abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132947770
Vandaag in P&W een discussie over het plan om hufterboetes in te voeren. Veel open deuren natuurlijk (zoals altijd bij P&W) maar ook een paar interessante opmerkingen:
- mensen die een BV misbruiken om een rijontzegging te ontduiken (liegen dat ze niet weten wie er mee rijdt. Mijn gedachte: standaard de eigenaar die rijontzegging geven als hij niet aangeeft wie er reed, hij moet maar bijhouden wie wanneer rijdt.
- het bekende probleem dat veel mensen die zwemmen in het geld consequent harder rijden aangezien ze toch wel die boetes kunnen betalen. Waarom niet eens die boetes inkomensafhankelijk maken zoals reeds jarenlang gebeurt in het buitenland?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132947842
Persoonlijk vind ik het verkeer in Nederland vrij keurig. Ja, er zijn een paar asocialen maar over het algemeen gaat het goed. En mensen in Nederland hebben wel verkeersinzicht, dat maakt het auto-rijden een stuk prettiger.
pi_132948036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag in P&W een discussie over het plan om hufterboetes in te voeren. Veel open deuren natuurlijk (zoals altijd bij P&W) maar ook een paar interessante opmerkingen:
- mensen die een BV misbruiken om een rijontzegging te ontduiken (liegen dat ze niet weten wie er mee rijdt. Mijn gedachte: standaard de eigenaar die rijontzegging geven als hij niet aangeeft wie er reed, hij moet maar bijhouden wie wanneer rijdt.
- het bekende probleem dat veel mensen die zwemmen in het geld consequent harder rijden aangezien ze toch wel die boetes kunnen betalen. Waarom niet eens die boetes inkomensafhankelijk maken zoals reeds jarenlang gebeurt in het buitenland?
Maar een rij-ontzegging kan men toch sowieso niet achteraf opgelegd krijgen? Volgens mij moet men voor een rij-ontzegging altijd staande gehouden worden omdat de instanties dan inderdaad niet kunnen achterhalen wie er daadwerkelijk achter het stuur heeft gezeten.
Voor zover ik weet is wel allang bepaald dat de kentekenhouder altijd verplicht is de boete te voldoen, ongeacht wie er heeft gereden. De kentekenhouder is ten alle tijden verantwoordelijk hiervoor en kan dus niet ontkomen aan een boete op kenteken (tenzij er aangetoond kan worden dat er sprake is van kentekendiefstal of iets dergelijks).

Verder hoor en lees ik inderdaad ook regelmatig dat mensen met een ruim inkomen snelheidsboetes als een vorm van 'snelheidsbelasting' beschouwen, en geen moeite hebben met het regelmatig aftikken van bedragen tot zelfs enkele honderden euro's.
Wat mij betreft is zo'n boete bedoeld als 'straf' en zou dus voor de betrokkene merkbaar onaangename consequenties moeten hebben in die mate dat er een corrigerende en ook preventieve werking van uit gaat. Ook moet er sprake zijn van rechtsgelijkheid.
Bij vaste boetebedragen gaan beide punten niet op, aangezien de boetebedragen zich voor de ene bestuurder harder laten voelen dan voor de ander.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_132949295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:48 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.
Als ik ergens kon zitten dan deed ik dat ook. Alsof iedereen staat omdat ze het leuk vinden.
Nee, omdat ze niet goed nadenken of omdat het hen niet interesseert dat ze staan (mij maakt het niet uit, is toch gezonder). De volgende keer dat je op het station bent let er dan eens op hoe groot het perron is, van waar tot waar het perron loopt en waar de meeste mensen instappen.
Meestal is het probleem (voor Jan Modaal zelf dan, voor anderen is het juist handig :)) dat Jan Modaal niet verder kijkt dan dat zijn neus lang is. Ik kan niet voor heel Nederland (en buurlanden) spreken maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat in bepaalde wagons allerlei mensen stonden terwijl er in andere wagons nog genoeg vrije plaatsen waren, zelfs 2*2. Als je weet dat de trein vol zit loop dan naar de ene kant of de andere kant van het perron zo ver mogelijk van de trap verwijderd in plaats van vlak bij de trap de kudde te volgen, je zal vaststellen dat er heel wat meer vrije plaatsen zijn.

quote:
En we mogen binnenkort ook meer gaan betalen in de provincies voor de trein omdat ze ook de rode diesel nog zwaarder willen gaan belasten, daar rijden zowat alle treinen buiten de randstad op.
Je preekt tegen het koor aangezien ik regelmatig de trein moet nemen in de provincie, daar ben ook ik dus niet blij mee. Ik heb eventjes uitgerekend wat de kilometerprijs is voor een willekeurige route van iets meer dan 100 km.: 12 cent per kilometer.

quote:
Dus we zullen wel zien wie het 'goedkoopst' is dalijk, de trein of de auto.
Het hangt er van af hoeveel je reist en hoeveel passagiers je hebt. Als jij in je uppie rijdt en enkel voor woon-werkverkeer dan ben jij waarschijnlijk goedkoper uit met de trein, als jij ook veel rijdt met tig passagiers dan kan je zelfs in Nederland minder betalen voor de auto per persoon. De meeste mensen betalen heel wat minder voor de trein al is het altijd nog een fors bedrag per jaar als je 200-250 keer op en neer reist voor je werk en misschien nog 2 keer per maand voor een ander traject. Ik vraag me af of dat de treinbedrijven niet voor dezelfde winst goedkopere jaarabonnementen (trajectkaarten!) zou kunnen aanbieden, als het aantal extra verkochte stuks de lagere omzet per passagier compenseert...
Hoe dan ook, de meeste mensen kiezen net als jij slechts om 1 reden voor de auto: flexibiliteit en autonomie. Daar hebben ze een flinke prijs voor over. Weinig mensen die een auto kunnen betalen zonder iets anders op te offeren wat voor hen van wezenlijk belang is kiezen voor het OV.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132949563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar een rij-ontzegging kan men toch sowieso niet achteraf opgelegd krijgen? Volgens mij moet men voor een rij-ontzegging altijd staande gehouden worden omdat de instanties dan inderdaad niet kunnen achterhalen wie er daadwerkelijk achter het stuur heeft gezeten.
Bij een bedrijf kan je je blijkbaar - volgens hen - gemakkelijker verschuilen achter de smoes dat tig mensen met een auto rijden. Vraag me niet naar het hoe en wat. Hoe dan ook, waarom niet gewoon de eigenaar in beginsel verantwoordelijk maken? Als hij en de persoon aan wie hij de auto uitleende aangeven dat het die andere persoon was dan gaat de straf naar die persoon toe maar anders naar de eigenaar. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor wat er met je auto gebeurt, je bent ook verantwoordelijk voor aan wie je de auto uitleent. Tevens zorgt het verantwoordelijk maken van de eigenaar er voor dat de persoon aan wie de auto wordt uitgeleend dat de persoon die de auto leent zich beter gedraagt.

quote:
Voor zover ik weet is wel allang bepaald dat de kentekenhouder altijd verplicht is de boete te voldoen, ongeacht wie er heeft gereden.
Boete wel ja, rijontzegging niet. Die boete is kattenpis in vergelijking met de rijontzegging voor de meeste automobilisten.

quote:
Verder hoor en lees ik inderdaad ook regelmatig dat mensen met een ruim inkomen snelheidsboetes als een vorm van 'snelheidsbelasting' beschouwen, en geen moeite hebben met het regelmatig aftikken van bedragen tot zelfs enkele honderden euro's.
Die gast bij P&W sprak over een kennis die 1000 Euro opzij legt voor boetes, zo gauw hij die 1000 Euro heeft gehaald volgt hij voor de rest van de periode de snelheidslimiet. Kijk, over snelheidslimieten kan je lang discussiëren en ik ben bepaald niet een snelheid=foei type maar de wet moet voor iedereen in gelijke mate gelden, het mag niet zo zijn dat mensen die meer geld hebben zich niets hoeven aan te trekken van de wetgeving terwijl het klootjesvolk dat wel moet doen. Dat is natuurlijk onmogelijk te realiseren maar latne we het wel zoveel mogelijk nastreven door inkomensafhankelijke boetes in te voeren. Ik ben dus om dezelfde reden als jij een voorstander van inkomensafhankelijke boetes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132949635
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:02 schreef skrn het volgende:
Persoonlijk vind ik het verkeer in Nederland vrij keurig. Ja, er zijn een paar asocialen maar over het algemeen gaat het goed. En mensen in Nederland hebben wel verkeersinzicht, dat maakt het auto-rijden een stuk prettiger.
Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:
- automobilisten die niet correct richting aangeven
- automobilisten die niet op tijd afremmen bij haaientanden waardoor je als fietser vol op de rem kan
- automobilisten die inhalen waar het niet kan (bochten, te weinig ruimte)
- fietsers die met 2 of 3 naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dit het liefst ook nog zonder verlichting in het donker en al spelende met hun telefoontjes. Zeg er iets van en je krijgt nog een grote bek ook terwijl je hen zou aanrijden als je niet zou afremmen.
- voetgangers die oversteken zonder te kijken of dat het wel gaat (en dan nog kwaad worden ook :?).
- fietsers die naar links afslaan zonder hun arm uit te steken en zonder te kijken of dat ze niemand hinderen, hierdoor heb ik een keer een aanrijding gehad aangezien uitwijken niet meer mogelijk was (een sloom vrouwtje die wel ineens haaks afslaat)
...

Meestal blijft het gelukkig bij ergernisjes maar helaas is er soms ook schade, in het gunstige geval 'slechts' materiële schade en in het ongunstige geval aan het lichaam. Het is dus een ernstige kwestie ondanks dat je er soms ook wel mee kan lachen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132949662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:47 schreef skrn het volgende:
Ik heb een graf-hekel aan automobilisten die de toeter als groeter gebruiken. :r
Die boete kan niet hoog genoeg zijn.
Eens!
Die aso's mogen er eens bij stilstaan dat er honderden mensen mee mogen genieten en wat er zou gebeuren als al die tientallen, honderden of duizenden mensen die dagelijks langsrijden dit zouden doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132949682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:
- automobilisten die niet correct richting aangeven
- automobilisten die niet op tijd afremmen bij haaientanden waardoor je als fietser vol op de rem kan
- automobilisten die inhalen waar het niet kan (bochten, te weinig ruimte)
- fietsers die met 2 of 3 naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dit het liefst ook nog zonder verlichting in het donker en al spelende met hun telefoontjes. Zeg er iets van en je krijgt nog een grote bek ook terwijl je hen zou aanrijden als je niet zou afremmen.
- voetgangers die oversteken zonder te kijken of dat het wel gaat (en dan nog kwaad worden ook :?).
- fietsers die naar links afslaan zonder hun arm uit te steken en zonder te kijken of dat ze niemand hinderen, hierdoor heb ik een keer een aanrijding gehad aangezien uitwijken niet meer mogelijk was (een sloom vrouwtje die wel ineens haaks afslaat)
...

Meestal blijft het gelukkig bij ergernisjes maar helaas is er soms ook schade, in het gunstige geval 'slechts' materiële schade en in het ongunstige geval aan het lichaam. Het is dus een ernstige kwestie ondanks dat je er soms ook wel mee kan lachen.
^O^

Couldn't agree more.

Vooral de scootertokkies.
pi_132949688
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:48 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ja vandaag ook weer uren vertraging, de trein is echt een top vervoersmiddel! En alweer geen zitplaatsen. Er zaten mensen op de trap en stonden in het gangpad.
Als ik ergens kon zitten dan deed ik dat ook. Alsof iedereen staat omdat ze het leuk vinden.
Iedereen die staat gebruikt dus geen verstand in de overvolle trein volgens jou redenatie.

En we mogen binnenkort ook meer gaan betalen in de provincies voor de trein omdat ze ook de rode diesel nog zwaarder willen gaan belasten, daar rijden zowat alle treinen buiten de randstad op.
Dus we zullen wel zien wie het 'goedkoopst' is dalijk, de trein of de auto.

Mijn auto heb ik volgende week in ieder geval weer terug van de garage en dan zeg ik mijn Ov-kaart op. Liever wat extra betalen voor comfort en snelheid als opgestapeld zitten in te laat komende treinen.
Kun je fijn in de file gaan staan zitten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132949799
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je weet dus gewoon totaal niets van de natuur, of btw van honden. Nee, er komen geen wilde zwijnen voor in de Randstad, zucht. Ook geen slangen. De enige slang die in Nederland voor komt vind je op de Veluwe; een adderachtige.

Ik heb op de Utrechtse Heuvelrug gewerkt in de natuur en heb het zelf dus enkele malen meegemaakt dat groot wild werd aangereden en de boswachter mijn hulp inriep om het aangereden dier te traceren te paard en met mijn hond. Ik kon het dier zo sneller vinden dan hij. Al de ongelukken die overdag plaatsvonden waren veroorzaakt door loslopende honden, bijna altijd van Randstedelingen of nieuwkomers. Zelf heb ik een aantal malen botbreuken opgelopen doordat die kutbeesten het vee waar ik mee werkte liet schrikken. Ook daar dien je als hondeneigenaar rekening mee te houden. Geplaatst wild wordt in veel gevallen gecontroleerd of is eigenlijk vee dat in een natuurgebied opgroeit tot volwassenheid. Daar kan dus iemand tussen lopen of mee aan het werk zijn (enten, ontwormen, hoeven controleren) en dan is het echt levensgevaarlijk als er ineens een stel vrolijke uitgelaten honden op af komt rennen.

Het komt gewoon te vaak voor en elk aangereden hert of ree is er één te veel, zoveel hebben we er in Nederland niet. Vooral herten zijn gewoon zeldzaam.

Een wildaanrijding is een aanrijding met in het wild levende dieren.

In Nederland worden jaarlijks meer dan 6.000 stuks groot wild (grote wilde hoefdieren) aangereden. Zo ging het alleen al op de Veluwe in 2008 om 731 reeën, wilde zwijnen, edelherten en damherten

Een aanrijding met groot wild kan levensgevaarlijk zijn. Behalve aanzienlijke materiële schade aan het voertuig, kan een aanrijding ook fatale gevolgen hebben voor de bestuurder en de inzittenden. Helaas zijn elk jaar ook dodelijke menselijke slachtoffers te betreuren.

Je kan rustig stellen dat elk groot wild dat overdag aan de wandel is, is opgeschrikt en dan altijd door honden.
Weet je, dit is gewoon weer een gevalletje, de goeden moeten onder de slechten lijden. Er zijn genoeg mensen die hun hond goed onder controle hebben, maar er zijn er ook een flink aantal die het waarschijnlijk nooit zullen leren.

Onze hond zou prima los kunnen lopen in een bos. Blijft altijd in de buurt, slaat niet snel aan. Loopt ook niet zomaar van het pad af het bos in, schrikt niet snel.

Maar goed, waar het mij om ging is dat de boete voor het los laten lopen van je hond mijns inziens nooit zo hoog zou moeten zijn als de boete voor iemand die meer dan 10 kilometer per uur te hard rijdt bij een school. (wellicht met uitzondering van bijvoorbeeld natuurgebieden) Ik kreeg twee maanden geleden een boete van 100 euro, omdat ik mijn hond vlak bij een watertje los had gelaten (ongeveer 10 meter er vandaan), zodat ze kon zwemmen (het was 30 graden). Niemand in de buurt, geen natuurgebied, stukje gras ernaast met daarnaast gelijk een voetpad. Geen enkel gevaar voor de omgeving of voor de hond zelf.
pi_132949807
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij een bedrijf kan je je blijkbaar - volgens hen - gemakkelijker verschuilen achter de smoes dat tig mensen met een auto rijden. Vraag me niet naar het hoe en wat. Hoe dan ook, waarom niet gewoon de eigenaar in beginsel verantwoordelijk maken? Als hij en de persoon aan wie hij de auto uitleende aangeven dat het die andere persoon was dan gaat de straf naar die persoon toe maar anders naar de eigenaar. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor wat er met je auto gebeurt, je bent ook verantwoordelijk voor aan wie je de auto uitleent. Tevens zorgt het verantwoordelijk maken van de eigenaar er voor dat de persoon aan wie de auto wordt uitgeleend dat de persoon die de auto leent zich beter gedraagt.

Een verkeersboete voor de bestuurder van een auto, ook al is het een bedrijfsauto, kan bij mijn weten niet geboekt worden als kosten voor het bedrijf en moet dus op een persoon verhaald worden.
Je moet als bedrijf toch bijhouden wie wanneer waarvoor met welke auto rijdt? Al was het maar om de belasting over privégebruik te funderen of ontkrachten?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132949995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:45 schreef Robar het volgende:

[..]

Weet je, dit is gewoon weer een gevalletje, de goeden moeten onder de slechten lijden. Er zijn genoeg mensen die hun hond goed onder controle hebben, maar er zijn er ook een flink aantal die het waarschijnlijk nooit zullen leren.
Eens. Wat mij betreft blijft die wet bestaan maar geeft de ambtenaar enkel een boete als blijkt dat hij de hond niet onder controle heeft. Maar ja, logisch nadenken is helaas niet voor iedere ambtenaar weggelegd. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132950442
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het totaal niet met je eens. Ik verbaas me dagelijks over het verkeersgedrag van andere weggebruikers: voetgangers, fietsers, scootertokkies, automobilisten en buschauffeurs (yep, ik ben ook wel eens van de weg gedrukt door een buschauffeur, zo iemand zou direct moeten worden ontslagen als zulk gedrag wordt vastgesteld). Je kan het zo zot niet bedenken en het gebeurt en steeds weer is het een gevolg van een gebrek aan inzicht en asociaal gedrag:
- automobilisten die niet correct richting aangeven
- automobilisten die niet op tijd afremmen bij haaientanden waardoor je als fietser vol op de rem kan
- automobilisten die inhalen waar het niet kan (bochten, te weinig ruimte)
- fietsers die met 2 of 3 naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dit het liefst ook nog zonder verlichting in het donker en al spelende met hun telefoontjes. Zeg er iets van en je krijgt nog een grote bek ook terwijl je hen zou aanrijden als je niet zou afremmen.
- voetgangers die oversteken zonder te kijken of dat het wel gaat (en dan nog kwaad worden ook :?).
- fietsers die naar links afslaan zonder hun arm uit te steken en zonder te kijken of dat ze niemand hinderen, hierdoor heb ik een keer een aanrijding gehad aangezien uitwijken niet meer mogelijk was (een sloom vrouwtje die wel ineens haaks afslaat)
...

Meestal blijft het gelukkig bij ergernisjes maar helaas is er soms ook schade, in het gunstige geval 'slechts' materiële schade en in het ongunstige geval aan het lichaam. Het is dus een ernstige kwestie ondanks dat je er soms ook wel mee kan lachen.
:') :') :') ... ik kan niet stoppen.

Ga op reis gozer, echt, dit wereldbeeld moet eruit, wil jij het gaan redden in de grote enge wereld. |:( |:( |:(

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132984736
Ik werd vandaag weer bijna aangereden door een asomobilist. Ware het niet dat ik al rekening had gehouden met zijn asociale verkeersgedrag waarmee hij andere weggebruikers in gevaar brengt dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen. Situatie: een fietspad die overloopt in een rotonde met een gescheiden fietspad, ik sloeg naar links af, de asomobilist moest stoppen voor haaientanden maar reed gewoon door. Als ik niet lichtjes had afgeremd had ik onder de auto gelegen. Dit soort hufters moet van de weg worden geweerd. Rijbewijs intrekken en nooit meer een kans geven om terug een rijbewijs te krijgen. Helaas is de pakkans erg klein gezien het gebrek aan anonieme surveillances en als de politie dit soort tokkies betrapt dan wordt er halfzacht ingegrepen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132984824
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 03:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:') :') :') ... ik kan niet stoppen.

Ga op reis gozer, echt, dit wereldbeeld moet eruit, wil jij het gaan redden in de grote enge wereld. |:( |:( |:(

Weer maak jij allerlei ongefundeerde aannames over mij. Het is niet omdat ik aanstip dat we niet al te positief moeten zijn over het verkeersgedrag en het verkeersinzicht van de Nederlanders dat ik daarom niet weet dat het in bepaalde landen - India heeft inderdaad een nogal beruchte reputatie op dit vlak - nog veel erger is. We leven hier echter niet in zo'n land, we leven in een welvarend Noord-Europees land. Helaas is 100% veilig verkeer niet mogelijk maar we kunnen best nog wat tokkies achter het stuur vandaan halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132984846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik sloeg naar links af,
Euh.. jij zat op de fiets en ging tegen de rijrichting in?
pi_132984964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik werd vandaag weer bijna aangereden door een asomobilist. Ware het niet dat ik al rekening had gehouden met zijn asociale verkeersgedrag waarmee hij andere weggebruikers in gevaar brengt dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen. Situatie: een fietspad die overloopt in een rotonde met een gescheiden fietspad, ik sloeg naar links af, de asomobilist moest stoppen voor haaientanden maar reed gewoon door. Als ik niet lichtjes had afgeremd had ik onder de auto gelegen. Dit soort hufters moet van de weg worden geweerd. Rijbewijs intrekken en nooit meer een kans geven om terug een rijbewijs te krijgen. Helaas is de pakkans erg klein gezien het gebrek aan anonieme surveillances en als de politie dit soort tokkies betrapt dan wordt er halfzacht ingegrepen.
Je hebt natuurlijk gelijk maar bekijk het eens van die automobilist zijn kant de ene rotonde hebben de fietsers voorrang en de andere weer niet, er is geen regel zo zie ik het dus.!
pi_132985147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euh.. jij zat op de fiets en ging tegen de rijrichting in?
Wat denk je zelf? Zou ik hier klagen over die asomobilist als ik tegen het verkeer in fietste? : rolling eyes :
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Technisch gezien was het trouwens geen afslaan aangezien ik de rotonde volgde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132985165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

• Weer maak jij allerlei ongefundeerde aannames over mij.
• India heeft inderdaad een nogal beruchte reputatie op dit vlak - nog veel erger is.
• We leven hier echter niet in zo'n land, we leven in een welvarend Noord-Europees land.
:')
:')
:')

jij moet de échte wereld nog leren kennen. Tot die tijd is al dat werkelijk schokkend wereldvreemde gelul van je een fijne, comfortabele bubble, jongen.

Gebruik die bizarre (wiskunde, ik kan er niks mee) intelligentie es góed en ga op reis, niet naar Benidorm.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132985247
Je kan er niet verder naast zitten, een vakantie in Benidorm is niet aan mij besteed. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')