Het was wel een aventbekertje, maar ik heb het gewoon heel onhandig omgestoten... had met elk flesje kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:39 schreef Kyara het volgende:
Oh nee Shandaly
zo'n stom aventbekertje?
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond
Aan de ene kant heb je gelijk... aan de andere kant... waarom zou je überhaupt iets in de vriezer zetten dan? Als je het niet wilt gebruiken? Echt vers is het alleen rechtstreeks uit de borst, en als je het meteen invriest, en netjes ontdooit, lijkt het mij lekkerder dan wanneer het twee dagen in de koelkast heeft gestaan.. toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:34 schreef Piekie81 het volgende:
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
Ze drinkt nog zo'n 7 x per dag.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:52 schreef Cwen het volgende:
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.
Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
Nou, om 7/7.30 voeden en om 8 uur ontbijten gaat kolvend denk ik niet lukken. En ik zou niet weten hoe ik tussendoor ergens ook nog moet kolven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet?
Nathan bleef de hele nacht krijsen na pap, dus dat was geen succes. Denk alleen dat granen misschien wat meer voeding geven...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye ging niks beter slapen van pap of ander etenMaar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.
Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
AH kijk!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef nytar het volgende:
[..]
Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
Ze is 8 maanden. Kijk, vroeger bestond KV nummer 2 niet eens, maar zelfs kleintjes vind het nog niet zo'n goed idee.. Heb echt twijfels. Vind volle koemelk stiekem beter dan kvquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef WupWup het volgende:
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:38 schreef WupWup het volgende:
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
Hoger verhit en gemak. Als blijkt dat dit gaat werken ga ik naar verse.quote:
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:18 schreef Juud79 het volgende:
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.
Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
Voilaquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves!![]()
En even eenvoor Otje en mij, een jaar en een dag BV.
![]()
(en eenvoor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen
)
Ik gebruik volle melk en babygranen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:13 schreef pessie het volgende:
[..]
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.
Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder
Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.quote:Op zondag 3 november 2013 20:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik gebruik volle melk en babygranen.
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
Carrefour, gele bus.quote:Op zondag 3 november 2013 20:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes![]()
Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten. 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood
.
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?quote:Op maandag 4 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
Thnx, ik ga het lezen!quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Voila
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=525&id=624&page=9
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.quote:Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
Je moet gewoon vooral doen wat je zelf wilt in deze.quote:Op maandag 4 november 2013 15:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Dat dus. Respect hoor!quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft
Wehehquote:Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef Olf het volgende:
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww.
+1quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Amen voor je laatste zin Tico
En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.quote:Op maandag 4 november 2013 23:38 schreef Gulara het volgende:
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd!
Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.
Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker.![]()
En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar.
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...
En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in. Geen zin in een borstontsteking.
Mja, zit op het werkquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
De kant en klaar was op.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.
En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
Dat is gewoon dikke onzin ook. Er bestaat geen slaap wondermiddel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:52 schreef Gulara het volgende:
[..]
De kant en klaar was op.![]()
En ik chargeer een beetje.Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had.
Je hebt toch nog voorraad? Hoe lang kun je daarop teren met deze hoeveelheden?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het lijkt erop alsof m'n lijf zelf al heeft besloten. Vanochtend kolfde ik een measly 250cc, waar ik gister 280 kolfde en daarvoor dik in de 300. Ik ben zo in dubio over wat te doen. Weer aanzetten en extra gaan kolven of denken, ik neem het zoals het is en bouw het gewoon verder af. Wil graag dat half jaar halen, maar het wordt met deze hoeveelheden wel heel lastig.
Even afwachten hoe ik de rest vd dag kolf. Als dat allemaal rond de 150 gaat zijn zou ik zo'n 700 cc kolven op een dag en zou ik 1 zakje per dag moeten aanvullen. Ik heb er geloof ik nog zo'n 24 in de vriezer staan, met gemiddeld 170-180cc erin. Dat is net niet 1 voeding. Maar ik wilde eigenlijk half november naar 3x kolven en dan pas gaan aanvullen.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt toch nog voorraad? Hoe lang kun je daarop teren met deze hoeveelheden?
Maar het is volgende week half november… Ga je de ellende op je hals halen omdat je eigen planning een weekje verschuift?quote:Op woensdag 6 november 2013 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Even afwachten hoe ik de rest vd dag kolf. Als dat allemaal rond de 150 gaat zijn zou ik zo'n 700 cc kolven op een dag en zou ik 1 zakje per dag moeten aanvullen. Ik heb er geloof ik nog zo'n 24 in de vriezer staan, met gemiddeld 170-180cc erin. Dat is net niet 1 voeding. Maar ik wilde eigenlijk half november naar 3x kolven en dan pas gaan aanvullen.
Ja, het is prima. Het is raar om te weten dat het wel mn laatste keren zijn dat ik een kind aan de borst heb.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:26 schreef LadyBlack het volgende:
Wel raar denk ik Tico? Of is het goed zoals het gaat?
Oh ja, hij zal er vanzelf mee stoppen als het op is. Ik hoor m nu nog wel een paar goede slokken maken, dus hij krijgt er echt nog wel iets uit.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ja precies, dat lijkt mij ook.
Nouja, dan kun je misschien om die reden nog even genieten van de nachtvoeding
Ja het klinkt nu eng he. Maar het 'voelt' wel echt als verstopt kliertje al heb ik dat tot nu toe nog nooit gehad. Dus daar ga ik nog maar even van uit.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou de reacties van meer ervaren mensen even afwachten hoor, maar als ie er al 3 dagen zit terwijl ze wel goed drinkt, zou ik even de huisarts laten kijken.
Ik heb dat ook een tijd gehad, is vanzelf weggetrokken.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:22 schreef Olf het volgende:
Rest van de borst is gewoon helemaal normaal, ook geen blaartje te zien. Het lastige is dat de echte verdikking/knobbel een beetje diep lijkt te zitten, waardoor het masseren en warm maken ook lastig is.
Bij jou ook relatief lang dan? Ik zie overal dat verstopt kliertje na 48 uur wel weg is meestal en daar ben ik wel al ruim overheen.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:30 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijd gehad, is vanzelf weggetrokken.
Ja, echt ik denk wel een aantal weken minimaal. Het was meer dat ik een knobbel voelde zitten, had er verder geen last van, zal tijdens het voeden eens voelen of het er nog zit.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Olf het volgende:
[..]
Bij jou ook relatief lang dan? Ik zie overal dat verstopt kliertje na 48 uur wel weg is meestal en daar ben ik wel al ruim overheen.
Bedankt iig allemaal voor meedenken!
Hmmm, dat zou wel jammer zijn, een paar weken, want hier is het gewoon echt een behoorlijk venijnige pijn als dochter tegen me aan leunt of over me heen kruipt. Afgelopen dagen hield ik haar met rechts vast dan maar dat vind ik moeilijk. Nouja, ik kijk het nog even aan tot na het weekeinde.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja, echt ik denk wel een aantal weken minimaal. Het was meer dat ik een knobbel voelde zitten, had er verder geen last van, zal tijdens het voeden eens voelen of het er nog zit.
Ik heb nu geen knobbel meer. Als het pijn doet misschien even de tandenborstel tip vanwup proberen?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Olf het volgende:
[..]
Hmmm, dat zou wel jammer zijn, een paar weken, want hier is het gewoon echt een behoorlijk venijnige pijn als dochter tegen me aan leunt of over me heen kruipt. Afgelopen dagen hield ik haar met rechts vast dan maar dat vind ik moeilijk. Nouja, ik kijk het nog even aan tot na het weekeinde.
Heb je al spul om te behandelen?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik denk dat wij spruw hebbenKloven en pijn, heel veel pijn.
Zo fijn dan ook dat Faye iedere 1,5 uur wilde drinken vannacht. Echt voeden met kromme tenen.
Oh! Heb ik vorig jaar gehad! Was rond en zat vrij diep ja. Ik heb als een malle lopen masseren en warm maken en tandenborstel erop en zo, tot zo erg zelfs dat de huid kapot wasquote:Op donderdag 7 november 2013 10:03 schreef Olf het volgende:
Een vraag! Ik heb sinds een dag of drie een soort knobbel in mn linkerborst, ik denk een verstopt melkkliertje of iets dergelijks? Baby drinkt goed uit die kant, en ook lang. Heb ook heet water onder de douche erop gericht, en geprobeerd weg te masseren maar het werkt allemaal niet!
Het doet niet heel erg pijn, behalve als ik er op druk of als ik baby op mijn arm heb want dan leunt ze er zeg maar tegenaan. Iemand tips? Ik dacht eerst aan kolven maar als baby er ook gewoon goed uit drinkt dan voegt dat toch niets toe?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:45 schreef Tinuviel het volgende:
Vandaag 18 maanden oftewel 1,5 jaar bv. Nog een half jaar tot WhO norm.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:45 schreef Tinuviel het volgende:
Vandaag 18 maanden oftewel 1,5 jaar bv. Nog een half jaar tot WhO norm.
Pfff, moeilijk lijkt me dat in jouw situatie zeg!quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:38 schreef _evenstar_ het volgende:
En hier uiteindelijk bijna 2 liter weggegooidmaar goed so be it ..
Het zijn niet meer van die pakjes maar een doos met 5 kleine flesjes van 90ml. Mijn man had die in de kraamweek gehaald dus weet niet zeker waar maar ik vermoed kruidvat (en anders Etos iets anders hebben we hier niet)quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Pfff, moeilijk lijkt me dat in jouw situatie zeg!
Tinu, Nathan heeft bijna een half jaar alleen 's ochtends en 's avonds gedronken, ik denk dat als ik niet zwanger was geweest er wel langer wat te halen was geweest voor hem.
Bestaan die kant en klare pakjes opvolgmelj niet meer? Mijn vriezermelk is niet goed meer en wilde dat in huis hebben voor als ik er eens niet ben. Heb 3 winkels geprobeerd maar nada. Heb nu zo'n doosje met 3 sachets h.a 1 gehaald.
Die pakjes zijn 200ml en die zakjes zijn voor 90ml en moeten nog aangemaakt worden. Maar goed, in het FV topic vertelden ze dat het nog wel bestaat, dus zal verder zoeken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:50 schreef Juud79 het volgende:
@Pessie, het maakt niets uit of het num 1 of opvolgmelk is. Nummer 2 is er vanwege de commercie en het verbod op reclame voor Num 1. Maar je kan prima num 1 ipv opvolgmelk geven tot je kind 12 maanden is.
Daar heb ik nog steeds moeite mee... Femke is soms met 2x2 minuten al klaar, kan me bijna niet voorstellen dat ze dan goed gedronken heeft (en mijn man twijfelt daar ook sterk aan dan). Maar als ik dan zie dat ze haar papfles van 180/6/3 's avonds ook in een minuut of 5 heeft weggewerkt, zal ze het toch wel kunnen... toch?quote:Op zondag 10 november 2013 20:24 schreef Kyara het volgende:
Waarschijnlijk is ze wat sneller afgeleid. Misschien een andere omgeving opzoeken om te voeden zodat er minder afleiding is?
Ik weet wel dat ze op een gegeven moment effectiever gingen drinken. Krachtiger. Waardoor ze dus ook korter dronken. Maar wat jij beschrijft klinkt meer als snel afgeleid. Komt vanzelf wel goed maar toch niet fijn hè
Dat is ook mijn ervaring, en dat de wasbare beduidend minder kunnen hebben dan de wegwerp.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:19 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik had die wasbare van Avent en ze zijn me niet goed bevallen. Verschoven steeds waardoor ik alsnog door m'n kleding lekteVolgende keer probeer ik wegwerp met plakstrip.
Ik werk een half uur van mijn huis, niet echt een optie dus. Ik heb inderdaad bedacht dat we morgen in uiterste nood overgaan op een lepeltje. Ik ga ook ff opzoeken wat een cupje is, een spuitje kan misschien ook? Een bekertje vind ik wel wat vroeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:52 schreef Morretje het volgende:
Sull, misschien lukt het met een cupje, lepeltje, bekertje? Kun je tussendoor op een werkdag voeden?
Ja sorry, ik bedoelde voor mezelf inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Ik heb tijdens de lunch gekolfd! eerst kolven, dan even snel eten halen in de kantine en dan achter mijn bureau eten. Voor mij werkte dit perfect!
Sull ik heb ivm flesweigeren een verwijzing bij de huisarts gevraagd naar een logopedist. Deze kunnen hierbij gericht tips geven die op jouw situatie van toepassing zijn want er zijn verschillende redenen waarom een kind niet uit de fles drinkt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Sull het volgende:
Ik gebruik wegwerp van de natusan, die vind ik wel erg fijn in de niet voorgevormde voedingsbh's omdat ze wat meer voorgevormd zijn en je dan niet zo'n schijf ziet zitten. Overigens kreeg ik van iemand een doos per stuk verpakte Jippie zoogcompressen en die waren wat groot maar wel dun en erg prettig.
KD, hoe staat het met de verstopping/borstontsteking?
Cwen hoe gaat het met Ellie's drinkgedrag?
Iemand nog tips voor een flesweigeraar? Ik ben weer aan het werk en L. dronk maandag max 45 cc over de hele dag en dinsdag 20 cc (en toen heb ik maar een halve dag vrijgenomen). Ze drinkt dan 's avonds langer, maar niet vaker, want ze is ook moe van het weinig slapen bij mijn moeder.
Vandaag zelf geprobeerd maar ze begon echt hysterisch te huilen van de fles. We hebben al verschillende flessenspenen geprobeerd en ontdooide en vers gekolfde melk maar niets lijkt te werken.
Zijn er trouwens meer mensen die hun voedingsrecht/kolftijd gebruiken om eerder naar huis te gaan en live tevoeden? Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij, maar ik zie nu ook ff geen andere optie
quote:Op donderdag 14 november 2013 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier ga ik vandaag de pantymethode proberen
Hier toendertijd ook een flesweigeraar. Ik had geloof ik op een gegeven moment wel 8 flessen in huis.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Sull het volgende:
Ik gebruik wegwerp van de natusan, die vind ik wel erg fijn in de niet voorgevormde voedingsbh's omdat ze wat meer voorgevormd zijn en je dan niet zo'n schijf ziet zitten. Overigens kreeg ik van iemand een doos per stuk verpakte Jippie zoogcompressen en die waren wat groot maar wel dun en erg prettig.
KD, hoe staat het met de verstopping/borstontsteking?
Cwen hoe gaat het met Ellie's drinkgedrag?
Iemand nog tips voor een flesweigeraar? Ik ben weer aan het werk en L. dronk maandag max 45 cc over de hele dag en dinsdag 20 cc (en toen heb ik maar een halve dag vrijgenomen). Ze drinkt dan 's avonds langer, maar niet vaker, want ze is ook moe van het weinig slapen bij mijn moeder.
Vandaag zelf geprobeerd maar ze begon echt hysterisch te huilen van de fles. We hebben al verschillende flessenspenen geprobeerd en ontdooide en vers gekolfde melk maar niets lijkt te werken.
Zijn er trouwens meer mensen die hun voedingsrecht/kolftijd gebruiken om eerder naar huis te gaan en live tevoeden? Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij, maar ik zie nu ook ff geen andere optie
Ja er zijn logopedisten die er in gespecialiseerd zijn (prelogopedie wordt het genoemd)quote:Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Hillie, dat klinkt fijn zeg! Ik wist niet dat er ook logopedisten waren die hulp boden bij flesweigeren tijdens borstvoeding. Heb je nog nieuwe dingen gehoord?
Wb die kokhalsreflex, dat heeft niks met je tepels te maken, maar alles met de normale mondontwikkeling van een baby. Onder andere daarom is Rapley ook pas aan te raden rond een maand of zes (individuele verschillen daar gelaten).
Hopelijk vinden jullie snel een manier om je dochter uit iets anders dan de borst te laten drinken.
Wat een goed idee! Ik heb een gewoon een collega die logopedist is op de neonatologie en kinderafdeling, maar had nog niet bedacht om die te vragen! Ik heb haar gelijk een mail gestuurd. Ik weet inderdaad gewoon niet zo goed waar we moeten beginnen en waar we goed aan doen.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Sull ik heb ivm flesweigeren een verwijzing bij de huisarts gevraagd naar een logopedist. Deze kunnen hierbij gericht tips geven die op jouw situatie van toepassing zijn want er zijn verschillende redenen waarom een kind niet uit de fles drinkt.
Vandaag is de logopedist hier langs geweest en ik heb weer goede hoop naar aanleiding van de tips die ik van haar gekregen heb mbt welke speen en hoe aanbieden en andere oefeningetjes tussendoor te doen.
Hoe het hier in z'n werk ging was dat we bespraken war ik al geprobeerd had en welke spenen (telefonisch toen ik belde om een afspraak te maken) daarna keek en voelde ze in het mondje om te kijken wat haar reacties hier op zijn. En daarna keek ze ook nog naar hoe ze bij mij aan de borst dronk (en naar de vorm/grootte van mijn tepels). Aan de hand daarvan een plannetje opgesteld.
Ik ben zelf al helemaal blij ook al moet ik nog beginnen met de tips, en ik denk nu dat ik iets te lang gewacht heb met logopedist in te schakelen (heb een week of 4 van alles zelf geprobeerd).
Hier is het probleem dat de kokhalsreflex vrij heftig is en vrij voor in de mond zit en omdat ik ook nog eens vrij platte tepels heb is die reflex ook nog niet minder gevoelig geworden. Tja en er staan tig tips op internet en waar moet je beginnen..
Succes in ieder geval, ik weet hoe vervelend dit is, ik ben dan nog niet aan het werk maar wel bijna weer, zou fijn zijn als ze dan uit de fles drinkt.
We waren nog aan het behandeen want het er was nog een klein plekje te zien en nu zit er weer meer op haar tong. Weer meer klachten met drinken enzoquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ah nou....Balen sull!!
Heb je nog miconazol en nystatine in huis?
Flesweigeren is één van de werkterreinen van prélogopedisten, ze kunnen je daar in principe allemaal mee helpen. Ik heb ook hulp gehad van een logopediste (ook voor het aan de borst krijgen van mijn in eerste instantie flesgevoede kind trouwens).quote:Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Hillie, dat klinkt fijn zeg! Ik wist niet dat er ook logopedisten waren die hulp boden bij flesweigeren tijdens borstvoeding. Heb je nog nieuwe dingen gehoord?
Wb die kokhalsreflex, dat heeft niks met je tepels te maken, maar alles met de normale mondontwikkeling van een baby. Onder andere daarom is Rapley ook pas aan te raden rond een maand of zes (individuele verschillen daar gelaten).
Hopelijk vinden jullie snel een manier om je dochter uit iets anders dan de borst te laten drinken.
Succes!quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh sull wat een pech!! Is GV niet een optie?
En ik ga afbouwen. Morgen kolfbeurt laten vallen. Het is klaar en ik ben er klaar mee. Met de voorraad in de vriezer red ik het net tot een half jaar en dan is het over en uit
.
Hmmquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Succes!
Hier is het al een maand dat er alleen s nachts wordt gedronken. Bram is het niet eens met een fles voor hij gaat slapen.
Geweldig!quote:
Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijkenquote:Op zondag 17 november 2013 21:37 schreef L0t.. het volgende:
XM, je hebt het top gedaan! 6 maanden fulltime kolven, denk niet dat veel vrouwen het je na zouden doenHeb je nog geprobeerd haar aan te leggen vandaag?
Ohw daar ben je mooi klaar mee danquote:Op maandag 18 november 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijken.
En m'n lijf neemt afbouwen erg serieus, ook maar gelijk ongesteld geworden weer voor het eerst..
Domme vraag misschien maar hebben ze ieder een eigen kant dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
ik kolf niet genoeg voor een complete voeding, dus dan zou ik ook weer met kv bij moeten voeden.
Maar ik heb al een oplossing gevonden. Heb D even rechts laten drinken. Dan is 2 kinderen wel handig
Lekker is dat!quote:Op woensdag 20 november 2013 07:56 schreef Juud79 het volgende:
*trots modus aan*
17.30 - 23.00 - 05.30 uur, dat vind ik toch echt wel doorslapen hoor.![]()
Al weet ik niet of ie het blijft doen natuurlijk.
Overdag komt ie dan om de 3 uur, das wel heel erg een dag-nacht ritme dacht ik zo....
En ik heb niets gestuurd, geef bv als hij wil, altijd op zijn verzoek. Ik vind het knap.
Wij zijn juist begonnen dat Bram op een andere kamer ligt als de meiden niet thuis zijn. Dan slaapt Bram echt rustiger en wij ook blijkbaar.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:21 schreef Juud79 het volgende:
Nou ik voelde me ook niet uitgeslapen idd....![]()
Maar ik weet dat je na een aantal nachten doorslapen je wel anders voelt.
Het voeden 's nachts vind ik ook niet erg, maar na de voeding van 3.00/4.00 lag ie telkens tot de ochtend strak tegen me aan en dan soms weer een slokje en dat breekt wel een beetje op.
Nu ligt ie tussen ons in te slapen en kan ik draaien en liggen net zoals ik wil, dat is vooral fijn.
Gevoel is herkenbaar hoorquote:Op woensdag 20 november 2013 09:27 schreef Juud79 het volgende:
Ja, dat kan ik nog niet, hij moet wel nog dichtbij zijn....![]()
Komt bij dat ie sowieso bij ons op de kamer slaapt totdat ze samen op een kamer kunnen slapen, maar de nacht in zijn wieg bij ons op de kamer vind ik al ver weg.
Ja, en ergens is dat goed. Bij mij sliepen de 2 meiden altijd in bed. En j heeft heel duidelijk gemaakt, Bram mag best in het begin bij ons slapen, maar gaat wel degelijk in zn eigen bed liggen. En dat is goed. Het bed is gewoon voor ons.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:31 schreef Juud79 het volgende:
Hahaha, hier is manlief nu makkelijker als bij Lientje, toen riep ie, ze mag bij ons in bed hoor, dat is zo gezellig. Nu zegt ie af en toe, kan D ook een nachtje in de wieg?
Ik was er erg snel mee klaar. Leyla dronk nog toen ik zwanger werd van Bram, maar het deed me teveel zeer.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:01 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou soms willen dat de mini nog bij ons in bed wilde slapen... Maar 9 van de 10x is bij ons in bed ->> spelen. Maar continu willen drinken en tegen je aan liggen is inderdaad wel slopend. Dan stond ik totaal gebroken op.
Hier zitten we na bijna anderhalf jaar op een soort van doorslapen. Hij slaapt meestal van 19 uur tot ergens tussen 4 en 5. Dan drinkt hij bij me en slaapt dan weer verder tot 6-6.30. Jammer dat het net te kort is om zelf nog lekker te kunnen slapen, maar we krijgen nu wel geregeld 6 uur slaap zonder onderbrekingen en dat scheelt enorm!
Wij hebben het inmiddels heel voorzichtig over een tweede. Er zijn hier wel mensen die tijdens de zwangerschap gevoed hebben, toch? Hoe ging dat (productie/ pijn)? En was het lichamelijk te doen (energieniveau e.d.)?
Accepteerde Leyla dat ook snel? I. drinkt nu nog best vaak (op vrije dagen rond de 4/5x, op werkdagen 2/3x). Overdag kan ik hem ook prima ander drinken aanbieden, maar 's nachts wil het toch het liefst de borst. Troosten op andere manieren kan wel, maar meestal slaapt hij daarna toch erg licht en wordt hij na een uurtje weer wakker.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was er erg snel mee klaar. Leyla dronk nog toen ik zwanger werd van Bram, maar het deed me teveel zeer.
Leyla was al bijna 2… Ik bood haar dan een slokje water aan… Het wende toch vrij snel.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Accepteerde Leyla dat ook snel? I. drinkt nu nog best vaak (op vrije dagen rond de 4/5x, op werkdagen 2/3x). Overdag kan ik hem ook prima ander drinken aanbieden, maar 's nachts wil het toch het liefst de borst. Troosten op andere manieren kan wel, maar meestal slaapt hij daarna toch erg licht en wordt hij na een uurtje weer wakker.
Fijn om te horen! We hebben ook niet echt haast verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat I. niet opeens over een maandje besluit niet meer te willen drinken.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla was al bijna 2… Ik bood haar dan een slokje water aan… Het wende toch vrij snel.
Het kan goed zijn dat je productie ook wegvalt he?quote:Op woensdag 20 november 2013 10:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn om te horen! We hebben ook niet echt haast verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat I. niet opeens over een maandje besluit niet meer te willen drinken.
Yep. Ik hoor daar verschillende verhalen over. Soms direct, maar soms ook pas na de eerste helft van een zwangerschap. Maar misschien ligt dat ook aan hoe oud de eerste is en of je al een stabiele productie hebt..quote:Op woensdag 20 november 2013 10:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat je productie ook wegvalt he?
Dat is pas een succes verhaal, wat goed!!! Hier na 15 ml maandag, geen succes meer gehad.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:12 schreef hilliebillie het volgende:
Even een crosspost uit het babytopic:
Even zonder bijlezen..
op het werk is voor de eerste week geregeld dat ik kan gaan voeden als Eline niet uit de fles drinkt (en voor de week er na ook al half half een oplossing bedacht) en mijn collega's zijn erg bereid mee te denken
![]()
En en en...! Ik bood haar toen ze nog sliep de fles aan en ze dronk uit de fles!! Beetje meer warm gemaakt en dat dronk ze ook! Toen haar wakker gemaakt en ze dronk gewoon doorfles een paar keer heel even uit de mond en weer er in, was even onwennig en even mopperen, maar wel weer door drinken
![]()
Daarna uit de box op de arm voor het laatste beetje, maar dat was weer moeilijk doen.. Maaarrrr het begin lijkt gemaakt te zijn (hoop ik) en ze heeft nu ook laten zien dat ze het wel kan/de mondtechniek heeft.
Dadelijk maar weer in de box laten slapen en straks weer op die manier proberen (evt door m'n man als die al thuis is dan) hoop dat het begin gemaakt is nu. Ze heeft ruim 100 ml op uit de fles en daarna nog als beloning even aan de borst! Ik ben trots![]()
![]()
Hmm dat klinkt inderdaad niet heel positief. Ik vind het logisch dat je maar weinig op warmt omdat het vaak weg te gooien is, doe ik zelf ook. En nu al bijvoeding geven is idd wel erg vroeg. Bij mij heeft ze het wel gehad over het geven van pap maar dat zou pas zijn als alle opties geprobeerd waren want dat was liever niet dan wel.. Jammer dat er blijkbaar zoveel verschil in zit, hier komt ze morgen op haar vrije dag zelfs nog langs als het nog niet lukt. Vind het hier erg prettige manier van werken.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:40 schreef Sull het volgende:
[..]
Dat is pas een succes verhaal, wat goed!!! Hier na 15 ml maandag, geen succes meer gehad.
Net bij een pre-logopedist in de buurt geweest en dat was totaal geen succes! Zij begon al met het verhaal dat ze haar eigen dochter ook nooit aan de fles had gekregen en laatst ook een patientje die nooit is gaan drinken. Na wat onderzoek, vroeg ze of ik een flesje bij me had, die konden we dan opwarmen in de magnetron. Mijn kostbare bv moest dus de magnetron in...nou ja niet dat ze het dronk, dus we konden het alsnog door de gootsteen spoelen. Ook vond ze dat ik maar weinig voeding maakte, dus ik vertelde dat we altijd ales konden weggooien en dat ik dus inderdaad zuinig was geworden (en dit was nog wel 4x zoveel als ik normaal warm maak) Volgens haar was ons meisje van 3maanden zo rationeel, dat ze daarom niet met haar lichaam bezig was en daarom niet dronk. Ze wist niet of ze iets kon doen, maar ze wou de komende weken best een paar keer langskomen. En ohja, volgende week moesten we ook zorgen dat we een potje fruit in huis hadden, want dan zou ze dat proberen. Ik liep met ML de deur uit en we zeiden tegelijk, dat we die afspraak maar moesten afzeggen.Dit druist tegen alles in waar wij in geloven, geen positiviteit en ons opdringen tot fruit geven terwijl ze net 3 maanden oud is en ook nog een psychologische analyse, waar ik niet om gevraagd heb.
Nu dus toch naar mijn collega die ook pre-logopedist is, die had namelijk nog wel behandelopties en is stukken positiever. Helaas wel een keer naar mijn werk( enkele reis = 30 min), aangezien we L. nu op al mijn werkdagen ook 1x naar mijn werk laten komen.
Ik geloof dat het gevoelig is voor bacteriegroei bij een 2e keer opwarmen. Je kunt wel proberen het warm te houden en dan later geven (na 1 uur wel weggooien).quote:Op donderdag 21 november 2013 20:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt inderdaad niet heel positief. Ik vind het logisch dat je maar weinig op warmt omdat het vaak weg te gooien is, doe ik zelf ook. En nu al bijvoeding geven is idd wel erg vroeg. Bij mij heeft ze het wel gehad over het geven van pap maar dat zou pas zijn als alle opties geprobeerd waren want dat was liever niet dan wel.. Jammer dat er blijkbaar zoveel verschil in zit, hier komt ze morgen op haar vrije dag zelfs nog langs als het nog niet lukt. Vind het hier erg prettige manier van werken.
Gelukkig kun je nog bij je collega terecht hoop dat zij een wat positievere instelling heeft en gewoon tijd neemt voor jou en je kind!
Hier poging twee niet gelukt trouwens, ze was al een stuk eerder wakker als ik bedacht had, toch flesje aangeboden (klein beetje) en dat dronk ze leeg, ondertussen man opgedragen de rest dus ook maar op te warmen (wij gebruiken daar wel de magnetron voor trouwens) maar dat wou ze dus niet meer, best even volgehouden, ze bleef gelukkig wel vrolijk, andere keren werd ze al vrij snel hysterisch als ik even vol bleef houden (heb haar net alleen in de box of in wipstoeltje geprobeerd te voeden met de fles, dit lijkt ze dus wat minder frustrerend te vinden als vasthouden voor de fles)
Dadelijk nog maar eens slapend proberen en als dat lukt haar al voedend uit de box pakken.. We gaan het zien![]()
Waarom mag je (borst)voeding altijd maar 1keer opwarmen? (Niet dat ik dat vaker doe hoor maar vroeg me af wat de reden is)
Flessenwarmer eerder niet aan gedacht eigenlijk omdat ik maar incidenteel zou gaan kolven en afgebouwd wou hebben als ik weer ging werken. Misschien inderdaad als het na het weekend nog niet helemaal gelukt is met een flesje toch maar eens over na gaan denken ja.. (Al gaat het op het dagverblijf geloof ik ook gewoon in de magnetron)quote:Op donderdag 21 november 2013 20:31 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik geloof dat het gevoelig is voor bacteriegroei bij een 2e keer opwarmen. Je kunt wel proberen het warm te houden en dan later geven (na 1 uur wel weggooien).
Gebruik je bewust geen flessenwarmer? Als je straks gaat werken en vaker gaat opwarmen, is het misschien wat zonde van de stoffen die dan verloren gaan?
Heeft de pre-logopediste bij jou ook gekeken hoe de bv gaat? Ik had dat wel verwacht namelijk en de volgende afspraak zou zonder mij zijn (ivm mijn werkdagen enzo), dus blijkbaar hecht zij daar geen waarde aan. Ze had ook maar een half uur en dat is wel erg kort als je ook nog een intake wil doen en een flesje aan de andere kant van het gebouw moet opwarmen. Ik hoop morgen al bij mijn collega terecht te kunnen en anders volgende week.
Ook altijd gedaan ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:29 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens ben ik echt heel laks met de voorschriftenIk wil gewoon echt niks weggooien dus ik vind meestal dat t nog wel kan
Ik gooi ook vanalles bij elkaar van meerdere kolfsessies. Hoe 'erg' is dat?
Ja, toch weer een goede laktatiekundige erbij halen. Kijken of het een aanlegprobleem is of dat je toch inderdaad spruw hebt. Je productie is door al het gedoe nu misschien onwijs gedaald, maar aan de andere kant zegt kolven toch niet zo veel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:
Nieuw hier.. Lees al tijdje mee maar nu ook maar account aangemaakt
Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.
Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.
Herkenning? Steunende ervaringen of tips?
Het kan geen kwaad om te beginnen met smeren. Met een dag of 3 merk je wel echt aanzienlijk verschil.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:51 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Misschien - heb nu wel miconazol dat ik probeer. Als het daarmee beter gaat is het spruw..
Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:
Nieuw hier.. Lees al tijdje mee maar nu ook maar account aangemaakt
Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.
Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.
Herkenning? Steunende ervaringen of tips?
Ja die klachten herken ik wel, is het minder geworden nu je kindje minder verkouden is?quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:59 schreef Juud79 het volgende:
Ja hoi......
Ik had vorig weekend een snotterig mannetje en zelf de afgelopen week pijn met voeden, pijn aan mijn tepels en soms een trekkerig gevoel in mijn borst en na het voeden of als er kou langs kwam. OOk soms het idee van een verstopping, maar toch niet echt zoals dat voelt.
Heeft dat met de verkoudheid te maken wellicht, het lijkt nu een beetje af te zakken en sinds donderdag is het snotterig zijn ook bijna weg bij D.
Ik heb niet het idee dat het spruw is, maar had soms wel echt net zo'n gevoel als tijdens de eerste week aan de borst en dan vooral met aanhappen en de eerste paar slokken....![]()
Is er iemand die het bekend voorkomt? Ik heb het met Lientje nooit gehad, maar die was ook niet verkouden totdat we gestopt zijn met bv, een week later was ze dat wel...
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef WupWup het volgende:
Waarom zeg je dat 100ml te weinig is?
Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:03 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.
Ook een ongeloofelijke kloof. Lactatiedeskundige langsgeweest. Het aanhappen in volgens de regels goed dus daar lag het niet aan.
Ook geen spruw.
Ik wil maar zeggen soms kan het een paar weken ontzettend pijnlijk zijn en dat er blijkbaar toch niets aan de hand is.
Kreeg wel het advies op je borsten zoveel mogelijk in "de open lucht" te houden![]()
Als hij toen uit een flesje had gedronken was ik toendertijd zeker overgestapt zo'n pijn deed het. Maar helaas een flesweigeraar.
De mijne drinkt ook zelden meer dan 100. (12 mnd) En ik heb een periode van een paar weken gehad dat ik max. 30cc kolfde (was goed ziek toen), veel aanleggen/ clusterkolven is het antwoord.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.
Nou dapper was het niet omdat hij niet uit de fles wilde drinken dus ik moest wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:20 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.
quote:Gevolgen van alcohol voor je baby
Er is weinig bekend over de gevolgen voor de baby wanneer deze moedermelk krijgt na matige alcoholconsumptie door de moeder. Als je één uur nadat je 1,5 à 2 glazen alcoholhoudende drank hebt gebruikt de borst geeft, kan je baby een ander slaappatroon hebben dan gebruikelijk. Voor alle gevolgen van alcohol in moedermelk is het aannemelijk dat de effecten groter zijn naarmate je meer alcohol hebt gedronken.
Niets aan de hand joh. Je praat over promillages.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ik heb tussen 19.30 en 20.15 uur een glas wijn gedronken. Helaas waren mijn dametjes om 20.45 al wakker. Flesje geprobeerd te geven maar dat wilden ze niet. Ze bleven maar huilen, echt heel sneu dus ik heb ze uiteindelijk om 21.20 uur toch maar aangelegd. Dat hielp wel, ze waren meteen stil en vielen lekker in slaap. Maar wat heb ik nu allemaal aangericht met mijn wijnmelk?
uhhh nee er moet niets..quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.
Op een werkdag was ik zo'n 10 uur van huis weg en dronk ze (op verzoek) 3 keer. Verder was het wel een baby die vaker dan gemiddeld dronk. Rond de eerste verjaardag zaten we op zo'n 8-10 voedingen per 24 uur. Nu heb ik een peuter kleuter die goed weet wanneer ze honger of dorst heeft en daar prima naar kan handelen.quote:Op zondag 24 november 2013 12:10 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, E wordt ook altijd wakker als ik heb besloten dat een glaasje wijn wel kan![]()
Gelukkig schenk ik nooit een vol glas in, dus ze heeft nu denk ik 3 of 4 keer wat wijnmelk gehad. Ik heb niets aan verandering gemerkt.
MwGiraf, hopelijk helpt de miconazol snel en kun je fijn doorgaan met voeden
Marjolijntje en Sull, hoe is het daar met de spruw?
Ik ben trouwens echt helemaal verbaasd door de berichten van Ophelia en WupWup! 80-100 ml, echt waar?? Dronk jouw dochter dan ook zo vaak 's nachts Wup? E tankt soms 230-250cc weg op het kdv
Aan de andere kant moet je wel incalculeren dat het niet slapen misschien niet opgelost wordt door andere voeding. En als je kindje huilt wordt je toch wel wakker, of je nu je bed uit moet of niet.quote:Op maandag 25 november 2013 16:18 schreef Piekie81 het volgende:
Ha ladies,
De knoop is doorgehakt, we gaan afbouwen. Na 7 maanden is het goed geweest. De gebroken nachten (bv kan manlief niet overnemen, kv wel) en het continue paraat moeten staan eist behoorlijk zijn tol bij mij. Ik kies nu dus voor mijzelf. Het voelt dubbel, maar het geeft ook rust in mijn hoofd.
Nu zijn we aan het puzzelen welke volgorde van afbouwen het handigst is en hoeveel kv M drinkt.
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met afbouwen, denk ik. Dus ik gluur vast af en toe nog even mee.
Ik heb niet veel gepost hier, maar wel veel gehad aan wat jullie hier schrijven. Dank daarvoor!
Wat zij zegt!!quote:Op maandag 25 november 2013 20:00 schreef L0t.. het volgende:
Cwen, ik gebruik de cerazette en heb nergens last van qua productie of andere bijwerkingen. Maar goed, het is idd een kwestie van proberen of het bij jou ook zo werkt.
quote:
Ongesteld? Wat is dat?quote:Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Cwen, ik slik de cerazette (al vrij snel mee begonnen ook) en ik kan me niet herinneren dat ik er last van heb gehad mbt productie. Maar ik was toen ook al wel ongesteld geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |