Het is de precieze filosofie van het libertarismequote:Op zondag 3 november 2013 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat particulieren die geweldige dingen organiseren, dat klopt. Punt is echter dat vaak gebruik wordt gemaakt van een accommodatie die door de overheid is betaald. Ook neemt de gemeente de exploitatiekosten voor zijn rekening.
Dat laatste duidt er natuurlijk op dat het podium niet rendabel is, maar dat is dan ook het hele punt.
Als iets particulier georganiseerd wordt dan zal het anders gaan dan als de staat het doet. Minder megalomaan maar daardoor zeker niet minder leuk.quote:Op zondag 3 november 2013 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat particulieren die geweldige dingen organiseren, dat klopt. Punt is echter dat vaak gebruik wordt gemaakt van een accommodatie die door de overheid is betaald. Ook neemt de gemeente de exploitatiekosten voor zijn rekening.
Dat laatste duidt er natuurlijk op dat het podium niet rendabel is, maar dat is dan ook het hele punt.
Een beetje podium kost gewoon een paar miljoen.quote:Op zondag 3 november 2013 21:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als iets particulier georganiseerd wordt dan zal het anders gaan dan als de staat het doet. Minder megalomaan maar daardoor zeker niet minder leuk.
Ik hoor wat je zegt. Doe het dan anders. Geen dure zaal maar een multifunctionele ruimte die voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Het kan makkelijk zonder gemeente.quote:Op zondag 3 november 2013 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje podium kost gewoon een paar miljoen.
Vervolgens moet de instelling nog draaiende gehouden worden. Het podium verdient geld doordat particulieren evenementen organiseren. Meestal is dat echter niet genoeg om de exploitatie mee te dekken.
Dan kun je twee dingen doen. De zaalhuur fors opschroeven met het gevaar dat kaartjes heel duur worden of dat er veel minder evenementen worden georganiseerd. Of de gemeente levert een structurele financiële bijdrage.
Dan krijg je dus een of ander schraal buurtcentrum. Het is maar wat je leuk vindt.quote:Op zondag 3 november 2013 21:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt. Doe het dan anders. Geen dure zaal maar een multifunctionele ruimte die voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Het kan makkelijk zonder gemeente.
Iets wat uit kan en door de liefhebbers zelf wordt gefinancierd. Gaat het om de uitvoering of om de entourage?quote:Op zondag 3 november 2013 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan krijg je dus een of ander schraal buurtcentrum. Het is maar wat je leuk vindt.
De entourage is bepalend voor de uitvoering. Die twee gaan hand in hand.quote:Op zondag 3 november 2013 21:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iets wat uit kan en door de liefhebbers zelf wordt gefinancierd. Gaat het om de uitvoering of om de entourage?
Plezier enkel voor de veelverdiener!quote:Op zondag 3 november 2013 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje podium kost gewoon een paar miljoen.
Vervolgens moet de instelling nog draaiende gehouden worden. Het podium verdient geld doordat particulieren evenementen organiseren. Meestal is dat echter niet genoeg om de exploitatie mee te dekken.
Dan kun je twee dingen doen. De zaalhuur fors opschroeven met het gevaar dat kaartjes heel duur worden of dat er veel minder evenementen worden georganiseerd. Of de gemeente levert een structurele financiële bijdrage.
Niet helemaal waar. Eerder 'prima dat het er is, maar niet iedereen verplichten eraan bij te dragen wanneer niet iedereen er gebruik van maakt'.quote:Op zondag 3 november 2013 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de precieze filosofie van het libertarisme
Het moet er wel zijn maar zelf eraan bijdragen absoluut niet.
Maar dat gebruik er van maken daar gaat het dus om. Men profiteert in veel gevallen indirect wel degelijk van uitgaven waar je niet zelf direct gebruik van maakt. Bijvoorbeeld omdat iets voor een leefbaardere samenleving zorgt of een gezonder en gelukkigere bevolking.quote:Op maandag 4 november 2013 02:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Eerder 'prima dat het er is, maar niet iedereen verplichten eraan bij te dragen wanneer niet iedereen er gebruik van maakt'.
Hey, dit komt me bekend voor. Libertariers als Murray Rothbard en Ayn Rand hadden ook de wens dat enkel op noodzakelijk goederen belasting wordt geheven (niet eens op luxe producten). Nozick speelde ook met die wens, maar verworp het uiteindelijkquote:Op zondag 3 november 2013 20:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De hypotheekrenteaftrek stamt uit 1893, toen de eerste inkomstenbelasting in Nederland van kracht werd. Tot die tijd werden belastingen geheven in de vorm van accijnzen, voornamelijk op eerste levensbehoeften als zout, zeep en suiker. Omdat de accijnzen voor iedereen even hoog waren, vormden zij voor de arme bevolkingsgroepen een veel zwaardere financiële last dan voor de rijken. Vanuit links-liberale hoek klonk daarom de roep om ze grotendeels te vervangen door een belasting op inkomsten.
Dus de HRA is er gekomen om de progressiviteit minder progressief te maken, en dan was het ook nog eens een 'belasting' die de staat per saldo geld kostte. Dat is prima, maar het is natuurlijk minder prima als de HRA in 10 jaar tijd explodeert en eenzijdig bij een bepaalde groep terecht komt.quote:Hervorming van het ‘onbillijke’ belastingstelsel was een ‘dringende eisch der rechtvaardigheid’, zo stond in de troonrede die koningin-regentes Emma in 1891 voorlas. Nog geen jaar later slaagde minister van Financiën Nicolaas Pierson erin om de eerste Wet op de Vermogensbelasting door de Tweede Kamer te loodsen.
Voortaan moest iedere Nederlander belasting betalen over het inkomen dat hij verdiende. Daaronder viel ook zijn woning, wanneer hij die in eigen bezit had. De redenering die hierachter school was deze: wie een huis bezat, zou dit kunnen verhuren en op deze manier dus geld verdienen. In het geval dat de eigenaar zelf zijn huis bewoonde ‘huurde’ hij dit van zichzelf. Hij spaarde zo maandelijks een bepaald bedrag aan huur uit, oftewel hij ontving huur uit eigen zak. Daarom werd de huurwaarde van zijn woning opgeteld bij zijn belastbare inkomen.
Bij het nieuwe belastingstelsel hoorde echter ook dat kosten die de belastingbetaler moest maken om zijn inkomsten te verwerven van dat belastbare inkomen mochten worden afgetrokken. Dat gold eveneens voor de uitgaven die het bezit van een woning met zich meebracht: onderhoudskosten, waardevermindering, én de rente die maandelijks moest worden betaald over een eventuele hypotheeklening. Het resultaat van deze rekensom was meestal negatief.
Omdat de meeste koophuizen in Nederland met hypotheken werden gefinancierd, kostte de belasting op koopwoningen de staat dus meer geld dan zij hem opleverde. Pierson beschouwde dit als een noodzakelijk kwaad. Het was het principe van de nieuwe inkomstenbelasting dat telde. Bovendien ging het niet om grote bedragen, aangezien eigenwoningbezit nog slechts voor een kleine bovenlaag was weggelegd.
Wellicht ook heeft Pierson de rijkste Nederlanders willen compenseren voor de grotere aanslag die het nieuwe belastingstelsel deed op hun portemonnee. Uit hun midden klonk namelijk protest tegen de belastinghervorming. In 1894 werd een Vereeniging tot het Weigeren van Belastingbetaling opgericht, en Pierson zelf dreigde te worden uitgesloten van de Haagse sociëteit De Witte.
Hoewel de belastingwetten sinds 1893 verschillende keren zijn aangepast – zo werd de progressie in de inkomstenbelasting sterker –, is de omgang met het eigenwoningbezit in essentie hetzelfde gebleven. Nog steeds moeten woningbezitters een extra post bij hun inkomen optellen – het huurwaarde- of eigenwoningforfait – en mogen ze de hypotheekrente ervan aftrekken.
Bron: http://www.historischnieu(...)heekrenteaftrek.html
Kijk. Dit is in een notendop wat er mis is in dit land. Overheden moeten wel zo veel mogelijk bezuinigen behalve op de zaken die jij belangrijk vind. Dat jouw liefhebberijen alleen uit kunnen als ze bekostigd worden door anderen die er helemaal geen interesse in hebben schijnt je niet te deren.quote:Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De entourage is bepalend voor de uitvoering. Die twee gaan hand in hand.
Affijn, de gemeenten moet de uitgaven mijns inziens zoveel mogelijk beperken, maar ik ben blij dat wordt gekozen voor een degelijk voorzieningenniveau. Dat draagt namelijk bij aan de leefbaarheid.
Nee die progressiviteit is een uitvinding van de Nazi's en kwam er pas veel later. Zoals je weet betaal je bij een flat tax ook al meer als je meer verdiend. De HRA is gewoon een logische gevolg van de aftrekbaarheid van kosten die je moet maken om een inkomen te vergaren. Uiteraard zoals we nu weten een regeling die marktverstorend heeft gewerkt waardoor iedereen uiteindelijk 30 tot 40% teveel betaalde voor een woning.quote:Op maandag 4 november 2013 08:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hey, dit komt me bekend voor. Libertariers als Murray Rothbard en Ayn Rand hadden ook de wens dat enkel op noodzakelijk goederen belasting wordt geheven (niet eens op luxe producten). Nozick speelde ook met die wens, maar verworp het uiteindelijk
Ja, ik weet dat pure libertariers helemaal geen enkele staatsmacht accepteren.
[..]
Dus de HRA is er gekomen om de progressiviteit minder progressief te maken, en dan was het ook nog eens een 'belasting' die de staat per saldo geld kostte. Dat is prima, maar het is natuurlijk minder prima als de HRA in 10 jaar tijd explodeert en eenzijdig bij een bepaalde groep terecht komt.
quote:Op maandag 4 november 2013 08:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Uiteraard zoals we nu weten een regeling die marktverstorend heeft gewerkt waardoor iedereen uiteindelijk 30 tot 40% teveel betaalde voor een woning.
De huizen zijn helemaal niet te duur. Hoe kom je er in godsnaam bij dat de huizen 30-40% te duur zijn?quote:
Hij zei waren, hequote:Op maandag 4 november 2013 10:19 schreef betyar het volgende:
[..]
De huizen zijn helemaal niet te duur. Hoe kom je er in godsnaam bij dat de huizen 30-40% te duur zijn?
Door te kijken naar de prijzen in Duitsland en België. Inmiddels heeft de correctie al grotendeels plaatsgevonden. Heeft heel veel mensen op papier veel geld gekost met dank aan Rutten en zijn kliek.quote:Op maandag 4 november 2013 10:19 schreef betyar het volgende:
[..]
De huizen zijn helemaal niet te duur. Hoe kom je er in godsnaam bij dat de huizen 30-40% te duur zijn?
quote:Op maandag 4 november 2013 10:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door te kijken naar de prijzen in Duitsland en België. Inmiddels heeft de correctie al grotendeels plaatsgevonden. Heeft heel veel mensen op papier veel geld gekost met dank aan Rutten en zijn kliek.
Ik hoop dat hij de maten voor zijn timmerwerk beter leest.quote:
Rutten, de voetbaltrainerquote:Op maandag 4 november 2013 10:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door te kijken naar de prijzen in Duitsland en België. Inmiddels heeft de correctie al grotendeels plaatsgevonden. Heeft heel veel mensen op papier veel geld gekost met dank aan Rutten en zijn kliek.
Houtquote:Op maandag 4 november 2013 10:21 schreef betyar het volgende:
Paper_Tiger vergelijkt een woning in Nederland met een houten hut in Frankrijk.
Je hebt half gelijk. Iedereen heeft immers voorkeuren voor wat betreft bezuinigingen. Dat is niet zo gek.quote:Op maandag 4 november 2013 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kijk. Dit is in een notendop wat er mis is in dit land. Overheden moeten wel zo veel mogelijk bezuinigen behalve op de zaken die jij belangrijk vind. Dat jouw liefhebberijen alleen uit kunnen als ze bekostigd worden door anderen die er helemaal geen interesse in hebben schijnt je niet te deren.
Zo hebben andere op hun beurt weer "belangrijke" zaken om geld aan uit te geven die uiteraard ook alleen maar kunnen als weer anderen voor de kosten opdraaien.
De enige oplossing is dus om al die
zaken op zo'n niveau te organiseren dat het uit kan uit de cashflow die de activiteit genereert.
Dan hoeft ook niemand zich druk te maken als iemand die werkt
gecompenseerd wordt voor het wegvallen van een aftrekpost. Des te meer geld houdt hij over om de prijs te betalen voor het kaartje van het voor jou zo belangrijke theater.
Ik ben het gedeeltelijk met jouw conclusie eens. Ik ben vooral van mening dat het streven moet zijn dat alles break even moet kunnen draaien. Theater is leuk maar niet als er tot in de eeuwigheid amen bij ieder kaartje wat verkocht wordt een tientje bij moet.quote:Op maandag 4 november 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt half gelijk. Iedereen heeft immers voorkeuren voor wat betreft bezuinigingen. Dat is niet zo gek.
Ik pleit vooral voor een degelijk voorzieningenniveau. Dat betekent natuurlijk niet dat elke gemeente de beschikking moet hebben over een theater. Een kleinere plaats kan genoegen met, bijvoorbeeld, een zalencentrum.
Punt is dat dergelijke voorzieningen de leefbaarheid en dus de aantrekkingskracht van een plaats vergroten. Meer inwoners betekent meer inkomsten waardoor het voorzieningenniveau eventueel kan worden uitgebreid.
En neen, niet iedereen heeft behoefte aan dergelijke gemeentelijke instellingen. Net zoals dat ik geen behoefte aan de mogelijkheden die de WMO biedt. Het is geven en nemen. Zo werkt een samenleving. Ik heb daar vrede mee. jij natuurlijk niet, dat weten intussen wel.
Overigens betekent dit alles niet dat niet kritisch gekeken mag worden naar de voorzieningen. Als het anders (lees: goedkoper) kan of wanneer iets zijn bestaansrecht verliest, dan moet de gemeente overwegen of zij wel door wil gaan.
Het hoeft er niet te zijn. Wat niet uit kan moet je ook niet willen exploiteren. als je naar de opera wil dan moet je ook bereid zijn de prijs te betalen.quote:Op zondag 3 november 2013 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de precieze filosofie van het libertarisme
Het moet er wel zijn maar zelf eraan bijdragen absoluut niet.
Als dat een eis is, dan kun je 90 procent van de theaters en zwembaden in Nederland sluiten.quote:Op maandag 4 november 2013 12:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met jouw conclusie eens. Ik ben vooral van mening dat het streven moet zijn dat alles break even moet kunnen draaien. Theater is leuk maar niet als er tot in de eeuwigheid amen bij ieder kaartje wat verkocht wordt een tientje bij moet.
Ik las net dat alle openluchttheaters in Nederland draaien op vrijwilligers en giften van donateurs. Het kan dus wel.quote:Op maandag 4 november 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als dat een eis is, dan kun je 90 procent van de theaters en zwembaden in Nederland sluiten.
Je vergeet de subsidies die in de honderden euro's per uitvoering kunnen lopen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik las net dat alle openluchttheaters in Nederland draaien op vrijwilligers en giften van donateurs. Het kan dus wel.
Theaters in de binnenstad zouden er commerciële activiteiten bij kunnen ontplooien zoals de verhuur van vergaderruimten om uit de kosten te komen. Verhuur aan de plaatselijke fanfare op dagen dat er geen voorstelling is of aan andere verenigingen die ook onderdak nodig hebben. Het valt mij op dat vele theaters en andere publieke gebouwen het gros van de tijd nauwelijks gebruikt worden. Het vergt gewoon een andere manier van denken.
En jij denkt dat dit allemaal niet gebeurt? De bezuinigingsgolf van de afgelopen jaren heeft de meeste gesubsidieerde instellingen gedwongen om het cultureel ondernemerschap te omarmen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik las net dat alle openluchttheaters in Nederland draaien op vrijwilligers en giften van donateurs. Het kan dus wel.
Theaters in de binnenstad zouden er commerciële activiteiten bij kunnen ontplooien zoals de verhuur van vergaderruimten om uit de kosten te komen. Verhuur aan de plaatselijke fanfare op dagen dat er geen voorstelling is of aan andere verenigingen die ook onderdak nodig hebben. Het valt mij op dat vele theaters en andere publieke gebouwen het gros van de tijd nauwelijks gebruikt worden. Het vergt gewoon een andere manier van denken.
Natuurlijk is dat ook leuk. Het gaat toch om de voorstelling? Andere mensen hoeven toch niet voor jouw liefhebberij te betalen omdat jij je neus ophaalt voor de aula van de school? Daar komen dezelfde mensen optreden en daar komen dezelfde vrienden en bekenden. Dat het nog leuker is in een luxe omgeving ben ik met je eens maar dan moet je ook bereid zijn daar zelf voor te betalen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit allemaal niet gebeurt? De bezuinigingsgolf van de afgelopen jaren heeft de meeste gesubsidieerde instellingen gedwongen om het cultureel ondernemerschap te omarmen.
En leuk hoor, een openluchttheater. Maar nu kom ik weer terug bij waar we begonnen: alles is mogelijk. Je kunt ook theatervoorstellingen houden in de aula van een basisschool. Maar is dat leuk? Nee.
Als je enkel de beschikking hebt over een aula, dan worden de mogelijkheden aanzienlijk uitgebreid (verlichting, geluid, etc). Dat stelt je weer in staat meer boeiende artiesten naar het theater te halen wat weer leidt tot meer inkomsten.quote:Op maandag 4 november 2013 13:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ook leuk. Het gaat toch om de voorstelling? Andere mensen hoeven toch niet voor jouw liefhebberij te betalen omdat jij je neus ophaalt voor de aula van de school? Daar komen dezelfde mensen optreden en daar komen dezelfde vrienden en bekenden. Dat het nog leuker is in een luxe omgeving ben ik met je eens maar dan moet je ook bereid zijn daar zelf voor te betalen.
Zo werkt de maffia niet eens joh.quote:Op maandag 4 november 2013 13:42 schreef raptorix het volgende:
Meer dan 50% nog belasting noemen? Dat noem ik pure chantage, zelfs de maffia vraag doorgaans maar 15%
Sprak onze beroepswerkloze.quote:Op maandag 4 november 2013 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
Daar staat tegenover dat de maffia je in elkaar beukt als je geen inkomen meer hebt en geen afdracht meer kunt betalen. Dat terwijl de overheid je een bijstandsuitkering geeft. Lijkt mij een wezenlijk verschil.
Wie is hier werkloos?quote:
Het is in een democratie zeer gebruikelijk dat je ook betaalt voor iets wat je zelf niet direct gebruikt, dat doen wij met zijn allen. Ik betaal voor van alles wat jij wel en ik niet gebruikt en vice versa. Wat wel en niet onder de collectieve lasten moet vallen daar kunnen we lang over discussiëren maar dit argument - het niet betalen voor iets wat jij zelf niet gebruikt - is dus niet valide. De vraag is waarom het wel of niet met de collectieve lasten moet worden bekostigd. Mij lijkt dat het van de regio afhangt. Een dorp wat in de buurt van een stad ligt hoeft inderdaad lang niet alle voorzieningen te hebben - wat volgens mij al lang het geval is - maar waar exact wil je de grens leggen?quote:Op maandag 4 november 2013 13:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ook leuk. Het gaat toch om de voorstelling? Andere mensen hoeven toch niet voor jouw liefhebberij te betalen omdat jij je neus ophaalt voor de aula van de school? Daar komen dezelfde mensen optreden en daar komen dezelfde vrienden en bekenden. Dat het nog leuker is in een luxe omgeving ben ik met je eens maar dan moet je ook bereid zijn daar zelf voor te betalen.
De mafia geeft niets terug, de overheid wel.quote:Op maandag 4 november 2013 13:42 schreef raptorix het volgende:
Meer dan 50% nog belasting noemen? Dat noem ik pure chantage, zelfs de maffia vraag doorgaans maar 15%
Sinds wanneer is een luxer huis een noodzakelijk kost om een inkomen te vergaren?quote:Op maandag 4 november 2013 08:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
De HRA is gewoon een logische gevolg van de aftrekbaarheid van kosten die je moet maken om een inkomen te vergaren.
Sinds de wetgevers het eigenhuis als bron van inkomsten aanmerkten voor de inkomstenbelasting. Is er iets wat je daar niet aan begrijpt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een luxer huis een noodzakelijk kost om een inkomen te vergaren?
De maffia biedt bescherming. Wat jij zegt is dat als je iemand beroofd van duizend Euro maar je geeft hem een appel terug het goed is want je hebt iets teruggekregen voor dat geld. Het was dus geen roof?quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De mafia geeft niets terug, de overheid wel.
Ik weet dat dit in een democratie zeer gebruikelijk is. Het is de kern van de democratie geld krijgen van het collectief. Mijn stelling is dat als je de keuze hebt tussen een voorstelling in de aula van de school die kostendekkend is en een voorstelling in een luxe omgeving waarbij het collectief op moet draaien voor die luxe de keuze voor de eerste optie gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in een democratie zeer gebruikelijk dat je ook betaalt voor iets wat je zelf niet direct gebruikt, dat doen wij met zijn allen. Ik betaal voor van alles wat jij wel en ik niet gebruikt en vice versa. Wat wel en niet onder de collectieve lasten moet vallen daar kunnen we lang over discussiëren maar dit argument - het niet betalen voor iets wat jij zelf niet gebruikt - is dus niet valide. De vraag is waarom het wel of niet met de collectieve lasten moet worden bekostigd. Mij lijkt dat het van de regio afhangt. Een dorp wat in de buurt van een stad ligt hoeft inderdaad lang niet alle voorzieningen te hebben - wat volgens mij al lang het geval is - maar waar exact wil je de grens leggen?
Het is niet de kern van een democratie maar het is een automatisch gevolg van een democratie dat allerlei zaken collectief worden geregeld aangezien voldoende mensen die zaken willen en het collectief regelen nu eenmaal praktisch gezien noodzakelijk is.quote:Het is de kern van de democratie geld krijgen van het collectief.
Het hangt er van af wat er in de buurt ligt, niet elk dorp hoeft alle faciliteiten te hebben maar het is niet te veel gevraagd dat binnen een bepaalde straal de meeste faciliteiten aanwezig zijn. Welke keuzes je hierin maakt als samenleving hangt ook af van allerlei andere behoeftes (vergrijzing). We hebben in Nederland al enorm veel collectieve voorzieningen afgebroken, denk bijv. aan de publieke zwembaden en de muziekscholen (volwassenen betalen gewoon de kostprijs). Het lijkt me goed als er eens een uitgebreide maatschappelijke discussie wordt gevoerd over welke voorzieningen we wel en niet koste wat het kost willen behouden, anders is iedereen in Nederland straks slechter af wegens de willekeur. Ik pleit ervoor dat zoveel mogelijk sportfaciliteiten publiek blijven (de sportterreinen van gemeentes) en dat cultuur meer wordt gestimuleerd. Ik denk dat in de cultuursector wat meer inventiviteit en meer vrijwilligerswerk veel verschil zou kunnen maken. Deze sector lijkt helaas subsidieverslaafd te zijn geworden, dat zie ik ook in mijn eigen gemeente. Geen reden voor het botte mes, wel een reden om eens met goed beleid te komen.quote:Mijn stelling is dat als je de keuze hebt tussen een voorstelling in de aula van de school die kostendekkend is en een voorstelling in een luxe omgeving waarbij het collectief op moet draaien voor die luxe de keuze voor de eerste optie gemaakt moet worden.
Ja, ze biedt 'bescherming' tegen de mafia zelf.quote:De maffia biedt bescherming.
Dat is pas een zorg wanneer je je hypotheek eindelijk hebt afbetaald, voor zo ver dat in Nederland nog (of weer?) gebeurt.quote:Sinds de wetgevers het eigenhuis als bron van inkomsten aanmerkten voor de inkomstenbelasting.
Jouw systeem betekent toch armoede en dood voor grote hoeveelheiden gezinnen. Dus ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt de overheid met criminele organisaties te vergelijken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 05:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De maffia biedt bescherming. Wat jij zegt is dat als je iemand beroofd van duizend Euro maar je geeft hem een appel terug het goed is want je hebt iets teruggekregen voor dat geld. Het was dus geen roof?
Waar haal je het idiote idee vandaan??? Hoe kan, in godsnaam, mijn systeem tot dood en armoede leiden? Het leidt tot een eerlijke verdeling van werk en inkomen. De overheid is inderdaad precies zo georganiseerd als de maffia met dien verstande dat de maffia echt bescherming biedt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:26 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Jouw systeem betekent toch armoede en dood voor grote hoeveelheiden gezinnen. Dus ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt de overheid met criminele organisaties te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |