abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:38:17 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132461098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:32 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik wil het er niet eens meer over hebben. De verspilling van alle bij elkaar opgetelde energie is te ridicuul voor woorden.
Ik steek graag energie in een goed debat om elkaars meningen en standpunten te leren begrijpen. Als men de discussie op die manier had gevoerd had ik het als nuttig en interessant gezien.

Nu is het een ongelofelijk trieste vertoning, waarbij een hoop mensen zich behoorlijk laten kennen. En waarbij velen (zowel voor als tegen) eigenlijk alleen hun mening/frustratie willen ventileren... Jammer...

Maar ik deel jouw mening: eigenlijk is het, iig op deze manier, totale verspilling van energie ;(
Krekker is de bom!
pi_132461110
Lekker boeiend hoe het vroeger was. Het gaat erom hoe het nu gevierd wordt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:39:15 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132461122
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:37 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Ik kijk daar dus met trots tegenaan. Als kaaskop.
Precies.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132461134
Sowieso moet iedereen nu z'n jankbek houden en het volgend jaar opnieuw proberen, op een normale manier.
pi_132461137
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:37 schreef poemojn het volgende:

[..]

hebben die er moeite mee als er een hoofdpiet op een paard zit dan?
Natuurlijk. Dat is een onrealistische weergave van een neger, bedoeld om te suggereren dat de blanke paardrijcultuur superieur was. Jij racist.

(en nee, feiten doen er in deze niet toe. De hele discussie draait immers om gevoel)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:40:55 #156
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132461162
en het blijft gewoon een toneelstukje
There is only one religion
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:41:13 #157
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132461170
Even los van het feit of het racistisch is of niet verbaas ik me het meest over de angstige reacties van bange mensen. Zijn wij zo gehecht aan zwarte piet dat we hem per se in stand willen houden, ook als een grote groep dit als pijnlijk ervaart?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:42:53 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132461215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:41 schreef Heufd het volgende:
Even los van het feit of het racistisch is of niet verbaas ik me het meest over de angstige reacties van bange mensen. Zijn wij zo gehecht aan zwarte piet dat we hem per se in stand willen houden, ook als een grote groep dit als pijnlijk ervaart?
De groep zeurpieten is niet zo groot. ;)
reset
pi_132461229
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:37 schreef Grouch het volgende:
Ik vind de scene met de neushoorn nog altijd erger :P
Kuifje was echt nog een slechte strip toen eigenlijk:

quote:
Maar idd. Nederland en België waren nog tot ver in de 20e eeuw racistisch jegens negers.
Gelukkig is dat wel aanzienlijk veranderd. Ik weet zeker dat iedereen in mijn omgeving niks met racisme te maken wil hebben.
pi_132461234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:34 schreef HalfGod het volgende:

[..]

Zwart stond al voor slecht voordat we ook maar contact hadden gelegd met enkele Afrikaan. De Zwarte Dood? Kwam van een zwarte rat.
Eigenlijk hebben zwarte mensen dus gewoon pure pech dat hun huidskleur in onze cultuur van oudsher negatieve connotaties heeft. :{

Ik vind het zelf i.i.g. best lastig. Ik zou bijna niet durven zeggen dat er bijv. in de Bijlmer wel heel veel zwartrijders in de metro zitten (wat gewoon een feit is/was) uit angst voor racisme.
pi_132461268
quote:
Het probleem is dat:
a. mensen geen grote groep klagers zien; maar slechts een extreem klein aantal extremistische individuen.
b. mensen daadwerkelijk het probleem niet zien. Niet uit onwil, maar omdat het gewoon volstrekt bizar op hen overkomt
c. er helaas idd een gevoel onder de Nederlandse bevolking bestaat dat zij "gekoloniseerd" worden, aangewakkerd door onze grote blonde vriend. Dat maakt de discussie wat feller als er iets moet veranderen.
d. Internet discussies nu eenmaal extremer maakt & internet nu prominent in de maatschappij aanwezig is. Bedenk: deze discussie speelt al 50 jaar.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:46:34 #162
397653 HalfGod
Half God, half mens, vol sexy.
pi_132461310
Ja maar wat is dan het onderscheid tussen zwart en wit?

Er waren ook witte slaven. Talloze. Dus waarom is het niet oké als het Zwart is? Wat is dan het alternatief? Wit? Want van de klagers hun standpunt, zou dat ook racistisch zijn? Toch?

Of is dat dan alleen wanneer het hun uitkomt?
Wat ooit Ongedierte was, is nu goddelijk.
pi_132461359
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Kuifje was echt nog een slechte strip toen eigenlijk:
[ afbeelding ]

[..]

Gelukkig is dat wel aanzienlijk veranderd. Ik weet zeker dat iedereen in mijn omgeving niks met racisme te maken wil hebben.
Die Hottentotten hadden ook nog zo'n kinderlijk taaltje in Kuifje in Afrika hè...
Dat zal wel gekuist zijn tegenwoordig...
Staat me ook bij dat het eerder Kuifje in de Congo heette ook... maar dat was al eerder gekuist...
I´m back.
pi_132461381
quote:
Volgens mij draait de discussie niet perse om zwarte piet, maar om iets fundamentelers dan dat. Het draait om de toenemende politiek correcte beslissingen die genomen worden rondom dit soort fenomenen. So what dat het een jodenkoek heet, wat maakt het uit als iets een negerzoen heet (is dat nou echt zo erg, een negerzoen?), maak je niet zo druk.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_132461395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Hottentotten hadden ook nog zo'n kinderlijk taaltje in Kuifje in Afrika hè...
Dat zal wel gekuist zijn tegenwoordig...
De originele zwart wit versie is nog een flink stuk fouter.
En nee, ik verkoop mijn gesigneerde exemplaar niet :P
pi_132461406
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:49 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Volgens mij draait de discussie niet perse om zwarte piet, maar om iets fundamentelers dan dat. Het draait om de toenemende politiek correcte beslissingen die genomen worden rondom dit soort fenomenen. So what dat het een jodenkoek heet, wat maakt het uit als iets een negerzoen heet (is dat nou echt zo erg, een negerzoen?), maak je niet zo druk.
Ook dat vooral inderdaad. Met name dat zelfs waarschijnlijk.
pi_132461410
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:35 schreef Fir3fly het volgende:
Zelfde als alle slechte dingen met 'Dutch' erin uit de tijd dat we constant in oorlog waren met Engeland.

Dáár zouden we eigenlijk tegen moeten protesteren.
Idd, "Dutch courage" bijvoorbeeld. Maja, kan me aan mn kont roesten als Nederlander in London.
pi_132461427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:45 schreef Grouch het volgende:

[..]

Het probleem is dat:
a. mensen geen grote groep klagers zien; maar slechts een extreem klein aantal extremistische individuen.
b. mensen daadwerkelijk het probleem niet zien. Niet uit onwil, maar omdat het gewoon volstrekt bizar op hen overkomt
c. er helaas idd een gevoel onder de Nederlandse bevolking bestaat dat zij "gekoloniseerd" worden, aangewakkerd door onze grote blonde vriend. Dat maakt de discussie wat feller als er iets moet veranderen.
d. Internet discussies nu eenmaal extremer maakt & internet nu prominent in de maatschappij aanwezig is. Bedenk: deze discussie speelt al 50 jaar.
Vorig jaar was GeenStijl, voorhoede meestal in de Wildersretoriek, zelfs voor het afschaffen van zwarte piet: http://www.geenstijl.nl/m(...)s_zwarte_piet_r.html
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:53:40 #169
397653 HalfGod
pi_132461486
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:51 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Vorig jaar was GeenStijl, voorhoede meestal in de Wildersretoriek, zelfs voor het afschaffen van zwarte piet: http://www.geenstijl.nl/m(...)s_zwarte_piet_r.html
Maar GeenStijl kiest niet voor wat moraal gezien het sterkst is, maar waar ze het intelligent en bijdehandst mee kunnen overkomen.

Is ze goed gelukt in dit artikel.
quote:
Oh, het is traditie. Vrouwen die niet mogen stemmen: ook ruim 2000 jaar een traditie geweest.
Moest toch lachen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:54:59 #170
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132461524
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:49 schreef De_Nater het volgende:

[..]

En dat is juist zo erg volgens mij. Kritiek op Zwarte Piet en op de negerzoen wordt inderdaad afgedaan als aanstelleritis. Maak je niet zo druk. De karikatuur die Zwarte Piet is en het woord 'neger' verwijst terug naar het slavernijverleden en wordt als beledigend ervaren. Ik denk terecht. Een beetje empathie van de andere kant zou vaak op zijn plaats zijn.
pi_132461526
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:07 schreef De_Nater het volgende:
Zwarte piet heeft voortaan gewoon een hanekam.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:56:59 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132461566
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het is mij echt een groot raadsel waarom de VN zich hier mee bemoeit. Te bizar voor woorden. Wel iets minder bizar dan een voorzitter van een VN-commissie die iets moet onderzoek en al vooraf uitspraken doet waarmee ze duidelijk maakt echt geen flauw idee te hebben waar ze over praat... 8)7

Maar goed, ik val in herhaling en stoor me al genoeg aan de manier waarop een deel v/d Nederlanders (zowel voor als tegen) de discussie voert. Als ik me nou ook nog moet gaan storen aan dat wijf van die VN-commissie blijf ik aan de gang ;)
Dit. En is het ook niet een mensenrecht van ons om onze eigen volkstradities te hebben die alles met feest en niks meer met rassenonderdrukking te maken heeft?

Ik heb nooit in mijn jeugd negatief naar Piet gekeken want Piet was cool.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:57:24 #173
397653 HalfGod
pi_132461574
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dit. En is het ook niet een mensenrecht van ons om onze eigen volkstradities te hebben die alles met feest en niks meer met rassenonderdrukking te maken heeft?

Ik heb nooit in mijn jeugd negatief naar Piet gekeken want Piet was cool.
Het is godverdomme Oktober en 21 graden :')
pi_132461578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:54 schreef Heufd het volgende:
En dat is juist zo erg volgens mij. Kritiek op Zwarte Piet en op de negerzoen wordt inderdaad afgedaan als aanstelleritis. Maak je niet zo druk. De karikatuur die Zwarte Piet is en de het woord 'neger' verwijst terug naar het slavernijverleden en wordt als beledigend ervaren. Ik denk terecht. Een beetje empathie van de andere kant zou vaak op zijn plaats zijn.
Wat voor mij beledigend werkt is elke keer weer die subtiele hints naar de blanke slavenhandelaar met de geimpliceerde gedachte dat ik mij schuldig moet voelen naar donkere mensen omdat ik blank ben.
pi_132461613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat voor mij beledigend werkt is elke keer weer die subtiele hints naar de blanke slavenhandelaar met de geimpliceerde gedachte dat ik mij schuldig moet voelen naar donkere mensen omdat ik blank ben.
De constante generaliseringen :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:00:31 #176
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132461659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

In het discussie over piet gaat niet alleen over piet topic begint met een meneer van de unversiteit die zegt dat dit vooral ook gaat over het feit dat witte heteroseksuele mannen de discussie beheersen en monddood proberen te maken.
pi_132461681
quote:
:D

Ineens moet ik ook denken aan al die muziekgroepen als 2 Unlimited, Captain Jack, Twenty 4 Seven, 2 Brothers on the 4th Floor, allemaal met een blanke zangeres en een donkere rap-zanger. Dat kon blijkbaar in de jaren '90 ook allemaal nog in Nederland zonder dat er moord en brand over racisme en gender-roles werd geschreeuwd?
pi_132461686
quote:

[..]

En dat is juist zo erg volgens mij. Kritiek op Zwarte Piet en op de negerzoen wordt inderdaad afgedaan als aanstelleritis. Maak je niet zo druk. De karikatuur die Zwarte Piet is en de het woord 'neger' verwijst terug naar het slavernijverleden en wordt als beledigend ervaren. Ik denk terecht. Een beetje empathie van de andere kant zou vaak op zijn plaats zijn.
Maar, voor een Hollander is het toch ook extreme aanstelleritis. Een goed ingeburgerde Hollander heeft een dikke huid, want Hollanders zijn nu eenmaal direct. Niet voor niets hebben wij een parlement waar we op een gegeven moment normaal moesten gaan doen, kennelijk is iemand benoemen als islamitische aap het toppunt, maar de rest is normaal. Normaal voor Nederland althans. Niet zo gek dus dat het vooral de van origine niet-Nederlanders zijn die zich gekwetst voelen door zulke termen.
pi_132461695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:00 schreef Brum_brum het volgende:
In het discussie over piet gaat niet alleen over piet topic begint met een meneer van de unversiteit die zegt dat dit vooral ook gaat over het feit dat blanke heteroseksuele mannen de discussie beheersen en monddood proberen te maken.
Wat bedoel je precies?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:02:22 #180
3542 Gia
User under construction
pi_132461702
quote:

[..]

En dat is juist zo erg volgens mij. Kritiek op Zwarte Piet en op de negerzoen wordt inderdaad afgedaan als aanstelleritis. Maak je niet zo druk. De karikatuur die Zwarte Piet is en het woord 'neger' verwijst terug naar het slavernijverleden en wordt als beledigend ervaren. Ik denk terecht. Een beetje empathie van de andere kant zou vaak op zijn plaats zijn.
Het woord marokkaan heeft tegenwoordig ook een nare bijsmaak.
Je moet zeggen: mensen van marookkaanse afkomst.

Mag indiaan, mexicaan, eskimo, zulu, enz., ook allemaal niet meer?
pi_132461719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In het discussie over piet gaat niet alleen over piet topic begint met een meneer van de unversiteit die zegt dat dit vooral ook gaat over het feit dat witte heteroseksuele mannen de discussie beheersen en monddood proberen te maken.
Kan je misschien wat interpunctie aanbrengen in je post, ik snap er geen hout van...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:03:34 #182
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132461722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
quote:
De discussie over zwarte piet gaat over meer dan enkel zwarte piet’, schreef publicist en universiteitsdocent Zihni Ozdil vorige week op de opiniesite joop.nl. Een krasse uitspraak in de week dat zwarte piet van alle kanten werd belaagd. Eerst in een heuse hoorzitting in de Amsterdamse gemeenteraad, waar zijn tegenstanders hun bezwaren kenbaar konden maken.

door Hassan Bahara
22-10-2013

Daarna kreeg hij zelfs de Verenigde Naties in zijn nek. Een VN-mensenrechtencommissie verklaarde afgelopen weekend onderzoek te zullen doen naar de kindervriend nadat zij geluiden had ontvangen dat zwarte piet het stereotype voedt van de Afrikaan als ‘tweederangs burger’.

Maar het gaat dus over meer dan alleen zwarte piet. Ozdil stelt dat ‘het witte, mannelijke, heteroseksuele segment‘ van de Nederlandse samenleving nog steeds de grenzen bepaalt van het maatschappelijk discours. Het is volgens hem dit segment dat ervoor zorgt dat protest tegen zwarte piet in de kiem wordt gesmoord. Ter illustratie voert hij NRC Handelsblad-columnist Arjen van Veelen op die de aanjagers van de anti-pietenbeweging badinerend afdeed als ‘allochtone Twitter-intellectuelen’ die racistische spoken zien waar ze niet zijn.

Het is dit soort miskenning van de opvattingen en gevoeligheden van de tegenstanders van zwarte piet die de ongekende felheid verklaart waarmee het pietendebat de afgelopen twee jaar gevoerd wordt. De reactie is volgens Ozdil een opstand van een groep niet-knuffelbare ‘gekleurde Nederlanders’ die korte metten wil maken met de hegemonie van de witte, mannelijke, heteroseksuele bovenlaag.

Er staat inderdaad een groeiende groep nieuwe Nederlanders op die het debat op het scherpst van de snede wil voeren, vrij van de angst om in de hoek van overgevoelige politiek-correcten te worden geduwd. Hun motivatie is niet alleen een aanpassing of afschaffing van zwarte piet, maar evengoed een decennium oud maatschappelijk debat waarin vooral de ander de kop van jut was. Het was de moslim, de allochtoon die zich diende te verhouden tot de Nederlandse cultuur en tradities die zo veel verlichter en vooruitstrevender zijn dan de zijne. Culturele en religieuze gebruiken van de nieuwkomer mochten openlijk bekritiseerd en bespot worden. Hij had het maar te slikken. Maar nu de nieuwkomer vraagtekens zet bij een Nederlands stereotype schiet men in het defensief. Abdelkader Benali, schrijver en zelf ook geen onverdienstelijke ‘allochtone Twitter-intellectueel’, vatte op Twitter het debat als volgt samen: ‘Als je kritiek op islamitische tradities accepteert als onderdeel van de open samenleving dan mag ook zwarte piet onderdeel zijn van kritiek.’

Het is, kortom, payback time. In zwarte piet hebben de ‘allochtone Twitter-intellectuelen’ een stevige stok gevonden waarmee ze het Nederlandse zelfbeeld (tolerant, vooruitstrevend) er flink van langs kunnen geven. En ze zullen in de toekomst alleen nog maar harder uithalen. Vorige week publiceerde de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ecri) een vierde rapportage over Nederland en tikte daarin de Nederlandse politiek en media op de vingers die moslims en Oost-Europeanen nog te vaak als bedreiging afschilderen. Afgelopen zondag kraakte ook de Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer een harde noot toen hij in het tv-programma Buitenhof het politieke klimaat in Nederland onomwonden racistisch noemde. Deze geluiden zijn een ruggensteun voor iedereen die het gevoel heeft de afgelopen tien jaar in de hoek te hebben gezeten waar de corrigerende tikken vielen. Ze zullen het aanwenden om Nederland een spiegel voor te houden. Een aanval op zwarte piet is de duidelijkste manifestatie hiervan.
http://www.groene.nl/artikel/zwarte-piet
pi_132461748
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:38 schreef kapiteintje het volgende:
Lekker boeiend hoe het vroeger was. Het gaat erom hoe het nu gevierd wordt.
Juist. Anders kun je echt alles gaan afschaffen.
pi_132461765
quote:
Waarom zou iemands huidskleur er toe doen mbt iemands mening? Ik vind het laag om mensen met een andere mening om hun huidskleur aan te vallen.

Anyway, ik heb niet zoveel zin in deze discussie, anders had ik wel in dat topic gereageerd.
pi_132461802
quote:
Er zijn twintig klagers geweest in Amsterdam, waaronder een aantal mensen wier klacht direct als ongegrond is verklaard wegens duidelijk onterecht.

Zo groot is de groep klagers blijkbaar niet.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:08:28 #186
397653 HalfGod
pi_132461806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarom zou iemands huidskleur er toe doen mbt iemands mening? Ik vind het laag om mensen met een andere mening om hun huidskleur aan te vallen.

Anyway, ik heb niet zoveel zin in deze discussie, anders had ik wel in dat topic gereageerd.
:W
pi_132461807
quote:
Gossame, wat een generaliseren weer. Alsof alle mensen die geen probleem hebben met Zwarte Piet blank zijn, en alsof alle blanken PVV-stemmende allochtonenhaters zijn. Bah. :r
pi_132461814
'Het was de moslim, de allochtoon die zich diende te verhouden tot de Nederlandse cultuur en tradities die zo veel verlichter en vooruitstrevender zijn dan de zijne. Culturele en religieuze gebruiken van de nieuwkomer mochten openlijk bekritiseerd en bespot worden. '

Volgens mij heeft het niets met een verheven cultuur te maken, dat allochtonen zich naar onze cultuur moeten voegen. Dat heeft gewoon met ons te maken. Als ik naar het land van die allochtoon ga, dan verwacht ik dat mijn gebruiken inderdaad hevig bekritiseerd zullen worden en zal ik mij moeten voegen naar hun cultuur. Als daar de cultuur is voor vrouwen om met hoofddoekje te lopen, zal mijn vrouw dat toch echt ook moeten doen, anders waren we toch niet daarheen gegaan?
pi_132461862
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:09 schreef De_Nater het volgende:
'Het was de moslim, de allochtoon die zich diende te verhouden tot de Nederlandse cultuur en tradities die zo veel verlichter en vooruitstrevender zijn dan de zijne. Culturele en religieuze gebruiken van de nieuwkomer mochten openlijk bekritiseerd en bespot worden. '

Volgens mij heeft het niets met een verheven cultuur te maken, dat allochtonen zich naar onze cultuur moeten voegen. Dat heeft gewoon met ons te maken. Als ik naar het land van die allochtoon ga, dan verwacht ik dat mijn gebruiken inderdaad hevig bekritiseerd zullen worden en zal ik mij moeten voegen naar hun cultuur. Als daar de cultuur is voor vrouwen om met hoofddoekje te lopen, zal mijn vrouw dat toch echt ook moeten doen, anders waren we toch niet daarheen gegaan?
Niet per se. Je kan ook voor een multiculturele samenleving staan waarin er ruimte is voor de gebruiken van een ieder zolang je de ander maar niet feitelijk schade toebrengt.

Maar als je zo'n samenleving voor staat dan moet je ook de meerderheidsgroep de ruimte geven voor de eigen cultuur. Je kan niet aan de ene kant bekritiseren dat de meerderheidsgroep z'n wil aan de minderheid oplegt maar aan de andere kant wel als minderheid de meerderheid jouw wil op willen leggen.
pi_132461865
quote:

Welkom in de (totaal mislukte) culturele samenleving.

Waar de allochtoon vooral wil nemen en bijna niet geven. En als je dan kritiek hebt op de allochtoon vanwege het niet aanpassen aan onze cultuur is het discriminatie. Het is godverdomme de omgekeerde wereld in dit land. :{w
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:12:25 #191
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132461877
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:01 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Maar, voor een Hollander is het toch ook extreme aanstelleritis. Een goed ingeburgerde Hollander heeft een dikke huid, want Hollanders zijn nu eenmaal direct. Niet voor niets hebben wij een parlement waar we op een gegeven moment normaal moesten gaan doen, kennelijk is iemand benoemen als islamitische aap het toppunt, maar de rest is normaal. Normaal voor Nederland althans. Niet zo gek dus dat het vooral de van origine niet-Nederlanders zijn die zich gekwetst voelen door zulke termen.
Het gaat natuurlijk ook om de van origine niet Nederlanders. Daarom logisch dat zij zich eerder gekwetst voelen dan jij.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:17:01 #192
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132461956
quote:

Ik denk dat de meesten uit de groep tegen Zwarte Piet in de huidige vorm niet allochtoon zijn. Geboren en getogen in Nederland. Net zo Nederlands als jij bent dus.
pi_132461982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet per se. Je kan ook voor een multiculturele samenleving staan waarin er ruimte is voor de gebruiken van een ieder zolang je de ander maar niet feitelijk schade toebrengt.

Maar als je zo'n samenleving voor staat dan moet je ook de meerderheidsgroep de ruimte geven voor de eigen cultuur. Je kan niet aan de ene kant bekritiseren dat de meerderheidsgroep z'n wil aan de minderheid oplegt maar aan de andere kant wel als minderheid de meerderheid jouw wil op willen leggen.
Nederland is een natie-staat, wat betekent dat het Nederlandse volk ook daadwerkelijk binnen de landsgrenzen woont. Hoe multiculti je ook wil zijn, als er een volk in een land leeft, zullen er ook volksfeesten gehouden worden waar het volk in volle overgave aan meedoet. Wil je die volksfeesten niet, dan had je niet naar die natie-staat moeten trekken.
pi_132462000
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:17 schreef Heufd het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten uit de groep tegen Zwarte Piet in de huidige vorm niet allochtoon zijn. Geboren en getogen in Nederland. Net zo Nederlands als jij bent dus.
Dat zal best, maar Quinsy is in ieder geval vertegenwoordiger van de groep anti-Piet en hij is niet geboren in Nederland.

En je kan dan wel geboren zijn in Nederland, dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk hoort bij het Nederlandse volk. Ik hoef maar om de hoek te kijken en ik zie daar de voorbeelden van Nederlanders die toch echt niet bij het volk horen (ik woon in Gouda).
pi_132462045
Ik hoor net haar uitspraken:
Wraken dat mens! Zij is vooringenomen en er kan dus van haar niet verwacht worden dat zij eerlijk oordeel velt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132462055
En het is nu een wereldwijde discussie.... |:(

http://news.google.nl/new(...)3183353262792&ssid=h
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:24:44 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132462094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Gossame, wat een generaliseren weer. Alsof alle mensen die geen probleem hebben met Zwarte Piet blank zijn, en alsof alle blanken PVV-stemmende allochtonenhaters zijn. Bah. :r
Precies wat je ook weer terugziet bij een deel van de pro-Zwarte-Piet-figuren...

Zo zie je maar, binnen alle rassen, etniciteit, etc, vind je dezelfde soort figuren terug.

Met dank aan Nietzman enkele mooie voorbeeldjes die ik ook al elders ter illustratie had gebruikt:

quote:

:') :'(
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:27:52 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132462141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:22 schreef Hathor het volgende:
En het is nu een wereldwijde discussie.... |:(

http://news.google.nl/new(...)3183353262792&ssid=h
Ah beter. Weer eens wat anders. Normaal gesproken is het wanneer je met Amerikaanse jongelui spreekt vaak:

"Hey, but a, what about the weed policy in the Netherlands? Is it still legal, I heard they wanted to change it!"

Nu wordt het misschien:

"Hey, but what about Black Pete? Are the Dutch racists?"

:')
Krekker is de bom!
pi_132462159
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah beter. Weer eens wat anders. Normaal gesproken is het wanneer je met Amerikaanse jongelui spreekt vaak:

"Hey, but a, what about the weed policy in the Netherlands? Is it still legal, I heard they wanted to change it!"

Nu wordt het misschien:

"Hey, but what about Black Pete? Are the Dutch racists?"

:')
Nah, http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE8B20G820121203

Vorig jaar ook al. Nog steeds gaat het om wiet in buitenland. Overigens wordt daar GS ook genoemd...
pi_132462208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Precies wat je ook weer terugziet bij een deel van de pro-Zwarte-Piet-figuren...

Zo zie je maar, binnen alle rassen, etniciteit, etc, vind je dezelfde soort figuren terug.
Klopt. Het wordt nu een discussie van, even gesimplificeerd, "alle blanken met hun zwarte piet zijn racisten die nog erger zijn dan Hitler" versus "alle zwarten zijn zeurpieten en die moeten maar terug naar hun eigen land als het ze niet naar de zin is" en dat is natuurlijk niet hoe wel in Nederland met z'n allen fatsoenlijk kunnen samenleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')