SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tyron op 24-10-2013 01:25:11 ]
Wat heeft die steward dan allemaal voor je gedaan dat je hem zo aanbidt?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:18 schreef Tyron het volgende:
Even een foto van de grootste god op deze aarde in de OP gezet.
Als dit een grap is dan vraag ik je per direct van dit forum te verwijderen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat heeft die steward dan allemaal voor je gedaan dat je hem zo aanbidt?
Gelukkig was het geen grap maar pure ernst.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als dit een grap is dan vraag ik je per direct van dit forum te verwijderen.
Ah, maar dan neem ik je niet meer serieus.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gelukkig was het geen grap maar pure ernst.
Gelukkig niet Tyronquote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:20 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ah, maar dan neem ik je niet meer serieus.
Net zoals de rest van dit topic.
Doe even =640 op dat plaatje.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hallo JanCees.
Gelukkig is er nog wat kwaliteit te vinden in dit topic buiten mezelf om.
Toen onze corners nog goed waren en daadwerkelijk een meerwaarde en bedreiging, Europees (en nationaal) gezienquote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:12 schreef Heeinz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik deel dit emotionele moment graag met jullie.
Ik heb nog een klein beetje hoop dat het de bedoeling was, die ballen werden namelijk wel elke keer doorgekopt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Toen onze corners nog goed waren en daadwerkelijk een meerwaarde en bedreiging, Europees (en nationaal) gezien![]()
Met Denswil/De Jong/Sigthorsson heb je toch aardige koppers zou je denken. Als Moisander terug is heb je er nog 1 bij.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein beetje hoop dat het de bedoeling was, die ballen werden namelijk wel elke keer doorgekopt.
Precies, daarom snap ik deze variant ook niet helemaal, als het dat al is. Dit is gewoon een beetje hopen dat iemand in de kluts die bal erin kan schieten. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit niet de bedoeling is, anders zal Frank wel helemaal wild worden toch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:59 schreef Syntix het volgende:
[..]
Met Denswil/De Jong/Sigthorsson heb je toch aardige koppers zou je denken. Als Moisander terug is heb je er nog 1 bij.
Vond het niet zo vreemd omdat zij in de lucht toch wel sterker zijn, al is het natuurlijk wel handig om te variëren, zeker als er gewoon 0 uitkomt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:09 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Precies, daarom snap ik deze variant ook niet helemaal, als het dat al is. Dit is gewoon een beetje hopen dat iemand in de kluts die bal erin kan schieten. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit niet de bedoeling is, anders zal Frank wel helemaal wild worden toch?
Jawel, maar als je al twee keer zo'n achterlijke variant hebt geprobeerd, en ook die in de eerste helft waarbij Fischer zo'n kutvoorzet gaf, lijkt het me dat ze dat wel door hebben. Variatie is echt niet erg, maar er moet wel is een keer wat uit komen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vond het niet zo vreemd omdat zij in de lucht toch wel sterker zijn, al is het natuurlijk wel handig om te variëren, zeker als er gewoon 0 uitkomt.
Dachten we ook niet dat City en Real Madrid in de lucht sterker zouden zijn? Tegen beide hebben we gescoord via een corner. AC Milaan paar weken terug natuurlijk ook. We hebben gewoon een paar spelers die aardig kunnen koppen en dan hoef je echt geen 2 meter te zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vond het niet zo vreemd omdat zij in de lucht toch wel sterker zijn, al is het natuurlijk wel handig om te variëren, zeker als er gewoon 0 uitkomt.
Daarom beter om te variëren, daar merk je ook wel aan dat de spelers wel veel verteld moet worden, moeten ze zelf toch zien.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:26 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dachten we ook niet dat City en Real Madrid in de lucht sterker zouden zijn? Tegen beide hebben we gescoord via een corner. AC Milaan paar weken terug natuurlijk ook. We hebben gewoon een paar spelers die aardig kunnen koppen en dan hoef je echt geen 2 meter te zijn.
wat een kneuzenquote:
Geweldig filmpje, mooie sfeer! Wat ik echter niet begrijp en nooit zal begrijpen is die haat jegens elkaar. Celtic-fans zijn echt top, ik zou daar als Ajacied ook van genieten. Bijvoorbeeld de Ajax-sjaals ook in de lucht houden tijdens YNWA ofzo.quote:
Je hebt er altijd een paar idioten tussen zitten. Niks aan te doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Geweldig filmpje, mooie sfeer! Wat ik echter niet begrijp en nooit zal begrijpen is die haat jegens elkaar. Celtic-fans zijn echt top, ik zou daar als Ajacied ook van genieten. Bijvoorbeeld de Ajax-sjaals ook in de lucht houden tijdens YNWA ofzo.
Trouwens, die gasten die nog willen knokken (zo te zien een minderheid) hebben er echt helemaal geen hout van begrepen.
Dat is altijd een minderheid geweestquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Trouwens, die gasten die nog willen knokken (zo te zien een minderheid) hebben er echt helemaal geen hout van begrepen.
Houden zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is altijd een minderheid geweest
Tsja, staan allemaal hartstikke strak natuurlijk. Van de 3.000 aanwezigen (waaronder ook ik dus) is het grootste gedeelte wel 'normaal'. Al laten een hoop mensen zich opfokken door drank, spanning, elkaar, politie en natuurlijk levensgevaarlijke types zoals onderstaande:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Geweldig filmpje, mooie sfeer! Wat ik echter niet begrijp en nooit zal begrijpen is die haat jegens elkaar. Celtic-fans zijn echt top, ik zou daar als Ajacied ook van genieten. Bijvoorbeeld de Ajax-sjaals ook in de lucht houden tijdens YNWA ofzo.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Tsja, staan allemaal hartstikke strak natuurlijk. Van de 3.000 aanwezigen (waaronder ook ik dus) is het grootste gedeelte wel 'normaal'. Al laten een hoop mensen zich opfokken door drank, spanning, elkaar, politie en natuurlijk levensgevaarlijke types zoals onderstaande:
[ afbeelding ]![]()
Vind het wel mooi eigenlijk. Beetje fokken moet kunnen, die paar stoeltjes had alleen niet gehoeven.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:24 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Houden zo
In dit topic nog mensen die bij de wedstrijd waren trouwens?
Die mensen vragen toch gewoon om een stoeltje?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Tsja, staan allemaal hartstikke strak natuurlijk. Van de 3.000 aanwezigen (waaronder ook ik dus) is het grootste gedeelte wel 'normaal'. Al laten een hoop mensen zich opfokken door drank, spanning, elkaar, politie en natuurlijk levensgevaarlijke types zoals onderstaande:
[ afbeelding ]![]()
Vind het wel mooi eigenlijk. Beetje fokken moet kunnen, die paar stoeltjes had alleen niet gehoeven.
Het gekke is dat er op Twitter hordes aan Celtic-fans zijn die Ajax 'worst away-fans ever' noemen. Vanwege die drie stoeltjes.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Nou daar hebben ze ons echt mee hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
In de jaren 90 toen ik weleens buitenlandse wedstrijden bezocht maakte ik zelfs mee dat enkelen poogden spullen van mede-supporters te jatten. Ja,echt. Vechtpartijen om je eigen spullen te behouden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef Heeinz het volgende:
Je hebt er altijd een paar idioten tussen zitten. Niks aan te doen.
Die gasten kijken ook zo blijquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Voorlopig hopelijk nog nietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wanneer is Bojan eigenlijk weer fit?
Naja ok, als je ziet in wat voor vorm onze andere aanvallers zitten. Verder vind ik het maar een flapdrolquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ook niet als hij in de spits staat?
Het is altijd beter als iedereen fit isquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:10 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Naja ok, als je ziet in wat voor vorm onze andere aanvallers zitten. Verder vind ik het maar een flapdrol
Geweldigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Is gewoon prachtig, zegt een heleboel als je je hierdoor vernederd voelt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Geweldigdat je je hierdoor laat provoceren zeg
twitter:FOXSportsnl twitterde op donderdag 24-10-2013 om 19:14:39GOAL: Twee oud-Ajacieden zetten de Spurs op voorsprong! Uit een voorzet van #Eriksen kopt #Vertonghen knap raak. #shetot: 0-1 reageer retweet
Op dit moment absoluut nietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:13 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ozbilizgoede voetballer, maar dan veel liever fischer
Onzin, jammer dat ze er niet doorheen kwamen om te kijken of ze dan nog zulke grote praat hadden hoewel het buiten het stadion gewoon Ajax was die de klok sloeg. Verder qua sfeer ook indruk gemaakt denk zoals overal wel met een vol uitvak.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Geweldigdat je je hierdoor laat provoceren zeg
Wij kunnen pratenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:10 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Naja ok, als je ziet in wat voor vorm onze andere aanvallers zitten. Verder vind ik het maar een flapdrol
Zozo, harde baas gespot hier.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:04 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin, jammer dat ze er niet doorheen kwamen om te kijken of ze dan nog zulke grote praat hadden hoewel het buiten het stadion gewoon Ajax was die de klok sloeg. Verder qua sfeer ook indruk gemaakt denk zoals overal wel met een vol uitvak.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zozo, harde baas gespot hier.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zozo, harde baas gespot hier.
App wel, via browser nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:19 schreef tammepiet het volgende:
Youtube bij jullie ook brokko? Android.
kanjer wat een baas.quote:
Koning Frankquote:
Unieke trainer in zijn vakgebied. En dit gebaar is niet voor de show, hij meent het ook echt. Uniek.quote:
Toevallig wou ik gisteravond ook die video bekijken en deed die het ook niet. Zo fucking irritantquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:19 schreef tammepiet het volgende:
Youtube bij jullie ook brokko? Android.
Ah tof van hemquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Unieke trainer in zijn vakgebied. En dit gebaar is niet voor de show, hij meent het ook echt. Uniek.
ligt meer aan de fans dan aan een lied. Dit is mijn club is prachtig en kan makkelijk meegezongen worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:27 schreef Heeinz het volgende:
Toch vind ik het jammer dat wij niet zo'n soort lied hebben dat iedereen massaal meezingt..
Goed, misschien bloed zweet en tranen dan. Maar dat is ook alleen bij de grote wedstrijden echt zo.
Heb je gelijk in ja. Toch merkte ik tegen Milan dat er meer supporters dan normaal echt aan het supporten waren. Maar zoiets meezingen tijdens de wedstrijd doet bijna niemand, en dat is ook niet gek als naast je ook niemand het doet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ligt meer aan de fans dan aan een lied. Dit is mijn club is prachtig en kan makkelijk meegezongen worden.
Dat zit er ook historisch niet echt in, bij Ajax kwam je voor het voetbal, niet voor de sfeer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:40 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Heb je gelijk in ja. Toch merkte ik tegen Milan dat er meer supporters dan normaal echt aan het supporten waren. Maar zoiets meezingen tijdens de wedstrijd doet bijna niemand, en dat is ook niet gek als naast je ook niemand het doet.
Toch zou ik het wel veranderd willen zien. Het hoeft niet zo geforceerd zoals bij onze vrienden uit Rotterdam, maar toch.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zit er ook historisch niet echt in, bij Ajax kwam je voor het voetbal, niet voor de sfeer.
Ben ik met je eens. Sta regelmatig op vak410 of bij een uitwedstrijd en dan ga ik vol mee in de sfeer, sta/zit ik ergens anders dan wil ik wel meedoen, maar voel ik mij ook wel bezwaard omdat de rest er als een dooie bijzitquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:40 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Heb je gelijk in ja. Toch merkte ik tegen Milan dat er meer supporters dan normaal echt aan het supporten waren. Maar zoiets meezingen tijdens de wedstrijd doet bijna niemand, en dat is ook niet gek als naast je ook niemand het doet.
Haha ja, dat herken ik wel ja. Vak 428 heb ik ook een paar keer gezeten, en dan kan je ook wel lekker meedoen. Tegen Milan zat ik 409, was ook wel prima te doen daar, maar dat wordt natuurlijk minder onder de aandacht gebracht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:50 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Sta regelmatig op vak410 of bij een uitwedstrijd en dan ga ik vol mee in de sfeer, sta/zit ik ergens anders dan wil ik wel meedoen, maar voel ik mij ook wel bezwaard omdat de rest er als een dooie bijzit
Moisander is er niet bij meldt het AD.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:20 schreef Heeinz het volgende:
Cillessen heeft de training ziek verlaten volgens AT5, meespelen is nog onzeker.
GVD, weer die dwaas op goalquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:20 schreef Heeinz het volgende:
Cillessen heeft de training ziek verlaten volgens AT5, meespelen is nog onzeker.
Nee hèquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:20 schreef Heeinz het volgende:
Daar zal nog wel wat tijd overheen gaan, als de oude garde er niet meer is, veel belangrijker vind ik het voetbal, als dat op niveau is worden ook de chagrijnen echt wel enthousiastquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:49 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Toch zou ik het wel veranderd willen zien. Het hoeft niet zo geforceerd zoals bij onze vrienden uit Rotterdam, maar toch.
Denk het niet, denk dat het altijd wel zo blijft bij Ajax, lange (stille) zijde en een paar goede fanatieke vakken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar zal nog wel wat tijd overheen gaan, als de oude garde er niet meer is, veel belangrijker vind ik het voetbal, als dat op niveau is worden ook de chagrijnen echt wel enthousiast
En dan met z'n allen lullen over hoe goed de sfeer was? het voetbal is toch veel belangrijker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:27 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Denk het niet, denk dat het altijd wel zo blijft bij Ajax, lange (stille) zijde en een paar goede fanatieke vakken.
Terwijl ik zeker weet dat je de hele tweede / eerste ring zuid gevuld kan krijgen met fanatieke supporters, deze zitten nu hier en daar door het stadion jammer genoeg.
Tuurlijk is het voetbal belangrijker, maar als ik naar het stadion ga, wil ik wel een beetje fanatiek mee kunnen doen i.p.v. doodstil op een stoeltje zitten. Nu zitten we met Champions League wedstrijden wel op de lange zijde helaas, maar kan je redelijk je gang gaan. Ik heb daar ook wel eens wedstrijden gehad dat je gewoon moest blijven zitten en je kop dicht houden. Dan zit ik misschien nog wel liever thuis voor de buis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan met z'n allen lullen over hoe goed de sfeer was? het voetbal is toch veel belangrijker.
oneens. Het voetbal is belangrijk, maar sfeer is zeker net zo belangrijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan met z'n allen lullen over hoe goed de sfeer was? het voetbal is toch veel belangrijker.
Je kop houdenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:33 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Tuurlijk is het voetbal belangrijker, maar als ik naar het stadion ga, wil ik wel een beetje fanatiek mee kunnen doen i.p.v. doodstil op een stoeltje zitten. Nu zitten we met Champions League wedstrijden wel op de lange zijde helaas, maar kan je redelijk je gang gaan. Ik heb daar ook wel eens wedstrijden gehad dat je gewoon moest blijven zitten en je kop dicht houden. Dan zit ik misschien nog wel liever thuis voor de buis.
Meer in, als je met een groepje wat fanatiek ging meezingen of doen, werd er naar je gekeken alsof je elk moment een bom kon laten ontploffen daar. Niet dat we daar iets van aantrekken, maar het maakt het er niet leuker opquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kop houden? Dat heb ik nog nooit gehoord, zitten wel. Maar goed is voor mij wel weer een tijd geleden dat ik een seizoenskaart had, ga nu niet vaker dan 2 keer per seizoen als ik dat al red.
Sorry hoor vind ik onbegrijpelijk, het voetbal staat bij mij in factor 20 tot de sfeer, wat ik al eerder melde zelfs de grootste chagrijn wordt enthousiast als ze mooi voetbal zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:36 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
oneens. Het voetbal is belangrijk, maar sfeer is zeker net zo belangrijk.
Dat kan, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Als ik goed voetbal wil zien neem ik wel Sport 1 en ga ik Barcelona kijken. Natuurlijk willen we dat Ajax ook ooit dat niveau haalt, maar zolang onze spelers per ongeluk drie keer goed spelen en dan worden verkocht gaat dat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sorry hoor vind ik onbegrijpelijk, het voetbal staat bij mij in factor 20 tot de sfeer, wat ik al eerder melde zelfs de grootste chagrijn wordt enthousiast als ze mooi voetbal zien.
Misschien is het omdat ik ze op dat niveau heb zien spelen en de meesten hier dat alleen maar van horen zeggen hebbenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Als ik goed voetbal wil zien neem ik wel Sport 1 en ga ik Barcelona kijken. Natuurlijk willen we dat Ajax ook ooit dat niveau haalt, maar zolang onze spelers per ongeluk drie keer goed spelen en dan worden verkocht gaat dat niet gebeuren.
Ajax is buiten het veld nog altijd een bijzondere en fantastische club, maar qua voetbal is het -inmiddels- een club zoals alle andere.
Sfeer en support kan ook leiden tot beter voetbal, toch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sorry hoor vind ik onbegrijpelijk, het voetbal staat bij mij in factor 20 tot de sfeer, wat ik al eerder melde zelfs de grootste chagrijn wordt enthousiast als ze mooi voetbal zien.
Nou denk ik niet, inzet verhogend misschien wel, verder prima hoor dat mensen zich voor de sfeer inzetten, ik heb er geen last van maar wat ik al zei, het voetbal staat bij mij met stip op #1quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Sfeer en support kan ook leiden tot beter voetbal, toch?
Kijk maar naar Feijenoordquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar voetbal is natuurlijk entertainment, en als het niet om aan te gluren is word ik er niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:20 schreef Heeinz het volgende:
Vermeer en Sana..quote:
Laat inzet nou net wel eens ons probleem zijn. Denken dat we er al zijn als we voorstaan, en rustig gaan voetballen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou denk ik niet, inzet verhogend misschien wel, verder prima hoor dat mensen zich voor de sfeer inzetten, ik heb er geen last van maar wat ik al zei, het voetbal staat bij mij met stip op #1
Ach.. Feyenoord. 16-jarige knulletjes die als een gek in het rond springen bij een kleine kans. Maar inderdaad, het heeft wel effect en daar gaat het om.quote:
twitter:ajax1nl twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 13:16:53Over de zieke Jasper Cillessen: "We verwachten geen problemen voor morgen." #ajarkc reageer retweet
Was het maar zo eenvoudig, het grootste probleem is gewoon gebrek aan kwaliteit, ik vond Kieft het wel aardig verwoorden afgelopen dinsdag, jong is niet erg en fouten maken, kan gebeuren maar zit de kwaliteit in de spelers en dan moet je helaas nee zeggen. Als je naar de huidige selectie kijkt zitten er teveel bij waarvoor Ajax al te hoog gegrepen is of het maximale is, op Fischer en Andersen misschien na zal geen enkele speler de top halen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:18 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Laat inzet nou net wel eens ons probleem zijn. Denken dat we er al zijn als we voorstaan, en rustig gaan voetballen.
Oké dit seizoen is dat met inzet inderdaad wat minder nu ik er over nadenk, maar bijvoorbeeld tegen Heerenveen zakten we gewoon volledig in na de 0-2, 'want het was al gebeurd'. Ik vond tegen Celtic ook niet echt dat we een gebrek aan geluk hadden, natuurlijk een klein beetje, maar vele andere spelers dan Serero hadden die kans vlak voor de 2-0 wel afgemaakt, en dat is het verschil.. Het is zoals je zegt gewoon kwaliteit. We hebben blijkbaar geen spelers die als het team niet loopt, toch iets goeds kunnen doen. Fischer zou dat kunnen, maar mist die vorm natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was het maar zo eenvoudig, het grootste probleem is gewoon gebrek aan kwaliteit, ik vond Kieft het wel aardig verwoorden afgelopen dinsdag, jong is niet erg en fouten maken, kan gebeuren maar zit de kwaliteit in de spelers en dan moet je helaas nee zeggen. Als je naar de huidige selectie kijkt zitten er teveel bij waarvoor Ajax al te hoog gegrepen is of het maximale is, op Fischer en Andersen misschien na zal geen enkele speler de top halen.
Ik ben blij dat wij ons wél aan ons beleid houdentwitter:thijsslegers twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 13:29:13#Toivonen heeft #Brands laten weten dat financiële voorwaarden in de aanbieding hem niet aanstaan. Hij zit nu al bijna tegen salarisplafond reageer retweet
Maar wat zie jij als 'de top' ? Want dan geld dat voor bijna alle clubs in de wereld. Het is gewoon haast onmogelijk om in deze tijden een elftal te hebben waarbij meer dan de helft over een aantal jaar bij een topclub speelt (top 4 clubs van Engeland,Italie,Spanje en Duitsland). Wat voor ons de redding zou kunnen zijn is als Sneijder,vd Vaart en Heitinga terug zouden keren binnen nu en twee jaar. Dan zou je weer een kans maken om eens door die poulefase heen te komen(was dan absoluut gelukt dit jaar).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was het maar zo eenvoudig, het grootste probleem is gewoon gebrek aan kwaliteit, ik vond Kieft het wel aardig verwoorden afgelopen dinsdag, jong is niet erg en fouten maken, kan gebeuren maar zit de kwaliteit in de spelers en dan moet je helaas nee zeggen. Als je naar de huidige selectie kijkt zitten er teveel bij waarvoor Ajax al te hoog gegrepen is of het maximale is, op Fischer en Andersen misschien na zal geen enkele speler de top halen.
Wat vraag ie? 1,3? 1,4?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:33 schreef Heeinz het volgende:
Ik ben blij dat wij ons wél aan ons beleid houdentwitter:thijsslegers twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 13:29:13#Toivonen heeft #Brands laten weten dat financiële voorwaarden in de aanbieding hem niet aanstaan. Hij zit nu al bijna tegen salarisplafond reageer retweet
11 potentiële toppers is natuurlijk moeilijk maar ik vind dat er nu te weinig talent in loopt, achterin is aardig, middenveld is benedenmaats en voorin houdt ook niet over, al heb ik wel vertrouwen in spelers als Fischer en Andersen, aan hun zie je tenminste dat ze kunnen voetballen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:40 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Maar wat zie jij als 'de top' ? Want dan geld dat voor bijna alle clubs in de wereld. Het is gewoon haast onmogelijk om in deze tijden een elftal te hebben waarbij meer dan de helft over een aantal jaar bij een topclub speelt (top 4 clubs van Engeland,Italie,Spanje en Duitsland). Wat voor ons de redding zou kunnen zijn is als Sneijder,vd Vaart en Heitinga terug zouden keren binnen nu en twee jaar. Dan zou je weer een kans maken om eens door die poulefase heen te komen(was dan absoluut gelukt dit jaar).
Dat staat nergens, hij krijgt nu 9 ton en het plafond is 1 miljoen. PSV heeft zich zo ongelooflijk beet laten nemen.. Hij wou alleen maar wat wedstrijdjes spelen tot de winterstop zodat misschien een club hem zou oppikken. Hoe achterlijk kun je zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat vraag ie? 1,3? 1,4?
Zelfoverschatting viert weer hoogtij in de voetballerij
Heitinga moet eerst smekenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:40 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Maar wat zie jij als 'de top' ? Want dan geld dat voor bijna alle clubs in de wereld. Het is gewoon haast onmogelijk om in deze tijden een elftal te hebben waarbij meer dan de helft over een aantal jaar bij een topclub speelt (top 4 clubs van Engeland,Italie,Spanje en Duitsland). Wat voor ons de redding zou kunnen zijn is als Sneijder,vd Vaart en Heitinga terug zouden keren binnen nu en twee jaar. Dan zou je weer een kans maken om eens door die poulefase heen te komen(was dan absoluut gelukt dit jaar).
Zijn salaris ook zeker ? en zijn arrogantie richting Ajax ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:44 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Heitinga nog altijd liever dan Moisander of vd Hoorn
Denk dat Heitinga wel met minder genoegen wil nemen om terug te keren, al weet je het niet met voetballers. Kan je alsjeblieft 'zijn arrogantie richting Ajax' toelichten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zijn salaris ook zeker ? en zijn arrogantie richting Ajax ?
Vorige zomer dacht ik zei die ongeveer dit :''Ajax moet zijn best doen want ik ben nog niet lang niet klaar bij Everton''quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:52 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Denk dat Heitinga wel met minder genoegen wil nemen om terug te keren, al weet je het niet met voetballers. Kan je alsjeblieft 'zijn arrogantie richting Ajax' toelichten?
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:44 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Heitinga nog altijd liever dan Moisander of vd Hoorn
Voor 1 vak welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
We zijn toch niet op het punt beland dat sfeer belangrijker is dan het voetbal?
Sjaquote:
Soms heb ik het idee dat ze zichzelf belangrijker vinden dan Ajax zelf. Feesten om het feestenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sja![]()
Heb wel respect voor het fanatisme van die gasten maar ze draven nog wel eens een tikkeltje door
Dat weet ik wel zeker dat ze dat vindenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:03 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Soms heb ik het idee dat ze zichzelf belangrijker vinden dan Ajax zelf. Feesten om het feesten
Ik denk dat Emanuelson en Heitinga ook gaan terug komen volgend jaar. VdV pas over 2/3 jaar denk ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:40 schreef Gruisman het volgende:
[..]
VdV hoef ik over 2/3 jaar niet meer maar Urby zou een versterking zijn voor Ajaxquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:07 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ik denk dat Emanuelson en Heitinga ook gaan terug komen volgend jaar. VdV pas over 2/3 jaar denk ik.
Grotendeels wel ja en vooral de gasten die er omheen hangen omdat dat ' stoer' is. De kern denk ik niet. Hoewel de sfeer niet het belangrijkste is en als Ajax slecht speelt mogen de spelers dat zeker van mij horen maar de sfeer is het wel iets wat Ajax zeker niet slechter laat spelen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker dat ze dat vinden
VDV had nu of uiterlijk komende zomer moeten komen. Heitinga is geen basis materiaal meer denk ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
VdV hoef ik over 2/3 jaar niet meer maar Urby zou een versterking zijn voor Ajax
Eens, Heitinga zou misschien wel in de Ooijer rol kunnen maar dan moet hij daar wel genoegen mee nemen en dat gaat nooit gebeurenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
VDV had nu of uiterlijk komende zomer moeten komen. Heitinga is geen basis materiaal meer denk ik.
De rol dat niemand eigenlijk weet wat je nou eigenlijk in de selectie doet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Eens, Heitinga zou misschien wel in de Ooijer rol kunnen
Coachen, verlengstuk van de coach zijn en er staan wanneer het nodig is bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
De rol dat niemand eigenlijk weet wat je nou eigenlijk in de selectie doet?
Nee bedankt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Coachen, verlengstuk van de coach zijn en er staan wanneer het nodig is bijvoorbeeld
Het trieste is dat die zelf denkt van welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
Heitinga. Kom op nou, die kan er niks van.
Urby mag wel terugkomen voor de linkshalfpositie.
Dat dacht Marcelo zelfs.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het trieste is dat die zelf denkt van wel
Als je een meerwaarde bent mag je terug komen, maar voor een miljoen mag je ergens anders op de bank zitten. Zijn geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor oud spelers moet zo'n plek altijd beschikbaar zijn
Het zou me niks verbazen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Marcelo is nu beter dan Sjonnie (geen grap)
Het komt er op neer dat ik ze beide niet wil zien bij Ajax. Laat Denswil en Veltman maar lekker doorgroeien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:42 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Tribuneklant van Everton of basisspeler bij Hannover
Veltman en doorgroeien zou wel goed wezen jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat ik ze beide niet wil zien bij Ajax. Laat Denswil en Veltman maar lekker doorgroeien.
Nou ik vond Veltman toch één van de beste op het veld dinsdag. Vergeleken met Denswil zeker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Veltman en doorgroeien zou wel goed wezen ja
Mag je best terug komenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:41 schreef TJV het volgende:
[..]
Als je een meerwaarde bent mag je terug komen, maar voor een miljoen mag je ergens anders op de bank zitten. Zijn geen liefdadigheidsinstelling.
De Jong vervangen door vd Vaart, als we dan toch mogen dromen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Duarte
De Jong Urby
Dat is pas een mooi middenveld
Veltman hield zich goed staande ja. Beukte zelfs een sterke speler als Samaras omverquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:45 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Nou ik vond Veltman toch één van de beste op het veld dinsdag. Vergeleken met Denswil zeker.
Dan wel volgend seizoen en niet over 2 jaarquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:46 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De Jong vervangen door vd Vaart, als we dan toch mogen dromen.
Wut? Denswil speelde een hele goede partij. Maar de 2 goals kwamen wel op zijn conto. Beetje ongelukkig, zeker die tweede.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:45 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Nou ik vond Veltman toch één van de beste op het veld dinsdag. Vergeleken met Denswil zeker.
Mwah, ik vond het gewoon oliedom, het was een reflex, maar hij moet er of vanaf blijven, of echt naar de zijlijn rammen, dit was echt te kansloos voor woordenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wut? Denswil speelde een hele goede partij. Maar de 2 goals kwamen wel op zijn conto. Beetje ongelukkig, zeker die tweede.
Veltman zie ik het wel in zitten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Veltman en doorgroeien zou wel goed wezen ja
Weet ik niet aangezien die nooit meer speelt . Vorig seizoen betrokken bij veel tegengoals van Evertonquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:47 schreef Robar het volgende:
Is Johnny echt zo slecht op dit moment? Zo slecht, dat hij niet in dit Ajax 1 zou kunnen spelen?
Hopelijk wordt de Jong volgend jaar voor een mooie prijs verkocht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Duarte
De Jong Urby
Dat is pas een mooi middenveld
Oke knul.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de Jong volgend jaar voor een mooie prijs verkocht.
Op dat middenveld wat jij schetst zou de Jong weer de grote dissonant zijn. Kan je er beter Serero neerzetten, of Andersen.quote:
Oke knul.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Op dat middenveld wat jij schetst zou de Jong weer de grote dissonant zijn. Kan je er beter Serero neerzetten, of Andersen.
Wat is hij dan ongelogelijk ver afgegleden. Het EK was al een ramp voor hem ,maar daarna is het dus alleen maar slechter gegaan? Zonde. Zijn wedstrijdmentaliteit stond me altijd wel aan. Dat is wat Ajax wel iets meer zou kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Weet ik niet aangezien die nooit meer speelt . Vorig seizoen betrokken bij veel tegengoals van Everton
Heeft die nog steeds hoor die mentaliteit . Maar dan kan je net zo goed Ted van de Pavert halenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat is hij dan ongelogelijk ver afgegleden. Het EK was al een ramp voor hem ,maar daarna is het dus alleen maar slechter gegaan? Zonde. Zijn wedstrijdmentaliteit stond me altijd wel aan. Dat is wat Ajax wel iets meer zou kunnen gebruiken.
Echt wel knulquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blij dat je het met me eens bent.
Wanneer de tijd daar is.Blijf het een aankoop vinden van: "okee...en wat is zo bijzonder dat hij naar Ajax komt?" als in "meerwaarde"quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wanneer is Duarte eindelijk eens fit?
Duarte is wel een prima spelertje hoor. Het is geen talent als Eriksen, maar hij kan voor Ajax wel een goede speler worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wanneer de tijd daar is.Blijf het een aankoop vinden van: "okee...en wat is zo bijzonder dat hij naar Ajax komt?" als in "meerwaarde"
het is wel een beetje opportunistisch, maar ik vind dat er ook maar erg weinig voetbal zit in de huidige selectie. We hebben nog niet 1 uitwedstrijd gewonnen, dat kan gewoon echt niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Ah, het opportunisme viert weer hoogtij in Amsterdam. Dat las ik althans in de Telegraaf. Weer geschreeuwd om aankopen () ? Bij de ArenA Overmars uitgescholden?
Misschien ligt het verwachtingspatroon gewoon ongekend hoog? Daar al eens aan gedacht?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wel een beetje opportunistisch, maar ik vind dat er ook maar erg weinig voetbal zit in de huidige selectie. We hebben nog niet 1 uitwedstrijd gewonnen, dat kan gewoon echt niet.
Dat de rest in NL nou ook kut is,maar van zo'n zaadteam als Celtic mag je gewoon niet verliezen.
mwah, Frank roept zelf dat hij wil overwinteren in de CL voor de wedstrijd met Celtic. En dat gaat je gewoon echt niet lukken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien ligt het verwachtingspatroon gewoon ongekend hoog? Daar al eens aan gedacht?
Nou nee hoor, met de begroting van Ajax moet je gewoon kampioen worden en derde in de CL. En verder is het niet teveel om te verwachten dat je minimaal 2 buitenspelers in de selectie hebt. Nu hebben we er maar 1 (De Sa), en of die het niveau aankan: ik weet het niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien ligt het verwachtingspatroon gewoon ongekend hoog? Daar al eens aan gedacht?
De begroting van Ajax? Die proberen ze nog steeds op Europa League te krijgen, bij het mislopen van de CL is het echt funest voor Ajax.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou nee hoor, met de begroting van Ajax moet je gewoon kampioen worden en derde in de CL. En verder is het niet teveel om te verwachten dat je minimaal 2 buitenspelers in de selectie hebt. Nu hebben we er maar 1 (De Sa), en of die het niveau aankan: ik weet het niet.
ja, en daarom kan je best een versterking halen als het nodig is, om het halen van de CL te garanderen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De begroting van Ajax? Die proberen ze nog steeds op Europa League te krijgen, bij het mislopen van de CL is het echt funest voor Ajax.
Denk je dat 1 of meerdere aankopen de overwintering in de CL garanderen? Een versterking vindt Frank overigens niet nodig, wat ik een goede zaak vind. Vertrouwen hebben de jongens iig nodig.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en daarom kan je best een versterking halen als het nodig is, om het halen van de CL te garanderen.
Ik prefereer ook eigen jeugd, als ze daadwerkelijk goed genoeg zijn...
Dat is ook het punt, ook met de selectie van vorig seizoen wordt je geen 2e in deze CL groep, ik begrijp niet dat de verwachtingen zo hoog zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Denk je dat 1 of meerdere aankopen de overwintering in de CL garanderen? Een versterking vindt Frank overigens niet nodig, wat ik een goede zaak vind. Vertrouwen hebben de jongens iig nodig.
Mike van der Hoorn , een echte versterkingquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en daarom kan je best een versterking halen als het nodig is, om het halen van de CL te garanderen.
Ik prefereer ook eigen jeugd, als ze daadwerkelijk goed genoeg zijn...
Zie hier het perfecte voorbeeld van een 'hoge' verwachting.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Mike van der Hoorn , een echte versterking
Dit was niks en het gaat ook niks wordenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zie hier het perfecte voorbeeld van een 'hoge' verwachting.
Wie dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:59 schreef Kopsterk het volgende:
Ik sta volledig achter het huidige beleid, maar inzake de rechtsbuitenpositie heeft de technische staf wel
zeer twijfelachtig gehandeld naar mijn mening. We hebben al een jaar of drie geen normale rechtsbuiten gezien. Er hebben middenvelders, linksbuitens, spitsen en rechtsbuitens zonder enig niveau op die positie gespeeld. Het is echt een enorm gekut op die positie geweest. We gaan ook steeds met maar één echte rechtsbuiten het seizoen in. Voor deze positie had gewoon een versterking gehaald moeten worden.
Je moet hem ook niet echt serieus nemen, al valt me op dat hij over Ajax vaak wel heel erg overdrijft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef Heeinz het volgende:
[..]
De namen van spelers niet eens kennen en toch je meninkje klaar hebben. Misselijk mannetje.
Ach, dan zit iedereen daar een beetje te gniffelen, en als hij zo negatief is over het Nederlandse voetbal zou je juist de club die CL een beetje moeten steunen lijkt me. Daar irriteer ik me echt kapot aan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet echt serieus nemen, al valt me op dat hij over Ajax vaak wel heel erg overdrijft.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Gijp heeft wel gelijk over Serero overigens, voor de rest dorpsmongool eerste klas
Serero doet het steeds beter hoor. Jammer dat jij dat niet wil zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Gijp heeft wel gelijk over Serero overigens, voor de rest dorpsmongool eerste klas
Ik snap overigens Gijp wel met wat hij zegt over Serero hoor. Ik vind het persoonlijk ook niet zoveel.. ik zeg niet dat je fysiek zo sterk als een beer moet zijn maar hij heeft echt het lichaam van een brugklasser. Ook vind ik hem niet koel genoeg in zijn acties. Elke wedstrijd laat hij wel zien dat die goed kan voetballen maar het rendement is wel heel erg laag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Serero doet het steeds beter hoor. Jammer dat jij dat niet wil zien.
Constant dat negatieve gezeik van hem. Alles in Nederland is slecht, Ajax en PSV zijn nog slechter, en Barcelona en Madrid zijn om van klaar te komen.quote:
Serero kan ook lekker fel zijn hoor. Hij zegt zelf ook dat hij in vorm begint te komen, ik vind dat hij de kans wel verdient om zich dit seizoen echt te laten zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:44 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik snap overigens Gijp wel met wat hij zegt over Serero hoor. Ik vind het persoonlijk ook niet zoveel.. ik zeg niet dat je fysiek zo sterk als een beer moet zijn maar hij heeft echt het lichaam van een brugklasser. Ook vind ik hem niet koel genoeg in zijn acties. Elke wedstrijd laat hij wel zien dat die goed kan voetballen maar het rendement is wel heel erg laag.
Ik kijk dan ook zelden VI als Ajax daarvoor verloren heeft. Hoewel altijd beter dan dat suffe SVquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:44 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Constant dat negatieve gezeik van hem. Alles in Nederland is slecht, Ajax en PSV zijn nog slechter, en Barcelona en Madrid zijn om van klaar te komen.
Voorspelbaar.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik vind hem nog steeds non stop verkeerde keuzes maken. Je kan nog zo'n goede techniek hebben maar als de vervolg actie slecht is zoals 8 van de 10 keer bij Serero is het niets. Waarom denk je dat het Afrikaans voetbal vaak teleursteltquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Serero doet het steeds beter hoor. Jammer dat jij dat niet wil zien.
Hier heb je wel een groot punt. Echter is het nog wel zo dat hij als enige van de middenvelders tenminste wel aanspeelbaar is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind hem nog steeds non stop verkeerde keuzes maken. Je kan nog zo'n goede techniek hebben maar als de vervolg actie slecht is zoals 8 van de 10 keer bij Serero is het niets. Waarom denk je dat het Afrikaans voetbal vaak teleurstelt
Ben ik het ook gewoon mee eens. Maar eigenlijk is het een schande dat hij die speler is bij Ajax op dit moment.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:54 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Hier heb je wel een groot punt. Echter is het nog wel zo dat hij als enige van de middenvelders tenminste wel aanspeelbaar is.
Het is wel meer schande dat sommige spelers in het eerste staan. Ik blijf een haat liefde verhouding met Serero hebben. Ik wacht met smart dat de hervorming over een jaar of 5/6 zijn vruchten gaat afwerpen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik het ook gewoon mee eens. Maar eigenlijk is het een schande dat hij die speler is bij Ajax op dit moment.
Waarom is het een schande als iemand aanspeelbaar is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik het ook gewoon mee eens. Maar eigenlijk is het een schande dat hij die speler is bij Ajax op dit moment.
Mensen die Ajax niet met een hoofdletter schrijvenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:19 schreef Ajacied422 het volgende:
opportunistische mensen
walgen van het ajaxbeleid
hoge verwachtingen hebben van dit ajax
De Sa is ook vaak aanspeelbaar en dat is ook niets. Snap je wat ik bedoel knul?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom is het een schande als iemand aanspeelbaar is?
Blijft ook maar afwachten hoe dat uit gaat pakken natuurlijk. Blijf het een net zo grote gok vinden als geld investeren in spelers van buitenafquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:03 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het is wel meer schande dat sommige spelers in het eerste staan. Ik blijf een haat liefde verhouding met Serero hebben. Ik wacht met smart dat de hervorming over een jaar of 5/6 zijn vruchten gaat afwerpen.
Het is natuurlijk veel meer risicospreiding. En op de balans staat het natuurlijk veel beter want je schrijft niets af.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blijft ook maar afwachten hoe dat uit gaat pakken natuurlijk. Blijf het een net zo grote gok vinden als geld investeren in spelers van buitenaf
Net zo'n grote gok, ik denk het niet, maar dat valt moeilijk te vast te stellen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blijft ook maar afwachten hoe dat uit gaat pakken natuurlijk. Blijf het een net zo grote gok vinden als geld investeren in spelers van buitenaf
Het blijft een gok maar als je spelers zoals VDV en Emanuelson in het team krijgt + talentvolle spelers met een behoorlijk basisniveau ( Klaassen / de jong enz. niet dus ) dan kan je best leuke dingen bereiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee, want Serero is aanspeelbaar en doet daarna iets goeds met die bal. De Sa kan alleen maar ballen tegen de back aanschieten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De Sa is ook vaak aanspeelbaar en dat is ook niets. Snap je wat ik bedoel knul?
Je kunt ook beide doen, goed opleiden en goede spelers kopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Net zo'n grote gok, ik denk het niet, maar dat valt moeilijk te vast te stellen.
Wel zijn de potentiële rewards een stuk groter. Als dit werkt, dan kan je echt een topteam creëren. Als je het op jouw manier* zou doen, dan hebben we dit team plus een Maher en Narsingh (of vul de spelers in die jij zou willen zien met een maximale investering van 10 (?) miljoen).
* Let wel, niet alleen jouw manier maar ook de manier van grotendeels de rest van Europa, van teams met veel meer middelen dan Ajax.
Dat valt allemaal wel mee. Serero is een speeltuinvoetballer. Allemaal leuk en aardig, maar je kunt er niet op bouwen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee, want Serero is aanspeelbaar en doet daarna iets goeds met die bal. De Sa kan alleen maar ballen tegen de back aanschieten.
Wat een populaire teksten weer zeg. Laat die jongen zich ook eens ontwikkelen zeg. Hij mag ook wel eens de kans krijgen op het middenveld. De Jong mag daar al jaren stuntelen. En Serero speelt dit seizoen gewoon prima en is vaak nog één van de betere. Maar hij is fysiek niet sterk en het oogt allemaal wat flegmatiek, dus wordt hij afgeschreven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Serero is een speeltuinvoetballer. Allemaal leuk en aardig, maar je kunt er niet op bouwen.
Ik vind hem tactisch helemaal niet zo sterk. Hij heeft er nogal een handje van om anderen in de weg te lopen. En dat schot van hem kan echt niet. In het vrouwenvoetbal schieten ze met meer kracht.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat een populaire teksten weer zeg. Laat die jongen zich ook eens ontwikkelen zeg. Hij mag ook wel eens de kans krijgen op het middenveld. De Jong mag daar al jaren stuntelen. En Serero speelt dit seizoen gewoon prima en is vaak nog één van de betere. Maar hij is fysiek niet sterk en het oogt allemaal wat flegmatiek, dus wordt hij afgeschreven.
Terwijl hij aan de bal prima is en tactisch ook gewoon goed hoor. Hij is vaak goed aanspeelbaar en speelt de bal in één keer. Hij creëert zelf nog wel eens een kans, en kan ook gewoon goals maken met meer vertrouwen.
Alderweireld, Vertonghen, van der Wiel en Anita bijvoorbeeld waren ouder volgens mij.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:32 schreef Smoofie het volgende:
Sowieso zelf opleiden, zijn ze 18, zijn ze op hun 21 al weg. Zo zul je nooit een niet wisselvallig goed elftal krijgen als je geen goede spelers van buitenaf haalt.
Die waren op die leeftijd ook gewoon nog niet zo goed en ook niet heel bepalend zoals Eriksen dat wel was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Alderweireld, Vertonghen, van der Wiel en Anita bijvoorbeeld waren ouder volgens mij.
Noteer die 3 punten maartwitter:voetbalzonenl twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 07:19:45Blind begint tegen RKC mogelijk weer op het middenveld bij Ajax: Boilesen begint achterin in de basis. (Algemeen Dagblad) #ajarkc reageer retweet
Nog steeds zijn ze hoog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:00 schreef Nativism het volgende:
Serero als belangrijke man zienIk had niet door dat de verwachtingen al zo laag waren bij Ajax.
Als het eerste doelpunt dan maar snel valt. RKC gaat hetzelfde plan gebruiken als dat ze tegen PSV hadden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:19 schreef Heeinz het volgende:
Noteer die 3 punten maartwitter:voetbalzonenl twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 07:19:45Blind begint tegen RKC mogelijk weer op het middenveld bij Ajax: Boilesen begint achterin in de basis. (Algemeen Dagblad) #ajarkc reageer retweet
Laat dat nou nét bijna nooit gebeurenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als het eerste doelpunt dan maar snel valt. RKC gaat hetzelfde plan gebruiken als dat ze tegen PSV hadden.
Grote kans dat het weer een spanningspartijtje á la PEC wordt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:34 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Laat dat nou nét bijna nooit gebeuren. Ik zou wel eens willen zien dat we echt vol gas gaan vanaf de aftrap.
Dat is ook wel wat Ajax probeert natuurlijk, alleen ligt de nadruk meer op opleiden dan op kopen. Maar ze hebben het wel geprobeerd met Narsingh, van Ginkel en Djuricic. Toppers in nl die om verschillende redenen uiteindelijk niet kwamen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je kunt ook beide doen, goed opleiden en goede spelers kopen.
Dat zijn nou juist de spelers die naar Ajax moeten komen. Niet de Fischers, Andersens etc die weer weg zijn als ze 21 worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is ook wel wat Ajax probeert natuurlijk, alleen ligt de nadruk meer op opleiden dan op kopen. Maar ze hebben het wel geprobeerd met Narsingh, van Ginkel en Djuricic. Toppers in nl die om verschillende redenen uiteindelijk niet kwamen.
Nee juist niet, investeringen met heel veel risico. Terwijl je weet dat Boilesen, Andersen en Fischer sowieso veel gaan opleveren, teewijl ze veel minder kosten. Het duurt alleen langer voordat je de vruchten kan plukken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat zijn nou juist de spelers die naar Ajax moeten komen. Niet de Fischers, Andersens etc die weer weg zijn als ze 21 worden.
Hangt ook van hunzelf af, als je Fischer bekijkt heeft hij tot nu toe een verloren seizoen en is hij nog lang niet klaar voor een vertrek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat zijn nou juist de spelers die naar Ajax moeten komen. Niet de Fischers, Andersens etc die weer weg zijn als ze 21 worden.
Het doel is toch prijzen winnen en niet wat ze gaan opleveren? Daarnaast Vind ik die 3 nou niet echt materiaal waarvan ik zeg dat ze veel op gaan leveren. Het zijn geen spelers met de kwaliteiten van Sneijder, VdV of Zlatan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee juist niet, investeringen met heel veel risico. Terwijl je weet dat Boilesen, Andersen en Fischer sowieso veel gaan opleveren, teewijl ze veel minder kosten. Het duurt alleen langer voordat je de vruchten kan plukken.
Klopt, hij is nog niet klaar voor een vertrek. Maar in deze vorm heeft Ajax ook niet veel aan hem.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hangt ook van hunzelf af, als je Fischer bekijkt heeft hij tot nu toe een verloren seizoen en is hij nog lang niet klaar voor een vertrek.
Dat is waar, heeft dan toch met het gebrek aan dubbele bezetting te maken, zo'n jongen wordt opgesteld bij gebrek aan een degelijke vervangerquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt, hij is nog niet klaar voor een vertrek. Maar in deze vorm heeft Ajax ook niet veel aan hem.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is waar, heeft dan toch met het gebrek aan dubbele bezetting te maken, zo'n jongen wordt opgesteld bij gebrek aan een degelijke vervanger
alle 3 potentie om net zo ver te komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:55 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het doel is toch prijzen winnen en niet wat ze gaan opleveren? Daarnaast Vind ik die 3 nou niet echt materiaal waarvan ik zeg dat ze veel op gaan leveren. Het zijn geen spelers met de kwaliteiten van Sneijder, VdV of Zlatan.
van Persie:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
alle 3 potentie om net zo ver te komen.
ik ben met je eens dat het doel is om prijzen te winnen. Maar koop jij elke keer de topspelers uit de eredivisie, dan houdt het een keer op. Nog niet zo lang geleden ging psv bijna ten onder aan deze strategie, en hebben Ajax en Feijenoord ook nog steeds last van nadelige gevolgen hiervan.
Dan is het veel beter om spelers zelf op te leiden, laat in de jeugd nog de grootste talenten te halen met een minder financieel risico, en alleen als uitzondering omdat het echt niet anders mogelijk is een speler voor direct in de basis te kopen.
Bij dat laatste moet je je wel afvragen of;
- hij je huidige talent niet in de weg zit
- hij beter is dan dat je talent op de korte termijn kan zijn (als een buitenspeler binnen anderhalf jaar beter is dan je dure aankoop heb je dus toch een talent in de weg gezeten, en moet je een dure aankoop op de bank zetten.)
- je geen te groot financieel risico koopt
Ok prima dat je dat vind, maar misschien kan je op de rest van mijn post kan reageren in plaats van alleen op de eerste zin met een 'zeer gewaagde' voorspelling.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
van Persie:
- Winnaar UEFA cup 2002
- Aantal keren PL speler van de maand
- Topscorer PL
- Aantal keren beste speler van het seizoen bij Arsenal en Man U
- WK finale
- Aanvoerder NL elftal en Arsenal
Sneijder:
- CL gewonnen.
- Spaans en Italiaans kampioen geweest en wat bekers gewonnen.
- Aanvoerder NL elftal
- WK finale
- Bij topclubs als Real en Inter gespeeld
Robben:
- CL gewonnen
- WK finale
- PL, Eredivisie, Duitse en Spaanse competitie kampioen plus verschillende bekers gewonnen.
Dat gaan Fischer, Andersen en Boilessen nooit redden.
Die laatste 2 had ik voor jouw reactie ook al genoemdquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:23 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ok prima dat je dat vind, maar misschien kan je op de rest van mijn post kan reageren in plaats van alleen op de eerste zin met een 'zeer gewaagde' voorspelling.
daarbij had je het over Sneijder, vdv en zlatan, en komen nu ineens van Persie en Robben in je wikipedialijstje
Ah, excuus, neemt niet weg dat het nog steeds een reactie is op 1 zin van mijn postquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die laatste 2 had ik voor jouw reactie ook al genoemd
ik bedoelde; jouw voorspelling is vooral lekker safe. Het is te makkelijk om te stellen dat ze het niet gaan halen, ondanks dat ze wel de potentie hebben om bij de top te komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die laatste 2 had ik voor jouw reactie ook al genoemd
Je voorspelling is niet eens "zeer gewaagd" maar totaal niet realistisch. Fischer, Andersen en Boilessen zijn nu nog niet eens de beste in dit zeer matige elftal.
Nee. Pogba, Gotze, Isco, Draxler, Januzaj, Marquinhos, Nastasic, Varane dat zijn toppers die nu op dezelfde leeftijd als Fischer, Boilessen en Andersen al uitblinken in topcompetities bij topclubs. Die 3 van Ajax laten het nog niet eens bij Ajax zien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik bedoelde; jouw voorspelling is vooral lekker safe. Het is te makkelijk om te stellen dat ze het niet gaan halen, ondanks dat ze wel de potentie hebben om bij de top te komen.
Januzajquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee. Pogba, Gotze, Isco, Draxler, Januzaj, Marquinhos, Nastasic, Varane dat zijn toppers die nu op dezelfde leeftijd als Fischer, Boilessen en Andersen als uitblinken in topcompetities bij topclubs. Die 3 van Ajax laten het nog niet eens bij Ajax zien.
Januzajquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee. Pogba, Gotze, Isco, Draxler, Januzaj, Marquinhos, Nastasic, Varane dat zijn toppers die nu op dezelfde leeftijd als Fischer, Boilessen en Andersen als uitblinken in topcompetities bij topclubs. Die 3 van Ajax laten het nog niet eens bij Ajax zien.
De pass [quote]quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:37 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Die heeft ook niet heelveel gepresteerd.
Fischer besliste de klassieker.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De pass [quote][ afbeelding ] Op zaterdag 26 oktober 2013 10:37 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nee maar laat wel zien van toegevoegde waarde te zijn in de wedstrijden die hij speelt.
Dan heeft hij de wereldtop al gehaald toch? 2x scoren in 1 wedstrijd in de PL is al beter dan 1 doelpunt in 10 wedstrijden voor Ajax zoals Fischer momenteel doet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:38 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Januzaj1 basisplaats bij United en die heeft het al laten zien?
maar goed nogmaals, het punt is eigenlijk of die wereldtop kunnen halen, want dat is een nutteloos ja/nee verhaal. Verder licht ik toe waarom ik achter het beleid sta en jij reageert alleen op de eerste zin van mijn postinhoudelijk kom je steeds niet verder dan wat opsommingen
Nogmaals fischer besliste in zn debuutseizoen 3/4 wedstrijden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan heeft hij de wereldtop al gehaald toch? 2x scoren in 1 wedstrijd in de PL is al beter dan 1 doelpunt in 10 wedstrijden voor Ajax zoals Fischer momenteel doet.
klopt ja inderdaad. Jos hooiveld scoorde ook een keer in de Premier League en die is dus zeker beter dan iedereen van Ajaxquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan heeft hij de wereldtop al gehaald toch? 2x scoren in 1 wedstrijd in de PL is al beter dan 1 doelpunt in 10 wedstrijden voor Ajax zoals Fischer momenteel doet.
Laten we na deze reactie maar stoppen met deze discussie. Het punt dat ik Fischer, Andersen en Boilessen niet op het niveau van wereldtoppers van hun leeftijd zoals Pogba, Gotze, Isco, Draxler, Januzaj, Marquinhos, Nastasic, Varane vindt zitten en jij wel is nu wel duidelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
klopt ja inderdaad. Jos hooiveld scoorde ook een keer in de Premier League en die is dus zeker beter dan iedereen van Ajax
Zit er wel dichterbij dan talenten uit NL maar wat vroeg om dat nu al wereldtop te noemenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat Buttner dus wereldtop isquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Gehaald heeft" door bij een club als Manchester te spelen is wat anders dan "wereldtop" zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:49 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat Buttner dus wereldtop is.
Dat is dus het hele punt niet, maar zal ik je eens het woord potentie uitleggen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laten we na deze reactie maar stoppen met deze discussie. Het punt dat ik Fischer, Andersen en Boilessen niet op het niveau van wereldtoppers van hun leeftijd zoals Pogba, Gotze, Isco, Draxler, Januzaj, Marquinhos, Nastasic, Varane vindt zitten en jij wel is nu wel duidelijk.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Gehaald heeft" door bij een club als Manchester te spelen is wat anders dan "wereldtop" zijn.
Doe dat eens. Pogba is nu al een koning bij Juve. Fischer staat bij Ajax in de basis omdat ze niets anders hebben. Wie heeft er nou volgens jou dan de potentie?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:53 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt niet, maar zal ik je eens het woord potentie uitleggen?
Ja, zo kan je alles wel jouw kant opdraaien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Gehaald heeft" door bij een club als Manchester te spelen is wat anders dan "wereldtop" zijn.
Oh je snapt het woord potentie dus echt niet? Maakt me meteen duidelijk waarom je op mijn post alleen maar ingaat op de eerste zin. Sorry, ik was even vergeten dat sommige mensen het verstandelijk vermogen van een borrelnootje hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Doe dat eens. Pogba is nu al een koning bij Juve. Fischer staat bij Ajax in de basis omdat ze niets anders hebben. Wie heeft er nou volgens jou dan de potentie?
Wel hoor. Fischer heeft de potentie om bij een subtopper mee te gaan draaien. Niet om de drijvende kracht bij Man U, Real of Barca te worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Oh je snapt het woord potentie dus echt niet? Maakt me meteen duidelijk waarom je op mijn post alleen maar ingaat op de eerste zin. Sorry, ik was even vergeten dat sommige mensen het verstandelijk vermogen van een borrelnootje hebben.
godverdommequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel hoor. Fischer heeft de potentie om bij een subtopper mee te gaan draaien. Niet om de drijvende kracht bij Man U, Real of Barca te worden.
Dat weet je gewoon niet, je had het eerder over Van Persie, daar duurde het ook vrij lang voordat hij een basisplaats bij Arsenal had laat staan voor hij bepalend werd, het blijven mensen, daarom gaat het ook over potentie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel hoor. Fischer heeft de potentie om bij een subtopper mee te gaan draaien. Niet om de drijvende kracht bij Man U, Real of Barca te worden.
Klopt. Maar van Persie had wel al even de UEFA cup gewonnen voordat hij vertrok. Het niveau van de eredivisie is zo schrikbarend laag momenteel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet je gewoon niet, je had het eerder over Van Persie, daar duurde het ook vrij lang voordat hij een basisplaats bij Arsenal had laat staan voor hij bepalend werd, het blijven mensen, daarom gaat het ook over potentie.
Patrick Paauwe ookquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar van Persie had wel al even de UEFA cup gewonnen voordat hij vertrok.
Volgens mij hebben we thuis nog alles gewonnenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:06 schreef Burrito het volgende:
Misschien voor de verandering eens winnen vandaag.![]()
![]()
Fischer, Andersen en Boilesen op deze leeftijd afschrijven is natuurlijk compleet belachelijk. Niet eens discussie waardig
We hebben thuis tot nu toe alles gewonnen dus laten daarin niet voor verandering zorgenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:06 schreef Burrito het volgende:
Misschien voor de verandering eens winnen vandaag.![]()
![]()
Fischer, Andersen en Boilesen op deze leeftijd afschrijven is natuurlijk compleet belachelijk. Niet eens discussie waardig
Ik pas me moeiteloos aanquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan andere niveauloos noemen...
Einde discussie.
Wat was zijn aandeel daaraan? Guivarc'h is ook met Frankrijk Wereldkampioen geworden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar van Persie had wel al even de UEFA cup gewonnen voordat hij vertrok. Het niveau van de eredivisie is zo schrikbarend laag momenteel.
Was hij op 19 jarige leeftijd een van de smaakmakers van dat elftal?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:09 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wat was zijn aandeel daaraan? Guivarc'h is ook met Frankrijk Wereldkampioen geworden.
De smaakmakers waren Van Hooijdonk, Emerton, Ono en Tomasson.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was hij op 19 jarige leeftijd een van de smaakmakers van dat elftal?
Van Persie hoorde daar zeker tussen. De wedstrijden tegen Inter zeker niet gezien?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:13 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De smaakmakers waren Van Hooijdonk, Emerton, Ono en Tomasson.
In een van de wedstrijden werd hij na 36 minuten gewisseld.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Van Persie hoorde daar zeker tussen. De wedstrijden tegen Inter zeker niet gezien?
Na een assist te hebben gegeven en de rechtsback geen grip op hem kon krijgen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:18 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
In een van de wedstrijden werd hij na 36 minuten gewisseld.
quote:
In amper vier dagen tijd trad hij uit de anonimiteit voor het oog van duizenden toeschouwers. Eerst tegen Twente, toen tegen Celtic. Is dit zijn definitieve doorbraak? Ja, gelooft Ajacied Lucas Andersen, talent van Deense makelij.
Of hij het Nederlandse nieuws volgt? Lucas Andersen schudt zijn hoofd na de vrijdagtraining. Nee, dat doet hij niet. Wel dat uit Denemarken. Zodoende stuitte hij onlangs op een bericht dat hem deed glunderen van genoegen. Op de website van een Deense krant las hij dat zijn trainer Frank de Boer hem beschouwt als een voetballer die over twee jaar een leidende rol kan vervullen bij Ajax. ,,Toen ik dat las, kon ik alleen maar blij zijn’’, zegt de 19-jarige Andersen in een mix van Engels en Nederlands. ,,Hij heeft me al wel laten weten dat ik de potentie heb om Christian Eriksen op te volgen, maar deze woorden waren nieuw voor me. Het geeft aan dat hij veel vertrouwen in me heeft. Dat doet me goed.’’
De uitspraken van De Boer waren lang niet het enige wat de jonge Scandinaviër heeft verblijd de afgelopen dagen. Wat te denken van zijn eerste basisplaats in de hoofdmacht, uit in de topper tegen FC Twente. En drie dagen later meteen de volgende, in het Champions League-duel met Celtic, in een kolkend stadion gevuld met ruim 60.000 uitzinnige Schotten. Alsof hij hoofdpersoon is in een sprookjesverhaal, bekent Andersen. ,,Ik kan bijna niet geloven hoe snel het gaat. Ik heb hier altijd van gedroomd, maar heb nooit gerealiseerd wat er met je gebeurt wanneer je daadwerkelijk in de basis mag beginnen. Pas dan besef je wat het betekent om speler van Ajax te zijn.’’ Volgens hem overtreft zijn huidige situatie de bekendheid die hij in Denemarken genoot nadat hij op 16-jarige leeftijd had gedebuteerd bij Aalborg.
Illustrerend is het einde van de vrijdagtraining, de laatste in de aanloop naar het duel met RKC van zaterdagavond. Voorheen kon hij ongestoord zijn weg vervolgen naar de kleedkamer, maar tegenwoordig heeft hij er een taak bij: handtekeningen uitdelen. Dan wordt duidelijk dat de anonimiteit van opleidingscentrum de Toekomst is vervlogen en heeft plaatsgemaakt voor de schijnwerpers rondom Ajax 1, die nimmer ophouden met schijnen.
,,Het is bizar’’, zegt Andersen. ,,De ene dag kent niemand je, de andere ben je ineens bekend. Ik heb vorig jaar wel eens mogen invallen, maar voor de buitenwereld bleef ik toch een onbekende. Alleen de meest fanatieke fans wisten wie ik was. Maar nu word ik nageroepen door kleine jongetjes, en soms zelfs door leeftijdsgenoten, van wie sommigen met me op de foto willen. Heel bijzonder.’’
Woensdagavond had zijn telefoon roodgloeiend gestaan na afloop van de nederlaag op Celtic Park. Natuurlijk, ook hij baalde van het resultaat, maar naderhand probeerde hij toch ook te genieten van zijn Europese debuut in de basis. ,,Door al die felicitaties dacht ik even niet aan het verlies. De berichten stroomden binnen. Ook van jeugdvrienden, met wie ik vroeger op straat heb gevoetbald. Voor hen moet het apart zijn om mij op tv in actie te zien.’’
Andersen praat gedurende het gesprek met twinkelende ogen. Hij, een nuchtere en fijnbesnaarde middenvelder, geniet met volle teugen van zijn onverwachte basisplaatsen. ,,Het ging goed bij Jong Ajax en op de training, maar ik had niet verwacht dat ik nu al direct de kans zou krijgen. Ik hoop op meer, al ben ik allang blij als ik twintig of dertig minuten mag invallen. Zolang ik maar bij het team zit en mezelf kan optrekken aan het hoge niveau.’’
Zijn sterke punten: dribbelen, spelinzicht en wendbaarheid. Die maken Andersen tot de vaardige spelmaker die eveneens uit de voeten kan in de voerhoede, zoals het geval was tegen Twente en Celtic. Wel is hij enigszins fragiel, zoals trainer Frank de Boer onlangs opmerkte. Andersen doet daarom tweemaal per week aan krachttraining, maar niet met als doel om net zo’n imposante borstkas te ontwikkelen als die van collega Danzell Gravenberch. Hij lacht om de vergelijking en vertelt vervolgens dat hij zich meer op explosiviteit richt in plaats van pure kracht. ,,Ik kan veel sterker willen worden, door enorme gewichten te heffen, maar dat heeft niet alleen voordelen. Daardoor word ik minder snel en wendbaar, terwijl ik het juist daarvan moet hebben.’’
Beschouwt hij de afgelopen week als zijn definitieve doorbraak in de hoofdmacht van Ajax? ,,Ja, dat zou je zo kunnen zien. Maar ik ben er nog lang niet. Des te meer wedstrijden ik speel, des te meer hoop ik te groeien. Daarbij ben ik ook afhankelijk van de resultaten. Als we als team beter gaan spelen, kan ik meer leren.’’
http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)nuten-meer-leren.htm
Wanneer zijn we eindelijk van hem afquote:‘Ik vind mijn situatie vervelend, maar snap Ajax wel: zo is de voetballerij’
Na een seizoen als huurling bij RKC Waalwijk en een bij Heracles Almelo keerde Geoffrey Castillion in de zomer terug bij Ajax. De 22-jarige spits werd ook betiteld als de nieuwe Kluivert, maar kon die status nooit waarmaken in Amsterdam. Hij kwam niet verder dan een invalbeurt in de Eredivisie in het seizoen 2010/11. Nu maakt hij deel uit van Jong Ajax, maar daar zit hij op een zijspoor.
Trainer Alfons Groenendijk deed vier keer een beroep op Castillion en kreeg daar één doelpunt voor terug, in de slotfase van het verloren duel met Achilles ’29. In een interview met Het Parool blikt de aanvaller terug op de afgelopen jaren. Het ging hem in de jeugdacademie van Ajax gemakkelijk af: achteraf was het misschien beter als hij had geleerd met tegenslag om te gaan, zegt hij.
Ajax lichtte dit jaar de optie in zijn contract, maar deed dat alleen in de hoop hem te kunnen verkopen: dat lukte niet. “Ajax wilde niet met me verder, maar ze wilden me verkopen en een transfersom binnenhalen, daar was Marc Overmars heel duidelijk in.” Panathinaikos wilde de lange aanvaller wel hebben, maar toen de optie werd gelicht moesten de Grieken met een transfersom over de brug komen.
Dat deden zij niet en dus verblijft Castillion nog in Amsterdam. Hij zegt directeur voetbalzaken Overmars niets kwalijk te nemen. “Hij krijgt gewoon een hand van me. Ik ben niet rancuneus. Zo zit ik niet in elkaar. Ik vind mijn situatie vervelend, maar ik snap Ajax wel. Zo zit de voetbalwereld nou eenmaal in elkaar”, aldus de spits. Na afloop van dit seizoen kan hij transfervrij uit de hoofdstad vertrekken.
Een kans mag hij zeker, maar ik ben nog niet overtuigd dat hij wel het gewenste niveau gaat halen. Na het vertrek van Eriksen is dit de slechtst bezette positie.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:45 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Serero kan ook lekker fel zijn hoor. Hij zegt zelf ook dat hij in vorm begint te komen, ik vind dat hij de kans wel verdient om zich dit seizoen echt te laten zien.
Dacht men van Fisscher ook die nu in een enorme dip zit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:25 schreef Heeinz het volgende:
Andersen![]()
Als hij net zoveel kansen krijgt als Fischer en Sigthorsson..
Herinner je je het eerste halve seizoen van Zlatan nog ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dacht men van Fisscher ook die nu in een enorme dip zit.
Klopt, Andersen heeft ook alles om een topper te worden. Maar met zulke jonge spelers zie je nog wel vaak een enorm verschil in vorm.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herinner je je het eerste halve seizoen van Zlatan nog ?
En dat Bergkamp wegging en één of andere Litmanen zijn plaats moest invullen ?
Dat is ook het dodelijk nu. Ze zijn al weg voor ze kunnen schitteren. Zie Eriksen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Klopt, Andersen heeft ook alles om een topper te worden. Maar met zulke jonge spelers zie je nog wel vaak een enorm verschil in vorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |