Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
Massahysteriequote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Individual het volgende:
550.000 likes op pietitie: https://www.facebook.com/pietitie
18 uur sinds de oprichting.
Het is wat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:23 schreef hoink581 het volgende:
Ik vind het zeer kwalijk dat een voorzitter van een commissie die onbevooroordeeld onderzoek moet doen, zulke uitspraken doet. Om vervolgens te stellen dat we het maar met Santa Claus moeten doen, want1 Santa Claus is genoeg. Als je zo'n uitspraak doet laat je al zien dat je geen enkel besef hebt van het onderwerp dat je onderzoekt.
Goed stuk, grotendeels mee eens. Mensen als Quinsy Gario en Verene Shepherd willen helemaal niet dat een cultuur tolerant en zo goed als kleurenblind wordt. Dan kunnen zij geen geld en aanzien meer verdienen met hun rassenstrijd tegen de imperialistische witmans.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:24 schreef borisz het volgende:
Wijnberg https://decorrespondent.nl/233/wat-we-niet-zien/5971790-4cb6c638
Ik voel met u mee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een kutreactie?
ONZ is verderop.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar zou al deze druktemakerij over een kinderfeestje beter passen inderdaad.
Omdat het overal in het nieuws IS misschien? Journaal, praatprogramma's, de krant, internet, bij de waterkoeler....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Zeven topics over wat lawaaimakers, hoe zou u dat als 'Nieuws' kwalificeren?
Iedereen heeft het erover op dit moment nochtans..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Zeven topics over wat lawaaimakers, hoe zou u dat als 'Nieuws' kwalificeren?
Iedereen heeft het ook over het weer, dat maakt het nog geen nieuws.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen heeft het erover op dit moment nochtans..
Wat is meer stupide, dat "kinderfeestje" of de ophef erover?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar zou al deze druktemakerij over een kinderfeestje beter passen inderdaad.
ja maar.. ja maar.. ik wil dat nie-hie-hie-hiet!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Iedereen heeft het ook over het weer, dat maakt het nog geen nieuws.
De ophef. Boeien als die helpers van de Sint een andere of geen kleur krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is meer stupide, dat "kinderfeestje" of de ophef erover?
De VN heeft het wel over "weer" (klimaat), waar ze ook niets van kunnen voorspellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Het weer van vandaag is ook nieuws. Ajax die niet kunnen voetballen is ook nieuws. Het is allemaal makkelijk, ja, maar dat houdt de burger eenmaal bezig, begrijpelijke zaken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee alleen al om een eeuwenoud cultureel gebruik aan te gaan passen aan de eerste de minste* jankende negert, dat vind jij geen bezwaar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De ophef. Boeien als die helpers van de Sint een andere of geen kleur krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De VN is een weinig interessante praatbarak, daar moet je niet te veel van verwachten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De VN heeft het wel over "weer" (klimaat), waar ze ook niets van kunnen voorspellen.
En over zwarte Piet.
Syrische kindjes in de sneeuw zijn vast blij met zoveel compassie voor de verdrukten van de samenleving.
Zo presenteren ze zich anders niet. Is het niet hét wereldlijke orgaan dat "de lieve Vrede in stand moet houden en bevorderen"?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:40 schreef Reya het volgende:
[..]
De VN is een weinig interessante praatbarak, daar moet je niet te veel van verwachten.
Absoluut, ik ben een bittere oude man geworden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo presenteren ze zich anders niet. Is het niet hét wereldlijke orgaan dat "de lieve Vrede in stand moet houden en bevorderen"?
Je cynisme verblindt je, Reya.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het idee alleen al om een eeuwenoud cultureel gebruik aan te gaan passen aan de eerste de minste* jankende negert, dat vind jij geen bezwaar?Ik heb geen enkel bezwaar. En dat 99,99% van de "zwarte" bevolking het onzin vindt is niet waar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raap me op.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het idee alleen al om een eeuwenoud cultureel gebruik aan te gaan passen aan de eerste de minste* jankende negert, dat vind jij geen bezwaar?Sommige mensen hebben geen enkel probleem met het overboord gooien van je eigen culturele erfgoed ten faveure van dat van anderen. Helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
De producten van xx jaar zelfhaat en weg met ons beleid door de Nederlandse overheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben geen enkel probleem met het overboord gooien van je eigen culturele erfgoed ten faveure van dat van anderen. Helaas.
Ik beslis voor mezelf wat "mijn cultuur" is, dankjewel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben geen enkel probleem met het overboord gooien van je eigen culturele erfgoed ten faveure van dat van anderen. Helaas.
De cultuur van hun land dan. Als jij de Nederlandse cultuur overboord wil gooien moet je ergens anders gaan wonen. Vind ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ik beslis voor mezelf wat "mijn cultuur" is, dankjewel.
Dit slaat natuurlijk ook weer als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
De cultuur van hun land dan. Als jij de Nederlandse cultuur overboord wil gooien moet je ergens anders gaan wonen. Vind ik.
Dat waren stoute kindertjes die Spanje zijn gebrachtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:57 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nou 2 witte Pieten er tussen staan
/edit 3 zelfs
sterk tegenargumentquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk ook weer als een lul op een drumstel.
Ga jij maar ergens anders wonen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
De cultuur van hun land dan. Als jij de Nederlandse cultuur overboord wil gooien moet je ergens anders gaan wonen. Vind ik.
Waarom zou ik tegenargumenten aanvoeren tegen een argumentloos statement?quote:
Geen. Reactie. Waard.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:02 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ga jij maar ergens anders wonen.
ik hoopte op een coherente post van je, voor één keer. Dat was ijdele hoop. Had ik kunnen weten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou ik tegenargumenten aanvoeren tegen een argumentloos statement?
Wat is dan exact 'de Nederlandse cultuur'? En is dat allemaal heilig? Nogmaals, het is allemaal dom gezeur over de zwarte Pieten maar probeer toch met fatsoenlijke argumenten te komen in plaats van dit soort gezochte ellende.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoezo, jij zegt hetzelfde.quote:
johhh wie wilt de Nederlandse cultuur overboord gooien dan .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Wacht, er zijn mensen die het sinterklaasfeest niet zien als Nederlandse cultuur? Dan vraag ik me oprecht af wat wel Nederlandse cultuur is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
johhh wie wilt de Nederlandse cultuur overboord gooien dan .
Vergis jij je niet? Dat iemand een ander idee van Nederlandszijn heeft en dat je dat niet erkent als ook een vorm van Nederlandsheid
Waarom zouden aspecten van de Nederlandse cultuur niet aan de kaak gesteld mogen worden? Van mij hoeft dat hele Sinterklaas-gedoe niet te veranderen, maar het staat mensen natuurlijk vrij om vraagtekens te plaatsen bij het feest, zonder dat ze op moeten rotten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:04 schreef Danny het volgende:
[..]
ik hoopte op een coherente post van je, voor één keer. Dat was ijdele hoop. Had ik kunnen weten.
De Nederlandse cultuur is er een van vrijheid. En die vrijheden worden steeds verder ingeperkt, met name door mensen die kennelijk geen andere woorden hebben geleerd dan 'raciesme' en 'diskriminatie!' (en 'kankerhollanders!' onder sommige groepen). En de hollanders die dat ok vinden zijn eigenlijk nog erger.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is dan exact 'de Nederlandse cultuur'? En is dat allemaal heilig? Nogmaals, het is allemaal dom gezeur over de zwarte Pieten maar probeer toch met fatsoenlijke argumenten te komen in plaats van dit soort gezochte ellende.
Nou, dat zien we. Als iemand een andere mening heeft, mag hij oprotten van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:07 schreef Danny het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is er een van vrijheid.
Overspelige vrouwen met pek en veren bedekt op een platte kar door het dorp trekken was ook lang Nederlandse cultuur. Zonde dat dat gestopt is!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden aspecten van de Nederlandse cultuur niet aan de kaak gesteld mogen worden? Van mij hoeft dat hele Sinterklaas-gedoe niet te veranderen, maar het staat mensen natuurlijk vrij om vraagtekens te plaatsen bij het feest, zonder dat ze op moeten rotten.
Je hebt het over vrijheden terwijl je op dezelfde pagina roept dat iemand die er een andere mening op nahoudt maar op moeten rotten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:07 schreef Danny het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is er een van vrijheid. En die vrijheden worden steeds verder ingeperkt, met name door mensen die kennelijk geen andere woorden hebben geleerd dan 'raciesme' en 'diskriminatie!' (en 'kankerhollanders!' onder sommige groepen). En de hollanders die dat ok vinden zijn eigenlijk nog erger.
Aha, dan heb je het over 'De Nederlandse cultuur' gedurende 20-30 jaar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:07 schreef Danny het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is er een van vrijheid. En die vrijheden worden steeds verder ingeperkt,
Waarom ga jij daar zo in mee dan?quote:met name door mensen die kennelijk geen andere woorden hebben geleerd dan 'raciesme' en 'diskriminatie!' (en 'kankerhollanders!' onder sommige groepen).
Net als degenen die als een echte Henk of Ingrid helemaal loos gaan hierover?quote:En de hollanders die dat ok vinden zijn eigenlijk nog erger.
Ik ken die mensen niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wacht, er zijn mensen die het sinterklaasfeest niet zien als Nederlandse cultuur? Dan vraag ik me oprecht af wat wel Nederlandse cultuur is.
Vrijheid voor iedereen is anarchie. Niet echt een oplossing, want anarchie is meteen het recht van de sterkste.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het over vrijheden terwijl je op dezelfde pagina roept dat iemand die er een andere mening op nahoudt maar op moeten rotten.
halalvlees, offer -en suikerfeesten, kopschoppen. dat soort dingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wacht, er zijn mensen die het sinterklaasfeest niet zien als Nederlandse cultuur? Dan vraag ik me oprecht af wat wel Nederlandse cultuur is.
Als dat gedaan wordt door een aandachtshoer die probeert zijn 'kunstenaar' zijn een boost te geven, en als daarbij de complete bevolking zomaar even als racist wordt afgedaan? Nee dank je. En ja, het mag natuurlijk (nog, want we hebben nog steeds DEELS vrije meningsuiting), maar daar mag dan evengoed tegen worden geprotesteerd. Behalve als je een linksmens met een identiteitscomplex bent. Dan heeft alleen de jankende minderheid recht van spreken en is iedereen die daar tegenin gaat automatisch racist.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden aspecten van de Nederlandse cultuur niet aan de kaak gesteld mogen worden? Van mij hoeft dat hele Sinterklaas-gedoe niet te veranderen, maar het staat mensen natuurlijk vrij om vraagtekens te plaatsen bij het feest, zonder dat ze op moeten rotten.
Ja mooi, een kinderfeest daarmee vergelijken. Dat maakt je bijna net zo dom en ongeloofwaardig als die lui die bij die hoorzitting begonnen over jodensterrenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overspelige vrouwen met pek en veren bedekt op een platte kar door het dorp trekken was ook lang Nederlandse cultuur. Zonde dat dat gestopt is!
Wie heeft het er dan over dat er niet tegen dat gezever mag worden geprotesteerd?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:12 schreef Danny het volgende:
Als dat gedaan wordt door een aandachtshoer die probeert zijn 'kunstenaar' zijn een boost te geven, en als daarbij de complete bevolking zomaar even als racist wordt afgedaan? Nee dank je. En ja, het mag natuurlijk (nog, want we hebben nog steeds DEELS vrije meningsuiting), maar daar mag dan evengoed tegen worden geprotesteerd. Behalve als je een linksmens met een identiteitscomplex bent. Dan heeft alleen de jankende minderheid recht van spreken en is iedereen die daar tegenin gaat automatisch racist.
dat roep ik niet. lezen. Ik zeg dat die wat mij betreft ergens anders zouden moeten gaan wonen. Dat is mijn mening.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het over vrijheden terwijl je op dezelfde pagina roept dat iemand die er een andere mening op nahoudt maar op moeten rotten.
Dus de autogordel, rookverbod, boetes op wildplassen en Tim Kuijk hebben we allemaal aan de 'dicriminatie-schreeuwers' te danken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:07 schreef Danny het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is er een van vrijheid. En die vrijheden worden steeds verder ingeperkt, met name door mensen die kennelijk geen andere woorden hebben geleerd dan 'raciesme' en 'diskriminatie!' (en 'kankerhollanders!' onder sommige groepen). En de hollanders die dat ok vinden zijn eigenlijk nog erger.
Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:13 schreef Danny het volgende:
[..]
dat roep ik niet. lezen. Ik zeg dat die wat mij betreft ergens anders zouden moeten gaan wonen. Dat is mijn mening.
Gelukkig is dit een hele goede vergelijking.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:13 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dus de autogordel, rookverbod, boetes op wildplassen en Tim Kuijk hebben we allemaal aan de 'dicriminatie-schreeuwers' te danken?
uit jouw reacties maak ik op dat wij niet zo moeten zeuren. en dan zeg ik; buk nog even wat dieper voor de racismepenis.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het er dan over dat er niet tegen dat gezever mag worden geprotesteerd?
Dat 'ras' geen sociale constructie is, wil niet zeggen dat die constructie niet bestaat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://decorrespondent.nl/233/wat-we-niet-zien/5971790-4cb6c638![]()
Lees dit aub.
ik zou eerst even de dosis crack uit laten werken voordat je probeert coherent te reagerenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:13 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dus de autogordel, rookverbod, boetes op wildplassen en Tim Kuijk hebben we allemaal aan de 'dicriminatie-schreeuwers' te danken?
Voor iemand die van "vrijheid" houdt hou je er wel erg van om dom te schelden (lees: intimideren) ipv met argumenten te komen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:12 schreef Danny het volgende:
[..]
halalvlees, offer -en suikerfeesten, kopschoppen. dat soort dingen.
[..]
Als dat gedaan wordt door een aandachtshoer die probeert zijn 'kunstenaar' zijn een boost te geven, en als daarbij de complete bevolking zomaar even als racist wordt afgedaan? Nee dank je. En ja, het mag natuurlijk (nog, want we hebben nog steeds DEELS vrije meningsuiting), maar daar mag dan evengoed tegen worden geprotesteerd. Behalve als je een linksmens met een identiteitscomplex bent. Dan heeft alleen de jankende minderheid recht van spreken en is iedereen die daar tegenin gaat automatisch racist.
Dank voor je complimentquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig is dit een hele goede vergelijking.
ik had jou al gediskwalificeerd vanwege eerdere reacties dus als je een reactie verwacht moet ik je teleurstellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Voor iemand die van "vrijheid" houdt hou je er wel erg van om dom te schelden (lees: intimideren) ipv met argumenten te komen.
hihiquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou eerst even de dosis crack uit laten werken voordat je probeert coherent te reageren
so much for "vrijheid"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Danny het volgende:
[..]
ik had jou al gediskwalificeerd vanwege eerdere reacties dus als je een reactie verwacht moet ik je teleurstellen.
Wens je dat Quinsy toe? Ook als hij blank is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:13 schreef Danny het volgende:
[..]
dat roep ik niet. lezen. Ik zeg dat die wat mij betreft ergens anders zouden moeten gaan wonen. Dat is mijn mening.
Dan heb jij blijkbaar moeite met lezen. Ik reageerde enkel op jouw opmerking dat mensen die ons 'cultureel erfgoed' willen veranderen, wat jouw betreft op mogen hoepelen. Dat vind ik onzin, omdat ik vind dat het iedereen vrij staat zijn of haar bezwaren kenbaar te maken. Voor- en tegenstanders.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Danny het volgende:
[..]
uit jouw reacties maak ik op dat wij niet zo moeten zeuren. en dan zeg ik; buk nog even wat dieper voor de racismepenis.
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wens je dat Quinsy toe? Ook als hij blank is?
Vraag me af wat er zou gebeuren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
huidskleur heeft er geen reet mee te maken. Als je de nederlandse cultuur niet aanstaat, ga dan gewoon weg. Ongeacht wie of wat je bent. Ga dan naar een plek waar je je WEL thuis voelt.
Maar hij heeft nooit gezegd dat de Nederlandse cultuur hem niet aanstaat. Dus je beschuldigt hem onterecht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Danny het volgende:
[..]
Neeheee want dan moet je ergens anders wonen joh!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.
Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar moeite met lezen. Ik reageerde enkel op jouw opmerking dat mensen die ons 'cultureel erfgoed' willen veranderen, wat jouw betreft op mogen hoepelen. Dat vind ik onzin, omdat ik vind dat het iedereen vrij staat zijn of haar bezwaren kenbaar te maken. Voor- en tegenstanders.
Ja hoor, als je een goed punt hebt voor kritiek.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dus je bent niet vrij om dingen binnen een cultuur te bekritiseren.
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef JanCees het volgende:
[..]
Neeheee want dan moet je ergens anders wonen joh!
Dat is veel te duur. Zweepslagen is goedkoper. Oude slaventraditie weer voor de dag halenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vraag me af wat er zou gebeuren.
zwarte piet word verboden..
Word dan iedereen die zich in de oude traditie kleed de cel in gegooid?
Omdat iedereen lekker hypocriet isquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.
"Mensen mogen best kritiek hebben, maar ze moeten wel een goed punt hebben, dat ik er mee eens ben zeg maar, anders mogen ze oprotten"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja hoor, als je een goed punt hebt voor kritiek.
Iedereen heeft recht op kritiek, wij jammeren ook over de islamitische cultuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Waarom is de Nederlandse cultuur dan "vrijheid" volgens Danny.
Wie beschuldig ik onterecht? Ik stel dat IK VIND dat als de Nederlandse cultuur niet aanstaat je beter kunt vertrekken. Ongeacht wie je bent. Als je tegen een sinterklaasfeest bent omdat je dat racistisch vindt dan vind je iedereen die aan dat feest meedoet dus racisten. Dat is 95% van de bevolking die in jouw ogen dan een racist is. IK zou niet in een land willen wonen waar 95% racistisch is. Anderen hebben daar blijkbaar GEEN moeite mee. Die willen alleen dat één van die dingen die die hollandse kutracisten doen wordt uitgebannen. Dat dat die 95% hollanders daar niet minder racistisch van maakt maakt kennelijk niet uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar hij heeft nooit gezegd dat de Nederlandse cultuur hem niet aanstaat. Dus je beschuldigt hem onterecht.
Afschaffen is nooit het beoogde doel van Zwarte Piet is Racisme geweest. Het aanpassen van het Sinterklaasfeest zodat iedereen ermee kan leven, dat is het doel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op kritiek, wij jammeren ook over de islamitische cultuur.
Maar iets gelijk afschaffen omdat, je zelf vergelijkt met, schoorsteen veger een moor of een bevrijd slaaf.
heeft dat weinig met kritiek te maken.
nee kritiek mag je van mij part hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"Mensen mogen best kritiek hebben, maar ze moeten wel een goed punt hebben, dat ik er mee eens ben zeg maar, anders mogen ze oprotten"![]()
![]()
En de gulden midden weg is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef JanCees het volgende:
[..]
Afschaffen is nooit het beoogde doel van Zwarte Piet is Racisme geweest. Het aanpassen van het Sinterklaasfeest zodat iedereen ermee kan leven, dat is het doel.
Ik weet niet precies wat dit met deze discussie van doen heeft, maar door wie en wanneer wordt er dan krampachtig gereageerd als men kritiek heeft op een moskee of de ramadan? Kritiek hebben op de Islam is anno 2013 helemaal bon ton. Geenstijl en de PVV zijn er groot mee geworden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?
Maar jou kennende is dat HEEEEL wat anders...
De Zwarte Piet aanpassen, dus zonder volzwart geschminkt gezicht, zonder creolen en kroeshaar. Maar blijkbaar klampen veel mensen zich vast en kunnen niet eens normaal beide perspectieven bekijken zonder te zeggen dat degene die wat roepen maar moeten oprotten.quote:
Dus wat wil je er aan aanpassen dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:26 schreef JanCees het volgende:
[..]
De Zwarte Piet aanpassen, dus zonder volzwart geschminkt gezicht, zonder creolen en kroeshaar. Maar blijkbaar klampen veel mensen zich vast en kunnen niet eens normaal beide perspectieven bekijken zonder te zeggen dat degene die wat roepen maar moeten oprotten.
Het staat mensen vrij te protesteren tegen wat dan ook (ook zwarte piet). Alleen snappen linksmensen niet dat vrijheid twee kanten op werkt en het anderen dus vrij staat te protesteren tegen dat protest. Dat het ze vrij staat te vinden dat je beter ergens anders kunt gaan wonen als je je ergens niet thuis voelt of je je niet aan de geldende regels en gebruiken wenst te houden. Vrijheid is niet alleen maar politiek correct mogen zeuren. Je mag ook lekker ongenuanceerd tegen de linkse kulideologie protesteren. DAT is vrijheid. Iedereen gelijk. Maar nu gaan een aantal van jullie dit weer een linkse spin geven en woorden verdraaien. Toe maar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
Omdat iedereen lekker hypocriet is
niets, maar het stoort me hoe de discussie gevoerd wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee kritiek mag je van mij part hebben.
Wat vind jij racistisch aan zwarte piet?
Dus je zegt niet dat Quinsy de Nederlandse cultuur niet aanstaat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Wie beschuldig ik onterecht? Ik stel dat IK VIND dat als de Nederlandse cultuur niet aanstaat je beter kunt vertrekken. Ongeacht wie je bent.
'quote:Als je tegen een sinterklaasfeest bent omdat je dat racistisch vindt dan vind je iedereen die aan dat feest meedoet dus racisten. Dat is 95% van de bevolking die in jouw ogen dan een racist is.
Even voor de duidelijkheid. Jij scheldt Nederlanders uit voor kutracisten.quote:. Die willen alleen dat één van die dingen die die hollandse kutracisten doen wordt uitgebannen
Je negeert dat veel zwarte mensen niet happy zijn met het sintfeest ?quote:Of zou het toch gewoon aandachtstrekkerij zijn en een zieke drang om jezelf te slachtofferen (in de hoop er geld uit te slaan?)
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat er geen kritiek mag worden geuit op de ramadan of een jengelende moskee. Ik vind dergelijke kritiek wellicht onzin, maar dat staat mij vrij, dacht ik zo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar waarom wordt er dan zo krampachtig gereageerd als iemand kritiek uit op een jengelende moskee of de ramadan?
Maar jou kennende is dat HEEEEL wat anders...
Je post laat gewoon een bepaalde mentaliteit zien die daadwerkelijk nergens op slaat. Met die mentaliteit moet je gewoon lekker de gehele dag fc kampioenen gaan kijken en aan je lul trekken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:04 schreef Danny het volgende:
[..]
ik hoopte op een coherente post van je, voor één keer. Dat was ijdele hoop. Had ik kunnen weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |