abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132835958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:')!

[..]

Wat snap je er niet aan?


Stel je woont 30 km van je werk en je hebt ploegendienst.
Hoe kom je voor 6:00 uur op je werk.
Gaat hem dus niet worden he. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door fokky100 op 02-11-2013 21:28:53 ]
Bats boem lucht dicht
pi_132836250


[ Bericht 60% gewijzigd door fokky100 op 02-11-2013 21:27:04 ]
Bats boem lucht dicht
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:57:54 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132840115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:19 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?

Stel je woont 30 km van je werk en je hebt ploegendienst.
Hoe kom je voor 6:00 uur op je werk.
Gaat hem dus niet worden he. :')

Luiheid van de mens......
pi_132842565
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:22 schreef betyar het volgende:
Gewoon aan de regels houden is er niks aan de hand. Hoe moeilijk kan het zijn................................
Toch knap hoe sommigen hun rijbewijs hebben gehaald, verkeersborden kunnen ze niet eens begrijpen. :')
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132843676
Als ik me erger aan boetes voor te hard rijden dan ga ik gewoon minder hard rijden maar ach, ieder zijn eigen keuze. Als je liever boetes blijft betalen en blijft klagen dan moet je dat zelf weten. Dan wel niet kwaad worden als je dit veel ziet: :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 3 november 2013 @ 07:15:03 #131
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132845721
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Het ligt niet aan de overtreders, maar aan de wet?
Waarom niet? Wat is het dat een wet altijd goed is? Rijdt meer dan de helft te hard dan is de maximum snelheid te laag. Stemmen met je gaspedaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paper_Tiger op 03-11-2013 07:37:44 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 3 november 2013 @ 07:32:37 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132845758
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...


Bhahahahahahaaha. _O-.
En maar verongelijkt in een hoekje zitten zeiken over de generatie dat 30+ jaar geleden wel deed zodat hun arbeidsomstandigheden en secundaire voorwaarden wat beter zouden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132846072
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:

Dus wat doen we hier tegen?
Als je je probeert te verzetten wordt je georganiseert via de politiek (die erop inspeel) Want dat is de reden dat men zoveel en zovaak op lip automoblist is gaan zitten en blijft zitten. Om die collectief in verzet te krijgen (al die dingen en veranderingen zijn dus revolutionair) Tirannie is eeuwenoud, het heerst weer en dus kan je je vrijheid verliezen als je niet oplet hoe men je in strijd/verzet probeert te brengen op vele manieren. Als een volk net zo slim en sluw als de macht had geweest over de afgelopen paar decennia (vooral over de afgelopen dertien jaar) had je nooit in deze situatie terrecht gekomen. De weg blokkeren of demonstreren op het Malieveld werken averechts.
Het enige wat je kan proberen is inpraten op politie en oliemaatschappijen dat zij zich inzetten voor een tiraniek systeem en er op een dag zelf ook het slachtoffer van kunnen worden (als namelijk poppentjes in de macht zich neutraal gaan opstellen, dus geen kant gaan kiezen, kan het blij-dat-ik-rij weer terugkeren op een dag)
pi_132846099
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 00:14 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Toch knap hoe sommigen hun rijbewijs hebben gehaald, verkeersborden kunnen ze niet eens begrijpen. :')
:')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 3 november 2013 @ 09:28:57 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132846165
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:19 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?

Stel je woont 30 km van je werk en je hebt ploegendienst.
Hoe kom je voor 6:00 uur op je werk.
Gaat hem dus niet worden he. :')

Stel he, de gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 13km, dan vallen alle andere opties gelijk af als je niet van de auto uitgaat :') ?
met 30km zit je al op het dubbele van de gemiddelde afstand en zelfs dan kun je nog met de brommer of e-bike.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 3 november 2013 @ 09:34:04 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132846214
Is dat werkelijk de gemiddelde woon-werk afstand of is dat een gokje?
En hoe wordt dat gemiddelde als je de parttime werkende vrouwen die vooral een baantje dicht bij huis en de school van de kinderen willen hebben niet meetelt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132846281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Luiheid van de mens......
Dit slaat nergens op.

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 09:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Stel he, de gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 13km, dan vallen alle andere opties gelijk af als je niet van de auto uitgaat :') ?
met 30km zit je al op het dubbele van de gemiddelde afstand en zelfs dan kun je nog met de brommer of e-bike.
Lekker om 5 uur over de b wegen te rijden met de brommer of e-bike.
Heb ik het nog niet over de winter.(waar ze in de winter nog niet eens strooien)
Als je in de stad woont is dat wat anders maar woon je buiten de stad is het toch wat anders.
En er zijn plaatsen waar nog niet eens het ov komt.
En na 8 uur hard werken heb je ook geen zin meer om nog is een uur naar huis te fietsen.


quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 09:34 schreef Leandra het volgende:
Is dat werkelijk de gemiddelde woon-werk afstand of is dat een gokje?
En hoe wordt dat gemiddelde als je de parttime werkende vrouwen die vooral een baantje dicht bij huis en de school van de kinderen willen hebben niet meetelt?
Mee eens. ^O^


Neem maar een vrouw in de thuiszorg.
Moet op tijd bij de volgende zijn maar is wel 10 km verderop.
Lekker om dat op de fiets te moeten.

Kortom, er zijn gewoon veel mensen die de auto nodig hebben voor het werk.
Wie dat anders ziet moet maar is verder om zich heen kijken.

[ Bericht 11% gewijzigd door fokky100 op 03-11-2013 09:52:02 ]
Bats boem lucht dicht
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2013 @ 09:47:05 #138
13368 NiGeLaToR
pi_132846333
Nomineren we onszelf voor de Lemming-award?
Of zitten er soms kalmeringsmiddelen in het drinkwater dat we dit pikken?

Zelf denk ik dat het allemaal niet zo erg is. Rijd dagelijks uit werk langs een voedselhulp uitdeelpunt en daar staan elke keer weer suv's, merc's en bmw's met rokende dikke mensen in de rij. Die kunnen onmogelijk arm zijn. Wel parkeren ze allemaal op de stoep voor de deur, daarom dat het zo opvalt. Als dat onze armen zijn :') als je kunt roken ben je rijk!
  zondag 3 november 2013 @ 09:54:27 #139
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_132846386
Het valt mij in deze discussie op dat niemand zich afvraagt of strenger straffen (lees: hogere boete's) überhaupt wel de gewenste gedragsverandering tot gevolg hebben. Als het gaat om gevangenisstraffen voor misdrijven e.d. is er ook een discussie tot op welke hoogte zwaardere (gevangenis)straffen überhaupt wel nog zin hebben.

De vragen die dan bij mij opkomen zijn:

• Is er onderzoek gedaan of er een correlatie tussen hogere boete's en de gewenste gedragsverandering wel bestaat?
• Als we kijken naar trajectcontrole's dan worden daar weliswaar ook nog zat boete's uitgeschreven, maar is het aandeel overtreders daar niet significant lager dan bij een mobiele controle? M.a.w., heeft niet juist een hogere pakkans (i.t.t. hogere boete's) de gewenste gedragsverandering tot gevolg?
• Wat zijn de ervaringen vergeleken met andere landen? Worden in die landen die lagere (hogere) boete's hebben ook meer (minder) verkeersovertredingen gepleegd?

Maar dat is iets wat in deze discussie schijnbaar geen rol speelt, men zit heel zwart wit tussen "boete's absurd hoog" en "regels zijn regels" de discussie te voeren, wat geheel aan het uitgangspunt van de discussie omtrent het effect van de hoogte van de boete's in Nederland voorbij gaat.
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2013 @ 10:23:30 #140
13368 NiGeLaToR
pi_132846670
Klopt! Blabla-geld.

Hoe beter we ons gedragen hoe hoger de boetes. Lagere school rekenen op politiek niveau.
  zondag 3 november 2013 @ 10:34:51 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132846813
Mwah, ik heb een schurfthekel aan boetes, maar als de boetes niet zo hoog waren dan reed ik makkelijker te hard, nu vind ik het echt zonde van het geld als ik een boete zou krijgen omdat ik 140 rijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132847212
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 09:54 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt mij in deze discussie op dat niemand zich afvraagt of strenger straffen (lees: hogere boete's) überhaupt wel de gewenste gedragsverandering tot gevolg hebben. Als het gaat om gevangenisstraffen voor misdrijven e.d. is er ook een discussie tot op welke hoogte zwaardere (gevangenis)straffen überhaupt wel nog zin hebben.

De vragen die dan bij mij opkomen zijn:

• Is er onderzoek gedaan of er een correlatie tussen hogere boete's en de gewenste gedragsverandering wel bestaat?
• Als we kijken naar trajectcontrole's dan worden daar weliswaar ook nog zat boete's uitgeschreven, maar is het aandeel overtreders daar niet significant lager dan bij een mobiele controle? M.a.w., heeft niet juist een hogere pakkans (i.t.t. hogere boete's) de gewenste gedragsverandering tot gevolg?
• Wat zijn de ervaringen vergeleken met andere landen? Worden in die landen die lagere (hogere) boete's hebben ook meer (minder) verkeersovertredingen gepleegd?

Maar dat is iets wat in deze discussie schijnbaar geen rol speelt, men zit heel zwart wit tussen "boete's absurd hoog" en "regels zijn regels" de discussie te voeren, wat geheel aan het uitgangspunt van de discussie omtrent het effect van de hoogte van de boete's in Nederland voorbij gaat.
Het hele punt is natuurlijk dat boetes geen gelijke straf is; de één wordt met eenzelfde boete harder gestraft dan de ander. Ik ken mensen die gewoon elke maand geld reserveren voor verkeersovertredingen en zij kunnen dat gemakkelijk missen. Iemand met minimumloon heeft echter een groot probleem met een boete van ¤250.-. Als het doel waarlijk minder verkeersovertredingen zou zijn dan moeten ze de boetes bepalen aan de hand van een percentage inkomen. Dan denkt die grootverdiener ook harder na voor hij het gas intrapt.
  zondag 3 november 2013 @ 11:37:35 #143
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_132847997
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het hele punt is natuurlijk dat boetes geen gelijke straf is; de één wordt met eenzelfde boete harder gestraft dan de ander. Ik ken mensen die gewoon elke maand geld reserveren voor verkeersovertredingen en zij kunnen dat gemakkelijk missen. Iemand met minimumloon heeft echter een groot probleem met een boete van ¤250.-. Als het doel waarlijk minder verkeersovertredingen zou zijn dan moeten ze de boetes bepalen aan de hand van een percentage inkomen. Dan denkt die grootverdiener ook harder na voor hij het gas intrapt.
Dus als ik jouw redenering doortrek dan zouden mensen die een hoger inkomen hebben gemiddeld vaker verkeersovertredingen maken dan mensen met een lager inkomen, aangezien jij stelt dat er een verband is tussen het aantal te plegen overtredingen en de mate waarin men de boete "voelt".

Nu is Wegmisbruikers geen representatieve steekproef, maar ik heb niet de indruk dat het verband daar blijft standhouden, kan jij dat misschien wel aantonen?
pi_132848088
Net als in Scandinavië gewoon inkomensafhankelijke boetes introduceren, icm een puntenrijbewijs en flinke proeftijden. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zondag 3 november 2013 @ 11:43:18 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132848113
Moet je dan ook langer de bak in als je inkomen lager is? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 3 november 2013 @ 12:52:50 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132849381
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Hyperdude het volgende:
Moet je dan ook langer de bak in als je inkomen lager is? :')
:') :')
  zondag 3 november 2013 @ 12:56:16 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132849473
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:43 schreef Hyperdude het volgende:
Moet je dan ook langer de bak in als je inkomen lager is? :')
Nee, korter, want je boete is ook lager.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 3 november 2013 @ 13:29:37 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132850243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Langere trein = zwaarder trekken voor de locomotief = meer tijd nodig = een stoptrein komt steeds later aan op de stations door de tragere snelheden.
Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 november 2013 @ 13:30:22 #149
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_132850272
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.
Moeten de perrons ook maar even lang genoeg zijn voor die langere treinen.
pi_132850375
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Geen stoptrein in Nederland rijdt met locomotieven. Het zijn allemaal treinstellen. Knoop jij er een extra treinstel aan dan is er dus ook een extra motor.
Zit er ook geen machinist meer in dan??
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')