abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 november 2013 @ 13:36:40 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132850463
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Moeten de perrons ook maar even lang genoeg zijn voor die langere treinen.
Dat wel, maar je moet behoorlijk lange treinen hebben om de perrons vol te krijgen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Zit er ook geen machinist meer in dan??
Jawel, in het voorste treinstel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 november 2013 @ 13:39:03 #152
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132850539
En autorijden is inderdaad belachelijk duur hier. Ik geloof dat 70% van de prijs van brandstof naar de overheid gaat.

Daarbij is dit land autotechnisch best vol. In bijvoorbeeld Frankrijk kun je heerlijk doorrijden. (behalve bij Parijs dan.)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 november 2013 @ 13:40:38 #153
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132850591
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
En autorijden is inderdaad belachelijk duur hier. Ik geloof dat 70% van de prijs van brandstof naar de overheid gaat.

Daarbij is dit land autotechnisch best vol. In bijvoorbeeld Frankrijk kun je heerlijk doorrijden. (behalve bij Parijs dan.)
Misschien dat het eens tijd wordt om Nederland niet te vergelijken met de grote omringende landen?
  zondag 3 november 2013 @ 13:48:51 #154
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132850835
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Misschien dat het eens tijd wordt om Nederland niet te vergelijken met de grote omringende landen?
Sinds we een Europa zijn is dat nog zo gek niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 3 november 2013 @ 13:51:28 #155
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132850913
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Sinds we een Europa zijn is dat nog zo gek niet.
Sinds wanneer zijn we een Europa?
  zondag 3 november 2013 @ 13:55:38 #156
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_132851004
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn we een Europa?
Sinds Paper_Tiger dat zegt.
pi_132851328
Volkomen terechte klacht.

Ik heb zoals waarschijnlijk best veel kindjes vroeger met mijn speelgoed autootjes en natuurlijk NFS gespeeld.

Ik was op mijn 16e helemaal enthousiast mijn rijbewijs te halen.

Spoel drie jaartjes door en ik heb nog geen eens een auto.

Eigenlijk valt het vies tegen. Wanneer ik nu een auto leen zijn het van die eco gedrochten. Een fiesta en een 208 :')

Ik kan het eigenlijk ook niet betalen er veel in rond te rijden. Een keertje op en neer naar Parijs is toch weer een hoop geld verbrand.

En het liefst zou ik een eigen auto willen. Maar dan kan ik 300 euro vaste lasten betalen...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  zondag 3 november 2013 @ 14:53:42 #158
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132853422
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 09:34 schreef Leandra het volgende:
Is dat werkelijk de gemiddelde woon-werk afstand of is dat een gokje?
En hoe wordt dat gemiddelde als je de parttime werkende vrouwen die vooral een baantje dicht bij huis en de school van de kinderen willen hebben niet meetelt?
Dat is werkelijk het gemiddelde. Kun je gewoon vinden op de CBS website.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_132853896
We mogen graag klagen en denken dat autorijden een grondrecht is maar niets is minder waar. Overigens is autorijden over de laatste 30 jaar goedkoper geworden en is het percentage autobezit nog nooit zo hoog geweest als nu.

Zie voor een historisch perspectief:
quote:
Politici en media dragen bij aan een beeld dat autorijden steeds duurder wordt en dat de auto een melkkoe is. Bijna twintig jaar na invoering van het ‘kwartje van Kok’, worden nog steeds oproepen gedaan om de heffing ‘terug te geven’. Niemand lijkt zich af te vragen hoe een duurder wordende auto te rijmen valt met een sterke toename van het autobezit en de files. De realiteit is dat de auto niet steeds duurder is geworden, maar dat de auto voortdurend meer betaalbaar is geworden.
[..]
Niet alleen de aanschaf van een auto is goedkoper geworden, dat geldt ook voor het bezit ervan. De motorrijtuigenbelasting op een auto van circa 1.200 kg daalt van ruim 3 procent van het bruto modaal jaarinkomen in de jaren vijftig en midden jaren zestig, naar circa 2,2 procent in de jaren zeventig. Sinds de jaren tachtig bedraagt het circa 2 procent van een modaal inkomen.
[..]
Uit dit voorbeeld blijkt dat de benzinekosten vanaf 1990 minder dan 5 procent van het bruto modaal inkomen bedraagt en kort na 2000 zelfs onder de 4 procent uitkomt. Uit al deze voorbeelden blijkt dat de autokosten voortdurend zijn afgenomen.
Bron

Edit: pas sinds 2012 lijkt de rek in de groei van de mobiliteit er wat uit te zijn, voornamelijk door de hoge olieprijs. Door globalisering en de opkomst van niet-Westerse landen is er meer concurrentie op de oliemarkt maar goedkoop te winnen olie wordt schaarser: prijzen gaan omhoog.

quote:
In 1990 is circa 35 procent van de huishoudens met een laag inkomen in bezit van een auto, in 2004 is dat meer dan 50 procent. Ook het bezit van een tweede auto in huishoudens is sterk gestegen, van nog geen 10 procent in 1985 naar ruim 20 procent in 2007. Naar mate er steeds lagere inkomensgroepen in bezit komen van een auto, wordt de financiële ruimte tussen zich een auto kunnen veroorloven en deze niet meer kunnen betalen ook voortdurend smaller. Een stijging van de olieprijs/brandstofkosten leidt tot een keerpunt, waarbij het gebruik van een auto wordt beïnvloed. Eind 2012 publiceerde het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid voor het eerst over de afnemende automobiliteit in ons land.
We zullen er -denk ik- aan moeten wennen dat autogebruik weer gaat afnemen. Kies je werk- en woonplaats wijselijk...

[ Bericht 14% gewijzigd door cynicus op 03-11-2013 15:09:56 ]
pi_132866767
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 07:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is het dat een wet altijd goed is? Rijdt meer dan de helft te hard dan is de maximum snelheid te laag. Stemmen met je gaspedaal.
Ik moet je teleurstellen, als de meerderheid harder zou rijden dan wil dat nog niet zeggen dat de maximumsnelheid te laat zou liggen. In de eerste plaats hebben veel automobilisten veel te weinig kennis om de verantwoorde maximale snelheid te kunnen beoordelen voor elke willekeurige plaats, in de tweede plaats zijn er meer factoren dan enkel de veiligheid die de maximale snelheid bepalen. Bijv. het milieu en de geluidsoverlast.
Dat laat onverlet dat ook ik vind dat met het oog op de verkeersveiligheid de maximale snelheid best wat hoger zou kunnen zijn op tal van wegen buiten de bebouwde kom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132867876
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Luiheid van de mens......
Bij 30 km. kan ik me nog voorstellen dat iemand lievemet de auto gaat dan met de fiets gezien de tijdwinst, als je voor 10 km. al de auto neemt en dan ook nog eens als het niet regent en er niet een flink pak sneeuw ligt dan ben je ook naar mijn mening nogal lui, die 10-15 minuten dat je met de auto nodig hebt vs. die 25 minuten dat je fietst..., je kan het niet snel als tijdverspilling zien gezien de voordelen van het fietsen (beweging, een beetje wakker worden worden, licht en lucht).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 november 2013 @ 11:08:16 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132883094
quote:
Hoge 'hufterboete' moet wegmisbruiker temmen.

PvdA en VVD openen de aanval op de kleine groep verkeershufters die een groot deel van de overtredingen en ongevallen veroorzaken. Bij elke overtreding stijgt de 'hufterboete', tot celstraf aan toe.

Het gaat om automobilisten die veel te snel door woonwijken scheuren, dronken achter het stuur zitten, bumperkleven of stoplichten negeren. Uit recent onderzoek blijkt dat een groep van enkele duizenden automobilisten, 0,1 procent van alle weggebruikers, verantwoordelijk is voor 6 procent van de ongelukken. Daar moet iets aan gebeuren, vindt de initiator van het verkeersplan, de PvdA. 'Er moet een eind komen aan het asociale gedrag van mensen die stelselmatig lak hebben aan de regels,' zegt Kamerlid Attje Kuiken. 'We moeten voorkomen dat deze hufters er steeds met een relatief lichte straf vanaf komen en weer opnieuw in de fout kunnen gaan.'

De regeringspartijen willen dat ministers Schultz (verkeer) en Opstelten (justitie) de groep hard gaan aanpakken. Het 'progressieve strafsysteem' betekent dat de eerste boete nog mild is, maar bij iedere nieuwe overtreding hoger wordt. Eerst gaat het boetebedrag omhoog en als de automobilist daar niet van leert, kan justitie overgaan tot het afpakken van het rijbewijs of zelfs celstraf.

Foutje
Volgens Kuiken werkt een dergelijk systeem beter dan een 'puntensysteem', dat in andere Europese landen geldt. 'Iedereen maakt wel eens een foutje. Ik wil de overgrote meerderheid niet straffen voor het wangedrag van een paar verkeershufters.'

Veilig Verkeer Nederland pleit al langer voor de harde aanpak van 'een kleine groep notoire overtreders, die debet zijn aan veel verkeersellende'. 'Die verkeershufters horen niet in het verkeer thuis,'' zegt een woordvoerder.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bruiker-temmen.dhtml

Goed plan.
pi_132883298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:08 schreef Robar het volgende:
Wat betreft verkeersboetes vind ik de regels nogal duidelijk eerlijk gezegd. Kan niet zo heel veel misverstand over bestaan, behalve dat een situatie wellicht soms onduidelijk kan zijn.

Ik erger me er meer aan dat sommige 'ongevaarlijke' boetes net zo hoog zijn als bijvoorbeeld 10-13 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometer zone (bijvoorbeeld bij een school).

Ter vergelijking, bovenstaande kost je ongeveer 100 euro, maar je winkelwagentje iets te ver van de winkel meenemen of je hond niet aan de lijn hebben kost ook ca.100 euro. (administratiekosten meegerekend.)

Ik vind dat een beetje krom.

Verder moet je je in het verkeer inderdaad gewoon aan de regels houden.
Dat 2de gedeelte heb je volledig gelijk, dat er op sommigen gebieden een belachelijk gebod geldt om je hond verplicht aan de lijn te houden (bv in een verlaten bos in de Veluwe) is 1 ding, maar dat je daar een boete kan krijgen van 75-100 euro kan ik echt met mijn pet niet bij. Er zijn wel veel belachelijke (verkeers)boetes, maar dit spant echt de kroon.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132883467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jeetje wat ben ik dan een uitzondering zeg, ik rij al 13 jaar auto en heb nog NOOIT (!) een boete gehad voor te hard rijden. Wel voor foutparkeren en dat soort frutsels :r
Boetes voor te hard rijden heb ik een paar keer gehad, en dat is een gevalletje eigen schuld. Parkeerboetes kan je wel krijgen omdat het soms niet duidelijk is tot waar het gebied van betaald parkeren doorloopt. Mijn moeder had een bekeuring gekregen voor betaald parkeren in Amsterdam omdat ze echt dacht dat ze in een woonwijk zat en het niet betaald parkeren was. Bij de straat waar ze parkeerde was ook geen betaalautomaat, die was bij de andere straat verderop. Dat vind ik een boete echt wel lullig.

Een keer heb ik ook een boete omdat ik in een tunnel reed waar ik niet mocht rijden. Tunnel was geloof ik alleen voor bussen, dit was vlakbij het centrum van Leiden. Ik was daar niet bekend maar het was mij niet opgevallen. Ik ga kijken of ik op Streetview kan zien hoe de situatie eruit zag, om te beoordelen of de bewijzering echt ondermaats was.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132883655
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat 2de gedeelte heb je volledig gelijk, dat er op sommigen gebieden een belachelijk gebod geldt om je hond verplicht aan de lijn te houden (bv in een verlaten bos in de Veluwe) is 1 ding, maar dat je daar een boete kan krijgen van 75-100 euro kan ik echt met mijn pet niet bij. Er zijn wel veel belachelijke (verkeers)boetes, maar dit spant echt de kroon.
Dat komt omdat jij dat niet snapt. Randstedeling zeker? En met een 'verlaten' bos bedoel je zeker dat er geen andere mensen rondlopen?

Juist op de Veluwe hebben we veel wild en dat wild ligt overdag als jij daar met je hond loopt te slapen. Bijna alle hondeneigenaren hebben hun hond niet echt onder appel en letten niet of nauwelijks op waar hun hond loopt. Die hond verlaat de paden en struint door het bos waarbij de kans aanwezig is dat hij stuit op een groep slapend wild: everzwijnen, herten, reeën.
Gaat het om zwijnen dan loop je het risico dat je hond nooit meer terug komt; een aanval door een beer (mannetjes zwijn) overleeft een hond vaak niet. Herten en reeën slaan op hol en blijven een behoorlijk langer stuk in blinde paniek doorlopen dan dat jouw hond ze achterna rent. Hierbij gebeuren veel verkeersongevallen die altijd leiden tot de dood van een hert of ree omdat als ze niet direct sterven, ze later niet kunnen overleven met bijvoorbeeld een gebroken poot. Om over de schade aan auto's maar niet te beginnen. Dan zijn er nog de dassen. Honden plachten dassenburchten uit te graven wat een nest kan verstoren (jongen dood) en/of de dassen aanzet tot het verlaten van de burcht en te gaan zwerven opzoek naar een nieuw territorium. Ook daarbij laten veel dassen het leven in het verkeer.

Dat is de reden dat jij een hoge boete krijgt als je je hond los laat lopen in een 'verlaten' bos op de Veluwe.
pi_132883821
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef fruityloop het volgende:
Net als in Scandinavië gewoon inkomensafhankelijke boetes introduceren, icm een puntenrijbewijs en flinke proeftijden. ^O^
Is dat trouwens in heel Scandinavie of alleen in Finland?

O ja, en klagen over boetes op de snelweg krijgen kan ik me ook wel voorstellen. Het is voor sommige mensen wel erg complex geworden met 100, 120, 130. Niet alleen die verschillende snelheden, maar ook dat er op andere tijdstippen weer andere snelheden en andere snelheden wanneer de spitsstrook open of dicht is..... kan me wel voorstellen dat sommige mensen het niet meer bijhouden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132883886
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn we een Europa?
Euro? Griekenland/Spanje helpen?

We mogen niet alleen last hebben van Europa en andere landen, we kunnen ook kijken naar wat wij ten onrechte meer 'moeten' doen of betalen dan hun.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132883990
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij dat niet snapt. Randstedeling zeker? En met een 'verlaten' bos bedoel je zeker dat er geen andere mensen rondlopen?

Juist op de Veluwe hebben we veel wild en dat wild ligt overdag als jij daar met je hond loopt te slapen. Bijna alle hondeneigenaren hebben hun hond niet echt onder appel en letten niet of nauwelijks op waar hun hond loopt. Die hond verlaat de paden en struint door het bos waarbij de kans aanwezig is dat hij stuit op een groep slapend wild: everzwijnen, herten, reeën.
Gaat het om zwijnen dan loop je het risico dat je hond nooit meer terug komt; een aanval door een beer (mannetjes zwijn) overleeft een hond vaak niet. Herten en reeën slaan op hol en blijven een behoorlijk langer stuk in blinde paniek doorlopen dan dat jouw hond ze achterna rent. Hierbij gebeuren veel verkeersongevallen die altijd leiden tot de dood van een hert of ree omdat als ze niet direct sterven, ze later niet kunnen overleven met bijvoorbeeld een gebroken poot. Om over de schade aan auto's maar niet te beginnen. Dan zijn er nog de dassen. Honden plachten dassenburchten uit te graven wat een nest kan verstoren (jongen dood) en/of de dassen aanzet tot het verlaten van de burcht en te gaan zwerven opzoek naar een nieuw territorium. Ook daarbij laten veel dassen het leven in het verkeer.

Dat is de reden dat jij een hoge boete krijgt als je je hond los laat lopen in een 'verlaten' bos op de Veluwe.
Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132884071
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:42 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Euro? Griekenland/Spanje helpen?

We mogen niet alleen last hebben van Europa en andere landen, we kunnen ook kijken naar wat wij ten onrechte meer 'moeten' doen of betalen dan hun.
Europa kent voor Nederland drie basale problemen die niet of nauwelijks op te lossen zijn:
1) Nederland is een vooruitstrevend land; denk aan euthanasie, softdrugs, prostitutie.
2) Europese bijdragen worden bepaald op het BRUTO nationaal product en dat ligt in Nederland mede zo hoog omdat wij in verhouding extreem veel belasting betalen via; loonbelasting, werkgeverslasten, gemeentelijke belastingen, wegenbelastingen, BTW en accijnzen.
3) Nederland is erg aantrekkelijk voor arbeidsmigratie omdat het BRUTO loon zo hoog ligt; deze buitenlandse werknemers hoeven geen belastingen te betalen, de werkgever geen werkgeverslasten en zij vallen bij detachering onder de Cao's en minimumloon wetgeving van het land van herkomst. Hiermee nemen zij meer geld netto mee naar huis dan een Nederlander en kosten de werkgever minder.
  maandag 4 november 2013 @ 11:50:04 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132884075
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.
Wild dat de weg oversteekt omdat jouw hond er graag achteraan loopt is inderdaad niet gevaarlijk
pi_132884178
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef StarmanFR het volgende:
Ik begrijp wel dat je er een boete voor kunt krijgen, maar vergeleken met verkeer is dit echt niet gevaarlijk... en anders kan je alles wel verbieden. Je kan niet iedereen aan een lijntje of verplicht aan de geraniums zetten, een verstikkende samenleving is ook niemand bij gebaat.
Dus een boete mag alleen hoog zijn als het om direct gevaar voor mensen gaat? Niet als het gaat om bescherming van zeer kleine populaties wild gaat? Dat de natuur in Nederland verdwijnt, dat al ons groot wild sterft door gemakzucht en desinteresse van een aantal hondeneigenaren, is geen reden voor hoge boetes?

Dit is geen reden voor een hoge boete?
pi_132884185
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Wild dat de weg oversteekt omdat jouw hond er graag achteraan loopt is inderdaad niet gevaarlijk
Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132884235
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus een boete mag alleen hoog zijn als het om direct gevaar voor mensen gaat? Niet als het gaat om bescherming van zeer kleine populaties wild gaat? Dat de natuur in Nederland verdwijnt, dat al ons groot wild sterft door gemakzucht en desinteresse van een aantal hondeneigenaren, is geen reden voor hoge boetes?

Dit is geen reden voor een hoge boete?
[ afbeelding ]
En is dat hert achterna gezeten door een hond of niet?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132884293
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:55 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.
Je wilt het niet snappen he? Een hond hoeft geen fanatieke jachthond te zijn om herten en reeën op hol te doen slaan. Een simpele verstoring van hun slaap is voldoende. Dat kan een lieve rustige labrador ook voor elkaar krijgen. Hoeft hij er niet eens achteraan te rennen. Een beetje snuffelen bij de slaapplek is voldoende.
Blijven de honden gewoon aan de lijn dan scheelt dat dus een heleboel dode dieren.

Tegen mensen zoals jij zeg ik dan maar: "Ik hoop dat het een roedel zwijnen is die die kuthond van jou verstoort. Scheelt dood groot wild en er is weer een hond van een asociale hondeneigenaar minder."
  maandag 4 november 2013 @ 12:01:00 #175
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132884343
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:55 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wild kan ook plots oversteken als er geen hond achteraan rent, dus dat is geen reden om een hond aan de lijn te laten. Tevens zijn niet alle honden fanatieke jachthonden.
Als ik te hard rijd hoeven er ook geen ongelukken te gebeuren............ Dus kan ik gewoon te hard rijden?

Daarnaast schrikt zo'n beest van een hond en gaat er blind vandoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')