abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133263573
Hier ook flesweigeraar gehad en door contact met een pre logopediste opgelost. :) Maar was wel andere begin situatie hier denk ik, ze dronk eerst prima uit de fles. En met 6 maanden besloot ze ineens dat ze dat niet meer ging doen. Hoofd wegdraaien e.d. De actie was nogal bruut, vastzetten in de maxi cosi en de fles in het midden van de mond blijven houden en zachtjes aanduwen. Vond het absoluut niet prettig om te doen, ze krijste de boel bij elkaar. In t begin wel zo een half uur bezig, maar ze gaf elke keer steeds minder weerstand en daarna ging ze gewoon weer drinken uit de fles. Heeft in totaal twee weken geduurd. Sindsdien geven we om de dag de fles 's avonds. Voed nog 2x per dag zelf, nu 15 maanden :)

Succes Sull, en KD en hillz

Knap mannetje Juud! :) goed zeg
  donderdag 14 november 2013 @ 20:32:05 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133263923
Mijn zoon wil wel de fles, maar gaat er heel hard en verdrietig om huilen dat ie niet de borst krijgt. Van de week toevallig weer eens geprobeerd, ik heb nog steeds melk in de vriezer en dat wou ik graag opmaken. Van de week probeer ik het nog een keer, maar dan laat ik mijn moeder het eens geven.
Ik hoef gelukkig niet zonder hem weg, maar soms is het wel lekker om even 2 uurtjes boodschapjes e.d. te doen zonder dat je hoopt dat je foon niet zal gaan dat je weer naar huis moet komen.

Overigens heb ik een oppaskind van 6 maand en die drinkt hooguit 2x 90-100ml bij mij (of bij zijn vader) Hij is er van 8.00 uur tot 17.00 uur. Baby's zijn gewoon heel slim, hij haalt het in de avond en nacht in bij zijn moeder, ik vind het bizar dat een baby daar al zo over na kan denken.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:33:49 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133266671
Hoe blij ik ook ben met mijn goed drinkende (en slapende) kind; ik had het best fijn gevonden (egostrelend dus) als ze niet zo vreselijk makkelijk uit de fles zou drinken :') Maar ze klokt gewoon weg wat ze haar voorschotelen :Y)
pi_133266805
Juud wauw, goed gedaan hoor!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133291867
En nu is de spruw ook weer terug :(
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:20:52 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133298337
Ah nou.... -O- Balen sull!! :(

Heb je nog miconazol en nystatine in huis?
pi_133300465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ah nou.... -O- Balen sull!! :(

Heb je nog miconazol en nystatine in huis?
We waren nog aan het behandeen want het er was nog een klein plekje te zien en nu zit er weer meer op haar tong. Weer meer klachten met drinken enzo ;(

En ik heb net mijn borstschilden voor de kolf op mijn werk verkloot (evenals een kolffles, kruidvatfles en avent naturelfles en een lepel). Als je de magnetronsterilisator gebruikt is het handiger om die eruit te halen voor je de oven voorverwarmd :'( :+ :@
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:01:49 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133300704
Oh sull wat een pech!! Is GV niet een optie?

En ik ga afbouwen :). Morgen kolfbeurt laten vallen. Het is klaar en ik ben er klaar mee. Met de voorraad in de vriezer red ik het net tot een half jaar en dan is het over en uit :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:59:21 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133303994
Sull, wat een klotedag en wat een pech. :* (al moest ik wel een beetje gniffelen om de oven) :@

XM, hulde voor bijna 6 maanden kolven, echt enorm knap!

En verder dank voor de complimenten, ik ben ook zo trots, vooral op hem, niet zozeer op mijn boobies. Ik weet wel dat voeden op verzoek, samen slapen en verder veel rust, regelmaat en geborgenheid goed is voor mijn prematuur geboren jommetje. Die groeit zo even uit tot een bonk van een ventje. O+
pi_133305504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Hillie, dat klinkt fijn zeg! Ik wist niet dat er ook logopedisten waren die hulp boden bij flesweigeren tijdens borstvoeding. Heb je nog nieuwe dingen gehoord?
Wb die kokhalsreflex, dat heeft niks met je tepels te maken, maar alles met de normale mondontwikkeling van een baby. Onder andere daarom is Rapley ook pas aan te raden rond een maand of zes (individuele verschillen daar gelaten).
Hopelijk vinden jullie snel een manier om je dochter uit iets anders dan de borst te laten drinken.
Flesweigeren is één van de werkterreinen van prélogopedisten, ze kunnen je daar in principe allemaal mee helpen. Ik heb ook hulp gehad van een logopediste (ook voor het aan de borst krijgen van mijn in eerste instantie flesgevoede kind trouwens).

Anyhow, slotconclusie is dat je er nauwelijks wat aan kan doen en dat dwingen vaak averecht werkt. Best advies voor mij was: loslaten. Mijn zoon dronk ook weinig overdag, hij kreeg pap aangeboden uit een spuitje of van een lepeltje en één leidster liet hem uit een bekertje drinken. Ik heb hen laten uitmaken wat haalbaar was. Ik voedde hem 's morgens en 's avonds extra op mijn verzoek en heb zijn groei goes gemonitord. Toen we begonnen met vaste voeding is hij opeens weer uit de fles gaan drinken trouwens. Overigens heeft hij dus de eerste week na zijn geboorte alleen de fles gehad en geen borst en daarna iedere avond een fles maar toch weigerde hij van de ene op de andere dag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133326350
XM, ik vind je zo stoer, gewoon 6 maanden borstvoeding :* wauw, kanjer! Je mag echt enorm trots zijn op jezelf! Hoop dat het afbouwen goed gaat :)

Sull :* kut gewoon :( Hier zijn de kloven ook nog steeds niet helemaal weg :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133328688
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh sull wat een pech!! Is GV niet een optie?

En ik ga afbouwen :). Morgen kolfbeurt laten vallen. Het is klaar en ik ben er klaar mee. Met de voorraad in de vriezer red ik het net tot een half jaar en dan is het over en uit :).
Succes!

Hier is het al een maand dat er alleen s nachts wordt gedronken. Bram is het niet eens met een fles voor hij gaat slapen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133329407
Xcuz me succes met afbouwen.

Sull wat klote. Beterschap, hopelijk is de spruw gauw over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:01:52 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133330546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Succes!

Hier is het al een maand dat er alleen s nachts wordt gedronken. Bram is het niet eens met een fles voor hij gaat slapen. :')
Hmm :') maar ook wel weer lief toch?

Marjolijntje, sterkte met de kloven. Lijkt me akelig! Ik had soms wel eens blaren van de schelpen, gelukkig hielp purelan goed.

Vandaag voor het eerst drie keer gekolfd ipv vier keer. Ging goed. Alleen vanavond wat stuwing. Tapte toen ook 310cc.

Over een weekje naar 2x denk ik :).

Toch ook wel beetje verdrietig, het is zo definitief, ze komt écht niet meer aan de borst. Misschien dat ik haar morgen stiekem nog even probeer aan te leggen, tegen beter weten in :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 17 november 2013 @ 11:35:05 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133338157
Ja XM daar kan ik heel goed inkomen... vindt ze het wel fijn om aan de borst te liggen of raakt ze dan gefrustreerd?

Fijn dat het op een beetje stuwing na wel goed is gegaan. Rustig doorgaan dus ^O^
pi_133350629
XM, ik vind het zo knap dat je het kolven al zo lang hebt volgehouden. En dat je het nu gaat afbouwen begrijp ik helemaal, maar ik kan me ook voorstellen dat je er verdrietig van bent! :*
  zondag 17 november 2013 @ 19:51:49 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133351235
Succes met afbouwen XM. Echt respect dat je het uberhaupt zo lang hebt gedaan. Hoop dat het je rust geeft. Ondanks dat het dubbel is :*

Sterkte Sull :*
pi_133356852
XM, je hebt het top gedaan! 6 maanden fulltime kolven, denk niet dat veel vrouwen het je na zouden doen :* Heb je nog geprobeerd haar aan te leggen vandaag?
  maandag 18 november 2013 @ 12:02:10 #195
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_133371635
quote:
Geweldig!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 18 november 2013 @ 12:07:09 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133371746
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:37 schreef L0t.. het volgende:
XM, je hebt het top gedaan! 6 maanden fulltime kolven, denk niet dat veel vrouwen het je na zouden doen :* Heb je nog geprobeerd haar aan te leggen vandaag?
Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijken :').

En m'n lijf neemt afbouwen erg serieus, ook maar gelijk ongesteld geworden weer voor het eerst..
pi_133386682
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja.. Ze keek me heel raar aan en gooide haar hoofd naar achter om naar de wekkerradio te gaan kijken :').

En m'n lijf neemt afbouwen erg serieus, ook maar gelijk ongesteld geworden weer voor het eerst..
Ohw daar ben je mooi klaar mee dan ;)(met die ongesteldheid)
pi_133415405
Even een vraagje. Ziekige dochter drinkt vrij beroerd vandaag. Nu dus ook veel stuwing aan mijn rechterborst. Wat is wijsheid? Durf niet echt te kolven uit angst dat ze straks wel wil drinken en er dan niet genoeg is. Op basis van 1 a 2 slechte dagen loopt niet meteen je hele productie terug toch?
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:55:33 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133415539
Nee, je productie loopt niet direct terug.
Wil je niet kolven en als ze niet genoeg heeft dan het gekolfde flesje nageven?
Of stimuleer je de andere kant dan ook teveel?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:16:12 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133416146
Dat zou ik misschien ook doen Kyara, mits tijd en gelegenheid natuurlijk. Het is vast niet nodig, maar ik herken de angst van productieterugloop ;)

Hier kolfde ik de afgelopen tijd vrij beroerd, maar heb vannacht voor het eerst sinds lang maar 1 nachtvoeding gehad, en ik zat meteen weer op mn oude hoeveelheden :D Ik neem tenminste maar aan dat er een verband is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')