Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
M.b.t dit gedeelte ben ik het niet met je eens. Dat wat nu naar boven komt moet er haast wel al geweest zijn, maar blijkbaar verstopt achter een flinterdun laagje 'beschaafd gedrag'.
Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.
Om een (misschien misplaatste) vergelijking te maken: van alle verschrikkelijke misdaden in de oorlogen op de Balkan lijkt me ook niet dat al die haat altijd al sluimerend aanwezig is geweest tijdens het Joegoslavië-tijdperk. Men zal daar voor een flink deel ook door extreme figuren zijn opgehitst. En dat zie je hier ook. De discussie werd aangezwengeld door iemand die meteen een heel extreem standpunt koos en dat moedigt mensen aan om dan ook een heel extreem tegenstandpunt te kiezen.
Edit: En mensen in het midden wordt daardoor weer aangemoedigd om kant te kiezen voor een van de extremen.
Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.
Een vergelijking met kritiek op de profeet Mohammed komt naar mijn idee iets dichter in de buurt.
En dat soort opmerkingen (Mohammed is een pedo, koran verbranden, etc.) zie je wel vaker. En over de moslims die dan boos zonder geweld reageren (want geweld is weer een heel ander verhaal) wordt dan door bepaalde lieden regelmatig gezegd "pfff, ze moeten maar eens een dikkere huid kweken, die booslims".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.
Als het echt niet anders kan wel. Liever zie ik natuurlijk dat dergelijke gedachten gebaseerd op extreem in vaste groepen denken, niet op zo'n manier in de hoofden van mensen zaten.quote:Natuurlijk moet je daarvoor wel een voedingsbodem hebben, maar ik heb dan toch echt liever dat het verborgen blijft achter een "flinterdun laagje beschaafd gedrag".
Goed planquote:
Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 02:17 schreef Onnoman het volgende:
kijk.. die zwarte klagers onder ons tot daar aan toe....
maar dat er nog van die linkse stakkers zijn die het voor ze wensen op te nemen is wel echt het toppunt..
die kutmongool bij P&W.. en al die andere consorten zonder rationeel denkvermogen...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?
Ik zie van links (hoi allemaal, dat was ik toch ook) tot rechts voornamelijk de reactie dat Zwarte Piet gewoon zwart is en het van kleur veranderen geen zin heeft.
En terecht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
Zeurpiet Shepherd krijgt roe
door Inge Lengton en Herman Stam
DEN HAAG/NEW YORK -
Diplomaten in Genève en New York roepen dat Verene Shepherd uit haar functie moet worden gezet als voorzitter van de werkgroep van de Verenigde Naties die ons Sinterklaasfeest onder de loep neemt.
Professor Shepherd wacht de onderzoeksresultaten niet af en heeft zeer onwetenschappelijk op voorhand haar conclusies klaar.
De Jamaicaanse heeft voor het onderzoek is afgerond haar conclusies al getrokken en vindt dat Sinterklaas en Zwarte Piet moeten worden verbannen.
De VN willen geen officiële reactie geven op de voorbarige woorden van Shepherd, die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_krijgt_roe__.html
Tot zover landverrader Plasterk.quote:Plasterk is voorstander van metamorfose Zwarte Piet
Gepubliceerd: Woe 23 okt 2013
Minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) zou het een goed idee vinden als Zwarte Piet een andere kleur krijgt.
"Dat zei hij dinsdagavond in Pauw en Witteman in reactie op de discussie over Zwarte Piet.
"Ook groene of blauwe piet, daar zouden kinderen niet minder plezier om hebben."
Sinterklaas is volgens Plasterk 'een van de meest dierbare feesten, inclusief Zwarte Piet'. "Als we zeggen: tussen Zwarte Pieten lopen ook paar andere kleuren rond, dan zou het feest er niet minder van worden." Volgens Plasterk is dat 'een vorm van beleefdheid naar mensen die er moeite mee hebben'.
Daarmee heeft de minister een ander standpunt dan premier Mark Rutte die vrijdag nog opmerkte dat aan de traditie niet getornd kan worden. "Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen", zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad
Is dit nou nodig, Telegraaf?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.
Het is de telegraaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Is dit nou nodig, Telegraaf?
En de kop van dat artikel: echt jongens?
Hallo meneer humorloze politieke correctheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Niet per se. Ik zie alleen maar een vriendelijkheidssuggestie van Plasterk hier, niet het voornemen van de Nederlandse staat om politieke druk uit te oefenen maar een oproep aan burgers dat dit ook een optie is. En dat is wat mij betreft ook de grens van inmenging door de politiek. Vriendelijke ideeën waarbij het je vrij staat om ze op te volgen, geen criminalisatie van, of boetes op black face.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Tot zover landverrader Plasterk.
Ahh, je mening geven is landverraad?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ik bedoel: waarom zeggen ze niet gewoon eerlijk "En dat ze Zimbabwe niet aanpakken, komt omdat het allemaal zwarten zijn in die club en die pakken andere zwarten niet aan!" Waarom zo achterbaks doen met een suggestief zinnetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:34 schreef Reya het volgende:
[..]
De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.
Parool in de bocht met een bijzonder slecht stuk. Als ze de reacties op diezelfde websites lezen zien ze dat 95% tegen het gezeur van de VN zijn, nog meer dan in NL zelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:22 schreef Hathor het volgende:
En het is nu een wereldwijde discussie....![]()
http://news.google.nl/new(...)3183353262792&ssid=h
nee, vind ik niet...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ahh, je mening geven is landverraad?
"Dat zijn nieuwe Pieten."quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, vind ik niet...
Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
"Dat zijn nieuwe Pieten."
Klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet. Als dat het enige bezwaar is...
Heeft hij nu nog zwarte knechten dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 05:44 schreef TLC het volgende:
Oh noes, ook de Kerstman heeft in het verleden blijkbaar hulp gehad van zwarte knechtjes
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
(De Indische courant, 1927)
Ook de Kerstman maar verbieden dan ?
Dat is inderdaad iets wat kinderen bezig houdt, colloidaal zilver.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?
Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, vind ik niet...
Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
De opperpiet (van Muiswinkel) is dus ook een landverrader als hij dit roept ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:56 schreef Grouch het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.
Waarmee je de racisme roepers gelijk, of op zijn minst ammunitie, geeft.
Want "blauwe huid bestaat niet" ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.
Voor! Eens kijken hoe snel #whiteface trending topic kan wordenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Mijn suggestie zou zijn om sinterklaas in het vervolg gewoon door een blank geschminkte Surinamer of Antilliaan, of welke andere "neger" dan ook, te laten spelen. De heren en dames geleerden mogen zich vervolgens de kop breken over welk racistisch achtergrondverhaal daarbij verzonnen kan worden...
Een plotselinge verandering roept vragen op bij een kind. Die zijn echt niet achterlijk. Kan je die verklaren zonder te vertellen dat het allemaal een farce is?quote:
De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zou Poetin er eigenlijk van vinden?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef Grouch het volgende:
[..]
De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.
Zwarte Piet zal hem geen fuck interesseren, tenzij die homo is, op een Greenpeaceschip vaart of diplomatenstatus krijgt
onder andere...quote:
Haha jij loopt te trappelen om die pas overleden smurfman te posten, he.quote:
Het is wachten op het eerste hypothermieslachtoffer wat wordt nageroepen als "Blauwe Piet! Blauwe Piet!"quote:
Troll.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.
Als je niet wil dat buitenstaander zich met Nederlandse zaken bemoeien moet Nederland zich ook niet met het buitenland bemoeien.
tenzij het strafbaar is om zwart te zijn lijkt me je vergelijking wat kromquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.
Als je niet wil dat buitenstaander zich met Nederlandse zaken bemoeien moet Nederland zich ook niet met het buitenland bemoeien.
let's not feed this troll...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander (een VN-lid bijvoorbeeld) zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.
Goede vergelijking ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander (een VN-lid bijvoorbeeld) zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.
Oftewel, dit feest, geïntroduceerd, staat eigenlijk gelijk aan het verdrijven van de indianen. Deze zelfde Pilgrim Fathers gingen niet al te liev om met de indianen en waren de introductie van sexisme, racisme etc.quote:De Amerikaanse traditie associeert de feestdag met een feest dat door de Pilgrim Fathers zou zijn gevierd in 1621 toen zij in Plymouth in Massachusetts een nederzetting hadden gesticht (zie Plymouth Colony): na de barre tocht met de Mayflower vanuit Europa mislukte de oogst. Toen er, volgens deze theorie, dankzij de hulp van indianen van de Wampanoag-stam en na een Indian Summer, in november alsnog geoogst kon worden, volgde de eerste viering van Thanksgivingday.
Tsja. Zoals gezegd; daarmee geef je de tegenstanders dus in feite deels gelijk - je kind ziet Piet als een echt mens met zwarte huid.quote:
Sterkte. Als het hele feest wegvalt wordt dat nog een stapje erger...quote:En ook de vraag waarom er ineens geen zwarte piet meer is, wat voor haar een vast gegeven is. En dus mag ik haar gaan uitleggen dat er mensen zijn die zwarte piet linken aan slavernij en vinden dat het niet meer van deze tijd is.
de VN moet zich bezig houden met belangrijke zaken en volkstradities met rust laten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trouwens, ook wel interessant en weet niet of iemand dat hier al eerder heeft opgemerkt...
De VN mag ook wel eens onderzoek naar Thanksgiving.
[..]
Oftewel, dit feest, geïntroduceerd, staat eigenlijk gelijk aan het verdrijven van de indianen. Deze zelfde Pilgrim Fathers gingen niet al te liev om met de indianen en waren de introductie van sexisme, racisme etc.
Lees voor de grap eens dit:
http://hnn.us/article/15002
En nog wat anders: hoe zijn die negers in Amerika en de Carabische wereld eigenlijk christelijk geworden? Hebben de Europeanen de lokale Afrikaanse cultuur van hen tenietgedaan en hen christelijk gemaakt? Met andere woorden, hebben de Europeanen zich met de Afrikaanse cultuur bemoeid?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de reacties van de sommige voorstanders even belachelijk vind.
Van alles en nog wat wordt erbij gehaald.
- Sommigen weten op de een of andere manier moslims erbij te betrekken en moslims de schuld te geven.
- Anderen beginnen al te schuimbekken op het moment dat iemand ook maar even niet hard genoeg meeschreeuwt dat Zwarte Piet moet blijven.
- Weer anderen zien het als reden om meteen even lekker hun frustraties te uiten over zwarten of buitenlanders in het algemeen, dit terwijl volgens mij zelfs de meerderheid van de zwarten aan heeft gegeven helemaal geen problemen te hebben met de Zwarte Piet en het daarnaast sowieso een relatief kleine groep zwarten en autochtonen is die kritiek heeft op de Zwarte Piet.
Nee, ik zie een discussie die door een hoop schreeuwlelijkerds op ongelofelijk achterlijke onbeschofte wijze wordt gevoerd.
Ssssstquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Haha jij loopt te trappelen om die pas overleden smurfman te posten, he.
20.000 likes erbij inmiddels. in 13 minuten tijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Individual het volgende:
550.000 likes op pietitie: https://www.facebook.com/pietitie
18 uur sinds de oprichting.
Dit is gewoon een speciale afdeling binnen de VN waarvan ik het bestaan gewoon terecht vind.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:13 schreef Danny het volgende:
[..]
de VN moet zich bezig houden met belangrijke zaken en volkstradities met rust laten.
Die kans is er natuurlijk. "Hoe durven jullie de heilige Nicolai zo te vernederen !" Ofzo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar als die nu gaat roeptoeteren dat wij ook discrimineren wordt dat ook weer een leuke rel
Zou de miljoen gehaald worden binnen 24 uur? Het loopt storm iig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:14 schreef Danny het volgende:
[..]
20.000 likes erbij inmiddels. in 13 minuten tijd.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 02:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goed plan
En als we dan toch bezig zijn:
Dit inderdaad natuurlijk. Vraag me af waarom de VN niet de mensenrechten van andere landen behandelt, want in veel landen zijn die nogal discutabel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:13 schreef Danny het volgende:
[..]
de VN moet zich bezig houden met belangrijke zaken en volkstradities met rust laten.
De VN is niet hetzelfde als een 4-koppige commissie op een afdeling dat gaat over culturele minderheden en racisme...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit inderdaad natuurlijk. Vraag me af waarom de VN niet de mensenrechten van andere landen behandelt, want in veel landen zijn die nogal discutabel.
Ik denk dat veel mensen het Sinterklaasfeest juist extra grootschalig gaan vieren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Ach ja hoeveel discussies er ook plaatsvinden en hoeveel figuren er ook lopen te kwaken in programma's als pauw en witteman, feit is dat er niets zal veranderen in de sinterklaastraditie door al deze nonsens en dat is maar goed ook.
Waarom moet ik daar in godsnaam blij mee zijn? Daar is die fucking lobbyclub toch niet voor?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De VN is niet hetzelfde als een 4-koppige commissie op een afdeling dat gaat over culturele minderheden en racisme...
Argumenten als 'jaaa de VN moet zich bezig houden met Syrië' vind ik ook vrij onzinnig. Wees blij dat zulke commissies er zijn.
prima als ze zich bezig houden met racisme. met de dingen waarbij mensen met een bepaald ras daadwerkelijk worden geslachtofferd. Maar je bezig houden met een eeuwenoude volkstraditie die nog nooit iemand kwaad heeft gedaan? Nee, dan maak je jezelf compleet belachelijk en bemoei je je met zaken waar je je neus helemaal niet in moet steken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De VN is niet hetzelfde als een 4-koppige commissie op een afdeling dat gaat over culturele minderheden en racisme...
Argumenten als 'jaaa de VN moet zich bezig houden met Syrië' vind ik ook vrij onzinnig. Wees blij dat zulke commissies er zijn.
Er je mee bezig houden is altijd nog wat anders dan het veroordelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:24 schreef Danny het volgende:
[..]
prima als ze zich bezig houden met racisme. met de dingen waarbij mensen met een bepaald ras daadwerkelijk worden geslachtofferd. Maar je bezig houden met een eeuwenoude volkstraditie die nog nooit iemand kwaad heeft gedaan? Nee, dan maak je jezelf compleet belachelijk en bemoei je je met zaken waar je je neus helemaal niet in moet steken.
de persoon die het onderzoek leidt geeft - op persoonlijke titel - al aan dat het absoluut racistisch is en een terugkeer naar de slavernij. Ik denk niet dat we een kristallen bol nodig hebben om de uitkomst van dat onderzoek te voorspellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Er je mee bezig houden is altijd nog wat anders dan het veroordelen.
Laten we eerst het rapport eens afwachten.
https://www.facebook.com/danny.roodbol?hc_location=timelinequote:Ik stel voor: op 5 december gaat iedereen die Piet steunt verkleed als zwarte piet de straat op. Bij de intochten staan geen ouders met kun kinderen, maar zwarte pieten met hun kinderpieten. Als je ooit een simpel maar duidelijk statement wilde maken en op een niet-vermoeiende wijze in protest wilde gaan is dit een prachtkans.
Rapport voor?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heeft geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dan kunnen we allemaal rustig slapen en als er dan weer tegenstanders zijn zeggen we met z'n allen 'o maar lees dat VN onderzoek maar hoor' en gaan we weer vrolijk strooien met pepernoten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:28 schreef Danny het volgende:
[..]
de persoon die het onderzoek leidt geeft - op persoonlijke titel - al aan dat het absoluut racistisch is en een terugkeer naar de slavernij. Ik denk niet dat we een kristallen bol nodig hebben om de uitkomst van dat onderzoek te voorspellen.
dat wordt een 'wij van wc-eend'. de dame in kwestie was ook nog eens voorzitter oid van de organisatie die graag graties geld wil van Nederland vanwege dingen die honderden jaren geleden zijn gebeurd en die geen levend mens ooit heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heedt geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.
Dat geeft inderdaad alleen maar aan hoe bevooroordeeld deze dame in kwestie en dat rapport niet objectief te noemen valt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:33 schreef Danny het volgende:
[..]
dat wordt een 'wij van wc-eend'. de dame in kwestie was ook nog eens voorzitter oid van de organisatie die graag graties geld wil van Nederland vanwege dingen die honderden jaren geleden zijn gebeurd en die geen levend mens ooit heeft meegemaakt.
De mevrouw komt uit Jamaica, waarschijnlijk wil ze gewoon hierheen om te blowen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef Individual het volgende:
Mevrouw Shepherd had een excuus nodig om een reisje naar Nederland te krijgen op kosten van de VN. Haar ideetje is in haar gezicht opgeblazen en kan zelfs haar baan kosten.
Het is ook wel een heel mooi vrij land met prachtige tradities.
Dit laat maar weer eens zien dat de VN een slappe dweil is die haar prioriteiten helemaal niet op orde heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dan kunnen we allemaal rustig slapen en als er dan weer tegenstanders zijn zeggen we met z'n allen 'o maar lees dat VN onderzoek maar hoor' en gaan we weer vrolijk strooien met pepernoten.
Oftewel, laten we eens rustig reageren ipv hersenloze kreten als "VN HEEFT NIKS BETERS TE DOEN?!" of "EN IN SYRIE WORDEN KINDJES VERMOORD EN DAAR DOET DE VN OOK NIKS AAN!!"
Dat dus, er mag van mij best een commissie naar kijken, maar dan wel een commissie die gewoon zonder vooroordelen een onderzoek uitvoert. Je kan er nu al op wachten dat ze naar een bepaalde conclusie toewerken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heedt geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.
ik had de huff altijd wel hoog zitten, maar in dat bericht staat echt een boel kul.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit laat maar weer eens zien dat de VN een slappe dweil is die haar prioriteiten helemaal niet op orde heeft.
Dit doet niet alleen schade aan de VN in Nederland, maar rond de wereld: http://www.huffingtonpost(...)acist_n_4140871.html
Moet haar zelfs haar baan kosten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef Individual het volgende:
Mevrouw Shepherd had een excuus nodig om een reisje naar Nederland te krijgen op kosten van de VN. Haar ideetje is in haar gezicht opgeblazen en kan zelfs haar baan kosten.
Het is ook wel een heel mooi vrij land met prachtige tradities.
Kijk naar de reacties, die zijn veel leuker te lezen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:40 schreef Danny het volgende:
[..]
ik had de huff altijd wel hoog zitten, maar in dat bericht staat echt een boel kul.
Dat is me te ver, maar 19 november organiseert de Sint de intocht van deze jongens:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:41 schreef theguyver het volgende:
Iedereen pieten pak aan en naar den haag gaan ..
beetje V for vendetta stijl
quote:Niet alleen Nederland kent een Zwarte Piet. Ook in het Midden-Oosten verschijnt een soortgelijk figuur één keer per jaar in de straten. De VN heeft deze Hajji Firuz al uitgeroepen tot een beschermde traditie. Nederland is in alle staten na het pleidooi van VN-rapporteur professor Verene Shepherd om het sinterklaasfeest af te schaffen.
Als mensen zich zouden verdiepen in het Sinterklaasfeest, zouden ze zien dat het niet racistisch is. Het is een feest voor iedereen. In die traditie past geen racisme
VVD-kamerlid Arno Rutte
Zwarte Piet is 'een terugkeer naar de slavernij'
Mee eens, met de sinterklaasviering uiten we het verkeerde beeld
Gedeeltelijk mee eens, aan het uiterlijk van Zwarte Piet kan gesleuteld worden
Mee oneens, deze traditie moet in stand gehouden worden
\0020resultaat \0020
Lees ook
VN: 'Nederland moet stoppen met sinterklaasfeest'
Firuz speelt vooral in Iran een grote rol tijdens de viering van het nieuwe jaar volgens de Perzische Kalender, rond 20 maart. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt voor kinderen en hun ouders. Er zijn enkele verklaringen voor Hajji Firuz. Een verklaring luidt dat de figuur stamt uit de tijd dat zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de bevolking. In 2009 werd het feest vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de VN. Daarmee wordt hij beschermd door de VN
Dit inderdaadquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:40 schreef Danny het volgende:
[..]
ik had de huff altijd wel hoog zitten, maar in dat bericht staat echt een boel kul.
HWquote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef theguyver het volgende:
btw heeft iemand een foto van een negeroide man die.
Kroes haar heeft zo zwart is als zwarte piet in een glanzend pak en een hoedje met een veer en knalrode lippen?
Dan vind ik wel dat we ff hem moeten vragen of hij er problemen mee heeft
Als je een veer op de hoed van mevrouw Shepherd zelf zet kom je al een heel eind. Wat waarschijnlijk ook een van de redenen voor haar felle reactie isquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef theguyver het volgende:
btw heeft iemand een foto van een negeroide man die.
Kroes haar heeft zo zwart is als zwarte piet in een glanzend pak en een hoedje met een veer en knalrode lippen?
Dan vind ik wel dat we ff hem moeten vragen of hij er problemen mee heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |