Het was wel een aventbekertje, maar ik heb het gewoon heel onhandig omgestoten... had met elk flesje kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:39 schreef Kyara het volgende:
Oh nee Shandaly
zo'n stom aventbekertje?
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond
Aan de ene kant heb je gelijk... aan de andere kant... waarom zou je überhaupt iets in de vriezer zetten dan? Als je het niet wilt gebruiken? Echt vers is het alleen rechtstreeks uit de borst, en als je het meteen invriest, en netjes ontdooit, lijkt het mij lekkerder dan wanneer het twee dagen in de koelkast heeft gestaan.. toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:34 schreef Piekie81 het volgende:
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
Ze drinkt nog zo'n 7 x per dag.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:52 schreef Cwen het volgende:
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.
Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
Nou, om 7/7.30 voeden en om 8 uur ontbijten gaat kolvend denk ik niet lukken. En ik zou niet weten hoe ik tussendoor ergens ook nog moet kolven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet?
Nathan bleef de hele nacht krijsen na pap, dus dat was geen succes. Denk alleen dat granen misschien wat meer voeding geven...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye ging niks beter slapen van pap of ander etenMaar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.
Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
AH kijk!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef nytar het volgende:
[..]
Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
Ze is 8 maanden. Kijk, vroeger bestond KV nummer 2 niet eens, maar zelfs kleintjes vind het nog niet zo'n goed idee.. Heb echt twijfels. Vind volle koemelk stiekem beter dan kvquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef WupWup het volgende:
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:38 schreef WupWup het volgende:
Neem erin mee of het een voeding moet vervangen, want dan zou ik zelf toch voor kv kiezen ipv koe- of geitemelk. Zelf gebruikte ik gewoon nr 1 op die leeftijd. Nr 2 is alleen maar commercie. Yoghurt is ook nog een goeie ja!
Hoger verhit en gemak. Als blijkt dat dit gaat werken ga ik naar verse.quote:
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:18 schreef Juud79 het volgende:
Je kan ook yoghurt met pap doen.
Ik gebruikte wel altijd bio versies en altijd volle yoghurt en volle melk of het nu geitenmelk was of later koemelk.
Geitenmelk lijkt wat betreft samenstelling veel meer op bv als koemelk en het is lichter verteerbaar.
Voilaquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Weet je hoe dat precies zit? Ik krijg hier op het consultatiebureau steeds vreemde blikken wanneer ik aangeef dat Otje van koemelkproducten buikpijn en groene luiers krijgt maar geitenkaas e.d. (in beperkte hoeveelheid) wel verdraagt.
En wat een mooie curves!![]()
En even eenvoor Otje en mij, een jaar en een dag BV.
![]()
(en eenvoor de mensen die nu vragen wanneer ik ga stoppen
)
Ik gebruik volle melk en babygranen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:13 schreef pessie het volgende:
[..]
In principe moet het geen voeding vervangen, maar moet het granen toevoegen aan haar dieet. Brood werkt niet en lijkt haar te frustreren en ik heb de hoop dat als ze granen binnenkrijgt ze 's nachts beter slaapt.
Maar goed, we hebben nu eerst gekozen voor houdbare volle melk met 6+ maanden pap. In de 8+ zatzat inderdaad dextrose. Die kant en klare pap zat dat dus niet in, dat was echt mmelkpoeder met 6+ pap. Nou ja, ik ga het een week proberen (tenzij ze niet wil of er niet tegen kan) en dan zie ik wel even verder
Kun je zomaar pap toevoegen aan yoghuyoghurt? Misschien nog een idee om in MN achterhooachterhoofd te houden, wat granen door de yoghurt 's avonds.
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.quote:Op zondag 3 november 2013 20:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik gebruik volle melk en babygranen.
Het lijkt op rijstpap, maar het zijn granen. Gevonden in Frankrijk en meteen 4 bussen meegenomen. Dus dat krijgt Bram als hij niet wilt eten.
Carrefour, gele bus.quote:Op zondag 3 november 2013 20:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank je voor je input! Het is dus niet volstrekt abnormaal om volle melk te gebruiken.
De bambix 6 maanden die ik heb zijn ook fijne granen en geen rijstmeel.
Welke bus Franse granen heb je? Ik heb lijntjes![]()
Vanochtend heeft ze haar bakje leeggegeten. 50cc + 1,5 eetlepel granen. Nou ja, we kijken het aan. Tussen de middag had ze een broodje van tafel gegrisyt, en uiteraard at ze toen wel brood
.
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?quote:Op maandag 4 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit erover te denken om af te gaan bouwen. Ik ben het kolven echt best wel zat na 5 maand. Maar aan de andere kant denk ik, ik moet niet zo lui zijn. Als dat de enige reden is, vind ik het nog niet zo'n goede. Kolf nu 4x per dag. Productie is wel wat teruggelopen, maar ik heb gewoon geen puf meer om weer vaker te gaan kolven. Meh.
Thnx, ik ga het lezen!quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Voila
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=525&id=624&page=9
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.quote:Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat begrijp ik goed hoor. Kun je niet gewoon kijken hoever je komt zonder nu weer vaker kolven? En als het verder terugloopt dan is het maar zo?
Je moet gewoon vooral doen wat je zelf wilt in deze.quote:Op maandag 4 november 2013 15:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het plan. En eigenlijk wil ik in de tweede helft november verder afbouwen. 28/11 is ze alweer een half jaar en dat was het streven dat ik voor mezelf had gesteld.
Dat dus. Respect hoor!quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft
Wehehquote:Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef Olf het volgende:
Jaaaaaa XM superknap hoor. Rustig nadenken wat je wil. En half/half is ook een optie wellicht. Wel bizar dat ze alweer bijna een half jaar is wow! Oh nee, wooooowwwwwwww.
+1quote:Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Amen voor je laatste zin Tico
En XM, ik kan alleen maar elke keer denken hoe knap ik het vindt dat je al zo lang fulltime kolft
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.quote:Op maandag 4 november 2013 23:38 schreef Gulara het volgende:
Nou dat XM. Ik kolf drie dagen op m'n werk en afentoe 's avonds. En echt, ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan.
Ik vind dat je een meer dan fantastische prestatie hebt geleverd!
Ik zou blijven kolven wat voor jou prettig is.
Ik was van het weekend ziek en had vannacht elk uur een kind wakker.![]()
En probeer ik vorige week eens kunstvoeding want "dat je nog borstvoeding geeft, geen wonder dat ie nog niet doorslaapt" en dat viel dus ook flink tegen.
Veel gehannes met kokend water, flesjes en schepjes. En slapen, ho maar.
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het geloof ik een maand geleden ofzo voor het laatst geprobeerd en het was geen succes. Ze snapt er echt nog minder van dan in het begin. Ik denk dat het helaas gewoon echt kansloos is. Ik vind dat nog steeds heel erg. Ik had echt zo'n mooi beeld van een kindje aan de borst, maar het mag niet zo zijn. Het voelt ergens toch als falen...
En ik moet zo ff heel goed masseren voor het kolven, want vanochtend kwam er maar 100cc uit mn linkerborst en die doet nu zeer en er zit een harde bal in. Geen zin in een borstontsteking.
Mja, zit op het werkquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goed warm maken voor het kolven kan goed helpen.
De kant en klaar was op.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, daar wordt je ook gewoon handig in hoor. Dat weet ik nog wel bij Leyla, daar had ik ook gewoon haar flesje met 2 minuten klaar.
En als je een keertje kunstmelk maakt, dan hoef je echt niet te klooien met poeder en water. Voor die ene keer koop je dan toch kant en klaar? Ik zou niet eens maten en verhoudingen weten. Gewoon pakje in flesje, 40 sec in magnetron en klaar.
Dat is gewoon dikke onzin ook. Er bestaat geen slaap wondermiddel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:52 schreef Gulara het volgende:
[..]
De kant en klaar was op.![]()
En ik chargeer een beetje.Ik baalde vooral dat het niet het wonderslaapmiddel was waar "men" het over had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |