abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132467640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?

Maar jou kennende is dat HEEEEL wat anders...
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat er geen kritiek mag worden geuit op de ramadan of een jengelende moskee. Ik vind dergelijke kritiek wellicht onzin, maar dat staat mij vrij, dacht ik zo.

Overigens vind ik de kritiek op Zwarte Piet ook onzin, maar het staat die mevrouw vrij haar mening te uiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132467652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:04 schreef Danny het volgende:

[..]

ik hoopte op een coherente post van je, voor één keer. Dat was ijdele hoop. Had ik kunnen weten.
Je post laat gewoon een bepaalde mentaliteit zien die daadwerkelijk nergens op slaat. Met die mentaliteit moet je gewoon lekker de gehele dag fc kampioenen gaan kijken en aan je lul trekken.

Beweren dat "immigranten" geen kritiek mogen hebben op de cultuur van een land waar ze verblijven is een nihilistische en kleinburgerlijke bewering.
pi_132467668
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Het staat mensen vrij te protesteren tegen wat dan ook (ook zwarte piet). Alleen snappen linksmensen niet dat vrijheid twee kanten op werkt en het anderen dus vrij staat te protesteren tegen dat protest. Dat het ze vrij staat te vinden dat je beter ergens anders kunt gaan wonen als je je ergens niet thuis voelt of je je niet aan de geldende regels en gebruiken wenst te houden. Vrijheid is niet alleen maar politiek correct mogen zeuren. Je mag ook lekker ongenuanceerd tegen de linkse kulideologie protesteren. DAT is vrijheid. Iedereen gelijk. Maar nu gaan een aantal van jullie dit weer een linkse spin geven en woorden verdraaien. Toe maar.
Hoe kun je nu in zeggen dat vrijheid twee kanten op werkt en tegelijkertijd dat je op moet rotten als je kritiek hebt op iets?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:30:26 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132467672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat er geen kritiek mag worden geuit op de ramadan of een jengelende moskee. Ik vind dergelijke kritiek wellicht onzin, maar dat staat mij vrij, dacht ik zo.

Overigens vind ik de kritiek op Zwarte Piet ook onzin, maar het staat die mevrouw vrij haar mening te uiten.
ja, dan zijn we het daar over eens. Maar als (jaja, niet 100% wetenschappelijk etc) 91% van de nederlanders het niet eens is met die mevrouw, waarom wordt de mening van die mevrouw dan toch leidend?

What ever happened to democracy?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132467673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Het staat mensen vrij te protesteren tegen wat dan ook (ook zwarte piet). Alleen snappen linksmensen niet dat vrijheid twee kanten op werkt en het anderen dus vrij staat te protesteren tegen dat protest. Dat het ze vrij staat te vinden dat je beter ergens anders kunt gaan wonen als je je ergens niet thuis voelt of je je niet aan de geldende regels en gebruiken wenst te houden. Vrijheid is niet alleen maar politiek correct mogen zeuren. Je mag ook lekker ongenuanceerd tegen de linkse kulideologie protesteren. DAT is vrijheid. Iedereen gelijk. Maar nu gaan een aantal van jullie dit weer een linkse spin geven en woorden verdraaien. Toe maar.
Het staat mij gewoon niet aan hoe veel mensen reageren tegen 'tegenstanders' waardoor er gewoon geen normale discussie mogelijk is.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:30:33 #106
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus wat wil je er aan aanpassen dan?
het gaat niet om de zwarte piet, het gaat om het boeken van een overwinning en het langzaam doen afbrokkelen van de Nederlandse weerstand tegen afbraak van hollandse gebruiken, cultuur, normen en waarden. Als je nu zwarte piet gaat aanpassen pakken ze volgende keer in plaats van die vinger de rest van je arm. Zo werkt dat. Eén keer toegeven en je komt nooit meer van het gezeik af.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132467701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef Danny het volgende:

[..]

het gaat niet om de zwarte piet, het gaat om het boeken van een overwinning en het langzaam doen afbrokkelen van de Nederlandse weerstand tegen afbraak van hollandse gebruiken, cultuur, normen en waarden. Als je nu zwarte piet gaat aanpassen pakken ze volgende keer in plaats van die vinger de rest van je arm. Zo werkt dat. Eén keer toegeven en je komt nooit meer van het gezeik af.
Ok, ik ben blij dat Sinterklaas bij jou ook nog steeds om de kinderen draait.
pi_132467708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dan zijn we het daar over eens. Maar als (jaja, niet 100% wetenschappelijk etc) 91% van de nederlanders het niet eens is met die mevrouw, waarom wordt de mening van die mevrouw dan toch leidend?

What ever happened to democracy?
Hoe kom je erbij dat haar mening leidend is?
pi_132467713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:12 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja mooi, een kinderfeest daarmee vergelijken. Dat maakt je bijna net zo dom en ongeloofwaardig als die lui die bij die hoorzitting begonnen over jodensterren :')
Jij komt aan met vrij domme uitspraken over 'De Nederlandse cultuur', trekken we dat een klein beetje door dan ga je flippen. Dan vraag ik me af wie dat dom of ongeloofwaardig maakt :D.

En nogmaals (de derde keer nu geloof ik), al dat gedoe over Zwarte Piet is dom gezeur maar zorg dat je je argumenten op orde hebt wanneer je heel boos en verontwaardigd doet, anders komt het zo sneu over.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:32:13 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132467745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat haar mening leidend is?
Omdat er al meerdere gemeenten zijn die de kleurenpiet gaan invoeren, en omdat de discussie nog steeds speelt.

Was dit een bedrijf geweest was het afgewezen, volgend punt op de agenda aub.
Get woke, go broke!
pi_132467747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Precies, geef ze een vinger en ze pakken je arm.

We moeten ons verdedigen!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:32:24 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:27 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

niets, maar het stoort me hoe de discussie gevoerd wordt.

alsof je geen kritiek mag leveren op een cultuur. een cultuur met zelfkritiek is een cultuur om trots op te zijn.
Aan de ene kant wel aan de andere kant niet.
Ik ben met de hele groep eens hoor als we naar de jaren 50 en 60 kijken werd iemand met een donkere huidskleur zo afgebeeld.
Het nadeel is dat niemand het sinterklaas feest als rasicistich zien maar een deel van onze cultuur, niet alleen de nederlanders maar ook het grote deel allochtonen die vinden het ook een mooi feest om te vieren elk jaar.

Wat mij stoort is dat mensen er juist voor willen zorgen dit hele kinder feest dan maar op de schop te gaan gooien.
Omdat hun er iets in ziet waar de rest niet eens over nadenkt en de kinderen voor wie het feest is, denkt er al helemaal niet over na
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_132467769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik ben met de hele groep eens hoor als we naar de jaren 50 en 60 kijken werd iemand met een donkere huidskleur zo afgebeeld.
Het nadeel is dat niemand het sinterklaas feest als rasicistich zien maar een deel van onze cultuur, niet alleen de nederlanders maar ook het grote deel allochtonen die vinden het ook een mooi feest om te vieren elk jaar.

Wat mij stoort is dat mensen er juist voor willen zorgen dit hele kinder feest dan maar op de schop te gaan gooien.
Omdat hun er iets in ziet waar de rest niet eens over nadenkt en de kinderen voor wie het feest is, denkt er al helemaal niet over na
Een paar gekleurde pieten mee laten lopen is niet "op de schop gooien"
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:40 #114
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus je zegt niet dat Quinsy de Nederlandse cultuur niet aanstaat.
Als hij een probleem heeft met zwarte piet (wat ik betwijfel, hij doet het imo alleen maar vanwege de publiciteit en zijn 'carriere'. Ken heel die gast verder niet en wil dat graag zo houden), dan heeft hij kennelijk een probleem met een belangrijk deel van de Nederlandse cultuur en het Nederlands erfgoed ja.

quote:
Dit is te kort door de bocht gaan. Iemand kan prima vinden dat iets racistisch zonder te vinden dat de deelnemers racisten zijn
Dus als ik me verkleed als zwarte piet is dat racistisch, maar ik kan er gewoon mee doorgaan want ik ben geen racist?

quote:
Even voor de duidelijkheid. Jij scheldt Nederlanders uit voor kutracisten.
Niet Quinsy... en ik ken verder niemand die dat deed onlangs
Nee, ik maakte gebruik van beeldspraak en sarcasme.

quote:
Je negeert dat veel zwarte mensen niet happy zijn met het sintfeest ?
Er zijn er veel meer die het gewoon meevieren. De niet-jankzakkers zeg maar.

quote:
Je generaliseert al die onvrede tot in weze laagstaande motieven?
Het lijkt er wel op, als je het zo formuleert
Klopt
pi_132467788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat er al meerdere gemeenten zijn die de kleurenpiet gaan invoeren, en omdat de discussie nog steeds speelt.

Vind dat niet echt een teken dat de mening van die dame leidend is. Die gemeenten worden namelijk nergens toe gedwongen. Het staat hen vrij een eigen afweging te maken. Zo sprak ik net de voorzitter van het lokale Sinterklaascomite, en die piekert er niet over het feest te veranderen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:34:11 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En het staat ons vrij daar ONZE mening over te geven. Zou ik denken. Jij denkt daar kennelijk anders over.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:34:26 #117
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132467808
Vorig jaar vonden de Amerikanen dat argument dat als je het niet eens bent met Piet je dan maar moet oprotten ook al opvallend:
quote:
The debate comes after a decade in which the Dutch have rolled back many aspects of their famed tolerance policies, and in which anti-immigrant sentiment has risen sharply. Zwarte Piet is frequently defended as part of Dutch cultural heritage, and those who don't like it are often bluntly invited to leave the country. Many Dutch say Pete's black face derives from the soot he picked up climbing down chimneys to deliver presents – although that hardly explains the frizzy hair and big lips.

In the U.S., stereotypical black makeup – called blackface – was phased out in the civil-rights era. But in Britain, a TV show featuring blackface lasted until the late 1970s before the practice became taboo. Blackface crops up in other European countries from time to time, such as in a theater performance in Germany this year, but it's only in the Netherlands that it's institutionalized in the form of Black Pete.
http://www.huffingtonpost(...)acist_n_2237076.html

Sowieso goed stuk van de Huffingtonpost, daar staat de discussie van vorig jaar eigenlijk wel goed samengevat, plus alle merkwaardigheden die er bij kwamen kijken ^O^
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:35:07 #118
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je post laat gewoon een bepaalde mentaliteit zien die daadwerkelijk nergens op slaat. Met die mentaliteit moet je gewoon lekker de gehele dag fc kampioenen gaan kijken en aan je lul trekken.

Beweren dat "immigranten" geen kritiek mogen hebben op de cultuur van een land waar ze verblijven is een nihilistische en kleinburgerlijke bewering.
ok
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:35:07 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467830
quote:

[..]

Ik vind het reinste onzin, want die gemeentes spelen de paar klagers in de kaart.

Kerstman, kwetsend voor mensen met overgewicht
valentijns dag, kwetsend voor weduwen en weduwnaars
Pasen, kwetsend voor dieren liefhebbers
hemelvaart, kwetsend voor mensen met hoogtevrees.
pinksteren, voor mensen die kleurenblind zijn.
nieuwjaarsdag, voor mensen met OCD
Oudejaarsdag, voor mensen met heimwee,
Sneeuwpoppen, verbieden, rascistisch voor blanken.
vader en moederdag, kwetsend voor weesjes
1 april , kwetsend voor mensen met SPS
kerstbomen, verbieden voor boomknuffelaars.
pi_132467872
En waarom ben je gelijk links als je met dit debat een andere mening hebt?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:36:26 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef JanCees het volgende:

[..]

Het staat mij gewoon niet aan hoe veel mensen reageren tegen 'tegenstanders' waardoor er gewoon geen normale discussie mogelijk is.
Gelukkig zijn de anti-pietgekkies heel normaal in hun reacties. Want het is heel normaal dat je roept dat vieren van het sinterklaasfeest de zwarte gemeenschap terug gooit in de slavernij en dat zwarte piet behouden betekent dat je negers net zo goed een jodenster op kunt plakken :')
pi_132467876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:34 schreef Danny het volgende:

[..]

En het staat ons vrij daar ONZE mening over te geven. Zou ik denken. Jij denkt daar kennelijk anders over.
Omgekeerd net zo. Maar nee, dan moet je oprotten.
pi_132467879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik vind het reinste onzin, want die gemeentes spelen de paar klagers in de kaart.

Wow. Just wow.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132467900
quote:

[..]

Slaven zijn honderden jaren als stront behandeld. Niet te vergelijken, wel leuk hoor deze facebook berichtjes zonder enige onderbouwing. :)
pi_132467907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat niet echt een teken dat de mening van die dame leidend is. Die gemeenten worden namelijk nergens toe gedwongen. Het staat hen vrij een eigen afweging te maken. Zo sprak ik net de voorzitter van het lokale Sinterklaascomite, en die piekert er niet over het feest te veranderen.
Toch zou het het beste zijn als we weer de regenboogpiet van enkele jaren terug opnieuw invoeren en Zwarte Piet afschaffen. Zo wordt het een echt volksfeest, waar iedereen aan kan meedoen. Kleine moeite, veel winst. Maar blijkbaar is pragmatisch denken over deze kwestie ten strengste verboden.
pi_132467908
quote:

[..]

Volgens heb ik herhaaldelijk aangegeven dat het prima is dat er kritiek wordt geuit op de dame die Zwarte Piet in de ban wil doen. Sterker, ik heb verschillende malen meegedaan met de uitjoel-praktijken.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:21 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wow. Just wow.
:+
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:27 #128
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132467913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat kinderen het niet racistisch vinden betekent niet dat het niet racistisch is. Kinderen zijn voor mij niet de ethische maatstaf. En het Sinterklaasfeest hoeft ook niet 'helemaal op de schop' te gaan. Zwarte Piet is slechts een heel klein onderdeel van een heel groot feest. Één detail werkelijk. Alleen Zwarte Piet aanpassen is dus voldoende. Zijn wij werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet in de huidige vorm dat we het, ook al is het overduidelijk racistisch, niet willen aanpassen, omdat we het nu eenmaal 'al jarenlang zo doen'?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:47 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132467923
quote:

[..]

Nou, succes ermee.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132467932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:36 schreef Danny het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de anti-pietgekkies heel normaal in hun reacties. Want het is heel normaal dat je roept dat vieren van het sinterklaasfeest de zwarte gemeenschap terug gooit in de slavernij en dat zwarte piet behouden betekent dat je negers net zo goed een jodenster op kunt plakken :')
Dat is ook normaal en hopelijk ook een individu die dat roept.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:38:04 #131
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467933
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij komt aan met vrij domme uitspraken over 'De Nederlandse cultuur', trekken we dat een klein beetje door dan ga je flippen. Dan vraag ik me af wie dat dom of ongeloofwaardig maakt :D.

En nogmaals (de derde keer nu geloof ik), al dat gedoe over Zwarte Piet is dom gezeur maar zorg dat je je argumenten op orde hebt wanneer je heel boos en verontwaardigd doet, anders komt het zo sneu over.
ok
quote:

[..]

Die mongool van een plasterk wil ook al gekleurde pieten: Plasterk wil groene en blauwe pieten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39:36 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef JanCees het volgende:

[..]

Slaven zijn honderden jaren als stront behandeld. Niet te vergelijken, wel leuk hoor deze facebook berichtjes zonder enige onderbouwing. :)
Ja maar doen we dat nu nog?
En ik denk dat je beter iedereen kan vragen hoe zie je zwart6e piet.
denk dat iedereen wel een ander verhaal heeft gehoord.
Ik denk dat de mensen die zich beledigt voelen even in de spoegel moeten kijken.
Ja in de jaren 50 en 60 werd een neger zo uitgebeeld tegenwoordig is dat heel anders.
En zwarte piet is gewoon blijven hangen en heel belangrijk feest geworden in onze cultuur.
pi_132467994
Ik vraag me af, is dit terugkerend fenomeen juist niet mooi om alle Nederlanders die van Nederland houden te binden? Kijk eens naar de overweldigende support en eensgezindheid! Alleen tijdens de WK zie je dezelfde taferelen. Hup Holland Hup, laat Zwarte Piet niet in z'n hempie staan!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132467995
quote:

[..]

Wat hebben gemeenten hier precies mee te maken? Die regelen over het algemeen hooguit een paar pieten voor een feestje voor de kinderen van hun personeel.
pi_132468016
Plasterk. _O_
pi_132468023
quote:

[..]

Je mening geven is meer dan prima. Maar domme onzin lullen bij wijze van 'argument' komt wat minder handig over.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:41:57 #137
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132468057
Plasterk _O_

Precies zoals ik al voorspelde. Lekker de voorstanders even hun emoties laten uitrazen en vervolgens achterover geleund zitten wachten aangezien de mensen die het wel snappen uiteindelijk het feest organiseren. Zwarte Piet is binnen een paar jaar verdwenen.
--
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:01 #138
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja maar doen we dat nu nog?
En ik denk dat je beter iedereen kan vragen hoe zie je zwart6e piet.
denk dat iedereen wel een ander verhaal heeft gehoord.
Ik denk dat de mensen die zich beledigt voelen even in de spoegel moeten kijken.
Ja in de jaren 50 en 60 werd een neger zo uitgebeeld tegenwoordig is dat heel anders.
En zwarte piet is gewoon blijven hangen en heel belangrijk feest geworden in onze cultuur.
Dat. En omdat er nu - wat - 0,00001% van de Nederlanders opeens gaat huilebalken moeten we metéén in het gelid springen en DIRECT aanpassen. Want stel je vóór dat ook maar één iemand zich beledigd voelt. Dat kan natuurlijk niet.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:31 #139
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468084
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je mening geven is meer dan prima. Maar domme onzin lullen bij wijze van 'argument' komt wat minder handig over.
ok
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:43:02 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132468099
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:41 schreef Ryon het volgende:
Plasterk _O_

Precies zoals ik al voorspelde. Lekker de voorstanders even hun emoties laten uitrazen en vervolgens achterover geleund zitten wachten aangezien de mensen die het wel snappen uiteindelijk het feest organiseren. Zwarte Piet is binnen een paar jaar verdwenen.
het is iedereen vrij om een sinterklaasfeest te organiseren, daar heeft ome Plasterk 0,0 invloed op.

Gelukkig maar, want met jouw gedachtengang mag je op je verjaardag binnenkort geen alcohol meer schenken thuis.
Get woke, go broke!
pi_132468114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat. En omdat er nu - wat - 0,00001% van de Nederlanders opeens gaat huilebalken moeten we metéén in het gelid springen en DIRECT aanpassen. Want stel je vóór dat ook maar één iemand zich beledigd voelt. Dat kan natuurlijk niet.
Jij voelt je toch ook door hun beledigd omdat het sinterklaas wat je door je pappie en mammie is geleerd een klein beetje wordt aangepast. En daar moeten wij dan allemaal maar naar gaan luisteren?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:43:35 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468124
Ik vind het eigenlijk best stuitend hoeveel mensen hier nog gewoon bereid zijn om voor huilebalken te buigen. Teken dat Nederland toch nog behoorlijk aan het afglijden is. Zonde.
pi_132468137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:38 schreef Danny het volgende:

[..]

ok
Gezien onderstaande reactie van je dringt het nog niet erg door. Je beseft dat je vooral zelf degene bent die nu voor gek staat met je gevloek en getier?
quote:
[..]

Die mongool van een plasterk wil ook al gekleurde pieten: Plasterk wil groene en blauwe pieten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:44:58 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132468171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het is iedereen vrij om een sinterklaasfeest te organiseren, daar heeft ome Plasterk 0,0 invloed op.

Gelukkig maar, want met jouw gedachtengang mag je op je verjaardag binnenkort geen alcohol meer schenken thuis.
Euh.. wat? Over varkens, tangen, lullen en drumstellen gesproken. Lekker overtuigend.
--
pi_132468172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Danny het volgende:
Ik vind het eigenlijk best stuitend hoeveel mensen hier nog gewoon bereid zijn om voor huilebalken te buigen. Teken dat Nederland toch nog behoorlijk aan het afglijden is. Zonde.
En jouw idiote gedrag is een teken dat bepaalde lieden een beetje aan het doordraaien zijn.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:45:25 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132468187
Plasterk wil groene en blauwe pieten

Wat gaan ze doen straks met alle zwarte?
Word je dan opgepakt?

:o
pi_132468194
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me af, is dit terugkerend fenomeen juist niet mooi om alle Nederlanders die van Nederland houden te binden? Kijk eens naar de overweldigende support en eensgezindheid! Alleen tijdens de WK zie je dezelfde taferelen. Hup Holland Hup, laat Zwarte Piet niet in z'n hempie staan!
Natuurlijk!

Wie herinnert zich niet, dat Maxima zei dat "de Nederlander" niet bestaat? Nou, zo nu en dan bestaat die heus wel. Bij het WK, bij Koningsdag (alhoewel sommigen liever Carnaval vieren), bij Sinterklaas en bij het schaatsen op natuurijs. Maar dat is maar een kort lijstje en dan is het ook niet gek dat mensen gepikeerd raken als je aan een van die dingen gaat zitten.
pi_132468203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef theguyver het volgende:
Plasterk wil groene en blauwe pieten

Wat gaan ze doen straks met alle zwarte?
Word je dan opgepakt?

:o
Misschien moet iedereen zich eens gaan inlezen zeg :')
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:01 #149
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132468211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef JanCees het volgende:

[..]

Meeste Nederlanders zijn opgegroeid met sinterklaas en zwarte piet maar ik geloof niet dat ook maar één kind bij zwarte piet de link naar slavernij heeft gelegd of dat er ook maar één kind racistisch van is geworden. Sinterklaas was de oude man die alles van je weet en zwarte piet was de grappige, lieve helper van Sinterklaas die de scherpe randjes van sinterklaas afhaalde. Tenminste zo beleefde ik hem. Ik heb hem zelfs nooit als knecht gezien, hij was net zo goed het sinterklaasfeest als Sinterklaas zelf.

Zijn kleur is nooit een item geweest voor mij eerlijk gezegd al las ik net als elk kind in de boekjes dat hij zwart was van het roet.

Het is jeugdsentiment voor de meeste mensen, een waardevolle herinnering die je vaak weer een beetje herbeleefd als je zelf kinderen krijgt. Raciscme is er nooit onderdeel van geweest, tot nu dan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:03 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132468213
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. wat? Over varkens, tangen, lullen en drumstellen gesproken. Lekker overtuigend.
Nee hoor, jij verbindt een bindende maatregel aan zijn uitspraak, hij kan willen wat hij wil, maar als een organisatie een sinterklaasfeest met zwarte piet wil vieren dan kan dat gewoon. Daar kan hij niets aan veranderen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')