abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132715120
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132717513
Shandaly, nee!!! Dat is stom! En stiekem ook wel mijn angst dat dat onderweg naar de opvang gebeurt. Al hoewel ik weet dat kv geen vergif is, en dat hij dat van mij ook best mag hebben, mocht het nodig zijn. Maar toch, je eigen melk...

De vriezervoorraad gebruik ik eigenlijk bijna niet, dus al mijn met moeite gekolfde melk afgelopen zomer, begint tegen de drie maanden in de vriezer te lopen. Als ik het niet gebruik, moet het weg...

Maar gister heeft M zonder problemen de flessen helemaal opgedronken, ondanks dat er door 1 fles vriezermelk gemengd zat. Dus binnenkort meer eens een fles met alleen vriezermelk proberen, kijken of hij dat nu wel pikt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132738358
Geen zorgen dames, de storm is weer gaan liggen.
pi_132739371
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:39 schreef Kyara het volgende:
Oh nee Shandaly :'(
zo'n stom aventbekertje?
Het was wel een aventbekertje, maar ik heb het gewoon heel onhandig omgestoten... had met elk flesje kunnen gebeuren.

Vandaag superkolfopbrengst op m'n werk trouwens: ~360 ml!

Piekie, die vriezervoorraad kun je ook gewoon 'rouleren' he? Verse erin, en vriezerspul laten ontdooien en meegeven aan kdv.
pi_132740411
Oh no shandaly.... wat kut!! ;(

Hier rouleert de vriezervoorraad ook inderdaad. In het weekend vries ik in wat ik 's avonds kolf. De rest van de week geef ik mee wat ik overdag kolf, maar dat is niet altijd genoeg dus kunnen ze het op het kdv dan aanvullen met de ijsblokjes.

Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
pi_132740554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
O+
pi_132740878
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132740951
Ik rouleer ook mijn voorraadje.

LadyBlack O+
pi_132742782
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:34 schreef Piekie81 het volgende:
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
Aan de ene kant heb je gelijk... aan de andere kant... waarom zou je überhaupt iets in de vriezer zetten dan? Als je het niet wilt gebruiken? Echt vers is het alleen rechtstreeks uit de borst, en als je het meteen invriest, en netjes ontdooit, lijkt het mij lekkerder dan wanneer het twee dagen in de koelkast heeft gestaan.. toch?
En te lang in de vriezer laten staan en alsnog weg moeten gooien is toch ook zonde?
pi_132743924
heb je pasteuriseren al geprobeerd?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:13:11 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132750762
Pffff, ik ben wat ziek, flinke verkoudheid sinds gisteren en meteen een productiedip. Vanaf een uurtje of drie tot zeven uur heeft er vrijwel de hele tijd een jongetje aan mijn borst gelegen.

Nu hoop ik maar dat het vandaag wel goed gaat en er voldoende melk is, gelukkig heb ik ook nog wat potjes in de vriezer staan mocht het echt nodig zijn.

Ik vind het wel stom, ben ook al ongesteld geweest en toen geen dip, bij Lientje had ik dat altijd wel en nu met dit alsnog wel, balen.
pi_132752301
Vervelend Juud, maar zo te lezen was D. zelf al goed bezig met dat te regelen :) Hier bij de laatste productiedip geen vriezervoorraad nodig gehad, gewoon veeeeeeeeel aan de borst gehangen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:39:17 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132752592
Ja, dat doe ik ook hoor, dan moet ie echt huilen van de honger wil ik dat grijpen, en tot nu toe is veel aan de borst ook goed. Hij had nu om 07.00 voor het laatst gedronken en kwam nu om 09.50 weer, dus het valt nu wel mee.
Het zal ook wel loslopen, maar het idee van een hongerig kind he.... :{
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:50:26 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132770342
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
pi_132770418
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Home is where the O+ is...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:01:28 #16
259886 pessie
pi_132770724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:52 schreef Cwen het volgende:
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Ze drinkt nog zo'n 7 x per dag.
pi_132770943
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:08:32 #18
259886 pessie
pi_132771025
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
Nou, om 7/7.30 voeden en om 8 uur ontbijten gaat kolvend denk ik niet lukken. En ik zou niet weten hoe ik tussendoor ergens ook nog moet kolven.
pi_132771084
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:56 #20
259886 pessie
pi_132771424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Nathan bleef de hele nacht krijsen na pap, dus dat was geen succes. Denk alleen dat granen misschien wat meer voeding geven...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:24:34 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_132771673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:27:07 #22
259886 pessie
pi_132771769
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef nytar het volgende:

[..]

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
AH kijk!
En die kant en klare pap. Dat is echt puur pap+KV? Geen suiker, vanilline e.d?
pi_132780347
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
pi_132789230
Kan Biobim ook met kV? Wij hebben ook een tijdje pap gegeven ipv brood 's ochtends. Lijkt me geen probleem. Ik maakte het met wat er aan bv van het KDV was overgebleven, in die tijd meestal 50 ml.

Nu eet hij prima zijn boterham, geeft wel minder troep dan de pap! :P

Wij hadden ook zulke nachten trouwens (van 4 tot 9 maanden, daarna nog 1 of2x wakker), ik vond het heel zwaar. Sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:15:38 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132791622
Ik gaf Lientje als baby, vanaf een maand of 6/7 altijd 150ml geitenmelk met pap en dan de normale Bambix granenpap, zonder vanille/banaan of andere rotzooi. Ze kreeg dan om 07.00 bv en om 08.30 een bordje pap en dan om 11.30 weer bv, in de middag bv en fruit, avond bv en groente en evt yoghurt en voor het naar bed gaan bv.
En dan per nacht nog twee keer bv. :)

Of ik het nu met D weer zo zou doen weet ik nog niet, ik ben nu toch meer van veel bv geven en weinig bijvoeding.Ik vind bv zoveel makkelijker en met bv en dan nog al die hapjes e.d. ben je zo druk. ;)

Ik was vandaag weer op controle, zelf haske ziek, maar ja, moet toch want kan maar een keer per maand in het ziekenhuis. Hij was goed gegroeid, zoals verwacht..... 6775 gram en 66 cm bij 4,5 maand.

pi_132792077
Mooie curve Juud! Flink de lengte in geschoten ook. Die geitenmelk is wel een goed idee trouwens. Hoewel ik huiverig ben voor pap sinds de rijstebloem zo verkeerd viel. Ik zou dan alleen wel iets in een fles willen en niet van een bordje want dat kost dan net iets teveel tijd met 2.

En beterschap voor jou :*
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:14:18 #27
259886 pessie
pi_132794856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef WupWup het volgende:
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
Ze is 8 maanden. Kijk, vroeger bestond KV nummer 2 niet eens, maar zelfs kleintjes vind het nog niet zo'n goed idee.. Heb echt twijfels. Vind volle koemelk stiekem beter dan kv :@ zeker als er zoveel suiker aan toegevoegd wordt. Ze eet al wel volle yoghurt.
Maar goed, ik k kan iets wel vinden maar wil haar lijf niet bezwaren.

Juud, wat doet D het goed! *O*
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:18:28 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132798188
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.

Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
pi_132798784
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:13:00 #30
259886 pessie
pi_132803557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:38 schreef WupWup het volgende:
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.

Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder

Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
pi_132810056
Waarom houdbare melk?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:05:25 #32
259886 pessie
pi_132819518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:58 schreef WupWup het volgende:
Waarom houdbare melk?
Hoger verhit en gemak. Als blijkt dat dit gaat werken ga ik naar verse.

Maar goed, vanochtend vond ze het na 5 hapjes wel klaar.
pi_132822265
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:18 schreef Juud79 het volgende:
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.

Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves! ^O^

En even een *O* voor Otje en mij, een jaar en een dag BV. O+
(en een -O- voor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen :{ )
pi_132822291
Quote v.s. edit-gedoe ...
pi_132823310
*O* voor 1 jaar en een dag bv!
pi_132823376
Yay Otje een jaar aan de tiet :9 O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:39:20 #37
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132824645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves! ^O^

En even een *O* voor Otje en mij, een jaar en een dag BV. O+
(en een -O- voor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen :{ )
Voila

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=525&id=624&page=9
pi_132830464
Wat goed Ophelia! *O*
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:51:34 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132831765
Gefeliciteerd nog met otje en jullie jaar!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:18:57 #40
259886 pessie
pi_132832932
Langvoedster phelia *O*
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:23:42 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132833125
Ophelia, gefeliciteerd met jullie mijlpaal! *O*
( vragen ze nu pas wanneer je gaat stoppen? ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:12:14 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132838351
Ophelia, ook nog gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*

Bij mij vroegen ze vaak ''Hoe lang denk je dat nog door zal gaan?'' of ''Wacht maar tot ze tanden krijgt''
:X
Nu heb ik me gewoon voorgenomen om te roepen, ''Voordat ie 18 is zal ie wel gestopt zijn''....

Ik hoop overigens de WHO norm te halen en ik heb een kleine borstfan, dus wie weet. :)
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:13:59 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132838427
Zelfs na 3 jaar 9 maanden kan je discreet voeden. ;)
(foto is van begin oktober) Madam wil niet meer dat er foto's gemaakt worden als ze drinkt. ;)
Mijn vader heeft wel een goede foto gemaakt toen ze even niet oplette, maar die gaat niet online. :)

pi_132864919
*O* voor Otje!

Mooie foto Davinia.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132865665
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:13 schreef pessie het volgende:

[..]

In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.

Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder

Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
Ik gebruik volle melk en babygranen. :')
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 november 2013 @ 20:51:06 #46
259886 pessie
pi_132866707
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik gebruik volle melk en babygranen. :')
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes :P

Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten :o . 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood 8)7 .
pi_132870774
Mooie foto Davinia! O+
pi_132872072
Ben zo superblij met bv. De laatste dagen heeft mijn dreumes gespuugd. Meeste eten bleef er niet in of ging er niet in, maar bv wel. En in de trein naar huis viel hij in slaap tijdens het voeden en sliep daar ruim anderhalf uur op, bijna tot aankomst in onze overstap locatie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132883413
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes :P

Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten :o . 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood 8)7 .
Carrefour, gele bus.
Oh en Bram is natuurlijk ook alweer 10 maanden, daar ga ik zeker geen nummer 2 voor kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 04-11-2013 11:31:35 ]
  maandag 4 november 2013 @ 13:32:21 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132886908
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen :@. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132887474
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen :@. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
pi_132887868
quote:
Thnx, ik ga het lezen!
  maandag 4 november 2013 @ 15:52:56 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132891480
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132891761
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 15:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Je moet gewoon vooral doen wat je zelf wilt in deze.

Ik had het plan om Bram minimaal 2 jaar aan de borst te houden, maar de laatste maanden staat het me gewoon tegen. Ik ben gewoon al 6 jaar zwanger of aan het voeden, en ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Bram drinkt nu nog in de nacht bij me en dat is het.

Niet te streng zijn voor jezelf. Elke keus die je maakt is goed.
  maandag 4 november 2013 @ 17:28:04 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132894671
Amen voor je laatste zin Tico ^O^

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vind dat je al zo lang fulltime kolft _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 04-11-2013 21:08:21 ]
pi_132903562
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft _O_
Dat dus. Respect hoor!
  maandag 4 november 2013 @ 21:09:09 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132904924
LE waarom quote je me nou? Ik heb een dt-fout gemaakt :o ;(
pi_132905096
Lol LB :D

Maar wel eens met de inhoud. Echt respect XM
pi_132905203
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww. ;)
pi_132905380
Ik vindt het gewoon ook heel knap LB! :P
  maandag 4 november 2013 @ 21:22:43 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132905672
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef L-E het volgende:
Ik vindt het gewoon ook heel knap LB! :P
*;
  maandag 4 november 2013 @ 21:31:20 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132906124
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef Olf het volgende:
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww. ;)
Weheh :P

Half half zal het sowieso op een gegeven moment wel worden. Ik teer nu al wat in op m'n voorraad. Kolf zo ergens tussen de 850-930 op een dag en mevrouw drinkt rond de 950. En als ik nog een kolfbeurt laat vallen, zal dat alleen maar sneller gaan.

Ik wil het aan de ene kant graag volhouden, want wil het beste voor haar, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk wel echt beginnen met ontzwangeren, een keer de deur uit zonder na te moeten denken of ik kolfzooi mee moet nemen / waar ik kan kolven /, of de afspraak niet is tijdens een kolfmoment, zodat ik weer moet schuiven, weer eens een keer borrelen :@, dus eigenlijk gewoon van huis kunnen zonder 'gedoe'.

Maar toch he... Hmz hmz.
pi_132908454
Je bent allang aan het ontzwangeren, gewoon op de manier zoals de natuur het bedoeld heeft :) Verder snap ik goed dat je er een beetje klaar mee begint te raken, het lijkt me hartstikke intensief. Kudo's voor jou! ;)
pi_132908932
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Amen voor je laatste zin Tico ^O^

En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft _O_
+1
Echt XM, hoe vaak ik aan jou denk als ik met tegenzin m'n kolf pak op het werk... Dat jij alléen maar kolft... en zo lang al volhoudt... _O_
  maandag 4 november 2013 @ 23:38:49 #65
381212 Gulara
From the future
pi_132912148
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd! *O*

Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.

Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker. :O

En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar. }:|
pi_132915451
Xcuzme vind het echt knap dat je al zo lang fulltime kolft. Ik geloof niet dat ik met fulltime kolven zo lang vol had gehouden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132916237
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 23:38 schreef Gulara het volgende:
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd! *O*

Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.

Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker. :O

En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar. }:|
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.

En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:13:12 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132917253
XM, ik kan me goed voorstellen dat je het kolven beu bent.
Mss ter overvloede en zeker niet naar bedoeld, maar wil/kan je N niet meer proberen aan de borst te krijgen?
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:20:04 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132917375
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...

En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in :X. Geen zin in een borstontsteking.
pi_132917401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...

En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in :X. Geen zin in een borstontsteking.
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:32:58 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132917628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
Mja, zit op het werk :').

Probeer zo goed mogelijk af te kolven en anders vanmiddag thuis ff met een warme luier aan de gang.
pi_132917762
Heb je geen warm water? Doek warme kraan?
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:52:15 #73
381212 Gulara
From the future
pi_132918122
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.

En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
De kant en klaar was op. -O-
En ik chargeer een beetje. ;) Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had. :P
pi_132918164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:52 schreef Gulara het volgende:

[..]

De kant en klaar was op. -O-
En ik chargeer een beetje. ;) Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had. :P
Dat is gewoon dikke onzin ook. Er bestaat geen slaap wondermiddel.
  woensdag 6 november 2013 @ 09:56:26 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132952739
Het lijkt erop alsof m'n lijf zelf al heeft besloten. Vanochtend kolfde ik een measly 250cc, waar ik gister 280 kolfde en daarvoor dik in de 300. Ik ben zo in dubio over wat te doen. Weer aanzetten en extra gaan kolven of denken, ik neem het zoals het is en bouw het gewoon verder af. Wil graag dat half jaar halen, maar het wordt met deze hoeveelheden wel heel lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')