Met de 20% allochtonen die we nu in Nederland hebben vraag ik me af of je nog wel echt van een natie-staat kan spreken. Ja, als die in het verleden nou gedwongen waren geweest om allemaal te assimileren... maar zo was het niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:18 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Nederland is een natie-staat, wat betekent dat het Nederlandse volk ook daadwerkelijk binnen de landsgrenzen woont. Hoe multiculti je ook wil zijn, als er een volk in een land leeft, zullen er ook volksfeesten gehouden worden waar het volk in volle overgave aan meedoet. Wil je die volksfeesten niet, dan had je niet naar die natie-staat moeten trekken.
Een van de redenen waarom ik vind dat Quinsy het tegenovergestelde heeft bereikt. In plaats van minder is er door zijn actie nu meer 'racisme' boven de aarde gekomen en is het land nog meer gepolariseerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt nu een discussie van, even gesimplificeerd, "alle blanken met hun zwarte piet zijn racisten die nog erger zijn dan Hitler" versus "alle zwarten zijn zeurpieten en die moeten maar terug naar hun eigen land als het ze niet naar de zin is" en dat is natuurlijk niet hoe wel in Nederland met z'n allen fatsoenlijk kunnen samenleven.
M.b.t dit gedeelte ben ik het niet met je eens. Dat wat nu naar boven komt moet er haast wel al geweest zijn, maar blijkbaar verstopt achter een flinterdun laagje 'beschaafd gedrag'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:33 schreef De_Nater het volgende:
[..]
In plaats van minder is er door zijn actie nu meer 'racisme' boven de aarde gekomen en is het land nog meer gepolariseerd.
Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
M.b.t dit gedeelte ben ik het niet met je eens. Dat wat nu naar boven komt moet er haast wel al geweest zijn, maar blijkbaar verstopt achter een flinterdun laagje 'beschaafd gedrag'.
Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Zou kunnen, zou net zo goed kunnen van niet.
Om een (misschien misplaatste) vergelijking te maken: van alle verschrikkelijke misdaden in de oorlogen op de Balkan lijkt me ook niet dat al die haat altijd al sluimerend aanwezig is geweest tijdens het Joegoslavië-tijdperk. Men zal daar voor een flink deel ook door extreme figuren zijn opgehitst. En dat zie je hier ook. De discussie werd aangezwengeld door iemand die meteen een heel extreem standpunt koos en dat moedigt mensen aan om dan ook een heel extreem tegenstandpunt te kiezen.
Edit: En mensen in het midden wordt daardoor weer aangemoedigd om kant te kiezen voor een van de extremen.
Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ondanks dat ik het standpunt 'Zwarte Piet = racisme' dom en onzinnig vind en ik het stappen naar de rechter triest vindt, is het niet zo extreem als bijvoorbeeld het grijpen naar geweld / plegen van een terroristische aanslag. Vandaar dat ik het wel een heel knullige reden vindt om meteen om hele bevolkingsgroepen te gaan 'haten'.
Een vergelijking met kritiek op de profeet Mohammed komt naar mijn idee iets dichter in de buurt.
En dat soort opmerkingen (Mohammed is een pedo, koran verbranden, etc.) zie je wel vaker. En over de moslims die dan boos zonder geweld reageren (want geweld is weer een heel ander verhaal) wordt dan door bepaalde lieden regelmatig gezegd "pfff, ze moeten maar eens een dikkere huid kweken, die booslims".quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, kritiek in de vorm van "Mohammed is een pedofiel en een goed moslim verbrandt daarom de Koran", zoiets. Als dat de opening van de discussie is dan moet je ook niet raar opkijken dat je twee kampen krijgt die elkaar hartstochtig haten.
Als het echt niet anders kan wel. Liever zie ik natuurlijk dat dergelijke gedachten gebaseerd op extreem in vaste groepen denken, niet op zo'n manier in de hoofden van mensen zaten.quote:Natuurlijk moet je daarvoor wel een voedingsbodem hebben, maar ik heb dan toch echt liever dat het verborgen blijft achter een "flinterdun laagje beschaafd gedrag".
Goed planquote:
Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 02:17 schreef Onnoman het volgende:
kijk.. die zwarte klagers onder ons tot daar aan toe....
maar dat er nog van die linkse stakkers zijn die het voor ze wensen op te nemen is wel echt het toppunt..
die kutmongool bij P&W.. en al die andere consorten zonder rationeel denkvermogen...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie neemt het voor ze op dan? Een sinterklaasclubje in oost-groningen geloof ik. Who cares?
Ik zie van links (hoi allemaal, dat was ik toch ook) tot rechts voornamelijk de reactie dat Zwarte Piet gewoon zwart is en het van kleur veranderen geen zin heeft.
En terecht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
Zeurpiet Shepherd krijgt roe
door Inge Lengton en Herman Stam
DEN HAAG/NEW YORK -
Diplomaten in Genève en New York roepen dat Verene Shepherd uit haar functie moet worden gezet als voorzitter van de werkgroep van de Verenigde Naties die ons Sinterklaasfeest onder de loep neemt.
Professor Shepherd wacht de onderzoeksresultaten niet af en heeft zeer onwetenschappelijk op voorhand haar conclusies klaar.
De Jamaicaanse heeft voor het onderzoek is afgerond haar conclusies al getrokken en vindt dat Sinterklaas en Zwarte Piet moeten worden verbannen.
De VN willen geen officiële reactie geven op de voorbarige woorden van Shepherd, die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_krijgt_roe__.html
Tot zover landverrader Plasterk.quote:Plasterk is voorstander van metamorfose Zwarte Piet
Gepubliceerd: Woe 23 okt 2013
Minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) zou het een goed idee vinden als Zwarte Piet een andere kleur krijgt.
"Dat zei hij dinsdagavond in Pauw en Witteman in reactie op de discussie over Zwarte Piet.
"Ook groene of blauwe piet, daar zouden kinderen niet minder plezier om hebben."
Sinterklaas is volgens Plasterk 'een van de meest dierbare feesten, inclusief Zwarte Piet'. "Als we zeggen: tussen Zwarte Pieten lopen ook paar andere kleuren rond, dan zou het feest er niet minder van worden." Volgens Plasterk is dat 'een vorm van beleefdheid naar mensen die er moeite mee hebben'.
Daarmee heeft de minister een ander standpunt dan premier Mark Rutte die vrijdag nog opmerkte dat aan de traditie niet getornd kan worden. "Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen", zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad
Is dit nou nodig, Telegraaf?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 06:24 schreef Cobra4 het volgende:
die deel uitmaakt van de mensenrechtenraad in Genève, een club gedomineerd door landen uit Afrika en het Midden-Oosten, die zeer grove mensenrechtenschendingen in landen als Zimbabwe links laat liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |