abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:36:26 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef JanCees het volgende:

[..]

Het staat mij gewoon niet aan hoe veel mensen reageren tegen 'tegenstanders' waardoor er gewoon geen normale discussie mogelijk is.
Gelukkig zijn de anti-pietgekkies heel normaal in hun reacties. Want het is heel normaal dat je roept dat vieren van het sinterklaasfeest de zwarte gemeenschap terug gooit in de slavernij en dat zwarte piet behouden betekent dat je negers net zo goed een jodenster op kunt plakken :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132467876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:34 schreef Danny het volgende:

[..]

En het staat ons vrij daar ONZE mening over te geven. Zou ik denken. Jij denkt daar kennelijk anders over.
Omgekeerd net zo. Maar nee, dan moet je oprotten.
pi_132467879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik vind het reinste onzin, want die gemeentes spelen de paar klagers in de kaart.

Kerstman, kwetsend voor mensen met overgewicht
valentijns dag, kwetsend voor weduwen en weduwnaars
Pasen, kwetsend voor dieren liefhebbers
hemelvaart, kwetsend voor mensen met hoogtevrees.
pinksteren, voor mensen die kleurenblind zijn.
nieuwjaarsdag, voor mensen met OCD
Oudejaarsdag, voor mensen met heimwee,
Sneeuwpoppen, verbieden, rascistisch voor blanken.
vader en moederdag, kwetsend voor weesjes
1 april , kwetsend voor mensen met SPS
kerstbomen, verbieden voor boomknuffelaars.
Wow. Just wow.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132467900
quote:

[..]

Ik vind het reinste onzin, want die gemeentes spelen de paar klagers in de kaart.

Slaven zijn honderden jaren als stront behandeld. Niet te vergelijken, wel leuk hoor deze facebook berichtjes zonder enige onderbouwing. :)
pi_132467907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat niet echt een teken dat de mening van die dame leidend is. Die gemeenten worden namelijk nergens toe gedwongen. Het staat hen vrij een eigen afweging te maken. Zo sprak ik net de voorzitter van het lokale Sinterklaascomite, en die piekert er niet over het feest te veranderen.
Toch zou het het beste zijn als we weer de regenboogpiet van enkele jaren terug opnieuw invoeren en Zwarte Piet afschaffen. Zo wordt het een echt volksfeest, waar iedereen aan kan meedoen. Kleine moeite, veel winst. Maar blijkbaar is pragmatisch denken over deze kwestie ten strengste verboden.
pi_132467908
quote:

[..]

En het staat ons vrij daar ONZE mening over te geven. Zou ik denken. Jij denkt daar kennelijk anders over.
Volgens heb ik herhaaldelijk aangegeven dat het prima is dat er kritiek wordt geuit op de dame die Zwarte Piet in de ban wil doen. Sterker, ik heb verschillende malen meegedaan met de uitjoel-praktijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:21 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wow. Just wow.
:+
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:27 #128
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132467913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel aan de andere kant niet.
Ik ben met de hele groep eens hoor als we naar de jaren 50 en 60 kijken werd iemand met een donkere huidskleur zo afgebeeld.
Het nadeel is dat niemand het sinterklaas feest als rasicistich zien maar een deel van onze cultuur, niet alleen de nederlanders maar ook het grote deel allochtonen die vinden het ook een mooi feest om te vieren elk jaar.

Wat mij stoort is dat mensen er juist voor willen zorgen dit hele kinder feest dan maar op de schop te gaan gooien.
Omdat hun er iets in ziet waar de rest niet eens over nadenkt en de kinderen voor wie het feest is, denkt er al helemaal niet over na
Dat kinderen het niet racistisch vinden betekent niet dat het niet racistisch is. Kinderen zijn voor mij niet de ethische maatstaf. En het Sinterklaasfeest hoeft ook niet 'helemaal op de schop' te gaan. Zwarte Piet is slechts een heel klein onderdeel van een heel groot feest. Één detail werkelijk. Alleen Zwarte Piet aanpassen is dus voldoende. Zijn wij werkelijk zó gehecht aan Zwarte Piet in de huidige vorm dat we het, ook al is het overduidelijk racistisch, niet willen aanpassen, omdat we het nu eenmaal 'al jarenlang zo doen'?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:47 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132467923
quote:

[..]

Nou, succes ermee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132467932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:36 schreef Danny het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de anti-pietgekkies heel normaal in hun reacties. Want het is heel normaal dat je roept dat vieren van het sinterklaasfeest de zwarte gemeenschap terug gooit in de slavernij en dat zwarte piet behouden betekent dat je negers net zo goed een jodenster op kunt plakken :')
Dat is ook normaal en hopelijk ook een individu die dat roept.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:38:04 #131
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132467933
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij komt aan met vrij domme uitspraken over 'De Nederlandse cultuur', trekken we dat een klein beetje door dan ga je flippen. Dan vraag ik me af wie dat dom of ongeloofwaardig maakt :D.

En nogmaals (de derde keer nu geloof ik), al dat gedoe over Zwarte Piet is dom gezeur maar zorg dat je je argumenten op orde hebt wanneer je heel boos en verontwaardigd doet, anders komt het zo sneu over.
ok
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat er al meerdere gemeenten zijn die de kleurenpiet gaan invoeren, en omdat de discussie nog steeds speelt.

Was dit een bedrijf geweest was het afgewezen, volgend punt op de agenda aub.
Die mongool van een plasterk wil ook al gekleurde pieten: Plasterk wil groene en blauwe pieten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39:36 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132467976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef JanCees het volgende:

[..]

Slaven zijn honderden jaren als stront behandeld. Niet te vergelijken, wel leuk hoor deze facebook berichtjes zonder enige onderbouwing. :)
Ja maar doen we dat nu nog?
En ik denk dat je beter iedereen kan vragen hoe zie je zwart6e piet.
denk dat iedereen wel een ander verhaal heeft gehoord.
Ik denk dat de mensen die zich beledigt voelen even in de spoegel moeten kijken.
Ja in de jaren 50 en 60 werd een neger zo uitgebeeld tegenwoordig is dat heel anders.
En zwarte piet is gewoon blijven hangen en heel belangrijk feest geworden in onze cultuur.
pi_132467994
Ik vraag me af, is dit terugkerend fenomeen juist niet mooi om alle Nederlanders die van Nederland houden te binden? Kijk eens naar de overweldigende support en eensgezindheid! Alleen tijdens de WK zie je dezelfde taferelen. Hup Holland Hup, laat Zwarte Piet niet in z'n hempie staan!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132467995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat er al meerdere gemeenten zijn die de kleurenpiet gaan invoeren, en omdat de discussie nog steeds speelt.

Was dit een bedrijf geweest was het afgewezen, volgend punt op de agenda aub.
Wat hebben gemeenten hier precies mee te maken? Die regelen over het algemeen hooguit een paar pieten voor een feestje voor de kinderen van hun personeel.
pi_132468016
Plasterk. _O_
pi_132468023
quote:

[..]

Je mening geven is meer dan prima. Maar domme onzin lullen bij wijze van 'argument' komt wat minder handig over.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:41:57 #137
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132468057
Plasterk _O_

Precies zoals ik al voorspelde. Lekker de voorstanders even hun emoties laten uitrazen en vervolgens achterover geleund zitten wachten aangezien de mensen die het wel snappen uiteindelijk het feest organiseren. Zwarte Piet is binnen een paar jaar verdwenen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:01 #138
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja maar doen we dat nu nog?
En ik denk dat je beter iedereen kan vragen hoe zie je zwart6e piet.
denk dat iedereen wel een ander verhaal heeft gehoord.
Ik denk dat de mensen die zich beledigt voelen even in de spoegel moeten kijken.
Ja in de jaren 50 en 60 werd een neger zo uitgebeeld tegenwoordig is dat heel anders.
En zwarte piet is gewoon blijven hangen en heel belangrijk feest geworden in onze cultuur.
Dat. En omdat er nu - wat - 0,00001% van de Nederlanders opeens gaat huilebalken moeten we metéén in het gelid springen en DIRECT aanpassen. Want stel je vóór dat ook maar één iemand zich beledigd voelt. Dat kan natuurlijk niet.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:31 #139
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468084
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je mening geven is meer dan prima. Maar domme onzin lullen bij wijze van 'argument' komt wat minder handig over.
ok
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:43:02 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132468099
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:41 schreef Ryon het volgende:
Plasterk _O_

Precies zoals ik al voorspelde. Lekker de voorstanders even hun emoties laten uitrazen en vervolgens achterover geleund zitten wachten aangezien de mensen die het wel snappen uiteindelijk het feest organiseren. Zwarte Piet is binnen een paar jaar verdwenen.
het is iedereen vrij om een sinterklaasfeest te organiseren, daar heeft ome Plasterk 0,0 invloed op.

Gelukkig maar, want met jouw gedachtengang mag je op je verjaardag binnenkort geen alcohol meer schenken thuis.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132468114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat. En omdat er nu - wat - 0,00001% van de Nederlanders opeens gaat huilebalken moeten we metéén in het gelid springen en DIRECT aanpassen. Want stel je vóór dat ook maar één iemand zich beledigd voelt. Dat kan natuurlijk niet.
Jij voelt je toch ook door hun beledigd omdat het sinterklaas wat je door je pappie en mammie is geleerd een klein beetje wordt aangepast. En daar moeten wij dan allemaal maar naar gaan luisteren?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:43:35 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468124
Ik vind het eigenlijk best stuitend hoeveel mensen hier nog gewoon bereid zijn om voor huilebalken te buigen. Teken dat Nederland toch nog behoorlijk aan het afglijden is. Zonde.
pi_132468137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:38 schreef Danny het volgende:

[..]

ok
Gezien onderstaande reactie van je dringt het nog niet erg door. Je beseft dat je vooral zelf degene bent die nu voor gek staat met je gevloek en getier?
quote:
[..]

Die mongool van een plasterk wil ook al gekleurde pieten: Plasterk wil groene en blauwe pieten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:44:58 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132468171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het is iedereen vrij om een sinterklaasfeest te organiseren, daar heeft ome Plasterk 0,0 invloed op.

Gelukkig maar, want met jouw gedachtengang mag je op je verjaardag binnenkort geen alcohol meer schenken thuis.
Euh.. wat? Over varkens, tangen, lullen en drumstellen gesproken. Lekker overtuigend.
--
pi_132468172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Danny het volgende:
Ik vind het eigenlijk best stuitend hoeveel mensen hier nog gewoon bereid zijn om voor huilebalken te buigen. Teken dat Nederland toch nog behoorlijk aan het afglijden is. Zonde.
En jouw idiote gedrag is een teken dat bepaalde lieden een beetje aan het doordraaien zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:45:25 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132468187
Plasterk wil groene en blauwe pieten

Wat gaan ze doen straks met alle zwarte?
Word je dan opgepakt?

:o
pi_132468194
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me af, is dit terugkerend fenomeen juist niet mooi om alle Nederlanders die van Nederland houden te binden? Kijk eens naar de overweldigende support en eensgezindheid! Alleen tijdens de WK zie je dezelfde taferelen. Hup Holland Hup, laat Zwarte Piet niet in z'n hempie staan!
Natuurlijk!

Wie herinnert zich niet, dat Maxima zei dat "de Nederlander" niet bestaat? Nou, zo nu en dan bestaat die heus wel. Bij het WK, bij Koningsdag (alhoewel sommigen liever Carnaval vieren), bij Sinterklaas en bij het schaatsen op natuurijs. Maar dat is maar een kort lijstje en dan is het ook niet gek dat mensen gepikeerd raken als je aan een van die dingen gaat zitten.
pi_132468203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef theguyver het volgende:
Plasterk wil groene en blauwe pieten

Wat gaan ze doen straks met alle zwarte?
Word je dan opgepakt?

:o
Misschien moet iedereen zich eens gaan inlezen zeg :')
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:01 #149
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132468211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef JanCees het volgende:

[..]

Meeste Nederlanders zijn opgegroeid met sinterklaas en zwarte piet maar ik geloof niet dat ook maar één kind bij zwarte piet de link naar slavernij heeft gelegd of dat er ook maar één kind racistisch van is geworden. Sinterklaas was de oude man die alles van je weet en zwarte piet was de grappige, lieve helper van Sinterklaas die de scherpe randjes van sinterklaas afhaalde. Tenminste zo beleefde ik hem. Ik heb hem zelfs nooit als knecht gezien, hij was net zo goed het sinterklaasfeest als Sinterklaas zelf.

Zijn kleur is nooit een item geweest voor mij eerlijk gezegd al las ik net als elk kind in de boekjes dat hij zwart was van het roet.

Het is jeugdsentiment voor de meeste mensen, een waardevolle herinnering die je vaak weer een beetje herbeleefd als je zelf kinderen krijgt. Raciscme is er nooit onderdeel van geweest, tot nu dan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:03 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132468213
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. wat? Over varkens, tangen, lullen en drumstellen gesproken. Lekker overtuigend.
Nee hoor, jij verbindt een bindende maatregel aan zijn uitspraak, hij kan willen wat hij wil, maar als een organisatie een sinterklaasfeest met zwarte piet wil vieren dan kan dat gewoon. Daar kan hij niets aan veranderen.
Get woke, go broke!
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:26 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132468225
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien onderstaande reactie van je dringt het nog niet erg door. Je beseft dat je vooral zelf degene bent die nu voor gek staat met je gevloek en getier?

[..]

ok

quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat gebeurt ook al inderdaad. Er is zo enorm veel tegenstand tegen deze nonsens, ongekend. En gelukkig maar. We geven al genoeg toe aan gedram van een paar kleine groepjes en laten ons alles maar welgevallen. Kennelijk is er nu - gelukkig - een grens bereikt. Nu nog hopen dat Nederland haar poot stijf houdt en luistert naar wat het volk wil.
pi_132468230
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:41 schreef Ryon het volgende:
Plasterk _O_

Ja, want gelukkig ben jij een superieur persoon die alle kennis in pacht heeft. Wat een arrogantie. :r
pi_132468238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk!

Wie herinnert zich niet, dat Maxima zei dat "de Nederlander" niet bestaat? Nou, zo nu en dan bestaat die heus wel. Bij het WK, bij Koningsdag (alhoewel sommigen liever Carnaval vieren), bij Sinterklaas en bij het schaatsen op natuurijs. Maar dat is maar een kort lijstje en dan is het ook niet gek dat mensen gepikeerd raken als je aan een van die dingen gaat zitten.
ik beslis zelf wel wat mijn beeld van een "Nederlander" is, daar heb ik geen racistische schreeuwerds op Fok en Facebook voor nodig.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:56 #154
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132468244
Wat me het meest het tegenstaat is dat mensen blind lijken te zijn en niet wíllen zien dat Zwarte Piet overduidelijk racistisch elementen bevat. Erg makkelijk om als comfortabele blanke in deze samenleving te roepen dat het onzin is en dat degene die zich beledigd voelen zich maar niet zo aan moeten stellen. Beetje empathie is vaak wel op zijn plaats.
pi_132468251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Danny het volgende:
Dat noemen we met een moeilijk woord 'integratie', Danny.
pi_132468252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee hoor, jij verbindt een bindende maatregel aan zijn uitspraak, hij kan willen wat hij wil, maar als een organisatie een sinterklaasfeest met zwarte piet wil vieren dan kan dat gewoon. Daar kan hij niets aan veranderen.
Daarom ook mijn vraag aan jou. Meestal zijn gemeenten er vooral om vergunningen te verlenen voor Sinterklaasintochten e.d., wat hebben die gemeenten dus met de kleur van de pieten te maken?
pi_132468258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

ik beslis zelf wel wat mijn beeld van een "Nederlander" is, daar heb ik geen racistische schreeuwerds op Fok en Facebook voor nodig.
Ben ik nou een racist omdat ik over schaatsen en Koninginnedag begin? WTF :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:47:27 #158
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132468262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef Heufd het volgende:
Wat me het meest het tegenstaat is dat mensen blind lijken te zijn en niet wíllen zien dat Zwarte Piet overduidelijk racistisch elementen bevat. Erg makkelijk om als comfortabele blanke in deze samenleving te roepen dat het onzin is en dat degene die zich beledigd voelen zich maar niet zo aan moeten stellen. Beetje empathie is vaak wel op zijn plaats.
En welk element is dat?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:47:42 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132468271
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom ook mijn vraag aan jou. Meestal zijn gemeenten er vooral om vergunningen te verlenen voor Sinterklaasintochten e.d., wat hebben die gemeenten dus met de kleur van de pieten te maken?
Meestal, maar de intocht in Amsterdam bijv wordt door de gemeente geregeld.
Get woke, go broke!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:47:55 #160
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132468277
Die zwarte medemensen zouden het hunzelf veel makkelijker afbrengen als ze hier wat nuchtiger tegen aan zouden kijken..
Eigenlijk zijn het best wel zielige mensen.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')