70 door de straat knalden
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:29:57 #92
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132816429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ze hebben zelfs van die wegversmallingen aangelegd omdat anders veel mensen met 70 door de straat knalden
Is blijkbaar nodig........................................
pi_132816434
Heel vaak komt iemand me met 60 inhalen als ik 35 rij... en dan zit ik 10 meter achter ze aan de andere kant van het dorp

whaha
  zaterdag 2 november 2013 @ 03:33:19 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132816440
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:31 schreef arjan1112 het volgende:
Heel vaak komt iemand me met 60 inhalen als ik 35 rij... en dan zit ik 10 meter achter ze aan de andere kant van het dorp

whaha
In Nederland rijdt men gemiddeld op jaarbasis niet harder dan 50 km/u, dat is denk ik al aan de hoge kant.
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:10:14 #95
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132817302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:25 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Laten we dan eerst maar is beginnen met de fietsers.

Zonder licht -verhogen naar 150 euro
Door rood -150 euro.
Met 3 langs elkaar 100 euro.
Met de telefoon in de hand 200 euro.
Overal tussen de auto's door fietsen 100 euro.
Dat zijn er maar 5 van de .....
En dat zijn pas gevaren op de weg.

Dus niet te zeiken over de auto's omdat jij er geen hebt.
Denk er maar is over na hoeveel mensen werkeloos zouden worden als ze de auto niet meer kunnen betalen.
Veel mensen zijn gewoon afhankelijk van de auto om op het werk te komen.

[..]

Weer iemand zonder auto. _O-
Ik heb er nu 10 jaar een en de enige boetes die ik heb gehad zijn snelheidsovertredingen. Onnodig claxonneren, krijg je die omdat je twintig keer per dag vanuit je BMW uit 95 je Marokkaanse vriendjes moet groeten?
pi_132817768
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:18 schreef arjan1112 het volgende:
luxe wagen
Dat zijn gewoon luxe wagen waar ik met veel plezier in rij.


quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Onnodig claxonneren, krijg je die omdat je twintig keer per dag vanuit je BMW uit 95 je Marokkaanse vriendjes moet groeten?
Voor zo iemand is die bon nog niet hoog genoeg.


quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:31 schreef arjan1112 het volgende:
Heel vaak komt iemand me met 60 inhalen als ik 35 rij... en dan zit ik 10 meter achter ze aan de andere kant van het dorp

whaha
35 waar je 50 mag. 8)7
Bats boem lucht dicht
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:27:08 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132817892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:14 schreef fokky100 het volgende:

35 waar je 50 mag. 8)7
Waar staat dat precies?
pi_132818201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Waar staat dat precies?
ok,waar 30 is dan.
Dus rij je ook te hard. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Yep, ook in het dorp hier rijd ik niet harder dan 30 waarom zou je eigenlijk harder rijden dan de toegestane snelheid?
Iets klopt er niet. O-)

En het verkeersbord van 35 ken ik niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door fokky100 op 02-11-2013 11:02:10 ]
Bats boem lucht dicht
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:04:59 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132818350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:55 schreef fokky100 het volgende:

[..]

ok,waar 30 is dan.
Dus rij je ook te hard. _O-

Ik niet, of ik moet uiteraard niet opletten, eigen fout dus.

Iets klopt er niet. O-)

En het verkeersbord van 35 ken ik niet.
Ik ook niet.
pi_132821357
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:14 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon luxe wagen waar ik met veel plezier in rij.

[..]

Voor zo iemand is die bon nog niet hoog genoeg.

[..]

35 waar je 50 mag. 8)7
je mag daar 30

als je het nog niet weet... een paar jaar geleden is 50 = 30 80 =60 op veel wegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')