abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132888702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:24 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Dus wat doen we hier tegen?
Zorgen dat je minder hoeft te rijden / reizen.
twijfelgeval?
pi_132888752
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk door een andere Fok!tokkie
_O-

Lezen is ook niet je beste kant.
pi_132889087
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om te beginnen is vee bij voorbaat al niet wild. Daar ga je dus wederom volledig de mist in.

Nee, groot wild wordt in Nederland niet opgeschrikt door ander wild. Zij hebben hier namelijk geen natuurlijke vijanden zoals de wolf of de beer. Dat is dus niet het geval. Ik zie alleen niet in waarom dat dan een reden zou zijn om ze dan maar op te laten schrikken door huisdieren zoals de hond.

Omschrijf nog eens jouw idee van een 'leeg en rustig' bos.. Denk jij dat jij een groep groot wild kan zien liggen slapen? Denk je dat echt?

Dan nog een belangrijke vraag. Wat doe jij als die kuttenlikker van voor tot achter wordt opengereten door een wildzwijn omdat hij losliep door de habitat van die zwijnen? Dat is op de Veluwe zeker geen ondenkbare gebeurtenis. Elk jaar worden er weer honden gedood door zwijnen.
Overigens ook in woonwijken omdat Randstedelingen zoals jij het ook niet nodig vinden om de hekken achter hun kont te sluiten.
Begrijp wel een beetje wat je bedoelt, maar ik heb nog geen bewijs gezien dat er echt meer ongelukken zouden gebeuren indien de honden los liepen. Als er wel bewijs is, mag je het gerust posten. Beperkingen zijn nooit leuk en alleen nodig indien noodzakelijk. Als het effect van het loslopen van de hondenpopulatie in de Nederlandse bossen beperkt, hoeven de diverse verboden voor mij niet in stand worden gehouden.
In de Randstad komen helemaal geen wilde zwijnen voor, nooit van gehoord. Weet niet eens of hier gevaarlijke slangen voorkomen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132889633
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Begrijp wel een beetje wat je bedoelt, maar ik heb nog geen bewijs gezien dat er echt meer ongelukken zouden gebeuren indien de honden los liepen. Als er wel bewijs is, mag je het gerust posten. Beperkingen zijn nooit leuk en alleen nodig indien noodzakelijk. Als het effect van het loslopen van de hondenpopulatie in de Nederlandse bossen beperkt, hoeven de diverse verboden voor mij niet in stand worden gehouden.
In de Randstad komen helemaal geen wilde zwijnen voor, nooit van gehoord. Weet niet eens of hier gevaarlijke slangen voorkomen.
Je weet dus gewoon totaal niets van de natuur, of btw van honden. Nee, er komen geen wilde zwijnen voor in de Randstad, zucht. Ook geen slangen. De enige slang die in Nederland voor komt vind je op de Veluwe; een adderachtige.

Ik heb op de Utrechtse Heuvelrug gewerkt in de natuur en heb het zelf dus enkele malen meegemaakt dat groot wild werd aangereden en de boswachter mijn hulp inriep om het aangereden dier te traceren te paard en met mijn hond. Ik kon het dier zo sneller vinden dan hij. Al de ongelukken die overdag plaatsvonden waren veroorzaakt door loslopende honden, bijna altijd van Randstedelingen of nieuwkomers. Zelf heb ik een aantal malen botbreuken opgelopen doordat die kutbeesten het vee waar ik mee werkte liet schrikken. Ook daar dien je als hondeneigenaar rekening mee te houden. Geplaatst wild wordt in veel gevallen gecontroleerd of is eigenlijk vee dat in een natuurgebied opgroeit tot volwassenheid. Daar kan dus iemand tussen lopen of mee aan het werk zijn (enten, ontwormen, hoeven controleren) en dan is het echt levensgevaarlijk als er ineens een stel vrolijke uitgelaten honden op af komt rennen.

Het komt gewoon te vaak voor en elk aangereden hert of ree is er één te veel, zoveel hebben we er in Nederland niet. Vooral herten zijn gewoon zeldzaam.

Een wildaanrijding is een aanrijding met in het wild levende dieren.

In Nederland worden jaarlijks meer dan 6.000 stuks groot wild (grote wilde hoefdieren) aangereden. Zo ging het alleen al op de Veluwe in 2008 om 731 reeën, wilde zwijnen, edelherten en damherten

Een aanrijding met groot wild kan levensgevaarlijk zijn. Behalve aanzienlijke materiële schade aan het voertuig, kan een aanrijding ook fatale gevolgen hebben voor de bestuurder en de inzittenden. Helaas zijn elk jaar ook dodelijke menselijke slachtoffers te betreuren.

Je kan rustig stellen dat elk groot wild dat overdag aan de wandel is, is opgeschrikt en dan altijd door honden.
  maandag 4 november 2013 @ 19:46:40 #205
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132899925
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Zorgen dat je minder hoeft te rijden / reizen.
Misschien vind ik autorijden ook wel gewoon leuk en doe ik het niet alleen uit pure noodzaak maar ook om de hobby. Ben ik nu een milieubarbaar?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 4 november 2013 @ 19:49:23 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132900112
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:46 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Misschien vind ik autorijden ook wel gewoon leuk en doe ik het niet alleen uit pure noodzaak maar ook om de hobby. Ben ik nu een milieubarbaar?
Nee. Waarom zeuren over boetes?
pi_132901072
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Hij moet gewoon zijn kenteken op naam van een zwerver zetten
  maandag 4 november 2013 @ 20:26:38 #209
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132902422
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat de boetes onevenredig hoog zijn. Boetes staan niet in verhouding met het vergrijp.
Dat jij dat niet vind is je goed recht, maar zoals ik al eerder zei vind zelfs de politie dit zo.

En als de overheid schoon rijden propageert, waarom moet ik dan meer voor LPG gaan betalen straks? Ik krijg zo de neiging om extra in hoge toeren in een diesel te gaan rijden en flink uit te stoten puur uit principe. Want nu gaat het godverdomme niet om het milieu of om de veiligheid maar puur en alleen om de staatskas te spekken. Bovendien komen steeds meer mensen in de problemen omdat boetes niet in parten betaald kunnen worden. Wat is dan het enige alternatief? Juist, de gevangenis omdat je te hard gereden hebt. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik hou me altijd netjes aan de snelheid en ben nog nooit geflitst gelukkig, het zou echter maar eens een keer kunnen voorkomen dat dat wel zo is. Hoe vaak dat de maximumsnelheid onduidelijk staat aangegeven is gewoon ongelofelijk.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 4 november 2013 @ 20:29:15 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132902572
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:26 schreef Eiwitshake het volgende:
Bovendien komen steeds meer mensen in de problemen omdat boetes niet in parten betaald kunnen worden. Wat is dan het enige alternatief? Juist, de gevangenis omdat je te hard gereden hebt. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.
Je aan de regeltjes houden?

quote:
Ik hou me altijd netjes aan de snelheid en ben nog nooit geflitst gelukkig, het zou echter maar eens een keer kunnen voorkomen dat dat wel zo is. Hoe vaak dat de maximumsnelheid onduidelijk staat aangegeven is gewoon ongelofelijk.
Gewoon opletten, iets wat voor sommigen best moeilijk kan zijn.
  maandag 4 november 2013 @ 20:51:12 #211
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132903817
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Je aan de regeltjes houden?

[..]

Gewoon opletten, iets wat voor sommigen best moeilijk kan zijn.
Als je van de trap dondert en je nek breekt moet je maar gewoon blijven liggen omdat je dan maar beter had moeten uitkijken ofwat? Zelfde principe. Zoiets plan je ook niet maar kan je zomaar overkomen.
- Jan Van Speijk
  maandag 4 november 2013 @ 20:57:15 #212
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132904211
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:51 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Als je van de trap dondert en je nek breekt moet je maar gewoon blijven liggen omdat je dan maar beter had moeten uitkijken ofwat? Zelfde principe. Zoiets plan je ook niet maar kan je zomaar overkomen.
Ik zou blijven liggen ja tot de hulpdiensten er zijn. En nee, het is totaal niet te vergelijken.
  maandag 4 november 2013 @ 21:18:51 #213
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132905445
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik zou blijven liggen ja tot de hulpdiensten er zijn. En nee, het is totaal niet te vergelijken.
Dus jij hebt ook nooit je hoofd gestoten, je gesneden, gevallen, etc.
Is wel te vergelijken, is ook een kwestie van wat jij noemt 'niet opletten'.
Kan zomaar gebeuren, net zoals per ongeluk sneller rijden dan toegestaan al zijn het maar een paar kilometer. Dan ben je plots een paar tientjes lichter.

Je kunt niet alles onder controle hebben, ook jij niet.
- Jan Van Speijk
  maandag 4 november 2013 @ 21:19:30 #214
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132905485
quote:
Hahaha theoretisch gezien zo'n slecht idee nog niet :P
- Jan Van Speijk
  maandag 4 november 2013 @ 21:44:21 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132906753
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:18 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Dus jij hebt ook nooit je hoofd gestoten, je gesneden, gevallen, etc.
Is wel te vergelijken, is ook een kwestie van wat jij noemt 'niet opletten'.
Kan zomaar gebeuren, net zoals per ongeluk sneller rijden dan toegestaan al zijn het maar een paar kilometer. Dan ben je plots een paar tientjes lichter.

Je kunt niet alles onder controle hebben, ook jij niet.
Alleen door mijn eigen stommigheid, vaak komen die ongelukjes door het haastig te werk gaan, net als autorijden. Je weet dat je kilometerteller fors afwijkt van de werkelijke snelheid?
pi_132914932
quote:
Een hypocriet gebeuren. Ze hadden jarenlang al het puntenrijbewijs in kunnen voeren voor elke automobilist, het is sowieso een schande dat ze uit angst voor stemmenverlies het puntenrijbewijs niet voor iedereen invoerden die een rijbewijs heeft. Goed, alleen het intrekken van het rijbewijs is natuurlijk niet genoeg aangezien je ook zonder dat papiertje kan rijden, ik ben dan ook een voorstander van het steviger aanpakken van de verkeershufters, maar voer tenminste tegelijkertijd dat puntenrijbewijs in. Maar ja, dat durven onze politici niet, ze zijn als de dood dat ze dan de volgende keer minder stemmen krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132914959
quote:
Ik ben het spuugzat.
Waarom komt autorijdend Nederland niet eens een keer in opstand tegen deze wanpraktijken.
Ik woon zelf in Brabant maar ik vind het toch echt belachelijk wat ik hoor over die A2. Vieze smerige slurppraktijken van de overheid.
De hoge verkeersboetes, Accijnzen, Wegbelasting, etc. Het is toch om doodziek van te worden.

Zo krom allemaal. En dan het Openbaar vervoer. Treinen propvol, ik moet vaak de hele weg staan wat mij dus toch weer heeft doen besluiten (ondanks gratis OV) om met de auto te gaan.

Autorijden is geweldig maar je moet om de haverklap op je kilometerteller letten want anders heb je de flitsgestapo weer bovenop je zitten.
Even ter vergelijking als ik 'onnodig' klaxxoneer krijg ik een bon van 360 euro. Toen ik met een bb gun iemand bedreigde (waar ik niet trots op ben) was ik maar 260 euro kwijt. Is toch belachelijk!?

Je moet net doen als die quibus met zijn zwarte piet: zien dat je bij Pauw en Witteman of bij die schreeuwer van DWDD komt te zitten.
Of verder gewoon op de fiets gaan. Of gewoon netjes rijden, zonder veel overlast voor andere mensen te veroorzaken. Jij wilt immers ook niet veel last hebben van anderen? Dus anderen ook niet van jou!

Oh, en dat onnodig claxonneren wordt terecht beboet: in de stad hebben pakweg 800 mensen er last van en het verkeer in je omgeving schrikt ervan en dat is gevaarlijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132914995
quote:
Ik ben het spuugzat.

Ik heb veel met de trein moeten reizen, ik heb zelden moeten staan. Het is wel eens voorgekomen in een periode waarin de NS heel erg haar zaakjes niet in orde had en er een chronische ondercapaciteit was (we zullen maar in het midden laten of dat er kwade opzet was bij de NS) maar dat is best wel lang geleden. Vaak is het een kwestie van een beetje je verstand gebruiken en op de juiste plaats instappen, als je een heel klein beetje logisch nadenkt dan weet je welke wagons dat zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:48:49 #219
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_132941893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 02:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb veel met de trein moeten reizen, ik heb zelden moeten staan. Het is wel eens voorgekomen in een periode waarin de NS heel erg haar zaakjes niet in orde had en er een chronische ondercapaciteit was (we zullen maar in het midden laten of dat er kwade opzet was bij de NS) maar dat is best wel lang geleden. Vaak is het een kwestie van een beetje je verstand gebruiken en op de juiste plaats instappen, als je een heel klein beetje logisch nadenkt dan weet je welke wagons dat zijn.
Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.
Als ik ergens kon zitten dan deed ik dat ook. Alsof iedereen staat omdat ze het leuk vinden.
Iedereen die staat gebruikt dus geen verstand in de overvolle trein volgens jou redenatie.

En we mogen binnenkort ook meer gaan betalen in de provincies voor de trein omdat ze ook de rode diesel nog zwaarder willen gaan belasten, daar rijden zowat alle treinen buiten de randstad op.
Dus we zullen wel zien wie het 'goedkoopst' is dalijk, de trein of de auto.

Mijn auto heb ik volgende week in ieder geval weer terug van de garage en dan zeg ik mijn Ov-kaart op. Liever wat extra betalen voor comfort en snelheid als opgestapeld zitten in te laat komende treinen.
- Jan Van Speijk
pi_132947363
Ik heb een graf-hekel aan automobilisten die de toeter als groeter gebruiken. :r
Die boete kan niet hoog genoeg zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')