abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132462353
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

M.b.t dit gedeelte ben ik het niet met je eens. Dat wat nu naar boven komt moet er haast wel al geweest zijn, maar blijkbaar verstopt achter een flinterdun laagje 'beschaafd gedrag'.
Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.

Om een (misschien misplaatste) vergelijking te maken: van alle verschrikkelijke misdaden in de oorlogen op de Balkan lijkt me ook niet dat al die haat altijd al sluimerend aanwezig is geweest tijdens het Joegoslavië-tijdperk. Men zal daar voor een flink deel ook door extreme figuren zijn opgehitst. En dat zie je hier ook. De discussie werd aangezwengeld door iemand die meteen een heel extreem standpunt koos en dat moedigt mensen aan om dan ook een heel extreem tegenstandpunt te kiezen.

Edit: En mensen in het midden wordt daardoor weer aangemoedigd om kant te kiezen voor een van de extremen, want anders word je wel door een ander in een van beide hoeken geduwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 01:44:29 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:44:30 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132462431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.

Om een (misschien misplaatste) vergelijking te maken: van alle verschrikkelijke misdaden in de oorlogen op de Balkan lijkt me ook niet dat al die haat altijd al sluimerend aanwezig is geweest tijdens het Joegoslavië-tijdperk. Men zal daar voor een flink deel ook door extreme figuren zijn opgehitst. En dat zie je hier ook. De discussie werd aangezwengeld door iemand die meteen een heel extreem standpunt koos en dat moedigt mensen aan om dan ook een heel extreem tegenstandpunt te kiezen.

Edit: En mensen in het midden wordt daardoor weer aangemoedigd om kant te kiezen voor een van de extremen.
Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.

Een vergelijking met kritiek op de profeet Mohammed komt naar mijn idee iets dichter in de buurt.
Krekker is de bom!
pi_132462660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.

Een vergelijking met kritiek op de profeet Mohammed komt naar mijn idee iets dichter in de buurt.
Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.

Natuurlijk moet je daarvoor wel een voedingsbodem hebben, maar ik heb dan toch echt liever dat het verborgen blijft achter een "flinterdun laagje beschaafd gedrag".

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 01:57:54 ]
pi_132462690
Zo, nu echt maar eens naar bed.

;)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 02:08:09 #209
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132462815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.
En dat soort opmerkingen (Mohammed is een pedo, koran verbranden, etc.) zie je wel vaker. En over de moslims die dan boos zonder geweld reageren (want geweld is weer een heel ander verhaal) wordt dan door bepaalde lieden regelmatig gezegd "pfff, ze moeten maar eens een dikkere huid kweken, die booslims".

Het zou mooi zijn wanneer de mensen die dit zeiden, wanneer blijkt dat deze zelfde mensen nu tijdens deze discussie zelf boos reageren, de gelijkenis zien; dat ze inzien dat ze wellicht toch niet zooo verschrikkelijk tolerant waren als ze zelf dachten wanneer een gebruik van henzelf wordt 'aangevallen'. Een soort van spiegel. Maar goed, ik betwijfel of de mensen die zo reageren in discussies überhaupt ooit in de spiegel kijken :P

Owja... en ook wanneer de discussie wel netjes wordt geopend zie je nog genoeg mensen die de andere partij monddood proberen te maken.

Maar goed zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende meningen en manieren waarop men een discussie voert.

quote:
Natuurlijk moet je daarvoor wel een voedingsbodem hebben, maar ik heb dan toch echt liever dat het verborgen blijft achter een "flinterdun laagje beschaafd gedrag".
Als het echt niet anders kan wel. Liever zie ik natuurlijk dat dergelijke gedachten gebaseerd op extreem in vaste groepen denken, niet op zo'n manier in de hoofden van mensen zaten.
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 02:09:22 #210
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132462826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:58 schreef Igen het volgende:
Zo, nu echt maar eens naar bed.

;)
Goed plan :)

En als we dan toch bezig zijn:

;)
Krekker is de bom!
pi_132462858

Mag ook niet ontbreken in dit topique
  woensdag 23 oktober 2013 @ 02:17:01 #213
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132462908
kijk.. die zwarte klagers onder ons tot daar aan toe....
maar dat er nog van die linkse stakkers zijn die het voor ze wensen op te nemen is wel echt het toppunt..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_132463021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 02:17 schreef Onnoman het volgende:
kijk.. die zwarte klagers onder ons tot daar aan toe....
maar dat er nog van die linkse stakkers zijn die het voor ze wensen op te nemen is wel echt het toppunt..
Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?

Ik zie van links (hoi allemaal, dat was ik toch ook) tot rechts voornamelijk de reactie dat Zwarte Piet gewoon zwart is en het van kleur veranderen geen zin heeft.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 02:35:57 #215
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132463081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 02:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?

Ik zie van links (hoi allemaal, dat was ik toch ook) tot rechts voornamelijk de reactie dat Zwarte Piet gewoon zwart is en het van kleur veranderen geen zin heeft.
die kutmongool bij P&W.. en al die andere consorten zonder rationeel denkvermogen...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 23 oktober 2013 @ 03:28:01 #216
2651 svann
night-hawk
pi_132463382
Zwarte Piet is altijd met zijn tijd mee gegaan.

Kijk nu eens naar een jaarlijkse serie als Het Sinterklaas Journaal.
Daar zijn de pieten niet bepaald de domme knechtjes. Eerder enthousiaste teamleden die samen na de nodige verwikkelingen het feest toch maar mooi weten te redden.

Het sinterklaasfeest op zich is trouwens een kerstening van een heidens germaans feest.
Het zwarte van Piet heeft dan ook niets met afrikanen te maken.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_132463386
Even nog eentje uit 't buitenland, door Adidas gesponsorde Chinezen die zich bij de marathon zwart schminken. Een ode aan zwarte hardlopers of keihard vuig racisme?

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132463512
Oh noes, ook de Kerstman heeft in het verleden blijkbaar hulp gehad van zwarte knechtjes

:'( o|O ;(

(De Indische courant, 1927)

Ook de Kerstman maar verbieden dan ? :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132463539
Zwarte Pieten(v) met grote tieten :9
pi_132463566
Zeurpiet Shepherd krijgt roe

door Inge Lengton en Herman Stam

DEN HAAG/NEW YORK -
Diplomaten in Genève en New York roepen dat Verene Shepherd uit haar functie moet worden gezet als voorzitter van de werkgroep van de Verenigde Naties die ons Sinterklaasfeest onder de loep neemt.

Professor Shepherd wacht de onderzoeksresultaten niet af en heeft zeer onwetenschappelijk op voorhand haar conclusies klaar.

De Jamaicaanse heeft voor het onderzoek is afgerond haar conclusies al getrokken en vindt dat Sinterklaas en Zwarte Piet moeten worden verbannen.

De VN willen geen officiële reactie geven op de voorbarige woorden van Shepherd, die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_krijgt_roe__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_132463575
Ah gossie, arme meid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132463868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
Zeurpiet Shepherd krijgt roe

door Inge Lengton en Herman Stam

DEN HAAG/NEW YORK -
Diplomaten in Genève en New York roepen dat Verene Shepherd uit haar functie moet worden gezet als voorzitter van de werkgroep van de Verenigde Naties die ons Sinterklaasfeest onder de loep neemt.

Professor Shepherd wacht de onderzoeksresultaten niet af en heeft zeer onwetenschappelijk op voorhand haar conclusies klaar.

De Jamaicaanse heeft voor het onderzoek is afgerond haar conclusies al getrokken en vindt dat Sinterklaas en Zwarte Piet moeten worden verbannen.

De VN willen geen officiële reactie geven op de voorbarige woorden van Shepherd, die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_krijgt_roe__.html
En terecht. *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:07:59 #223
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_132463900
Ik verheug me nu al op de wikipedia-pagina: 'De zwarte piet protesten'

:D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:13:54 #224
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_132463929
quote:
Plasterk is voorstander van metamorfose Zwarte Piet

Gepubliceerd: Woe 23 okt 2013

Minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) zou het een goed idee vinden als Zwarte Piet een andere kleur krijgt.

"Dat zei hij dinsdagavond in Pauw en Witteman in reactie op de discussie over Zwarte Piet.

"Ook groene of blauwe piet, daar zouden kinderen niet minder plezier om hebben."

Sinterklaas is volgens Plasterk 'een van de meest dierbare feesten, inclusief Zwarte Piet'. "Als we zeggen: tussen Zwarte Pieten lopen ook paar andere kleuren rond, dan zou het feest er niet minder van worden." Volgens Plasterk is dat 'een vorm van beleefdheid naar mensen die er moeite mee hebben'.

Daarmee heeft de minister een ander standpunt dan premier Mark Rutte die vrijdag nog opmerkte dat aan de traditie niet getornd kan worden. "Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen", zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad
Tot zover landverrader Plasterk. :r
pi_132463990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.
Is dit nou nodig, Telegraaf?

En de kop van dat artikel: echt jongens?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:22:28 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132463996
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Het is de telegraaf.

Ik bedoel... moet ik nog argumenten verzinnen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132464016
quote:

[..]

Hallo meneer humorloze politieke correctheid.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:29:22 #228
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132464055
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Niet per se. Ik zie alleen maar een vriendelijkheidssuggestie van Plasterk hier, niet het voornemen van de Nederlandse staat om politieke druk uit te oefenen maar een oproep aan burgers dat dit ook een optie is. En dat is wat mij betreft ook de grens van inmenging door de politiek. Vriendelijke ideeën waarbij het je vrij staat om ze op te volgen, geen criminalisatie van, of boetes op black face.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:31:48 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_132464079
quote:

[..]

Ahh, je mening geven is landverraad?
Laffe huichelaar
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:34:26 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_132464104
quote:

[..]

De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.
pi_132464160
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:34 schreef Reya het volgende:

[..]

De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.
Ik bedoel: waarom zeggen ze niet gewoon eerlijk "En dat ze Zimbabwe niet aanpakken, komt omdat het allemaal zwarten zijn in die club en die pakken andere zwarten niet aan!" Waarom zo achterbaks doen met een suggestief zinnetje.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:50:39 #232
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132464287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:22 schreef Hathor het volgende:
En het is nu een wereldwijde discussie.... |:(

http://news.google.nl/new(...)3183353262792&ssid=h
Parool in de bocht met een bijzonder slecht stuk. Als ze de reacties op diezelfde websites lezen zien ze dat 95% tegen het gezeur van de VN zijn, nog meer dan in NL zelf.
reset
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 08:51:38 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132464301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ahh, je mening geven is landverraad?
nee, vind ik niet...

Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132464324
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee, vind ik niet...

Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
"Dat zijn nieuwe Pieten."

Klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet. Als dat het enige bezwaar is...
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 08:54:57 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132464341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

"Dat zijn nieuwe Pieten."

Klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet. Als dat het enige bezwaar is...
en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?
pi_132464345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 05:44 schreef TLC het volgende:
Oh noes, ook de Kerstman heeft in het verleden blijkbaar hulp gehad van zwarte knechtjes

:'( o|O ;(

[ afbeelding ]

(De Indische courant, 1927)

Ook de Kerstman maar verbieden dan ? :(
Heeft hij nu nog zwarte knechten dan?
pi_132464350
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?
Dat is inderdaad iets wat kinderen bezig houdt, colloidaal zilver.
pi_132464365
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee, vind ik niet...

Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.
Waarmee je de racisme roepers gelijk, of op zijn minst ammunitie, geeft.
pi_132464383
quote:

[..]

De opperpiet (van Muiswinkel) is dus ook een landverrader als hij dit roept ?
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 08:59:05 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132464396
Wat zou Poetin er eigenlijk van vinden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132464397
Dat stuk waar de Parool het over heeft:
http://www.washingtonpost(...)-the-united-nations/

Echt een waardeloos stuk, de schrijver (Erik Voeten en ongetwijfeld zelf Nederlander?) linkt bij de belangrijkste bron (dat de VN het gaat onderzoeken) naar een stukje van de NRC (.nl) wat dus niemand kan lezen... En dat staat dan op washingtonpost.com _O-

Daarnaast wordt er nog een keer gelinkt naar telegraaf.nl..
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 09:01:32 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132464432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:56 schreef Grouch het volgende:

[..]

Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.
Waarmee je de racisme roepers gelijk, of op zijn minst ammunitie, geeft.
nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:01:32 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132464434
550.000 likes op pietitie: https://www.facebook.com/pietitie

18 uur sinds de oprichting. :)
reset
pi_132464445
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.
Want "blauwe huid bestaat niet" ?
pi_132464449
Mijn suggestie zou zijn om sinterklaas in het vervolg gewoon door een blank geschminkte Surinamer of Antilliaan, of welke andere "neger" dan ook, te laten spelen. De heren en dames geleerden mogen zich vervolgens de kop breken over welk racistisch achtergrondverhaal daarbij verzonnen kan worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_132464468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Mijn suggestie zou zijn om sinterklaas in het vervolg gewoon door een blank geschminkte Surinamer of Antilliaan, of welke andere "neger" dan ook, te laten spelen. De heren en dames geleerden mogen zich vervolgens de kop breken over welk racistisch achtergrondverhaal daarbij verzonnen kan worden...
Voor! Eens kijken hoe snel #whiteface trending topic kan worden :+.

Alhoewel "zwarte man alleen geaccepteerd in leiderschapspositie als hij de facto wit is" natuurlijk al jaren een issue is. Meestal zonder schmink trouwens :P.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 09:04:33 #247
pi_132464470
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:02 schreef Grouch het volgende:

[..]

Een plotselinge verandering roept vragen op bij een kind. Die zijn echt niet achterlijk. Kan je die verklaren zonder te vertellen dat het allemaal een farce is?
pi_132464496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zou Poetin er eigenlijk van vinden?
De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.

Zwarte Piet zal hem geen fuck interesseren, tenzij die homo is, op een Greenpeaceschip vaart of diplomatenstatus krijgt ;)
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 09:07:34 #249
pi_132464516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef Grouch het volgende:

[..]

De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.

Zwarte Piet zal hem geen fuck interesseren, tenzij die homo is, op een Greenpeaceschip vaart of diplomatenstatus krijgt ;)

Maar als die nu gaat roeptoeteren dat wij ook discrimineren wordt dat ook weer een leuke rel :')
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 09:07:37 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132464517
quote:

[..]

onder andere...

En ook de vraag waarom er ineens geen zwarte piet meer is, wat voor haar een vast gegeven is. En dus mag ik haar gaan uitleggen dat er mensen zijn die zwarte piet linken aan slavernij en vinden dat het niet meer van deze tijd is.

Ik vind het verder prima hoor, ze doen maar...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:07:38 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132464519
quote:

[..]

Haha jij loopt te trappelen om die pas overleden smurfman te posten, he.
pi_132464537
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander (een VN-lid bijvoorbeeld) zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.

Als je niet wil dat buitenstaander zich met Nederlandse zaken bemoeien moet Nederland zich ook niet met het buitenland bemoeien.
pi_132464541
quote:

[..]

Het is wachten op het eerste hypothermieslachtoffer wat wordt nageroepen als "Blauwe Piet! Blauwe Piet!"
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:09:45 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132464542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.

Als je niet wil dat buitenstaander zich met Nederlandse zaken bemoeien moet Nederland zich ook niet met het buitenland bemoeien.
Troll.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:09:50 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132464544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.

tenzij het strafbaar is om zwart te zijn lijkt me je vergelijking wat krom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:10:03 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464547
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joh. Nederland bemoeit zich voortdurend met binnenlandse aangelegenheden in het buitenland. Laatst nog over homorechten in Rusland. Maar als een buitenstaander (een VN-lid bijvoorbeeld) zich met Nederlandse aangelegenheden bemoeit, is het land plots te klein.

let's not feed this troll...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 09:10:51 #257
pi_132464556
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zienswijze het volgende:

Goede vergelijking ja.
pi_132464559
Trouwens, ook wel interessant en weet niet of iemand dat hier al eerder heeft opgemerkt...
De VN mag ook wel eens onderzoek naar Thanksgiving.

quote:
De Amerikaanse traditie associeert de feestdag met een feest dat door de Pilgrim Fathers zou zijn gevierd in 1621 toen zij in Plymouth in Massachusetts een nederzetting hadden gesticht (zie Plymouth Colony): na de barre tocht met de Mayflower vanuit Europa mislukte de oogst. Toen er, volgens deze theorie, dankzij de hulp van indianen van de Wampanoag-stam en na een Indian Summer, in november alsnog geoogst kon worden, volgde de eerste viering van Thanksgivingday.
Oftewel, dit feest, geïntroduceerd, staat eigenlijk gelijk aan het verdrijven van de indianen. Deze zelfde Pilgrim Fathers gingen niet al te liev om met de indianen en waren de introductie van sexisme, racisme etc.

Lees voor de grap eens dit:
http://hnn.us/article/15002
pi_132464586
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

onder andere...
Tsja. Zoals gezegd; daarmee geef je de tegenstanders dus in feite deels gelijk - je kind ziet Piet als een echt mens met zwarte huid.

quote:
En ook de vraag waarom er ineens geen zwarte piet meer is, wat voor haar een vast gegeven is. En dus mag ik haar gaan uitleggen dat er mensen zijn die zwarte piet linken aan slavernij en vinden dat het niet meer van deze tijd is.
Sterkte. Als het hele feest wegvalt wordt dat nog een stapje erger...
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:13:08 #260
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trouwens, ook wel interessant en weet niet of iemand dat hier al eerder heeft opgemerkt...
De VN mag ook wel eens onderzoek naar Thanksgiving.

[..]

Oftewel, dit feest, geïntroduceerd, staat eigenlijk gelijk aan het verdrijven van de indianen. Deze zelfde Pilgrim Fathers gingen niet al te liev om met de indianen en waren de introductie van sexisme, racisme etc.

Lees voor de grap eens dit:
http://hnn.us/article/15002
de VN moet zich bezig houden met belangrijke zaken en volkstradities met rust laten.
pi_132464593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de reacties van de sommige voorstanders even belachelijk vind.

Van alles en nog wat wordt erbij gehaald.

- Sommigen weten op de een of andere manier moslims erbij te betrekken en moslims de schuld te geven.
- Anderen beginnen al te schuimbekken op het moment dat iemand ook maar even niet hard genoeg meeschreeuwt dat Zwarte Piet moet blijven.
- Weer anderen zien het als reden om meteen even lekker hun frustraties te uiten over zwarten of buitenlanders in het algemeen, dit terwijl volgens mij zelfs de meerderheid van de zwarten aan heeft gegeven helemaal geen problemen te hebben met de Zwarte Piet en het daarnaast sowieso een relatief kleine groep zwarten en autochtonen is die kritiek heeft op de Zwarte Piet.

Nee, ik zie een discussie die door een hoop schreeuwlelijkerds op ongelofelijk achterlijke onbeschofte wijze wordt gevoerd.
En nog wat anders: hoe zijn die negers in Amerika en de Carabische wereld eigenlijk christelijk geworden? Hebben de Europeanen de lokale Afrikaanse cultuur van hen tenietgedaan en hen christelijk gemaakt? Met andere woorden, hebben de Europeanen zich met de Afrikaanse cultuur bemoeid?

Het afschaffen van het Sinterklaasfeest gaat wel heel erg ver. Maar aan de andere kant hebben Europeanen zich ook met de Afrikaanse cultuur bemoeid. Dus ja, beide partijen hebben geen schone handen.
pi_132464601
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Haha jij loopt te trappelen om die pas overleden smurfman te posten, he.
Ssssst :P
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:14:32 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Individual het volgende:
550.000 likes op pietitie: https://www.facebook.com/pietitie

18 uur sinds de oprichting. :)
20.000 likes erbij inmiddels. in 13 minuten tijd.
pi_132464618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:13 schreef Danny het volgende:

[..]

de VN moet zich bezig houden met belangrijke zaken en volkstradities met rust laten.
Dit is gewoon een speciale afdeling binnen de VN waarvan ik het bestaan gewoon terecht vind.
pi_132464624
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar als die nu gaat roeptoeteren dat wij ook discrimineren wordt dat ook weer een leuke rel :')
Die kans is er natuurlijk. "Hoe durven jullie de heilige Nicolai zo te vernederen !" Ofzo.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:15:57 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132464634
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:16:20 #267
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132464636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:14 schreef Danny het volgende:

[..]

20.000 likes erbij inmiddels. in 13 minuten tijd.
Zou de miljoen gehaald worden binnen 24 uur? Het loopt storm iig. :Y
reset
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:17:40 #268
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_132464658
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 02:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Goed plan :)

En als we dan toch bezig zijn:

;)

:')
Ik ben inmiddels overleden
pi_132464660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:13 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit inderdaad natuurlijk. Vraag me af waarom de VN niet de mensenrechten van andere landen behandelt, want in veel landen zijn die nogal discutabel.
pi_132464690
Ach ja hoeveel discussies er ook plaatsvinden en hoeveel figuren er ook lopen te kwaken in programma's als pauw en witteman, feit is dat er niets zal veranderen in de sinterklaastraditie door al deze nonsens en dat is maar goed ook.

De enige verandering die je ziet is een geleidelijke evolutie van de karakters, sinterklaas die meer een soort dommige verstrooide oude man is geworden en de pieten als slimme helpers enzo.
٩๏̯͡๏)۶
pi_132464699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit inderdaad natuurlijk. Vraag me af waarom de VN niet de mensenrechten van andere landen behandelt, want in veel landen zijn die nogal discutabel.
De VN is niet hetzelfde als een 4-koppige commissie op een afdeling dat gaat over culturele minderheden en racisme...

Argumenten als 'jaaa de VN moet zich bezig houden met Syrië' vind ik ook vrij onzinnig. Wees blij dat zulke commissies er zijn.
pi_132464722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Ach ja hoeveel discussies er ook plaatsvinden en hoeveel figuren er ook lopen te kwaken in programma's als pauw en witteman, feit is dat er niets zal veranderen in de sinterklaastraditie door al deze nonsens en dat is maar goed ook.
Ik denk dat veel mensen het Sinterklaasfeest juist extra grootschalig gaan vieren.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:23:06 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132464727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De VN is niet hetzelfde als een 4-koppige commissie op een afdeling dat gaat over culturele minderheden en racisme...

Argumenten als 'jaaa de VN moet zich bezig houden met Syrië' vind ik ook vrij onzinnig. Wees blij dat zulke commissies er zijn.
Waarom moet ik daar in godsnaam blij mee zijn? Daar is die fucking lobbyclub toch niet voor?

En waarom mag de moslimpiet wel?
Get woke, go broke!
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:24:43 #274
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

prima als ze zich bezig houden met racisme. met de dingen waarbij mensen met een bepaald ras daadwerkelijk worden geslachtofferd. Maar je bezig houden met een eeuwenoude volkstraditie die nog nooit iemand kwaad heeft gedaan? Nee, dan maak je jezelf compleet belachelijk en bemoei je je met zaken waar je je neus helemaal niet in moet steken.
pi_132464751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:24 schreef Danny het volgende:

[..]

prima als ze zich bezig houden met racisme. met de dingen waarbij mensen met een bepaald ras daadwerkelijk worden geslachtofferd. Maar je bezig houden met een eeuwenoude volkstraditie die nog nooit iemand kwaad heeft gedaan? Nee, dan maak je jezelf compleet belachelijk en bemoei je je met zaken waar je je neus helemaal niet in moet steken.
Er je mee bezig houden is altijd nog wat anders dan het veroordelen.
Laten we eerst het rapport eens afwachten.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:28:30 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

de persoon die het onderzoek leidt geeft - op persoonlijke titel - al aan dat het absoluut racistisch is en een terugkeer naar de slavernij. Ik denk niet dat we een kristallen bol nodig hebben om de uitkomst van dat onderzoek te voorspellen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:31:13 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464842
quote:
Ik stel voor: op 5 december gaat iedereen die Piet steunt verkleed als zwarte piet de straat op. Bij de intochten staan geen ouders met kun kinderen, maar zwarte pieten met hun kinderpieten. Als je ooit een simpel maar duidelijk statement wilde maken en op een niet-vermoeiende wijze in protest wilde gaan is dit een prachtkans.
https://www.facebook.com/danny.roodbol?hc_location=timeline
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:31:31 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132464851
quote:

[..]

Rapport voor?
een schoorsteen veger? bevrijde slaaf?een hulpje van sinterklaas?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_132464860
quote:

[..]

Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heeft geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.
pi_132464877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:28 schreef Danny het volgende:

[..]

de persoon die het onderzoek leidt geeft - op persoonlijke titel - al aan dat het absoluut racistisch is en een terugkeer naar de slavernij. Ik denk niet dat we een kristallen bol nodig hebben om de uitkomst van dat onderzoek te voorspellen.
En dan kunnen we allemaal rustig slapen en als er dan weer tegenstanders zijn zeggen we met z'n allen 'o maar lees dat VN onderzoek maar hoor' en gaan we weer vrolijk strooien met pepernoten.

Oftewel, laten we eens rustig reageren ipv hersenloze kreten als "VN HEEFT NIKS BETERS TE DOEN?!" of "EN IN SYRIE WORDEN KINDJES VERMOORD EN DAAR DOET DE VN OOK NIKS AAN!!"
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:33:05 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132464887
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heedt geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.
dat wordt een 'wij van wc-eend'. de dame in kwestie was ook nog eens voorzitter oid van de organisatie die graag graties geld wil van Nederland vanwege dingen die honderden jaren geleden zijn gebeurd en die geen levend mens ooit heeft meegemaakt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:34:38 #282
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132464920
Mevrouw Shepherd had een excuus nodig om een reisje naar Nederland te krijgen op kosten van de VN. Haar ideetje is in haar gezicht opgeblazen en kan zelfs haar baan kosten.

Het is ook wel een heel mooi vrij land met prachtige tradities.
reset
pi_132464956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:33 schreef Danny het volgende:

[..]

dat wordt een 'wij van wc-eend'. de dame in kwestie was ook nog eens voorzitter oid van de organisatie die graag graties geld wil van Nederland vanwege dingen die honderden jaren geleden zijn gebeurd en die geen levend mens ooit heeft meegemaakt.
Dat geeft inderdaad alleen maar aan hoe bevooroordeeld deze dame in kwestie en dat rapport niet objectief te noemen valt.
pi_132464977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef Individual het volgende:
Mevrouw Shepherd had een excuus nodig om een reisje naar Nederland te krijgen op kosten van de VN. Haar ideetje is in haar gezicht opgeblazen en kan zelfs haar baan kosten.

De mevrouw komt uit Jamaica, waarschijnlijk wil ze gewoon hierheen om te blowen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:37:21 #285
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132464991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En dan kunnen we allemaal rustig slapen en als er dan weer tegenstanders zijn zeggen we met z'n allen 'o maar lees dat VN onderzoek maar hoor' en gaan we weer vrolijk strooien met pepernoten.

Oftewel, laten we eens rustig reageren ipv hersenloze kreten als "VN HEEFT NIKS BETERS TE DOEN?!" of "EN IN SYRIE WORDEN KINDJES VERMOORD EN DAAR DOET DE VN OOK NIKS AAN!!"
Dit laat maar weer eens zien dat de VN een slappe dweil is die haar prioriteiten helemaal niet op orde heeft.

Dit doet niet alleen schade aan de VN in Nederland, maar rond de wereld: http://www.huffingtonpost(...)acist_n_4140871.html
reset
pi_132465006
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar als alle 4 de leden zwart zijn en bovendien 1 lid reeds voor haar beurt heedt geoordeeld, is dat rapport niet bepaald objectief te noemen he.
Dat dus, er mag van mij best een commissie naar kijken, maar dan wel een commissie die gewoon zonder vooroordelen een onderzoek uitvoert. Je kan er nu al op wachten dat ze naar een bepaalde conclusie toewerken.

Overigens is er in Amerika ook elk jaar een discussie over het gebruik van "Redskins" door het NFL team in Washington, de Washington Redskins.
Get it and Bet it
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:39:18 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132465037
reset
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 09:40:05 #288
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132465055
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit laat maar weer eens zien dat de VN een slappe dweil is die haar prioriteiten helemaal niet op orde heeft.

Dit doet niet alleen schade aan de VN in Nederland, maar rond de wereld: http://www.huffingtonpost(...)acist_n_4140871.html
ik had de huff altijd wel hoog zitten, maar in dat bericht staat echt een boel kul.
pi_132465056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef Individual het volgende:

Moet haar zelfs haar baan kosten.
Ze is immers niet objectief, terwijl je dat bij een dergelijk onderzoek ALTIJD moet zijn.

8}
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:41:12 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132465088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:40 schreef Danny het volgende:

[..]

ik had de huff altijd wel hoog zitten, maar in dat bericht staat echt een boel kul.
Kijk naar de reacties, die zijn veel leuker te lezen. ;)
reset
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:41:20 #291
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132465090
Iedereen pieten pak aan en naar den haag gaan ..
beetje V for vendetta stijl :D
pi_132465138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:41 schreef theguyver het volgende:
Iedereen pieten pak aan en naar den haag gaan ..
beetje V for vendetta stijl :D
Dat is me te ver, maar 19 november organiseert de Sint de intocht van deze jongens:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132465141
hehe weet niet of deze hier al langs was gekomen:

quote:
Niet alleen Nederland kent een Zwarte Piet. Ook in het Midden-Oosten verschijnt een soortgelijk figuur één keer per jaar in de straten. De VN heeft deze Hajji Firuz al uitgeroepen tot een beschermde traditie. Nederland is in alle staten na het pleidooi van VN-rapporteur professor Verene Shepherd om het sinterklaasfeest af te schaffen.

Als mensen zich zouden verdiepen in het Sinterklaasfeest, zouden ze zien dat het niet racistisch is. Het is een feest voor iedereen. In die traditie past geen racisme
VVD-kamerlid Arno Rutte

Zwarte Piet is 'een terugkeer naar de slavernij'

Mee eens, met de sinterklaasviering uiten we het verkeerde beeld

Gedeeltelijk mee eens, aan het uiterlijk van Zwarte Piet kan gesleuteld worden

Mee oneens, deze traditie moet in stand gehouden worden

\0020resultaat \0020
Lees ook
VN: 'Nederland moet stoppen met sinterklaasfeest'

Firuz speelt vooral in Iran een grote rol tijdens de viering van het nieuwe jaar volgens de Perzische Kalender, rond 20 maart. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt voor kinderen en hun ouders. Er zijn enkele verklaringen voor Hajji Firuz. Een verklaring luidt dat de figuur stamt uit de tijd dat zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de bevolking. In 2009 werd het feest vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de VN. Daarmee wordt hij beschermd door de VN
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_132465142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit inderdaad :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 09:46:51 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132465198
quote:
HW :*
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:50:15 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132465252
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

HW :*
Sjeentje :*.
Get woke, go broke!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:54:40 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132465355
btw heeft iemand een foto van een negeroide man die.
Kroes haar heeft zo zwart is als zwarte piet in een glanzend pak en een hoedje met een veer en knalrode lippen?
Dan vind ik wel dat we ff hem moeten vragen of hij er problemen mee heeft :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:55:51 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132465387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef theguyver het volgende:
Kroes haar heeft zo zwart is als zwarte piet in een glanzend pak en een hoedje met een veer en knalrode lippen?

Beter krijg ik niet.
pi_132465442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef theguyver het volgende:
Als je een veer op de hoed van mevrouw Shepherd zelf zet kom je al een heel eind. Wat waarschijnlijk ook een van de redenen voor haar felle reactie is ;)

woensdag 23 oktober 2013 @ 09:58:57 #300
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_132465467
Dus als Piet zogenaamd een neger moet voorstellen, is dit waarschijnlijk de populairste neger van Nederland!

De grotendeels witte bevolking van NL wil dat Piet blijft, opzouten met die subsidievretende niksnutten die zonodig weer ergens racisme willen bestrijden.

Laat de VN trouwens maar de echte slavernij gaan bestrijden, die in de hele wereld voorkomt en slachtoffers van alle kleuren kent :(
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:01:34 #301
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132465520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beter krijg ik niet.
hahaha, maare zijn lippen zijn niet knal rood.
en kweenie of er een veer op zijn hoed zit!

Mja stuur m ff een berichtje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')