abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132715120
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132717513
Shandaly, nee!!! Dat is stom! En stiekem ook wel mijn angst dat dat onderweg naar de opvang gebeurt. Al hoewel ik weet dat kv geen vergif is, en dat hij dat van mij ook best mag hebben, mocht het nodig zijn. Maar toch, je eigen melk...

De vriezervoorraad gebruik ik eigenlijk bijna niet, dus al mijn met moeite gekolfde melk afgelopen zomer, begint tegen de drie maanden in de vriezer te lopen. Als ik het niet gebruik, moet het weg...

Maar gister heeft M zonder problemen de flessen helemaal opgedronken, ondanks dat er door 1 fles vriezermelk gemengd zat. Dus binnenkort meer eens een fles met alleen vriezermelk proberen, kijken of hij dat nu wel pikt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132738358
Geen zorgen dames, de storm is weer gaan liggen.
pi_132739371
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:39 schreef Kyara het volgende:
Oh nee Shandaly :'(
zo'n stom aventbekertje?
Het was wel een aventbekertje, maar ik heb het gewoon heel onhandig omgestoten... had met elk flesje kunnen gebeuren.

Vandaag superkolfopbrengst op m'n werk trouwens: ~360 ml!

Piekie, die vriezervoorraad kun je ook gewoon 'rouleren' he? Verse erin, en vriezerspul laten ontdooien en meegeven aan kdv.
pi_132740411
Oh no shandaly.... wat kut!! ;(

Hier rouleert de vriezervoorraad ook inderdaad. In het weekend vries ik in wat ik 's avonds kolf. De rest van de week geef ik mee wat ik overdag kolf, maar dat is niet altijd genoeg dus kunnen ze het op het kdv dan aanvullen met de ijsblokjes.

Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
pi_132740554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
O+
pi_132740878
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132740951
Ik rouleer ook mijn voorraadje.

LadyBlack O+
pi_132742782
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:34 schreef Piekie81 het volgende:
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
Aan de ene kant heb je gelijk... aan de andere kant... waarom zou je überhaupt iets in de vriezer zetten dan? Als je het niet wilt gebruiken? Echt vers is het alleen rechtstreeks uit de borst, en als je het meteen invriest, en netjes ontdooit, lijkt het mij lekkerder dan wanneer het twee dagen in de koelkast heeft gestaan.. toch?
En te lang in de vriezer laten staan en alsnog weg moeten gooien is toch ook zonde?
pi_132743924
heb je pasteuriseren al geprobeerd?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:13:11 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132750762
Pffff, ik ben wat ziek, flinke verkoudheid sinds gisteren en meteen een productiedip. Vanaf een uurtje of drie tot zeven uur heeft er vrijwel de hele tijd een jongetje aan mijn borst gelegen.

Nu hoop ik maar dat het vandaag wel goed gaat en er voldoende melk is, gelukkig heb ik ook nog wat potjes in de vriezer staan mocht het echt nodig zijn.

Ik vind het wel stom, ben ook al ongesteld geweest en toen geen dip, bij Lientje had ik dat altijd wel en nu met dit alsnog wel, balen.
pi_132752301
Vervelend Juud, maar zo te lezen was D. zelf al goed bezig met dat te regelen :) Hier bij de laatste productiedip geen vriezervoorraad nodig gehad, gewoon veeeeeeeeel aan de borst gehangen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:39:17 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132752592
Ja, dat doe ik ook hoor, dan moet ie echt huilen van de honger wil ik dat grijpen, en tot nu toe is veel aan de borst ook goed. Hij had nu om 07.00 voor het laatst gedronken en kwam nu om 09.50 weer, dus het valt nu wel mee.
Het zal ook wel loslopen, maar het idee van een hongerig kind he.... :{
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:50:26 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132770342
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
pi_132770418
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Home is where the O+ is...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:01:28 #16
259886 pessie
pi_132770724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:52 schreef Cwen het volgende:
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Ze drinkt nog zo'n 7 x per dag.
pi_132770943
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:08:32 #18
259886 pessie
pi_132771025
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
Nou, om 7/7.30 voeden en om 8 uur ontbijten gaat kolvend denk ik niet lukken. En ik zou niet weten hoe ik tussendoor ergens ook nog moet kolven.
pi_132771084
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:56 #20
259886 pessie
pi_132771424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Nathan bleef de hele nacht krijsen na pap, dus dat was geen succes. Denk alleen dat granen misschien wat meer voeding geven...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:24:34 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_132771673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:27:07 #22
259886 pessie
pi_132771769
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef nytar het volgende:

[..]

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
AH kijk!
En die kant en klare pap. Dat is echt puur pap+KV? Geen suiker, vanilline e.d?
pi_132780347
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
pi_132789230
Kan Biobim ook met kV? Wij hebben ook een tijdje pap gegeven ipv brood 's ochtends. Lijkt me geen probleem. Ik maakte het met wat er aan bv van het KDV was overgebleven, in die tijd meestal 50 ml.

Nu eet hij prima zijn boterham, geeft wel minder troep dan de pap! :P

Wij hadden ook zulke nachten trouwens (van 4 tot 9 maanden, daarna nog 1 of2x wakker), ik vond het heel zwaar. Sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:15:38 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132791622
Ik gaf Lientje als baby, vanaf een maand of 6/7 altijd 150ml geitenmelk met pap en dan de normale Bambix granenpap, zonder vanille/banaan of andere rotzooi. Ze kreeg dan om 07.00 bv en om 08.30 een bordje pap en dan om 11.30 weer bv, in de middag bv en fruit, avond bv en groente en evt yoghurt en voor het naar bed gaan bv.
En dan per nacht nog twee keer bv. :)

Of ik het nu met D weer zo zou doen weet ik nog niet, ik ben nu toch meer van veel bv geven en weinig bijvoeding.Ik vind bv zoveel makkelijker en met bv en dan nog al die hapjes e.d. ben je zo druk. ;)

Ik was vandaag weer op controle, zelf haske ziek, maar ja, moet toch want kan maar een keer per maand in het ziekenhuis. Hij was goed gegroeid, zoals verwacht..... 6775 gram en 66 cm bij 4,5 maand.

pi_132792077
Mooie curve Juud! Flink de lengte in geschoten ook. Die geitenmelk is wel een goed idee trouwens. Hoewel ik huiverig ben voor pap sinds de rijstebloem zo verkeerd viel. Ik zou dan alleen wel iets in een fles willen en niet van een bordje want dat kost dan net iets teveel tijd met 2.

En beterschap voor jou :*
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:14:18 #27
259886 pessie
pi_132794856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef WupWup het volgende:
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
Ze is 8 maanden. Kijk, vroeger bestond KV nummer 2 niet eens, maar zelfs kleintjes vind het nog niet zo'n goed idee.. Heb echt twijfels. Vind volle koemelk stiekem beter dan kv :@ zeker als er zoveel suiker aan toegevoegd wordt. Ze eet al wel volle yoghurt.
Maar goed, ik k kan iets wel vinden maar wil haar lijf niet bezwaren.

Juud, wat doet D het goed! *O*
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:18:28 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132798188
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.

Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
pi_132798784
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:13:00 #30
259886 pessie
pi_132803557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:38 schreef WupWup het volgende:
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.

Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder

Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
pi_132810056
Waarom houdbare melk?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:05:25 #32
259886 pessie
pi_132819518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:58 schreef WupWup het volgende:
Waarom houdbare melk?
Hoger verhit en gemak. Als blijkt dat dit gaat werken ga ik naar verse.

Maar goed, vanochtend vond ze het na 5 hapjes wel klaar.
pi_132822265
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:18 schreef Juud79 het volgende:
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.

Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves! ^O^

En even een *O* voor Otje en mij, een jaar en een dag BV. O+
(en een -O- voor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen :{ )
pi_132822291
Quote v.s. edit-gedoe ...
pi_132823310
*O* voor 1 jaar en een dag bv!
pi_132823376
Yay Otje een jaar aan de tiet :9 O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:39:20 #37
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132824645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves! ^O^

En even een *O* voor Otje en mij, een jaar en een dag BV. O+
(en een -O- voor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen :{ )
Voila

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=525&id=624&page=9
pi_132830464
Wat goed Ophelia! *O*
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:51:34 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132831765
Gefeliciteerd nog met otje en jullie jaar!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:18:57 #40
259886 pessie
pi_132832932
Langvoedster phelia *O*
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:23:42 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132833125
Ophelia, gefeliciteerd met jullie mijlpaal! *O*
( vragen ze nu pas wanneer je gaat stoppen? ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:12:14 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132838351
Ophelia, ook nog gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*

Bij mij vroegen ze vaak ''Hoe lang denk je dat nog door zal gaan?'' of ''Wacht maar tot ze tanden krijgt''
:X
Nu heb ik me gewoon voorgenomen om te roepen, ''Voordat ie 18 is zal ie wel gestopt zijn''....

Ik hoop overigens de WHO norm te halen en ik heb een kleine borstfan, dus wie weet. :)
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:13:59 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132838427
Zelfs na 3 jaar 9 maanden kan je discreet voeden. ;)
(foto is van begin oktober) Madam wil niet meer dat er foto's gemaakt worden als ze drinkt. ;)
Mijn vader heeft wel een goede foto gemaakt toen ze even niet oplette, maar die gaat niet online. :)

pi_132864919
*O* voor Otje!

Mooie foto Davinia.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132865665
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:13 schreef pessie het volgende:

[..]

In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.

Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder

Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
Ik gebruik volle melk en babygranen. :')
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 november 2013 @ 20:51:06 #46
259886 pessie
pi_132866707
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik gebruik volle melk en babygranen. :')
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes :P

Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten :o . 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood 8)7 .
pi_132870774
Mooie foto Davinia! O+
pi_132872072
Ben zo superblij met bv. De laatste dagen heeft mijn dreumes gespuugd. Meeste eten bleef er niet in of ging er niet in, maar bv wel. En in de trein naar huis viel hij in slaap tijdens het voeden en sliep daar ruim anderhalf uur op, bijna tot aankomst in onze overstap locatie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132883413
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes :P

Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten :o . 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood 8)7 .
Carrefour, gele bus.
Oh en Bram is natuurlijk ook alweer 10 maanden, daar ga ik zeker geen nummer 2 voor kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 04-11-2013 11:31:35 ]
  maandag 4 november 2013 @ 13:32:21 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132886908
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen :@. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132887474
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen :@. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
pi_132887868
quote:
Thnx, ik ga het lezen!
  maandag 4 november 2013 @ 15:52:56 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132891480
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132891761
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 15:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Je moet gewoon vooral doen wat je zelf wilt in deze.

Ik had het plan om Bram minimaal 2 jaar aan de borst te houden, maar de laatste maanden staat het me gewoon tegen. Ik ben gewoon al 6 jaar zwanger of aan het voeden, en ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Bram drinkt nu nog in de nacht bij me en dat is het.

Niet te streng zijn voor jezelf. Elke keus die je maakt is goed.
  maandag 4 november 2013 @ 17:28:04 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132894671
Amen voor je laatste zin Tico ^O^

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vind dat je al zo lang fulltime kolft _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 04-11-2013 21:08:21 ]
pi_132903562
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft _O_
Dat dus. Respect hoor!
  maandag 4 november 2013 @ 21:09:09 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132904924
LE waarom quote je me nou? Ik heb een dt-fout gemaakt :o ;(
pi_132905096
Lol LB :D

Maar wel eens met de inhoud. Echt respect XM
pi_132905203
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww. ;)
pi_132905380
Ik vindt het gewoon ook heel knap LB! :P
  maandag 4 november 2013 @ 21:22:43 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132905672
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef L-E het volgende:
Ik vindt het gewoon ook heel knap LB! :P
*;
  maandag 4 november 2013 @ 21:31:20 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132906124
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef Olf het volgende:
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww. ;)
Weheh :P

Half half zal het sowieso op een gegeven moment wel worden. Ik teer nu al wat in op m'n voorraad. Kolf zo ergens tussen de 850-930 op een dag en mevrouw drinkt rond de 950. En als ik nog een kolfbeurt laat vallen, zal dat alleen maar sneller gaan.

Ik wil het aan de ene kant graag volhouden, want wil het beste voor haar, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk wel echt beginnen met ontzwangeren, een keer de deur uit zonder na te moeten denken of ik kolfzooi mee moet nemen / waar ik kan kolven /, of de afspraak niet is tijdens een kolfmoment, zodat ik weer moet schuiven, weer eens een keer borrelen :@, dus eigenlijk gewoon van huis kunnen zonder 'gedoe'.

Maar toch he... Hmz hmz.
pi_132908454
Je bent allang aan het ontzwangeren, gewoon op de manier zoals de natuur het bedoeld heeft :) Verder snap ik goed dat je er een beetje klaar mee begint te raken, het lijkt me hartstikke intensief. Kudo's voor jou! ;)
pi_132908932
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Amen voor je laatste zin Tico ^O^

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft _O_
+1
Echt XM, hoe vaak ik aan jou denk als ik met tegenzin m'n kolf pak op het werk... Dat jij alléen maar kolft... en zo lang al volhoudt... _O_
  maandag 4 november 2013 @ 23:38:49 #65
381212 Gulara
From the future
pi_132912148
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd! *O*

Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.

Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker. :O

En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar. }:|
pi_132915451
Xcuzme vind het echt knap dat je al zo lang fulltime kolft. Ik geloof niet dat ik met fulltime kolven zo lang vol had gehouden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132916237
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 23:38 schreef Gulara het volgende:
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd! *O*

Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.

Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker. :O

En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar. }:|
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.

En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:13:12 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132917253
XM, ik kan me goed voorstellen dat je het kolven beu bent.
Mss ter overvloede en zeker niet naar bedoeld, maar wil/kan je N niet meer proberen aan de borst te krijgen?
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:20:04 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132917375
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...

En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in :X. Geen zin in een borstontsteking.
pi_132917401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...

En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in :X. Geen zin in een borstontsteking.
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:32:58 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132917628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
Mja, zit op het werk :').

Probeer zo goed mogelijk af te kolven en anders vanmiddag thuis ff met een warme luier aan de gang.
pi_132917762
Heb je geen warm water? Doek warme kraan?
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:52:15 #73
381212 Gulara
From the future
pi_132918122
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.

En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
De kant en klaar was op. -O-
En ik chargeer een beetje. ;) Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had. :P
pi_132918164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:52 schreef Gulara het volgende:

[..]

De kant en klaar was op. -O-
En ik chargeer een beetje. ;) Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had. :P
Dat is gewoon dikke onzin ook. Er bestaat geen slaap wondermiddel.
  woensdag 6 november 2013 @ 09:56:26 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132952739
Het lijkt erop alsof m'n lijf zelf al heeft besloten. Vanochtend kolfde ik een measly 250cc, waar ik gister 280 kolfde en daarvoor dik in de 300. Ik ben zo in dubio over wat te doen. Weer aanzetten en extra gaan kolven of denken, ik neem het zoals het is en bouw het gewoon verder af. Wil graag dat half jaar halen, maar het wordt met deze hoeveelheden wel heel lastig.
pi_132952780
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het lijkt erop alsof m'n lijf zelf al heeft besloten. Vanochtend kolfde ik een measly 250cc, waar ik gister 280 kolfde en daarvoor dik in de 300. Ik ben zo in dubio over wat te doen. Weer aanzetten en extra gaan kolven of denken, ik neem het zoals het is en bouw het gewoon verder af. Wil graag dat half jaar halen, maar het wordt met deze hoeveelheden wel heel lastig.
Je hebt toch nog voorraad? Hoe lang kun je daarop teren met deze hoeveelheden?
  woensdag 6 november 2013 @ 10:00:44 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132952844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt toch nog voorraad? Hoe lang kun je daarop teren met deze hoeveelheden?
Even afwachten hoe ik de rest vd dag kolf. Als dat allemaal rond de 150 gaat zijn zou ik zo'n 700 cc kolven op een dag en zou ik 1 zakje per dag moeten aanvullen. Ik heb er geloof ik nog zo'n 24 in de vriezer staan, met gemiddeld 170-180cc erin. Dat is net niet 1 voeding. Maar ik wilde eigenlijk half november naar 3x kolven en dan pas gaan aanvullen.
pi_132953064
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Even afwachten hoe ik de rest vd dag kolf. Als dat allemaal rond de 150 gaat zijn zou ik zo'n 700 cc kolven op een dag en zou ik 1 zakje per dag moeten aanvullen. Ik heb er geloof ik nog zo'n 24 in de vriezer staan, met gemiddeld 170-180cc erin. Dat is net niet 1 voeding. Maar ik wilde eigenlijk half november naar 3x kolven en dan pas gaan aanvullen.
Maar het is volgende week half november… Ga je de ellende op je hals halen omdat je eigen planning een weekje verschuift?

Ik bedoel het niet rot he? Als jij zegt, ik ga er toch maar voor om de boel op te krikken dan moet je dat vooral doen. Maar als het je zo erg tegenstaat, zou je het dan wel gaan doen.
  woensdag 6 november 2013 @ 10:17:11 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132953208
Tja XM, het is inderdaad een gevoelskwestie denk ik. Lijkt me niet leuk als het einde eerder in zichr komt, maar vraag je inderdaad af of je het er voor over hebt om weer extra te gaan kolven.

Hier ook een soort dry spell; gisteren over de hele dag 240 gekolfd ipv 350-400 wat het de afgelopen tijd was :?
pi_132953326
Hier gaat het ook in rap tempo hoor… Vorige week wilde bram nog wel 2 of soms zelfs 3x drinken in een nacht.. Nu komt hij 1x en weigert de 2e borst… Dus volgens mij zijn we zo goed als klaar zo.
  woensdag 6 november 2013 @ 10:26:12 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132953407
Wel raar denk ik Tico? Of is het goed zoals het gaat?
pi_132953548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:26 schreef LadyBlack het volgende:
Wel raar denk ik Tico? Of is het goed zoals het gaat?
Ja, het is prima. Het is raar om te weten dat het wel mn laatste keren zijn dat ik een kind aan de borst heb.
  woensdag 6 november 2013 @ 10:35:35 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132953628
Ja precies, dat lijkt mij ook.

Nouja, dan kun je misschien om die reden nog even genieten van de nachtvoeding :+
pi_132953757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ja precies, dat lijkt mij ook.

Nouja, dan kun je misschien om die reden nog even genieten van de nachtvoeding :+
Oh ja, hij zal er vanzelf mee stoppen als het op is. Ik hoor m nu nog wel een paar goede slokken maken, dus hij krijgt er echt nog wel iets uit.
En voor het zelfde geld lukt dat nog wel een paar maanden op deze manier. Wie zal het zeggen.

Maar aan de andere kant, Bram mag van mij part ook heerlijk eens bij oma gaan slapen zodat J en ik gewoon lekker een nacht voor onszelf hebben. Dat is ook raar. Want dat gevoel had ik bij mijn meiden nooit. Ik wilde de perse altijd bij me hebben. En dat heb ik dus nu helemaal niet. Ik heb gewoon echt behoefte om mn vrijheid terug te hebben.
pi_132994347
Een vraag! Ik heb sinds een dag of drie een soort knobbel in mn linkerborst, ik denk een verstopt melkkliertje of iets dergelijks? Baby drinkt goed uit die kant, en ook lang. Heb ook heet water onder de douche erop gericht, en geprobeerd weg te masseren maar het werkt allemaal niet!

Het doet niet heel erg pijn, behalve als ik er op druk of als ik baby op mijn arm heb want dan leunt ze er zeg maar tegenaan. Iemand tips? Ik dacht eerst aan kolven maar als baby er ook gewoon goed uit drinkt dan voegt dat toch niets toe?
  donderdag 7 november 2013 @ 10:06:41 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132994428
Ik zou de reacties van meer ervaren mensen even afwachten hoor, maar als ie er al 3 dagen zit terwijl ze wel goed drinkt, zou ik even de huisarts laten kijken. :@
pi_132994505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou de reacties van meer ervaren mensen even afwachten hoor, maar als ie er al 3 dagen zit terwijl ze wel goed drinkt, zou ik even de huisarts laten kijken. :@
Ja het klinkt nu eng he. Maar het 'voelt' wel echt als verstopt kliertje al heb ik dat tot nu toe nog nooit gehad. Dus daar ga ik nog maar even van uit.

Vandaag ben ik thuis met haar dus kan ik ook extra vaak aanleggen en dan doe ik vooral even die kant, dus wil het nog wel even aankijken, maar ik dacht, als er tips zijn wat ik nog meer kan proberen?
  donderdag 7 november 2013 @ 10:16:04 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132994627
Goed gevoel zegt ook heel wat denk ik hoor.

Enige tips die ik weet zijn inderdaad warmte en masseren :Y
  donderdag 7 november 2013 @ 10:21:20 #89
259886 pessie
pi_132994735
Golf, een luier gevuld met warm water eroverheen vouwen tijdens het voeden zou misschien ook kunnen helpen.
pi_132995396
Goed warm maken en idd, die luier kan heel handig zijn. Een elektrische tandenborstel wil ook nog wel eens het verschil maken bij een hardnekkige verstopping. Er zit geen blaartje op je tepel die de melk tegenhoudt?
pi_132996914
Rest van de borst is gewoon helemaal normaal, ook geen blaartje te zien. Het lastige is dat de echte verdikking/knobbel een beetje diep lijkt te zitten, waardoor het masseren en warm maken ook lastig is.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:30:15 #92
259886 pessie
pi_132997269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:22 schreef Olf het volgende:
Rest van de borst is gewoon helemaal normaal, ook geen blaartje te zien. Het lastige is dat de echte verdikking/knobbel een beetje diep lijkt te zitten, waardoor het masseren en warm maken ook lastig is.
Ik heb dat ook een tijd gehad, is vanzelf weggetrokken.
pi_132997358
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:30 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb dat ook een tijd gehad, is vanzelf weggetrokken.
Bij jou ook relatief lang dan? Ik zie overal dat verstopt kliertje na 48 uur wel weg is meestal en daar ben ik wel al ruim overheen.

Bedankt iig allemaal voor meedenken!
  donderdag 7 november 2013 @ 11:35:30 #94
259886 pessie
pi_132997473
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Olf het volgende:

[..]

Bij jou ook relatief lang dan? Ik zie overal dat verstopt kliertje na 48 uur wel weg is meestal en daar ben ik wel al ruim overheen.

Bedankt iig allemaal voor meedenken!
Ja, echt ik denk wel een aantal weken minimaal. Het was meer dat ik een knobbel voelde zitten, had er verder geen last van, zal tijdens het voeden eens voelen of het er nog zit.
pi_132997755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja, echt ik denk wel een aantal weken minimaal. Het was meer dat ik een knobbel voelde zitten, had er verder geen last van, zal tijdens het voeden eens voelen of het er nog zit.
Hmmm, dat zou wel jammer zijn, een paar weken, want hier is het gewoon echt een behoorlijk venijnige pijn als dochter tegen me aan leunt of over me heen kruipt. Afgelopen dagen hield ik haar met rechts vast dan maar dat vind ik moeilijk. Nouja, ik kijk het nog even aan tot na het weekeinde.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:00:49 #96
259886 pessie
pi_132998557
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Olf het volgende:

[..]

Hmmm, dat zou wel jammer zijn, een paar weken, want hier is het gewoon echt een behoorlijk venijnige pijn als dochter tegen me aan leunt of over me heen kruipt. Afgelopen dagen hield ik haar met rechts vast dan maar dat vind ik moeilijk. Nouja, ik kijk het nog even aan tot na het weekeinde.
Ik heb nu geen knobbel meer. Als het pijn doet misschien even de tandenborstel tip vanwup proberen?
pi_132999600
Het fijne is dat als het pijn doet, het bijna altijd relatief onschuldig is. Klinkt als een kleine ontsteking, aangezien je het over venijnige pijn hebt?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:45:49 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133000245
Ik heb dochter vanochtend om 09:00 naar het kdv gebracht en gevraagd of ze me wilden bellen als ze toe is aan drinken, dan ga ik haar daar voeden (zit met stevige koppijn thuis ipv op mijn werk). Maar ze hebben nog steeds niet gebeld :?

Heb net maar even wat gekolfd, en als het nog lang duurt ga ik bellen of ze het misschien vergeten zijn en een fles hebben gegeven. Lijkt me toch stug dat ze het zo lang volhoudt op een voeding van rond 08:00?
pi_133000300
LB, dat zou hier echt niet voorkomen. Hoe is haar drinkgedrag normaal, laat ze er altijd lang tussen?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:50:47 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133000429
Zul je altijd zien, ze bellen net :D

Ze had geslapen en wil nu wel eten, dus ik ga erheen *O*
pi_133000612
Ik denk dat wij spruw hebben :( Kloven en pijn, heel veel pijn.
Zo fijn dan ook dat Faye iedere 1,5 uur wilde drinken vannacht. Echt voeden met kromme tenen.
pi_133001207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik denk dat wij spruw hebben :( Kloven en pijn, heel veel pijn.
Zo fijn dan ook dat Faye iedere 1,5 uur wilde drinken vannacht. Echt voeden met kromme tenen.
Heb je al spul om te behandelen?
pi_133001285
GV komt vandaag binnen als het goed is.. Gisteren gelijk besteld.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:57:35 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133003043
Oei bah marjolijntje ;( hopelijk helpt het snel!!
pi_133005350
Balen marjolijntje. Sterkte!
pi_133006125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:03 schreef Olf het volgende:
Een vraag! Ik heb sinds een dag of drie een soort knobbel in mn linkerborst, ik denk een verstopt melkkliertje of iets dergelijks? Baby drinkt goed uit die kant, en ook lang. Heb ook heet water onder de douche erop gericht, en geprobeerd weg te masseren maar het werkt allemaal niet!

Het doet niet heel erg pijn, behalve als ik er op druk of als ik baby op mijn arm heb want dan leunt ze er zeg maar tegenaan. Iemand tips? Ik dacht eerst aan kolven maar als baby er ook gewoon goed uit drinkt dan voegt dat toch niets toe?
Oh! Heb ik vorig jaar gehad! Was rond en zat vrij diep ja. Ik heb als een malle lopen masseren en warm maken en tandenborstel erop en zo, tot zo erg zelfs dat de huid kapot was :@ en het ging niet weg. Deed alleen maar erg pijn door al dat gemasseer :X

Huisarts heeft gevoeld en zij dacht ook een verstopte klier oid door borstvoeding. Ik mocht het twee weken aankijken, toen moest het weg zijn. Nou, op de dag af ongeveer, en nooit meer last van gehad sindsdien.
pi_133011858
Ik zit nu met een kruik onder m'n trui, best comfortabel :+ elektrische tandenborstel heb ik niet. Naja, wel echt kut want ik kan haar dus niet tillen zoals ik wil en ik speel ook veel met haar op de grond, en dan kruipt ze over me heen enzo en dat is echt superpijnlijk. Dus even volhouden nog maar en hopen op het beste.

Marjolijntje, balen van de spruw! Is je spulletje nog binnengekomen?
pi_133015634
GV is binnen ja, we zijn nu mooi paars. ;)
En iedere keer water aangeboden toen Faye wilde drinken en dus alleen aangelegd wanneer ze echtecht wilde drinken. Hopelijk is de pijn snel weg, want mennnn kromme tenen.
pi_133020498
Marjolijntje, wat vervelend, ook spruw bij jullie. Bij ons leek het onder controle, maar vanochtend toch weer plekjes en een verdrietig meisje aan de borst. Ik zelf merk dat het heel iets gevoeliger is, maar ik heb het idee dat L. er echt pijn van heeft. We gaan in elk geval maar door met de behandeling.
pi_133021037
Faye lijkt hier gelukkig nergens last van te hebben! Wat naar dat L er wel zoveel last van heeft.. Hoop dat het snel weg is bij jullie!
pi_133023782
Sull en Marjo beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 7 november 2013 @ 23:28:12 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133027840
Beterschap !

Vandaag tot nu toe 670 cc melk weg moeten gooien :'( geen koeling op hotelkamer .. Nu is het geen wereldramp maar toch ;(. Morgen weer.. Snik tot middernacht dan weer bij mijn krielkippie <3
pi_133032716
Balen evenstar! Ik heb ook weleens onderweg gekolfd waar ik in een hotel heb overnacht en mocht daar als er geen koelkast was flesjes in de koelkast in de keuken van het hotel laten zetten. Is dat geen optie? Ook mag de bv toch 12 uur op kamertemperatuur staan mits ze daarna wordt gekoeld of ingevroren dacht ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133086594
Vandaag 18 maanden oftewel 1,5 jaar bv :) . Nog een half jaar tot WhO norm.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:11:18 #115
259886 pessie
pi_133087487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:45 schreef Tinuviel het volgende:
*O* *O* *O*
Wat is je inschatting, ga je het halen?
pi_133088461
Ik weet het niet zeker Pessie. Ik ga er wel voor. Bij de eerste ben ik met 20/ 21 maanden stopt, maar die had er rond deze tijd al veel minder interesse in, beet heel vak enzo. Mijn huidige dreumes bijt zelden en hij vraagt zelf vaak genoeg om de borst. Dan trekt hij aan mijn t-shirt en als hij klaar is probeert hij mijn t-shirt weer naar boven te trekken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:38:03 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133088497
Goed zo!
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:38:50 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133088540
En hier uiteindelijk bijna 2 liter weggegooid :{ maar goed so be it ..
pi_133088717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:45 schreef Tinuviel het volgende:
*O* O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133088746
Oh nee Evenstar wat balen :(. Jammer dat zich niets liet regelen met een koelkast. Zijn ze daar in Engeland stricter dan hier in Nederland of in Duitsland? Hoewel hotels in Duitsland dat volgens mij ook niet mogen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:46:20 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133088830
Was meer mijn eigen fout :) had mijn lansinoh zakjes vergeten.. En voor ons is het geen wereldramp oid maar toch voelt het wel zuur , ik denk maar zo ik weet in elk geval dat mijn productie nog steeds prima is :+
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:50:13 #122
259886 pessie
pi_133089022
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:38 schreef _evenstar_ het volgende:
En hier uiteindelijk bijna 2 liter weggegooid :{ maar goed so be it ..
Pfff, moeilijk lijkt me dat in jouw situatie zeg!

Tinu, Nathan heeft bijna een half jaar alleen 's ochtends en 's avonds gedronken, ik denk dat als ik niet zwanger was geweest er wel langer wat te halen was geweest voor hem.

Bestaan die kant en klare pakjes opvolgmelj niet meer? Mijn vriezermelk is niet goed meer en wilde dat in huis hebben voor als ik er eens niet ben. Heb 3 winkels geprobeerd maar nada. Heb nu zo'n doosje met 3 sachets h.a 1 gehaald.
pi_133089201
Oh om het uitdrogen maak ik me niet zo heel erg druk. Op dit moment zitten we op werkdagen al op 3-4 keer minimaal, dat is de nacht niet meegerekend, alwaar hij vaak nog komt. Op mijn vrije dag en in het weekend drinkt hij zelfs nog wel eens wat vaker. Hij is dus wel een beetje verslaafd ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133091212
Wat goed Tinuviel! *O*

Wat zonde Evenstar. Maar wel fijn dat het niet zo'n probleem is :*

Beterschap Sull en Marjolijntje! :*
pi_133091256
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:50 schreef pessie het volgende:

[..]

Pfff, moeilijk lijkt me dat in jouw situatie zeg!

Tinu, Nathan heeft bijna een half jaar alleen 's ochtends en 's avonds gedronken, ik denk dat als ik niet zwanger was geweest er wel langer wat te halen was geweest voor hem.

Bestaan die kant en klare pakjes opvolgmelj niet meer? Mijn vriezermelk is niet goed meer en wilde dat in huis hebben voor als ik er eens niet ben. Heb 3 winkels geprobeerd maar nada. Heb nu zo'n doosje met 3 sachets h.a 1 gehaald.
Het zijn niet meer van die pakjes maar een doos met 5 kleine flesjes van 90ml. Mijn man had die in de kraamweek gehaald dus weet niet zeker waar maar ik vermoed kruidvat (en anders Etos iets anders hebben we hier niet)

Oh dat was trouwens ook nummer 1 weet niet of ze die ook in 2 hebben. Had niet goed gelezen in 1e instantie.. :@
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:50:07 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133093558
@Pessie, het maakt niets uit of het num 1 of opvolgmelk is. Nummer 2 is er vanwege de commercie en het verbod op reclame voor Num 1. Maar je kan prima num 1 ipv opvolgmelk geven tot je kind 12 maanden is.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:52:57 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133093689
Ik dacht dat dat alleen gold voor 2 en 3 en dat 2 wel echt anders was dan 1.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:55:12 #128
259886 pessie
pi_133093762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:50 schreef Juud79 het volgende:
@Pessie, het maakt niets uit of het num 1 of opvolgmelk is. Nummer 2 is er vanwege de commercie en het verbod op reclame voor Num 1. Maar je kan prima num 1 ipv opvolgmelk geven tot je kind 12 maanden is.
Die pakjes zijn 200ml en die zakjes zijn voor 90ml en moeten nog aangemaakt worden. Maar goed, in het FV topic vertelden ze dat het nog wel bestaat, dus zal verder zoeken.
Gek, het was bij 3 winkels niet te vinden, begon eecht te twijfelen aan mezelf.
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:04:03 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133094043
Tinuviel wauw!! *O*

En evenstar, pfoei... wat zonde he :{

Ik weet niet wat er hier aan de hand is, maar mn borsten voelen de hele dag slap :{ E drinkt kort, pauzeert dan, drinkt weer een paar slokken... niet echt prettig.
pi_133102175
Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.
Gistermiddag haalde ik luus uit de doek en voelde een felle pijn in mijn borst.
Aanleggen deed ook veel pijn.

Vervolgens werd ik steeds zieker en zieker, wankelen op benen, ijs en ijskoud, Luus woog 130 KG en hevige koortsstuipen, ik lag echt met 4 paar kleren en 2 dekbedden te rillen. (40.2 graden koorts)

Nu ben ik Luus aan blijven leggen, pijn! Vannacht ging t opeens wel weer wat beter na paracetamolletjes, nu alleen nog een pijnlijke borst met flinke knobbel erin, sterker nog, bijna zo groot als een kstanje, en mn tieten zijn best klein. Drinken doet niet zoveel pijn meer, gisteren heel veel, met krommende tenen, nu kan ik t makkelijk aan.
Ik heb geen rode plek op mijn borst, koorts is weg.. kan ik er dan vanuit gaan dat het verstopt is daarbinnen of moet ik eerder aan een B.O denken?
pi_133102691
Wauw Kleurdoos wat heftig :o ik kwam hier net even updaten dat m'n bobbel (die was denk ik ook wel kastanjeformaat, echt huge) praktisch weg is! Toch nog relatief snel gegaan.

Kleurdoos, ik weet er weinig van, maar denk dat als het echt een ontsteking was geweest de koorts en dergelijke langer zou aanhouden en zou dan nu ook denken aan een heftig verstoot melkkliertje(s). Losgaan met warmte en massage dus? En anders morgen huisarts?
  zondag 10 november 2013 @ 10:47:30 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133102915
Boh KD dat klinkt naar :X

Als t vandaag niet verder verbetert zou ik het morgen even laten checken.

Olf, wat fijn dat die knobbel bijna weg is! Toch wel een opluchting lijkt me.
pi_133103184
Verstopping en ontsteking staan meestal niet los van elkaar, dwz verstopping zorgt uiteindelijk voor bo. Als je lijf zo reageert met ziek worden, kun je wel uitgaan van een bo. Maakt op zich niet zoveel uit in deze, want het lijkt erop dat je het zelf al onder controle krijgt. Borsten blijven legen, goed verwarmen voor en tijdens het voeden en de harde plekken richting tepel meemasseren. Als je vannacht weer zulke hoge koorts krijgt ondanks goed management, zou ik morgen de ha bellen voor een kuurtje.
pi_133103295
Ik zie nu opeens allemaal rode plekken. Morgen idd HA!
  zondag 10 november 2013 @ 11:30:33 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133103757
Hopelijk niet meer zoveel pijn en koorts KD!
  zondag 10 november 2013 @ 11:59:33 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133104445
Oef sterkte er mee KD
pi_133106838
Oeh beterschap KD.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133108238
Borstontsteking is zo klote, beterschap en sterkte KD!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 november 2013 @ 15:17:01 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133110119
Heftig KD, sterkte!

Olf, fijn dat de knobbel praktisch weg is!
pi_133116468
Sterkte KD, hopelijk is het snel over!

Olf, fijn dat het bij jou weg is!

Hoe lang duurt het voordat kloven genezen? :( Het brandend gevoel is weg tijdens / na het drinken, maar nog steeds aan allebei de kanten een kloof, ondanks mother mates en purelan.. :( auw.
pi_133117882
Marjolijntje, geen ervaring mee, maar hoe is het met de spruw? Kloven en spruw lijkt me ook geen fijne combinatie...sterkte!

Kleurdoos, dat klinkt wel als een borstontsteking, is het nu wel weggetrokken? Veel blijven aanleggen voorlopig.
pi_133118153
Olf fijn, dat het bij jou weg is.

Marjo, volgens mij moeten die ook met 2-3 dagen weg zijn, mits ze niet bij hetdrinken weer open gehaald worden. Kun je zo voeden dat de kloven niet steeds open gaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133121338
Balen KD!

Marolijntje, hopelijk snel verbetering!

Ff crosspost uit het babytopic:
Ellie drinkt sinds 2 dagen een stuk minder/korter. Haar luiers zijn net aan okee, maar het zit me niet lekker. Ze heeft nog steeds flinke krampjes, maar is daarnaast ook heeeeel erg bezig met de wereld om haar heen: ze rolt, pakt gericht en kletst/brabbelt/kraait aan een stuk door. Ook tijdens het voeden gaat ze lachen en kraaien.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cwen op 10-11-2013 20:36:04 ]
  zondag 10 november 2013 @ 20:24:43 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133122034
Waarschijnlijk is ze wat sneller afgeleid. Misschien een andere omgeving opzoeken om te voeden zodat er minder afleiding is?

Ik weet wel dat ze op een gegeven moment effectiever gingen drinken. Krachtiger. Waardoor ze dus ook korter dronken. Maar wat jij beschrijft klinkt meer als snel afgeleid. Komt vanzelf wel goed maar toch niet fijn hè :*
pi_133130629
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:24 schreef Kyara het volgende:
Waarschijnlijk is ze wat sneller afgeleid. Misschien een andere omgeving opzoeken om te voeden zodat er minder afleiding is?

Ik weet wel dat ze op een gegeven moment effectiever gingen drinken. Krachtiger. Waardoor ze dus ook korter dronken. Maar wat jij beschrijft klinkt meer als snel afgeleid. Komt vanzelf wel goed maar toch niet fijn hè :*
Daar heb ik nog steeds moeite mee... Femke is soms met 2x2 minuten al klaar, kan me bijna niet voorstellen dat ze dan goed gedronken heeft (en mijn man twijfelt daar ook sterk aan dan). Maar als ik dan zie dat ze haar papfles van 180/6/3 's avonds ook in een minuut of 5 heeft weggewerkt, zal ze het toch wel kunnen... toch?
  zondag 10 november 2013 @ 22:24:51 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133131053
E drinkt nu ook echt kort... 's Ochtends vroeg heeft ze 2 lange sessies, de rest van de dag zijn het een paar flinke slokken en daarna lekker sabbelen :') Laatst had ik haar op het kdv gevoed, leek nergens op, een paar slokken links en rechts. Dus ik dacht dat ze me heel snel weer zouden bellen, maar ze had er nog weer prima op gespeeld en geslapen tot ik haar weer kwam halen! :o
  zondag 10 november 2013 @ 22:53:38 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133132933
Ik merk meestal wel aan de halen die ze maken in combinatie met 2x tsr dat ze wel goed drinken, al is het dansnel. Ze drinken eigenlijk alleen 's nachts lang :')
  woensdag 13 november 2013 @ 16:11:53 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133220889
Zijn hier dames die wasbare zoogcompressen gebruiken?
Ik hoor graag jullie ervaringen daarmee :).
KuikenGuppy
pi_133221169
Ja, ik had die wasbare van Avent en ze zijn me niet goed bevallen. Verschoven steeds waardoor ik alsnog door m'n kleding lekte :') Volgende keer probeer ik wegwerp met plakstrip.
pi_133221215
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:19 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik had die wasbare van Avent en ze zijn me niet goed bevallen. Verschoven steeds waardoor ik alsnog door m'n kleding lekte :') Volgende keer probeer ik wegwerp met plakstrip.
Dat is ook mijn ervaring, en dat de wasbare beduidend minder kunnen hebben dan de wegwerp.
pi_133224091
Ik vond wasbaar wel fijn, veel minder zweterig. Maar ik had zoogcompressen van Medela en zelfgemaakte.
pi_133224420
Vond wasbaar ook niet fijn! Ben fan van die van de hema!
  woensdag 13 november 2013 @ 19:29:21 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133227240
Ik heb bij Lientje verschillende merken zoogcompressen gehad, wegwerp dan. Bij D heb ik alleen Natusan gebruikt, in het begin dag en nacht. Na twee maanden alleen overdag en dan voornamelijk als ik op pad ging. Ik vind het dan allemaal nog wel meevallen hoeveel je uiteindelijk gebruikt.

Nu ben ik 5 weken terug ongesteld geworden en sindsdien heb ik ze helemaal niet meer nodig, ook de nachten kan ik weer zonder BH en/of compressen slapen.... *O*
  woensdag 13 november 2013 @ 19:36:07 #154
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133227503
Ik heb ze überhaupt niet nodig gehad. Dat kan ook nog. Misschien straks met het afbouwen, maar dat zou me verbazen.
pi_133227570
Ik gebruik wegwerp van de natusan, die vind ik wel erg fijn in de niet voorgevormde voedingsbh's omdat ze wat meer voorgevormd zijn en je dan niet zo'n schijf ziet zitten. Overigens kreeg ik van iemand een doos per stuk verpakte Jippie zoogcompressen en die waren wat groot maar wel dun en erg prettig.

KD, hoe staat het met de verstopping/borstontsteking?

Cwen hoe gaat het met Ellie's drinkgedrag?

Iemand nog tips voor een flesweigeraar? Ik ben weer aan het werk en L. dronk maandag max 45 cc over de hele dag en dinsdag 20 cc (en toen heb ik maar een halve dag vrijgenomen). Ze drinkt dan 's avonds langer, maar niet vaker, want ze is ook moe van het weinig slapen bij mijn moeder.
Vandaag zelf geprobeerd maar ze begon echt hysterisch te huilen van de fles. We hebben al verschillende flessenspenen geprobeerd en ontdooide en vers gekolfde melk maar niets lijkt te werken.

Zijn er trouwens meer mensen die hun voedingsrecht/kolftijd gebruiken om eerder naar huis te gaan en live tevoeden? Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij :@ , maar ik zie nu ook ff geen andere optie
  woensdag 13 november 2013 @ 20:46:42 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133230424
Ik doe dat ook soms Sull :Y maar het voelt niet lekker idd! Er is ook wel eens een leidinggevende geweest die mn kolfpauzes in het rooster moest zetten en aangaf dat ik dan tot aan die pauze mn uren kon schrijven :{ ben er voor die ene keer maar niet tegenin gegaan, maar toch.... niet tof.

Maargoed, als je kind nog niet goed uit de fles drinkt zou ik er echt niet moeilijk over doen hoor!
pi_133230710
Heb ik 9 maanden lang gedaan want mijn kleintje dronk ook niet lekker uit de fles.
Een uur later op werk, een uur eerder naar huis en in de pauze kolven! ging super O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133230713
Sull, misschien lukt het met een cupje, lepeltje, bekertje? Kun je tussendoor op een werkdag voeden?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133231015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:52 schreef Morretje het volgende:
Sull, misschien lukt het met een cupje, lepeltje, bekertje? Kun je tussendoor op een werkdag voeden?
Ik werk een half uur van mijn huis, niet echt een optie dus. Ik heb inderdaad bedacht dat we morgen in uiterste nood overgaan op een lepeltje. Ik ga ook ff opzoeken wat een cupje is, een spuitje kan misschien ook? Een bekertje vind ik wel wat vroeg.

Bitterend, ik voed al netvoor mijn werk, dus later beginnen heeft geen zin. In de pauze kolven is misschien ook een optie om wat tijd in te halen.
LB, ik heb het er nog niet over gehad, ik kan mijn eigen uren bepalen, maar tooch voel ik me wat bezwaard als ik zo vroeg weg ga. Maar niet leuk van je leidinggevende!
pi_133231240
Ik voedde ook voor werk, dus ze kreeg de borst rond half 9 en ik kwam op werk om half 10 en dan ging ik weer weg rond 16uur en dan meteen weer voeden. Ik vond het iig wel een hele fijne regeling dat het zo kon!
  woensdag 13 november 2013 @ 21:04:25 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133231266
Een cupje is een klein bekertje. E heeft daar mijn eerste gekolfde druppels volgens mij mee gekregen. Vond ik heel gek, maar ze lebberde het er gewoon uit :D

En je hoeft echt je pauze niet in te leveren he, tenzij je net als bitterend aan een kwart van je werktijd zit met je kolfpauzes.
pi_133231357
Ik heb tijdens de lunch gekolfd! eerst kolven, dan even snel eten halen in de kantine en dan achter mijn bureau eten. Voor mij werkte dit perfect!
pi_133231727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Ik heb tijdens de lunch gekolfd! eerst kolven, dan even snel eten halen in de kantine en dan achter mijn bureau eten. Voor mij werkte dit perfect!
Ja sorry, ik bedoelde voor mezelf inderdaad ;)
pi_133240744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Sull het volgende:
Ik gebruik wegwerp van de natusan, die vind ik wel erg fijn in de niet voorgevormde voedingsbh's omdat ze wat meer voorgevormd zijn en je dan niet zo'n schijf ziet zitten. Overigens kreeg ik van iemand een doos per stuk verpakte Jippie zoogcompressen en die waren wat groot maar wel dun en erg prettig.

Iemand nog tips voor een flesweigeraar? Ik ben weer aan het werk en L. dronk maandag max 45 cc over de hele dag en dinsdag 20 cc (en toen heb ik maar een halve dag vrijgenomen). Ze drinkt dan 's avonds langer, maar niet vaker, want ze is ook moe van het weinig slapen bij mijn moeder.
Vandaag zelf geprobeerd maar ze begon echt hysterisch te huilen van de fles. We hebben al verschillende flessenspenen geprobeerd en ontdooide en vers gekolfde melk maar niets lijkt te werken.

Zijn er trouwens meer mensen die hun voedingsrecht/kolftijd gebruiken om eerder naar huis te gaan en live tevoeden? Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij :@ , maar ik zie nu ook ff geen andere optie
Sull ik heb ivm flesweigeren een verwijzing bij de huisarts gevraagd naar een logopedist. Deze kunnen hierbij gericht tips geven die op jouw situatie van toepassing zijn want er zijn verschillende redenen waarom een kind niet uit de fles drinkt.

Vandaag is de logopedist hier langs geweest en ik heb weer goede hoop naar aanleiding van de tips die ik van haar gekregen heb mbt welke speen en hoe aanbieden en andere oefeningetjes tussendoor te doen.

Hoe het hier in z'n werk ging was dat we bespraken war ik al geprobeerd had en welke spenen (telefonisch toen ik belde om een afspraak te maken) daarna keek en voelde ze in het mondje om te kijken wat haar reacties hier op zijn. En daarna keek ze ook nog naar hoe ze bij mij aan de borst dronk (en naar de vorm/grootte van mijn tepels). Aan de hand daarvan een plannetje opgesteld.

Ik ben zelf al helemaal blij ook al moet ik nog beginnen met de tips, en ik denk nu dat ik iets te lang gewacht heb met logopedist in te schakelen (heb een week of 4 van alles zelf geprobeerd).

Hier is het probleem dat de kokhalsreflex vrij heftig is en vrij voor in de mond zit en omdat ik ook nog eens vrij platte tepels heb is die reflex ook nog niet minder gevoelig geworden. Tja en er staan tig tips op internet en waar moet je beginnen..

Succes in ieder geval, ik weet hoe vervelend dit is, ik ben dan nog niet aan het werk maar wel bijna weer, zou fijn zijn als ze dan uit de fles drinkt.
pi_133244268
Hillie, dat klinkt fijn zeg! Ik wist niet dat er ook logopedisten waren die hulp boden bij flesweigeren tijdens borstvoeding. Heb je nog nieuwe dingen gehoord?
Wb die kokhalsreflex, dat heeft niks met je tepels te maken, maar alles met de normale mondontwikkeling van een baby. Onder andere daarom is Rapley ook pas aan te raden rond een maand of zes (individuele verschillen daar gelaten).
Hopelijk vinden jullie snel een manier om je dochter uit iets anders dan de borst te laten drinken.
pi_133244389
Hier ga ik vandaag de pantymethode proberen :')

pi_133244576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier ga ik vandaag de pantymethode proberen :')

:D
Ben benieuwd! Ik vraag me af of dat geen knoeiboel wordt, omdat het vacuüm houden lastiger of misschien wel niet gaat.
leuk verhaal voor je puber later: jij dronk uit mama's pantykousjes :')
  donderdag 14 november 2013 @ 09:50:03 #168
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133244586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Sull het volgende:

Hier toendertijd ook een flesweigeraar. Ik had geloof ik op een gegeven moment wel 8 flessen in huis.
Maar allemaal geen succes.
UIteindelijk hebben ze op het kinderdagverblijf melk met een lepeltje gegeven.
De eerste tijd als ik hem op kwam halen, voedde ik gelijk daar op de groep. Hij kon niet wachten.
Later is hij al snel met een rietje gaan drinken.
Rayen 2½ jaar!
pi_133245721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Hillie, dat klinkt fijn zeg! Ik wist niet dat er ook logopedisten waren die hulp boden bij flesweigeren tijdens borstvoeding. Heb je nog nieuwe dingen gehoord?
Wb die kokhalsreflex, dat heeft niks met je tepels te maken, maar alles met de normale mondontwikkeling van een baby. Onder andere daarom is Rapley ook pas aan te raden rond een maand of zes (individuele verschillen daar gelaten).
Hopelijk vinden jullie snel een manier om je dochter uit iets anders dan de borst te laten drinken.
Ja er zijn logopedisten die er in gespecialiseerd zijn (prelogopedie wordt het genoemd)
Ik weet dat de kokhalsreflex op zich niets te maken heeft met mijn tepels, maar de kokhalsreflex wordt minder naar mate het gehemelte meer gewend raakt aan aanraking en omdat ik platte tepels heb is dat alleen heel erg vooraan wat minder gevoelig en wat verder naar achteren nog niet. (Maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor)

Nu dus regelmatig met mijn vinger in haar mond haar te laten wennen om iets anders als een tepel in de mond te hebben (vinger vooral op de tong, niet tegen het gehemelte) en na elke voeding flesje met 1-2-3 speen aanbieden (stand 1) die zou het dichtst bij m'n tepelvorm in de buurt komen. En dan vooraan op de tong leggen alleen. En vanaf morgen voor de borst de fles op die manier aanbieden. (En dan s middags haar een beetje in het diepen gooien want dan ben ik niet thuis en dan op aanraden van logopedist niet meteen als ze honger heeft dat papa haar naar mij brengt voor een voeding maar het even later nog eens proberen met de fles, natuurlijk niet tot ze helemaal over de rooie is)
Ik verwacht nog geen wonderen en ik verwacht dat papa morgen gewoon 3x op en neer zal komen naar het personeelsuitje ;)
En als ze eenmaal een keer goed uit de fles gedronken had ook niet meer live borstvoeding geven want dan was de kans groot dat ik weer van voor af aan kon beginnen (maar wilde toch gaan afbouwen dus dat is voor mij niet erg)

Structuurhoes met de panty had ik van de week hier ook geprobeerd ja, maar hier had het geen effect (icm de breastflow ging het ook wat lekken vond ik) hoop dat het bij jou wel effect heeft kleurdoos!
  donderdag 14 november 2013 @ 16:46:56 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133256289
Ons dappere jongetje is vandaag 5 maanden, van 2 kilo bij zijn geboorte naar 7 kilo nu en dat allemaal op mamamelk! *O*

pi_133257769
Juud O+ Wauw!
  donderdag 14 november 2013 @ 19:18:06 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133260819
Pokontetten :D goed man !!
pi_133261426
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:24 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Sull ik heb ivm flesweigeren een verwijzing bij de huisarts gevraagd naar een logopedist. Deze kunnen hierbij gericht tips geven die op jouw situatie van toepassing zijn want er zijn verschillende redenen waarom een kind niet uit de fles drinkt.

Vandaag is de logopedist hier langs geweest en ik heb weer goede hoop naar aanleiding van de tips die ik van haar gekregen heb mbt welke speen en hoe aanbieden en andere oefeningetjes tussendoor te doen.

Hoe het hier in z'n werk ging was dat we bespraken war ik al geprobeerd had en welke spenen (telefonisch toen ik belde om een afspraak te maken) daarna keek en voelde ze in het mondje om te kijken wat haar reacties hier op zijn. En daarna keek ze ook nog naar hoe ze bij mij aan de borst dronk (en naar de vorm/grootte van mijn tepels). Aan de hand daarvan een plannetje opgesteld.

Ik ben zelf al helemaal blij ook al moet ik nog beginnen met de tips, en ik denk nu dat ik iets te lang gewacht heb met logopedist in te schakelen (heb een week of 4 van alles zelf geprobeerd).

Hier is het probleem dat de kokhalsreflex vrij heftig is en vrij voor in de mond zit en omdat ik ook nog eens vrij platte tepels heb is die reflex ook nog niet minder gevoelig geworden. Tja en er staan tig tips op internet en waar moet je beginnen..

Succes in ieder geval, ik weet hoe vervelend dit is, ik ben dan nog niet aan het werk maar wel bijna weer, zou fijn zijn als ze dan uit de fles drinkt.
Wat een goed idee! Ik heb een gewoon een collega die logopedist is op de neonatologie en kinderafdeling, maar had nog niet bedacht om die te vragen! Ik heb haar gelijk een mail gestuurd. Ik weet inderdaad gewoon niet zo goed waar we moeten beginnen en waar we goed aan doen.
Vandaga heeft ML zich kunnen redden door 3x 30 cc met een kruidvatflesje in haar mond te spuiten. Het zijn nog maar kleine hoeveelheden en zeker niet zonder weerstand, maar het is beter dan niets.

Juud, knappe prestatie hoor! *O*

KD, jouw video ga ik nog ff bekijken
pi_133262821
Hoop dat het helpt Sull!!!

Hill pff die had ik ander half jaar geleden moeten weten! had ons veel enerverende en verdrietige dagen gespard! (fles weigeraar die niet lang zonder mama kon)
pi_133263176
Wat goed Juud *O*

Logopedie was hier ook betrokken bij de fles- en speenkeuze op neo. Nog steeds worden ze gemonitord door de logopedist (as maandag weer). Vaak keken zowel de logo als de lk mee in het ziekenhuis.
pi_133263573
Hier ook flesweigeraar gehad en door contact met een pre logopediste opgelost. :) Maar was wel andere begin situatie hier denk ik, ze dronk eerst prima uit de fles. En met 6 maanden besloot ze ineens dat ze dat niet meer ging doen. Hoofd wegdraaien e.d. De actie was nogal bruut, vastzetten in de maxi cosi en de fles in het midden van de mond blijven houden en zachtjes aanduwen. Vond het absoluut niet prettig om te doen, ze krijste de boel bij elkaar. In t begin wel zo een half uur bezig, maar ze gaf elke keer steeds minder weerstand en daarna ging ze gewoon weer drinken uit de fles. Heeft in totaal twee weken geduurd. Sindsdien geven we om de dag de fles 's avonds. Voed nog 2x per dag zelf, nu 15 maanden :)

Succes Sull, en KD en hillz

Knap mannetje Juud! :) goed zeg
  donderdag 14 november 2013 @ 20:32:05 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133263923
Mijn zoon wil wel de fles, maar gaat er heel hard en verdrietig om huilen dat ie niet de borst krijgt. Van de week toevallig weer eens geprobeerd, ik heb nog steeds melk in de vriezer en dat wou ik graag opmaken. Van de week probeer ik het nog een keer, maar dan laat ik mijn moeder het eens geven.
Ik hoef gelukkig niet zonder hem weg, maar soms is het wel lekker om even 2 uurtjes boodschapjes e.d. te doen zonder dat je hoopt dat je foon niet zal gaan dat je weer naar huis moet komen.

Overigens heb ik een oppaskind van 6 maand en die drinkt hooguit 2x 90-100ml bij mij (of bij zijn vader) Hij is er van 8.00 uur tot 17.00 uur. Baby's zijn gewoon heel slim, hij haalt het in de avond en nacht in bij zijn moeder, ik vind het bizar dat een baby daar al zo over na kan denken.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:33:49 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133266671
Hoe blij ik ook ben met mijn goed drinkende (en slapende) kind; ik had het best fijn gevonden (egostrelend dus) als ze niet zo vreselijk makkelijk uit de fles zou drinken :') Maar ze klokt gewoon weg wat ze haar voorschotelen :Y)
pi_133266805
Juud wauw, goed gedaan hoor!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133291867
En nu is de spruw ook weer terug :(
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:20:52 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133298337
Ah nou.... -O- Balen sull!! :(

Heb je nog miconazol en nystatine in huis?
pi_133300465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ah nou.... -O- Balen sull!! :(

Heb je nog miconazol en nystatine in huis?
We waren nog aan het behandeen want het er was nog een klein plekje te zien en nu zit er weer meer op haar tong. Weer meer klachten met drinken enzo ;(

En ik heb net mijn borstschilden voor de kolf op mijn werk verkloot (evenals een kolffles, kruidvatfles en avent naturelfles en een lepel). Als je de magnetronsterilisator gebruikt is het handiger om die eruit te halen voor je de oven voorverwarmd :'( :+ :@
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:01:49 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133300704
Oh sull wat een pech!! Is GV niet een optie?

En ik ga afbouwen :). Morgen kolfbeurt laten vallen. Het is klaar en ik ben er klaar mee. Met de voorraad in de vriezer red ik het net tot een half jaar en dan is het over en uit :).
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:59:21 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133303994
Sull, wat een klotedag en wat een pech. :* (al moest ik wel een beetje gniffelen om de oven) :@

XM, hulde voor bijna 6 maanden kolven, echt enorm knap!

En verder dank voor de complimenten, ik ben ook zo trots, vooral op hem, niet zozeer op mijn boobies. Ik weet wel dat voeden op verzoek, samen slapen en verder veel rust, regelmaat en geborgenheid goed is voor mijn prematuur geboren jommetje. Die groeit zo even uit tot een bonk van een ventje. O+
pi_133305504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Flesweigeren is één van de werkterreinen van prélogopedisten, ze kunnen je daar in principe allemaal mee helpen. Ik heb ook hulp gehad van een logopediste (ook voor het aan de borst krijgen van mijn in eerste instantie flesgevoede kind trouwens).

Anyhow, slotconclusie is dat je er nauwelijks wat aan kan doen en dat dwingen vaak averecht werkt. Best advies voor mij was: loslaten. Mijn zoon dronk ook weinig overdag, hij kreeg pap aangeboden uit een spuitje of van een lepeltje en één leidster liet hem uit een bekertje drinken. Ik heb hen laten uitmaken wat haalbaar was. Ik voedde hem 's morgens en 's avonds extra op mijn verzoek en heb zijn groei goes gemonitord. Toen we begonnen met vaste voeding is hij opeens weer uit de fles gaan drinken trouwens. Overigens heeft hij dus de eerste week na zijn geboorte alleen de fles gehad en geen borst en daarna iedere avond een fles maar toch weigerde hij van de ene op de andere dag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133326350
XM, ik vind je zo stoer, gewoon 6 maanden borstvoeding :* wauw, kanjer! Je mag echt enorm trots zijn op jezelf! Hoop dat het afbouwen goed gaat :)

Sull :* kut gewoon :( Hier zijn de kloven ook nog steeds niet helemaal weg :(
pi_133328688
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh sull wat een pech!! Is GV niet een optie?

En ik ga afbouwen :). Morgen kolfbeurt laten vallen. Het is klaar en ik ben er klaar mee. Met de voorraad in de vriezer red ik het net tot een half jaar en dan is het over en uit :).
Succes!

Hier is het al een maand dat er alleen s nachts wordt gedronken. Bram is het niet eens met een fles voor hij gaat slapen. :')
pi_133329407
Xcuz me succes met afbouwen.

Sull wat klote. Beterschap, hopelijk is de spruw gauw over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:01:52 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133330546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Succes!

Hier is het al een maand dat er alleen s nachts wordt gedronken. Bram is het niet eens met een fles voor hij gaat slapen. :')
Hmm :') maar ook wel weer lief toch?

Marjolijntje, sterkte met de kloven. Lijkt me akelig! Ik had soms wel eens blaren van de schelpen, gelukkig hielp purelan goed.

Vandaag voor het eerst drie keer gekolfd ipv vier keer. Ging goed. Alleen vanavond wat stuwing. Tapte toen ook 310cc.

Over een weekje naar 2x denk ik :).

Toch ook wel beetje verdrietig, het is zo definitief, ze komt écht niet meer aan de borst. Misschien dat ik haar morgen stiekem nog even probeer aan te leggen, tegen beter weten in :').
  zondag 17 november 2013 @ 11:35:05 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133338157
Ja XM daar kan ik heel goed inkomen... vindt ze het wel fijn om aan de borst te liggen of raakt ze dan gefrustreerd?

Fijn dat het op een beetje stuwing na wel goed is gegaan. Rustig doorgaan dus ^O^
pi_133350629
XM, ik vind het zo knap dat je het kolven al zo lang hebt volgehouden. En dat je het nu gaat afbouwen begrijp ik helemaal, maar ik kan me ook voorstellen dat je er verdrietig van bent! :*
  zondag 17 november 2013 @ 19:51:49 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133351235
Succes met afbouwen XM. Echt respect dat je het uberhaupt zo lang hebt gedaan. Hoop dat het je rust geeft. Ondanks dat het dubbel is :*

Sterkte Sull :*
pi_133356852
XM, je hebt het top gedaan! 6 maanden fulltime kolven, denk niet dat veel vrouwen het je na zouden doen :* Heb je nog geprobeerd haar aan te leggen vandaag?
  maandag 18 november 2013 @ 12:02:10 #195
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_133371635
quote:
Geweldig!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 18 november 2013 @ 12:07:09 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133371746
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:37 schreef L0t.. het volgende:
XM, je hebt het top gedaan! 6 maanden fulltime kolven, denk niet dat veel vrouwen het je na zouden doen :* Heb je nog geprobeerd haar aan te leggen vandaag?
Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijken :').

En m'n lijf neemt afbouwen erg serieus, ook maar gelijk ongesteld geworden weer voor het eerst..
pi_133386682
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijken :').

En m'n lijf neemt afbouwen erg serieus, ook maar gelijk ongesteld geworden weer voor het eerst..
Ohw daar ben je mooi klaar mee dan ;)(met die ongesteldheid)
pi_133415405
Even een vraagje. Ziekige dochter drinkt vrij beroerd vandaag. Nu dus ook veel stuwing aan mijn rechterborst. Wat is wijsheid? Durf niet echt te kolven uit angst dat ze straks wel wil drinken en er dan niet genoeg is. Op basis van 1 a 2 slechte dagen loopt niet meteen je hele productie terug toch?
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:55:33 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133415539
Nee, je productie loopt niet direct terug.
Wil je niet kolven en als ze niet genoeg heeft dan het gekolfde flesje nageven?
Of stimuleer je de andere kant dan ook teveel?
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:16:12 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133416146
Dat zou ik misschien ook doen Kyara, mits tijd en gelegenheid natuurlijk. Het is vast niet nodig, maar ik herken de angst van productieterugloop ;)

Hier kolfde ik de afgelopen tijd vrij beroerd, maar heb vannacht voor het eerst sinds lang maar 1 nachtvoeding gehad, en ik zat meteen weer op mn oude hoeveelheden :D Ik neem tenminste maar aan dat er een verband is.
pi_133416153
ik kolf niet genoeg voor een complete voeding, dus dan zou ik ook weer met kv bij moeten voeden.

Maar ik heb al een oplossing gevonden. Heb D even rechts laten drinken. Dan is 2 kinderen wel handig ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:30:06 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133416557
Wisselde je dat nou dagelijks om? Of heeft D eigenlijk altijd links?
pi_133416583
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
ik kolf niet genoeg voor een complete voeding, dus dan zou ik ook weer met kv bij moeten voeden.

Maar ik heb al een oplossing gevonden. Heb D even rechts laten drinken. Dan is 2 kinderen wel handig ;)
Domme vraag misschien maar hebben ze ieder een eigen kant dan? :o
pi_133418138
Ja, D is altijd links, J altijd rechts.

In het begin om en om geprobeerd maar dat werkt niet echt als er verschil in tijd tussen zit 's nachts. Daarna was het per dag verschillend en dan kreeg degene die 's nachts het eerste kwam de volste borst (stuwing). En meestal was dat J en was dat de rechterborst. Toen D wat minder uit de borst kreeg wel nog afgewisseld maar zonder resultaat (ze had toen nog steeds bijvoeding nodig, ik denk nu dat dat kwam door de zuigkracht en niet zozeer door de hoeveelheid melk in de borst). Merk dat ze ook best wel zitten te klungelen als ze aan de andere borst drinken, toch een andere tepelstand of zo :o

(En D zat ook links in mijn buik en J rechts O+ )
pi_133420491
Kyara, heb jij een (tweelings)voedingskussen gebruikt? Of deed je het anders? Zijn er fotos waar de houdingen goed te zien zijn? Ik was bij Lotte en Noah echt een kneus met zowel het voedingskussen als de rugbyhouding...
Lotte!
Noah!
pi_133422065

nomnom
pi_133422184
Ik heb nooit een tweelingkussen gebruikt. Achteraf was het misschien wel handig geweest maar ik heb de eerste tijd gekolfd, later steeds 1 kind live en de ander een flesje moedermelk en pas weer later allebei volledig live. Tegelijk voeden heb ik sowieso weinig gedaan. Vond het toch fijner om steeds 100% aandacht te hebben voor 1 en bovendien vond ik het ook ontzettend onhandig. Er is er altijd wel een die wegzakt en als je die dan weer recht wil lekken dan plopt de tepel weer uit de mond van de andere.... ik deed dat echt alleen wanneer noodzakelijk. (voor dat wegzakken is zo'n kussen wel weer handig). En ik had natuurlijk ook nog een dreumes rondkruipen die ik af en toe ook moest corrigeren/redden/helpen etc en met 1 kind aan de borst kun je nog wel multitasken maar met zo'n kussen zit je toch klem.
pi_133422185
O+
pi_133422245
Ik twijfel een beetje. Zon kussen kost nieuw 100¤..vind ik een hoop geld om iets uit te proberen. Maar probeer er nu een via ebay gebruikt te krijgen...

Lieve foto Tico
Lotte!
Noah!
pi_133422261
Mooi Tico! O+
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:13:58 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133425185
Wat een lieve foto van Bram! O+
pi_133425887
Zoals ik al zei. Bram heeft toch echt andere ideeën over afbouwen. :')
Vanmorgen wurmde hij gewoon net zo lang tot hij toch de borst weer had. :D
Maar goed, voorlopig zitten we dus 1 à 2 voedingen per 24 uur. Daarnaast krijgt hij volle melk bij het ontbijt en in de middag.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:32:07 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133426297
Mooie foto O+

Hier ben ik voorzichtig koemelk aan het introduceren ! Via mij gaat het goed hij heeft vandaag een klein koekje gehad zonder gluten maar met boter tot op heden niks reactie *O*

Zou zo fijn zijn als dat goed gaat!
pi_133426396
Oh dat moet fijn zijn.
  woensdag 20 november 2013 @ 07:56:52 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133437083
*trots modus aan*

17.30 - 23.00 - 05.30 uur, dat vind ik toch echt wel doorslapen hoor. *O*
Al weet ik niet of ie het blijft doen natuurlijk.
Overdag komt ie dan om de 3 uur, das wel heel erg een dag-nacht ritme dacht ik zo....

En ik heb niets gestuurd, geef bv als hij wil, altijd op zijn verzoek. Ik vind het knap. :)
pi_133437338
Leuke foto Tico!

Evenstar, wat fijn dat het introduceren van koemelk goed lijkt te gaan! *O*

Juud, dat is zeker knap! Lekker hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 november 2013 @ 08:38:27 #217
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133437407
Evenstar, wat fijn dat het goed gaat! :)
pi_133437643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 07:56 schreef Juud79 het volgende:
*trots modus aan*

17.30 - 23.00 - 05.30 uur, dat vind ik toch echt wel doorslapen hoor. *O*
Al weet ik niet of ie het blijft doen natuurlijk.
Overdag komt ie dan om de 3 uur, das wel heel erg een dag-nacht ritme dacht ik zo....

En ik heb niets gestuurd, geef bv als hij wil, altijd op zijn verzoek. Ik vind het knap. :)
Lekker is dat!

Bram slaapt nu ook af en toe een nacht door. Deze week al 2x, ik ben helemaal kapot :') .
  woensdag 20 november 2013 @ 09:21:47 #219
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133437887
Nou ik voelde me ook niet uitgeslapen idd.... :')
Maar ik weet dat je na een aantal nachten doorslapen je wel anders voelt.

Het voeden 's nachts vind ik ook niet erg, maar na de voeding van 3.00/4.00 lag ie telkens tot de ochtend strak tegen me aan en dan soms weer een slokje en dat breekt wel een beetje op.
Nu ligt ie tussen ons in te slapen en kan ik draaien en liggen net zoals ik wil, dat is vooral fijn. :)
pi_133437906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:21 schreef Juud79 het volgende:
Nou ik voelde me ook niet uitgeslapen idd.... :')
Maar ik weet dat je na een aantal nachten doorslapen je wel anders voelt.

Het voeden 's nachts vind ik ook niet erg, maar na de voeding van 3.00/4.00 lag ie telkens tot de ochtend strak tegen me aan en dan soms weer een slokje en dat breekt wel een beetje op.
Nu ligt ie tussen ons in te slapen en kan ik draaien en liggen net zoals ik wil, dat is vooral fijn. :)
Wij zijn juist begonnen dat Bram op een andere kamer ligt als de meiden niet thuis zijn. Dan slaapt Bram echt rustiger en wij ook blijkbaar.
  woensdag 20 november 2013 @ 09:27:46 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133437993
Ja, dat kan ik nog niet, hij moet wel nog dichtbij zijn.... :@
Komt bij dat ie sowieso bij ons op de kamer slaapt totdat ze samen op een kamer kunnen slapen, maar de nacht in zijn wieg bij ons op de kamer vind ik al ver weg. :+
pi_133438022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:27 schreef Juud79 het volgende:
Ja, dat kan ik nog niet, hij moet wel nog dichtbij zijn.... :@
Komt bij dat ie sowieso bij ons op de kamer slaapt totdat ze samen op een kamer kunnen slapen, maar de nacht in zijn wieg bij ons op de kamer vind ik al ver weg. :+
Gevoel is herkenbaar hoor ;)

Alleen ik merk dat ik met Bram gewoon een stuk makkelijker ben. Komt denk ook door J die dat getut van mij niet zo heel serieus neemt :D .
  woensdag 20 november 2013 @ 09:31:55 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133438060
Hahaha, hier is manlief nu makkelijker als bij Lientje, toen riep ie, ze mag bij ons in bed hoor, dat is zo gezellig. Nu zegt ie af en toe, kan D ook een nachtje in de wieg? :D
pi_133438379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:31 schreef Juud79 het volgende:
Hahaha, hier is manlief nu makkelijker als bij Lientje, toen riep ie, ze mag bij ons in bed hoor, dat is zo gezellig. Nu zegt ie af en toe, kan D ook een nachtje in de wieg? :D
Ja, en ergens is dat goed. Bij mij sliepen de 2 meiden altijd in bed. En j heeft heel duidelijk gemaakt, Bram mag best in het begin bij ons slapen, maar gaat wel degelijk in zn eigen bed liggen. En dat is goed. Het bed is gewoon voor ons.
pi_133438595
Ik zou soms willen dat de mini nog bij ons in bed wilde slapen... Maar 9 van de 10x is bij ons in bed ->> spelen. Maar continu willen drinken en tegen je aan liggen is inderdaad wel slopend. Dan stond ik totaal gebroken op.

Hier zitten we na bijna anderhalf jaar op een soort van doorslapen. Hij slaapt meestal van 19 uur tot ergens tussen 4 en 5. Dan drinkt hij bij me en slaapt dan weer verder tot 6-6.30. Jammer dat het net te kort is om zelf nog lekker te kunnen slapen, maar we krijgen nu wel geregeld 6 uur slaap zonder onderbrekingen en dat scheelt enorm!

Wij hebben het inmiddels heel voorzichtig over een tweede. Er zijn hier wel mensen die tijdens de zwangerschap gevoed hebben, toch? Hoe ging dat (productie/ pijn)? En was het lichamelijk te doen (energieniveau e.d.)?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133438613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:01 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou soms willen dat de mini nog bij ons in bed wilde slapen... Maar 9 van de 10x is bij ons in bed ->> spelen. Maar continu willen drinken en tegen je aan liggen is inderdaad wel slopend. Dan stond ik totaal gebroken op.

Hier zitten we na bijna anderhalf jaar op een soort van doorslapen. Hij slaapt meestal van 19 uur tot ergens tussen 4 en 5. Dan drinkt hij bij me en slaapt dan weer verder tot 6-6.30. Jammer dat het net te kort is om zelf nog lekker te kunnen slapen, maar we krijgen nu wel geregeld 6 uur slaap zonder onderbrekingen en dat scheelt enorm!

Wij hebben het inmiddels heel voorzichtig over een tweede. Er zijn hier wel mensen die tijdens de zwangerschap gevoed hebben, toch? Hoe ging dat (productie/ pijn)? En was het lichamelijk te doen (energieniveau e.d.)?
Ik was er erg snel mee klaar. Leyla dronk nog toen ik zwanger werd van Bram, maar het deed me teveel zeer.
pi_133438686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was er erg snel mee klaar. Leyla dronk nog toen ik zwanger werd van Bram, maar het deed me teveel zeer.
Accepteerde Leyla dat ook snel? I. drinkt nu nog best vaak (op vrije dagen rond de 4/5x, op werkdagen 2/3x). Overdag kan ik hem ook prima ander drinken aanbieden, maar 's nachts wil het toch het liefst de borst. Troosten op andere manieren kan wel, maar meestal slaapt hij daarna toch erg licht en wordt hij na een uurtje weer wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133438761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Accepteerde Leyla dat ook snel? I. drinkt nu nog best vaak (op vrije dagen rond de 4/5x, op werkdagen 2/3x). Overdag kan ik hem ook prima ander drinken aanbieden, maar 's nachts wil het toch het liefst de borst. Troosten op andere manieren kan wel, maar meestal slaapt hij daarna toch erg licht en wordt hij na een uurtje weer wakker.
Leyla was al bijna 2… Ik bood haar dan een slokje water aan… Het wende toch vrij snel.
pi_133438789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla was al bijna 2… Ik bood haar dan een slokje water aan… Het wende toch vrij snel.
Fijn om te horen! We hebben ook niet echt haast verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat I. niet opeens over een maandje besluit niet meer te willen drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133438805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn om te horen! We hebben ook niet echt haast verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat I. niet opeens over een maandje besluit niet meer te willen drinken.
Het kan goed zijn dat je productie ook wegvalt he?
pi_133439002
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kan goed zijn dat je productie ook wegvalt he?
Yep. Ik hoor daar verschillende verhalen over. Soms direct, maar soms ook pas na de eerste helft van een zwangerschap. Maar misschien ligt dat ook aan hoe oud de eerste is en of je al een stabiele productie hebt..

In ieder geval denk ik dat ik het nu nog niet wil. Hij drinkt nog graag en dat is echt zijn rustmomentje, de rest van de dag stuitert hij door het huis :+. Tandemvoeden zou ik sowieso niet willen, dat trek ik lichamelijk niet. Toen I. nog op volledige bv zat, had ik de grootst mogelijke moeite om enigszins op gewicht te blijven, waardoor mijn weerstand ook heel slecht was. Daar ben ik ook wel een beetje bang voor bij een zwangerschap + bv. Het lijkt me daarom verstandig om nog even te wachten, zowel voor I. als voor mij :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 november 2013 @ 10:26:20 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133439063
Nou dat idd, mijn productie was al minder omdat Lientje al een paar maanden nog maar een keer per dag dronk, maar toen ik zwanger werd daalde het helemaal. Toen ik 6 weken zwanger was is ze gestopt met drinken, ze wou niet meer, vond het niet lekker, ze was toen 18 maanden.
Een paar weken later was ik er blij om, ik had er niet aan moeten denken om haar nog aan de borst te hebben tijdens mijn zwangerschap, zo gevoelig waren mijn tepels. :X

Dus als je nog wil blijven voeden zou ik niet veel haast maken met een tweede zwangerschap.
Ow en ik vind 2 jaar tussen de kindjes ook best pittig, terwijl het mijn beroep is om voor kindjes te zorgen, maar ik vind het best intensief, zeker ook met bv.
pi_133446279
Naar aanleiding van de flesweigeraars van Sull en hillie hier ook maar weer eens geprobeerd. Dat hebben we geweten... Ellie was Heel Boos dat ze niet aan de borst 'mocht'. ML is 45 minuten bezig geweest, na 30 minuten gaf ze het op en ging ze toch drinken. Ze kán het prima, 150 ml weggezet en toen nog lekker bij mij aan de borst een paar minuten. Zuiplap O+.

De methode klinkt wat barbaars, dat weet ik. Ik vind het idee dat ze zo moe was van het huilen dat
ze het opgaf heel naar, maar tegelijkertijd zou het ook niet geholpen hebben als ML gestopt was. Vond het heel erg niet leuk, dus nu om de paar dagen maar blijven oefenen. Het moet niet, want ik ben nog wel thuis, maar het is toch handig als ze het wel blijff accepteren.

Daarom de vraag: hoeveel geef je per keer? En als ze daarna steeds aan de borst mag, went ze daar dan niet aan?
pi_133447094
Cwen, Klinkt als de methode die wij ook succesvol onder begeleiding hebben toegepast. Ik mocht niet gelijk de borst erna geven, want 'wennen'/beloning idd. Advies hier was er even een half uurtje / uurtje tussen beide te laten, of ga even wat anders doen, verschonen of spelen en dan de borst zodat t niet aan elkaar gelinkt wordt. Geloof dat ik begon met 30 cc, dan 50, 80, 100, 150. Wel elke dag een oefenfles! Zodra wij 1 of 2 dagen de fles niet gaven begon de strijd weer opnieuw. Na een paar weken elke dag een fles durfden we het aan om om de dag een keer de fles te geven... Succes :)
pi_133447110
De prelogopedist zei dat het meer om de techniek dan om de hoeveelheid gaat. Ik zou iets van 30cc doen dan zijn ze lang genoeg an het zuigen om de techniek onder de knie te krijgen en houden. Ik zou om de dag in elk geval oefenen en niet stoppen met oefenen tot je weer gaat werken.

Ik hheb het ook wel een beetje onderschat hoor dat oefenen. Maar de combi spruw, verlies van zuigreflex en even geen flesje gehad was ook gewoon erg ongelukkig.
pi_133447262
Die hoeveelheden die ik noem, das niet van de een op andere dag. Eerst een week of wat langer 30 cc en zo langzaam opbouwend naar een hele voeding van 150 cc (waardoor ik die voeding dan dus ging kolven en geen borst als toetje gaf ;))
pi_133458642
Evenstar, wat fijn *G*

Juud, wat fijn een aantal uur doorslapen *G*

Hier is onze kleine ook nog minimaal 1 keer per nacht aan het drinken, de laatste tijd weer vaker. En hij slaapt bij ons in bed na de 1e nacht of na een late avondvoeding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 november 2013 @ 19:51:56 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133458978
Hmm ik weet het nog niet zo zeker.. Zijn slapen is echt hopeloos.. En hij heeft veel last van zijn darmen ( zure en slechtverteerde poep) en wat verhoging en meer boeren en hikken en dat komt toch wel weer overeen zij het in lichtere mate dan het was ..
Maar even pauze en opknappen en dan weer opnieuw zien of het overeen komt :)

Maar er is iig vooruitgang denk ik maar!
pi_133482694
Even een crosspost uit het babytopic:

Even zonder bijlezen..
*O* op het werk is voor de eerste week geregeld dat ik kan gaan voeden als Eline niet uit de fles drinkt (en voor de week er na ook al half half een oplossing bedacht) en mijn collega's zijn erg bereid mee te denken O+

En en en...! Ik bood haar toen ze nog sliep de fles aan en ze dronk uit de fles!! Beetje meer warm gemaakt en dat dronk ze ook! Toen haar wakker gemaakt en ze dronk gewoon door :o fles een paar keer heel even uit de mond en weer er in, was even onwennig en even mopperen, maar wel weer door drinken *O*
Daarna uit de box op de arm voor het laatste beetje, maar dat was weer moeilijk doen.. Maaarrrr het begin lijkt gemaakt te zijn (hoop ik) en ze heeft nu ook laten zien dat ze het wel kan/de mondtechniek heeft.

Dadelijk maar weer in de box laten slapen en straks weer op die manier proberen (evt door m'n man als die al thuis is dan) hoop dat het begin gemaakt is nu. Ze heeft ruim 100 ml op uit de fles en daarna nog als beloning even aan de borst! Ik ben trots O+ ^O^ *O*
pi_133492482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:12 schreef hilliebillie het volgende:
Even een crosspost uit het babytopic:

Even zonder bijlezen..
*O* op het werk is voor de eerste week geregeld dat ik kan gaan voeden als Eline niet uit de fles drinkt (en voor de week er na ook al half half een oplossing bedacht) en mijn collega's zijn erg bereid mee te denken O+

En en en...! Ik bood haar toen ze nog sliep de fles aan en ze dronk uit de fles!! Beetje meer warm gemaakt en dat dronk ze ook! Toen haar wakker gemaakt en ze dronk gewoon door :o fles een paar keer heel even uit de mond en weer er in, was even onwennig en even mopperen, maar wel weer door drinken *O*
Daarna uit de box op de arm voor het laatste beetje, maar dat was weer moeilijk doen.. Maaarrrr het begin lijkt gemaakt te zijn (hoop ik) en ze heeft nu ook laten zien dat ze het wel kan/de mondtechniek heeft.

Dadelijk maar weer in de box laten slapen en straks weer op die manier proberen (evt door m'n man als die al thuis is dan) hoop dat het begin gemaakt is nu. Ze heeft ruim 100 ml op uit de fles en daarna nog als beloning even aan de borst! Ik ben trots O+ ^O^ *O*
Dat is pas een succes verhaal, wat goed!!! Hier na 15 ml maandag, geen succes meer gehad.

Net bij een pre-logopedist in de buurt geweest en dat was totaal geen succes! Zij begon al met het verhaal dat ze haar eigen dochter ook nooit aan de fles had gekregen en laatst ook een patientje die nooit is gaan drinken. Na wat onderzoek, vroeg ze of ik een flesje bij me had, die konden we dan opwarmen in de magnetron. Mijn kostbare bv moest dus de magnetron in...nou ja niet dat ze het dronk, dus we konden het alsnog door de gootsteen spoelen. Ook vond ze dat ik maar weinig voeding maakte, dus ik vertelde dat we altijd ales konden weggooien en dat ik dus inderdaad zuinig was geworden (en dit was nog wel 4x zoveel als ik normaal warm maak) Volgens haar was ons meisje van 3maanden zo rationeel, dat ze daarom niet met haar lichaam bezig was en daarom niet dronk. Ze wist niet of ze iets kon doen, maar ze wou de komende weken best een paar keer langskomen. En ohja, volgende week moesten we ook zorgen dat we een potje fruit in huis hadden, want dan zou ze dat proberen. Ik liep met ML de deur uit en we zeiden tegelijk, dat we die afspraak maar moesten afzeggen.Dit druist tegen alles in waar wij in geloven, geen positiviteit en ons opdringen tot fruit geven terwijl ze net 3 maanden oud is en ook nog een psychologische analyse, waar ik niet om gevraagd heb.

Nu dus toch naar mijn collega die ook pre-logopedist is, die had namelijk nog wel behandelopties en is stukken positiever. Helaas wel een keer naar mijn werk( enkele reis = 30 min), aangezien we L. nu op al mijn werkdagen ook 1x naar mijn werk laten komen.
pi_133492688
Wat vervelend. Ik had ook zoveel problemen met Leyla en de fles.
pi_133493723
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:40 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat is pas een succes verhaal, wat goed!!! Hier na 15 ml maandag, geen succes meer gehad.

Net bij een pre-logopedist in de buurt geweest en dat was totaal geen succes! Zij begon al met het verhaal dat ze haar eigen dochter ook nooit aan de fles had gekregen en laatst ook een patientje die nooit is gaan drinken. Na wat onderzoek, vroeg ze of ik een flesje bij me had, die konden we dan opwarmen in de magnetron. Mijn kostbare bv moest dus de magnetron in...nou ja niet dat ze het dronk, dus we konden het alsnog door de gootsteen spoelen. Ook vond ze dat ik maar weinig voeding maakte, dus ik vertelde dat we altijd ales konden weggooien en dat ik dus inderdaad zuinig was geworden (en dit was nog wel 4x zoveel als ik normaal warm maak) Volgens haar was ons meisje van 3maanden zo rationeel, dat ze daarom niet met haar lichaam bezig was en daarom niet dronk. Ze wist niet of ze iets kon doen, maar ze wou de komende weken best een paar keer langskomen. En ohja, volgende week moesten we ook zorgen dat we een potje fruit in huis hadden, want dan zou ze dat proberen. Ik liep met ML de deur uit en we zeiden tegelijk, dat we die afspraak maar moesten afzeggen.Dit druist tegen alles in waar wij in geloven, geen positiviteit en ons opdringen tot fruit geven terwijl ze net 3 maanden oud is en ook nog een psychologische analyse, waar ik niet om gevraagd heb.

Nu dus toch naar mijn collega die ook pre-logopedist is, die had namelijk nog wel behandelopties en is stukken positiever. Helaas wel een keer naar mijn werk( enkele reis = 30 min), aangezien we L. nu op al mijn werkdagen ook 1x naar mijn werk laten komen.
Hmm dat klinkt inderdaad niet heel positief. Ik vind het logisch dat je maar weinig op warmt omdat het vaak weg te gooien is, doe ik zelf ook. En nu al bijvoeding geven is idd wel erg vroeg. Bij mij heeft ze het wel gehad over het geven van pap maar dat zou pas zijn als alle opties geprobeerd waren want dat was liever niet dan wel.. Jammer dat er blijkbaar zoveel verschil in zit, hier komt ze morgen op haar vrije dag zelfs nog langs als het nog niet lukt. Vind het hier erg prettige manier van werken.

Gelukkig kun je nog bij je collega terecht hoop dat zij een wat positievere instelling heeft en gewoon tijd neemt voor jou en je kind!

Hier poging twee niet gelukt trouwens, ze was al een stuk eerder wakker als ik bedacht had, toch flesje aangeboden (klein beetje) en dat dronk ze leeg, ondertussen man opgedragen de rest dus ook maar op te warmen (wij gebruiken daar wel de magnetron voor trouwens :% ) maar dat wou ze dus niet meer, best even volgehouden, ze bleef gelukkig wel vrolijk, andere keren werd ze al vrij snel hysterisch als ik even vol bleef houden (heb haar net alleen in de box of in wipstoeltje geprobeerd te voeden met de fles, dit lijkt ze dus wat minder frustrerend te vinden als vasthouden voor de fles)

Dadelijk nog maar eens slapend proberen en als dat lukt haar al voedend uit de box pakken.. We gaan het zien ;)

Waarom mag je (borst)voeding altijd maar 1keer opwarmen? (Niet dat ik dat vaker doe hoor maar vroeg me af wat de reden is :@ )
pi_133494657
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt inderdaad niet heel positief. Ik vind het logisch dat je maar weinig op warmt omdat het vaak weg te gooien is, doe ik zelf ook. En nu al bijvoeding geven is idd wel erg vroeg. Bij mij heeft ze het wel gehad over het geven van pap maar dat zou pas zijn als alle opties geprobeerd waren want dat was liever niet dan wel.. Jammer dat er blijkbaar zoveel verschil in zit, hier komt ze morgen op haar vrije dag zelfs nog langs als het nog niet lukt. Vind het hier erg prettige manier van werken.

Gelukkig kun je nog bij je collega terecht hoop dat zij een wat positievere instelling heeft en gewoon tijd neemt voor jou en je kind!

Hier poging twee niet gelukt trouwens, ze was al een stuk eerder wakker als ik bedacht had, toch flesje aangeboden (klein beetje) en dat dronk ze leeg, ondertussen man opgedragen de rest dus ook maar op te warmen (wij gebruiken daar wel de magnetron voor trouwens :% ) maar dat wou ze dus niet meer, best even volgehouden, ze bleef gelukkig wel vrolijk, andere keren werd ze al vrij snel hysterisch als ik even vol bleef houden (heb haar net alleen in de box of in wipstoeltje geprobeerd te voeden met de fles, dit lijkt ze dus wat minder frustrerend te vinden als vasthouden voor de fles)

Dadelijk nog maar eens slapend proberen en als dat lukt haar al voedend uit de box pakken.. We gaan het zien ;)

Waarom mag je (borst)voeding altijd maar 1keer opwarmen? (Niet dat ik dat vaker doe hoor maar vroeg me af wat de reden is :@ )
Ik geloof dat het gevoelig is voor bacteriegroei bij een 2e keer opwarmen. Je kunt wel proberen het warm te houden en dan later geven (na 1 uur wel weggooien).

Gebruik je bewust geen flessenwarmer? Als je straks gaat werken en vaker gaat opwarmen, is het misschien wat zonde van de stoffen die dan verloren gaan?

Heeft de pre-logopediste bij jou ook gekeken hoe de bv gaat? Ik had dat wel verwacht namelijk en de volgende afspraak zou zonder mij zijn (ivm mijn werkdagen enzo), dus blijkbaar hecht zij daar geen waarde aan. Ze had ook maar een half uur en dat is wel erg kort als je ook nog een intake wil doen en een flesje aan de andere kant van het gebouw moet opwarmen. Ik hoop morgen al bij mijn collega terecht te kunnen en anders volgende week.
pi_133494682
Heeft te maken met bacteriegroei en bederf. Flesvoeding mag je ook niet nog eens warm maken. En ik doe het met koemelk ook niet.
pi_133495306
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:31 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik geloof dat het gevoelig is voor bacteriegroei bij een 2e keer opwarmen. Je kunt wel proberen het warm te houden en dan later geven (na 1 uur wel weggooien).

Gebruik je bewust geen flessenwarmer? Als je straks gaat werken en vaker gaat opwarmen, is het misschien wat zonde van de stoffen die dan verloren gaan?

Heeft de pre-logopediste bij jou ook gekeken hoe de bv gaat? Ik had dat wel verwacht namelijk en de volgende afspraak zou zonder mij zijn (ivm mijn werkdagen enzo), dus blijkbaar hecht zij daar geen waarde aan. Ze had ook maar een half uur en dat is wel erg kort als je ook nog een intake wil doen en een flesje aan de andere kant van het gebouw moet opwarmen. Ik hoop morgen al bij mijn collega terecht te kunnen en anders volgende week.
Flessenwarmer eerder niet aan gedacht eigenlijk omdat ik maar incidenteel zou gaan kolven en afgebouwd wou hebben als ik weer ging werken. Misschien inderdaad als het na het weekend nog niet helemaal gelukt is met een flesje toch maar eens over na gaan denken ja.. (Al gaat het op het dagverblijf geloof ik ook gewoon in de magnetron)

Hier heeft de lactatiekundige idd ook gekeken hoe Eline aanhapt en hoe haar zoekreflex (weet niet of het precies zo heet) is en naar de vorm van mijn tepels en welke speen qua vorm dan het beste in de buurt zou komen.
Ze kwam ook bij me thuis en had alle tijd voor me

Heb ook echt een positief gevoel bij haar, ze denkt echt goed mee voor m'n gevoel
pi_133499054
Sull, dat klinkt echt vreselijk :o Groot gelijk dat je die afspraak afzegt. Potje fruit bij drie maanden... :N
pi_133500697
Ik geloof dat ik m'n productie om zeep heb geholpen met ons nachtje weg... vandaag over de hele dag slechts 140 ml gekolfd... in 3 sessies! :(
pi_133506339
Shandaly, ik hoop het niet. Had je s'nachts wel gekolfd? Misschien nu vaker aanleggen en nakolven, dan komt het vast weer terug.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133514955
Ik heb dinsdag rond etenstijd en voor het slapen gaan gekolfd, en woensdag na het ontbijt (rond 10:00). En toen pas 's middags rond half zes gevoed; toen stond ik op knappen maar ze was niet eerder wakker.. Op zich best normaal eigenlijk.

(Ik heb de kolfopbrengsten weg moeten gooien omdat ik geen optie had om ze gekoeld te bewaren... :'( En nog tikte ik elke druppel uit de kolf in het bakje om vervolgens het bakje leeg te kiepen ;) macht der gewoonte...)
pi_133526356
Wat balen Shandayl! Hopelijk trekt dat nog bij. Is wel weinig inderdaad. Maar als je daar gewoon gekolfd hebt, dan zou je productie toch niet zo moeten instorten? Misschien andere oorzaak? Menstruatie of zo?

Wel zonde van de melk. Kan me voorstellen dat je dan even moet slikken. Herkenbaar trouwens, het uittikken van de schelpen om alle druppels op te vangen :D
pi_133526502
Je kan melk toch 6 uur buiten de koelkast bewaren?
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:23:20 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133528749
Ik heb zo'n minikoeltasje van Medela met een vries-element, daar ben ik ontzettend blij mee!

Mijn melk hoeft op mn werk daardoor gelukkig niet in de algemene koelkast oO<
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:29:16 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133529028
Overigens ben ik echt heel laks met de voorschriften :@ Ik wil gewoon echt niks weggooien dus ik vind meestal dat t nog wel kan :')

Ik gooi ook vanalles bij elkaar van meerdere kolfsessies. Hoe 'erg' is dat?
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:35:59 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133529338
Doe ik ook. Gaat prima.
pi_133529373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:29 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens ben ik echt heel laks met de voorschriften :@ Ik wil gewoon echt niks weggooien dus ik vind meestal dat t nog wel kan :')

Ik gooi ook vanalles bij elkaar van meerdere kolfsessies. Hoe 'erg' is dat?
Ook altijd gedaan ja.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:53:04 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133530065
Oh gelukkig :D

Van termen als bacteriegroei en bederf word ik namelijk wel een beetje zenuwachtig :{ maar ik denk bij dingen als verlies van voedingsstoffen altijd maar dat 'iets minder goed' nog altijd pretty damn good is 8-)
pi_133530529
Bj elkaar gooien doe ik ook... moet ook wel, want wat één kolfbeurt opbrengt is niet genoeg voor één fles. Ik vul aan totdat ik 1 via-potje vol heb, en dan gaat ie weer in de koelkast, of in de vriezer - afhankelijk van wanneer weer nodig. En meestal ben ik ook niet zo moeilijk qua bewaren, maar dit keer had ik echt geen koelkast (hell, ik was al blij dat we überhaupt een wastafel met stromend water op die hotelkamer hadden) Koelelementen waren ontdooid geweest voor de eerste kolfbeurt, en 20 uur tot een volgende koelkast vond ik toch wel echt te lang.
En ach, voorraad genoeg in de vriezer, geen probleem. En ik heb ook heerlijk een biertje gehad bij het eten ;)
Alleen mogen mijn tieten nu wel weer snappen dat we weer gewoon doen...

Vandaag gezellige boel op het werk trouwens. Met z'n 3en tegelijk kolven... kippenhok met zoemende kolfapparaten :D
pi_133553291
Nieuw hier.. Lees al tijdje mee maar nu ook maar account aangemaakt ;)

Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.

Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.

Herkenning? Steunende ervaringen of tips?
pi_133553783
Misschien spruw, mwgiraf?
pi_133554557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:

Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.

Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.

Ja, toch weer een goede laktatiekundige erbij halen. Kijken of het een aanlegprobleem is of dat je toch inderdaad spruw hebt. Je productie is door al het gedoe nu misschien onwijs gedaald, maar aan de andere kant zegt kolven toch niet zo veel.

Heeft je kindje genoeg plasluiers op den dag, minimaal 6, en groeit hij goed? Dan heb je wel genoeg melk.

Ik heb geen idee welke regio je zit, maar ik kan altijd even kijken of er een laktatiekundige bij je in de buurt zit die ook bij de VBN zit. Er is gewoon verschil in wie je treft.

Bellen met de vrijwilligersorganisaties kan altijd, maar ik denk dat je beter een goed plan kan opstellen samen met een deskundige.

Oh en als je kindje dus niet genoeg plast, niet alert is en erg veel slaapt dan moet je echt aan de bel trekken! Huisarts of huisartspost.
pi_133554610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:33 schreef Shandaly het volgende:
Misschien spruw, mwgiraf?
Misschien - heb nu wel miconazol dat ik probeer. Als het daarmee beter gaat is het spruw..
pi_133554663
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:51 schreef MwGiraf het volgende:

[..]

Misschien - heb nu wel miconazol dat ik probeer. Als het daarmee beter gaat is het spruw..
Het kan geen kwaad om te beginnen met smeren. Met een dag of 3 merk je wel echt aanzienlijk verschil.
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:59:27 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133555053
Ja hoi......

Ik had vorig weekend een snotterig mannetje en zelf de afgelopen week pijn met voeden, pijn aan mijn tepels en soms een trekkerig gevoel in mijn borst en na het voeden of als er kou langs kwam. OOk soms het idee van een verstopping, maar toch niet echt zoals dat voelt.

Heeft dat met de verkoudheid te maken wellicht, het lijkt nu een beetje af te zakken en sinds donderdag is het snotterig zijn ook bijna weg bij D.

Ik heb niet het idee dat het spruw is, maar had soms wel echt net zo'n gevoel als tijdens de eerste week aan de borst en dan vooral met aanhappen en de eerste paar slokken.... :X

Is er iemand die het bekend voorkomt? Ik heb het met Lientje nooit gehad, maar die was ook niet verkouden totdat we gestopt zijn met bv, een week later was ze dat wel...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:03:33 #264
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133555215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:

Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.
Ook een ongeloofelijke kloof. Lactatiedeskundige langsgeweest. Het aanhappen in volgens de regels goed dus daar lag het niet aan.
Ook geen spruw.
Ik wil maar zeggen soms kan het een paar weken ontzettend pijnlijk zijn en dat er blijkbaar toch niets aan de hand is.
Kreeg wel het advies op je borsten zoveel mogelijk in "de open lucht" te houden :+
Als hij toen uit een flesje had gedronken was ik toendertijd zeker overgestapt zo'n pijn deed het. Maar helaas een flesweigeraar.
Rayen 2½ jaar!
pi_133555423
Thanx voor de reacties meteen! Ik dacht dat die zalf binnen een dag effect moest geven, maar misschien is het dus gewoon nog even geduld hebben! Hij plast goed en veel en groeit goed, ja misschien is het dan met zelf voeden toch voldoende.. Hij was wel wat onrustig aan het drinken de afgelopen dagen, zo moeilijk om soms te interpreteren waardat dan door komt. Misschien dat ik toch nog een keer terug ga naar de lactatiekundige moet/zal gaan, maar ben het vertrouwen een beetje kwijt: na vier consulten en plan gooide ze ineens alles om vanwege een te weinige gewichtstoename volgens haar. Met veel schrik thuis uitgerekend en met groeiboekje gekeken en zagen dat prima was, ze vond het trouwens ook gek omdat hij er zo gezond uit zag. Mogelijk was haar eerste meting niet betrouwbaar - kwam ook niet overeen met weging van consultatiebureau. Nu geef ik voor de zekerheid wel een extra voeding, met deze productie dus ook soms een flesje kunstvoeding, gelijk overigens weer drie enorme poepluiers deze dagen, net als in de eerste weken dat hij zo veel kreeg door die overproductie. Toch onzeker geworden door dat laatste consult, al zie ik die kleine het goed doen en zegt ook iedereen in de omgeving dat hij er heel gezond uitziet..
pi_133555553
Waarom zeg je dat 100ml te weinig is?
pi_133555580
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:59 schreef Juud79 het volgende:
Ja hoi......

Ik had vorig weekend een snotterig mannetje en zelf de afgelopen week pijn met voeden, pijn aan mijn tepels en soms een trekkerig gevoel in mijn borst en na het voeden of als er kou langs kwam. OOk soms het idee van een verstopping, maar toch niet echt zoals dat voelt.

Heeft dat met de verkoudheid te maken wellicht, het lijkt nu een beetje af te zakken en sinds donderdag is het snotterig zijn ook bijna weg bij D.

Ik heb niet het idee dat het spruw is, maar had soms wel echt net zo'n gevoel als tijdens de eerste week aan de borst en dan vooral met aanhappen en de eerste paar slokken.... :X

Is er iemand die het bekend voorkomt? Ik heb het met Lientje nooit gehad, maar die was ook niet verkouden totdat we gestopt zijn met bv, een week later was ze dat wel...
Ja die klachten herken ik wel, is het minder geworden nu je kindje minder verkouden is?
pi_133555656
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef WupWup het volgende:
Waarom zeg je dat 100ml te weinig is?
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.
pi_133555914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:03 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.
Ook een ongeloofelijke kloof. Lactatiedeskundige langsgeweest. Het aanhappen in volgens de regels goed dus daar lag het niet aan.
Ook geen spruw.
Ik wil maar zeggen soms kan het een paar weken ontzettend pijnlijk zijn en dat er blijkbaar toch niets aan de hand is.
Kreeg wel het advies op je borsten zoveel mogelijk in "de open lucht" te houden :+
Als hij toen uit een flesje had gedronken was ik toendertijd zeker overgestapt zo'n pijn deed het. Maar helaas een flesweigeraar.
Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.
pi_133555932
Nee hoor, dat is per kind en moeder verschillend. Mijn dochter heeft tot anderhalf jaar 80ml per voeding gedronken :) Kan overigens best zijn dat jouw zoon wel 180ml wil, maar dat is wel echt veel voor een borstgevoed kindje.
pi_133556020
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef MwGiraf het volgende:

[..]

Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.
De mijne drinkt ook zelden meer dan 100. (12 mnd) En ik heb een periode van een paar weken gehad dat ik max. 30cc kolfde (was goed ziek toen), veel aanleggen/ clusterkolven is het antwoord.
pi_133556202
Mijn dochter dronk ook meestal 100-110 cc, heel soms 150, maar toen was ze 9 maanden.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:33:15 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133556460
Tja en de mijne tankt gemiddeld 180 weg per voeding. Vanmiddag zelfs 220..
pi_133556561
Dat is idd bemoedigend ladies! Zijn borstvoeding hoeveelheden dan echt anders dan kunstvoeding - daar stond deze hoeveelheid.. Dan zou de productie misschien niet te weinig maar 'eindelijk gereguleerd' zijn. Misschien dat ik dan toch nog een poging kan doen om te borstvoeden als die tepels weer wat meer hersteld en niet meer zo giga overgevoelig zijn. Misschien dat ik het onrustige drinken ook dan niet hoef te duiden als dat hij te weinig had - misschien was het wel iets als verkoudheid of zoiets. Of voelde hij mijn stress omdat het zo pijn deed. Heb al een beetje meer moed!
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:39:37 #275
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133556687
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:20 schreef MwGiraf het volgende:

[..]

Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.
Nou dapper was het niet omdat hij niet uit de fles wilde drinken dus ik moest wel.
Maar na die pijnlijke weken is het inderdaad ineens vanzelf overgegaan. Nou ja ik smeerde klodders bepanthen wel zo'n 20x per dag ;)
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen. Kijk hoever je het nog red, maar uiteindelijk denk ik als de borstvoeding zo'n ellende veroorzaakt stap dan toch over naar een flesje en kan je weer genieten van een voeding geven.
Maar ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan :*
Maar omdat veel berichten "verkeerd aanleggen", "spruw" en wat al niet meer bevatten dacht ik ik type even een "tegenbericht".
Soms doe je alles goed maar kan het toch flink pijnlijk zijn zonder reden.
Rayen 2½ jaar!
pi_133557513
Ik heb tussen 19.30 en 20.15 uur een glas wijn gedronken. Helaas waren mijn dametjes om 20.45 al wakker. Flesje geprobeerd te geven maar dat wilden ze niet. Ze bleven maar huilen, echt heel sneu dus ik heb ze uiteindelijk om 21.20 uur toch maar aangelegd. Dat hielp wel, ze waren meteen stil en vielen lekker in slaap. Maar wat heb ik nu allemaal aangericht met mijn wijnmelk? ;(
pi_133557868
Met die ene keer, niks I guess.

Bv.com zegt:
quote:
Gevolgen van alcohol voor je baby
Er is weinig bekend over de gevolgen voor de baby wanneer deze moedermelk krijgt na matige alcoholconsumptie door de moeder. Als je één uur nadat je 1,5 à 2 glazen alcoholhoudende drank hebt gebruikt de borst geeft, kan je baby een ander slaappatroon hebben dan gebruikelijk. Voor alle gevolgen van alcohol in moedermelk is het aannemelijk dat de effecten groter zijn naarmate je meer alcohol hebt gedronken.
pi_133558074
Er zat gelukkig iets meer dan 1 uur tussen en het was minder dan 1 glas wijn....

Ik ga echt nooit meer wijn drinken rond dat tijdstip :N
pi_133567157
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ik heb tussen 19.30 en 20.15 uur een glas wijn gedronken. Helaas waren mijn dametjes om 20.45 al wakker. Flesje geprobeerd te geven maar dat wilden ze niet. Ze bleven maar huilen, echt heel sneu dus ik heb ze uiteindelijk om 21.20 uur toch maar aangelegd. Dat hielp wel, ze waren meteen stil en vielen lekker in slaap. Maar wat heb ik nu allemaal aangericht met mijn wijnmelk? ;(
Niets aan de hand joh. Je praat over promillages.
pi_133567215
Kyara :D je zal het zien alsof ze het ruiken! ik had toen R nog geen jaar was ook 2 keer geprobeerd een glaasje wijn in de avond te drinken :9 ze werd dan telkens wakker rond 9 uur en ik durfde op een gegeven moment geen wijn meer te drinken! ze is nu dus bijna 2 en ik heb het sindsdien niet meer gedaan :')
Gisteren wel een flesje gekocht dus ik kom je vertellen of ze weer wakker is geworden :D
  zondag 24 november 2013 @ 12:10:25 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133569213
Kyara, E wordt ook altijd wakker als ik heb besloten dat een glaasje wijn wel kan :')

Gelukkig schenk ik nooit een vol glas in, dus ze heeft nu denk ik 3 of 4 keer wat wijnmelk gehad. Ik heb niets aan verandering gemerkt.

MwGiraf, hopelijk helpt de miconazol snel en kun je fijn doorgaan met voeden ^O^

Marjolijntje en Sull, hoe is het daar met de spruw?

Ik ben trouwens echt helemaal verbaasd door de berichten van Ophelia en WupWup! 80-100 ml, echt waar?? Dronk jouw dochter dan ook zo vaak 's nachts Wup? E tankt soms 230-250cc weg op het kdv :D
pi_133569925
Mijn meiden dronken nooit meer dan 100 uit een fles. Bram drinkt zo 250cc weg. Gewoon per kind verschillend.
pi_133570083
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef MwGiraf het volgende:

[..]

uhhh nee er moet niets..
Echt laat het idee van moeten helemaal los.
Kijk naar waar je kind het goed op doet. Kolven zegt ook echt niets over wat ze er uit halen.

Toch denk ik dat het slim is om naar een lactatiekundige te gaan voor het tepel probleem

[ Bericht 18% gewijzigd door Pvoesss op 24-11-2013 12:56:16 ]
pi_133572512
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:10 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, E wordt ook altijd wakker als ik heb besloten dat een glaasje wijn wel kan :')

Gelukkig schenk ik nooit een vol glas in, dus ze heeft nu denk ik 3 of 4 keer wat wijnmelk gehad. Ik heb niets aan verandering gemerkt.

MwGiraf, hopelijk helpt de miconazol snel en kun je fijn doorgaan met voeden ^O^

Marjolijntje en Sull, hoe is het daar met de spruw?

Ik ben trouwens echt helemaal verbaasd door de berichten van Ophelia en WupWup! 80-100 ml, echt waar?? Dronk jouw dochter dan ook zo vaak 's nachts Wup? E tankt soms 230-250cc weg op het kdv :D
Op een werkdag was ik zo'n 10 uur van huis weg en dronk ze (op verzoek) 3 keer. Verder was het wel een baby die vaker dan gemiddeld dronk. Rond de eerste verjaardag zaten we op zo'n 8-10 voedingen per 24 uur. Nu heb ik een peuter kleuter die goed weet wanneer ze honger of dorst heeft en daar prima naar kan handelen.
  zondag 24 november 2013 @ 15:58:19 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133576515
Ik zit eens te denken... geloof dat ik uitkom op ca 8 voedingen per dag tussen 5:30 en 20:30. Soms met nog een extra nachtvoeding.

Op een werkdag krijgt ze meestal 2 flinke flessen (180-220cc)
pi_133612266
Ha ladies,
De knoop is doorgehakt, we gaan afbouwen. Na 7 maanden is het goed geweest. De gebroken nachten (bv kan manlief niet overnemen, kv wel) en het continue paraat moeten staan eist behoorlijk zijn tol bij mij. Ik kies nu dus voor mijzelf. Het voelt dubbel, maar het geeft ook rust in mijn hoofd.

Nu zijn we aan het puzzelen welke volgorde van afbouwen het handigst is en hoeveel kv M drinkt.
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met afbouwen, denk ik. Dus ik gluur vast af en toe nog even mee.

Ik heb niet veel gepost hier, maar wel veel gehad aan wat jullie hier schrijven. Dank daarvoor!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133612405
Ik hoop dat de issues die er spelen opgelost zullen worden door het stoppen.
Je kan altijd als eerste voor je rust proberen om de nachtvoedingen door je man te laten doen met KV.
pi_133612691
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 16:18 schreef Piekie81 het volgende:
Ha ladies,
De knoop is doorgehakt, we gaan afbouwen. Na 7 maanden is het goed geweest. De gebroken nachten (bv kan manlief niet overnemen, kv wel) en het continue paraat moeten staan eist behoorlijk zijn tol bij mij. Ik kies nu dus voor mijzelf. Het voelt dubbel, maar het geeft ook rust in mijn hoofd.

Nu zijn we aan het puzzelen welke volgorde van afbouwen het handigst is en hoeveel kv M drinkt.
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met afbouwen, denk ik. Dus ik gluur vast af en toe nog even mee.

Ik heb niet veel gepost hier, maar wel veel gehad aan wat jullie hier schrijven. Dank daarvoor!
Aan de andere kant moet je wel incalculeren dat het niet slapen misschien niet opgelost wordt door andere voeding. En als je kindje huilt wordt je toch wel wakker, of je nu je bed uit moet of niet.

Is er misschien een andere oorzaak waarom je kindje zo veel wakker is in de nacht?

Dit is zeker geen post om je toch maar te laten doorgaan met borstvoeding, alleen het is al vaker bewezen dat ook kunstvoeding geen wondermiddel is om je kind te laten doorslapen. Om maar eens een voorbeeldje te noemen uit eigen ervaring, Bram krijgt zo af en toe wel een papfles als hij laat wakker wordt. Zeg rond een uur of 10. Dan maak ik lekker een fles en die wordt dan gulzig opgedronken. Dan zou je zeggen op 180 tot 220 cc melk met pap, daar moet je als kleine man van bijna 11 maanden toch echt wel op kunnen doorslapen, zeker als je ook om 6 uur gewoon nog een pot groente op hebt.
Ik kan je vertellen dat het maar soms werkt, en vaker niet dan wel. En vanmorgen hebben we ons zelfs verslapen, en dat terwijl hij gister juist helemaal geen melk voor het slapen gaan op had
pi_133613327
Even twee vragen:
Zoals jullie weten had ik flink last van overproductie. Sinds een week of 2 is dat genormaliseerd, fijn voor Ellie en fijn voor mij. Kolven ging altijd prima, in 10-15 minuten 150 cc. Nu dronk Ellie vannacht maar kort, en kolfde ik vanochtend met moeite 50cc (extra tussendoor, niet als 'voedingsmoment'). Ze drinkt de hele dag kort, is weer veel afgeleid etc. Normaliter geen punt, maar gezien het slechte klven vraag me toch af: kan mijn productie overnight zijn ingestort? Hoe houd ik het een beetje op peil?

Tweede vraag is even iets minder relevant voor nu, maar zal toch in de nabije toekomst geadresseerd moeten worden: hoe doen jullie dat met anticonceptie? Ik wil graag weer een spiraal, maar heb nog genoeg last van het litteken van de knip en de spieren aan de onderkant om de eendenbek nog niet te willen zien... Iemand die de cerazette gebruikt? Heeft/Had dat effect op je bv of je productie?
pi_133613332
Dank voor jullie berichten! Ik weet dat kv of pap geen slaapmiddelen zijn. Mocht hij door gaan slapen, dan is dat mooi meegenomen. Maar als dat niet zo is, kan ik af en toe een nacht op zolder slapen en mag mijn man de nacht doen 8-)

Maar het gaat om meer dan alleen het slapen, anders had ik het misschien wel langer volgehouden.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133616112
Piekie, je hebt je kind mooi zeven maanden gevoed. Hartstikke fijn! Ik hoop voor je dat deze beslissing jullie helpt.

Cwen, 50cc tussendoor kolven is nog steeds veel :D Maar kan het zijn dat je ongesteld gaat worden? Daar kan je productie flink op reageren. Wat betreft anticonceptie was ik erg blij met de koperspiraal. Ik wil zelf geen hormoonhoudende AC, voedend of niet. Cerazette gaat meestal goed, maar er zijn toch een aantal vrouwen die een productiedaling hebben gemerkt erdoor. Het zal een kwestie van uitproberen zijn bij welke groep jij hoort.
pi_133619890
Cwen, ik gebruik de cerazette en heb nergens last van qua productie of andere bijwerkingen. Maar goed, het is idd een kwestie van proberen of het bij jou ook zo werkt.
pi_133620283
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:00 schreef L0t.. het volgende:
Cwen, ik gebruik de cerazette en heb nergens last van qua productie of andere bijwerkingen. Maar goed, het is idd een kwestie van proberen of het bij jou ook zo werkt.
Wat zij zegt!!

En vandaag 2 jaar bv <3 love it O+
  maandag 25 november 2013 @ 20:12:42 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133620474
Wauw bitterend! _O_ *O* Gefeliciteerd!

Piekie, mooie termijn toch om af te gaan bouwen? Ik snap best dat je nachtrust je ook heel wat waard is :Y
pi_133620722
Dankje :*
pi_133622066
Wauw bitterend! _O_ En gefeliciteerd met de grote meid *O*

Piekie, ^O^ voor je besluit. Knopen doorhakken is altijd goed.

Ik ben zelf nog heel erg aan het twijfelen. Mijn kolfopbrengst is de laatste week zwaar belabberd (met moeite 50 ml in 2x15 mins), maar echt helemaal stoppen met bv wil ik nog niet... zou ik voldoende productie voor live-voedingen overhouden als ik m'n late-avond kolfbeurt laat vallen? Femke slaapt het klokje rond (ben echt gezegend met m'n slaapkopje), en als ik nu niet meer hoef te kolven tussen 23 en 00, dan kan ik ook eens echt vroeg naar bed en bijslapen. :z
Ik heb voldoende in de vriezer om het nog een paar weken uit te zingen voor de dagen dat ik werk, en wil eigenlijk het einde van het jaar wel halen met bv, minimaal...

Ik gebruik trouwens ook cerazette, al sinds Femke ongeveer 2 weken oud is. Ik heb er niets van gemerkt qua productiedip, maar toen zaten we natuurlijk sowieso nog in de tijd met regeldagen enzo...
pi_133622771
Bitterend O+ WHO norm! *O* *O* *O*
pi_133622996
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:08 schreef bitterend het volgende:
En vandaag 2 jaar bv <3 love it
*O* O+ *O* O+

Cwen, ik slik de cerazette (al vrij snel mee begonnen ook) en ik kan me niet herinneren dat ik er last van heb gehad mbt productie. Maar ik was toen ook al wel ongesteld geweest }:|
pi_133623049
Bitterend 2 jaar bv al. Wat goed *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 25 november 2013 @ 21:27:12 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133623774
Wow bitterend, dat is láng :D
pi_133623842
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

*O* O+ *O* O+

Cwen, ik slik de cerazette (al vrij snel mee begonnen ook) en ik kan me niet herinneren dat ik er last van heb gehad mbt productie. Maar ik was toen ook al wel ongesteld geweest }:|
Ongesteld? Wat is dat? ;)
Al ruim een jaar niet meer geweest, heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')