Dan heb jij blijkbaar moeite met lezen. Ik reageerde enkel op jouw opmerking dat mensen die ons 'cultureel erfgoed' willen veranderen, wat jouw betreft op mogen hoepelen. Dat vind ik onzin, omdat ik vind dat het iedereen vrij staat zijn of haar bezwaren kenbaar te maken. Voor- en tegenstanders.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Danny het volgende:
[..]
uit jouw reacties maak ik op dat wij niet zo moeten zeuren. en dan zeg ik; buk nog even wat dieper voor de racismepenis.
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wens je dat Quinsy toe? Ook als hij blank is?
Vraag me af wat er zou gebeuren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.
Maar hij heeft nooit gezegd dat de Nederlandse cultuur hem niet aanstaat. Dus je beschuldigt hem onterecht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
Neeheee want dan moet je ergens anders wonen joh!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.
Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar moeite met lezen. Ik reageerde enkel op jouw opmerking dat mensen die ons 'cultureel erfgoed' willen veranderen, wat jouw betreft op mogen hoepelen. Dat vind ik onzin, omdat ik vind dat het iedereen vrij staat zijn of haar bezwaren kenbaar te maken. Voor- en tegenstanders.
Ja hoor, als je een goed punt hebt voor kritiek.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef JanCees het volgende:
[..]
Neeheee want dan moet je ergens anders wonen joh!
Dat is veel te duur. Zweepslagen is goedkoper. Oude slaventraditie weer voor de dag halenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vraag me af wat er zou gebeuren.
zwarte piet word verboden..
Word dan iedereen die zich in de oude traditie kleed de cel in gegooid?
Omdat iedereen lekker hypocriet isquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.
"Mensen mogen best kritiek hebben, maar ze moeten wel een goed punt hebben, dat ik er mee eens ben zeg maar, anders mogen ze oprotten"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja hoor, als je een goed punt hebt voor kritiek.
Iedereen heeft recht op kritiek, wij jammeren ook over de islamitische cultuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.
Wie beschuldig ik onterecht? Ik stel dat IK VIND dat als de Nederlandse cultuur niet aanstaat je beter kunt vertrekken. Ongeacht wie je bent. Als je tegen een sinterklaasfeest bent omdat je dat racistisch vindt dan vind je iedereen die aan dat feest meedoet dus racisten. Dat is 95% van de bevolking die in jouw ogen dan een racist is. IK zou niet in een land willen wonen waar 95% racistisch is. Anderen hebben daar blijkbaar GEEN moeite mee. Die willen alleen dat één van die dingen die die hollandse kutracisten doen wordt uitgebannen. Dat dat die 95% hollanders daar niet minder racistisch van maakt maakt kennelijk niet uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar hij heeft nooit gezegd dat de Nederlandse cultuur hem niet aanstaat. Dus je beschuldigt hem onterecht.
Afschaffen is nooit het beoogde doel van Zwarte Piet is Racisme geweest. Het aanpassen van het Sinterklaasfeest zodat iedereen ermee kan leven, dat is het doel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op kritiek, wij jammeren ook over de islamitische cultuur.
Maar iets gelijk afschaffen omdat, je zelf vergelijkt met, schoorsteen veger een moor of een bevrijd slaaf.
heeft dat weinig met kritiek te maken.
nee kritiek mag je van mij part hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"Mensen mogen best kritiek hebben, maar ze moeten wel een goed punt hebben, dat ik er mee eens ben zeg maar, anders mogen ze oprotten"![]()
![]()
En de gulden midden weg is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef JanCees het volgende:
[..]
Afschaffen is nooit het beoogde doel van Zwarte Piet is Racisme geweest. Het aanpassen van het Sinterklaasfeest zodat iedereen ermee kan leven, dat is het doel.
Ik weet niet precies wat dit met deze discussie van doen heeft, maar door wie en wanneer wordt er dan krampachtig gereageerd als men kritiek heeft op een moskee of de ramadan? Kritiek hebben op de Islam is anno 2013 helemaal bon ton. Geenstijl en de PVV zijn er groot mee geworden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?
Maar jou kennende is dat HEEEEL wat anders...
De Zwarte Piet aanpassen, dus zonder volzwart geschminkt gezicht, zonder creolen en kroeshaar. Maar blijkbaar klampen veel mensen zich vast en kunnen niet eens normaal beide perspectieven bekijken zonder te zeggen dat degene die wat roepen maar moeten oprotten.quote:
Dus wat wil je er aan aanpassen dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:26 schreef JanCees het volgende:
[..]
De Zwarte Piet aanpassen, dus zonder volzwart geschminkt gezicht, zonder creolen en kroeshaar. Maar blijkbaar klampen veel mensen zich vast en kunnen niet eens normaal beide perspectieven bekijken zonder te zeggen dat degene die wat roepen maar moeten oprotten.
Het staat mensen vrij te protesteren tegen wat dan ook (ook zwarte piet). Alleen snappen linksmensen niet dat vrijheid twee kanten op werkt en het anderen dus vrij staat te protesteren tegen dat protest. Dat het ze vrij staat te vinden dat je beter ergens anders kunt gaan wonen als je je ergens niet thuis voelt of je je niet aan de geldende regels en gebruiken wenst te houden. Vrijheid is niet alleen maar politiek correct mogen zeuren. Je mag ook lekker ongenuanceerd tegen de linkse kulideologie protesteren. DAT is vrijheid. Iedereen gelijk. Maar nu gaan een aantal van jullie dit weer een linkse spin geven en woorden verdraaien. Toe maar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
Omdat iedereen lekker hypocriet is
niets, maar het stoort me hoe de discussie gevoerd wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee kritiek mag je van mij part hebben.
Wat vind jij racistisch aan zwarte piet?
Dus je zegt niet dat Quinsy de Nederlandse cultuur niet aanstaat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Wie beschuldig ik onterecht? Ik stel dat IK VIND dat als de Nederlandse cultuur niet aanstaat je beter kunt vertrekken. Ongeacht wie je bent.
'quote:Als je tegen een sinterklaasfeest bent omdat je dat racistisch vindt dan vind je iedereen die aan dat feest meedoet dus racisten. Dat is 95% van de bevolking die in jouw ogen dan een racist is.
Even voor de duidelijkheid. Jij scheldt Nederlanders uit voor kutracisten.quote:. Die willen alleen dat één van die dingen die die hollandse kutracisten doen wordt uitgebannen
Je negeert dat veel zwarte mensen niet happy zijn met het sintfeest ?quote:Of zou het toch gewoon aandachtstrekkerij zijn en een zieke drang om jezelf te slachtofferen (in de hoop er geld uit te slaan?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |