Wat snap je er niet aan?quote:
Luiheid van de mens......quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:19 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan?
Stel je woont 30 km van je werk en je hebt ploegendienst.
Hoe kom je voor 6:00 uur op je werk.
Gaat hem dus niet worden he.![]()
Toch knap hoe sommigen hun rijbewijs hebben gehaald, verkeersborden kunnen ze niet eens begrijpen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:22 schreef betyar het volgende:
Gewoon aan de regels houden is er niks aan de hand. Hoe moeilijk kan het zijn................................
Waarom niet? Wat is het dat een wet altijd goed is? Rijdt meer dan de helft te hard dan is de maximum snelheid te laag. Stemmen met je gaspedaal.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de overtreders, maar aan de wet?
En maar verongelijkt in een hoekje zitten zeiken over de generatie dat 30+ jaar geleden wel deed zodat hun arbeidsomstandigheden en secundaire voorwaarden wat beter zouden worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha..
Als je je probeert te verzetten wordt je georganiseert via de politiek (die erop inspeel) Want dat is de reden dat men zoveel en zovaak op lip automoblist is gaan zitten en blijft zitten. Om die collectief in verzet te krijgen (al die dingen en veranderingen zijn dus revolutionair) Tirannie is eeuwenoud, het heerst weer en dus kan je je vrijheid verliezen als je niet oplet hoe men je in strijd/verzet probeert te brengen op vele manieren. Als een volk net zo slim en sluw als de macht had geweest over de afgelopen paar decennia (vooral over de afgelopen dertien jaar) had je nooit in deze situatie terrecht gekomen. De weg blokkeren of demonstreren op het Malieveld werken averechts.quote:
quote:Op zondag 3 november 2013 00:14 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Toch knap hoe sommigen hun rijbewijs hebben gehaald, verkeersborden kunnen ze niet eens begrijpen.
Stel he, de gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 13km, dan vallen alle andere opties gelijk af als je niet van de auto uitgaatquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:19 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan?
Stel je woont 30 km van je werk en je hebt ploegendienst.
Hoe kom je voor 6:00 uur op je werk.
Gaat hem dus niet worden he.![]()
Dit slaat nergens op.quote:
Lekker om 5 uur over de b wegen te rijden met de brommer of e-bike.quote:Op zondag 3 november 2013 09:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Stel he, de gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 13km, dan vallen alle andere opties gelijk af als je niet van de auto uitgaat?
met 30km zit je al op het dubbele van de gemiddelde afstand en zelfs dan kun je nog met de brommer of e-bike.
Mee eens.quote:Op zondag 3 november 2013 09:34 schreef Leandra het volgende:
Is dat werkelijk de gemiddelde woon-werk afstand of is dat een gokje?
En hoe wordt dat gemiddelde als je de parttime werkende vrouwen die vooral een baantje dicht bij huis en de school van de kinderen willen hebben niet meetelt?
Het hele punt is natuurlijk dat boetes geen gelijke straf is; de één wordt met eenzelfde boete harder gestraft dan de ander. Ik ken mensen die gewoon elke maand geld reserveren voor verkeersovertredingen en zij kunnen dat gemakkelijk missen. Iemand met minimumloon heeft echter een groot probleem met een boete van ¤250.-. Als het doel waarlijk minder verkeersovertredingen zou zijn dan moeten ze de boetes bepalen aan de hand van een percentage inkomen. Dan denkt die grootverdiener ook harder na voor hij het gas intrapt.quote:Op zondag 3 november 2013 09:54 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt mij in deze discussie op dat niemand zich afvraagt of strenger straffen (lees: hogere boete's) überhaupt wel de gewenste gedragsverandering tot gevolg hebben. Als het gaat om gevangenisstraffen voor misdrijven e.d. is er ook een discussie tot op welke hoogte zwaardere (gevangenis)straffen überhaupt wel nog zin hebben.
De vragen die dan bij mij opkomen zijn:
• Is er onderzoek gedaan of er een correlatie tussen hogere boete's en de gewenste gedragsverandering wel bestaat?
• Als we kijken naar trajectcontrole's dan worden daar weliswaar ook nog zat boete's uitgeschreven, maar is het aandeel overtreders daar niet significant lager dan bij een mobiele controle? M.a.w., heeft niet juist een hogere pakkans (i.t.t. hogere boete's) de gewenste gedragsverandering tot gevolg?
• Wat zijn de ervaringen vergeleken met andere landen? Worden in die landen die lagere (hogere) boete's hebben ook meer (minder) verkeersovertredingen gepleegd?
Maar dat is iets wat in deze discussie schijnbaar geen rol speelt, men zit heel zwart wit tussen "boete's absurd hoog" en "regels zijn regels" de discussie te voeren, wat geheel aan het uitgangspunt van de discussie omtrent het effect van de hoogte van de boete's in Nederland voorbij gaat.
Dus als ik jouw redenering doortrek dan zouden mensen die een hoger inkomen hebben gemiddeld vaker verkeersovertredingen maken dan mensen met een lager inkomen, aangezien jij stelt dat er een verband is tussen het aantal te plegen overtredingen en de mate waarin men de boete "voelt".quote:Op zondag 3 november 2013 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het hele punt is natuurlijk dat boetes geen gelijke straf is; de één wordt met eenzelfde boete harder gestraft dan de ander. Ik ken mensen die gewoon elke maand geld reserveren voor verkeersovertredingen en zij kunnen dat gemakkelijk missen. Iemand met minimumloon heeft echter een groot probleem met een boete van ¤250.-. Als het doel waarlijk minder verkeersovertredingen zou zijn dan moeten ze de boetes bepalen aan de hand van een percentage inkomen. Dan denkt die grootverdiener ook harder na voor hij het gas intrapt.
quote:Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Hyperdude het volgende:
Moet je dan ook langer de bak in als je inkomen lager is?
Nee, korter, want je boete is ook lager.quote:Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Hyperdude het volgende:
Moet je dan ook langer de bak in als je inkomen lager is?
Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.
Moeten de perrons ook maar even lang genoeg zijn voor die langere treinen.quote:Op zondag 3 november 2013 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.
Zit er ook geen machinist meer in dan??quote:Op zondag 3 november 2013 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |